Skyrim - mroczne bractwo i towarzysze - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas - ebook

Skyrim - mroczne bractwo i towarzysze - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas

5,0

Opis

Poradnik do gry The Elder Scrolls V: Skyrim zawiera opis przejścia questów Mrocznego Bractwa oraz zakonu wojowników zwanych Towarzyszami. W tekście znalazły się też możliwe warianty zachowań, pozwalające na przechodzenie misji na kilka różnych sposobów.

Skyrim - mroczne bractwo i towarzysze - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Zniszcz Mroczne Bractwo! (Zadania Mrocznego Bractwa)
  • Utracona niewinność (Zadania Mrocznego Bractwa)
  • Prawdziwi przyjaciele... (Zadania Mrocznego Bractwa)
  • Opóźniony pochówek (Zadania Mrocznego Bractwa)
  • Informacje wstępne (Zadania Mrocznego Bractwa)
  • Łowcy smoków (Zadania Towarzyszy)
  • Póki śmierć nas nie rozłączy (Zadania Mrocznego Bractwa)
  • Luka w ochronie (Zadania Mrocznego Bractwa)
  • Lek na szaleństwo (2) (Zadania Mrocznego Bractwa)
  • Mroczne Bractwo po wieczne czasy (Zadania Mrocznego Bractwa)

Informacja o grze

The Elder Scrolls V: Skyrim to wyprodukowana przez firmę Bethesda Game Studios piąta odsłona popularnego cyklu cRPG. Akcja gry osadzona została 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w The Elder Scrolls IV: Oblivion. Gracze wcielają się w rolę jednego z ostatnich łowców smoków (dovakhin) i podążając tropem starożytnej przepowiedni próbują powstrzymać nadejście Alduina, boga zniszczenia, który zagraża całemu kontynentowi Tamriel. Wraz z postępami w grze postać nabywa nowe umiejętności i doskonali już posiadane.

Gra The Elder Scrolls V: Skyrim, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2011 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 136

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
5,0 (1 ocena)
1
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




SkyrimMroczne bractwo i towarzyszeporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1190

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Zadania Mrocznego Bractwa

Informacje wstępne

Opóźniony pochówek

Utracona niewinność

Prawdziwi przyjaciele...

Sanktuarium

Nie czas na łzy (1)

Nie czas na łzy (2)

Szepty w ciemnościach

Przerwane milczenie

Póki śmierć nas nie rozłączy

Luka w ochronie

Lek na szaleństwo (1)

Lek na szaleństwo (2)

Przepis na nieszczęście

Cesarstwo musi zginąć

W obliczu śmierci

Chwała Sithisowi! (1)

Chwała Sithisowi! (2)

Trofeum nad kominkiem

Zniszcz Mroczne Bractwo!

Honor rodziny

Zlecenie- Zabij Beitild

Zlecenie- Zabij Ennodiusa Papiusa

Zlecenie- Zabij Narfiego

Zlecenie- Zabij Lurbuka

Zlecenie- Zabij Herna

Zlecenie- Zabij Anoriatha

Zlecenie- Zabij Ma'randru-jo

Zlecenie- Zabij Deekusa

Zlecenie- Zabij Agnis

Zlecenie- Zabij Helvarda

Zlecenie- Zabij Malurila

Zlecenie- Zabij Safię

Mroczne Bractwo po wieczne czasy

Różne- Zdobądź wskazówkę od Niedołężnej Olavy

Różne- Odszukaj dawnego zabójcę

Różne- Zabierz ukryty skarb

Zadania Towarzyszy

Informacje wstępne

Do broni

Próba honoru (1)

Próba honoru (2)

Srebrna Ręka

Prosto w serce

Zaplanowany odwet

Chwała poległym (1)

Chwała poległym (2)

Chwała poległym (3)

