S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas - ebook
Opis

Poradnik do gry „S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky” zawiera bardzo dokładny opis przejścia gry, ze szczególnym uwzględnieniem sposobu rozwiązania wszystkich głównych questów, oraz szereg porad przydatnych przy próbach przeżycia w niekorzystnym środowisku.

S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Wyszukiwanie i używanie artefaktów (Ekwipunek)
  • Mapy szczegółowe (cz.1) (Bagna)
  • Mapy okolicy (Bagna)
  • Dobór i ulepszanie elementów wyposażenia (Ekwipunek)
  • Questy (cz.1) (Bagna)
  • Questy (cz.1) (Kordon)
  • Mapy okolicy (Kordon)
  • Mapy szczegółowe (cz.2) (Bagna)
  • Questy (cz.1) (Jantar)
  • Mapa okolicy (Jantar)

Informacja o grze

Prequel gry "S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla". Akcja rozgrywa się na rok przed wydarzeniami opowiedzianymi w pierwszej części serii. Ponownie udajemy się do Zony, wykonując zadania i przystępując do różnorakich frakcji.

Gra S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 105

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Popularność


S.T.A.L.K.E.R.:Czyste Nieboporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=785

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Bagna

Mapy okolicy

Mapy szczegółowe (cz.1)

Mapy szczegółowe (cz.2)

Mapy szczegółowe (cz.3)

Mapy szczegółowe (cz.4)

Questy (cz.1)

Questy (cz.2)

Questy (cz.3)

Questy (cz.4)

Questy (cz.5)

Kordon

Mapy okolicy

Mapy szczegółowe (cz.1)

Mapy szczegółowe (cz.2)

Mapy szczegółowe (cz.3)

Questy (cz.1)

Questy (cz.2)

Questy (cz.3)

Questy (cz.4)

Wysypisko

Mapy okolicy

Mapy szczegółowe (cz.1)

Mapy szczegółowe (cz.2)

Mapy szczegółowe (cz.3)

Wysypisko (cz.1)

Wysypisko (cz.2)

Wysypisko (cz.3)

Dolina Mroku

Mapy okolicy

Mapy szczegółowe (cz.1)

Mapy szczegółowe (cz.2)

Mapy szczegółowe (cz.3)

Questy (cz.1)

Questy (cz.2)

Questy (cz.3)

Questy (cz.4)

Instytut Agroprom

Mapy okolicy

Mapy szczegółowe (cz.1)

Mapy szczegółowe (cz.2)

Mapy szczegółowe (cz.3)

Questy (cz.1)

Questy (cz.2)

Podziemia Agropromu

Opis lokacji

Questy (cz.1)

Questy (cz.2)

Jantar

Mapa okolicy

Mapa szczegółowa (cz.1)

Mapa szczegółowa (cz.2)

Questy (cz.1)

Questy (cz.2)

Questy (cz.3)

Czerwony Las

Mapa okolicy

Mapa szczegółowa (cz.1)

Mapa szczegółowa (cz.2)

Mapa szczegółowa (cz.3)

Questy (cz.1)

Questy (cz.2)

Questy (cz.3)

Questy (cz.4)

Questy (cz.5)

Questy (cz.6)

Questy (cz.7)

Magazyny Wojskowe

Mapa okolicy

Mapa szczegółowa (cz.1)

Mapa szczegółowa (cz.2)

Mapa szczegółowa (cz.3)

Questy (cz.1)

Questy (cz.2)

Questy (cz.3)

Limańsk

Mapa okolicy

Mapa szczegółowa (cz.1)

Mapa szczegółowa (cz.2)

Mapa szczegółowa (cz.3)

Questy (cz.1)

Questy (cz.2)

Questy (cz.3)

Questy (cz.4)

Questy (cz.5)

Szpital

Opis lokacji

Questy (cz.1)

Questy (cz.2)

Questy (cz.3)

Elektrownia Jądrowa

Mapa okolicy

Questy (cz.1)

Questy (cz.2)

Podstawy

Przeżycie w niekorzystnym środowisku

Eksploracja okolicy

Frakcje w świecie gry

Ekwipunek

Dobór i ulepszanie elementów wyposażenia

Wyszukiwanie i używanie artefaktów

Wprowadzenie

Witaj w nieoficjalnym poradniku do gry S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky. Tekst ten składa się z dwu rozdziałów. Pierwszy stanowi bardzo dokładny opis przejścia gry, ze szczególnym uwzględnieniem sposobu rozwiązania wszystkich głównych questów. W opisie zwracam też uwagę na ciekawe lokacje oraz ważnych NPC-ów, z którymi będziesz handlować lub wykonywać dla nich dodatkowe questy. Drugi rozdział poradnika zawiera szereg porad przydatnych przy próbach przeżycia w niekorzystnym środowisku. Niektóre z przedstawionych w tym rozdziale elementów mogą wydać się znajome graczom, którzy skończyli grę S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, niemniej zwracam też uwagę na nowe elementy. Życzę udanej zabawy!

