LEGO The Hobbit - opis przejścia, znajdźki i sekrety - Jacek "Stranger" Hałas - ebook
Opis

Poradnik LEGO The Hobbit – Opis przejścia, znajdźki, sekrety stanowi kompletny przewodnik po zbudowanej z klocków wersji Tolkienowskiego Śródziemia. Powinien on okazać się pomocny w ukończeniu głównych i opcjonalnych etapów gry, a także w odnalezieniu wszystkich skrzętnie poukrywanych znajdziek i skarbów. Poradnik podzielony został na kilka różnych rozdziałów. Pierwszy rozdział jest jednym z najobszerniejszych, zawierając bardzo szczegółowy i bogato ilustrowany opis przejścia wszystkich szesnastu etapów trybu fabularnego gry. W następnym rozdziale znalazły się informacje na temat sekretów odnajdywanych w głównych etapach. Trzeci rozdział koncentruje się na opisach przejścia zadań pobocznych, których w grze LEGO The Hobbit jest istne zastrzęsienie. Kilka kolejnych rozdziałów niniejszego poradnika dotyczy w całości atrakcji czekających na graczy w Śródziemiu, po którym w przerwach pomiędzy głównymi etapami można się swobodnie przemieszczać. Mowa tu przede wszystkim o schematach, mithrilowych klockach LEGO oraz nowych grywalnych postaciach, które można rekrutować w trakcie rozgrywki. Warto odnotować, że do większości rozdziałów powiązanych ze Śródziemiem dołączono mapy świata w wysokiej jakości, które powinny okazać się pomocne w poprawnej nawigacji. W końcowej części poradnika znajdują się trzy mniejsze rozdziały. Związane są one z zaliczeniem bonusowego poziomu, wymaganiami do ukończenia gry w stu procentach oraz odblokowaniem wszystkich osiągnięć. LEGO The Hobbit to kolejna produkcja studia Traveller's Tales, w której przemieszczamy się po środowisku zbudowanym w całości z tytułowych klocków. Produkcja ta nawiązuje do powieści J.R.R. Tolkiena oraz do powstałej na jej bazie filmowej trylogii Petera Jacksona.

Poradnik LEGO The Hobbit – Opis przejścia, znajdźki i sekrety zawiera:

  • Szczegółowy opis przejścia wszystkich etapów trybu fabularnego gry;
  • Informacje na temat lokalizacji sekretów odnajdywanych w głównych etapach gry;
  • Szczegółowy opis przejścia ponad stu zadań pobocznych;
  • Zestawienie wszystkich atrakcji dostępnych w trakcie swobodnej eksploracji Śródziemia;
  • Informacje na temat lokalizacji schematów i mithrilowych klocków LEGO na mapie świata;
  • Zestawienie wszystkich grywalnych postaci;
  • Opis odblokowania i przejścia tajnego poziomu;
  • Informacje na temat wymagań do zaliczenia gry w 100 procentach;
  • Informacje na temat odblokowywania osiągnięć.

Poradnik do gry LEGO The Hobbit stanowi dokładny, bogato ilustrowany opis przejścia, dzięki któremu odnalezienie wszystkich sekretów i ukończenie gry w 100% nie będzie stanowiło najmniejszego problemu. Ponadto - opisane zostały wszystkie osiągnięcia gry.

LEGO The Hobbit - opis przejścia, znajdźki i sekrety zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Etap 1 (Greatest Kingdom in Middle-Earth) (Główne etapy - Sekrety)
  • Czerwone pytajniki (Śródziemie - Zadania poboczne)
  • Etap 1 (Greatest Kingdom in Middle-Earth) - Wnętrze Samotnej Góry (Opis przejścia gry)
  • Białe pytajniki - opisy przejścia zadań (1-20) (Śródziemie - Zadania poboczne)
  • Etap 16 (Inside Information) - Pokonanie Smauga (Opis przejścia gry)
  • Główne etapy - Sekrety
  • Mapa (Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO)
  • Mapa (Śródziemie - Schematy)
  • Odnajdywanie schematów (1-8) (Śródziemie - Schematy)
  • Etap 14 (The Necromancer) (Główne etapy - Sekrety)

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 348

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Popularność


LEGO The Hobbitopis przejścia, znajdźki i sekretyporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1494

[email protected]

