Uncharted 4: Kres Złodzieja - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas, Grzegorz "Alban3k" Misztal - ebook

Uncharted 4: Kres Złodzieja - poradnik do gry ebook

Grzegorz "Alban3k" Misztal, Jacek "Stranger" Hałas

5,0

Opis

Nieoficjalny poradnik do gry Uncharted 4: Kres Złodzieja zawiera wszystkie informacje potrzebne do ukończenia jej w 100 procentach i zdobycia platynowego trofeum. W niniejszym poradniku znalazł się przede wszystkim bardzo szczegółowy opis przejścia wszystkich rozdziałów gry, na który składają się między innymi podpowiedzi odnośnie sposobów omijania lub eliminowania przeciwników (w tym bossów), objaśnienia najlepszych dróg do celów misji czy dokładne omówienia bardziej skomplikowanych zagadek. Dużą część poradnika zajmuje rozdział poświęcony sekretom (znajdźkom), w którym podane zostały między innymi dokładne lokalizacje wszystkich 109 skarbów. Pozostałe rozdziały poradnika dotyczą między innymi trofeów (bardziej złożone trofea otrzymały rozbudowane opisy), zasad wykorzystywania nowych elementów ekwipunku Drake'a (jak choćby linki z hakiem) czy trybu multiplayer.  Uncharted 4: Kres Złodzieja jest kolejną odsłoną niezwykle popularnej serii przygodowych gier akcji, w których śledzimy losy poszukiwacza przygód Nathana Drake'a. W nowej grze znaczącą rolę odgrywa również jego brat Sam, który pojawia się w wielu etapach oraz scenkach przerywnikowych. Mechanika rozgrywki nie uległa większym zmianom w stosunku do poprzednich części serii, aczkolwiek w określonych momentach gry dysponujemy teraz większą swobodą działania i niekiedy musimy też podejmować decyzje mające wpływ na dalszy przebieg kampanii (ich konsekwencje omówione zostały oczywiście w poradniku).

Uwaga - Opis przejścia w naszym poradniku przygotowany został na najwyższym domyślnie dostępnym poziomie trudności Miażdżący. W przypadku wybrania niższego poziomu trudności niektóre z omówionych w poradniku scen mogą okazać się prostsze do ukończenia (mniej przeciwników, większy margines błędu itp.).

W poradniku do gry Uncharted 4: A Thief’s End znajdziesz opis przejścia głównego wątku, jak i występujących w grze zagadek logicznych. Oprócz tego, zawiera on także szereg przydatnych porad, opis uzbrojenia, sekrety czy spis osiągnięć.

Uncharted 4: A Thief's End - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Ukryte trofea (Trofea)
  • Trofea - tryb singleplayer (Trofea)
  • Trudne zagadki (Sekrety i zagadki)
  • Wpisy do dziennika (Sekrety i zagadki)
  • 12 - Na morzu (Opis przejścia)
  • 11 - Najciemniej pod latarnią (Opis przejścia)
  • 14 - Dołączcie do mnie w raju (Opis przejścia)
  • 10 - Dwanaście wież (Opis przejścia)
  • 13 - Rozbitkowie (Opis przejścia)
  • Opcjonalne rozmowy (Sekrety i zagadki)

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 239

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
5,0 (2 oceny)
2
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Uncharted 4: A Thief's Endporadnik do gry

autorzy: Jacek "Stranger" Hałas, Grzegorz "Alban3k" Misztal

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8060-391-2

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1601

[email protected]

Spis treści

Uncharted 4: Kres Złodzieja - poradnik do gry

Podstawy

Sterowanie

Opis przejścia

0 - Prolog

1 - Zew przygody

2 - Piekło

3 - Malezyjska fucha

4 - Zwyczajne życie

5 - Hector Alcazar

6 - Złodziejska krew

7 - Zgaszone światła

8 - Grób Henry'ego Avery'ego

9 - Ci, którzy zasłużą...

