Skyrim - Atlas Świata - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas - ebook

Skyrim - Atlas Świata - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas

5,0

Opis

Poradnik - Atlas Świata do gry The Elder Scrolls V: Skyrim pomoże zbadać wszystkie najważniejsze miejsca oraz rozwinąć postać. Dzięki niemu zdobycie najcenniejszych sekretów i rozwinięcie dowolnego rodzaju craftingu nie będzie najmniejszym problemem.

Skyrim - Atlas Świata - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Zestawienie lokacji (Mapy świata)
  • Zamiana w wilkołaka (Wskazówki)
  • Zamiana w wampira (Wskazówki)
  • 1 - Północno-zachodnie Skyrim (01-24) (Mapy świata)
  • Towarzysze (Zestawienia)
  • Handlarze (Zestawienia)
  • 1 - Północno-zachodnie Skyrim (25-53) (Mapy świata)
  • Alchemia - Lista składników (Crafting)
  • Schematy gotowych postaci (Rozwój postaci)
  • Bestiariusz (Zestawienia)

Informacja o grze

The Elder Scrolls V: Skyrim to wyprodukowana przez firmę Bethesda Game Studios piąta odsłona popularnego cyklu cRPG. Akcja gry osadzona została 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w The Elder Scrolls IV: Oblivion. Gracze wcielają się w rolę jednego z ostatnich łowców smoków (dovakhin) i podążając tropem starożytnej przepowiedni próbują powstrzymać nadejście Alduina, boga zniszczenia, który zagraża całemu kontynentowi Tamriel. Wraz z postępami w grze postać nabywa nowe umiejętności i doskonali już posiadane.

Gra The Elder Scrolls V: Skyrim, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2011 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 339

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
5,0 (2 oceny)
2
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




SkyrimAtlas Świataporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1213

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Mapy świata

Zestawienie lokacji

1 - Północno-zachodnie Skyrim (01-24)

1 - Północno-zachodnie Skyrim (25-53)

2 - Północne Skyrim (01-16)

2 - Północne Skyrim (17-41)

3 - Północno-wschodnie Skyrim (01-09)

3 - Północno-wschodnie Skyrim (10-32)

4 - Wschodnie Skyrim (01-19)

4 - Wschodnie Skyrim (20-45)

5 - Środkowe Skyrim (01-21)

5 - Środkowe Skyrim (22-47)

6 - Zachodnie Skyrim (01-18)

6 - Zachodnie Skyrim (19-43)

7 - Południowo-zachodnie Skyrim

8 - Południowe Skyrim (01-15)

8 - Południowe Skyrim (16-33)

9 - Południowo-wschodnie Skyrim (01-15)

9 - Południowo-wschodnie Skyrim (16-31)

Rozwój postaci

Wybór rasy i płci bohatera (1)

Wybór rasy i płci bohatera (2)

Umiejętności - Kowalstwo, Ciężki pancerz

Umiejętności - Blokowanie, Broń dwuręczna

Umiejętności - Broń jednoręczna, Łucznictwo

Umiejętności - Lekki pancerz, Skradanie, Otwieranie zamków

Umiejętności - Kradzież, Retoryka

Umiejętności - Alchemia, Iluzja

Umiejętności - Przywołanie, Zniszczenie

Umiejętności - Przywracanie, Przemiana

Umiejętności - Zaklinanie

Schematy gotowych postaci

Wskazówki

Eksploracja

Walka

Popełnianie przestępstw

Zamiana w wampira

Zamiana w wilkołaka

Zestawienia

Bestiariusz

Handlarze

Krzyki

Księgi umiejętności

Starożytne kamienie

Towarzysze

Trenerzy umiejętności

Zaklęcia - Iluzji, Przemiany, Przywołania

Zaklęcia - Przywracania, Zniszczenia

Crafting

Kowalstwo - Rzemieniowe, Draugrowe, Żelazne

Kowalstwo - Ćwiekowane, Cesarskie, Stalowe, Skórzane, Krasnoludzkie, Elfie

Kowalstwo - Orkowe, Ebonowe, Szklane, Smocze, Daedryczne, Biżuteria

Alchemia - Ogólne założenia

Alchemia - Lista składników

Alchemia - Lista efektów

Zaklinanie

Inne rodzaje craftingu - Drwalstwo, Garbowanie, Gotowanie, Górnictwo i hutnictwo

Inne rodzaje craftingu - Kuźnia atronachów

Wprowadzenie

Przed Wami wielki atlas świata do gry The Elder Scrolls V: Skyrim, dzięki któremu zbadacie wszystkie najważniejsze miejsca, poprawnie zbudujecie własną postać, złożycie wizytę wszystkim najważniejszym postaciom niezależnym, zdobędziecie najcenniejsze sekrety i staniecie się mistrzami craftingu. Pełna zawartość niniejszego poradnika przedstawia się następująco:

Pierwszy rozdział

atlasu zawiera mapy Skyrim oraz szczegółowe zestawienie wszystkich głównych lokacji. Każde miejsce zostało opisane, głównie pod kątem jego zastosowania oraz czyhających na gracza zagrożeń.

Drugi rozdział

atlasu koncentruje się w całości na głównym bohaterze. Ma on do zaoferowania liczne wskazówki dotyczące zarówno utworzenia nowej postaci, jak i jej dalszego rozwijania. Ważny punkt tego rozdziału stanowi omówienie wszystkich kategorii umiejętności oraz znajdujących się w poszczególnych grupach cech.

Trzeci rozdział

atlasu zawiera różnorakie wskazówki dotyczące między innymi bezpiecznej eksploracji świata Skyrim oraz staczania walk. Szczegółowo omawia on również okoliczności oraz zasady przemiany w wilkołaka i wampira.