Spis treści

LEGO The Hobbit - opis przejścia, znajdźki i sekrety

Sterowanie

PC

Opis przejścia gry

Etap 1 (Greatest Kingdom in Middle-Earth) - Wnętrze Samotnej Góry

Etap 1 (Greatest Kingdom in Middle-Earth) - Atak Smauga

Śródziemie - Dotarcie do chatki Bilbo Bagginsa

Etap 2 (An Unexpected Party) - Przyjęcie

Śródziemie - Podróż do Bree

Etap 3 (Azog the Defiler) - Obozowisko

Etap 3 (Azog the Defiler) - Bitwa z orkami

Etap 3 (Azog the Defiler) - Pojedynek z Azogiem Plugawym

Śródziemie - Dotarcie do Siedzib Trolli

Etap 4 (Roast Mutton) - Oswobodzenie koni

Etap 4 (Roast Mutton) - Bitwa z trollami

Etap 4 (Roast Mutton) - Uratowanie sojuszników

Śródziemie - Dotarcie do jaskini trolli

Etap 5 (The Troll Hoard) - Zbadanie jaskini

Etap 5 (The Troll Hoard) - Uratowanie królików z Rhosgobel

Etap 5 (The Troll Hoard) - Spotkanie z orkami

Śródziemie - Spotkanie się z Elrondem w Rivendell

Etap 6 (Over Hill and Under Hill) - Przeprawa przez przełęcz

Etap 6 (Over Hill and Under Hill) - Wspinaczka po kamiennym olbrzymie

Śródziemie - Dotarcie do miejsca schronienia się przed burzą

Etap 7 (Goblin-town) - Współpraca z goblinem

Etap 7 (Goblin-town) - Zagadki Golluma

Etap 7 (Goblin-town) - Pierwszy pojedynek z Wielkim Goblinem

Etap 7 (Goblin-town) - Ucieczka z Miasta Goblinów

Etap 7 (Goblin-town) - Drugi pojedynek z Wielkim Goblinem

Śródziemie - Przeprawa przez las sosnowy

Etap 8 (Out of the Frying Pan...) - Ucieczka przed orkami

Etap 8 (Out of the Frying Pan...) - Pojedynek z Azogiem Plugawym

Śródziemie - Zejście z Samotnej Skały

Etap 9 (Queer Lodgings) - Atak niedźwiedzia

Etap 9 (Queer Lodgings) - Chatka w lesie

Śródziemie - Dotarcie do Mrocznej Puszczy

Etap 10 (Flies and Spiders) - Mroczna Puszcza

Etap 10 (Flies and Spiders) - Jaskinia pająków

Etap 10 (Flies and Spiders) - Bitwa z pająkami

Śródziemie - Przeprawa przez Leśne Królestwo

Etap 11 (Barrels Out of Bond) - Piwnica

Etap 11 (Barrels Out of Bond) - Atak goblinów

Etap 11 (Barrels Out of Bond) - Spływ rzeką

Śródziemie - Przedostanie się do Esgaroth

Etap 12 (A Warm Welcome) - Zbrojownia

Etap 12 (A Warm Welcome) - Doki

Etap 12 (A Warm Welcome) - Pojedynek z Bolgiem

Śródziemie - Dotarcie do High Fells

Etap 13 (Looking for Proof) - Górska ścieżka

Etap 13 (Looking for Proof) - Grobowiec czarnoksiężnika z Angmaru

Śródziemie - Podróż do twierdzy Dol Guldur

Etap 14 (The Necromancer) - Zewnętrzna część twierdzy

Etap 14 (The Necromancer) - Wnętrze twierdzy

Etap 14 (The Necromancer) - Pojedynek z Azogiem Plugawym

Etap 14 (The Necromancer) - Pojedynek z Sauronem

Śródziemie - Przeprawa przez Dale

Etap 15 (On the Doorstep) - Wspinaczka

Śródziemie - Dotarcie do skarbca Samotnej Góry

Etap 16 (Inside Information) - Skarbiec

Etap 16 (Inside Information) - Pokonanie Smauga

Główne etapy - Sekrety

Etap 1 (Greatest Kingdom in Middle-Earth)

Etap 2 (An Unexpected Party)

Etap 3 (Azog the Defiler)

Etap 4 (Roast Mutton)

Etap 5 (The Troll Hoard)

Etap 6 (Over Hill and Under Hill)

Etap 7 (Goblin-town)

Etap 8 (Out of the Frying Pan...)

Etap 9 (Queer Lodgings)

Etap 10 (Flies and Spiders)

Etap 11 (Barrels Out of Bond)

Etap 12 (A Warm Welcome)

Etap 13 (Looking for Proof)

Etap 14 (The Necromancer)

Etap 15 (On the Doorstep)

Etap 16 (Inside Information)

Śródziemie - Zadania poboczne

Wprowadzenie

Białe pytajniki - mapa

Białe pytajniki - opisy przejścia zadań (1-20)

Białe pytajniki - opisy przejścia zadań (21-40)

Białe pytajniki - opisy przejścia zadań (41-60)

Białe pytajniki - opisy przejścia zadań (61-80)

Białe pytajniki - opisy przejścia zadań (81-100)

Białe pytajniki - opisy przejścia zadań (101-105)

Czerwone pytajniki

Śródziemie - Schematy

Mapa

Odnajdywanie schematów (1-8)

Odnajdywanie schematów (9-16)

Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO

Mapa

Odnajdywanie mithrilowych klocków (1-15)

Odnajdywanie mithrilowych klocków (16-30)

Odnajdywanie mithrilowych klocków (31-45)

Odnajdywanie mithrilowych klocków (46-60)

Odnajdywanie mithrilowych klocków (61-65)

Śródziemie - Grywalne postacie

Śródziemie - Ważne lokacje

Bonusowy poziom

Jak ukończyć grę w 100 procentach?

Osiągnięcia

LEGO The Hobbit - wymagania sprzętowe

LEGO The Hobbit - opis przejścia, znajdźki i sekrety

PoradnikLEGO The Hobbit - Opis przejścia, znajdźki, sekrety stanowi kompletny przewodnik po zbudowanej z klocków wersji Tolkienowskiego Śródziemia. Powinien on okazać się pomocny w ukończeniu głównych i opcjonalnych etapów gry, a także w odnalezieniu wszystkich skrzętnie poukrywanych znajdziek i skarbów. Poradnik podzielony został na kilka różnych rozdziałów. Pierwszy rozdział jest jednym z najobszerniejszych, zawierając bardzo szczegółowy i bogato ilustrowany opis przejścia wszystkich szesnastu etapów trybu fabularnego gry. W następnym rozdziale znalazły się informacje na temat sekretów odnajdywanych w głównych etapach. Trzeci rozdział koncentruje się na opisach przejścia zadań pobocznych, których w grze LEGO The Hobbit jest istne zastrzęsienie. Kilka kolejnych rozdziałów niniejszego poradnika dotyczy w całości atrakcji czekających na graczy w Śródziemiu, po którym w przerwach pomiędzy głównymi etapami można się swobodnie przemieszczać. Mowa tu przede wszystkim o schematach, mithrilowych klockach LEGO oraz nowych grywalnych postaciach, które można rekrutować w trakcie rozgrywki. Warto odnotować, że do większości rozdziałów powiązanych ze Śródziemiem dołączono mapy świata w wysokiej jakości, które powinny okazać się pomocne w poprawnej nawigacji. W końcowej części poradnika znajdują się trzy mniejsze rozdziały. Związane są one z zaliczeniem bonusowego poziomu, wymaganiami do ukończenia gry w stu procentach orazodblokowaniem wszystkich osiągnięć. LEGO The Hobbit to kolejna produkcja studia Traveller's Tales, w której przemieszczamy się po środowisku zbudowanym w całości z tytułowych klocków. Produkcja ta nawiązuje do powieści J.R.R. Tolkiena oraz do powstałej na jej bazie filmowej trylogii Petera Jacksona.

