Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik - Atlas Świata do gry The Elder Scrolls V: Skyrim pomoże zbadać wszystkie najważniejsze miejsca oraz rozwinąć postać. Dzięki niemu zdobycie najcenniejszych sekretów i rozwinięcie dowolnego rodzaju craftingu nie będzie najmniejszym problemem.
Skyrim - Atlas Świata - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
The Elder Scrolls V: Skyrim to wyprodukowana przez firmę Bethesda Game Studios piąta odsłona popularnego cyklu cRPG. Akcja gry osadzona została 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w The Elder Scrolls IV: Oblivion. Gracze wcielają się w rolę jednego z ostatnich łowców smoków (dovakhin) i podążając tropem starożytnej przepowiedni próbują powstrzymać nadejście Alduina, boga zniszczenia, który zagraża całemu kontynentowi Tamriel. Wraz z postępami w grze postać nabywa nowe umiejętności i doskonali już posiadane.
Gra The Elder Scrolls V: Skyrim, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2011 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 339
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1213
Zestawienie lokacji
1 - Północno-zachodnie Skyrim (01-24)
1 - Północno-zachodnie Skyrim (25-53)
2 - Północne Skyrim (01-16)
2 - Północne Skyrim (17-41)
3 - Północno-wschodnie Skyrim (01-09)
3 - Północno-wschodnie Skyrim (10-32)
4 - Wschodnie Skyrim (01-19)
4 - Wschodnie Skyrim (20-45)
5 - Środkowe Skyrim (01-21)
5 - Środkowe Skyrim (22-47)
6 - Zachodnie Skyrim (01-18)
6 - Zachodnie Skyrim (19-43)
7 - Południowo-zachodnie Skyrim
8 - Południowe Skyrim (01-15)
8 - Południowe Skyrim (16-33)
9 - Południowo-wschodnie Skyrim (01-15)
9 - Południowo-wschodnie Skyrim (16-31)
Wybór rasy i płci bohatera (1)
Wybór rasy i płci bohatera (2)
Umiejętności - Kowalstwo, Ciężki pancerz
Umiejętności - Blokowanie, Broń dwuręczna
Umiejętności - Broń jednoręczna, Łucznictwo
Umiejętności - Lekki pancerz, Skradanie, Otwieranie zamków
Umiejętności - Kradzież, Retoryka
Umiejętności - Alchemia, Iluzja
Umiejętności - Przywołanie, Zniszczenie
Umiejętności - Przywracanie, Przemiana
Umiejętności - Zaklinanie
Schematy gotowych postaci
Eksploracja
Walka
Popełnianie przestępstw
Zamiana w wampira
Zamiana w wilkołaka
Bestiariusz
Handlarze
Krzyki
Księgi umiejętności
Starożytne kamienie
Towarzysze
Trenerzy umiejętności
Zaklęcia - Iluzji, Przemiany, Przywołania
Zaklęcia - Przywracania, Zniszczenia
Kowalstwo - Rzemieniowe, Draugrowe, Żelazne
Kowalstwo - Ćwiekowane, Cesarskie, Stalowe, Skórzane, Krasnoludzkie, Elfie
Kowalstwo - Orkowe, Ebonowe, Szklane, Smocze, Daedryczne, Biżuteria
Alchemia - Ogólne założenia
Alchemia - Lista składników
Alchemia - Lista efektów
Zaklinanie
Inne rodzaje craftingu - Drwalstwo, Garbowanie, Gotowanie, Górnictwo i hutnictwo
Inne rodzaje craftingu - Kuźnia atronachów
Przed Wami wielki atlas świata do gry The Elder Scrolls V: Skyrim, dzięki któremu zbadacie wszystkie najważniejsze miejsca, poprawnie zbudujecie własną postać, złożycie wizytę wszystkim najważniejszym postaciom niezależnym, zdobędziecie najcenniejsze sekrety i staniecie się mistrzami craftingu. Pełna zawartość niniejszego poradnika przedstawia się następująco:
Pierwszy rozdział
atlasu zawiera mapy Skyrim oraz szczegółowe zestawienie wszystkich głównych lokacji. Każde miejsce zostało opisane, głównie pod kątem jego zastosowania oraz czyhających na gracza zagrożeń.
Drugi rozdział
atlasu koncentruje się w całości na głównym bohaterze. Ma on do zaoferowania liczne wskazówki dotyczące zarówno utworzenia nowej postaci, jak i jej dalszego rozwijania. Ważny punkt tego rozdziału stanowi omówienie wszystkich kategorii umiejętności oraz znajdujących się w poszczególnych grupach cech.
Trzeci rozdział
atlasu zawiera różnorakie wskazówki dotyczące między innymi bezpiecznej eksploracji świata Skyrim oraz staczania walk. Szczegółowo omawia on również okoliczności oraz zasady przemiany w wilkołaka i wampira.
Na
czwarty rozdział
atlasu składają się różnorakie zestawienia, które mogą okazać się pomocne w trakcie zabawy. Mowa tu między innymi o kompletnych listach handlarzy Skyrim, smoczych krzyków, ksiąg podnoszących umiejętności, towarzyszy, trenerów umiejętności czy zaklęć magicznych.
