Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Niniejszy poradnik - wojna domowa (Legion Cesarski i bunt Gromowładnych) - do gry The Elder Scrolls: Skyrim zawiera opis przejścia wszystkich questów Legionu Cesarskiego oraz opis przejścia wszystkich questów buntu Gromowładnych.
Skyrim - wojna domowa (Legion Cesarski i bunt Gromowładnych) - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
The Elder Scrolls V: Skyrim to wyprodukowana przez firmę Bethesda Game Studios piąta odsłona popularnego cyklu cRPG. Akcja gry osadzona została 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w The Elder Scrolls IV: Oblivion. Gracze wcielają się w rolę jednego z ostatnich łowców smoków (dovakhin) i podążając tropem starożytnej przepowiedni próbują powstrzymać nadejście Alduina, boga zniszczenia, który zagraża całemu kontynentowi Tamriel. Wraz z postępami w grze postać nabywa nowe umiejętności i doskonali już posiadane.
Gra The Elder Scrolls V: Skyrim, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2011 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 111
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1196
Wstępowanie do Legionu
Wyszczerbiona Korona (1)
Wyszczerbiona Korona (2)
Poczta do Białej Grani
Bitwa o miasto Biała Grań
Ponowne zjednoczenie Skyrim (1)
Ponowne zjednoczenie Skyrim (2)
Fałszywy front
Bitwa o fort Dunstad
Istotna danina
Bitwa o fort Zielony Mur
Na ratunek! (1)
Na ratunek! (2)
Bitwa o fort Amol
Bitwa o miasto Wichrowy Tron
Dołączenie do Gromowładnych
Wyszczerbiona Korona (1)
Wyszczerbiona Korona (2)
Poczta do Białej Grani
Bitwa o miasto Biała Grań (1)
Bitwa o miasto Biała Grań (2)
Wyzwolenie Skyrim (1)
Wyzwolenie Skyrim (2)
Na ratunek! (1)
Na ratunek! (2)
Istotna danina (1)
Istotna danina (2)
Bitwa o fort Sungard
Fałszywy front
Bitwa o fort Śnieżny Jastrząb
Bitwa o fort Hraggstad
Bitwa o miasto Samotnia
Niniejszy poradnik do gry The Elder Scrolls: Skyrim porusza temat wojny domowej w Skyrim, zawierając opis przejścia wszystkich questów Legionu Cesarskiego orazopis przejścia wszystkich questów buntu Gromowładnych. Jego pełna zawartość przedstawia się następująco:
przedstawienie podstawowych założeń i zasad uczestnictwa w wojnie domowej
;
przedstawienie sposobu dołączenia do Legionu Cesarskiego
;
opis przejścia wszystkich głównych questów Legionu Cesarskiego
;
omówienie sposobu ostatecznego pokonania Gromowładnych grając po stronie Legionu Cesarskiego
;
przedstawienie sposobu dołączenia do buntu Gromowładnych
;
opis przejścia wszystkich głównych questów buntu Gromowładnych
;
omówienie sposobu ostatecznego pokonania Legionu Cesarskiego grając po stronie Gromowładnych
.
W opisach questów znalazły się przede wszystkim informacje dotyczące sposobów zaliczania głównych i opcjonalnych zadań oraz dokładne instrukcje związane z faktem rozgrywania mniej lub bardziej złożonych bitew. W tym drugim przypadku dokonany został oczywiście podział na bitwy, w których podstawowym założeniem jest utrzymanie kontroli nad daną lokacją, oraz takie, w których wymagane jest przejęcie miejsca o strategicznym znaczeniu z rąk sił wroga. Całość uzupełniają wysokiej jakości zdjęcia oraz mapy miejsc staczania bitew, ukazujące między innymi istotne budynki czy też ścieżki prowadzące do celu podróży.
Poradnik zawiera następujące oznaczenia kolorystyczne:
Kolor
czerwony
odnosi się przede wszystkim do napotykanych w trakcie przemierzania świata gry postaci niezależnych, choć oznaczeni zostali nim również przeciwnicy, dzikie zwierzęta oraz potwory.
Kolor
niebieski
odnosi się do nazw lokacji, zarówno tych głównych, które pojawiają się na mapie świata, jak i podrzędnych, dotyczących między innymi pojedynczych domostw czy kolejnych poziomów lochów.
Kolor
zielony
odnosi się do wszystkich odnajdywanych w trakcie gry przedmiotów, które po zebraniu trafiają do inwentarza sterowanej postaci
Kolor
pomarańczowy
odnosi się przede wszystkim do nazw Krzyków oraz czarów (np. Ognisty Pocisk), choć oznaczone zostały nim również umiejętności wykorzystywane w trakcie wykonywania questów (np. Retoryka) oraz związane z nimi czynności (np. zdobycie księgi wiedzy podnoszącej wartość konkretnej umiejętności).