10 - Dwanaście wież

11 - Najciemniej pod latarnią

12 - Na morzu

13 - Rozbitkowie

14 - Dołączcie do mnie w raju

15 - Łupieżcy Libertalii

16 - Bracia Drake'owie

17 - Na dobre i na złe

18 - New Devon

19 - Upadek Avery'ego

20 - W potrzasku

21 - Stróż brata mojego

22 - Kres złodzieja

Epilog

Skarby

2 - Piekło

3 - Malezyjska fucha

6 - Złodziejska krew

8 - Grób Henry'ego Avery'ego

9 - Ci, którzy zasłużą...

10 - Dwanaście wież

11 - Najciemniej pod latarnią

12 - Na morzu

13 - Rozbitkowie

14 - Dołączcie do mnie w raju

15 - Łupieżcy Libertalii

16 - Bracia Drake'owie

17 - Na dobre i na złe

18 - New Devon

19 - Upadek Avery'ego

20 - W potrzasku

21 - Stróż brata mojego

22 - Kres złodzieja

Sekrety i zagadki

Wpisy do dziennika

Notatki

Opcjonalne rozmowy

Trudne zagadki

Rzadkie bronie

Trofea

Jak łatwo zdobyć trofeum Cliffhanger?

Jak łatwo zdobyć trofeum I Thought I Heard Something?

Gdzie szukać kopców do trofeum Not a Cairn in the World?

Gdzie odnaleźć wszystkie dziwne relikty?

Trofea - tryb singleplayer

Trofea - tryb multiplayer

Ukryte trofea

Uncharted 4: Kres Złodzieja - poradnik do gry

Nieoficjalny poradnik do gry Uncharted 4: Kres Złodzieja zawiera wszystkie informacje potrzebne do ukończenia jej w 100 procentach i zdobycia platynowego trofeum. W niniejszym poradniku znalazł się przede wszystkim bardzo szczegółowy opis przejścia wszystkich rozdziałów gry, na który składają się między innymi podpowiedzi odnośnie sposobów omijania lub eliminowania przeciwników (w tym bossów), objaśnienia najlepszych dróg do celów misji czy dokładne omówienia bardziej skomplikowanych zagadek. Dużą część poradnika zajmuje rozdział poświęcony sekretom (znajdźkom), w którym podane zostały między innymi dokładne lokalizacje wszystkich 109 skarbów. Pozostałe rozdziały poradnika dotyczą między innymi trofeów (bardziej złożone trofea otrzymały rozbudowane opisy), zasad wykorzystywania nowych elementów ekwipunku Drake'a (jak choćby linki z hakiem) czy trybu multiplayer. Uncharted 4: Kres Złodzieja jest kolejną odsłoną niezwykle popularnej serii przygodowych gier akcji, w których śledzimy losy poszukiwacza przygód Nathana Drake'a. W nowej grze znaczącą rolę odgrywa również jego brat Sam, który pojawia się w wielu etapach oraz scenkach przerywnikowych. Mechanika rozgrywki nie uległa większym zmianom w stosunku do poprzednich części serii, aczkolwiek w określonych momentach gry dysponujemy teraz większą swobodą działania i niekiedy musimy też podejmować decyzje mające wpływ na dalszy przebieg kampanii (ich konsekwencje omówione zostały oczywiście w poradniku).

Uwaga - Opis przejścia w naszym poradniku przygotowany został na najwyższym domyślnie dostępnym poziomie trudności Miażdżący. W przypadku wybrania niższego poziomu trudności niektóre z omówionych w poradniku scen mogą okazać się prostsze do ukończenia (mniej przeciwników, większy margines błędu itp.).

Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Podstawy

Sterowanie

Sterowanie - PlayStation 4

Poruszanie się

Zaznaczenie przeciwnika

Rozglądanie się

Przybliżenie widoku

Skok / Wspinaczka

Walka wręcz

Przeładowanie broni

Przewrotka / Unik / Schowanie się za zasłoną

Zmiana broni

Odnalezienie pojazdu

Zmiana broni

Użycie linki z hakiem

Celowanie / Hamulec (podczas korzystania z pojazdu)

Rzut granatem

Oddanie strzału / Gaz (podczas korzystania z pojazdu)

Dziennik bohatera

Pauza

Tryb fotograficzny (musisz uaktywnić tę funkcję w opcjach gry)

Opis przejścia

0 - Prolog

Mniejsze łodzie możesz niszczyć zderzając się z nimi

Prolog rozpoczynasz na łodzi, którą uciekasz w towarzystwie Sama. Płyń w stronę widocznej na horyzoncie dużej wyspy. Początkowo ignoruj atakujące bohaterów mniejsze łodzie. Dopiero po tym jak zaczną się one pojawiać w niewielkiej odległości skręcaj łodzią Nathana w lewo lub w prawo żeby w nie uderzać i w konsekwencji doprowadzać do ich niszczenia.