Ostatni
piąty rozdział
atlasu skupia się wyłącznie na temacie craftingu, a przede wszystkim na kowalstwie (wytwarzanie nowych broni i elementów pancerza), alchemii (wytwarzanie mikstur i trucizn) oraz zaklinaniu (nakładanie magicznych efektów na posiadane przedmioty). W każdym z wymienionych podpunktów znajdują się zarówno ogólne wskazówki, jak i rozbudowane listy składników czy obiektów, które można wyprodukować.
Uwaga! Poradnik przygotowany został na bazie podstawowej polskojęzycznej wersji gry, czyli takiej, która dostarczona została do sklepów w dniu jej oficjalnej premiery. Wraz z publikacją kolejnych oficjalnych aktualizacji niektóre drobne elementy gry, jak na przykład właściwości odblokowywanych cech czy efekty działania mikstur alchemicznych, mogą ulec niewielkim zmianom.
Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)
Poniższa tabela zawiera listę wszystkich lokacji, które można zbadać w trakcie podróży po Skyrim. Jedynie niewielka ich część jest widoczna na mapie od samego początku gry, a wszystkie pozostałe należy już odkryć we własnym zakresie. Polecam w tym miejscu skorzystać z mapek znajdujących się w dalszej części tego rozdziału.
W celu odnalezienia konkretnej lokacji musisz przede wszystkim przejść do prawidłowego sektora:
Sektor 1 - Północno-zachodnia część Skyrim
Sektor 2 - Północna część Skyrim
Sektor 3 - Północno-wschodnia część Skyrim
Sektor 4 - Wschodnia część Skyrim
Sektor 5 - Środkowa część Skyrim
Sektor 6 - Zachodnia część Skyrim
Sektor 7 - Południowo-zachodnia część Skyrim
Sektor 8 - Południowa część Skyrim
Sektor 9 - Południowo-wschodnia część Skyrim
Po wybraniu właściwego sektora odszukaj na mapce wskazany punkt (dodatkowo warto zapoznać się z krótkim opisem danej lokacji).
NAZWA LOKACJI (kolejność alfabetyczna)
SEKTOR
PUNKT
Akademia w Zimowej Twierdzy
3
05
Alftand
2
19
Ambasada Thalmoru
1
12
Angarvunde
9
07
Ansilvund
4
37
Avanchnzel
9
19
Bardzi Sus
6
41
Biała Grań
5
31
Błękitny Pałac
1
26
Bthardamz
1
36
Chata alchemika
8
26
Chata Frokiego
8
32
Chata Lunda
6
25
Chata Meeko
1
45
Chata nad rzeką
4
17
Chatka Drelasa
5
05
Ciemny Gaj
2
39
Cieniowisko
8
07
Cieniste Schronienie
2
16
Cienisty Zagajnik
4
09
Czarny Ruczaj
4
30
Czarnygłaz
5
45
Czerwona Przełęcz
2
15
Dolny Kurhan pod Urwiskiem
1
02
Domek Anise
8
02
Domek myśliwski Czarnych-Róż
9
17
Dushnikh Yal
6
36
Falkret
7
15
Farma Chłodorytu
5
35
Farma Dzieciąt-Wojny
5
34
Farma Hlaalu
3
27
Farma Katli
1
33
Farma Loreiusa
5
16
Farma Mrozokrzew
3
28
Farma Pelagia
5
33
Farma Salviusa
6
10
Farma Sarethi
9
01
Farma Śnieżnych-Stóp
9
24
Farma Winnych-Dzbanów
4
05
Folgunthur
1
46
Forelhost
9
28
Fort Amol
4
27
Fort Dunstad
2
26
Fort Hraggstad
1
05
Fort Kastav
3
22
Fort Neugrad
8
23
Fort Sungard
6
40
Fort Szara Przystań
5
28
Fort Śnieżny Jastrząb
1
48
Fort Zabójczy Młot
2
27
Fort Zielony Mur
9
06
Forteca Północnej Straży
1
01
Gaj Giganta
9
18
Gaj Wiedźm
4
20
Gajkyne
4
19
Gardło Świata
5
47
Głębia Ilinalty
7
08
Głębiny Chłodnego Wiatru
1
44
Gniazdo na Wietrznej Rubieży
6
34
Gospoda przy Nocnej Bramie
2
40
Gospodarstwo Radosnych i Pięknych
9
11
Góra Anthor
3
15
Grań Sztychu
7
02
Grobowiec Hillgrunda
4
10
Grobowiec Ysgramora
3
02
Grobowiec Zmierzchu
7
10
Grot
5
21
Grota na Turni
4
36
Grota Pasibrzucha
5
42
Grota Słonych Wód
1
13
Grota Szarych Wód
8
20
Grota Złamanych Wioseł
1
10
Gród Podkamień
