Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas - ebook
Opis

Poradnik opisujący główny wątek fabularny do gry The Elder Scrolls V: Skyrim zawiera szczegółowy opis przejścia wraz z możliwymi wariantami pozwalającymi na przechodzenie wybranych misji na kilka różnych sposobów. Nie zabrakło w nim również szeregu porad.

Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Wstęp
  • Odnalezienie Prastarego Zwoju (2) (Pradawna wiedza)
  • Paarthurnax - Pokonanie Paarthurnaxa
  • Ucieczka przed smokiem (Zerwane kajdany)
  • Stoczenie bitwy z Alduinem (Zguba Alduina)
  • Odnalezienie Prastarego Zwoju (1) (Pradawna wiedza)
  • Wyprawa do Ściany Alduina (Ściana Alduina)
  • Wyprawa do Czarnygłazu (1) (Czarnygłaz)
  • Uwięzienie smoka (Upadły)
  • Wyprawa do świątyni Skuldafn (Gniazdo Pożeracza Światów)

Informacja o grze

The Elder Scrolls V: Skyrim to wyprodukowana przez firmę Bethesda Game Studios piąta odsłona popularnego cyklu cRPG. Akcja gry osadzona została 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w The Elder Scrolls IV: Oblivion. Gracze wcielają się w rolę jednego z ostatnich łowców smoków (dovakhin) i podążając tropem starożytnej przepowiedni próbują powstrzymać nadejście Alduina, boga zniszczenia, który zagraża całemu kontynentowi Tamriel. Wraz z postępami w grze postać nabywa nowe umiejętności i doskonali już posiadane.

Gra The Elder Scrolls V: Skyrim, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2011 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 143

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Popularność


SkyrimGłówny wątek fabularnyporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1187

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Prolog

Zerwane kajdany

Ucieczka przed smokiem

Przeprawa przez twierdzę w towarzystwie Hadvara

Przeprawa przez twierdzę w towarzystwie Ralofa

Cisza przed burzą

Spotkanie się z Alvorem

Spotkanie się z Gerdur

Wyprawa do Białej Grani

Czarnygłaz

Spotkanie się z Farengarem

Wyprawa do Czarnygłazu (1)

Wyprawa do Czarnygłazu (2)

Budzenie smoka

Spotkanie się z jarlem

Pokonanie smoka

Droga głosu

Wyprawa do siedziby Siwobrodych

Odbycie szkolenia u Siwobrodych

Róg Jurgena Wiatrowładnego

Wyprawa do świątyni Ustengrav (1)

Wyprawa do świątyni Ustengrav (2)

Odzyskanie rogu i dostarczenie go Siwobrodym

Ostrze w ciemnościach

Spotkanie się z Delphine

Wyprawa do smoczego cmentarzyska

Pokonanie smoka

List żelazny

Spotkanie się z Delphine

Przedostanie się na przyjęcie w ambasadzie

Pozyskanie informacji na temat powrotu smoków (1)

Pozyskanie informacji na temat powrotu smoków (2)

Wydostanie się z ambasady

Szczur zapędzony w kąt

Ustalenie miejsca pobytu Esberna

Odnalezienie Esberna

Za obopólną korzyścią

Odbycie rozmowy z Brynjolfem

Dokonanie kradzieży

Ściana Alduina

Odeskortowanie Esberna

Wyprawa do Ściany Alduina

Gardło Świata

Spotkanie się z Siwobrodymi

Wyprawa do Gardła Świata

Spotkanie się z Paarthurnaxem

Pradawna wiedza

Wyprawa do Zimowej Twierdzy

Zlokalizowanie Septimusa Signusa

Odnalezienie Prastarego Zwoju (1)

Odnalezienie Prastarego Zwoju (2)

Zguba Alduina

Odczytanie Prastarego Zwoju

Stoczenie bitwy z Alduinem

Upadły

Opracowanie planu odnalezienia Alduina

Przygotowanie się do uwięzienia smoka

Uwięzienie smoka

Niekończąca się pora roku

Zaproszenie zwaśnionych stron do negocjacji

Wzięcie udziału w rokowaniach pokojowych

Paarthurnax - Pokonanie Paarthurnaxa

Gniazdo Pożeracza Światów

Wyprawa do świątyni Skuldafn

Dotarcie do portalu (1)