Poradnik LEGO The Hobbit - Opis przejścia, znajdźki i sekrety zawiera:

Szczegółowy opis przejścia wszystkich etapów trybu fabularnego gry;

Informacje na temat lokalizacji sekretów odnajdywanych w głównych etapach gry;

Szczegółowy opis przejścia ponad stu zadań pobocznych;

Zestawienie wszystkich atrakcji dostępnych w trakcie swobodnej eksploracji Śródziemia;

Informacje na temat lokalizacji schematów i mithrilowych klocków LEGO na mapie świata;

Zestawienie wszystkich grywalnych postaci;

Opis odblokowania i przejścia tajnego poziomu;

Informacje na temat wymagań do zaliczenia gry w 100 procentach;

Informacje na temat odblokowywania osiągnięć.

Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Sterowanie

PC

Uwaga! Poniższa tabelka prezentuje domyślną klawiszologię dla pierwszego gracza. Jeśli chcesz grać w dwie osoby na podzielonym ekranie to musisz ustawić w opcjach gry klawisze dla drugiego gracza lub (lepszy pomysł) zaopatrzyć się w dodatkowy kontroler.

Poruszanie się

Zmiana postaci (przytrzymanie tego klawisza wywołuje rozwijane menu)

Specjalna umiejętność

Skok

Akcja

Zmiana postaci (dół)

Zmiana postaci (góra)

Start / Pauza

Wyświetlenie mapy

Zmiana widoku: w lewo

Zmiana widoku: w prawo

Zmiana widoku: w górę

Zmiana widoku: w dół

Opis przejścia gry

Etap 1 (Greatest Kingdom in Middle-Earth) - Wnętrze Samotnej Góry

Etap 1 (Greatest Kingdom in Middle-Earth): Wnętrze Samotnej Góry

Droga do zamkniętej bramy

Grę rozpoczynasz sterując młodym Thorinem (Thorin (Young)). Możesz się też przełączać na wartownika (Armored Dwarf Guard), ale nie jest to na chwilę obecną konieczne. Zacznij od zniszczenia wszystkich interaktywnych obiektów wokół tronu, na którym zasiada król Thrór. Wyrusz następnie po schodach w prawo. Podejdź do zamkniętej bramy i przytrzymaj właściwy klawisz/przycisk żeby zbudować pierwszy obiekt.

Uwaga - Warto sprawdzać wszystkie mijane tabliczki z pytajnikami (wciskaj stosowny klawisz będąc w ich pobliżu), bo wyświetlają one ważne podpowiedzi.

Musisz teraz zmienić się na nową postać, a mianowicie na stojącego przy zamkniętych drzwiach Thraina (Thrain). W tym celu wciśnij i przytrzymaj klawisz/przycisk domyślnie odpowiedzialny za zmianę postaci. Wybierz z listy postaci Thraina (powyższy obrazek) i potwierdź swój wybór. Grając już jako Thrain podejdź do zbudowanego niedawno obiektu. Wciśnij właściwy klawisz żeby uderzyć w niego młotem (Thrain's Warhammer) i jednocześnie przesunąć go w prawo. Możesz już wybrać nowo odblokowane przejście.

Wznów liniowy przemarsz i pamiętaj o niszczeniu wszystkich obiektów z otoczenia. Zatrzymaj się po dotarciu do trzech krasnoludów blokujących tutejszego przejścia. Zniszcz obiekty na lewo i na prawo od nich. Zlokalizuj interaktywną skałę i ją podnieś. Przytrzymaj teraz klawisz akcji żeby uaktywnić tryb celowania. Musisz wycelować w pokazany na powyższym obrazku obszar i rzucić skałą. Doprowadzi to do wyświetlenia zabawnej scenki i odblokowania dostępu do kolejnej lokacji.

Musisz złapać się dźwigni i pozostać w takiej pozycji

Po zniszczeniu wszystkich obiektów z nowego pomieszczenia przełącz się na Thraina (Thrain) i uderz młotem w duży obiekt zlokalizowany niedaleko miejsca startu. Po tym jak przedmiot ten zostanie przesunięty w prawo wskocz na skrzynkę i następnie doskocz do niewielkiej dźwigni. Zauważ, że konstrukcja pod ciężarem Thraina zmieniła swoje położenie.

Druga dźwignia

Pozostań w pozycji wiszącej i wciśnij klawisz zamiany grywalnej postaci żeby przełączyć się na Thorina. Udaj się tą postacią w prawo i zbadaj obszar na prawo od nowych zamkniętych drzwi. Musisz wskoczyć na tutejsze skrzynie i złapać się drugiej dźwigni. Po tym jak także i ta konstrukcja obróci się dalsze przejście zostanie pomyślnie odblokowane. Możesz już wyruszyć w stronę nowej dużej sali z kowadłem (Anvil).

Zignoruj chwilowo kowadło i zacznij niszczyć obiekty z otoczenia. Zauważ, że oprócz ćwieków (Studów - to nic innego jak różnokolorowe monety) będziesz także od tego momentu pozyskiwał różnorakie surowce i przydadzą ci się one już za kilka chwil. W trakcie badania tej sali zlokalizuj pokazany na powyższym obrazku właz (jest on ukryty za przedmiotami, które należy zniszczyć) i wciśnij odpowiedni klawisz żeby przez niego przejść. Po znalezieniu się na górnej półce ponownie wciśnij ten sam klawisz co przed kilkoma chwilami, dzięki czemu przekręcisz zawór. Zaczekaj aż lawa przestanie spływać po ścianie, zeskocz na dół i zabierz m.in. sztabki złota.

Wybieraj kolejne surowce i potwierdzać chęć ich poświęcenia na rzecz wykucia potrzebnego klucza

Do kowadła (Anvil) podejdź dopiero po tym jak zniszczysz wszystkie obiekty i pozbierasz wszystkie okoliczne surowce. Plan zakłada utworzenie klucza do nowej zamkniętej bramy i żeby tego dokonać musisz wybierać kolejne surowce z inwentarza. Potrzebne surowce to 4 diamenty (Diamond), 5 szmaragdów (Emerald), 4 szafiry (Sapphire), 5 rubinów (Ruby) i 5 sztabek złota (Gold). Jeśli zbadałeś dobrze okolicę to będziesz posiadał wszystkie przedmioty.

