Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2012

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 289

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB kup za 1 zł
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Dishonored - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Poradnik do gry Dishonored to dokładna solucja będąca opisem przejścia dostępnych w grze zadań. Zawiera możliwe ścieżki do kolejnych obszarów i udziela porad dotyczących radzenia sobie z przeciwnikami i zabezpieczeniami. Rozwija też temat sekretów.

Dishonored - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Obrazy Sokolova (Sekrety)
  • Wydostanie się z celi (Misja 1 - Dishonored)
  • Wybranie sposobu eliminacji Dauda (Misja 7 - The Flooded District)
  • Zakończenia gry (Misja 9 - The Light at the End)
  • Ucieczka z więzienia Coolridge - odnalezienie skrzynki z zapasami (Misja 1 - Dishonored)
  • Runy - Zasady odnajdywania (Sekrety)
  • Handlarze - Piero (Inne)
  • Ucieczka z więzienia Coolridge - wydostanie się z kanałów (Misja 1 - Dishonored)
  • Włamanie się do mieszkania doktora Galvaniego (Misja 2 - High Overseer Campbell)
  • Skażenie eliksiru w siedzibie gangu Bottle Street (Misja 2 - High Overseer Campbell)

Informacja o grze

To dynamiczy FPP akcji z elementami skradanki, osadzony w nietypowym XIX wiecznym klimacie. Wcielamy się w rolę Corvo, ochroniarza cesarzowej zamordowanej w zamachu stanu. Bohater niesłusznie oskarżony o zbrodnie, będzie szukać zemsty i wykorzysta w tym celu szereg broni i nadprzyrodzonych zdolności. Ciekawostką dla tego typu produkcji jest fakt, iż nasze poczynania wpływają na fabułę i kolejne etapy gry.

Gra Dishonored, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS3, X360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Opinie o ebooku Dishonored - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Fragment ebooka Dishonored - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Dishonoredporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1284

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Dishonored - poradnik do gry