6
07
Gwiazda Zaranna
2
06
Hańba Haemaru
8
25
Harmugstahl
1
39
Helgen
8
19
Iglica Karth
6
18
Irkngthand
5
22
Ivarstead
8
06
Jama Soljunda
6
23
Jar Pękniętego Hełmu
9
29
Jar Zielone Źródło
5
07
Jaskinia Brązowej Wody
3
21
Jaskinia Cronvangr
4
18
Jaskinia Granicznego Urwiska
6
35
Jaskinia Hoba
2
18
Jaskinia Kamiennego Potoku
4
34
Jaskinia Kruczej Rany
1
08
Jaskinia Lawinowa
9
03
Jaskinia Łaminoga
4
40
Jaskinia Miodowa
8
28
Jaskinia na Ponurym Brzegu
3
32
Jaskinia na Wzgórzach Mówców
4
02
Jaskinia Niknącego Echa
1
18
Jaskinia Omszałej Matki
7
03
Jaskinia Polnego Głazu
9
15
Jaskinia Poronień
3
16
Jaskinia Skrzącej Mgły
5
19
Jaskinia Sosnowego Księżyca
1
20
Jaskinia Tolvalda
4
45
Jaskinia Urwiska Ślepców
6
14
Jaskinia Wilczy Czerep
1
22
Jaskinia Wylęgu
1
53
Jaskinia Zaginionego Noża
4
28
Jaskinia Złamanego Kła
5
26
Kagrenzel
4
35
Kamienie Przeznaczenia
8
16
Kamienie Weynona
2
38
Kamieniogórze
2
22
Kamień Atronacha
4
31
Kamień Cienia
9
26
Kamień Damy
7
09
Kamień Kochanka
6
12
Kamień Lorda
2
23
Kamień Rumaka
1
07
Kamień Rytuału
5
39
Kamień Ucznia
1
47
Kamień Węża
3
08
Kamień Wieży
2
10
Kaplica Azury
3
12
Kapryśna Przełęcz
2
32
Kartwasten
6
04
Katariah
1
25
Kieł Faldara
9
09
Komnata Czujnych
2
25
Komnata Geirmunda
8
08
Kopalnia Gęstomrok
4
24
Kopalnia Kolskeggr
6
13
Kopalnia Lewej Ręki
6
11
Kopalnia Utracone Widoki
9
16
Kopalnia Wąwóz Żółci
6
43
Kopalnia Wiatru Północy
4
42
Kopalnia Wygwizdów
3
13
Kopalnia Żarzący Okruch
8
17
Kopiec Buntownika
6
21
Kopiec Pylarza
5
09
Korvanjund
5
18
Kościany Szczyt
4
21
Krater Smoczego Zęba
1
38
Kryjówka Żelaznych Pleców
1
09
Kryształowa Jaskinia
9
23
Kurhan Halldira
7
16
Kurhan pod Urwiskiem
1
03
Kurhan Yngola
3
29
Labiryntian
5
06
Largashbur
9
20
Latarnia morska w Samotni
1
14
Leże Movarta
2
20
Leże Srebrnej Zaspy
2
30
Łza Sieroty
1
04
Magazyn Kompanii Wschodniocesarskiej
1
34
Markart
6
08
Martwa Babina
6
29
Mglista Twierdza
9
14
Miażdżyciel
4
11
Miodosytnia Czerwoniak
5
36
Młyn Półksiężyca
7
07
Młyn Zmieszanych Wód
4
15
Mor Khazgur
1
27
Morthal
1
49
Morvunskar
4
03
Mroczna Jama
3
11
Mroźna latarnia morska
2
17
Mzinchaleft
2
13
Mzulft
4
26
Narzulbur
4
23
Nawietrzne Ruiny
2
14
Niebiańska Przystań
6
15
Niebiański Ołtarz
2
34
Nilheim
4
38
Nora Szulera
5
25
Obalone Wieże
6
20
Obóz - Iglica Karth
6
19
Obóz Angi
8
33
Obóz Cesarskich na Pograniczu
6
02
Obóz Cesarskich w Bieli
2
04
Obóz Cesarskich w Rift
8
29
Obóz Cesarskich we Wschodniej Marchii
4
33
Obóz Cichych Księżyców
5
11
Obóz Gadającego Kamienia
6
28
Obóz Gromowładnych w Falkret
8
22
Obóz Gromowładnych w Haafingar
1
31
Obóz Gromowładnych w Hjaalmarch
2
12
Obóz Gromowładnych w Zimowej Twierdzy
3
23
Obóz Parowej Rozpadliny
4
22
Obóz przy Wyschniętym Potoku
5
14
Obóz Śpiącego Drzewa
5
27
Obóz wojskowy Gromowładnych
5
40
Obóz Złamanej Kończyny
4
16
Oko Cyklonu
5
15
Okop Pielgrzyma
3
01
Ołtarz Peryite
6
03
Opuszczona chata
2
01
Opuszczona Jaskinia
3
19
Opuszczone więzienie
4
13
Orotheim
6
06
Ostoja Kłamcy
1
42
Ostoja Redorantów
5
10
Oszroniona Krypta
2
24
Oszroniony Kurhan
1
16
Pałac Królów
3
25
Pęknina
9
13
Pięknystaw
4
41
Pocałunek Secundy
5
44
Polana Jesiennego Cienia
9
04
Południowa Przełęcz Kruchej Piszczeli
8
01
Południowa Przełęcz Zimnej Skały
5
03
Południowa Strażnica Podniebna
8
18
Południowy Bastion w Wichrowym Wrzasku
8
10
Pomnik Gjukara
5
24
Ponura Rubież
6
38
Ponura Tafla