"Stranger"

Bagna

Mapy okolicy

Bagna - Mapy okolicy

To jeden z nowych poziomów dodanych w grze Clear Sky. Bagna są bardzo rozległe, niemniej to co najciekawsze czeka Cię w tych miejscach, w których znajdują się skupiska ludzkie. Uważaj na obrzeżach i przy próbach wejścia do wody, gdyż przez przypadek możesz zostać napromieniowany lub wpaść na jakąś nieprzyjemną anomalię.

Oznaczenia na mapach:

1) Przewodnik - Obozowisko Czystego Nieba (może zaprowadzić Cię w jedno z czterech miejsc na terenie strefy Bagna)

2) Przewodnik - Bagna: Spalone Gospodarstwo

3) Przewodnik - Bagna: Ruiny wioski

4) Przewodnik - Bagna: Południowe gospodarstwo (podróż do strefy Kordon)

5) Przewodnik - Bagna: Osada rybacka

6) Przejście do strefy Kordon

7) Przejście do strefy Instytut Agroprom

8) Przejście do strefy Kordon

Mapy szczegółowe (cz.1)

Bagna - Mapy szczegółowe

Najważniejsi NPC na mapie (kolor czerwony):

1) Lebiediew - Mężczyzna ten zarządza obozowiskiem Czystego Nieba. To zleceniodawca głównych questów tej lokacji.

2) Zwinniak - Przy pierwszym spotkaniu możesz wypytać go o kilka ważnych rzeczy, między innymi o Bagna. Ponadto może Cię zapoznać z nowymi funkcjami PDA.

3) Profesor Tyczkow - Porozmawiaj z nim, jeśli chcesz dowiedzieć się wielu interesujących rzeczy na temat Zony.

4) Docent Susłow - Możesz z nim handlować, będziesz od niego otrzymywał także wszystkie nagrody za wykonanie powierzonych questów (głównych i pobocznych).

5) Szary - Barman, z którym również możesz pohandlować.

6) Zimny - Możesz go prosić o ulepszanie uzbrojenia. Ponadto, dostarczając mu schematy określonych urządzeń, zostaniesz nagrodzony rublami.

Mapy szczegółowe (cz.2)

Najważniejsze lokacje na mapie (kolor zielony):

1) Obozowisko Czystego Nieba - W tym miejscu rozpoczynasz zabawę. Jest to także doskonała baza wypadowa. Możesz się tu czuć bezpiecznie, gdyż na terenie obozu zabronione jest używanie broni. Co ciekawe, w miejsce to nie można dotrzeć w tradycyjność sposób, albowiem lokalizacja bazy jest utrzymywana w ścisłej tajemnicy. Za każdym razem musisz udać się do przewodnika i zgodzić się na to, żeby zawiązał Ci na oczach opaskę.

2) Posterunek Czarnego Nieba - Miejsce to odwiedzisz tylko raz, a mianowicie przy okazji wykonywania jednego z głównych questów. Okolicy nie musisz dokładniej badać, szczególnie że panoszą się tu dziki.

3) Żwirowisko - Miejsce to możesz całkowicie zignorować. Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, gdy zabezpieczenie tej okolicy wymagane jest do zaliczenia aktywnego w danym momencie subquestu. Musisz mieć na uwadze to, że znajdują się tu wrogo nastawione istoty. Mogą to być zarówno dziki, jak i bandyci. Chwila nieuwagi może Cię kosztować utratę życia głównego bohatera.

4) Wieża obserwacyjna - To kolejna z lokacji, której odwiedzenie wymagane jest jedynie do zaliczenia subquestu. Miej się na baczności - renegaci będą korzystali z wyżej położonych balkoników. Sam też możesz udać się na górę i z wyższego poziomu ostrzeliwać przeciwników.

5) Osada rybacka - Lokacja ta domyślnie broniona jest przez sprzymierzonych członków Czystego Nieba. Może jednak dojść do tego, że zostanie ona przejęta przez renegatów bądź też wszyscy sojusznicy zostaną zabici przez dziki (bardziej prawdopodobny scenariusz wydarzeń). Warto podejmować próby ochrony tej lokacji, zwłaszcza jeśli znajdujesz się w pobliżu i w danym momencie aktywny jest subquest powiązany z tego typu czynnością. Dodam, że w miejscu tym spotkasz przewodnika.

6) Stacja pomp - Miejsce to jest zaciekle bronione przez renegatów. Do stacji pomp możesz dotrzeć z trzech różnych stron. Atak od południa wydaje się najbardziej ryzykowny, gdyż wrogowie będą zwróceni w Twoją stronę i nie będziesz miał się gdzie ukryć. Najlepiej atakować to miejsce od wschodu. Uważaj w niewielkich pomieszczeniach wewnątrz stacji, nie daj się nikomu zaskoczyć.

Mapy szczegółowe (cz.3)

7) Biwak łodzi - Także i tej lokacji nie musisz odwiedzać. Zdarza się jednak, że przy próbie zabezpieczania stacji pomp lub spalonego gospodarstwa pojawia się możliwość wykonania subquestu powiązanego z tą lokacją.

