Wiedźmin 3: Dziki Gon - przewodnik po grze - Jacek "Stranger" Hałas - ebook

Wiedźmin 3: Dziki Gon - przewodnik po grze ebook

Jacek "Stranger" Hałas

4,1

Opis

Przewodnik po grze Wiedźmin 3: Dziki Gon ma do zaoferowania wszystkie najważniejsze informacje dotyczące rządzących nią zasad. Oferuje on ponadto różnorakie podpowiedzi, które mogą okazać się bardzo pomocne w trakcie gry. Jednym z największych rozdziałów niniejszego poradnika jest ten poświęcony eksploracji świata gry. Z rozdziału tego można dowiedzieć się między innymi na temat reguł podróżowania po dostępnych krainach, typów atrakcji czekających na Geralta (wioski, obozy bandytów, skarby strzeżone przez potwory itp.), sposobów odblokowywania nowych zadań czy dostępnych walut (korony, floreny i oreny). Innym obszernym rozdziałem jest ten poruszający kwestię staczania walk z potworami i żywymi przeciwnikami. Ma on do zaoferowania między innymi przydatne wskazówki odnośnie parowania ciosów czy stosowania kontrataków, a także objaśnia w jaki sposób należy przygotowywać się do bardziej wymagających bitew (nakładanie olejków na bronie, produkcja petard itp.). Istotną rolę w przewodniku pełni również rozdział skupiony na tematyce romansów. Wyjaśnia on z kim główny bohater może nawiązać romans (dokładne objaśnienie kolejnych kroków i najważniejszych decyzji), jak również zestawia wszystkie dostepne w grze sceny erotyczne. Pozostałe rodziały niniejszego przewodnika dotyczą między innymi rozwoju postaci (system zbierania doświadczenia, umiejętności i dobór najlepszych z nich), zarządzania ekwipunkiem (limit udźwigu, alchemia, rzemiosło itp.), gry w karty o nazwie Gwint (rekomendowane taktyki gry, miejsca odnajdywania lub kupowania nowych kart) oraz najczęściej zadawanych pytań (jak zdobywać złoto, jak szybko awansować, gdzie oddawać trofea, gdzie wymieniać złoto itp.). Wiedźmin 3: Dziki Gon to RPG akcji, w której sterujemy tytułowym wiedźminem Geraltem i przemierzamy ogromną krainę fantasy. Na głównego bohatera czekają ciekawe przygody, podboje miłosne, ale i różnorakie niebezpieczeństwa, którym musi stawić czoła.

Oznaczenia użyte w poradniku:

Brązowy - Kolorem tym oznaczone zostały postaci niezależne oraz potwory

Niebieski - Kolor ten użyty został do wyróżniania nazw lokacji

Zielony - Koloru tego użytu do zaznaczania miejsc odnajdywania lub otrzymywania nowych przedmiotów

Pogrubiona czcionka - Pogrubienie pojawia się w tych miejscach, w których znajduja się nazwa jakiegoś zadania (questu)

Przewodnik po grze Wiedźmin 3:  Dziki Gon to bogate źródło wiedzy na temat tego rozbudowanego tytułu. Znajdziesz w nim zarówno podstawowe informacje czy porady na start, jak i bardziej praktyczne rozdziały na temat romansów czy szybkiego zarabiania.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - przewodnik po grze zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Keira, Triss i Yennefer - główne romanse (Romanse i sceny miłosne)
  • Przeciwnicy (Gra w gwinta)
  • Instalacja darmowych dodatków DLC do Wiedźmina 3
  • Jak rozwinąć bohatera? (build postaci) (Rozwój postaci)
  • Inne sceny miłosne (Romanse i sceny miłosne)
  • Odblokowanie kodów (Kody (cheaty) do Wiedźmina 3)
  • Gdzie oddawać trofea ze zleceń wiedźmińskich? (Pytania i odpowiedzi (FAQ))
  • Strategie i wskazówki (Gra w gwinta)
  • Podstawy rozgrywki (Gra w gwinta)
  • Easter eggs

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 141

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
4,1 (8 ocen)
4
1
3
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Wiedźmin 3: Dziki Gonprzewodnik po grzeporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8060-227-4

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1394

[email protected]