5
12
Ponure Urwisko
6
22
Posąg Meridii
1
23
Posiadłość Złotoblask
9
10
Post Rannveiga
5
04
Posterunek Septimusa Signusa
3
03
Posterunek Zdrajcy
3
30
Północna Przełęcz Kruchej Piszczeli
5
43
Północna Przełęcz Zimnej Skały
5
02
Północna Strażnica Podniebna
8
04
Północny Bastion w Wichrowym Wrzasku
8
09
Przejście Dojmującego Chłodu
8
14
Przełęcz Czarnego Ruczaju
4
39
Przełęcz Przewróconego Łuku
5
20
Przeprawa Skrytego Ludu
1
35
Przydrożne ruiny
7
13
Punkt obserwacyjny Cztery Czaszki
6
16
Punkt Zawietrzny
8
27
Ragnvald
6
01
Raldbthar
4
01
Reduta Czerwonego Orła
6
17
Reduta Druadach
1
37
Reduta Kniei
1
28
Reduta przy Złamanej Wieży
6
05
Reduta w Zaginionej Dolinie
6
42
Reduta Wężowego Urwiska
6
27
Reduta Wiedźmiej Skały
6
30
Reduta Wolty Bruca
1
40
Rorikstead
6
26
Rozpadlina Rozdartej Skały
5
41
Rudera poławiacza krabów
1
52
Ruiny Bthalft
8
30
Ruiny Kjenstag
2
21
Ruiny Rkund
9
22
Ruiny Świątyni Niebios
3
04
Ruiny Wdowej Strażnicy
1
06
Ruiny Wielkiej Bramy
2
02
Rzeczna Puszcza
8
03
Saarthal
3
10
Sabat Glenmoril
7
01
Samotnia
1
24
Sanktuarium Boethiah
4
06
Sanktuarium Mrocznego Bractwa
7
14
Sanktuarium Południowej Granicy
8
24
Sanktuarium Staroblasku
4
29
Sanktuarium Śnieżnego Woalu
3
17
Sanktuarium w Gwieździe Zarannej
2
05
Sieroca Skała
8
21
Skała Gulduna
4
07
Skała Shora
9
05
Skała Wartkiego Nurtu
6
32
Skała Wisielców
4
12
Słowicza Komnata
9
25
Smocza Przystań
5
30
Smoczymost
1
30
Smoczymost - punkt widokowy
1
41
Sosnowa Grota
8
05
Sosnowa Strażnica
8
11
Sosnowy Staw
1
21
Spoczynek Hamvira
5
08
Spoczynek Myśliwego
7
04
Spoczynek Uchodźców
3
31
Stajnie w Białej Grani
5
32
Stajnie w Markarcie
6
09
Stajnie w Pękninie
9
12
Stajnie w Wichrowym Tronie
4
04
Starostok
8
13
Stary Hroldan
6
24
Staw Oka Mary
4
14
Strażnica Białej Rzeki
5
37
Strażnica Mgły
4
32
Strażnica Shora
4
44
Strażnica w Rift
9
31
Sygnał Stendarra
9
30
Sygnał Śnieżnego Szczytu
2
29
Szczelina Zaranna
2
28
Szczyt Postradanej Mowy
9
27
Szczyt Starszej Krwi
5
01
Szmaragdowa Pieczara
1
11
Świątynia Mehrunesa Dagona
2
35
Świątynia Nocnego Zewu
2
07
Tajne wejście do Granicznego Urwiska
6
33
Tartak Angiego
3
24
Tartak Boruserce
9
08
Tartak w Samotni
1
32
Tron Upustu Krwi
8
15
Twierdza Pękniętego Kła
7
11
Twierdza Zabójczego Blasku
5
23
Urwisko Kamieniogórza
2
36
Urwista Ostoja
1
43
Ustengrav
2
11
Valthume
6
37
Volskygge
1
19
Volunruud
5
13
Warownia Trevy
9
02
Wąwóz Rabusiów
1
50
Wichrowy Szczyt
4
43
Wichrowy Tron
3
26
Wiedźmi Zakątek
1
29
Wieża Białej Straży
5
17
Wieża Cień Szczytu
8
12
Wieża Jesienna
8
31
Wieża Kamiennej Kołyski
6
39
Wieża Mrocznego Światła
9
21
Wieża Mzark
2
37
Wieża Sosnowego Mrozu
1
17
Wieża strażnicza w Falkret
7
12
Wieża Sztandarowej Mgiełki
7
05
Wieże Valtheim
4
08
Wrak Dumy Tel Vos
3
07
Wrak Lodołamacza
2
41
Wrak Solnego Młota
2
03
Wrak Zimowej Wojny
3
18
Wybredny Ropuch
1
15
Wybryk Heli
2
08
Wybryk Jafeta
3
09
Wysoki Hrothgar
5
46
Wytchnienie Umrzyków
1
51
Yngvild
2
09
Yorgrim - punkt widokowy
3
20
Zachodnia wieża strażnicza
5
29
Zaginiony Valkygg
2
33
Zaułek Czeladnika
3
14
Zdradliwy Stok
4
25
Zielony Gaj
7
06
Zimowa Strażnica
5
38
Zimowa Twierdza
3
06
Źródlana Czeluść
6
31
Żelazny Kurhan
2
31
1. FORTECA PÓŁNOCNEJ STRAŻY
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Forteca jest okupowana przez wrogów i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Zaginiony w akcji.