Dotarcie do portalu (2)

Przejście przez portal

Sovngard

Dotarcie do Komnaty Męstwa

Spotkanie się z norskimi wojownikami

Zabójca smoków

Pokonanie Alduina

Powrót do Skyrim

Wstęp

Niniejszy poradnik zawiera szczegółowy opis przejścia wszystkich głównych zadań (questów) zawartych w grze The Elder Scrolls V: Skyrim. W omówieniach questów znalazły się przede wszystkim informacje dotyczące sposobów zaliczania głównych i opcjonalnych zadań, a także możliwe warianty zachowania, pozwalające na przechodzenie wybranych misji na kilka różnych sposobów. Opis przejścia oferuje ponadto kompletne instrukcje rozwiązywania napotykanych w trakcie gry zagadek, jak również podpowiedzi odnośnie staczania walk w oparciu o diametralnie różne style gry. Całość uzupełniają wysokiej jakości zdjęcia, ukazujące najważniejsze momenty rozgrywki.

Dodatkowe uwagi

Poradnik zawiera następujące oznaczenia kolorystyczne:

Kolor

czerwony

odnosi się przede wszystkim do napotykanych w trakcie przemierzania świata gry postaci niezależnych, choć oznaczeni zostali nim również przeciwnicy, dzikie zwierzęta oraz potwory.

Kolor

niebieski

odnosi się do nazw lokacji, zarówno tych głównych, które pojawiają się na mapie świata, jak i podrzędnych, dotyczących między innymi pojedynczych domostw czy kolejnych poziomów lochów.

Kolor

zielony

odnosi się do wszystkich odnajdywanych w trakcie gry przedmiotów, które po zebraniu trafiają do inwentarza sterowanej postaci

Kolor

pomarańczowy

odnosi się przede wszystkim do nazw Krzyków oraz Słów Mocy, choć oznaczone zostały nim również umiejętności wykorzystywane w trakcie wykonywania questów (np. Retoryka) oraz związane z nimi czynności (np. zdobycie księgi wiedzy podnoszącej wartość konkretnej umiejętności).

Uwaga! Poradnik przygotowany został na bazie podstawowej polskojęzycznej wersji gry, czyli takiej, która dostarczona została do sklepów w dniu jej oficjalnej premiery. Wraz z publikacją kolejnych oficjalnych aktualizacji niektóre drobne elementy gry, jak na przykład rodzaje nagród przyznawanych za wykonywanie questów, mogą ulec niewielkim zmianom.

Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Prolog

Gra rozpocznie się od filmowego wprowadzenia, ukazującego przejażdżkę w towarzystwie skazanych na śmierć Gromowładnych, wśród których będzie znajdował się ich lider - Ulfrik Gromowładny. Wkrótce dotrzecie do Helgen. W trakcie całego tego wprowadzenia możesz się jedynie rozglądać.

Wkrótce po dotarciu na miejsce i zejściu z wozu zmuszony zostaniesz do podania swojej tożsamości Hadvarowi, przystępując tym samym do procesu kreacji postaci. Musisz mianowicie wybrać rasę głównego bohatera (domyślnie jest on Nordem), jego płeć (domyślnie jest to mężczyzna), szczegóły wyglądu oraz imię.

Przed Tobą kolejna interaktywna scenka przerywnikowa. Sterowana postać w ostatniej chwili wyratuje się przed śmiercią z ręki kata wraz z pojawieniem się w twierdzy wielkiego smoka.

Odblokowany główny quest: Zerwane kajdany

Zerwane kajdany

Ucieczka przed smokiem

Nowy cel główny: Znajdź drogę do twierdzy

Biegnij za Ralofem, kierując się w stronę wejścia do pobliskiej wieży. Po wysłuchaniu krótkiej rozmowy wybierz schody, które prowadzą na górę (powyższy screen). Zignoruj atak smoka, do którego dojdzie po kilku chwilach, bo nic Ci tu nie grozi.