Na

czwarty rozdział

atlasu składają się różnorakie zestawienia, które mogą okazać się pomocne w trakcie zabawy. Mowa tu między innymi o kompletnych listach handlarzy Skyrim, smoczych krzyków, ksiąg podnoszących umiejętności, towarzyszy, trenerów umiejętności czy zaklęć magicznych.

Ostatni

piąty rozdział

atlasu skupia się wyłącznie na temacie craftingu, a przede wszystkim na kowalstwie (wytwarzanie nowych broni i elementów pancerza), alchemii (wytwarzanie mikstur i trucizn) oraz zaklinaniu (nakładanie magicznych efektów na posiadane przedmioty). W każdym z wymienionych podpunktów znajdują się zarówno ogólne wskazówki, jak i rozbudowane listy składników czy obiektów, które można wyprodukować.

Uwaga! Poradnik przygotowany został na bazie podstawowej polskojęzycznej wersji gry, czyli takiej, która dostarczona została do sklepów w dniu jej oficjalnej premiery. Wraz z publikacją kolejnych oficjalnych aktualizacji niektóre drobne elementy gry, jak na przykład właściwości odblokowywanych cech czy efekty działania mikstur alchemicznych, mogą ulec niewielkim zmianom.

Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Mapy świata

Zestawienie lokacji

Poniższa tabela zawiera listę wszystkich lokacji, które można zbadać w trakcie podróży po Skyrim. Jedynie niewielka ich część jest widoczna na mapie od samego początku gry, a wszystkie pozostałe należy już odkryć we własnym zakresie. Polecam w tym miejscu skorzystać z mapek znajdujących się w dalszej części tego rozdziału.

W celu odnalezienia konkretnej lokacji musisz przede wszystkim przejść do prawidłowego sektora:

Sektor 1 - Północno-zachodnia część Skyrim

Sektor 2 - Północna część Skyrim

Sektor 3 - Północno-wschodnia część Skyrim

Sektor 4 - Wschodnia część Skyrim

Sektor 5 - Środkowa część Skyrim

Sektor 6 - Zachodnia część Skyrim

Sektor 7 - Południowo-zachodnia część Skyrim

Sektor 8 - Południowa część Skyrim

Sektor 9 - Południowo-wschodnia część Skyrim

Po wybraniu właściwego sektora odszukaj na mapce wskazany punkt (dodatkowo warto zapoznać się z krótkim opisem danej lokacji).

NAZWA LOKACJI (kolejność alfabetyczna)