Spis treści

Wiedźmin 3: Dziki Gon - przewodnik po grze

Sterowanie

PC

PlayStation 4

Xbox One

Świat gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Porady na start

Zarys fabuły Wiedźmin 3: Dziki Gon

Eksploracja świata gry

Podstawowe informacje o eksploracji

Jazda konno i pływanie

Spotkania z postaciami niezależnymi

Kradzież i zła reputacja

Rodzaje zadań (questów)

Opcjonalne lokacje (pytajniki na mapie)

Tablice ogłoszeniowe

Walka

Zestaw porad związanych z walką

Leczenie się w trakcie walk i medytacja

Przygotowywanie się do pojedynków z trudniejszymi przeciwnikami

Adrenalina - jak ją zdobywać i do czego jest potrzebna?

Rozwój postaci

Awansowanie na wyższe poziomy doświadczenia

Punkty umiejętności (rozwoju)

Mutageny

Jak rozwinąć bohatera? (build postaci)

Pytania i odpowiedzi (FAQ)

Jak zarabiać pieniądze?

Jak szybko zdobywać doświadczenie?

Jak zabić gryfa napotkanego na początku Wiedźmima 3?

Gdzie wymieniać monety?

Gdzie oddawać trofea ze zleceń wiedźmińskich?

Gdzie zdobyć podstawowe wyposażenie dla konia Geralta?

Dlaczego nie dostaję punktów doświadczenia za niektóre zadania?

Romanse i sceny miłosne

Keira, Triss i Yennefer - główne romanse

Inne sceny miłosne

Easter eggs

Zarządzanie ekwipunkiem

Inwentarz

Handlarze

Rzemiosło (crafting)

Alchemia

Gra w gwinta

Podstawy rozgrywki

Strategie i wskazówki

Przeciwnicy

Kody (cheaty) do Wiedźmina 3

Odblokowanie kodów

Najważniejsze kody

Dodatkowe kody

Kody na zmianę wyglądu Ciri, Triss, Yennefer i Keiry Metz

Kod na przedmioty

Osiągnięcia

Instalacja darmowych dodatków DLC do Wiedźmina 3

Wiedźmin 3: Dziki Gon - wymagania sprzętowe

Wiedźmin 3: Dziki Gon - przewodnik po grze

Przewodnik po grze Wiedźmin 3: Dziki Gon ma do zaoferowania wszystkie najważniejsze informacje dotyczące rządzących nią zasad. Oferuje on ponadto różnorakie podpowiedzi, które mogą okazać się bardzo pomocne w trakcie gry. Jednym z największych rozdziałów niniejszego poradnika jest ten poświęcony eksploracji świata gry. Z rozdziału tego można dowiedzieć się między innymi na temat reguł podróżowania po dostępnych krainach, typów atrakcji czekających na Geralta (wioski, obozy bandytów, skarby strzeżone przez potwory itp.), sposobów odblokowywania nowych zadań czy dostępnych walut (korony, floreny i oreny). Innym obszernym rozdziałem jest ten poruszający kwestię staczania walk z potworami i żywymi przeciwnikami. Ma on do zaoferowania między innymi przydatne wskazówki odnośnie parowania ciosów czy stosowania kontrataków, a także objaśnia w jaki sposób należy przygotowywać się do bardziej wymagających bitew (nakładanie olejków na bronie, produkcja petard itp.). Istotną rolę w przewodniku pełni również rozdział skupiony na tematyce romansów. Wyjaśnia on z kim główny bohater może nawiązać romans (dokładne objaśnienie kolejnych kroków i najważniejszych decyzji), jak również zestawia wszystkie dostepne w grze sceny erotyczne. Pozostałe rodziały niniejszego przewodnika dotyczą między innymi rozwoju postaci (system zbierania doświadczenia, umiejętności i dobór najlepszych z nich), zarządzania ekwipunkiem (limit udźwigu, alchemia, rzemiosło itp.), gry w karty o nazwie Gwint (rekomendowane taktyki gry, miejsca odnajdywania lub kupowania nowych kart) oraz najczęściej zadawanych pytań (jak zdobywać złoto, jak szybko awansować, gdzie oddawać trofea, gdzie wymieniać złoto itp.). Wiedźmin 3: Dziki Gon to RPG akcji, w której sterujemy tytułowym wiedźminem Geraltem i przemierzamy ogromną krainę fantasy. Na głównego bohatera czekają ciekawe przygody, podboje miłosne, ale i różnorakie niebezpieczeństwa, którym musi stawić czoła.