Kolejny krok to wykucie klucza. Musisz wciskać odpowiednie klawisze w momencie gdy każdy z nich znajdzie się wewnątrz centralnego okręgu. Przykład pokazany został na powyższym obrazku - w tej konkretnej sytuacji wymagane było wciśnięcie klawisza J (wersja PC). Jeśli "spudłujesz" to nie zawalisz mini-gry, a jedynie niepotrzebnie ją wydłużysz. Po zdobyciu klucza podejdź z nim do bramy i włóż go do otworu. Możesz już wkroczyć do ogromnej kopalni.

Musisz przekazać odnaleziony przedmiot Bofurowi

Zacznij oczywiście od dokładnego oczyszczenia kopalni z nowych ćwieków i surowców. Podnieś przedmiot leżący na jednym ze stolików i udaj się z nim do Bofura (Bofur). Ustaw się w niebieskim okręgu i wciśnij stosowny klawisz żeby przekazać krasnoludowi pozyskany obiekt. Stanie się on dzięki temu grywalną postacią.

Staraj się wciskać pokazywany przez grę klawisz/przycisk w odpowiednich momentach

Warto teraz przez kilka chwil pokierować Bofurem, bo ma on na wyposażeniu kilof (Pickaxe). Zacznij używać kilofa na skupiskach silniejszych klocków. Z akcją tą powiązana jest mini-gra górnicza. Zwróć uwagę na półokrąg, który pojawił się na ekranie - wciskanie klawisza akcji w momencie gdy strzałka znajdzie się we wskazanym przez grę obszarze będzie doprowadzało do pozyskiwania wiekszej liczby ćwieków i surowców. Po tym jak użyjesz kilofa na wszystkich grupach klocków przytrzymaj kolejny klawisz żeby zbudować nowy obiekt.

Uwaga - Jeśli Bofur z jakiegoś powodu nie ma wybranego domyślnie kilofa to wciśnij klawisz odpowiedzialny za zamianę aktywnego przedmiotu lub wywołaj rozwijane menu i przejdź do inwentarza.

Możesz już ustawić się na płycie tworzenia (Craft Plate) zlokalizowanej po lewej stronie. Zacznij od przeznaczenia na nową budowę wymaganych surowców (wszystkie są do odnalezienia w okolicy) - 2 kamieni (Stone), 2 sznurów (Rope), 4 desek (Wood) i 4 sztabek miedzi (Copper). Gra po chwili załączy nową mini-grę i jej celem jest pomoc przy zbudowaniu znacznie większej konstrukcji. W kluczowych momentach mini-gry musisz szybko wybierać z okrągłego menu te obiekty, które są aktualnie przez grę podświetlane na planie (przykład prawidłowego powiązania na powyższym obrazku). Warto się tu śpieszyć i unikać pomyłek, bo od tego jak szybko i jak bezbłędnie uda ci się zakończyć cały projekt uzależniona będzie liczba otrzymanych w nagrodę ćwieków.

Tak jak wcześniej staraj się jak najlepiej zaliczać kolejne górnicze mini-gry

Thorin i Bofur rozpoczną wkrótce zjazd na linach. Używaj tu standardowego ekwipunku Thorina oraz kilofa (Pickaxe) Bofura żeby niszczyć nowe skupiska klocków i prowadzić przy tym kolejne prace górnicze. Zniszczenie jednego z takich dużych skupisk klocków doprowadzi do pozyskania poszukiwanego artefaktu (Arkenstone) i zakończenia pierwszej części opisywanego etapu.

Etap 1 (Greatest Kingdom in Middle-Earth) - Atak Smauga

Etap 1 (Greatest Kingdom in Middle-Earth): Atak Smauga

Musisz namierzyć powalony słup

Tuż po odzyskaniu kontroli nad Thorinem (Thorin (Young)) podejdź do najbliższej statuy (Save Statue), wciśnij odpowiedni klawisz i potwierdź chęć zapisania swoich aktualnych postępów. Udaj się w prawo i po dotarciu do powalonego słupa przełącz się na Doriego (Dori (Young)). Upewnij się, że postać ta ma wybrany cep (Dori's Flail; zamiany broni dokonuje się jednym z klawiszy lub wybierając nowy przedmiot z inwentarza z rozwijanego menu), ustaw się w pobliżu barykady i wciśnij sugerowany przez grę klawisz/przycisk. Musisz teraz jeszcze kilkakrotnie wcisnąć ten sam klawisz, dzięki czemu odblokujesz sobie dalszą drogę.

Upewnij się, że masz wybrany z inwentarza topór

Kolejna przeszkoda to pęknięta płyta. Musisz pozbyć się jej z użyciem topora i tu z pomocą przyjdzie ci jedna z broni Doriego, Balina (Balin (Young)) lub Thorina. Ustaw topór (Dwarf Axe) jako jej aktywny przedmiot. Możesz już podejść do powalonych elementów i wcisnąć klawisz akcji żeby się ich skutecznie pozbyć.

Pozbycie się kolejnych elementów otoczenia wymaga współpracy dwóch bohaterów

Pozbieraj ćwieki oraz surowce i podejdź do większego rumowiska. W miejscu tym po raz pierwszy wymagane stanie się skorzystanie z akcji zespołowej (Buddy-Up). Wybierz dowolnego krasnoluda, podejdź do jednej z pozostałych grywalnych postaci (lub zbliż do siebie postacie obu graczy jeśli bawisz się w kooperacji z inną osobą) i wciśnij pokazywany na ekranie klawisz/przycisk. Po tym jak jeden z krasnoludów wskoczy na swojego kolegę ustaw się przy powalonych elementach konstrukcji i wciśnij klawisz akcji. Po udanej akcji przejdź w prawo i obejrzyj krótki filmik.

Tradycyjnie już zatrzymaj się przy nowej barykadzie i wybierz postać Doriego (jeśli brał on udział w ostatniej akcji zespołowej to musi odłączyć się najpierw od sojusznika). W poznany już wcześniej sposób skorzystaj z cepa (Flail) żeby utorować sobie drogę. Zejdź po schodach na dół i po raz kolejny "połącz" ze sobą dwóch bohaterów. Wskocz krasnoludami na pokazaną na powyższym obrazku popękaną płytę i dopiero wtedy wciśnij klawisz akcji, dzięki czemu popękane elementy otoczenia zostaną prawidłowo zniszczone. Możesz już zejść na sam dół i zbliżyć się do dużej bramy, dzięki czemu załączy się scenka z udziałem Smauga i króla Thróra.