Po pewnym czasie w okolicy zjawi się nagle większa łódź, która zacznie wystrzeliwać miny w stronę jednostki pływającej okupowanej przez braci Drake'ów. Możesz próbować unikać min oddalając okręt od miejsc, w których zderzą się one z taflą wody. Scenka ta jest jednak odgórnie zaprogramowana i prędzej czy później jedna z min trafi w statek bohaterów w wyniku czego Nathan znajdzie się pod wodą. Wypłyń na powierzchnię i przytrzymaj Kółko żeby uniknąć zderzenia ze zbliżającą się łodzią. Podpłyń do łodzi, na której przebywa Sam i wdrap się na jej pokład.

Postaraj się jak najszybciej namierzyć i zastrzelić wroga z granatnikiem

Musisz teraz ochraniać Sama podczas gdy zajęty on będzie naprawianiem silnika łodzi. Schowaj się za zasłoną i po tym jak obok pojawi się duża łódź rozpocznij ostrzeliwanie członków jej załogi. Wypatruj osobnika z granatnikiem. Jeśli zdoła on oddać strzał i jeden z granatów wyląduje na pokładzie to jak najszybciej oddal się od wybuchowej niespodzianki (nie masz niestety zbyt dużego pola manewru), albowiem Nate nie dysponuje umiejętnością odrzucania granatów. Zastrzelenie przeciwnika z granatnikiem powinno doprowadzić do eksplozji na wrogiej łodzi. W pobliżu wkrótce pojawi się jeszcze kilka mniejszych jednostek, ale nie będą one już stanowiły tak dużego zagrożenia.

Omijaj duże skały w drodze do wyspy

Gdy tylko Sam zakomunikuje o przywrócenie sprawności silnika łodzi pobiegnij na mostek kapitański i wznów ucieczkę. W trakcie tej części ucieczki musisz w dalszym ciągu zmierzać w stronę wyspy, ale dodatkowo konieczne okaże się unikanie zderzeń z wystającymi z wody ogromnymi skałami. Po kilku chwilach załączy się kolejna zaprogramowana scena (zderzenie z inną jednostką pływającą), która zakończy dość krótki prolog.

1 - Zew przygody

Zaczekaj w ukryciu aż siostra Catherine i ojciec Duffy rozejdą się

W trakcie przechodzenia tego rozdziału będziesz sterował młodym Nathanem i przy okazji zaliczania go poznasz wszystkie podstawy sterowania. Przejdź przez otwarte okno i rozpocznij przemarsz dachami. Po dotarciu do stromego dachu wejdź na pobliskie metalowe urządzenie i następnie wdrap się po ścianie. Przejdź kawałek dalej, przeskocz nad murkiem i zjedź po nowym stromym dachu. Docelowo musisz dotrzeć do otwartej okiennicy, dzięki której przedostaniesz się do nowej części sierocińca. Otwórz drzwi prowadzące na korytarz. Po raz pierwszy musisz się tu skradać żeby nie zostać wykrytym przez siostrę Catherine ani przez ojca Ryana Duffy'ego. Pobiegnij kawałek do przodu, wciśnij Kółko i schowaj się przy lewej ścianie przy wejściu do nowego pomieszczenia. Zaczekaj aż Catherine i Duffy zakończą rozmowę i rozejdą się. Jeśli chcesz możesz zbadać zlokalizowane po prawej stronie biuro ojca Duffy'ego. Odnajdziesz tam dokument na temat Nathana i będziesz mógł zapoznać się z jego treścią.

