Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2007

S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas

(0)

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 144

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Poradnik do gry „S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla” zawiera opis wszystkich plansz kampanii dla pojedynczego gracza z mapami najważniejszych miejsc, zestawienie wszystkich questów oraz zestawienie najczęściej odnajdywanych broni, pancerzy i artefaktów.

S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Pancerze (Przedmioty)
  • Mapa szczegółowa (1) (Kordon)
  • Bronie (Przedmioty)
  • Świadomość-Z (1) (Zakończenia)
  • Mapa ogólna (Kordon)
  • Questy (Tajne laboratorium)
  • Questy (1) (X18)
  • Artefakty (Przedmioty)
  • Spełniacz Życzeń (Zakończenia)
  • Questy (1) (Kordon)

Informacja o grze

S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla jest drugą odsłoną serii gier akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby, autorstwa ukraińskiego studia GSC Games. Akcja gry osadzona została w 2012 roku, 6 lat po eksplozji, która zniszczyła sarkofag zbudowany wokół uszkodzonego reaktora elektrowni atomowej w Czarnobylu. Gracz wciela się w rolę jednego ze stalkerów, którzy przemierzają skażoną Strefę w poszukiwaniu artefaktów, dziwacznych roślin i przedmiotów. Rozgrywka łączy elementy gry taktycznej, przygodowej, cRPG i strzelaniny.

Gra S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Opinie o ebooku S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Fragment ebooka S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

S.T.A.L.K.E.R.:Cień Czarnobylaporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=633

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Wprowadzenie

Kordon

Mapa ogólna

Mapa szczegółowa (1)

Mapa szczegółowa (2)

Questy (1)

Questy (2)

Questy (3)

Wysypisko

Mapa ogólna

Mapa szczegółowa (1)

Mapa szczegółowa (2)

Questy (1)

Questy (2)

Instytut Agroprom

Mapa ogólna

Mapa szczegółowa (1)

Mapa szczegółowa (2)

Questy (1)

Questy (2)

Questy (2)

Instytut Agroprom - Kanały

Mapa ogólna

Questy (1)

Questy (2)

Bar

Mapa ogólna

Mapa szczegółowa (1)

Mapa szczegółowa (2)

Questy

Dolina Mroku

Mapa ogólna

Mapa szczegółowa (1)

Mapa szczegółowa (2)

Questy (1)

Questy (2)

Questy (3)

X18

Opis

Questy (1)

Questy (2)

Questy (3)

Dzicz

Mapa ogólna

Mapa szczegółowa (1)

Mapa szczegółowa (2)

Questy (1)

Questy (2)

Jantar

Mapa ogólna

Mapa szczegółowa

Questy (1)

Questy (2)

X16

Opis

Questy (1)

Questy (2)

Magazyny wojskowe

Mapa ogólna

Mapa szczegółowa (1)

Mapa szczegółowa (2)

Questy (1)

Questy (2)

Questy (3)

Questy (4)

Czerwony Las

Mapa ogólna (1)

Mapa szczegółowa (1)

Mapa szczegółowa (2)

Questy

Czerwony Las - Bunkier

Opis

Questy

Prypeć

Mapa ogólna

Mapa szczegółowa

Questy (1)

Questy (2)

Elektrownia Jądrowa

Mapa ogólna

Mapa szczegółowa

Questy

Sarkofag

Opis

Questy (1)

Questy (2)

Tajne laboratorium

Opis

Questy

Zakończenia

Spełniacz Życzeń

Świadomość-Z (1)

Świadomość-Z (2)

Świadomość-Z (3)

Questy - lista alfabetyczna

Porady

Przeżycie w niekorzystnym środowisku - podstawy

Tradycyjni przeciwnicy - taktyka walki

Potwory - rodzaje, sposoby likwidacji

Anomalie - rodzaje, rozpoznawanie

Przedmioty

Bronie

Pancerze

Artefakty

Wprowadzenie

Witaj w nieoficjalnym poradniku do gry "S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla". Tekst ten składa się z trzech zasadniczych rozdziałów i właściwie każdy z nich stanowi bardzo istotną część składową. Pierwszy rozdział jest bez dwóch zdań najbardziej rozbudowany. Zawiera on bowiem opis wszystkich plansz, na których w trakcie rozgrywania kampanii dla pojedynczego gracza będzie można prowadzić działania. Do opisu każdej planszy dołączone zostały trzy szczegółowe mapy. Pierwsza mapa ukazuje miejsca, dzięki którym możemy przechodzić do sąsiednich stref. Druga mapa przedstawia punkty, w których spotyka się ważne postaci niezależne oraz odwiedza najistotniejsze lokacje. Trzecia mapa prezentuje z kolei miejsca, w których wykonuje się główne questy. Drugi rozdział poradnika stanowi alfabetyczne zestawienie wszystkich głównych questów gry. Zawarte są tu bardzo zbliżone informacje do tych, które przedstawione zostały w opisach samych lokacji. Zestawienie to powinno szczególnie zainteresować te osoby, które poszukują rozwiązania ściśle określonego questu. Ostatni, trzeci rozdział poradnika zawiera bogate zestawienie najczęściej odnajdywanych broni oraz artefaktów, które w trakcie zabawy będzie można wykorzystywać. Przedstawiam wady i zalety wybranych przez siebie obiektów. Rozdział ten powinien również zainteresować początkujących graczy. Zawarłem w nim bowiem zestaw przydatnych wskazówek, dzięki którym będzie można łatwiej odnaleźć się w otaczającej nas rzeczywistości. Przedstawiam tu wrogów, z którymi trzeba będzie toczyć batalie oraz proponowane taktyki działania. Rozdział ten wspomina także o anomaliach, których za wszelką cenę trzeba będzie unikać.