Uwaga! Poradnik przygotowany został na bazie podstawowej polskojęzycznej wersji gry, czyli takiej, która dostarczona została do sklepów w dniu jej oficjalnej premiery. Wraz z publikacją kolejnych oficjalnych aktualizacji niektóre drobne elementy gry, jak na przykład rodzaje nagród przyznawanych za wykonywanie questów, mogą ulec niewielkim zmianom.
Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)
O mającej miejsce w Skyrim wojnie domowej po raz pierwszy usłyszysz zapewne we wczesnym stadium rozgrywki, a konkretnie podczas zaliczania questu Cisza przed burzą. Na zakończenie tego zadania możesz otrzymać zaproszenie od Hadvara lub Ralofa by dołączyć do Legionu Cesarskiego lub do buntu Gromowładnych. Nie musisz się na szczęście obawiać, że to z kim współpracowałeś na samym początku gry będzie miało wpływ na Twoje dalsze relacje z wyżej wymienionymi organizacjami. To samo tyczy się przebiegu samej wojny domowej, albowiem bez Twojego udziału nie podjęte zostaną żadne kluczowe decyzje, przez co walczące ze sobą strony będą przez cały czas okupowały te same twierdze i inne miejsca o strategicznym znaczeniu. Co więcej, nawiązanie współpracy z jedną z frakcji i wykonanie dla niej kilku początkowych zadań również nie zamknie przed Tobą dalszych wyborów. Ostateczną i nieodwracalną decyzję w sprawie wyboru sojusznika należy podjąć w końcówce questu o nazwie Wyszczerbiona Korona (jest on wspólny dla obu ugrupowań).
Legion Cesarski swoją główną siedzibę ma w zamku Dour w Samotni (powyższy screen), a na czele tej frakcji stoi generał Tullius. Najważniejsze miejsce znajdujące się domyślnie pod kontrolą tego ugrupowania to Markart, Biała Grań, Morthal, Falkret orazRzeczna Puszcza. Jeżeli masz zamiar nawiązać współpracę właśnie z Legionem, to przejdź do sekcji Questy Legionu Cesarskiego.
Bunt Gromowładnych swoją główną siedzibę ma w Pałacu Królów w WichrowymTronie (powyższy screen), a na czele tej frakcji stoi Ulfrik Gromowładny. Najważniejsze miejsce znajdujące się domyślnie pod kontrolą tego ugrupowania to Zimowa Twierdza, Pęknina, GwiazdaZaranna orazIvarstead. Jeżeli masz zamiar nawiązać współpracę właśnie z Gromowładnymi, to przejdź do sekcji Questy buntu Gromowładnych.
Jak już wcześniej wspomniałem, w temacie wojny domowej nic istotnego nie ma prawa się wydarzyć dopóki sam nie zainteresujesz się nawiązaniem współpracy z którąś z wrogo nastawionych do siebie frakcji. Jedynym wyjątkiem od takiego stanu rzeczy jest otrzymywany w zaawansowanej fazie kampanii główny quest gry o nazwie Upadły. Jeden z kroków tego questu zakłada zgłoszenie się do jarla Białej Grani z prośbą o pomoc w uwięzieniu smoka i jeżeli Ci odmówi to zmuszony zostaniesz do zwołania negocjacji (powyższy screen), odbywających się w ramach innego głównego questu - Niekończąca się pora roku. Jeżeli do tej pory nie interesowałeś się questami wojny domowej, to gra po raz pierwszy wymusi na Tobie podjęcie kroków sprzyjających jednej z walczących ze sobą stron i krzywdzących drugą stronę konfliktu. Po więcej szczegółów na ten temat odsyłam do poradnika do gry opisującego główny wątek fabularny.
Podsumowując, do questów wojny domowej warto przystąpić jeszcze przed otrzymaniem głównego questu Upadły, dzięki czemu nie ominą Cię żadne atrakcje. Jeżeli zaliczyłeś już ten quest, to musisz się liczyć z tym, że przebieg wojny domowej mógł ulec pewnym zmianom. Z drugiej zaś strony nie radzę angażować się w wojnę domową zbyt wcześnie, a to dlatego, że dobrze jest dysponować postacią, która nabyła już pewne doświadczenie i umiejętności bitewne. Moja rekomendacja to zainteresowanie się wojną domową po zakończeniu głównego questu Budzenie smoka lub po zakończeniu głównego questu Droga głosu (lepsze poznanie i większe zróżnicowanie dostępnych Krzyków).
Otwórz mapę świata i zaplanuj podróż do Samotni, zlokalizowanej w północnej części Skyrim (powyższy screen). Najprościej jest oczywiście użyć szybkiej podróży, przy czym jeśli nie odkryłeś jeszcze tej lokacji to warto skorzystać z usług powozu, na przykład tego znajdującego się w stajniach w Białej Grani. Jeżeli jest to Twoja pierwsza wizyta w Samotni, to po dotarciu na miejsce będziesz świadkiem egzekucji Roggvira, posądzonego o współpracę z Gromowładnymi. Na przebieg egzekucji nie można w żaden sposób wpłynąć.