Osiłek do wynajęcia

Wyprawa ratunkowa

Eksterminacja

Zbiegły przestępca

Kłopoty w Skyrim

Klejnot rodowy

Kradzież planów

Prosto w serce

Totemy Hircyna

Oczyszczenie

Łowcy smoków

Wstęp

Niniejszy poradnik do gry The Elder Scrolls V: Skyrim zawieraszczegółowy opis przejścia questów dwóch ugrupowań występujących w świecie gry, a mianowicie Mrocznego Bractwa orazzakonu wojowników zwanych Towarzyszami. Jego pełna zawartość przedstawia się następująco:

przedstawienie sposobu dołączenia do Mrocznego Bractwa

;

opis przejścia wszystkich głównych questów Mrocznego Bractwa

;

omówienie wszystkich opcjonalnych kontraktów otrzymywanych od Mrocznego Bractwa

;

opis wszystkich pobocznych zadań związanych z Mrocznym Bractwem

, w tym tego dotyczącego przyczynienia się do zniszczenia tej organizacji;

przedstawienie sposobu dołączenia do zakonu Towarzyszy

;

opis przejścia wszystkich głównych questów Towarzyszy

;

opis przejścia wszystkich pobocznych questów Towarzyszy

.

W omówieniach questów znalazły się przede wszystkim informacje dotyczące sposobów zaliczania głównych i opcjonalnych zadań, a także możliwe warianty zachowania, pozwalające na przechodzenie wybranych misji na kilka różnych sposobów. Opis przejścia oferuje ponadto kompletne instrukcje rozwiązywania napotykanych w trakcie gry zagadek, jak również podpowiedzi odnośnie staczania walk w oparciu o diametralnie różne style gry. W tym ostatnim przypadku uwzględniona została specyfika zachowania się bohatera w zależności od tego czy jest on zabójcą (Mroczne Bractwo) czy wojownikiem (Towarzysze). Całość uzupełniają wysokiej jakości zdjęcia oraz mapy lokacji, ukazujące najważniejsze momenty rozgrywki.

Dodatkowe uwagi

Poradnik zawiera następujące oznaczenia kolorystyczne:

Kolor

czerwony

odnosi się przede wszystkim do napotykanych w trakcie przemierzania świata gry postaci niezależnych, choć oznaczeni zostali nim również przeciwnicy, dzikie zwierzęta oraz potwory.

Kolor

niebieski

odnosi się do nazw lokacji, zarówno tych głównych, które pojawiają się na mapie świata, jak i podrzędnych, dotyczących między innymi pojedynczych domostw czy kolejnych poziomów lochów.

Kolor

zielony

odnosi się do wszystkich odnajdywanych w trakcie gry przedmiotów, które po zebraniu trafiają do inwentarza sterowanej postaci

Kolor

pomarańczowy

odnosi się przede wszystkim do nazw Krzyków oraz Słów Mocy, choć oznaczone zostały nim również umiejętności wykorzystywane w trakcie wykonywania questów (np. Retoryka) oraz związane z nimi czynności (np. zdobycie księgi wiedzy podnoszącej wartość konkretnej umiejętności).

Uwaga! Poradnik przygotowany został na bazie podstawowej polskojęzycznej wersji gry, czyli takiej, która dostarczona została do sklepów w dniu jej oficjalnej premiery. Wraz z publikacją kolejnych oficjalnych aktualizacji niektóre drobne elementy gry, jak na przykład rodzaje nagród przyznawanych za wykonywanie questów, mogą ulec niewielkim zmianom.

Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Zadania Mrocznego Bractwa

Informacje wstępne

Na dołączenie do Mrocznego Bractwa, specjalizującego się w cichym eliminowaniu osób, na których wydane zostały zlecenia zabójstwa, najlepiej zdecydować się w dalszej części gry. Przemawia za tym przede wszystkim to, że chcąc skutecznie i w miarę możliwości niespostrzeżenie likwidować wyznaczonych mieszkańców świata Skyrim dobrze jest dysponować nieźle rozwiniętą postacią. Nie jest to oczywiście wymagane, ale niewątpliwie ułatwi Ci zaliczanie kolejnych misji. Inną ważną kwestią jest to, że pozbywając się osoby, na którą wydano zlecenie zabójstwa, możesz niechcący zablokować sobie okazję do skorzystania z jej usług czy wykonania związanego z nią jakiegoś mini-questu. Na szczęście w zdecydowanej większości przypadków zabijane osoby nie są nikim ważnym i po śmierci nikt za nimi nie będzie tęsknił, a zabawa nie stanie się przez to uboższa.