Nie wychodź zza zasłony dopóki siostra Catherine nie odwróci się

Po tym jak dostatecznie zbadasz okolicę skieruj się do lewego, większego pomieszczenia. Ponownie musisz tu unikać wykrycia przez siostrę Catherine. Schowaj się przy najbliższych szafkach i następnie zacznij przemieszczać w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara. Po dotarciu do końcowej części zasłony musisz zaczekać aż siostra Catherine zwróci się w stronę okna i szybko doskoczyć wtedy do kolejnej zasłony. Na sam koniec zaczekaj aż siostra zostanie wezwana przez ojca Duffy'ego i przeskocz przez nową okiennicę. Po tym jak Nathan złapie się krawędzi opuść się, po czym zacznij przemieszczać się w lewo. Kawałek dalej zmuszony zostaniesz do wykonania skoku z rozpędu w stronę sąsiedniego fragmentu dachu. Skorzystaj z nowych interaktywnych krawędzi zlokalizowanych po prawej stronie, dotrzyj dzięki nim do rynny i rozpocznij nową wspinaczkę. Po znalezieniu się na dachu podejdź do zapalonej latarki żeby spotkać się z Samem. Od tego momentu będziesz musiał za nim podążać.

W trakcie wspinaczki Nathan będzie musiał doskoczyć do półki zlokalizowanej za jego plecami

Podejdź do jednej ze ścian i wdrap się na wyższą półkę dzięki pomocy ze strony Sama. Po pewnym czasie będziesz musiał wspiąć się na niewielką wieżę. Po dotarciu do najwyższej krawędzi przemieść się w lewo i doskocz do lewej (znajdującej się za plecami Nathana) półki. Zalicz zjazd po stromym dachu i dotrzyj do zamkniętej drzwi gdzie załączy się krótki filmik. Sam po raz pierwszy użyje swojej linki z hakiem. Po tym jak dotrze na wyższy dach podejdź do liny, złap się jej i przystąp do wspinaczki (musisz przytrzymywać przycisk L1). Przemieść się troszeczkę w lewo i wdrap się na nowy dach. Kontynuuj podróżowanie za Samem. Po kilku chwilach będziesz musiał wykonać długi skok - Nathan po raz pierwszy zawaha się, ale druga próba skoku zakończy się na szczęście powodzeniem.

Wdrap się po pionowych okiennicach

Wdrap się na gzyms u podstawy wieży zegarowej i zacznij przemieszczać się w lewo. Po dotarciu na nową półkę wyrusz prosto i kucnij żeby się przecisnąć. Wykonaj kolejny skok, przejdź po bardzo wąskim dachu i doskocz do metalowego krzyża żeby docelowo przedostać się na sąsiedni dach. Podejdź do Sama, złap linę i dostatecznie na niej rozbujaj się żeby zagwarantować sobie pomyślne doskoczenie do widocznej w oddali nowej półki. Kontynuuj podróż i po doskoczeniu do nowej wieży przemieść się najpierw w prawo. Po tym jak miniesz narożnik skorzystaj z pionowych okiennic żeby dotrzeć na wyższą półkę, na której będzie czekał Sam.

Przygotuj się do skoku gdy będziesz zjeżdżał po stromym dachu

Wyrusz w stronę kolejnej wieży i obejrzyj jak zachowa się tu Sam. Musisz tak samo jak i on przemieścić się maksymalnie w lewo, puścić się metalowego wysięgnika, zjechać po stromym dachu i na sam koniec wykonać skok, który pozwoli Nathanowi doskoczyć na pobliską półkę (nie wciśnij przycisku skoku zbyt późno!). Po krótkim przemarszu Sam podaruje Nathanowi linkę z hakiem. Wyceluj ją w zaznaczony przez grę interaktywny zaczep i rozbujaj się żeby zagwarantować sobie poprawne dotarcie na niewielki oświetlony balkonik. Na sam koniec dotrzyj do drabiny, złap się jej i zjedź po niej na dół. Wkrótce załączy się filmik, po obejrzeniu którego awansujesz do kolejnego rozdziału gry.

2 - Piekło

Rozdział ten jest o wiele dłuższy od poprzedniego. Jego początkowa i końcowa część rozgrywają się w aktualnie funkcjonującym więzieniu. Najciekawsza jest jednak jego środkowa część, która zakłada zbadanie opuszczonego hiszpańskiego więzienia w poszukiwaniu śladów wielkiego skarbu. Drake w trakcie rozgrywania tego rozdziału może odnaleźć dwa pierwsze sekrety i ich lokalizacje podane zostały oczywiście w tekście.