Obiekt, w który należy wycelować cepem

Po odzyskaniu kontroli nad sojusznikami rozważ poniszczenie nowych elementów otoczenia, ale uważaj na płomienie, bo w wyniku kontaktu z nimi można stracić cenne serduszka z paska zdrowia. W trakcie "oczyszczania" okolicy musisz wykonać kilka czynności. Zacznij od ponownego wybrania postaci Doriego i użyj jego cepa (Flail) do namierzenia zaczepu po prawej stronie. Wciśnij kilka razy właściwy klawisz i po oderwaniu fragmentu konstrukcji przystąp do budowania niewielkiego bloku (musisz przytrzymać klawisz).

Stojak skrywający młot

Możesz już oddelegować jednego z bohaterów do zadania zabrania nowego młota (Dwarven Warhammer) z lewego stojaka (wciśnij odpowiedni klawisz po zniszczeniu stojaka). Pozostań przy postaci, która zabrała młot, podejdź nią do zbudowanego niedawno bloku i wciśnij klawisz akcji żeby go popchnąć. Wykonanie tej akcji odblokuje drzwi prowadzące do skarbca.

Użyj broni Doriego do przewrócenia posągu

W trakcie przeprawy przez skarbiec polecam niszczyć wszystkie interaktywne elementy otoczenia. Bohaterowie będą tu odnajdywali znacznie więcej surowców i przydadzą się one w dalszej części gry. Zbliż się do dużego posągu w skarbcu i przełącz się na Doriego. W poznany już sposób skorzystaj z cepa (Flail), namierzając zaczep i ściągając na dół całą konstrukcję. Przejdź po powalonym posągu i po znalezieniu się na niewielkiej półce przytrzymaj odpowiedni klawisz żeby przyczynić się do zbudowania mostu.

Po obejrzeniu krótkiego filmiku przejdź po moście w prawo. Upewnij się, że nadal sterujesz Dorim i złap się nowego zaczepu. Dori zacznie bujać się na haku i musisz wcisnąć w odpowiednim momencie klawisz akcji żeby doskoczyć do kolejnej półki. Zapoznaj się tu z nową podpowiedzią i ponownie złap się użytego niedawno zaczepu. Pozwól Doriemu na to żeby zaczął się bujać i przełącz się na jedną z dwóch pozostałych postaci (Balin lub Thorin). Ustaw się przy krawędzi i zaczekaj aż Dori znajdzie się wystarczająco blisko. Wciśnij wtedy klawisz/przycisk skoku (powyższy obrazek) żeby się go złapać i bezpiecznie dotrzeć na nową półkę. Powtórz teraz wszystkie te czynności z ostatnim z krasnoludów (doskoczenie do bujającego się na linie Doriego i następnie wykonanie drugiego skoku w stronę bezpiecznej półki).

Doskocz krasnoludami do uchwytów, dzięki czemu oderwany zostanie ogromny żyrandol

Przejdź po powalonym słupie na wyższą półkę. Wybierz tu dowolnego bohatera i doskocz do nim do jednego z dwóch uchwytów przy gigantycznym żyrandolu. Pozostaw tę postać w pozycji wiszącej, przełącz się na dowolnego innego krasnoluda i doskocz nim do drugiego z uchwytów. Zaczekaj aż żyrandol zostanie zerwany i aż gra wyświetli nowy filmik przerywnikowy.

Nie zatrzymuj się i zbieraj po drodze ćwieki

W końcowej części tego etapu możesz sterować Thorinem lub królem Thrórem (Thrór). Wyrusz w stronę dolnej części ekranu, dzięki czemu rozpocznie się scena pościgu. W trakcie ucieczki przed smokiem pozostawaj w ciągłym ruchu i przemieszczaj się na boki żeby unikać jego ogniowych ataków oraz żeby zbierać nowe ćwieki. W samej końcówce pojawi się też okazja do zabrania mini-zestawu, ale nie przejmuj się jeśli go pominiesz (etap ten najlepiej w całości oczyścić z sekretów w trybie swobodnej gry). Pomyślna ucieczka doprowadzi do zaliczenia tego etapu i wyświetlenia jego statystyk.

Śródziemie - Dotarcie do chatki Bilbo Bagginsa

Śródziemie: Dotarcie do chatki Bilbo Bagginsa

Po raz pierwszy znajdziesz się teraz w otwartym świecie gry, po którym możesz swobodnie przemieszczać się, wykonując dodatkowe zadania i odnajdując liczne sekrety. Osobiście polecam tego typu atrakcje odłożyć sobie na później, bo na chwilę obecną nie dysponujesz postaciami i przedmiotami niezbędnymi do docierania do wielu lepiej ukrytych skarbów.

Uwaga - Informacje na temat atrakcji czekających na Ciebie w trakcie eksploracji świata gry oraz lokalizacji wszystkich sekretów odnajdziesz w pozostałych rozdziałach tego poradnika.

Miejsce zamieszkania Bilbo Bagginsa

Radzę zająć się od razu dotarciem do miejsca rozpoczęcia drugiego etapu trybu fabularnego gry. W zależności od preferencji możesz tego dokonać grając jako Frodo (Frodo) lub Sam (Sam). Cel podróży to chatka Bilbo Bagginsa w Shire i w dotarciu do niej pomogą ci szlak błękitnych monet oraz wskazania mapy. Po zbliżeniu się do chatki awansujesz do kolejnego etapu.

Etap 2 (An Unexpected Party) - Przyjęcie

Etap 2 (An Unexpected Party): Przyjęcie

Musisz podnieść klucz i użyć go na drzwiach

Grywalne postacie początkowej części tego etapu to Bilbo Baggins (Bilbo (Hobbiton)) oraz krasnolud Dwalin (Dwalin). Wybierz właśnie krasnoluda i zajmij się niszczeniem obiektów z otoczenia. Zdemolowanie przedsionka pozwoli ci odnaleźć klucz, który musisz podnieść i następnie użyć go do otwarcia tutejszych drzwi. Po wkroczeniu do nowej części chatki wyrusz prosto. Zniszcz obiekty zlokalizowane po prawej stronie, po czym przytrzymaj stosowny klawisz żeby naprawić fragment podłogi.