Sterowanie

PC

Xbox 360

PS3

Prolog - Returning Home

Spotkanie z cesarzową

Pokonanie zabójców

Misja 1 - Dishonored

Wydostanie się z celi

Odnalezienie ładunku wybuchowego

Podłożenie ładunku wybuchowego

Ucieczka z więzienia Coolridge - dotarcie do kanałów

Ucieczka z więzienia Coolridge - odnalezienie skrzynki z zapasami

Ucieczka z więzienia Coolridge - wydostanie się z kanałów

The Hound Pits Pub - Spotkanie z lojalistami

Somewhere Else... - Spotkanie z Outsiderem

The Hound Pits Pub #2

Spotkanie z admirałem

Wybranie się do miejsca pobytu nadzorcy Campbella

Misja 2 - High Overseer Campbell

Plan misji

Dotarcie do pierwszej ściany światła

Zbadanie okolicy pierwszej ściany światła

Przedostanie się przez pierwszą ścianę światła

Włamanie się do mieszkania doktora Galvaniego

Skażenie eliksiru w siedzibie gangu Bottle Street

Przedostanie się przez drugą ścianę światła

Dotarcie do placu Holgera

Dotarcie w pobliże budynku Nadzorcy Campbella

Przedostanie się do budynku Nadzorcy Campbella

Zbadanie budynku Nadzorcy Campbella

Przedostanie się do sali spotkań

Wybranie sposobu eliminacji Nadzorcy Campbella

Dotarcie do podwórza

Zbadanie podwórza

Spotkanie się z Samuelem

The Hound Pits Pub #3

Spotkanie z lojalistami

Zbadanie kanałów

Zdanie raportu admirałowi Havelockowi

Wybranie się do klubu Złoty Kot

Misja 3 - House of Pleasure

Plan Misji

Ominięcie pierwszej wieży strażniczej

Spotkanie się z liderem gangu Bottle Street

Dotarcie do bulwaru Clavering

Odnalezienie Crowley'a w mieszkaniu Galvaniego

Ominięcie drugiej wieży strażniczej

Przedostanie się do klubu Złoty Kot

Zbadanie klubu Złoty Kot

Uratowanie Emily

Zbadanie apartamentu handlarza sztuką

Wybranie sposobu eliminacji bliźniaków Pendleton

Spotkanie się z Samuelem i Emily

The Hound Hits Pub #4

Misja 4 - The Royal Physician

Plan misji

Ominięcie pierwszego posterunku

Ominięcie drugiego posterunku

Zbadanie mieszkania Pratchetta i sąsiednich budynków

Dotarcie do mostu zwodzonego

Przedostanie się na drugą stronę mostu zwodzonego

Wyłączenie reflektorów na moście zwodzonym

Oswobodzenie Aleca

Ominięcie trzeciego posterunku

Zbadanie okolic domu Sokolova

Przedostanie się do domu Sokolova

Zbadanie domu Sokolova

Odnalezienie Sokolova

Porwanie Sokolova

The Hound Pits Pub #5

Przesłuchanie Sokolova

Wybranie się do posiadłości Boyle'ów

Misja 5 - Lady Boyle's Last Party

Plan misji

Zbadanie dzielnicy posiadłości

Przedostanie się na drugą stronę rzeki

Zbadanie okolic posiadłości Boyle'ów

Przedostanie się na teren posiadłości Boyle'ów

Zbadanie ogrodu posiadłości Boyle'ów

Przedostanie się do wnętrza posiadłości Boyle'ów

Zbadanie parteru i piwnicy posiadłości Boyle'ów

Zbadanie pierwszego piętra posiadłości Boyle'ów

Zidentyfikowanie celu misji

Wybranie sposobu eliminacji Lady Boyle

Spotkanie się z Samuelem przy jego łodzi

The Hound Pits Pub #6

Misja 6 - Return to the Tower

Plan misji

Przedostanie się na górny poziom śluzy

Dotarcie do wieży Dunwall

Zbadanie obszaru wokół wieży Dunwall

Przedostanie się do wnętrza wieży Dunwall

Eksploracja parteru wieży Dunwall

Eksploracja pierwszego piętra wieży Dunwall

Eksploracja drugiego piętra wieży Dunwall

Eksploracja trzeciego piętra wieży Dunwall

Przedostanie się do komnat Lorda Regenta

Wybranie sposobu eliminacji Lorda Regenta

Eksploracja dachu wieży Dunwall

Powrót do łodzi Samuela

The Hound Pits Pub #7

Misja 7 - The Flooded District

Plan misji

Wydostanie się z magazynu

Zbadanie nabrzeża Rudshore

Przedostanie się do rafinerii Greaves

Zbadanie okolic rafinerii Greaves

Dotarcie do miejsca składowania sprzętu Corvo

Przedostanie się do centralnego Rudshore

Zbadanie centralnego Rudshore

Przedostanie się do wnętrza bazy Dauda

Dotarcie do komnaty Dauda

Wybranie sposobu eliminacji Dauda

Dotarcie do tunelu znajdującego się pod bazą Dauda

Zbadanie obszaru wokół ściany kwarantanny

Spotkanie się z ocalałymi

Przedostanie się przez ścianę kwarantanny

Dotarcie do wejścia do kanałów

Eksploracja pierwszej części kanałów

Zdobycie klucza do drugiej części kanałów

Eksploracja drugiej części kanałów

Misja 8 - The Loyalists

Plan misji

Dotarcie w okolice pubu

Przedostanie się do wnętrza pubu

Eksploracja pubu

Spotkanie się z Piero i Samuelem

Uaktywnienie pylonu na dachu warsztatu

Zbadanie okolic pubu

Dotarcie do miejsca użycia wyrzutni flar

Spotkanie się z Samuelem

Misja 9 - The Light at the End

Plan misji

Dotarcie w okolice fortu

Zbadanie obszaru wokół fortu

Przedostanie się do fortu

Eksploracja fortu

Przedostanie się do stróżówki

Dotarcie do windy latarni morskiej

Dotarcie do wnętrza latarni morskiej

Zakończenia gry

Sekrety

Runy - Zasady odnajdywania

Runy - Lista mocy Corvo

Runy - Misje 1-3

Runy - Misje 4-9

Kościane amulety - Zasady odnajdywania

Kościane amulety - Lista amuletów

Kościane amulety - Misje 2-4

Kościane amulety - Misje 5-7

Obrazy Sokolova

Dzienniki audio

Plany

Inne

Handlarze - Piero

Handlarze - Griff

Osiągnięcia Steam

Dishonored - wymagania sprzętowe

Dishonored - poradnik do gry

Nieoficjalny poradnik do gry Dishonoredzawiera bardzo szczegółowy opis przejścia jej wszystkich misji. W opisie każdego z etapów znalazły się informacje na temat:

wypełniania głównych

i

pobocznych zadań;

możliwych ścieżek prowadzących

do

kolejnych obszarów;

skutecznego

eliminowania lub unikania napotykanych postaci i systemów bezpieczeństwa;

rozwiązywania zagadek;

odnajdywania

sekretnych przedmiotów.

Oznaczenia kolorystyczne w poradniku

W niniejszym poradniku zastosowane zostały następujące oznaczenia kolorystyczne:

Brązowy

kolor

użyty został do oznaczania ważnych postaci, niezależnie od tego czy są to sojusznicy czy osoby wrogo nastawione wobec głównego bohatera.

Niebieski

kolor

użyty został do oznaczania nazw badanych lokacji (są one umieszczane w nawiasach kwadratowych).