2. DOLNY KURHAN POD URWISKIEM
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Kurhan jest okupowany przez potwory.
3. KURHAN POD URWISKIEM
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Kurhan jest okupowany przez potwory.
4. ŁZA SIEROTY
Typ lokacji: statek
Dostępność: zawsze
Uwagi: Wrak jest okupowany przez bandytów.
5. FORT HRAGGSTAD
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Fort jest okupowany przez wrogów i najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania jednego z questów wojny domowej. W przypadku Legionu Cesarskiego idealny moment to quest Wstąpienie do Legionu, a w przypadku buntu Gromowładnych idealny moment to quest Bitwa o fort Hraggstad.
6. RUINY WDOWEJ STRAŻNICY
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Ruiny są okupowane przez wiedźmę.
7. KAMIEŃ RUMAKA
Typ lokacji: starożytne kamienie
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej znajduje się jeden z trzynastu starożytnych kamieni, oferujący cenne błogosławieństwo.
8. JASKINIA KRUCZEJ RANY
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez bandytów i potwory.
9. KRYJÓWKA ŻELAZNYCH PLECÓW
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Kryjówka jest okupowana przez bandytów.
10. GROTA ZŁAMANYCH WIOSEŁ
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez wrogów i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Ciemno wszędzie!.
11. SZMARAGDOWA PIECZARA
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Pieczara jest okupowana przez potwory.
12. AMBASADA THALMORU
Typ lokacji: posiadłość
Dostępność: Eksploracja ambasady staje się możliwa dopiero w trakcie zaliczania głównego questu List żelazny.
Uwagi: Ambasada jest okupowana przez wrogów i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania głównego questu List żelazny. Jeżeli w trakcie przechodzenia wspomnianego zadania skradałeś się, to nic nie stoi na przeszkodzie żeby powrócić do ambasady w dalszej części gry.
13. GROTA SŁONYCH WÓD
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez bandytów i potwory. Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania questu gildii złodziei Wybryk łajdaka.
14. LATARNIA MORSKA W SAMOTNI
Typ lokacji: latarnia morska
Dostępność: zawsze
Uwagi: Latarnię morską najlepiej zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Ciemno wszędzie!.
15. WYBREDNY ROPUCH
Typ lokacji: statek
Dostępność: zawsze
Uwagi: Statek jest okupowany przez bandytów i najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania questu gildii złodziei Reputacja: Samotnia - Wybredny Ropuch.
16. OSZRONIONY KURHAN
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez czarnoksiężnika i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania daedrycznego questu Najlepszy przyjaciel daedry.
17. WIEŻA SOSNOWEGO MROZU
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Wieża jest okupowana przez potwory.
18. JASKINIA NIKNĄCEGO ECHA
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez falmery.
19. VOLSKYGGE
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Na eksplorację tego lochu warto zdecydować się dopiero po dostatecznym rozwinięciu postaci, bo jest on okupowany przez silne potwory. Miejsce to najlepiej zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Maski smoczych kapłanów, albowiem jest ono siedzibą smoczego kapłana Volsunga.
20. JASKINIA SOSNOWEGO KSIĘŻYCA
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez potwory (głównie wampiry).
21. SOSNOWY STAW
Typ lokacji: staw
Dostępność: zawsze
Uwagi: Staw jest okupowany przez wiły (odmiana potworów).
22. JASKINIA WILCZY CZEREP
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez bandytów i potwory. Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Człowiek, który wywołał wilka z lasu.
23. POSĄG MERIDII
Typ lokacji: ołtarz; loch
Dostępność: Eksploracja ruin Kilkret staje się możliwa dopiero po dostarczeniu latarni Meridii w ramach daedrycznego questu Przedświt.
Uwagi: Zbliżenie się do posągu Meridii uaktywnia daedryczny quest Przedświt. Ruiny Kilkret są okupowane przez potwory.
24. SAMOTNIA
Typ lokacji: miasto
Dostępność: zawsze
Uwagi: Samotnia to jedno z głównych miast gry, które odwiedza się w ramach wielu różnych questów (głównych i pobocznych). W miejscu tym odnajdziesz między innymi mnóstwo sklepów oraz zamek Dour, który jest główną siedzibą Legionu Cesarskiego.
25. KATARIAH
Typ lokacji: statek
Dostępność: Statek cesarza pojawia się w porcie dopiero w trakcie zaliczania questu Mrocznego Bractwa Chwała Sithisowi!.
Uwagi: Statek jest okupowany przez wrogów i najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania questu Mrocznego Bractwa Chwała Sithisowi!. Warto dodać, że z przejściem wspomnianego zadania nie trzeba się śpieszyć, bo okręt nigdy już nie opuści zatoki.
26. BŁĘKITNY PAŁAC
Typ lokacji: zamek
Dostępność: zawsze
Uwagi: Błękitny Pałac jest częścią miasta o nazwie Samotnia (sektor 1, punkt 24) i związanych z jest z nim kilka questów (m.in. poboczny quest Człowiek, który wywołał wilka z lasu). Warto dodać, że lokację tę możesz wybierać bezpośrednio z poziomu mapy świata (bez konieczności przechodzenia przez całą Samotnię w celu dotarcia do pałacu).