Bójka

w

więzieniu

Zbadanie

opuszczonego więzienia

Rozwiązanie

zagadki

w celi Burnesa

Powrót

do

Vargasa

Bójka

w

pralni

Ucieczka

z więzienia

Bójka w więzieniu

W trakcie siłowania się z Gustavo wciskaj przyciski pokazujące się na ekranie

Rozdział ten rozpoczyna się od pojedynku z więźniem o imieniu Gustavo. Jest to tak na dobrą sprawę samouczek z zasad walki wręcz. Wyprowadzaj kolejne ciosy Kwadratem i korzystaj z Trójkąta jeśli główny bohater zostanie złapany przez przeciwnika lub gdy zacznie się z nim siłować. Dodatkowo możesz popróbować wciskanie Kółka żeby stosować przewroty przydatne przy unikaniu trudnych do zablokowania ciosów. Po tym jak Nate zacznie szamotać się z Gustavo musisz być gotowy na bezbłędne i szybkie rytmiczne wciskanie pokazujących się na ekranie ikon przycisków, bo w przeciwnym razie główny bohater może zginąć. Walka przerwana zostanie w momencie pojawienia się dyrektora więzienia Vargasa. Po tym jak odzyskasz kontrolę nad Nathanem musisz jedynie podążać drogą wyznaczaną przez strażników. Po dłuższym przemarszu znajdziesz się poza więzieniem i omówisz z Vargasem plan przeszukania opuszczonego hiszpańskiego więzienia.

Zbadanie opuszczonego więzienia

Ruszaj prosto. Po pierwszym zeskoku Nathan rozpocznie automatyczny zjazd po bardzo śliskim podłożu, w trakcie którego musisz go nakierować na lewą krawędź (w przeciwnym razie spadnie w przepaść i zginie). W nowym obszarze zainteresuj się w pierwszej kolejności pokazaną na dołączonym obrazku wysuszoną studnią. Wskocz do tej studni i dotrzyj na sam jej dół. Zbadaj nieoświetlony krótki tunel, albowiem ukryto tu pierwszy skarb (Panamanian Cat Pendant).

Miejsce, w którym o raz pierwszy musisz użyć linki z hakiem

Powróć na górę i zbadaj zadaszony obszar, dzięki czemu wejdziesz w posiadanie linki z hakiem. Możesz już podejść do znajdującej się tu dużej skrzyni i przepchnąć ją w pobliże wysokiej skalnej półki. Po tym jak Nathan wdrapie się na skrzynię będzie mógł chwycić się górnej krawędzi i kontynuować podróż. Obróć się w prawo i złap się interaktywnego zaczepu z pomocą linki z hakiem. Rozbujaj się dostatecznie na linie, a następnie wykonaj daleki skok w stronę widocznej w oddali nowej skalnej półki. Kawałek dalej zmuszony zostaniesz do ponownego użycia linki z hakiem. Złap się krawędzi po udanym skoku i zalicz mało skomplikowaną wspinaczkę.

Okiennica, do której musisz się przedostać

W nowym miejscu będziesz musiał dobrze zgrać w czasie dwie czynności, albowiem po rozpoczęciu zjazdu po nierównym podłożu konieczne będzie wciśnięcie przycisku L1 w celu wypuszczenia linki (należy tego dokonać zanim Nate spadnie w przepaść). Rozbujaj się i po złapaniu się interaktywnych krawędzi zacznij kierować się ku górze. Po wdrapaniu się na stabilną półkę ustaw się przy zewnętrznej ścianie małej wieży i dokończ wspinaczkę, dzięki czemu dotrzesz na jej niewielki zardzewiały dach. Zwróć się w stronę głównej wieży, przebiegnij po betonowym wysięgniku i wykonaj daleki skok. Kieruj się tu w stronę lewej górnej okiennicy i nie przejmuj się pojedynczym elementem ściany, który nagle odpadnie w trakcie wspinaczki.