Zielony

kolor

użyty został do oznaczania odnajdywanych w trakcie gry zwykłych przedmiotów (złoto, medykamenty, podstawowe bronie itp.).

Pomarańczowy

kolor

użyty został do oznaczania odnajdywanych w trakcie gry sekretów (znajdziek) oraz obiektów o szczególnym znaczeniu (np. kluczy czy przedmiotów questowych).

Dishonored - PORADNIK UKOŃCZONY

Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres redakcja@gry-online.pl.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche) wydane po zakończeniu prac nad poradnikiem, mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika.

DZIENNIK ZMIAN

13 listopada 2012 - wprowadzono uaktualnienia do opisów większości misji.

12 listopada 2012 - dodano rozdział poświęcony sterowaniu, a także szczegółowe opisy sekretów (run, mocy Corvo, kościanych amuletów, obrazów Sokolova, dzienników audio, planów) oraz handlarzy i osiągnięć.

9 listopada 2012 - zakończono prace nad solucją wraz z załączeniem opisu misji dziewiątej.

7 listopada 2012 - kompletny opis fabularnej misji ósmej - Misja 8 - The Loyalists wraz z pełnym rozwinięciem pomniejszych wątków z nią związanych.

5 listopada 2012 - zaktualizowano poradnik o misję siódmą - The Flooded District wraz z pomniejszymi zadaniami i wszystkimi wariantami jej przejścia.

31 października 2012 - misja szósta - Return to the Tower i opis całości powiązanych z nią elementów.

26 października 2012 - dodano piątą misję fabularną wraz z kompletnym opisem wszystkich powiązanych z nią zagadnień.

24 października 2012 - załączono wyczerpujący opis czwartej misji wraz z towarzyszącymi jej - pomniejszymi zadaniami.

22 października 2012 - dokładnie opisana została trzecia misja fabularna (wizyta w klubie Złoty Kot), wraz ze wszystkimi wariantami jej przejścia i pomniejszymi zadaniami.

17 października 2012 - szczegółowo opisana została druga misja fabularna, wraz ze wszystkimi wariantami jej przejścia i pomniejszymi zadaniami, a także następująca po niej - wizyta w The Hound Pits Pub.

12 października 2012 - opublikowano szczegółowy opis prologu, pierwszej misji, początkowych odwiedzin lokacji The Hound Pits Pub, oraz spotkania z Outsiderem.

Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Sterowanie

PC

Poruszanie się

Skok

Tryb skradania się

Bieganie

Wychylenie się w lewo

Wychylenie się w prawo

Użycie przedmiotu / interakcja

Atak mieczem

Użycie mocy lub gadżetu

Blok / Podduszenie atakowanej postaci (przytrzymaj)

Przybliżenie obrazu

Wyświetlenie okna wyboru mocy, broni i gadżetów (przytrzymaj)

Dokonywanie zmian pomiędzy przedmiotami, do których utworzono skróty.

Wypicie eliksiru zdrowia

Wypicie duchowego remedium

Dziennik Corvo

Szybki zapis (quick save)

Szybki odczyt stanu gry (quick load)

Skrót 1

Skrót 2

Skrót 3

Skrót 4

Skrót 5

Skrót 6

Skrót 7

Skrót 8

Skrót 9

Skrót 10

Xbox 360

Poruszanie się

Bieganie

Sterowanie kamerą

Przybliżenie obrazu

Skok

Tryb skradania się

Wyjęcie lub schowanie broni (przytrzymaj)

Wychylanie się (przytrzymaj) / Atak w oparciu o adrenalinę

Skrót 1

Skrót 2

Skrót 3

Skrót 4 / Wypicie eliksiru

Wyświetlenie okna wyboru mocy, broni i gadżetów (przytrzymaj)

Gadżety / Moce

Blok / Podduszenie atakowanej postaci (przytrzymaj)

Atak mieczem

Dziennik Corvo

Zatrzymanie gry

PS3

PlayStation 3

Poruszanie się

Bieganie

Sterowanie kamerą

Przybliżenie obrazu

Skok

Tryb skradania się

Wyjęcie lub schowanie broni (przytrzymaj)

Wychylanie się (przytrzymaj) / Atak w oparciu o adrenalinę

Skrót 1

Skrót 2

Skrót 3

Skrót 4 / Wypicie eliksiru

Wyświetlenie okna wyboru mocy, broni i gadżetów (przytrzymaj)

Gadżety / Moce

Blok / Podduszenie atakowanej postaci (przytrzymaj)

Atak mieczem

Dziennik Corvo

Zatrzymanie gry

Prolog - Returning Home

Spotkanie z cesarzową

Nowy główny cel: Meet the Empress in the gazebo (Spotkaj się z cesarzową na balkonie)

Zaczekaj aż łódź zadokuje i skorzystaj z przejścia prowadzącego do lokacji [Wieża Dunwall - Dunwall Tower] (powyższy screen). Po drodze możesz zagadywać do mijanych postaci, ale nie jest to wymagane. Możesz też już teraz zapoznać się ze wszystkimi stronami samouczka (są one dostępne po spauzowaniu gry), choć gra w odpowiednich momentach w przyszłości sama powinna je wyświetlić.