Miejsce popchnięcia przeszkody

Możesz już podejść od lewej strony do szafki blokującej dalsze przejście. Upewnij się, że grasz Dwalinem i że masz wybrany młot (Dwalin's Warhammer). Wciśnij klawisz akcji celem uderzenia w przeszkodę, dzięki czemu przesunie się ona w prawo. Gra wyświetli teraz krótką scenkę z pojawienia się w chatce Balina (Balin), przy czym przejęcie nad nim kontroli nie jest obowiązkowe.

Jadalnia

Wkrocz do niedostępnego wcześniej lewego pomieszczenia, w którym do zniszczenia są nowe elementy otoczenia. Nie radzę pomijać tego kroku, bo już wkrótce potrzebne ci będą nowe surowce. Przejdź przez salon i przez jedno mniejsze pomieszczenie, docierając na sam koniec do jadalni. Zniszczenie jednej z szafek w jadalni odblokuje opcję budowy, tak więc przytrzymaj właściwy klawisz.

Jeśli nie masz surowców to poszukaj ich w chatce Bilbo

Ustaw się teraz przy płycie tworzenia (Craft Plate) i zacznij wydawać posiadane surowce - 15 kamieni (Stone), 10 sznurów (Rope), 5 skór (Leather) i 15 desek (Wood). Uwaga - Jeśli nie dysponujesz wystarczającymi surowcami to powróć do poprzednich pomieszczeń chatki (jednego z nich nie zdążyłeś zbadać po tym jak przybył tu Balin) i dokładnie je przeszukaj. Kolejny krok to budowa stołu kuchennego i jest to mini-gra znana ci już z poprzedniego etapu. Tak jak wcześniej musisz szybko odnajdywać i wybierać obiekty pokazywane przez grę na planie budowy. Nagroda będzie uzależniona od tego jak dobrze sobie poradziłeś.

Po obejrzeniu nowego filmiku otrzymasz kontrolę nad dwiema nowymi postaciami i są to Kili (Kili) i Fili (Fili). Wybierz Kiliego i upewnij się, że masz wyjęty z inwentarza łuk (Kili's Bow). Przejdź do północnego pomieszczenia, rozpocznij celowanie (przytrzymanie klawisza akcji) i wyceluj w pokazaną na powyższym obrazku interaktywną tarczę. Udane trafienie w tarczę zaowocuje tym, że na ziemi wyląduje mięso. Podnieś mięso, przejdź z nim do jadalni, ustaw się przy stole i przekaż je gościom.

W spiżarni do odnalezienia są jeszcze dzbanek i ser

Powróć teraz do spiżarni i poniszcz obiekty z jej bardziej oddalonej części. Odszukaj tu dzbanek oraz ser, zabierz oba te przedmioty (możesz je dostarczać krasnoludom po kolei) i powróć z każdym z nich do jadalni. Podobnie jak wcześniej musisz podarować zabrane przedmioty gościom, którzy przybyli na przyjęcie (klawisz/przycisk akcji po znalezieniu się przy pustej misce).

Ostatnia część tego (krótkiego) etapu rozpocznie się w momencie gdy do chatki Bilbo przybędzie największa grupa gości i czeka Cię ciekawa mini-gra taneczna. W trakcie rozgrywania tej mini-gry musisz wciskać w odpowiednich momentach pojawiające się na ekranie klawisze/przyciski. Jeśli chcesz zdobywać maksymalną liczbę punktów to musisz zawsze odczekiwać aż pokazywana tańcząca postać na ułamek sekundy nieznacznie podświetli się (przykład na powyższym obrazku). Dopiero wtedy wciskaj wymagany klawisz. Mini-gra potrwa kilkadziesiąt sekund i po jej zaliczeniu pojawi się ekran podsumowania etapu.

Śródziemie - Podróż do Bree

Śródziemie: Podróż do Bree

Użyj laski Gandalfa na obiekcie na obiekcie blokującym dalsze przejście

Podróż rozpoczynasz przy chatce Bilbo Bagginsa w Shire. Możesz sterować Bilbo (Bilbo) lub Gandalfem (Gandalf) i polecam wybrać czarodzieja, bo jego laska już wkrótce ci się przyda. Wyrusz na wschód, podążając śladem błękitnych klocków i ewentualnie korzystając dodatkowo z mini-mapy. Jeżeli zamierzasz dotrzeć do Bree zgodnie ze wskazaniami mapy to po pewnym czasie natrafisz na drewniany wózek blokujący dalsze przejście. Należy tu użyć wspomnianej laski Gandalfa (Gandalf's Staff) żeby z jej pomocą utorować sobie drogę.

Okolice miejsca rozpoczęcia trzeciego etapu gry

Kontynuuj przemarsz, pozostając przez cały czas na głównej ścieżce. Po dotarciu do Bree wybierz ścieżkę prowadzącą na pobliskie wzgórze, dzięki czemu awansujesz do trzeciego etapu gry.

Etap 3 (Azog the Defiler) - Obozowisko

Etap 3 (Azog the Defiler): Obozowisko

W początkowej części tej misji dostępni będą Bilbo (Bilbo) oraz Óin (Óin) i warto wybrać tego drugiego. Rozpocznij od oczyszczenia całego głównego obozowiska ze wszystkich obiektów nadających się do zniszczenia. Ustaw się następnie Óinem przy pokazanym na powyższym obrazku klifie, upewnij się, że ma on wybraną laskę (Óin's Staff) i wciśnij odpowiedni klawisz. Pozostaw Óina w tym miejscu i przełącz się na Bilbo. Musisz podejść do Óina, wdrapać się na niego i w taki oto sprytny sposób dotrzeć na wyżej położoną skalną półkę (na sam koniec wciśnij klawisz/przycisk akcji).