SEKTOR

PUNKT

Akademia w Zimowej Twierdzy

3

05

Alftand

2

19

Ambasada Thalmoru

1

12

Angarvunde

9

07

Ansilvund

4

37

Avanchnzel

9

19

Bardzi Sus

6

41

Biała Grań

5

31

Błękitny Pałac

1

26

Bthardamz

1

36

Chata alchemika

8

26

Chata Frokiego

8

32

Chata Lunda

6

25

Chata Meeko

1

45

Chata nad rzeką

4

17

Chatka Drelasa

5

05

Ciemny Gaj

2

39

Cieniowisko

8

07

Cieniste Schronienie

2

16

Cienisty Zagajnik

4

09

Czarny Ruczaj

4

30

Czarnygłaz

5

45

Czerwona Przełęcz

2

15

Dolny Kurhan pod Urwiskiem

1

02

Domek Anise

8

02

Domek myśliwski Czarnych-Róż

9

17

Dushnikh Yal

6

36

Falkret

7

15

Farma Chłodorytu

5

35

Farma Dzieciąt-Wojny

5

34

Farma Hlaalu

3

27

Farma Katli

1

33

Farma Loreiusa

5

16

Farma Mrozokrzew

3

28

Farma Pelagia

5

33

Farma Salviusa

6

10

Farma Sarethi

9

01

Farma Śnieżnych-Stóp

9

24

Farma Winnych-Dzbanów

4

05

Folgunthur

1

46

Forelhost

9

28

Fort Amol

4

27

Fort Dunstad

2

26

Fort Hraggstad

1

05

Fort Kastav

3

22

Fort Neugrad

8

23

Fort Sungard

6

40

Fort Szara Przystań

5

28

Fort Śnieżny Jastrząb

1

48

Fort Zabójczy Młot

2

27

Fort Zielony Mur

9

06

Forteca Północnej Straży

1

01

Gaj Giganta

9

18

Gaj Wiedźm

4

20

Gajkyne

4

19

Gardło Świata

5

47

Głębia Ilinalty

7

08

Głębiny Chłodnego Wiatru

1

44

Gniazdo na Wietrznej Rubieży

6

34

Gospoda przy Nocnej Bramie

2

40

Gospodarstwo Radosnych i Pięknych

9

11

Góra Anthor

3

15

Grań Sztychu

7

02

Grobowiec Hillgrunda

4

10

Grobowiec Ysgramora

3

02

Grobowiec Zmierzchu

7

10

Grot

5

21

Grota na Turni

4

36

Grota Pasibrzucha

5

42

Grota Słonych Wód

1

13

Grota Szarych Wód

8

20

Grota Złamanych Wioseł

1

10

Gród Podkamień

6

07

Gwiazda Zaranna

2

06

Hańba Haemaru

8

25

Harmugstahl

1

39

Helgen

8

19

Iglica Karth

6

18

Irkngthand

5

22

Ivarstead

8

06

Jama Soljunda

6

23

Jar Pękniętego Hełmu

9

29

Jar Zielone Źródło

5

07

Jaskinia Brązowej Wody

3

21

Jaskinia Cronvangr

4

18

Jaskinia Granicznego Urwiska

6

35

Jaskinia Hoba

2

18

Jaskinia Kamiennego Potoku

4

34

Jaskinia Kruczej Rany

1

08

Jaskinia Lawinowa

9

03

Jaskinia Łaminoga

4

40

Jaskinia Miodowa

8

28

Jaskinia na Ponurym Brzegu

3

32

Jaskinia na Wzgórzach Mówców

4

02

Jaskinia Niknącego Echa

1

18

Jaskinia Omszałej Matki

7

03

Jaskinia Polnego Głazu

9

15

Jaskinia Poronień

3

16

Jaskinia Skrzącej Mgły

5

19

Jaskinia Sosnowego Księżyca

1

20

Jaskinia Tolvalda

4

45

Jaskinia Urwiska Ślepców

6

14

Jaskinia Wilczy Czerep

1

22

Jaskinia Wylęgu

1

53

Jaskinia Zaginionego Noża

4

28

Jaskinia Złamanego Kła

5

26

Kagrenzel

4

35

Kamienie Przeznaczenia

8

16

Kamienie Weynona

2

38

Kamieniogórze

2

22

Kamień Atronacha

4

31

Kamień Cienia

9

26

Kamień Damy

7

09

Kamień Kochanka

6

12

Kamień Lorda

2

23

Kamień Rumaka

1

07

Kamień Rytuału

5

39

Kamień Ucznia

1

47

Kamień Węża

3

08

Kamień Wieży

2

10

Kaplica Azury

3

12

Kapryśna Przełęcz

2

32

Kartwasten

6

04

Katariah

1

25

Kieł Faldara

9

09

Komnata Czujnych

2

25

Komnata Geirmunda

8

08

Kopalnia Gęstomrok

4

24

Kopalnia Kolskeggr

6

13

Kopalnia Lewej Ręki

6

11

Kopalnia Utracone Widoki

9

16

Kopalnia Wąwóz Żółci

6

43

Kopalnia Wiatru Północy

4

42

Kopalnia Wygwizdów

3

13

Kopalnia Żarzący Okruch

8

17

Kopiec Buntownika

6

21

Kopiec Pylarza

5

09

Korvanjund

5

18

Kościany Szczyt

4

21

Krater Smoczego Zęba

1

38

Kryjówka Żelaznych Pleców

1

09

Kryształowa Jaskinia

9

23

Kurhan Halldira

7

16

Kurhan pod Urwiskiem

1

03

Kurhan Yngola

3

29

Labiryntian

5

06

Largashbur

9

20

Latarnia morska w Samotni

1

14

Leże Movarta

2

20

Leże Srebrnej Zaspy

2

30

Łza Sieroty

1

04

Magazyn Kompanii Wschodniocesarskiej

1

34

Markart

6

08

Martwa Babina

6

29

Mglista Twierdza

9

14

Miażdżyciel

4

11

Miodosytnia Czerwoniak

5

36

Młyn Półksiężyca

7

07

Młyn Zmieszanych Wód

4

15

Mor Khazgur

1

27

Morthal

1

49

Morvunskar

4

03

Mroczna Jama

3

11

Mroźna latarnia morska

2

17

Mzinchaleft

2

13

Mzulft

4

26

Narzulbur

4

23

Nawietrzne Ruiny

2

14

Niebiańska Przystań

6

15

Niebiański Ołtarz

2

34

Nilheim

4

38

Nora Szulera

5

25

Obalone Wieże

6

20

Obóz - Iglica Karth

6

19

Obóz Angi

8

33

Obóz Cesarskich na Pograniczu

6

02

Obóz Cesarskich w Bieli

2

04

Obóz Cesarskich w Rift

8

29

Obóz Cesarskich we Wschodniej Marchii

4

33

Obóz Cichych Księżyców

5

11

Obóz Gadającego Kamienia

6

28

Obóz Gromowładnych w Falkret

8

22

Obóz Gromowładnych w Haafingar

1

31

Obóz Gromowładnych w Hjaalmarch

2

12

Obóz Gromowładnych w Zimowej Twierdzy

3

23

Obóz Parowej Rozpadliny

4

22

Obóz przy Wyschniętym Potoku

5

14

Obóz Śpiącego Drzewa

5

27

Obóz wojskowy Gromowładnych

5

40

Obóz Złamanej Kończyny

4

16

Oko Cyklonu

5

15

Okop Pielgrzyma

3

01

Ołtarz Peryite

6

03

Opuszczona chata

2

01

Opuszczona Jaskinia

3

19

Opuszczone więzienie

4

13

Orotheim

6

06

Ostoja Kłamcy

1

42

Ostoja Redorantów

5

10

Oszroniona Krypta

2

24

Oszroniony Kurhan

1

16

Pałac Królów

3

25

Pęknina

9

13