Przejdź przez okiennicę, dzięki czemu po raz pierwszy znajdziesz się wewnątrz dużej wieży. Udaj się do sąsiedniej sali i na początek zeskocz na niższy poziom. Rozejrzyj się w miejscu pokazanym na powyższym obrazku, a natrafisz na drugi skarb (Navaja Folding Knife). W pobliżu jest także list, który możesz przeczytać, aczkolwiek nie jest to nagradzane w żaden szczególny sposób. Powróć na górę i zwróć się w stronę okiennicy zabitej deskami. Przytrzymaj przycisk L1 żeby złapać się desek z pomocą linki z hakiem i następnie wychyl gałkę w dół żeby je wyrwać. Możesz już dotrzeć do nowo odblokowanej okiennicy i kontynuować wspinaczkę po zewnętrznych ścianach dużej wieży. Przemieszczaj się najpierw w prawo i po minięciu narożnika zacznij doskakiwać do górnych krawędzi. Wkrótce dotrzesz do nowej otwartej okiennicy.

Rozwiązanie zagadki w celi Burnesa

W celi Burnesa do rozwiązania jest niezbyt trudna zagadka, która polega na poprawnym odczytaniu symboli zapisanych na ścianach. Na początek zainteresuj się pokazanym na powyższym obrazku rysunkiem na ścianie, który zlokalizowany jest na prawo od zamkniętego wyjścia z celi.

Złóż list żeby odkryć dwa znaki zodiaku

Po tym jak Nate skomentuje odnaleziony symbol wciśnij panel dotykowy żeby otworzyć dziennik i przystąpić do lektury listu. Wciśnij Trójkąt w celu odwrócenia kartki. Po wysłuchaniu komentarza głównego bohatera ponownie obróć trzymany obiekt i wciśnij przycisk X żeby złożyć list. Pozwoli to ustalić Nathanowi, że na liście znajdują się dwa znaki zodiaku - Strzelec i Skorpion.

Odszukaj znaki zodiaku z listu na ścianach celi, dzięki czemu ustalisz, że Strzelec to X, a Skorpion to II. Po połączeniu otrzymujemy liczbę XII. Teraz musisz odnaleźć interaktywną skałę z narysowaną tą liczbę i jej lokalizację prezentuje powyższy obrazek. Zdecyduj się na zbadanie kamienia, dzięki czemu Nathan wejdzie w posiadanie artefaktu, który znajdował się w skrytce.

Powrót do Vargasa

Wykonaj skok w trakcie zjazdu po stromym podłożu

Podejdź do drzwi i zacznij wciskać Trójkąt żeby je wyważyć. Musisz teraz odbyć podróż do miejsca, w którym przebywa Vargas i będzie to niestety dość skomplikowane, bo musisz obrać zupełnie inną ścieżkę przemarszu. Użyj linki z hakiem na górnym zaczepie i zacznij opuszczać się na linie. Po tym jak puścisz się liny Nathan automatycznie rozpocznie nowy zjazd po stromym podłożu i musisz szybko wcisnąć przycisk skoku żeby uchronić go przed śmiercią. Wdrap się na wyższą półkę i przejdź ostrożnie po belkach przy suficie. Musisz chwycić się jednej z nich, opuścić się i tak jak wcześniej w trakcie zjazdu wykonać w odpowiednim momencie daleki skok.

Wykonaj zjazd slalomem i użyj linki z hakiem

Dotrzyj do nowej bramki i wyważ ją w podobny sposób jak poprzednią, dzięki czemu ponownie znajdziesz się pod gołym niebem. Zacznij tu od wykonania długiego skoku wymierzonego w pobliskie wąskie belki. Przejdź po nich w lewo. Nieco dalej musisz wykonać zjazd, w trakcie którego nakieruj Nate'a w lewo i wciśnij w ostatnim momencie przycisk użycia linki z hakiem. Rozbujaj się, wykonaj skok i po tym jak główny bohater złapie się skał rozpocznij dłuższą wspinaczkę. Kontynuuj podróż aż dotrzesz na większy dach, na którym znajduje się częściowo otwarty właz. Wskocz do środka żeby spotkać się ponownie z Vargasem.