Nowy opcjonalny cel: Meet Emily under the stone bridge (Spotkaj się z Emily pod kamiennym mostem)

Spróbuj przejść po moście, a spotkasz Emily, czyli córkę cesarzowej. W zależności od upodobań możesz zgodzić się na małą zabawę w chowanego (prawa górna opcja dialogowa) lub odmówić dziewczynce i skupić się wyłącznie na aktualnym celu misji (prawa środkowa opcja dialogowa). Jeżeli wyraziłeś chęć wzięcia udziału w zabawie w chowanego, to po dotarciu na drugi koniec mostu skręć w prawo i zejdź po schodach na sam dół. Podejdź do Emily i wysłuchaj założeń zabawy.

Nowy opcjonalny cel: Use the environment to hide from Emily (Wykorzystaj otoczenie żeby ukryć się przed Emily)

Po tym jak Emily rozpocznie odliczanie wciśnij klawisz C, aktywując w ten sposób tryb skradania się. Dodatkowo musisz ukryć się w nieoświetlonym miejscu i upewnić się żeby nie znaleźć się w polu widzenia dziewczynki. Ja polecam schować się za jedną z podpór kamiennego mostu (powyższy screen). Pozostań w ukryciu do momentu aż Emily obwieści zakończenie gry.

Niezależnie od tego czy wziąłeś udział w zabawie z Emily czy też nie musisz kontynuować podróż do miejsca pobytu cesarzowej. Po drodze możesz spotkać się z Antonem Sokolovem oraz Nadzorcą Campbellem, a także wypić zawartość buteleczki zawierającej cydr, ale jest to wszystko opcjonalne. Po dotarciu do celu wędrówki (powyższy screen) wysłuchaj rozmowy pomiędzy Cesarzową Jessamine a Mistrzem Szpiegów Burrowsem.

Podejdź do cesarzowej i wciśnij klawisz F żeby przekazać jej list. Spotkanie to zostanie przerwane wraz z pojawieniem się wrogo nastawionych zabójców.

Pokonanie zabójców

Nowy główny cel: Protect the Empress and Emily (Ochraniaj cesarzową i Emily)

Przed Tobą bitwa z zabójcami, która stanowi swego rodzaju samouczek w temacie staczania bezpośrednich potyczek. Przeciwników możesz wyeliminować na dwa zasadnicze sposoby. Pierwszym z nich jest użycie broni palnej aktywowanej prawym przyciskiem myszy, przy czym zauważ, że dysponujesz limitowaną amunicją do pistoletu.

Drugi wariant to użycie broni białej. W tym przypadku radzę dążyć do wykonywania skutecznych bloków, aktywowanych przytrzymywaniem lewego klawisza CTRL. Jeżeli dobrze wymierzyłeś moment uaktywnienia bloku, to przeciwnik straci chwilowo równowagę (powyższy screen) i stanie się tym samym łatwym celem do eliminacji. Ataki mieczem wyprowadza się lewym przyciskiem myszy. Po zakończonych walkach czeka Cię kilka dłuższych cut-scenek i awansujesz do pierwszej głównej misji gry.

Misja 1 - Dishonored

Wydostanie się z celi

Nowy główny cel: Read the message (Read the message)

Misja ta w całości rozegra się w lokacji [Więzienie Coolridge - Coolridge Prison]. Korzystając z okazji zauważ, że możesz już zaglądać do dziennika postaci (klawisz J). Oprócz informacji na temat aktualnych zadań przechowuje on również treści odnajdywanych dokumentów. Ostatnia zakładka to z kolei inwentarz głównego bohatera. Po zapoznaniu się z nową funkcją gry podejdź do leżącego przy kratach chleba i wciśnij klawisz F, odsłaniając w ten sposób anonimową wiadomość (anonymous message) oraz klucz do celi Corvo (Corvo's cell key).

Odnalezienie ładunku wybuchowego

Nowy główny cel: Take a weapon (Weź broń)

Użyj pozyskanego przed chwilą klucza na drzwiach celi. Po wyjściu z celi podejdź do znajdującego się na wprost od Ciebie stolika, zabierając z niego złoto oraz miecz straży (city watch sword).

Nowy główny cel: Fight or sneak your way to the footbridge (Przebij się lub przekradnij do górnej kładki)

Załącz tryb skradania się (klawisz C) i wyrusz w lewo. Zatrzymaj się przy wejściu do nowego pomieszczenia i zaczekaj aż strażnicy rozejdą się. Zdecydowanie nie radzę decydować się na wariant siłowy, szczególnie że nie dysponujesz póki co żadnym pistoletem, a do pokonania byłoby czterech wartowników. Zamiast tego lepiej jest pozostawać w ukryciu.