Podejdź do dużej dziury w ścianie i zgodnie z otrzymaną od Ralofa instrukcją wykonaj skok celem wylądowania w znajdującej się poniżej częściowo zniszczonej gospodzie (powyższy screen). Zeskocz teraz na niższy poziom gospody i wybiegnij na zewnątrz.

Teraz dla odmiany będziesz musiał biec za Hadvarem, czyli mężczyzną, z którym miałeś już okazję wcześniej porozmawiać. Pamiętaj o tym żeby przez cały czas trzymać się blisko niego, ignorując jednocześnie toczące się wokół Ciebie walki. Docelowo musisz dotrzeć do miejsca, w którym Hadvar spotka się z Ralofem (powyższy screen). Zostaniesz tu po raz pierwszy zmuszony do wyboru sprzymierzeńca.

Nowy cel główny: Wejdź do twierdzy z Hadvarem lub Ralofem

Jeżeli masz zamiar uciec z twierdzy razem z Hadvarem, to musisz podejść do lewego wejścia do twierdzy Helgen, przy którym powinien stać (powyższy screen). Godne odnotowania jest to, że nie jest równoznaczne z ostatecznym sprzymierzeniem się z Legionem Cesarskim, bo w dalszej części gry na spokojnie będziesz mógł zadecydować z którą z dwóch głównych frakcji masz zamiar współpracować. Opis dalszych czynności odnajdziesz w sekcji Przeprawa przez twierdzę w towarzystwie Hadvara.

Jeżeli masz zamiar uciec z twierdzy razem z Ralofem, to musisz podejść do prawego wejścia do twierdzy Helgen, przy którym powinien stać (powyższy screen). Godne odnotowania jest to, że nie jest równoznaczne z ostatecznym sprzymierzeniem się z Gromowładnymi, bo w dalszej części gry na spokojnie będziesz mógł zadecydować z którą z dwóch głównych frakcji masz zamiar współpracować. Opis dalszych czynności odnajdziesz w sekcji Przeprawa przez twierdzę w towarzystwie Ralofa.

Przeprawa przez twierdzę w towarzystwie Hadvara

Nowy cel główny: Ucieknij z Helgen

Nowy cel główny: Znajdź jakieś wyposażenie

Na początek podejdź do Hadvara, tak by mógł Ci on zdjąć więzy. Zgodnie z otrzymaną wskazówką podejdź teraz do znajdującej się w tym pomieszczeniu skrzyni wartownika (powyższy screen). Otwórz ją, zabierając z niej między innymi miecz i elementy stroju bohatera. Nowo pozyskane przedmioty warto oczywiście od razu wybrać jako aktywne, dokonując tego z poziomu inwentarza. Korzystając z okazji radzę też rozejrzeć się po pomieszczeniu, bo możesz tu natrafić na kilka innych cennych przedmiotów.

Wybierz korytarz prowadzący na południe i następnie skręć na zachód. Zaczekaj aż Hadvar odblokuje przejście do owalnego pomieszczenia, w którym zmuszony zostaniesz do stoczenia walki z dwoma gromowładnymi żołnierzami (powyższy screen). W trakcie tej bitwy wykorzystuj fakt, że przeciwnicy będą bardziej zajęci atakowaniem Hadvara. Nie zapomnij też o możliwości wyprowadzania silnych ciosów i blokowania ataków. Po zakończonych walkach dobrze byłoby zbadać ciała wrogów i warto też o tym pamiętać w przyszłości.

Ruszaj dalej za Hadvarem, wybierając zachodnie wyjście z pomieszczenia i następnie schodząc po schodach na niższy poziom. Zignoruj tunel, który zawali się na Twoich oczach i wybierz wejście do pobliskiego pomieszczenia. Także i tu czeka Cię pojedynek z gromowładnymi żołnierzami (powyższy screen), przy czym nie wyróżnia się on niczym szczególnym.

Nowy cel opcjonalny: Poszukaj mikstur w beczce

Zgodnie z otrzymaną wskazówką warto byłoby zbadać wskazaną przez grę beczkę (powyższy screen), albowiem skrywa ona mikstury pomniejszego uzdrowienia, mikstury pomniejszejkondycji i mikstury pomniejszej magii. To samo tyczy się reszty pomieszczenia, albowiem poukrywano tu wiele wartościowych przedmiotów.