27. MOR KHAZGUR
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Fort ten jest zamieszkiwany przez przyjaźnie nastawione orki.
28. REDUTA KNIEI
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Reduta jest okupowana przez bandytów i jest ona powiązana z lokacją Wiedźmi zakątek (sektor 1, punkt 29). Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania questu Mrocznego Bractwa Różne: Odszukaj dawnego zabójcę.
29. WIEDŹMI ZAKĄTEK
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Zakątek jest okupowany przez bandytów i potwory. W celu dotarcia do tej lokacji wymagane jest przejście przez Redutę Kniei (sektor 1, punkt 28). Najlepiej jest zbadać zakątek przy okazji zaliczania questu Mrocznego Bractwa Różne: Odszukaj dawnego zabójcę.
30. SMOCZYMOST
Typ lokacji: wioska
Dostępność: zawsze
Uwagi: Smoczymost odwiedza się w ramach kilku różnych pobocznych questów. W miejscu tym odnajdziesz też między innymi gospodę.
31. OBÓZ GROMOWŁADNYCH W HAAFINGAR
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Nie zbliżaj się do obozowiska jeśli sprzymierzyłeś się z Legionem Cesarskim, bo zostaniesz zaatakowany. Jeżeli natomiast sprzymierzyłeś się z Gromowładnymi, to najlepiej zbadać tę lokację przy okazji zaliczania questów wojny domowej dla tego ugrupowania.
32. TARTAK W SAMOTNI
Typ lokacji: tartak
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
33. FARMA KATLI
Typ lokacji: stajnia
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej możesz przede wszystkim skorzystać z usług powozu oraz zakupić konia.
34. MAGAZYN KOMPANII WSCHODNIOCESARSKIEJ
Typ lokacji: doki
Dostępność: zawsze
Uwagi: Magazyn odwiedza się w ramach kilku różnych pobocznych questów. W miejscu tym nie spotkasz żadnych przeciwników, ale wejście na pokład niektórych zacumowanych jednostek może sprowokować marynarzy do walki.
35. PRZEPRAWA SKRYTEGO LODU
Typ lokacji: -
Dostępność: zawsze
Uwagi: Lokację tę najlepiej zbadać przy okazji zaliczania questu Akademii w Zimowej Twierdzy Wysiłki Arniela.
36. BTHARDAMZ
Typ lokacji: ruiny
Dostępność: zawsze
Uwagi: Ruiny są okupowane przez wrogów i krasnoludzkie konstrukcje. Najlepiej je zbadać przy okazji zaliczania daedrycznego questu Jedyne lekarstwo.
37. REDUTA DRUADACH
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez bandytów.
38. KRATER SMOCZEGO ZĘBA
Typ lokacji: siedziba smoka
Dostępność: zawsze
Uwagi: Lokacja domyślnie jest okupowana przez bandytów, przy czym jeżeli zdecydujesz się na jej zbadanie już po zaliczeniu głównego questu Budzenie smoka to spotkasz tu właśnie smoka.
39. HARMUGSTAHL
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Loch jest okupowany przez czarnoksiężnika i potwory.
40. REDUTA WOLTY BRUCA
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Reduta jest okupowana przez bandytów.
41. SMOCZYMOST - PUNKT WIDOKOWY
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Punkt widokowy jest okupowany przez bandytów.
42. OSTOJA KŁAMCY
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez bandytów i potwory.
43. URWISTA OSTOJA
Typ lokacji: chata
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
44. GŁĘBINY CHŁODNEGO WIATRU
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez potwory.
45. CHATA MEEKO
Typ lokacji: chata
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
46. FOLGUNTHUR
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Krypta jest okupowana przez wrogów i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Zakazana opowieść.
47. KAMIEŃ UCZNIA
Typ lokacji: starożytne kamienie
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej znajduje się jeden z trzynastu starożytnych kamieni, oferujący cenne błogosławieństwo.
48. FORT ŚNIEŻNY JASTRZĄB
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Fort jest okupowany przez wrogów i najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania questu wojny domowej Bitwa o fort Śnieżny Jastrząb (bunt Gromowładnych).
49. MORTHAL
Typ lokacji: miasto
Dostępność: zawsze
Uwagi: Morthal to jedno z głównych miast gry, które odwiedza się w ramach wielu różnych questów pobocznych. W miejscu tym odnajdziesz między innymi mnóstwo sklepów oraz gospodę.
50. WĄWÓZ RABUSIÓW
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Wąwóz jest okupowany przez bandytów.
51. WYTCHNIENIE UMRZYKÓW
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Ruiny są okupowane przez potwory i najlepiej je zbadać przy okazji zaliczania questu Akademii Bardów Podsycanie płomieni.
52. RUDERA POŁAWIACZA KRABÓW
Typ lokacji: chata
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
53. JASKINIA WYLĘGU
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez dzikie zwierzęta.