Uwaga - Radzę jak najczęściej zapisywać swoje postępy, czy to wybierając odpowiednią opcję po spauzowaniu gry czy regularnie używając klawisza F5.

Ostrożnie zbliż się do pierwszego wartownika. Mógłbyś go zabić (lewy przyciskiem myszy), ale ja radzę wybrać mniej agresywny wariant, polegający na pozbawieniu go przytomności. Wykonuje się to poprzez przytrzymanie lewego klawisza CTRL (powyższy screen). Po zabiciu lub uśpieniu wartownika szybko podnieś jego ciało (przytrzymanie klawisza F) i przenieś je gdzieś w okolice miejsca startu. Polecam już teraz wyrobić sobie nawyk ukrywania ciał w nieoświetlonych miejscach, dzięki czemu w kolejnych misjach zmniejszy się ryzyko przypadkowego wszczynania alarmów.

Ponownie zbliż się do pomieszczenia z wartownikami. Możesz się tu zachować na dwa zasadnicze sposoby. Jeżeli chcesz pozbyć się wartowników, to polecam wybrać się śladami tego, który przechodzi do sąsiedniego pomieszczenia (powyższy screen). Dopiero gdy z nim się rozprawisz zajmij się jego kolegą. W obu przypadkach radzę ograbić wartowników ze złota czego dokonuje się wciskając klawisz F (musisz znajdować się za plecami okradanej osoby).

Drugi wariant to ominięcie obu wartowników bez ich eliminacji. W tym przypadku polecam korzystać ze zlokalizowanych po lewej stronie słupów (powyższy screen). Z racji tego, że słupy nie zapewniają dużej zasłony ustawiaj się jak najbliżej nich. Warto sobie też pomagać opcją wychylania się na boki (klawisze Q i E).

W drugim pomieszczeniu, w którym zatrzymywał się jeden z wartowników możesz odnaleźć dwa cenne przedmioty. Są to mianowicie eliksir zdrowia Sokolova (Sokolov's health elixir) oraz pistolet (pistol). Przejdź do kolejnego pomieszczenia, ustaw się w pokazanym na powyższym screenie miejscu i przystąp do wspinaczki. Czynność tę wykonuje się poprzez podchodzenie do ścian lub interaktywnych obiektów i wciskanie SPACJI po pojawieniu się odpowiedniej ikony.

Nowy główny cel: Proceed across the walkway to the Interrogation Room (Podążaj chodnikiem z zamiarem dotarcia do sali przesłuchań)

Po dotarciu na górny poziom rozejrzyj się za złotem, żywnością (jest ona konsumowana na miejscu, tak więc jeśli nie straciłeś w międzyczasie żadnych punktów zdrowia nic nie zyskasz), pistoletami (Corvo uzupełni jedynie zapas amunicji) oraz za dwoma kolejnymi eliksirami zdrowia Sokolova. Zbliż się na koniec do drzwi prowadzących do kładki. Jeśli w dalszym ciągu się skradasz, to warto zajrzeć przez dziurkę od klucza (przytrzymanie klawisza F) i upewnić się, że wartownik jest do Ciebie odwrócony plecami.

Otwórz drzwi, rozejrzyj się złotem i ostrożnie zbliż się do wartownika. Ukradnij tej osobie klucz do chodnika dziedzińca (yard walkway key). Polecam dodatkowo zneutralizować w dowolny sposób przeciwnika, choć jeśli nie chcesz nikogo eliminować możesz też spróbować od razu opuścić to miejsce. Musisz mianowicie wybrać się do pokazanej na powyższym screenie lewej bramki i użyć klucza do jej otwarcia (prawych schodów nie trzeba badać, bo odnalazłbyś jedynie malutkie pomieszczenie ze szczurami), docierając do lokacji [Chodnik dziedzińca - Yard Walkway].

Nowy główny cel: Enter the Interrogation Room (Wejdź do sali przesłuchań)

Zabierz złoto i ruszaj wąskim przejściem. Uważaj na wartownika, który nagle pojawi się przed Tobą. Rozejrzyj się za sakiewką ze złotem i wyrusz śladem wspomnianego przeciwnika. W zależności od upodobań możesz zneutralizować wartownika (powyższy screen) lub ostrożnie ominąć go i zaczekać aż wyruszy ponownie w stronę chodnika. Niezależnie od wybranego wariantu zachowania zejdź (lub zeskocz) na dół, podnieś złoto i wybierz drzwi prowadzące do sali przesłuchań.