Główną siedzibą omawianej frakcji jest początkowo podziemne Sanktuarium Mrocznego Bractwa (powyższy screen) i dostęp do niego uzyskuje się w trakcie zaliczania questu Prawdziwi przyjaciele.... Sanktuarium warto odwiedzać nie tylko po to żeby omawiać założenia kolejnych głównych questów Mrocznego Bractwa, ale także żeby podejmować się wykonywania drobnych zleceń. W miejscu tym możesz też odpocząć czy porozmawiać z innymi członkami Mrocznego Bractwa. Warto nadmienić, że niektórzy z nich pełnią rolę trenerów, pozwalając tym samym na podniesienie umiejętności. Sytuacja odnośnie kryjówki Mrocznego Bractwa ulega zmianie w końcowej części przygody z tą organizacją, ale po szczegóły na ten temat zapraszam już do omówień głównych questów Bractwa.

Pamiętaj o tym żeby żadnego z głównych członków Bractwa przypadkiem nie zaatakować, chyba że zależy Ci na zniszczeniu tej organizacji (więcej na ten temat możesz odnaleźć w opisach questów Zniszcz Mroczne Bractwo! i Honor rodziny). Nie przejmuj się też jeżeli jeszcze przed dołączeniem do Bractwa ktoś inny wyda wyrok zamordowania głównego bohatera, bo pomimo zlikwidowania zabójcy nie zaprzepaści to Twoich szans dołączenia do opisywanej grupy.

Opóźniony pochówek

Uaktywnienie questu

Uwaga! Quest ten jest opcjonalny i jego zaliczenie nie przybliży Cię do dołączenia do Mrocznego Bractwa. Mimo wszystko warto go rozwiązać, bo jest on związany z jedną z postaci z tej organizacji. Na taki krok musisz zdecydować się zanim zostaniesz zaproszony do dołączenia do szeregów Mrocznego Bractwa, bo później nie będzie to już możliwe.

Oznaczenia na mapie: 1 - Biała Grań; 2 - Smocza Przystań; 3 - Miejsce spotkania z Cyceronem.

W celu uaktywnienia tego questu musisz odnaleźć mężczyznę ubranego w strój błazna, któremu zepsuł się wóz. Na poszukiwania tej osoby należy mianowicie wyruszyć na północny-wschód od Białej Grani. Dokładna lokalizacja pokazana została na powyższych screenach.

Odblokowany quest Mrocznego Bractwa: Opóźniony pochówek

Nowy cel główny: Przekonaj Loreiusa, by naprawił koło

Podejdź doCycerona i zainicjuj z nim rozmowę (powyższy screen), dzięki czemu dowiesz się, że pękło koło w wozie, którym przewoził swoją zmarłą matkę. Mężczyźnie z bliżej nieokreślonych powodów nie chce udzielić pomoc pobliski farmer Loreius i w rezultacie poproszony zostaniesz o nakłonienie farmera do zmiany zdania.

Skieruj się na zachód, docierając po kilku chwilach do farmy Loreiusa. Zlokalizuj tu właściciela gospodarstwa Vantusa Loreiusa (powyższy screen) i do niego zagadaj. W zależności od własnych upodobań możesz się zachować na dwa sposoby, a mianowicie zgodzić się z farmerem, że Cycero podejrzanie się zachowuje i obiecać zgłoszenie go jednemu z okolicznych strażników, bądź też nakłonić Loreiusa by pomógł Cyceronowi w naprawieniu wozu.