Po dostatecznym zbadaniu pomieszczenia podejdź do Hadvara celem wznowienia przeprawy przez twierdzę. Wkrótce powinniście dotrzeć do lochów i warto tu pomóc Oprawcy w pozbyciu się nowej grupki gromowładnych żołnierzy (powyższy screen). Po wygranej bitwie wysłuchaj krótkiej rozmowy i zauważ, że otrzymałeś tuzin wytrychów.

Nowy cel opcjonalny: Spróbuj otworzyć zamek klatki

Polecam poświęcić kilka chwil na zaliczenie opcjonalnego celu questu związanego z otwarciem klatki, nawet jeżeli w dalszej fazie gry nie masz w planach zabawy postacią łotrzyka. Podejdź mianowicie do oznaczonej przez grę klatki i wejdź w interakcję z jej drzwiami. Zapoznaj się z krótką instrukcją i przystąp do niezbyt trudnej mini-gry (powyższy screen). Za każdym razem musisz najpierw obrócić wytrych i następnie sprawdzić czy ustawienie go w danej pozycji umożliwia pełne obrócenie zamka. Jeżeli dobrze dopasowałeś wytrych, to zamek zostanie otwarty, a jeżeli zbyt długo będziesz próbował obrócić zamek z wytrychem w niewłaściwej pozycji, to doprowadzisz do jego złamania. Na szczęście nawet jeżeli jakimś sposobem zużyjesz wszystkie wytrychy otrzymane od Hadvara, to w aktualnie zajmowanym pomieszczeniu odnajdziesz kolejne. Po otwarciu klatki warto rozpocząć od zabrania wszystkich przedmiotów, które należały do nieżyjącego już maga. Oprócz tego zabierz leżące obok niego przedmioty, ze szczególnym uwzględnieniem księgi czarów: Iskry. Korzystając z okazji proponowałbym rozejrzeć się po całym pomieszczeniu, odnajdując między innymi obiekty przydatne dla postaci wojownika. Warto pootwierać inne klatki, jak również zabrać ze sobą Księgę Smoczego Dziecięcia.

Skieruj się teraz w stronę korytarza prowadzącego na zachód, a po kilku chwilach skręć na południe i skorzystaj ze schodów. Udaj się w stronę dużej dziury w ścianie. Na nowych gromowładnych żołnierzy wpadniesz po dotarciu do większej pieczary. Zachowaj ostrożność, bo do zlikwidowania będzie dość liczna grupka. Ponadto w południowej części sali rozstawią się łucznicy (powyższy screen). W miarę możliwości unikaj ich ataków, dążąc do sprawnego wyeliminowania ich w walce wręcz.

Kontynuuj przeprawę, wybierając się na zachód. Zaczekaj aż Hadvar opuści most zwodzony i ruszaj dalej, ignorując fakt, że za Waszymi plecami zawaliło się kolejne przejście. Po znalezieniu się w większej jaskini udaj się na południe i następnie skręć na zachód. Wkrótce dotrzesz do miejsca, w którym zaatakuje Was grupa pająków śnieżnych (powyższy screen). W trakcie tej bitwy warto pozostawać w ciągłym ruchu, umiejętnie unikając wypluwanego przez pająki jadu. Pamiętaj też o tym żeby zawsze skupiać się na atakowaniu jednego upatrzonego potwora. Po wygranej bitwie nie zapomnij zbadać zwłok pająków, zabierając ze sobą cenny (i mało ważący) śnieżny jad.

Ruszaj teraz na wschód, docierając do jeszcze większej pieczary. Zatrzymaj się w miejscu, w którym Hadvar zauważy niedźwiedzia. Wysłuchaj informacji na temat możliwych wariantów zachowania. Zauważ też, że otrzymałeś długi łuk wraz z dwunastoma żelaznymi strzałami. Jeżeli nie masz zamiaru atakować niedźwiedzia, to kucnij i zacznij powoli przemieszczać się na południowy-wschód (powyższy screen). O ile nie zbliżysz się zbytnio do bestii nie powinieneś zostać przez nią zaatakowany.