Bójka w pralni

Skazańców możesz atakować w dowolnej kolejności

Kontrolę nad głównym bohaterem odzyskasz w momencie gdy w więziennej pralni pojawi się Gustavo i zmuszony zostaniesz do stoczenia nowych walk z nim oraz z jego kolegami. W trakcie rozgrywania tej bójki wykorzystuj zdobytą wcześniej wiedzę, a więc atakuj kolejnych wrogów i staraj się uwolnić (Trójkąt) gdy tylko zostaniesz przez któregoś z nich złapany. Jeśli Nate odniósł poważniejsze obrażenia to częściej niż zazwyczaj polegaj na uskokach (Kółko) lub oddalaj się od na chwilę od wrogów żeby główny bohater mógł powrócić do pełni sił. Bójka dobiegnie końca w momencie gdy w pralni zjawią się strażnicy.

Ucieczka z więzienia

W kilku miejscach Nathan i Sam będą musieli ze sobą ściśle współpracować

Scena ucieczki rozpocznie się tuż po tym jak postrzelony zostanie Vargas i w trakcie jej rozgrywania musisz podążać za Samem i Rafe'em. Nie zatrzymuj się nigdzie, bo główny bohater nie jest uzbrojony i nie miałby szans w starciu z uzbrojonymi strażnikami. Podbiegnij do okiennicy i pomóż Samowi w jej otwarciu. Od tego momentu musisz liczyć się z koniecznością wykonywania licznych skoków i wspinania się na napotykane obiekty. Podążaj zawsze za "liderem grupy", dzięki czemu nie zgubisz się. W dalszej części ucieczki ustaw się przy ścianie i wciśnij Trójkąt, dzięki czemu główny bohater podsadzi Sama.

Pozbądź się ostatnich wrogów przy wsparciu ze strony Sama

Nate w pewnym momencie spadnie z dachu i nie możesz temu w żaden sposób zapobiec. W miejscu tym do rozegrania będzie walka z nową grupą przeciwników, w wygraniu której Nate'owi pomoże na szczęście Sam. Po pokonaniu wrogów pomóż Samowi w przesunięciu ciężkiej przeszkody i otwórz kratkę prowadzącą do tuneli wentylacyjnych. Kontynuuj bardzo liniową ucieczkę i pamiętaj żeby nie zatrzymywać się, bo Nate bardzo szybko może zginąć. Po wykonaniu jednego z dłuższych skoków wciśnij Trójkąt żeby pomóc Samowi w wykonaniu takiej samej akcji. Gra wyświetli tu ważny filmik przerywnikowy i po jego obejrzeniu wyrusz dalej (nie próbuj zeskakiwać na dół). Przeskocz przez balustradę, przebiegnij przez dżunglę i na sam koniec wykonaj skok w stronę wody. Zakończy on ten rozdział gry.

3 - Malezyjska fucha

Rozdział ten niemal w całości rozgrywa się pod wodą i dotyczy on poszukiwań leżącej na dnie naczepy ciężarówki z zamiarem wyciągnięcia jej na powierzchnię. Podczas rozgrywania tego etapu nie spotkasz żadnych przeciwników i nie musisz się też obawiać przedwczesnego wyczerpania zapasów tlenu w butli. W rozdziale tym do odnalezienia są cztery sekrety i aż trzy z nich znajdują się pod wodą. Oprócz tego główny bohater już po powrocie na pokład statku może odbyć dwie opcjonalne rozmowy z członkami załogi (lokalizacje wszystkich dodatkowych atrakcji podane są w tekście).

Odnalezienie zatopionej naczepy

Wyciągnięcie naczepy na powierzchnię

Spotkanie się z Jamesonem na pokładzie statku

Odnalezienie zatopionej naczepy

Po tym jak uzyskasz kontrolę nad głównym bohaterem popłyń w prawo. W niewielkiej odległości od miejsca rozpoczęcia tego rozdziału odnajdziesz zaznaczony na powyższym obrazku pierwszy skarb (Antique Padlock), który jest pod leżącym na dnie drzewem.

Przepłyń nieco dalej. Po znalezieniu się w pobliżu dużych skał skieruj się nieznacznie w lewo i zanurkuj żeby przybliżyć się do dna. W tej części rzeki do odnalezienia jest drugi skarb (Chiriqui Shark Trinket), którego dokładną lokalizację prezentuje powyższy obrazek. Możesz już wyruszyć dalej. Nate wkrótce dopłynie do miejsca, w którym na dnie leży naczepa i wysłuchasz tu rozmowy przez radio z Jamesonem na temat planów jej wyłowienia.