Nowy cel główny: Donieś na Cycerona strażnikom

Nowy cel główny: Pomów z Cyceronem

Jeżeli zdecydowałeś się donieść na Cycerona, to rozejrzyj się po okolicy za oznaczonym przez grę strażnikiem Twierdzy Biel. Po zainicjowaniu rozmowy ze strażnikiem wybierz opcję zgłoszenia przestępstwa. Musisz teraz skorzystać z umiejętności Retoryka i wybrać jedną z opcji dialogowych związanych z perswazją (powyższy screen). Możesz teraz obejrzeć aresztowanie Cycerona, bądź też od razu powrócić do Vantusa Loreiusa, który wynagrodzi Cię w złocie.

Jeżeli zdecydowałeś się pomóc Cyceronowi, to jeszcze w trakcie rozmowy z farmerem Vantusem Loreiusem będziesz musiał skorzystać z umiejętności Retoryka i wybrać opcję dialogową związaną z perswazją (powyższy screen). Po tym jak farmer wyrazi zgodę na przekazanie narzędzi powróć do Cycerona i poinformuj go o załatwieniu sprawy, otrzymując nagrodę w postaci złota. Wariant ten w moim przekonaniu jest lepszy, bo z Cyceronem spotkasz się jeszcze w trakcie rozwiązywania questów Mrocznego Bractwa.

Utracona niewinność

Uaktywnienie questu

Uwaga! Zaliczenie tego questu ma już na celu zwrócenie na siebie uwagi Mrocznego Bractwa, tak by móc później do niego dołączyć. Zanim się jednak zabierzesz za to zadanie, upewnij się, że zaliczyłeś poprzedni opisany w tej części poradnika quest (Opóźniony pochówek), bo po do dołączeniu do Bractwa nie będzie to już możliwe.

O szansie wykonania tego questu możesz dowiedzieć się na wiele różnych sposobów. Jedna z najprostszych metod to wybranie się do dowolnej gospody w świecie gry i wypytanie prowadzącej jej osoby o to czy słyszała jakieś ciekawe plotki (powyższy screen). Przy odrobinie szczęścia dowiesz się o mieszkającym w Wichrowym Tronie chłopcu imieniem Aventus Aretino, który najwyraźniej pragnie skontaktować się z Mrocznym Bractwem i wydać na kogoś wyrok.

Inna łatwa metoda dowiedzenia się o tym queście to wybranie się do Wichrowego Tronu i zbliżenie się do dowolnego strażnika Wichrowego Tronu, od którego usłyszałbyś podobną plotkę (powyższy screen). Mniej oczywiste warianty zachowania zakładają wybranie się do Pękniny. Mógłbyś w tej lokacji porozmawiać z Młotem i wypytać go o Mroczne Bractwo (łapówka lub Retoryka) lub wejść do budynku sierocińca Izba Chwały i porozmawiać z dowolnym dzieckiem.

Niezależnie od tego w jaki sposób się zachowałeś w dzienniku zadań powinien pojawić się nowy poboczny quest - Różne: Porozmawiaj z Aventusem Aretino.

Możesz już wybrać się doWichrowego Tronu. Po dotarciu do miasta zlokalizuj w jego wschodniej części rezydencję Aretino (powyższy screen).

Do dalszych działań warto przystąpić nocną porą, gdyż rezydencja Aretino nawet za dnia będzie zamknięta. Po dotarciu do rezydencji zaczekaj aż pójdą sobie stojące w jej pobliżu osoby, czyli Grimvar i Odesa Sadri. Dopiero teraz przystąp do działania (powyższy screen). Zamek głównych drzwi rezydencji ma na szczęście bardzo słabe zabezpieczenie, tak więc powinieneś go zdołać otworzyć nawet jeżeli nie grasz postacią złodzieja (pamiętaj o tym, że musisz mieć na wyposażeniu co najmniej jeden wytrych).

Wejdź do posiadłości i skieruj się na piętro. Podejdź do odprawiającego Czarny Sakrament Aventusa Aretino celem zainicjowania z nim rozmowy (powyższy screen). To czy w trakcie spotkanie będziesz prowadził otwartą dyskusję czy wybierzesz milczenie nie odegra tu żadnej roli, bo w obu przypadkach dowiesz się tego samego. Chłopiec będzie mianowicie pragnął śmierci dyrektorki sierocińca w Pękninie, która znęca się nad przebywającymi w tym ośrodku dziećmi.