8) Ruiny wioski - Jak się zapewne domyślasz, także i tu spotkasz liczną grupkę renegatów. Najlepiej zaczekać na grupę zaprzyjaźnionych żołnierzy i wspólnymi siłami dążyć do podbicia tego miejsca. Chowaj się za ścianami budynków i innymi dużymi obiektami. Renegaci powinni okupować północną część wioski - warto zaskoczyć ich z flanki. Po zabiciu wszystkich wrogów zjawi się tu przewodnik.

9) Północne gospodarstwo - Miejsce to nigdy nie pojawia się na liście subquestów, niemniej - jeśli zależy Ci na zbadaniu całej planszy - możesz się tu udać. Spotkasz najprawdopodobniej kilku renegatów, których stosunkowo łatwo można się pozbyć. Pilnuj się natomiast, jeśli chodzi o okoliczne tereny, gdyż możesz zostać przez przypadek napromieniowany.

10) Spalone gospodarstwo - Lokację tę warto stosunkowo wcześnie zabezpieczyć, a także bronić jej, gdy tylko otrzymasz stosowne ostrzeżenie. Przemawia za tym między innymi to, że gospodarstwo to znajduje się na głównym szlaku prowadzącym do głównej bazy renegatów, a tę ścieżkę będziesz pokonywać co najmniej kilka razy. Ponadto po oczyszczeniu okolicy pojawi się tu przewodnik.

11) Północna baza renegatów - Także i tego gospodarstwa nie musisz odwiedzać, nawet wtedy gdy udało Ci się już podbić główną bazę renegatów. Miejsce to stosunkowo ciężko zabezpieczyć, głównie z racji niewygodnego podejścia. Z drugiej strony, możesz skutecznie wykorzystywać budynki w formie zasłony. Niedaleko gospodarstwa odnajdziesz ścieżkę prowadzącą bezpośrednio do strefy Kordon.

12) Główna baza renegatów - Zabezpieczenie tej okolicy wymagane jest do rozwiązania jednego z głównych questów gry. Miejsce to warto więc odwiedzić dopiero wtedy, gdy dodane zostanie stosowne zadanie na liście questów. Natrafisz tu na park maszynowy, jak również na kilka większych budynków.

Mapy szczegółowe (cz.4)

13) Stary kościół - Lokację tę warto dokładniej zbadać dopiero wtedy, gdy będzie Ci zależeć na przedostaniu się do strefy Kordon. Co więcej, istnieje duże prawdopodobieństwo, że sojusznicy do tego czasu rozprawią się z renegatami. W przeciwnym wypadku musisz ich osobiście zlikwidować. Wrogowie lubią kryć się wewnątrz zniszczonego kościoła.

14) Samotne ognisko - Teoretycznie mogłoby wydawać się, że okolica ta niczym szczególnym się nie wyróżnia. Okazuje się jednak, że okolice ogniska musisz zabezpieczyć w celu rozwiązania jednego z głównych questów. Renegaci będą pojawiali się w różnych miejscach, zazwyczaj zbliżając się od wschodu.

15) Południowe gospodarstwo - Gospodarstwo to jest naturalnie bronione przez kilku renegatów. Przeciwnicy ujawnią się jednak dopiero wtedy, gdy dotrzesz do głównych zabudowań. Wykorzystuj znajdujące się tu budynki w formie zasłony, stopniowo eliminując swoich wrogów. Do tego miejsca dotrzesz od zachodu. Na szczęście mostek prowadzący do gospodarstwa nie jest przez nikogo pilnowany.

16) Tory kolejowe - Miejsce to odwiedzisz zapewne dopiero w dalszej fazie rozgrywki. Natrafisz tu na niewielkie obozowisko przeciwników, jak również na ścieżkę prowadzącą do Instytutu Agroprom.

Questy (cz.1)

Bagna - Questy

1. Pomów z barmanem

Zleceniodawca: Lebiediew (Obozowisko Czystego Nieba)

Lokalizacja startowa: punkt 1 na mapie

Lokalizacja docelowa: punkt 2 na mapie

Opis ukończenia questu:

Po odzyskaniu przytomności porozmawiaj z Lebiediewem. Ten quest, jak również zadania, które za chwilę otrzymasz, pełni rolę interaktywnego samouczka. Wykorzystaj okazję do zapoznania się ze sterowaniem, a także rozejrzyj się po obozie. Pamiętaj, że nie musisz się tu niczego obawiać. Gdy uznasz, że jesteś gotów, udaj się do barmana (Zimny) i porozmawiaj z nim (screen), wybierając wszystkie dostępne tematy.

2. Pomów z Lebiediewem

Zleceniodawca: Zimny (Obozowisko Czystego Nieba)

Lokalizacja startowa: punkt 2 na mapie

Lokalizacja docelowa: punkt 1 na mapie

Opis ukończenia questu:

Po chwili zostaniesz wezwany z powrotem do Lebiediewa. Udaj się do głównego domu i wysłuchaj tego, co ma Ci do powiedzenia.

Questy (cz.2)

3. Pobierz ekwipunek u handlarza

Zleceniodawca: Lebiediew (Obozowisko Czystego Nieba)

Lokalizacja startowa: punkt 1 na mapie

Lokalizacja docelowa: punkt 3 na mapie

Opis ukończenia questu:

To