Nowy główny cel: Pick up the explosive (Zabierz ładunek wybuchowy)

Proponuję rozpocząć od dokładnego zbadania pierwszego pomieszczenia obszaru przesłuchań. Wejdź w interakcję z pokazanym na powyższym screenie urządzeniem celem pozyskania pierwszego dziennika audio (Audiograph - Interrogation of the Royal Protector). Oprócz tego do odnalezienia są tu złoto oraz raport oficera dyżurnego (duty officer's report).

Przejdź teraz do drugiego pomieszczenia. Tu do odnalezienia są złoto oraz książka (The Trials of Aptitude). Na koniec otwórz sejf i zabiez z niego ładunek wybuchowy (clockwork explosive).

Podłożenie ładunku wybuchowego

Nowy główny cel: Cross the yard (Przejdź przez dziedziniec więzienia)

Wyjdź z sali przesłuchań i zauważ, że jeden z wartowników otworzył drzwi prowadzące na główny dziedziniec więzienia (powyższy screen). Udaj się tam, wkraczając do lokacji [Dziedziniec więzienia - Prison Yard]. Zejdź po schodach na dół, schowaj się za jednym ze słupów i zaczekaj aż rozmowa przeciwników dobiegnie końca.

Jak zapewne zauważyłeś jeden z wartowników ustawił się po prawej stronie podczas gdy jego kolega będzie przemieszczał się po całym dziedzińcu, zatrzymując się co pewien czas w różnych jego miejscach. Jeśli chcesz ominąć wartowników to wybierz pokazaną na powyższym screenie prawą ścieżkę, w łatwy sposób docierając do schodów. W przeciwnym wypadku najpierw zajmij się wartownikiem stojącym w tym samym miejscu i po ukryciu jego ciała zainteresuj się jego kolegą. Na dziedzińcu nie odnajdziesz nic wartościowego poza niewielką ilością złota, choć jeden z wartowników ma przy sobie klucz do dziedzińca (yard key).

Do kolejnego obszaru więzienia możesz dotrzeć na dwa sposoby, a mianowicie wybrać wspomniane wcześniej schody (powyższy screen) lub powrócić aż do miejsca startu i użyć klucza do dziedzińca (tego ukradzionego wartownikowi) do odblokowania drzwi zlokalizowanych niedaleko celi, w której był przetrzymywany Corvo. Moim zdaniem nie jest to jednak konieczne. Tak czy siak znajdziesz się w lokacji [Sekcja pomieszczenia kontrolnego - Control Room Section].

Nowy główny cel: Enter the hallway leading to the outer door (Dotrzyj do korytarza prowadzącego do zewnętrznych drzwi)

Do ostatniego obszaru więzienia możesz dotrzeć na dwa główne sposoby. Pierwszy wariant zakłada skorzystanie z rur przylegających do prawej ściany aktualnie badanego pomieszczenia. Zaczekaj aż wartownicy rozejdą się i udaj się właśnie w prawo, wykorzystując mijane obiekty w formie zasłony (powyższy screen). Zlokalizuj miejsce, w którym można przystąpić do wspinaczki, wskakując na kolejne rury.

Przedostań się na najwyżej położone rury i ruszaj w stronę aktualnego celu swojej wędrówki. Po dotarciu do nowego obszaru możesz w zależności od upodobań spróbować zeskoczyć gdzieś w bezpiecznym miejscu (np. na lewy balkonik, który okazjonalnie jest zajmowany przez jednego z wrogów) lub wylądować na pokazanym na powyższym screenie wartowniku w połączeniu z wykonaniem na nim egzekucji (wciśnięcie lewego przycisku myszy tuż przed lądowaniem).

Drugi wariant zakłada otwarcie widocznej w oddali bramy . W tym przypadku polecam rozpocząć od rozprawienia się z wartownikiem patrolującym główny korytarz, przy czym dokonaj tego w momencie gdy nie będzie się on znajdował w niczyim polu widzenia (powyższy screen). Tradycyjnie już po udanej akcji przeciągnij ciało zabitego lub ogłuszonego wartownika w jakieś nieoświetlone miejsce.

Teraz zajmij się dwoma wartownikami przebywającymi w bocznych pomieszczeniach. Zacznij od pomieszczenia zlokalizowanego bliżej miejsca startu i wejdź do niego dopiero gdy wartownik odwróci się (powyższy screen). Następnie zajrzyj przez dziurkę od klucza i w odpowiednim momencie przejdź do sąsiedniego pomieszczenia żeby zająć się ostatnim przeciwnikiem.

Po zneutralizowaniu wszystkich przeciwników dobrze byłoby zbadać oba boczne pomieszczenia, albowiem do odnalezienia są złoto, żywność, amunicja oraz eliksir zdrowia Sokolova. Na sam koniec wejdź w interakcję z przełącznikiem znajdującym się w drugim z bocznych pomieszczeń (powyższy screen). Uwaga - Jeśli nie chcesz niepotrzebnie atakować wartowników, to od razu skorzystaj z drzwi prowadzących do pomieszczenia z przełącznikiem, mając oczywiście na uwadze działania ostatniego przeciwnika.