Pięknystaw

4

41

Pocałunek Secundy

5

44

Polana Jesiennego Cienia

9

04

Południowa Przełęcz Kruchej Piszczeli

8

01

Południowa Przełęcz Zimnej Skały

5

03

Południowa Strażnica Podniebna

8

18

Południowy Bastion w Wichrowym Wrzasku

8

10

Pomnik Gjukara

5

24

Ponura Rubież

6

38

Ponura Tafla

5

12

Ponure Urwisko

6

22

Posąg Meridii

1

23

Posiadłość Złotoblask

9

10

Post Rannveiga

5

04

Posterunek Septimusa Signusa

3

03

Posterunek Zdrajcy

3

30

Północna Przełęcz Kruchej Piszczeli

5

43

Północna Przełęcz Zimnej Skały

5

02

Północna Strażnica Podniebna

8

04

Północny Bastion w Wichrowym Wrzasku

8

09

Przejście Dojmującego Chłodu

8

14

Przełęcz Czarnego Ruczaju

4

39

Przełęcz Przewróconego Łuku

5

20

Przeprawa Skrytego Ludu

1

35

Przydrożne ruiny

7

13

Punkt obserwacyjny Cztery Czaszki

6

16

Punkt Zawietrzny

8

27

Ragnvald

6

01

Raldbthar

4

01

Reduta Czerwonego Orła

6

17

Reduta Druadach

1

37

Reduta Kniei

1

28

Reduta przy Złamanej Wieży

6

05

Reduta w Zaginionej Dolinie

6

42

Reduta Wężowego Urwiska

6

27

Reduta Wiedźmiej Skały

6

30

Reduta Wolty Bruca

1

40

Rorikstead

6

26

Rozpadlina Rozdartej Skały

5

41

Rudera poławiacza krabów

1

52

Ruiny Bthalft

8

30

Ruiny Kjenstag

2

21

Ruiny Rkund

9

22

Ruiny Świątyni Niebios

3

04

Ruiny Wdowej Strażnicy

1

06

Ruiny Wielkiej Bramy

2

02

Rzeczna Puszcza

8

03

Saarthal

3

10

Sabat Glenmoril

7

01

Samotnia

1

24

Sanktuarium Boethiah

4

06

Sanktuarium Mrocznego Bractwa

7

14

Sanktuarium Południowej Granicy

8

24

Sanktuarium Staroblasku

4

29

Sanktuarium Śnieżnego Woalu

3

17

Sanktuarium w Gwieździe Zarannej

2

05

Sieroca Skała

8

21

Skała Gulduna

4

07

Skała Shora

9

05

Skała Wartkiego Nurtu

6

32

Skała Wisielców

4

12

Słowicza Komnata

9

25

Smocza Przystań

5

30

Smoczymost

1

30

Smoczymost - punkt widokowy

1

41

Sosnowa Grota

8

05

Sosnowa Strażnica

8

11

Sosnowy Staw

1

21

Spoczynek Hamvira

5

08

Spoczynek Myśliwego

7

04

Spoczynek Uchodźców

3

31

Stajnie w Białej Grani

5

32

Stajnie w Markarcie

6

09

Stajnie w Pękninie

9

12

Stajnie w Wichrowym Tronie

4

04

Starostok

8

13

Stary Hroldan

6

24

Staw Oka Mary

4

14

Strażnica Białej Rzeki

5

37

Strażnica Mgły

4

32

Strażnica Shora

4

44

Strażnica w Rift

9

31

Sygnał Stendarra

9

30

Sygnał Śnieżnego Szczytu

2

29

Szczelina Zaranna

2

28

Szczyt Postradanej Mowy

9

27

Szczyt Starszej Krwi

5

01

Szmaragdowa Pieczara

1

11

Świątynia Mehrunesa Dagona

2

35

Świątynia Nocnego Zewu

2

07

Tajne wejście do Granicznego Urwiska

6

33

Tartak Angiego

3

24

Tartak Boruserce

9

08

Tartak w Samotni

1

32

Tron Upustu Krwi

8

15

Twierdza Pękniętego Kła

7

11

Twierdza Zabójczego Blasku

5

23

Urwisko Kamieniogórza

2

36

Urwista Ostoja

1

43

Ustengrav

2

11

Valthume

6

37

Volskygge

1

19

Volunruud

5

13

Warownia Trevy

9

02

Wąwóz Rabusiów

1

50

Wichrowy Szczyt

4

43

Wichrowy Tron

3

26

Wiedźmi Zakątek

1

29

Wieża Białej Straży

5

17

Wieża Cień Szczytu

8

12

Wieża Jesienna

8

31

Wieża Kamiennej Kołyski

6

39

Wieża Mrocznego Światła

9

21

Wieża Mzark

2

37

Wieża Sosnowego Mrozu

1

17

Wieża strażnicza w Falkret

7

12

Wieża Sztandarowej Mgiełki

7

05

Wieże Valtheim

4

08

Wrak Dumy Tel Vos

3

07

Wrak Lodołamacza

2

41

Wrak Solnego Młota

2

03

Wrak Zimowej Wojny

3

18

Wybredny Ropuch

1

15

Wybryk Heli

2

08

Wybryk Jafeta

3

09

Wysoki Hrothgar

5

46

Wytchnienie Umrzyków

1

51

Yngvild

2

09

Yorgrim - punkt widokowy

3

20

Zachodnia wieża strażnicza

5

29

Zaginiony Valkygg

2

33

Zaułek Czeladnika

3

14

Zdradliwy Stok

4

25

Zielony Gaj

7

06

Zimowa Strażnica

5

38

Zimowa Twierdza

3

06

Źródlana Czeluść

6

31

Żelazny Kurhan

2

31

1 - Północno-zachodnie Skyrim (01-24)

[1] Północno-zachodnie Skyrim

1. FORTECA PÓŁNOCNEJ STRAŻY

Typ lokacji: fort

Dostępność: zawsze

Uwagi: Forteca jest okupowana przez wrogów i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Zaginiony w akcji.

2. DOLNY KURHAN POD URWISKIEM

Typ lokacji: loch

Dostępność: zawsze

Uwagi: Kurhan jest okupowany przez potwory.

3. KURHAN POD URWISKIEM

Typ lokacji: loch

Dostępność: zawsze

Uwagi: Kurhan jest okupowany przez potwory.

4. ŁZA SIEROTY

Typ lokacji: statek

Dostępność: zawsze

Uwagi: Wrak jest okupowany przez bandytów.

5. FORT HRAGGSTAD

Typ lokacji: fort

Dostępność: zawsze

Uwagi: Fort jest okupowany przez wrogów i najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania jednego z questów wojny domowej. W przypadku Legionu Cesarskiego idealny moment to quest Wstąpienie do Legionu, a w przypadku buntu Gromowładnych idealny moment to quest Bitwa o fort Hraggstad.

6. RUINY WDOWEJ STRAŻNICY

Typ lokacji: fort

Dostępność: zawsze

Uwagi: Ruiny są okupowane przez wiedźmę.

7. KAMIEŃ RUMAKA

Typ lokacji: starożytne kamienie

Dostępność: zawsze

Uwagi: W lokacji tej znajduje się jeden z trzynastu starożytnych kamieni, oferujący cenne błogosławieństwo.

8. JASKINIA KRUCZEJ RANY

Typ lokacji: jaskinia

Dostępność: zawsze

Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez bandytów i potwory.