Odblokowany quest Mrocznego Bractwa: Utracona niewinność

Nowy cel główny: Zabij Dobroduszną Grelod

Wyjdź zrezydencji Aretino i wybierz się do Pękniny. Po dotarciu do tego miasta zlokalizuj budynek sierocińca Izba Chwały, który znajduje się w jego południowo-zachodniej części (powyższy screen). Jako że w ciągu dnia po sierocińcu krążą mieszkające w nim dzieci dobrym pomysłem jest podjęcie decyzji o wejściu do budynku nocną porą.

Jeżeli jest to Twoja pierwsza wizyta w sierocińcu, to będziesz musiał zaczekać aż DobrodusznaGrelod wygłosi krótkie przemówienie do zgromadzonych w głównej komnacie dzieci. W przeciwnym wypadku będziesz mógł od razu przystąpić do działania. Kobieta powinna się mianowicie wybrać do swojej komnaty zlokalizowanej w południowej części budynku (powyższy screen).

Z Grelod mógłbyś odbyć krótką rozmowę, ale nie jest to wymagane i w przypadku wielu zabójstw, którymi będziesz się zajmował w przyszłości, lepszym rozwiązaniem będzie pozostawianie celu zabójstwa do ostatniej chwili w niewiedzy. W tym przypadku do śpiącej Grelod będziesz mógł bezproblemowo się zbliżyć (powyższy screen), ale w kolejnych zabójstwach bardziej premiowane już będzie działanie z ukrycia. Niestety, nawet jeżeli dyrektorce śmiertelny cios zadasz z pozycji kucającej i w plecy, to i tak w momencie śmierci Grelod głośno zakrzyczy, wybudzając wszystkie osoby obecne w sierocińcu ze snu. Szybko wyjdź z budynku. Jeżeli był to Twój pierwszy występek w Pękninie, to Ci się zapewne upiecze. W przeciwnym wypadku do działania mogą wkroczyć tutejsi strażnicy i w takiej sytuacji musisz wybrać czy chcesz zapłacić grzywnę, pójść do więzienia czy spróbować pokonać ich w bezpośredniej walce (niewskazane).

Nowy cel główny: Poinformuj Aventusa Aretino, że Grelod nie żyje

Wyjdź zPękniny i ponownie udaj się do Wichrowego Tronu. Musisz się tu oczywiście skierować do rezydencji Aretino i wyjść po schodach na górę. Poinformuj Aventusa Aretino o śmierci dyrektorki sierocińca (powyższy screen) i odbierz nagrodę, którą będzie drogocenna pamiątka rodu Aretino. Omówienie dalszych wydarzeń związanych z dołączeniem do Mrocznego Bractwa znajduje się w opisie questu Prawdziwi przyjaciele....

Prawdziwi przyjaciele...

Uaktywnienie questu

Do tematu dołączenia do Mrocznego Bractwa będziesz mógł powrócić po "wykonaniu kontraktu" w ramach questu Utracona niewinność i opuszczeniu Wichrowego Tronu. Niedługo po dotarciu do jakiejś innej lokacji świata gry powinien mianowicie podbiec do Ciebie kurier, przekazując Citajemniczy liścik (powyższy screen). Otwórz inwentarz, przejdź do działu Księgi i obejrzyj liścik, który będzie zawierał znak ręki i podpis 'Wiemy'.

Musisz teraz skorzystać z dowolnego łóżka w świecie gry. Ważne jest to żeby nie było to łóżko należące do kogoś innego, tak więc możesz zdecydować się między innymi na łóżko w kryjówce zaprzyjaźnionej frakcji, własnym domu (powyższy screen) czy gospodzie. Przeznacz dowolną ilość czasu na sen, bo parametr ten nie odegra żadnej roli.

Jeżeli wykonałeś wszystko zgodnie z planem, to w trakcie snu zostaniesz pojmany przez będącą członkinią Mrocznego Bractwa Astrid i przetransportowany do