Nowy główny cel: Plant the explosive (Podłóż ładunek wybuchowy)

Od ściany, na której należy zamontować ładunek wybuchowy, oddzielają Cię dwie nowe osoby. Pierwszy z wartowników to ten stojący przy bramie (powyższy screen). Jeżeli znajdujesz się na dolnym poziomie, to musisz go zaatakować i odciągnąć jego ciało w nieoświetlone miejsce, uważając jednocześnie żeby nie znaleźć się w polu widzenia drugiego z wrogów. Jeżeli znajdujesz się na górnych rurach, to możesz zeskoczyć na strażnika lub go ominąć, wybierając rury prowadzące na lewy balkonik.

Drugi z wartowników patroluje górny balkonik oraz okolice ściany stanowiącej aktualny cel misji. Niezależnie od zajmowanej pozycji (dolny poziom lub górne rury) możesz go zajść od tyłu i zneutralizować lub spróbować go ominąć. W tym drugim przypadku polecam zainteresować się obiektami, w których można się ukrywać, jak na przykład skrzynią czy konterenem na śmieci.

Jeżeli masz taką możliwość, to zbadaj ten obszar więzienia, odnajdując żywność, amunicję oraz eliksir zdrowia Sokolova. Możesz ponadto użyć przełącznika do zamknięcia bramy, co nieznacznie ułatwi uniknięcie kontaktu z wartownikami już po eksplozji ładunku. Na sam koniec podejdź do oznaczonej przez grę ściany i zamontuj ładunek wybuchowy (klawisz F).

Ucieczka z więzienia Coolridge - dotarcie do kanałów

Ucieczka z więzienia Coolridge - dotarcie do kanałów

Nowy główny cel: Jump from the bridge (Zeskocz z mostu)

Tuż po zamontowaniu ładunku proponuję obrócić się w lewo i skryć się w pokazanej na powyższym screenie skrzyni. Teoretycznie mógłbyś od razu po eksplozji wybiec z więzienia, ale lepiej jest zaczekać aż wartownicy, którzy się tu pojawią, opuszczą okolicę już po jej zbadaniu.

Przejdź przez dziurę w ścianie i wskocz do wody, nie martwiąc się o upadek z dużej wysokości. Zwróć uwagę na wartowników patrolujących mury zlokalizowane po prawej stronie. Zdecydowanie radzę unikać znalezienia się w ich polu widzenia, albowiem dysponują oni bronią palną i mogliby Cię atakować nawet z dużej odległości.

Nowy główny cel: Reach the sewer tunnels (Dotrzyj do wejścia do kanałów)

Dobrym sposobem na unikanie wzroku wartownikiem jest przebywanie pod wodą. Podpłyń do muru okupowanego przez wrogów i następnie odwróć się w stronę wejścia do kanałów (powyższy screen).

Nowy główny cel: Escape into the sewers (Ucieknij do kanałów)

Zanim wyruszysz do wejścia do kanałów upewnij się, że wartownicy nie spoglądają w Twoją stronę, dzięki czemu nie doprowadzisz do niepotrzebnego wszczęcia alarmu. Podążaj tu wąską ścieżką, docierając docelowo do drzwi prowadzących do nowej lokacji (musisz potwierdzić chęć załadowania nowego obszaru poprzez wybranie prawej górnej opcji).

Ucieczka z więzienia Coolridge - odnalezienie skrzynki z zapasami

Ucieczka z więzienia Coolridge - odnalezienie skrzynki z zapasami

Nowy główny cel: Find the supply chest in the sewers (Odszukaj w kanałach skrzynię z zapasami)

Przystąp do eksploracji lokacji [Kanały Dunwall - Dunwall Sewers], otwierając najbliższą bramkę. Po dotarciu do zablokowanego przejścia zabierz żywność oraz notatkę od przyjaciela (note from a friend), a następnie przystąp do wspinaczki, chwytając się kolejnych skrzyń. Docelowo musisz dotrzeć do sekcji zlokalizowanej przy suficie. Wybierz się tu prosto, oglądając po drodze ciekawą scenkę z udziałem wartowników oraz grupki szczurów.

Podążaj wąskim przejściem aż znajdziesz się w miejscu, w którym będziesz mógł zeskoczyć na niższy poziom. Skieruj się tu prosto, docierając do większego tunelu kanałów. Nie zbliżaj się do szczurów widocznych po prawej stronie, albowiem zostałbyś przez nie zaatakowany. Nie warto z kolei marnować amunicji na ich eliminację, bo nic byś na tym nie zyskał. Proponuję od razu wskoczyć do wody i popłynąć zgodnie z nurtem, docierając do pokazanego na powyższym screenie częściowo zalanego tunelu.