1. OPUSZCZONA CHATA
Typ lokacji: chata
Dostępność: Eksploracja chaty staje się możliwa dopiero w trakcie zaliczania questu Mrocznego Bractwa Prawdziwi przyjaciele....
Uwagi: Niezależnie od tego w jaki sposób zachowasz się w trakcie questu Mrocznego Bractwa Prawdziwi przyjaciele... zdobędziesz klucz do chaty, dzięki czemu w dalszej części gry będziesz mógł do niej dowolną ilość razy powracać.
2. RUINY WIELKIEJ BRAMY
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Na eksplorację tych ruin warto zdecydować się dopiero po dostatecznym rozwinięciu postaci, bo są one okupowane przez silne potwory. Miejsce to najlepiej zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Maski smoczych kapłanów lub pobocznego questu Zwój dla Anski. W obu przypadkach głównym założeniem jest pozbycie się smoczego kapłana Vokuna.
3. WRAK SOLNEGO MŁOTA
Typ lokacji: statek
Dostępność: zawsze
Uwagi: Wrak jest okupowany przez kraby błotne.
4. OBÓZ CESARSKICH W BIELI
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Nie zbliżaj się do obozowiska jeśli sprzymierzyłeś się z buntem Gromowładnych, bo zostaniesz zaatakowany. Jeżeli natomiast sprzymierzyłeś się z Legionem Cesarskim, to najlepiej zbadać tę lokację przy okazji zaliczania questów wojny domowej dla tego ugrupowania.
5. SANKTUARIUM W GWIEŹDZIE ZARANNEJ
Typ lokacji: loch
Dostępność: Eksploracja sanktuarium staje się możliwa dopiero w trakcie zaliczania questu Mrocznego Bractwa Lek na szaleństwo.
Uwagi: Sanktuarium jest okupowane przez wrogów i najlepiej je zbadać przy okazji zaliczania questu Mrocznego Bractwa Lek na szaleństwo. Nie jest to jednak wymagane, bo w dalszej części gry staje się ono kryjówką Mrocznego Bractwa i wtedy można się po nim na spokojnie rozejrzeć.
6. GWIAZDA ZARANNA
Typ lokacji: miasto
Dostępność: zawsze
Uwagi: Gwiazda Zaranna to jedno z głównych miast gry, które odwiedza się w ramach wielu różnych questów pobocznych. W miejscu tym odnajdziesz między innymi mnóstwo sklepów oraz gospodę.
7. ŚWIĄTYNIA NOCNEGO ZEWU
Typ lokacji: fort
Dostępność: Eksploracja świątyni staje się możliwa dopiero w trakcie zaliczania daedrycznego questu Koszmar na jawie.
Uwagi: Świątynia i jej okolice są okupowane przez wrogów i dzikie zwierzęta. Najlepiej jest ją zbadać przy okazji zaliczania daedrycznego questu Koszmar na jawie.
8. WYBRYK HELI
Typ lokacji: statek
Dostępność: zawsze
Uwagi: Wrak najlepiej jest zbadać przy okazji zaliczania questu Mrocznego Bractwa Zlecenie: Zabij Deekusa.
9. YNGVILD
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez potwory.
10. KAMIEŃ WIEŻY
Typ lokacji: starożytne kamienie
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej znajduje się jeden z trzynastu starożytnych kamieni, oferujący cenne błogosławieństwo.
11. USTENGRAV
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Krypta jest okupowana przez bandytów i potwory. Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania głównego questu Róg Jurgena Wiatrowładnego. Nie radzę wcześniej wybierać się w to miejsce, bo gra pozwoli Ci w takiej sytuacji jedynie na zbadanie kilku początkowych komnat.
12. OBÓZ GROMOWŁADNYCH W HJAALMARCH
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Nie zbliżaj się do obozowiska jeśli sprzymierzyłeś się z Legionem Cesarskim, bo zostaniesz zaatakowany. Jeżeli natomiast sprzymierzyłeś się z Gromowładnymi, to najlepiej zbadać tę lokację przy okazji zaliczania questów wojny domowej dla tego ugrupowania.
13. MZINCHALEFT
Typ lokacji: ruiny
Dostępność: zawsze
Uwagi: Ruiny są okupowane przez wrogów, potwory i krasnoludzkie konstrukcje. Najlepiej je zbadać przy okazji zaliczania questu Mrocznego Bractwa Zlecenie: Zabij Malurila.
14. NAWIETRZNE RUINY
Typ lokacji: ruiny
Dostępność: zawsze
Uwagi: Ruiny są okupowane przez dzikie zwierzęta i najlepiej je zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Święte próby Kyne lub questu Akademii w Zimowej Twierdzy Rytualny czar zniszczenia.
15. CZERWONA PRZEŁĘCZ
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Ze zbadaniem obozowiska warto się początkowo wstrzymać, bo można w nim spotkać giganta oraz mamuty.
16. CIENISTE SCHRONIENIE
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Fort jest okupowana przez łowców wilkołaków i najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania questu Towarzyszy Zaplanowany odwet.
17. MROŹNA LATARNIA MORSKA
Typ lokacji: latarnia morska
Dostępność: zawsze
Uwagi: Latarnia jest okupowana przez dzikie zwierzęta i falmery.