Wyciągnięcie naczepy na powierzchnię

Nie śpiesz się z dotarciem do naczepy, bo w pierwszej kolejności dobrze byłoby wejść w posiadanie kolejnego sekretu. Rozpocznij w miejscu, w którym Nate odbył rozmowę z Jamesonem i popłyń w prawo. Trzymaj się blisko prawych skał i dokładnie rozglądaj się, bo tutejszy skarb (Antique Pocketwatch) jest lepiej ukryty od dwóch poprzednich. Jego dokładną lokalizację pokazuje powyższy obrazek.

Miejsce odnalezienia jednej ze skrzyń

Możesz już podpłynąć do zaczepy. Jeśli chcesz to najpierw ją zbadaj i zwróć w takiej sytuacji szczególną uwagę na jej osie, do których będzie można przymocować później zaczepy, a także na dziurę w jej bocznej ścianie, która pozwala zajrzeć do środka. Docelowo musisz podpłynąć do tylnych drzwi naczepy. Otwórz je, wpłyń do środka i sprawdź ładunek znajdujący się wewnątrz naczepy. Ustalisz w ten sposób, że brakuje dwóch skrzyń. Pierwsza skrzynia leży pod naczepą i możesz ją już teraz obejrzeć, dzięki czemu Nate zostawi sobie jej zdobycie na później. Wypłyń z naczepy i zbadaj obszar po prawej stronie, dzięki czemu zlokalizujesz drugą skrzynię. Złap ją i zacznij płynąć z nią w stronę naczepy. Jako że skrzynia obciąża Nate'a musisz rytmicznie wciskać przycisk X zawsze wtedy gdy chcesz popłynąć wyżej. Wpłyń ze skrzynią do naczepy i umieść ją w miejscu gdzie znajdują się pozostałe skrzynie.

Opuść naczepę i zaczekaj aż opuszczone zostanie urządzenie do podniesienia naczepy. Ma ono dwa zaczepy i każdy z nich musisz przymocować do jednej z osi przyczepy. Po tym jak Nate złapie linkę podpłyń do bliższej osi, opłyń ją żeby owinęła się wokół niej lina i następnie zaczep linę (wciśnij Trójkąt - powyższy obrazek).

Drugą skrzynię możesz zabrać dopiero po podniesieniu naczepy

Po tym jak przyczepisz obie osie do podnośnika oddal się od naczepy żeby mogła ona zostać nieznacznie podniesiona. Wykorzystaj to, że możesz teraz podnieść drugą skrzynię, która została przygnieciona przez naczepę (tę, którą wcześniej mogłeś tylko obejrzeć). Tak jak w przypadku zdobytej wcześniej pierwszej jaskini wpłyń z nią do naczepy i umieść ją wraz z resztą ładunków. Wciśnij trzy razy Trójkąt żeby zabezpieczyć ładunek, opuść naczepę i podpłyń do urządzenia, do którego przyczepiona jest naczepa. Musisz już tylko zaczekać aż wraz z Nate'em wynurzona zostanie ona z wody.

Spotkanie się z Jamesonem na pokładzie statku

Po znalezieniu się na pokładzie statku nie śpiesz się z dotarciem do Jamesona, bo przedwcześnie zakończyłbyś rozdział. Zamiast tego rozejrzyj się najpierw po pokładzie statku. Możesz tu przede wszystkim odbyć dwie opcjonalne rozmowy z członkami załogi (Salvage Worker), których poznasz po ikonach pojawiających się nad ich głowami (jedną z takich osób prezentuje powyższy obrazek).

Zbadaj także górny balkonik statku, do którego prowadzą schody. Po prawej stronie odnajdziesz zaznaczony na powyższym obrazku ostatni skarb (Antique Arcade Token). Dopiero po wykonaniu wszyskich opcjonalnych czynności wybierz się na spotkanie z Jamesonem (rozpoznasz go po czerwonym stroju). Udaj się za Jamesonem do wyłowionego ładunku i zbadaj jego zawartość (wciśnij Trójkąt). Opisywany rozdział wkrótce dobiegnie końca.