9. KRYJÓWKA ŻELAZNYCH PLECÓW

Typ lokacji: obozowisko

Dostępność: zawsze

Uwagi: Kryjówka jest okupowana przez bandytów.

10. GROTA ZŁAMANYCH WIOSEŁ

Typ lokacji: jaskinia

Dostępność: zawsze

Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez wrogów i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Ciemno wszędzie!.

11. SZMARAGDOWA PIECZARA

Typ lokacji: jaskinia

Dostępność: zawsze

Uwagi: Pieczara jest okupowana przez potwory.

12. AMBASADA THALMORU

Typ lokacji: posiadłość

Dostępność: Eksploracja ambasady staje się możliwa dopiero w trakcie zaliczania głównego questu List żelazny.

Uwagi: Ambasada jest okupowana przez wrogów i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania głównego questu List żelazny. Jeżeli w trakcie przechodzenia wspomnianego zadania skradałeś się, to nic nie stoi na przeszkodzie żeby powrócić do ambasady w dalszej części gry.

13. GROTA SŁONYCH WÓD

Typ lokacji: jaskinia

Dostępność: zawsze

Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez bandytów i potwory. Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania questu gildii złodziei Wybryk łajdaka.

14. LATARNIA MORSKA W SAMOTNI

Typ lokacji: latarnia morska

Dostępność: zawsze

Uwagi: Latarnię morską najlepiej zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Ciemno wszędzie!.

15. WYBREDNY ROPUCH

Typ lokacji: statek

Dostępność: zawsze

Uwagi: Statek jest okupowany przez bandytów i najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania questu gildii złodziei Reputacja: Samotnia - Wybredny Ropuch.

16. OSZRONIONY KURHAN

Typ lokacji: jaskinia

Dostępność: zawsze

Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez czarnoksiężnika i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania daedrycznego questu Najlepszy przyjaciel daedry.

17. WIEŻA SOSNOWEGO MROZU

Typ lokacji: fort

Dostępność: zawsze

Uwagi: Wieża jest okupowana przez potwory.

18. JASKINIA NIKNĄCEGO ECHA

Typ lokacji: jaskinia

Dostępność: zawsze

Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez falmery.

19. VOLSKYGGE

Typ lokacji: loch

Dostępność: zawsze

Uwagi: Na eksplorację tego lochu warto zdecydować się dopiero po dostatecznym rozwinięciu postaci, bo jest on okupowany przez silne potwory. Miejsce to najlepiej zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Maski smoczych kapłanów, albowiem jest ono siedzibą smoczego kapłana Volsunga.

20. JASKINIA SOSNOWEGO KSIĘŻYCA

Typ lokacji: jaskinia

Dostępność: zawsze

Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez potwory (głównie wampiry).

21. SOSNOWY STAW

Typ lokacji: staw

Dostępność: zawsze

Uwagi: Staw jest okupowany przez wiły (odmiana potworów).

22. JASKINIA WILCZY CZEREP

Typ lokacji: jaskinia

Dostępność: zawsze

Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez bandytów i potwory. Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Człowiek, który wywołał wilka z lasu.

23. POSĄG MERIDII

Typ lokacji: ołtarz; loch

Dostępność: Eksploracja ruin Kilkret staje się możliwa dopiero po dostarczeniu latarni Meridii w ramach daedrycznego questu Przedświt.

Uwagi: Zbliżenie się do posągu Meridii uaktywnia daedryczny quest Przedświt. Ruiny Kilkret są okupowane przez potwory.

24. SAMOTNIA

Typ lokacji: miasto

Dostępność: zawsze

Uwagi: Samotnia to jedno z głównych miast gry, które odwiedza się w ramach wielu różnych questów (głównych i pobocznych). W miejscu tym odnajdziesz między innymi mnóstwo sklepów oraz zamek Dour, który jest główną siedzibą Legionu Cesarskiego.

1 - Północno-zachodnie Skyrim (25-53)

25. KATARIAH

Typ lokacji: statek

Dostępność: Statek cesarza pojawia się w porcie dopiero w trakcie zaliczania questu Mrocznego Bractwa Chwała Sithisowi!.

Uwagi: Statek jest okupowany przez wrogów i najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania questu Mrocznego Bractwa Chwała Sithisowi!. Warto dodać, że z przejściem wspomnianego zadania nie trzeba się śpieszyć, bo okręt nigdy już nie opuści zatoki.

26. BŁĘKITNY PAŁAC

Typ lokacji: zamek

Dostępność: zawsze

Uwagi: Błękitny Pałac jest częścią miasta o nazwie Samotnia (sektor 1, punkt 24) i związanych z jest z nim kilka questów (m.in. poboczny quest Człowiek, który wywołał wilka z lasu). Warto dodać, że lokację tę możesz wybierać bezpośrednio z poziomu mapy świata (bez konieczności przechodzenia przez całą Samotnię w celu dotarcia do pałacu).

27. MOR KHAZGUR

Typ lokacji: fort

Dostępność: zawsze

Uwagi: Fort ten jest zamieszkiwany przez przyjaźnie nastawione orki.

28. REDUTA KNIEI

Typ lokacji: jaskinia

Dostępność: zawsze

Uwagi: Reduta jest okupowana przez bandytów i jest ona powiązana z lokacją Wiedźmi zakątek (sektor 1, punkt 29). Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania questu Mrocznego Bractwa Różne: Odszukaj dawnego zabójcę.

29. WIEDŹMI ZAKĄTEK

Typ lokacji: loch

Dostępność: zawsze

Uwagi: Zakątek jest okupowany przez bandytów i potwory. W celu dotarcia do tej lokacji wymagane jest przejście przez Redutę Kniei (sektor 1, punkt 28). Najlepiej jest zbadać zakątek przy okazji zaliczania questu Mrocznego Bractwa Różne: Odszukaj dawnego zabójcę.