Jeżeli pragniesz z kolei pozbyć się niedźwiedzia, to będziesz dysponował większą swobodą wyboru. Najbardziej oczywisty wariant zachowania to skorzystanie z otrzymanego od Hadvara długiego łuku (powyższy screen). Równie dobrze mógłbyś też jednak rozprawić się z niedźwiedziem na inne sposoby, a mianowicie w bezpośredniej walce wręcz czy korzystając z magii. Jeżeli udało Ci się zabić niedźwiedzia, to nie zapomnij zbadać jego zwłok.

Niezależnie od tego czy ominąłeś niedźwiedzia czy też stoczyłeś z nim pojedynek, po kilku chwilach powinniście dotrzeć do wyjścia na powierzchnię (powyższy screen). Zaczekaj aż akcja przeniesie się w nowe miejsce i wysłuchaj tego co Hadvar ma Ci do powiedzenia. Mężczyzna zasugeruje mianowicie wybranie się do pobliskiego miasta o nazwie Rzeczna Puszcza z zamiarem spotkania się z jego wujem Alvorem.

Odblokowany główny quest: Cisza przed burzą

Przeprawa przez twierdzę w towarzystwie Ralofa

Nowy cel główny: Ucieknij z Helgen

Nowy cel główny: Przeszukaj ciało Gunjara

Na początek podejdź do Ralofa, tak by mógł Ci on zdjąć więzy. Zgodnie z otrzymaną wskazówką zlokalizuj teraz ciało Gunjara (powyższy screen). Zbadaj ciało, zabierając ze sobą między innymi topór i elementy stroju bohatera. Nowo pozyskane przedmioty warto oczywiście od razu wybrać jako aktywne, dokonując tego z poziomu inwentarza. Korzystając z okazji radzę też rozejrzeć się po pomieszczeniu, bo możesz tu natrafić na kilka innych cennych przedmiotów.

Przygotuj się, bo za kilka chwil pojawią się tu cesarscy żołnierze i zmuszony zostaniesz do stoczenia z nimi bitwy. W szczególności uważaj na cesarskiego kapitana (powyższy screen), a także wykorzystuj fakt, że przeciwnicy będą bardziej zajęci atakowaniem Ralofa. Nie zapomnij o możliwości wyprowadzania silnych ciosów i blokowania ataków. Po zakończonych walkach dobrze byłoby zbadać ciała wrogów i warto też o tym pamiętać w przyszłości. Na najcenniejsze skarby możesz liczyć badając ciało kapitana, tak więc dobrze byłoby zabrać je ze sobą.

Ruszaj dalej za Ralofem, wybierając zachodnie wyjście z pomieszczenia i następnie schodząc po schodach na niższy poziom. Zignoruj tunel, który zawali się na Twoich oczach i wybierz wejście do pobliskiego pomieszczenia. Także i tu czeka Cię pojedynek z cesarskimi żołnierzami (powyższy screen), przy czym nie wyróżnia się on niczym szczególnym.

Nowy cel opcjonalny: Poszukaj mikstur w beczce

Zgodnie z otrzymaną wskazówką warto byłoby zbadać wskazaną przez grę beczkę (powyższy screen), albowiem skrywa ona mikstury pomniejszego uzdrowienia, mikstury pomniejszejkondycji i mikstury pomniejszej magii. To samo tyczy się reszty pomieszczenia, albowiem poukrywano tu wiele wartościowych przedmiotów.

Po dostatecznym zbadaniu pomieszczenia podejdź do Ralofa celem wznowienia przeprawy przez twierdzę. Wkrótce powinniście dotrzeć do lochów i warto tu pomóc gromowładnym żołnierzom w pozbyciu się Oprawcy (powyższy screen) oraz jego pomocnika. Po wygranej bitwie wysłuchaj krótkiej rozmowy i zauważ, że otrzymałeś tuzin wytrychów.

Nowy cel opcjonalny: Spróbuj otworzyć zamek klatki

Polecam