Oznaczenia użyte w poradniku:

Brązowy - Kolorem tym oznaczone zostały postaci niezależne oraz potwory

Niebieski - Kolor ten użyty został do wyróżniania nazw lokacji

Zielony- Koloru tego użytu do zaznaczania miejsc odnajdywania lub otrzymywania nowych przedmiotów

Pogrubiona czcionka - Pogrubienie pojawia się w tych miejscach, w których znajduja się nazwa jakiegoś zadania (questu)

Jacek "Stranger" Hałas & Krystian Smoszna & Patrick "YxU" Homa (www.gry-online.pl)

Sterowanie

PC

Poruszanie się

Rozglądanie się

Bieg / Modyfikacja typu ataku / Galop na koniu

Przełączanie między biegiem i chodem

Skok / Odskok w walce / Wynurzenie się podczas pływania

Namierzenie przeciwnika

Interakcja / Zejście z konia

Szybki atak

Użycie wiedźmińskich zmysłów / Parowanie ciosów / Kontratak

Aktywacja znaku

Przełączanie między znakami

Użycie przedmiotu pod ręką

Unik

Wezwanie konia / Zatrzymanie konia

Zanurzenie się podczas pływania

Menu szybkiego wyboru

Wybranie eliksiru 1 z inwentarza

Wybranie eliksiru 2 z inwentarza

Wybranie stalowego miecza

Wybranie srebrnego miecza

Wybranie znaku Aard

Wybranie znaku Yrden

Wybranie znaku Igni

Wybranie znaku Quen

Wybranie znaku Axii

Zmiana aktualnego celu

Karta postaci

Inwentarz

Mapa

Menu gry

Dziennik zadań

Medytacja

Alchemia

Rzemiosło

Bestiariusz

Słowniczek

Talia kart (Gwint)

PlayStation 4

Eksploracja

Poruszanie się

Wezwanie wierzchowca (podwójne wciśnięcie)

Rozglądanie się

Zmiana aktywnego zadania (wciśnięcie)

Interakcja

Bieg (przytrzymanie)

Skok

Szybki atak

Silny atak

Wybranie eliksiru 1 z inwentarza

Wyciągnięcie lub schowanie stalowego miecza

Wyciągnięcie lub schowanie srebrnego miecza

Wybranie eliksiru 2 z inwentarza

Menu szybkiego wyboru

Użycie wiedźmińskich zmysłów

Użycie przedmiotu pod ręką

Aktywacja znaku

Menu gry

Pauza

Pływanie i nurkowanie

Poruszanie się

Rozglądanie się

Zmiana aktywnego zadania lub namierzenie przeciwnika (wciśnięcie)

Interakcja

Szybkie pływanie (przytrzymanie)

Wynurzanie się (przytrzymanie)

Nurkowanie i zanurzenie się (przytrzymanie)

Wybranie eliksiru 1 z inwentarza

Wybranie eliksiru 2 z inwentarza

Menu szybkiego wyboru

Użycie wiedźmińskich zmysłów

Użycie przedmiotu pod ręką

Menu gry

Pauza

Walka

Poruszanie się

Rozglądanie się

Namierzenie przeciwnika (wciśnięcie)

Przetoczenie się

Bieg (przytrzymanie)

Unik

Szybki atak

Silny atak

Wybranie eliksiru 1 z inwentarza

Wyciągnięcie lub schowanie stalowego miecza

Wyciągnięcie lub schowanie srebrnego miecza

Wybranie eliksiru 2 z inwentarza

Menu szybkiego wyboru

Blok lub kontratak

Użycie przedmiotu pod ręką

Aktywacja znaku

Menu gry

Pauza

Jazda konno

Poruszanie się

Rozglądanie się

Zmiana aktywnego zadania lub namierzenie przeciwnika (wciśnięcie)

Galop (przytrzymanie)

Cwał (podwójne wciśnięcie + przytrzymanie)

Skok

Zejście z konia (przytrzymanie)

Wyciągnięcie miecza i atak

Wyciągnięcie miecza i atak

Wybranie eliksiru 1 z inwentarza

Wyciągnięcie lub schowanie stalowego miecza

Wyciągnięcie lub schowanie srebrnego miecza

Wybranie eliksiru 2 z inwentarza

Menu szybkiego wyboru

Użycie wiedźmińskich zmysłów

Użycie przedmiotu pod ręką

Użycie Aksji

Menu gry

Pauza

Pływanie łodzią

Poruszanie się

Rozglądanie się

Zmiana aktywnego zadania lub namierzenie przeciwnika (wciśnięcie)