Udaj się do północnej części miasta i zlokalizuj pilnowane przez dwóch wartowników wejście do zamku Dour (powyższy screen). Nie musisz się na szczęście obawiać tego, że zostaniesz zatrzymany.
Przejdź do "pokoju wojennego", w którym zgromadzone będą wszystkie najważniejsze osoby związane z Legionem Cesarskim. W zależności od upodobań możesz wysłuchać rozmowy dotyczącej przewidywanych planów Gromowładnych lub od razu zainicjować rozmowę z generałem Tulliusem (powyższy screen). Jeżeli na samym początku gry współpracowałeś z Hadvarem, to możesz teraz o tym wspomnieć, ale nie będzie to miało wpływu na ostateczny wynik rozmowy. Tullius stwierdzi, że Legionowi Cesarskiemu przydałby się kolejny wojownik, który potrafi zadbać o siebie i wyśle Cię do legat Rikke.
Rikke również powinna przebywać w tej sali (powyższy screen) i musisz do niej zagadać. Od kobiety dowiesz się, że pozwoli Ci udowodnić przydatność dla Legionu Cesarskiego. Otrzymasz mianowicie zadanie zabezpieczenia fortu Hraggstad, który jest aktualnie okupowany przez bandytów.
Odblokowany quest Legionu Cesarskiego: Wstępowanie do Legionu
Otwórz mapę świata i zlokalizuj fort Hraggstad (powyższy screen). Miejsce to znajduje się na zachód od Samotni. Jeżeli odkryłeś już fort, to najlepiej będzie oczywiście skorzystać z opcji szybkiej podróży. W przeciwnym wypadku proponuję pozostać na utwardzonej ścieżce prowadzącej na zachód. Po pewnym czasie skręć na północ i następnie ponownie na zachód, docierając docelowo w okolice fortu.
Fort okupowany jest przez słabo wyszkolonych bandytów, ale mimo wszystko warto dostosować taktykę działania do obranego stylu gry. Jeżeli Twoja postać jest wojownikiem, to nie musisz przesadnie kombinować i możesz skierować się w stronę głównego wejścia do fortu (powyższy screen).
Jeżeli Twoja postać jest łucznikiem lub magiem, to wrogów dobrze byłoby atakować z odległości i polecam tu zainteresować się przede wszystkim łucznikami okupującymi górne mury (powyższy screen). Naturalnie w przypadku zabawy wojownikiem łuczników też nie powinieneś ignorować i w zależności od upodobań możesz na przykład spróbować zrzucić ich Krzykiem Nieugięta Siła lub wspiąć się na mur i zająć się nimi w bezpośredniej walce.
Wrogów możesz równie dobrze zaatakować z zaskoczenia. W tym przypadku zdecydowanie polecam obejść cały fort, odnajdując dużą dziurę w północnej części muru (powyższy screen). W takiej sytuacji wskazane jest oczywiście działanie pod osłoną nocy, bo widoczność przeciwników będzie wtedy mocno ograniczona.
W pierwszej kolejności postaraj się oczyścić cały główny dziedziniec fortu. Po tym jak zostało to wykonane zbadaj dwie duże wieże, a to dlatego, że powinny one być okupowane przez dodatkowych łuczników (powyższy screen). Także i tu polecam stosować Krzyk Nieugięta Siła lub inną umiejętność pozwalającą na odrzucanie wrogów, dzięki czemu nie będziesz musiał z nimi staczać dłuższych walk.
Na koniec zajmij się zbadaniem dwóch lokacji, do których prowadzą drzwi. W pomieszczeniach stanowiących główną część fortu Hraggstad spotkasz się zapewne z hersztem bandytów (powyższy screen) i musisz zachować ostrożność, bo będzie on bardziej wytrzymały od standardowych przeciwników. Polecam też odpowiednio wcześniej zwiększyć swoją odporność na żywioł ognia, bo herszt będzie prawdopodobnie używał broni białej zadającej tego typu obrażenia.
Druga z lokacji, które należy zabezpieczyć, to więzienie fortu Hraggstad (powyższy screen). Tu najprawdopodobniej do zlikwidowania będzie kilku słabych bandytów. Prowadź walki do momentu zlikwidowania wszystkich wrogów. Na szczęście jeżeli pominiesz pojedynczych bandytów w jakiejś części fortu, to gra powinna automatycznie powinna wskazać Ci ich aktualne położeniu, ułatwiając tym samym wykonanie zleconej przez Legion misji.
Otwórz mapę świata i udaj się do Samotni. Musisz oczywiście ponownie wejść do zamku Dour. Możesz tu wysłuchać nowej rozmowy lub od razu zagadać do legat Rikke z zamiarem zdania jej raportu z wykonanej misji (powyższy screen). Wojowniczka poleci Ci porozmawiać z generałem Tulliusem celem złożenia przysięgi i oficjalnego dołączenia do Legionu Cesarskiego. Uwaga - Czynność ta nie jest równoznaczna z nieodwracalnym sprzymierzeniem się z Legionem, bo jeszcze przez jakiś czas będziesz dysponował możliwością zmiany sojusznika.