30. SMOCZYMOST

Typ lokacji: wioska

Dostępność: zawsze

Uwagi: Smoczymost odwiedza się w ramach kilku różnych pobocznych questów. W miejscu tym odnajdziesz też między innymi gospodę.

31. OBÓZ GROMOWŁADNYCH W HAAFINGAR

Typ lokacji: obozowisko

Dostępność: zawsze

Uwagi: Nie zbliżaj się do obozowiska jeśli sprzymierzyłeś się z Legionem Cesarskim, bo zostaniesz zaatakowany. Jeżeli natomiast sprzymierzyłeś się z Gromowładnymi, to najlepiej zbadać tę lokację przy okazji zaliczania questów wojny domowej dla tego ugrupowania.

32. TARTAK W SAMOTNI

Typ lokacji: tartak

Dostępność: zawsze

Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.

33. FARMA KATLI

Typ lokacji: stajnia

Dostępność: zawsze

Uwagi: W lokacji tej możesz przede wszystkim skorzystać z usług powozu oraz zakupić konia.

34. MAGAZYN KOMPANII WSCHODNIOCESARSKIEJ

Typ lokacji: doki

Dostępność: zawsze

Uwagi: Magazyn odwiedza się w ramach kilku różnych pobocznych questów. W miejscu tym nie spotkasz żadnych przeciwników, ale wejście na pokład niektórych zacumowanych jednostek może sprowokować marynarzy do walki.

35. PRZEPRAWA SKRYTEGO LODU

Typ lokacji: -

Dostępność: zawsze

Uwagi: Lokację tę najlepiej zbadać przy okazji zaliczania questu Akademii w Zimowej Twierdzy Wysiłki Arniela.

36. BTHARDAMZ

Typ lokacji: ruiny

Dostępność: zawsze

Uwagi: Ruiny są okupowane przez wrogów i krasnoludzkie konstrukcje. Najlepiej je zbadać przy okazji zaliczania daedrycznego questu Jedyne lekarstwo.

37. REDUTA DRUADACH

Typ lokacji: jaskinia

Dostępność: zawsze

Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez bandytów.

38. KRATER SMOCZEGO ZĘBA

Typ lokacji: siedziba smoka

Dostępność: zawsze

Uwagi: Lokacja domyślnie jest okupowana przez bandytów, przy czym jeżeli zdecydujesz się na jej zbadanie już po zaliczeniu głównego questu Budzenie smoka to spotkasz tu właśnie smoka.

39. HARMUGSTAHL

Typ lokacji: loch

Dostępność: zawsze

Uwagi: Loch jest okupowany przez czarnoksiężnika i potwory.

40. REDUTA WOLTY BRUCA

Typ lokacji: obozowisko

Dostępność: zawsze

Uwagi: Reduta jest okupowana przez bandytów.

41. SMOCZYMOST - PUNKT WIDOKOWY

Typ lokacji: obozowisko

Dostępność: zawsze

Uwagi: Punkt widokowy jest okupowany przez bandytów.

42. OSTOJA KŁAMCY

Typ lokacji: jaskinia

Dostępność: zawsze

Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez bandytów i potwory.

43. URWISTA OSTOJA

Typ lokacji: chata

Dostępność: zawsze

Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.

44. GŁĘBINY CHŁODNEGO WIATRU

Typ lokacji: jaskinia

Dostępność: zawsze

Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez potwory.

45. CHATA MEEKO

Typ lokacji: chata

Dostępność: zawsze

Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.

46. FOLGUNTHUR

Typ lokacji: loch

Dostępność: zawsze

Uwagi: Krypta jest okupowana przez wrogów i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Zakazana opowieść.

47. KAMIEŃ UCZNIA

Typ lokacji: starożytne kamienie

Dostępność: zawsze

Uwagi: W lokacji tej znajduje się jeden z trzynastu starożytnych kamieni, oferujący cenne błogosławieństwo.

48. FORT ŚNIEŻNY JASTRZĄB

Typ lokacji: fort

Dostępność: zawsze

Uwagi: Fort jest okupowany przez wrogów i najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania questu wojny domowej Bitwa o fort Śnieżny Jastrząb (bunt Gromowładnych).

49. MORTHAL

Typ lokacji: miasto

Dostępność: zawsze

Uwagi: Morthal to jedno z głównych miast gry, które odwiedza się w ramach wielu różnych questów pobocznych. W miejscu tym odnajdziesz między innymi mnóstwo sklepów oraz gospodę.

50. WĄWÓZ RABUSIÓW

Typ lokacji: obozowisko

Dostępność: zawsze

Uwagi: Wąwóz jest okupowany przez bandytów.

51. WYTCHNIENIE UMRZYKÓW

Typ lokacji: loch

Dostępność: zawsze

Uwagi: Ruiny są okupowane przez potwory i najlepiej je zbadać przy okazji zaliczania questu Akademii Bardów Podsycanie płomieni.

52. RUDERA POŁAWIACZA KRABÓW

Typ lokacji: chata

Dostępność: zawsze

Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.

53. JASKINIA WYLĘGU

Typ lokacji: jaskinia

Dostępność: zawsze

Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez dzikie zwierzęta.

2 - Północne Skyrim (01-16)

[2] Północne Skyrim

1. OPUSZCZONA CHATA

Typ lokacji: chata

Dostępność: Eksploracja chaty staje się możliwa dopiero w trakcie zaliczania questu Mrocznego Bractwa Prawdziwi przyjaciele....

Uwagi: Niezależnie od tego w jaki sposób zachowasz się w trakcie questu Mrocznego Bractwa Prawdziwi przyjaciele... zdobędziesz klucz do chaty, dzięki czemu w dalszej części gry będziesz mógł do niej dowolną ilość razy powracać.