Przyśpieszanie (przytrzymanie)

Puszczenie steru

Zatrzymanie łodzi (przytrzymanie)

Wybranie eliksiru 1 z inwentarza

Wybranie eliksiru 2 z inwentarza

Menu szybkiego wyboru

Użycie wiedźmińskich zmysłów

Użycie przedmiotu pod ręką

Menu gry

Pauza

Xbox One

Eksploracja

Poruszanie się

Wezwanie wierzchowca (podwójne wciśnięcie)

Rozglądanie się

Zmiana aktywnego zadania (wciśnięcie)

Interakcja

Bieg (przytrzymanie)

Skok

Szybki atak

Silny atak

Wybranie eliksiru 1 z inwentarza

Wyciągnięcie lub schowanie stalowego miecza

Wyciągnięcie lub schowanie srebrnego miecza

Wybranie eliksiru 2 z inwentarza

Menu szybkiego wyboru

Użycie wiedźmińskich zmysłów

Użycie przedmiotu pod ręką

Aktywacja znaku

Menu gry

Pauza

Pływanie i nurkowanie

Poruszanie się

Rozglądanie się

Zmiana aktywnego zadania lub namierzenie przeciwnika (wciśnięcie)

Interakcja

Szybkie pływanie (przytrzymanie)

Wynurzanie się (przytrzymanie)

Nurkowanie i zanurzenie się (przytrzymanie)

Wybranie eliksiru 1 z inwentarza

Wybranie eliksiru 2 z inwentarza

Menu szybkiego wyboru

Użycie wiedźmińskich zmysłów

Użycie przedmiotu pod ręką

Menu gry

Pauza

Walka

Poruszanie się

Rozglądanie się

Namierzenie przeciwnika (wciśnięcie)

Przetoczenie się

Bieg (przytrzymanie)

Unik

Szybki atak

Silny atak

Wybranie eliksiru 1 z inwentarza

Wyciągnięcie lub schowanie stalowego miecza

Wyciągnięcie lub schowanie srebrnego miecza

Wybranie eliksiru 2 z inwentarza

Menu szybkiego wyboru

Blok lub kontratak

Użycie przedmiotu pod ręką

Aktywacja znaku

Menu gry

Pauza

Jazda konno

Poruszanie się

Rozglądanie się

Zmiana aktywnego zadania lub namierzenie przeciwnika (wciśnięcie)

Galop (przytrzymanie)

Cwał (podwójne wciśnięcie + przytrzymanie)

Skok

Zejście z konia (przytrzymanie)

Wyciągnięcie miecza i atak

Wyciągnięcie miecza i atak

Wybranie eliksiru 1 z inwentarza

Wyciągnięcie lub schowanie stalowego miecza

Wyciągnięcie lub schowanie srebrnego miecza

Wybranie eliksiru 2 z inwentarza

Menu szybkiego wyboru

Użycie wiedźmińskich zmysłów

Użycie przedmiotu pod ręką

Użycie Aksji

Menu gry

Pauza

Pływanie łodzią

Poruszanie się

Rozglądanie się

Zmiana aktywnego zadania lub namierzenie przeciwnika (wciśnięcie)

Przyśpieszanie (przytrzymanie)

Puszczenie steru

Zatrzymanie łodzi (przytrzymanie)

Wybranie eliksiru 1 z inwentarza

Wybranie eliksiru 2 z inwentarza

Menu szybkiego wyboru

Użycie wiedźmińskich zmysłów

Użycie przedmiotu pod ręką

Menu gry

Pauza

Świat gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Kształt świata to jedna z największych innowacji, jakich oczekujemy po Wiedźminie 3. Twórcy zamierzają bowiem zerwać z dotychczasową tradycją - półotwartymi lokacjami w każdym akcie, stanowiącymi odrębne całostki - i chcą pójść w ślady sandboksów. Innymi słowy, tym razem mapa będzie miała całkowicie otwartą strukturę, a świat legnie u naszych stóp już na samym początku gry. Co więcej, będzie on składał się na jedną całość, bez sztucznych granic i ekranów wczytywania między poszczególnymi obszarami.