Utwórz "wieżę" z Noriego i Óina i dopiero wtedy wdrap się na te postacie grając Bilbo

W miejscu tym do aktywnych postaci dołączy Nori (Nori), ale nie musisz go już teraz wybierać. Zacznij od zniszczenia obiektów po prawej stronie i następnie przytrzymaj wskazany klawisz/przycisk żeby zbudować drabinkę. Wykonanie tej czynności pozwoli Óinowi na dotarcie na tę półkę. Wybierz teraz Noriego lub Óina, ustaw się przy nowej półce i wciśnij właściwy klawisz. Przełącz się na drugiego z krasnoludów i wdrap się na postać stojącą przy klifie. Na sam koniec przejmij kontrolę nad Bilbo. Podejdź do obu krasnoludów (Óin i Nori utworzyli swego rodzaju wieżę) i zacznij się po nich wdrapywać. Celem tej akcji jest dotarcie na wyższą półkę.

Miejsce użycia topora

Tak jak wcześniej rozpocznij od zniszczenia obiektów po prawej stronie. Pozwoli to Bilbo na odblokowanie włazu, z którego skorzystają krasnoludy i dotrą na tę półkę. Wybierz dowolnego z dostępnych krasnoludów i ustaw topór (Dwarf Axe) jako jego aktywny przedmiot. Użyj teraz topora do zniszczenia popękanej płyty.

Podnieś drabinę dwiema postaciami i przejdź z nią w lewo

Przytrzymaj wskazany klawisz/przycisk celem skonstruowania dużej drabiny. Wybierz dowolną postać, ustaw się na prawym końcu drabiny i wciśnij poprawny klawisz. Po tym jak bohater ten podniesie drabinę przełącz się na inną grywalną postać. Podejdź tym bohaterem do lewego końca drabiny i ponownie wciśnij wymagany klawisz lub przycisk. Pozostało ci już tylko przenieść drabinę nieznacznie w lewo. Bohaterowie przenoszący drabinę w automatyczny sposób przerzucą ją w lewo i odblokuje ci to dostęp do nowej skalnej półki.

Musisz utworzyć jeszcze jedną "wieżę" z krasnoludów

W miejscu tym do "drużyny" dołączy Bifur (Bifur). Warto go od razu wybrać i upewnić się, że ma ustawioną włócznię (Bifur's Boar Spear) jako aktywny przedmiot. Podejdź do klifu i wciśnij wskazany klawisz/przycisk. Na Bifura muszą się teraz kolejno wspiąć Óin i Nori (każda z tych postaci musi mieć ponadto ustawioną laskę jako aktywny przedmiot z inwentarza!). Na sam koniec wybierz Bilbo i zacznij wspinać się po kolejnych krasnoludach, którzy utworzyli wysoki mur. Nagrodą za te starania będzie dotarcie na najwyżej położoną półkę.

Ustaw się w niebieskim okręgu

Podejdź do drzewa zlokalizowanego po prawej stronie, zniszcz je i zabierz czerwony owoc. Możesz już powrócić do obozowiska (zeskakuj na niżej położone półki). Podejdź do jednego z koni, ustaw się w niebieskim okręgu i wciśnij właściwy klawisz/przycisk. Gra wkrótce wyświetli nowy filmik i awansujesz do drugiej części tego etapu.

Etap 3 (Azog the Defiler) - Bitwa z orkami

Etap 3 (Azog the Defiler): Bitwa z orkami

Do eliminowania orków możesz wykorzystywać standardowe ataki

W trakcie bitwy z orkami możesz sterować dowolnym z krasnoludów. Twoje pierwsze zadanie to pokonanie dziesięciu zwykłych orków. Atakuj tylko te orki, które wyruszą bezpośrednio w stronę głównych bohaterów. Do eliminowania potworów możesz wykorzystywać standardowe ataki bronią białą.

Ataki ładowane są dobre do pozbywania się grup potworów

Alternatywnym sposobem pozbywania się orków jest przytrzymywanie drugiego z klawiszy wykorzystywanych w walce, który wprowadza sterowaną postać w swego rodzaju korkociąg. Jest to dobra metoda na jednoczesne wyeliminowanie nawet kilku orków, ale w trakcie ładowania tego ataku jesteś bezbronny. W trakcie walk pamiętaj o zabieraniu serduszek pozostawianych przez niektóre orki. Nie próbuj też wykraczać poza ustalony obszar walk (przemieszczające się / walczące ze sobą armie), bo odniósłbyś niepotrzebnie dodatkowe obrażenia.

Przejście do kolejnego obszaru walk

Wyeliminowanie dziesięciu orków doprowadzi do utworzenia swego rodzaju korytarza, którym będziesz mógł przejść na kolejną arenę. Zanim tego dokonasz polecam poniszczyć obiekty z otoczenia, bo możesz tu zdobyć nowe ćwieki i surowce. Po dotarciu na nową arenę gra wyświetli krótki filmik z udziałem Azoga i konieczne okaże się pozbycie pięciu nieco lepiej opancerzonych orków. Jeszcze ważniejsze jest tu to żeby pamiętać o zabieraniu serduszek, bo można łatwo wyczerpać cały pasek zdrowia.

Atakowaniem dużego orka muszą zajmować się dwa krasnoludy działające w kooperacji

Na placu boju pojawi się wkrótce zdecydowanie większy ork przeciągający wieżę oblężniczą. Nie próbuj atakować wielkiego orka tylko ustaw dowolne dwie grywalne postacie przy sobie i wciśnij klawisz/przycisk odpowiedzialny za rozpoczęcie akcji zespołowej (Buddy-Up). Dopiero teraz zbliż się do dużego orka i rozpocznij zadawanie mu obrażeń. Udane ataki będą pozbawiały orka kolejnych części zbroi i ostatecznie przyczynią się do jego pokonania.

Użyj akcji zespołowej do zniszczenia jednej ze ścian wieży oblężniczej

Pozostań w trybie akcji zespołowej i podejdź dwoma krasnoludami do niepilnowanej wieży oblężniczej. Musisz tu wcisnąć klawisz/przycisk akcji celem zniszczenia jednej ze ścian wieży. Pomyślne wykonanie tej akcji doprowadzi do pojawienia się na polu bitwy nowych orków.