Po przepłynięciu przez tunel wyjdź z wody i rozejrzyj się po okolicy, odnajdując złoto oraz dziennik Damiena (Damien's Journal). Wyjdź po schodach na górę i podejdź do ciała zawieszonego na korbie. Przenieś to ciało w dowolne miejsce, a następnie wejdź w interakcję z samą korbą. Przytrzymaj klawisz F do momentu odblokowania nowego przejścia.

Wznów eksplorację kanałów, rozglądając się po drodze za żywnością. Docelowo powinieneś dotrzeć do znacznie większego pomieszczenia ze szczurami. Do rozwiązania jest tu prosta zagadka. Na początek przedostań się na centralną platformę ze zrzuconymi przez wrogów ciałami (powyższy screen). W międzyczasie musisz oczywiście unikać wspomnianych szczurów, tak więc staraj się przeskakiwać na kolejne duże obiekty, a kontakt z twardym podłożem ogranicz wyłącznie do szybkiego przebiegnięcia do głównej platformy.

Podejdź do dowolnego z ciał, podnieś je (przytrzymanie klawisza F) i rzuć nim (lewy przycisk myszy) tak by wylądowało na twardym podłożu. Wykonanie tej akcji powinno doprowadzić do zainteresowania się szczurów ciałem, tak więc możesz szybko podbiec do nowej korby i wejść z nią w interakcję. Uwaga - Jeżeli szczury mimo wszystko Cię zaatakują, to następne ciało odrzuć w bardziej oddalone od korby miejsce. Jeśli natomiast wyczerpie ci się "zapas ciał", to zaczekaj aż wartownicy zrzucą do kanałów kolejne zwłoki.

Przytrzymaj klawisz F do momentu pełnego użycia mechanizmu i wybierz nowo odblokowane przejście. Po znalezieniu się w większym tunelu skręć w prawo i wyjdź po schodach na górę. Rozejrzyj się za złotem i żywnością, a następnie podejdź do znajdującego się tu łańcucha i wciśnij klawisz F żeby się go złapać. Przystąp do wspinaczki, a po dotarciu w okolice górnej platformy wciśnij SPACJĘ żeby do niej doskoczyć.

Przed Tobą większy obszar, w trakcie eksploracji którego będziesz musiał uważać na dwie pułapki aktywowane w momencie dotknięcia jednej z poziomych linek. Na początek przeszukaj okolice miejsca startu oraz cały dolny poziom (zignoruj chwilowo lewe schody i prawy korytarz), natrafiając na żywność oraz złoto. Warto ponadto wskoczyć do wody i zbadać pływające tam zwłoki. Powróć teraz w okolice miejsca startu i zainteresuj się pokazanym na powyższym screenie górnym balkonikiem. Wykonaj skok w stronę tego balkoniku i wciśnij SPACJĘ żeby się na niego wspiąć.

Przeskocz nad znajdującą się na wprost od Ciebie dużą rurą, docierając do miejsca, w którym znajduje się wyrzutnia powiązana z jedną z pułapek (powyższy screen). Wejdź w interakcję z tą wyrzutnią, dzięki czemu nie tylko ją rozbroisz, ale i pozyskasz bełt zapalający (incendiary bolt).

Ponownie przeskocz nad rurą i wybierz kładkę, na końcu której widać wymalowaną czaszkę (powyższy screen). Po dotarciu do końcowej części balkoniku przeskocz nad balustradą. Rozejrzyj się za eliksirem zdrowia Sokolova oraz złotem. Możesz tu też rozbroić drugą wyrzutnię, zdobywając jeszcze jeden bełt zapalający.

Powróć po raz ostatni w okolice miejsca startu. Z racji tego, że obie pułapki są rozbrojone mijaną po drodze linkę możesz śmiało przeciąć (klawisz F), bo nic złego się nie stanie. Wybierz teraz zignorowane wcześniej lewe schody, ignorując linkę związaną z drugą pułapką. Zbadaj dokładnie nowy obszar, odnajdując złoto. Na sam koniec podejdź do pokazanej na powyższym screenie skrzyni z zapasami. Przeczytaj list (to the Lord Protector) i zabierz ze skrzyni specjalne wyposażenie (special equipment), czyli kuszę Corvo (Corvo's crossbow), ostrze Corvo (Corvo's folding blade) i klucz do kanałów Dunwall (Dunwall sewers gate key).

Ucieczka z więzienia Coolridge - wydostanie się z kanałów

Ucieczka z więzienia Coolridge - wydostanie się z kanałów

Nowy główny cel: Escape the sewers to meet a new ally (Ucieknij z kanałów żeby spotkać się z nowym sojusznikiem)