2. RUINY WIELKIEJ BRAMY

Typ lokacji: loch

Dostępność: zawsze

Uwagi: Na eksplorację tych ruin warto zdecydować się dopiero po dostatecznym rozwinięciu postaci, bo są one okupowane przez silne potwory. Miejsce to najlepiej zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Maski smoczych kapłanów lub pobocznego questu Zwój dla Anski. W obu przypadkach głównym założeniem jest pozbycie się smoczego kapłana Vokuna.

3. WRAK SOLNEGO MŁOTA

Typ lokacji: statek

Dostępność: zawsze

Uwagi: Wrak jest okupowany przez kraby błotne.

4. OBÓZ CESARSKICH W BIELI

Typ lokacji: obozowisko

Dostępność: zawsze

Uwagi: Nie zbliżaj się do obozowiska jeśli sprzymierzyłeś się z buntem Gromowładnych, bo zostaniesz zaatakowany. Jeżeli natomiast sprzymierzyłeś się z Legionem Cesarskim, to najlepiej zbadać tę lokację przy okazji zaliczania questów wojny domowej dla tego ugrupowania.

5. SANKTUARIUM W GWIEŹDZIE ZARANNEJ

Typ lokacji: loch

Dostępność: Eksploracja sanktuarium staje się możliwa dopiero w trakcie zaliczania questu Mrocznego Bractwa Lek na szaleństwo.

Uwagi: Sanktuarium jest okupowane przez wrogów i najlepiej je zbadać przy okazji zaliczania questu Mrocznego Bractwa Lek na szaleństwo. Nie jest to jednak wymagane, bo w dalszej części gry staje się ono kryjówką Mrocznego Bractwa i wtedy można się po nim na spokojnie rozejrzeć.

6. GWIAZDA ZARANNA

Typ lokacji: miasto

Dostępność: zawsze

Uwagi: Gwiazda Zaranna to jedno z głównych miast gry, które odwiedza się w ramach wielu różnych questów pobocznych. W miejscu tym odnajdziesz między innymi mnóstwo sklepów oraz gospodę.

7. ŚWIĄTYNIA NOCNEGO ZEWU

Typ lokacji: fort

Dostępność: Eksploracja świątyni staje się możliwa dopiero w trakcie zaliczania daedrycznego questu Koszmar na jawie.

Uwagi: Świątynia i jej okolice są okupowane przez wrogów i dzikie zwierzęta. Najlepiej jest ją zbadać przy okazji zaliczania daedrycznego questu Koszmar na jawie.

8. WYBRYK HELI

Typ lokacji: statek

Dostępność: zawsze

Uwagi: Wrak najlepiej jest zbadać przy okazji zaliczania questu Mrocznego Bractwa Zlecenie: Zabij Deekusa.

9. YNGVILD

Typ lokacji: jaskinia

Dostępność: zawsze

Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez potwory.

10. KAMIEŃ WIEŻY

Typ lokacji: starożytne kamienie

Dostępność: zawsze

Uwagi: W lokacji tej znajduje się jeden z trzynastu starożytnych kamieni, oferujący cenne błogosławieństwo.

11. USTENGRAV

Typ lokacji: loch

Dostępność: zawsze

Uwagi: Krypta jest okupowana przez bandytów i potwory. Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania głównego questu Róg Jurgena Wiatrowładnego. Nie radzę wcześniej wybierać się w to miejsce, bo gra pozwoli Ci w takiej sytuacji jedynie na zbadanie kilku początkowych komnat.

12. OBÓZ GROMOWŁADNYCH W HJAALMARCH

Typ lokacji: obozowisko

Dostępność: zawsze

Uwagi: Nie zbliżaj się do obozowiska jeśli sprzymierzyłeś się z Legionem Cesarskim, bo zostaniesz zaatakowany. Jeżeli natomiast sprzymierzyłeś się z Gromowładnymi, to najlepiej zbadać tę lokację przy okazji zaliczania questów wojny domowej dla tego ugrupowania.

13. MZINCHALEFT

Typ lokacji: ruiny

Dostępność: zawsze

Uwagi: Ruiny są okupowane przez wrogów, potwory i krasnoludzkie konstrukcje. Najlepiej je zbadać przy okazji zaliczania questu Mrocznego Bractwa Zlecenie: Zabij Malurila.

14. NAWIETRZNE RUINY

Typ lokacji: ruiny

Dostępność: zawsze

Uwagi: Ruiny są okupowane przez dzikie zwierzęta i najlepiej je zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Święte próby Kyne lub questu Akademii w Zimowej Twierdzy Rytualny czar zniszczenia.

15. CZERWONA PRZEŁĘCZ

Typ lokacji: obozowisko

Dostępność: zawsze

Uwagi: Ze zbadaniem obozowiska warto się początkowo wstrzymać, bo można w nim spotkać giganta oraz mamuty.

16. CIENISTE SCHRONIENIE

Typ lokacji: fort

Dostępność: zawsze

Uwagi: Fort jest okupowana przez łowców wilkołaków i najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania questu Towarzyszy Zaplanowany odwet.

2 - Północne Skyrim (17-41)

17. MROŹNA LATARNIA MORSKA

Typ lokacji: latarnia morska

Dostępność: zawsze

Uwagi: Latarnia jest okupowana przez dzikie zwierzęta i falmery.

18. JASKINIA HOBA

Typ lokacji: jaskinia

Dostępność: zawsze

Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez magów i szkielety. Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania questu Akademii Bardów Różne: Znajdź flet Pantei.

19. ALFTAND

Typ lokacji: ruiny

Dostępność: zawsze

Uwagi: Ruiny są okupowane przez wrogów, potwory i krasnoludzkie konstrukcje. Najlepiej je zbadać przy okazji zaliczania głównego questu Pradawna wiedza. W celu odblokowania dostępu do sąsiadującej z ruinami podziemnej Czarnej Przystani wymagane jest dysponowanie Kulą Harmonii pozyskaną w trakcie zaliczania daedrycznego questu Okno do świata duchów.