Jak zapewne zauważyłeś dwa nowe orki są wyposażone w złote zbroje. Są one znacznie silniejsze i trudniejsze do pokonania od zwykłych orków, przy czym możesz je też atakować w pojedynkę. W trakcie wyprowadzania ataków co najmniej kilka razy dojdzie zapewne do scen walki w zwarciu (przykład na powyższym obrazku). W takich sytuacjach staraj się rytmicznie wciskać wskazywane przez grę klawisze/przyciski. Pozwoli ci to zadawać obrażenia i samemu unikać tracenia kolejnych serduszek.

Złap się uchwytu i go wyrwij

Po pokonaniu orków-wojowników wybierz Doriego i upewnij się, że ma on ustawiony cep (Dori's Flail) jako aktywny przedmiot. Podejdź do wieży i wciśnij właściwy klawisz/przycisk, dzięki czemu Dori złapie się złotego uchwytu znajdującej się w jej górnej części. Wciśnij kilka razy ten sam klawisz, dzięki czemu uszkodzisz wieżę i przyczynisz się do pojawienia nowej grupy orków.

Eliminuj łuczników w walce wręcz i nie pozwalaj im na stosowanie ataków dystansowych

Na polu bitwy pojawią się teraz dwa orki wyposażone w zielone zbroje. Jako że potwory te są łucznikami zacznij dużo skakać po polu bitwy żeby unikać niepotrzebnych obrażeń. Musisz starać się doprowadzać do jak najszybszej walki w zwarciu, dzięki czemu orki nie będą mogły stosować swoich ataków dystansowych.

Połącz siły w bezpiecznym miejscu i zajmij się pokonaniem dużego arka

Kolejna część bitwy ma zbliżony przebieg do stoczonych niedawno walk. Jej głównym utrudnieniem jest to, że największy ork zacznie poruszać się po polu bitwy. Unikaj kontaktu z tym potworem, bo można tu łatwo stracić wszystkie serduszka. Zignoruj mniejsze orki i zaczekaj na dobry moment do uaktywnienia akcji zespołowej (Buddy-Up), czyli do połączenia sił z dowolnym innym krasnoludem. Po udanym połączeniu zacznijcie atakować ogromnego potwora.

Do wyeliminowania pozostało jeszcze trzech orków-wojowników i trzech orków-łuczników

Użyj teraz dowolnych dwóch krasnoludów do zniszczenia dolnej ściany wieży. Następne kroki to pokonanie trzech orków w złotych zbrojach i wyrwanie górnej ściany wieży z wykorzystaniem cepa Doriego. Na sam koniec pokonaj trzech orków-łuczników (zielone zbroje). Poprawne wykonanie wszystkich tych czynności pozwoli ci awansować do pojedynku z Azogiem.

Etap 3 (Azog the Defiler) - Pojedynek z Azogiem Plugawym

Etap 3 (Azog the Defiler): Pojedynek z Azogiem Plugawym

W okolicy jest wiele obiektów nadających się do zniszczenia

W pojedynku z Azogiem wezmą udział te same postacie, którymi sterowałeś w poprzedniej części etapu. Wykorzystaj to, że boss nie jest początkowo zainteresowany atakowaniem krasnoludów i dokładnie zbadaj całą okolicę w poszukiwaniu ćwieków, surowców i unikalnych skarbów.

Wciskaj klawisze pokazywane na ekranie

Na centralną arenę postaraj sie wkroczyć w takim momencie żeby nie zostać odepchniętym przez Azoga (możesz grać dowolnym krasnoludem). Przystąp do wyprowadzania ataków. Podobnie jak w przypadku potyczek z orkami w żółtych zbrojach konieczne może okazać się rytmiczne wciskanie wskazanego przez grę klawisza/przycisku (uwaga - klawisze będą się co pewien czas zmieniały, tak więc obserwuj wskazania na ekranie!). Po zadaniu Azogowi wystarczających obrażeń ucieknie on na lewą górną półkę i awansujesz do kolejnej części pojedynku.

Unikaj głazów rzucanych przez bossa

Od momentu, w którym Azog wskoczy na górną skalną półkę musisz już uważać na jego ataki dystansowe. Boss będzie mianowicie rzucał ogromnymi głazami i chcąc unikać obrażeń musisz pozostawać w ciągłym ruchu. Oprócz tego na arenie będą pojawiały się zwykłe orki. Ignoruj większość z nich, pozbywając się tylko tych, które ci bezpośrednio zagrażają.

W celu przedostania się na górną półkę z Azogiem musisz ustawić się przy pokazanym na powyższym obrazku dużym bloku. Wybierz Dwalina i upewnij się, że ma on ustawiony młot (Dwalin's Warhammer) jako aktywny przedmiot. Użyj młota do przepchnięcia wspomnianego bloku (klawisz akcji) i w taki właśnie sposób dotrzyj do bossa. Tak jak wcześniej musisz wyprowadzić kilka ataków w walce wręcz (pamiętaj o rytmicznym wciskaniu pokazywanych przez grę klawiszy).

Do ostatniej trzeciej części pojedynku awansujesz po tym jak Azog przemieści się na prawą górną półkę. Tym razem wybierz Doriego i zadbaj o to żeby cep (Dori's Flail) był jego aktywnym przedmiotem. Użyj cepa na pokazanym na powyższym obrazku złotym zaczepie, wciskając kilkakrotnie wskazany klawisz/przycisk. Możesz już przejść po powalonym słupie na wyższą półkę.

Rozbujaj się i doskocz do półki z Azogiem

Po raz ostatni musisz użyć cepa Doriego (Dori's Flail), który posłuży ci do złapania się górnego zaczepu. Rozbujaj się i doskocz w odpowiednim momencie do półki z Azogiem. Rozpocznij atakowanie bossa (najlepiej wybrać z inwentarza jakąś inną broń białą). Azog po otrzymaniu nowej porcji obrażeń ucieknie z pola bitwy. To już koniec tego dość wymagającego etapu i pozostało ci tylko zapoznać się z ekranem podsumowania.

Śródziemie - Dotarcie do Siedzib Trolli

Śródziemie: Dotarcie do Siedzib Trolli

Musisz popchnąć blok z użyciem młota Dwalina