18. JASKINIA HOBA
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez magów i szkielety. Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania questu Akademii Bardów Różne: Znajdź flet Pantei.
19. ALFTAND
Typ lokacji: ruiny
Dostępność: zawsze
Uwagi: Ruiny są okupowane przez wrogów, potwory i krasnoludzkie konstrukcje. Najlepiej je zbadać przy okazji zaliczania głównego questu Pradawna wiedza. W celu odblokowania dostępu do sąsiadującej z ruinami podziemnej Czarnej Przystani wymagane jest dysponowanie Kulą Harmonii pozyskaną w trakcie zaliczania daedrycznego questu Okno do świata duchów.
20. LEŻE MOVARTA
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez wampiry i dzikie zwierzęta. Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Wieczny odpoczynek.
21. RUINY KJENSTAG
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Ruiny są okupowana przez bandytów.
22. KAMIENIOGÓRZE
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników. Oprócz obozowiska warto też zbadać kopalnię.
23. KAMIEŃ LORDA
Typ lokacji: starożytne kamienie
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej znajduje się jeden z trzynastu starożytnych kamieni, oferujący cenne błogosławieństwo.
24. OSZRONIONA KRYPTA
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Krypta jest okupowana przez bandytów i potwory. Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Blada Dama.
25. KOMNATA CZUJNYCH
Typ lokacji: chata
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
26. FORT DUNSTAD
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Fort jest okupowany przez wrogów i najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania questu wojny domowej Bitwa o fort Dunstad (Legion Cesarski).
27. FORT ZABÓJCZY MŁOT
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Fort jest okupowany przez bandytów.
28. SZCZELINA ZARANNA
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez bandytów i potwory.
29. SYGNAŁ ŚNIEŻNEGO SZCZYTU
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Wieża jest okupowana przez bandytów.
30. LEŻE SREBRNEJ ZASPY
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Leże i jego okolice są okupowane przez bandytów i draugry.
31. ŻELAZNY KURHAN
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Kurhan jest okupowany przez potwory.
32. KAPRYŚNA PRZEŁĘCZ
Typ lokacji: -
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
33. ZAGINIONY VALKYGG
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Zaginiony Valkygg jest częścią Labiryntianu (sektor 5, punkt 6). Krypta jest okupowana przez draugry.
34. NIEBIAŃSKI OŁTARZ
Typ lokacji: siedziba smoka
Dostępność: zawsze
Uwagi: Lokacja domyślnie jest okupowana przez matkę ogników, przy czym jeżeli zdecydujesz się na jej zbadanie już po zaliczeniu głównego questu Budzenie smoka to spotkasz tu właśnie smoka.
35. ŚWIĄTYNIA MEHRUNESA DAGONA
Typ lokacji: ołtarz; loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Świątynię najlepiej zbadać przy okazji zaliczania daedrycznego questu Fragmenty przeszłości, bo tylko wtedy można pozyskać klucz potrzebny do odblokowania wejścia do jej skarbca.
36. URWISKO KAMIENIOGÓRZA
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Z wybraniem się do obozowiska warto się początkowo wstrzymać, bo można w nim spotkać giganta. Najlepiej je zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Naprawa ampułki.
37. WIEŻA MZARK
Typ lokacji: ruiny
Dostępność: Eksploracja wieży staje się możliwa dopiero w trakcie zaliczania głównego questu Pradawna wiedza.
Uwagi: Do wnętrza wieży nie można się przedostać w tradycyjny sposób. Jedyna metoda na jej zbadanie to przejście w trakcie zaliczania głównego questu Pradawna wiedza przez ruiny Alftand (sektor 2, punkt 19) i następnie przez podziemną lokację o nazwie Czarna Przystań. Odblokowanie windy w wieży sprawia, że staje się ona ogólnodostępną lokacją i od tego momentu możliwe jest przenoszenie się do niej od strony wejścia na powierzchni (powyższy screen).
38. KAMIENIE WEYNONA
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Obozowisko jest okupowane przez lodowe upiory.
39. CIEMNY GAJ
Typ lokacji: gaj
Dostępność: zawsze
Uwagi: Gaj jest okupowany przez potwory.
40. GOSPODA PRZY NOCNEJ BRAMIE
Typ lokacji: chata
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników. Związanych jest z nią kilka pobocznych questów, między innymi quest Mrocznego Bractwa Przepis na nieszczęście.
41. WRAK LODOŁAMACZA
Typ lokacji: statek
Dostępność: Wrak pojawia się dopiero w trakcie zaliczania pobocznego questu Ciemno wszędzie! (po zgaszeniu ognia w Latarni morskiej w Samotni).
Uwagi: Statek jest okupowany przez wrogów i najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Ciemno wszędzie!.
1. OKOP PIELGRZYMA
Typ lokacji: statek
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
2. GROBOWIEC YSGRAMORA
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Grobowiec i jego okolice są okupowane przez dzikie zwierzęta i duchy. Eksploracja głównej części grobowca staje się możliwa dopiero po dostarczeniu miecza Wuuthrada w ramach questu Towarzyszy Chwała poległym.
3. POSTERUNEK SEPTIMUSA SIGNUSA
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Posterunek najlepiej zbadać przy okazji zaliczania głównego questu Pradawna wiedza