20. LEŻE MOVARTA

Typ lokacji: jaskinia

Dostępność: zawsze

Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez wampiry i dzikie zwierzęta. Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Wieczny odpoczynek.

21. RUINY KJENSTAG

Typ lokacji: fort

Dostępność: zawsze

Uwagi: Ruiny są okupowana przez bandytów.

22. KAMIENIOGÓRZE

Typ lokacji: obozowisko

Dostępność: zawsze

Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników. Oprócz obozowiska warto też zbadać kopalnię.

23. KAMIEŃ LORDA

Typ lokacji: starożytne kamienie

Dostępność: zawsze

Uwagi: W lokacji tej znajduje się jeden z trzynastu starożytnych kamieni, oferujący cenne błogosławieństwo.

24. OSZRONIONA KRYPTA

Typ lokacji: loch

Dostępność: zawsze

Uwagi: Krypta jest okupowana przez bandytów i potwory. Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Blada Dama.

25. KOMNATA CZUJNYCH

Typ lokacji: chata

Dostępność: zawsze

Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.

26. FORT DUNSTAD

Typ lokacji: fort

Dostępność: zawsze

Uwagi: Fort jest okupowany przez wrogów i najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania questu wojny domowej Bitwa o fort Dunstad (Legion Cesarski).

27. FORT ZABÓJCZY MŁOT

Typ lokacji: fort

Dostępność: zawsze

Uwagi: Fort jest okupowany przez bandytów.

28. SZCZELINA ZARANNA

Typ lokacji: jaskinia

Dostępność: zawsze

Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez bandytów i potwory.

29. SYGNAŁ ŚNIEŻNEGO SZCZYTU

Typ lokacji: fort

Dostępność: zawsze

Uwagi: Wieża jest okupowana przez bandytów.

30. LEŻE SREBRNEJ ZASPY

Typ lokacji: loch

Dostępność: zawsze

Uwagi: Leże i jego okolice są okupowane przez bandytów i draugry.

31. ŻELAZNY KURHAN

Typ lokacji: loch

Dostępność: zawsze

Uwagi: Kurhan jest okupowany przez potwory.

32. KAPRYŚNA PRZEŁĘCZ

Typ lokacji: -

Dostępność: zawsze

Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.

33. ZAGINIONY VALKYGG

Typ lokacji: loch

Dostępność: zawsze

Uwagi: Zaginiony Valkygg jest częścią Labiryntianu (sektor 5, punkt 6). Krypta jest okupowana przez draugry.

34. NIEBIAŃSKI OŁTARZ

Typ lokacji: siedziba smoka

Dostępność: zawsze

Uwagi: Lokacja domyślnie jest okupowana przez matkę ogników, przy czym jeżeli zdecydujesz się na jej zbadanie już po zaliczeniu głównego questu Budzenie smoka to spotkasz tu właśnie smoka.

35. ŚWIĄTYNIA MEHRUNESA DAGONA

Typ lokacji: ołtarz; loch

Dostępność: zawsze

Uwagi: Świątynię najlepiej zbadać przy okazji zaliczania daedrycznego questu Fragmenty przeszłości, bo tylko wtedy można pozyskać klucz potrzebny do odblokowania wejścia do jej skarbca.

36. URWISKO KAMIENIOGÓRZA

Typ lokacji: obozowisko

Dostępność: zawsze

Uwagi: Z wybraniem się do obozowiska warto się początkowo wstrzymać, bo można w nim spotkać giganta. Najlepiej je zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Naprawa ampułki.

37. WIEŻA MZARK

Typ lokacji: ruiny

Dostępność: Eksploracja wieży staje się możliwa dopiero w trakcie zaliczania głównego questu Pradawna wiedza.

Uwagi: Do wnętrza wieży nie można się przedostać w tradycyjny sposób. Jedyna metoda na jej zbadanie to przejście w trakcie zaliczania głównego questu Pradawna wiedza przez ruiny Alftand (sektor 2, punkt 19) i następnie przez podziemną lokację o nazwie Czarna Przystań. Odblokowanie windy w wieży sprawia, że staje się ona ogólnodostępną lokacją i od tego momentu możliwe jest przenoszenie się do niej od strony wejścia na powierzchni (powyższy screen).

38. KAMIENIE WEYNONA

Typ lokacji: obozowisko

Dostępność: zawsze

Uwagi: Obozowisko jest okupowane przez lodowe upiory.

39. CIEMNY GAJ

Typ lokacji: gaj

Dostępność: zawsze

Uwagi: Gaj jest okupowany przez potwory.

40. GOSPODA PRZY NOCNEJ BRAMIE

Typ lokacji: chata

Dostępność: zawsze

Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników. Związanych jest z nią kilka pobocznych questów, między innymi quest Mrocznego Bractwa Przepis na nieszczęście.

41. WRAK LODOŁAMACZA

Typ lokacji: statek

Dostępność: Wrak pojawia się dopiero w trakcie zaliczania pobocznego questu Ciemno wszędzie! (po zgaszeniu ognia w Latarni morskiej w Samotni).

Uwagi: Statek jest okupowany przez wrogów i najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Ciemno wszędzie!.

3 - Północno-wschodnie Skyrim (01-09)

[3] Północno-wschodnie Skyrim

1. OKOP PIELGRZYMA

Typ lokacji: statek

Dostępność: zawsze

Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.

2. GROBOWIEC YSGRAMORA

Typ lokacji: loch

Dostępność: zawsze

Uwagi: Grobowiec i jego okolice są okupowane przez dzikie zwierzęta i duchy. Eksploracja głównej części grobowca staje się możliwa dopiero po dostarczeniu miecza Wuuthrada w ramach questu Towarzyszy Chwała poległym.

3. POSTERUNEK SEPTIMUSA SIGNUSA

Typ lokacji: jaskinia

Dostępność: zawsze

Uwagi: Posterunek najlepiej zbadać przy okazji zaliczania głównego questu Pradawna wiedza