Wsi wesoła, wsi spokojna... Niestety, nie w tym uniwersum.

Jeśli chodzi o jego rozmiary, nie dysponujemy liczbami określającymi wielkość powierzchni udostępnionych obszarów - zamiast tego twórcy uciekli się do porównań z innymi grami. Uniwersum Wiedźmina 3 będzie czterdzieści razy większe niż w poprzedniej odsłonie serii, Zabójcach królów, i o 20% większe niż w najczęściej przywoływanym cRPG-owym sandboksie ostatnich lat, czyli The Elder Scrolls V: Skyrim. Poinformowano też, że dosiadając wierzchowca, z jednego końca mapy na drugi dotrzemy w około 30-40 minut.

Porady na start

1. Pamiętaj, że raz odblokowane umiejętności trzeba jeszcze aktywować. W początkowej fazie gry liczba slotów na zdolności jest mocno ograniczona, dlatego nie ma sensu dokładać nowych skilli, jeśli Geralt nie będzie w stanie ich obsłużyć. Dobrym pomysłem na start jest inwestowanie w siłę dwóch podstawowych ataków - znacznie ułatwiają one życie.

2. Planuj z głową rozwój postaci. Odblokowanie najmocniejszych umiejętności wiąże się z wydaniem bardzo dużej liczby punktów, więc większość z nich nie będzie dla Ciebie osiągalna przez bardzo długi czas.

3. Wspomaganie całych grup zdolności odpowiednimi mutagenami to bardzo sensowna opcja. Ubijaj potwory, np. utopce, bo to w dużej mierze dostarczą Ci mutagenów w początkowej fazie rozgrywki. Pamiętaj o odpowiednim dopasowaniu kolorystycznym, aby zwiększyć efekt.

4. Na początku nie odczujesz problemów związanych z udźwigiem, ale z każdą kolejną godziną brak miejsca na nowe graty zacznie poważnie doskwierać. Nie bój się sprzedawać niepotrzebnych rzeczy i szukaj u handlarzy lepszych juków, które po aktywacji zwiększą limit kilogramów, jakie Geralt będzie w stanie nieść ze sobą. Karą za przekroczenie tego limitu jest dość uciążliwa niemożność biegania, pamiętaj jednak, że nadal możesz korzystać z drogowskazów, a także jeździć konno. Przywołanie Płotki i odwiezienie zbędnych klamotów do kupca to dobry pomysł.

5. Staraj się odkryć jak najwięcej drogowskazów, jeśli widzisz w pobliżu wioskę, nadrób drogę, ale odblokuj punkt szybkiej podróży. W późniejszej fazie zmagań mocno ułatwiają one transport po olbrzymim terenie.

6. Wyrób sobie nawyk przeszukiwania skrzyń, kufrów i tym podobnych kontenerów, zwłaszcza w trudno dostępnych lub ukrytych lokacjach. Znajdziesz w nim schematy, które pozwolą wykuć nową broń lub uwarzyć mikstury.

7. W określonych punktach gry (po opuszczeniu Białego Sadu i przed wyprawą na Wyspę Mgieł) Dziki Gon z automatu uniemożliwia wykonanie części zadań pobocznych. Nie oznacza to jednak, że do pierwszej lokacji nie da się wrócić - nadal jest ona dostępna za pomocą drogowskazów.

8. Poświęć trochę czasu na naukę uników. Podstawowy odskok jest w stanie uratować Ci skórę podczas większości spotkań ze zwykłymi potworami. Jeśli będziesz umiejętnie tańczył wokół stworów, bez trudu pokonasz grupę znacznie silniejszych przeciwników.

9. Dobrym pomysłem jest odblokowanie umiejętności odbijania bełtów za pomocą tradycyjnej zasłony mieczem. Kusznicy są prawdziwym utrapieniem gdy Geralt walczy z ludźmi, często trudno jest zorientować się, z której strony otrzymujemy obrażenia, nie mówiąc o zabiciu rywali. Rozbudowany blok całkowicie eliminuje ten problem.

10. Nie trać czasu na ryzykowne starcia z jeźdźcami na koniach, kiedy sam nie zasiadasz na grzbiecie Płotki. Znak Aard skutecznie sprowadzi wszystkich oponentów na ziemię.