Mam nadzieję, że mój poradnik okaże się pomocny w rozpracowaniu gry. Życzę udanej zabawy!

Stranger

Początek

Zanim przystąpisz do właściwej gry, będziesz mógł zapoznać się z kilkoma podstawowymi kwestiami dotyczącymi rozgrywki. Tutorial będzie w głównej mierze dotyczył obsługi PDA, urządzenia, bez którego w świecie opisywanej gry nie będziesz sobie mógł poradzić. Dowiesz się w jaki sposób działają poszczególne zakładki, a także czego ważnego można się z nich dowiedzieć. W miarę wykonywania kolejnych czynności na ekranie będą też wyświetlane inne wskazówki, dotyczące przeważnie podejmowanych działań oraz interakcji z innymi postaciami. Wszystkie te podpowiedzi radziłbym oczywiście czytać. Warto byłoby także zapoznać się z instrukcją obsługi gry, standardową klawiszologią oraz odpowiednim rozdziałem tego poradnika, dzięki czemu już na starcie będziesz dysponował wiedzą na temat kilku podstawowych rzeczy.

Żeby móc przystąpić do tutoriala podczas rozmowy z Sidorowiczem będziesz musiał wybrać pierwszą opcję dialogową, czyli "Traktuj mnie jak kota...". Tutorial jest bardzo krótki, tak więc nie radziłbym z niego rezygnować. Jeśli wolisz od razu przystąpić do gry kliknij na "Daj mi misję i już".

Kordon

Mapa ogólna

OGÓLNA MAPA STREFY

Zielony punkt na mapie:

1 - przejście do strefy: Wysypisko

Mapa szczegółowa (1)

SZCZEGÓŁOWA MAPA STREFY - NPC & WAŻNE LOKACJE

Najważniejsi NPC na mapie (kolor czerwony):

1 - Sidorowicz - Jest to jeden z trzech handlarzy gry. Oznacza to, iż będziesz mógł u niego sprzedawać wszystkie zebrane przedmioty (głównie bronie i amunicję), a nie tylko apteczki czy artefakty. Sidorowicz zleci ci także kilka głównych questów oraz szereg pomniejszych zadań (nieobowiązkowych, gorzej płatnych i niekiedy takich, które ze względu na błędy gry nie będzie można ukończyć). Osobiście radziłbym do niego często powracać, szczególnie jeśli chcesz mieć dużo gotówki. Niestety, zbyt wielu przydatnych obiektów u niego nie kupisz.

2 - Wilk - Postać ta będzie ci potrzebna przy zaliczeniu pierwszego głównego questu gry. Będziesz także mógł od niego brać nieobowiązkowe zlecenia (niestety - często znikające z listy). Wilk jest przywódcą obozu, w którym rozpoczynałeś zabawę.

3 - Tolik - Zraniony Stalker, którego będziesz mógł uratować. W tym celu będziesz musiał użyć leżącej obok apteczki. Po tym jak go uratujesz, Tolik powróci do głównego obozu.

4 - Pietrucha - Pojawia się przy wykonywaniu pierwszego questu, a także w innych punktach mapy. To właśnie razem z nim oraz dwoma innymi postaciami będziesz atakował obóz bandytów.

5 - Żwawy - Mężczyzna ten będzie się tu początkowo ukrywał. Musisz do niego podejść. Po tym jak z nim porozmawiasz Żwawy opuści to miejsce (od tej pory będzie znajdował się w obozie). Żwawy będzie ci mógł zlecać drobne zadanka do wykonania.

6 - Lis - Będziesz musiał porozmawiać z tym Stalkerem, tak aby móc zaliczyć jeden z głównych questów gry. Mężczyzna najprawdopodobniej pozostanie w tym miejscu. Może się też zdarzyć tak, iż wkrótce zginie, gdyż okolica nie jest bezpieczna (dzikie zwierzęta oraz agresywni NPC).

W dalszej części gry będzie tu także stał Przewodnik. Osoba ta będzie ci potrzebna do wykonania jednego z głównych questów (Spotkaj się z przewodnikiem).

Najważniejsze lokacje na mapie (kolor zielony):

1 - Obóz, w którym zaczynasz grę. Odnajdziesz tu Wilka, innych Stalerków, a także handlarza Sidorowicza, który znajduje się w bunkrze. Jeśli chcesz, możesz zbadać okoliczne zabudowania. Odnajdziesz między innymi parę ciekawych artefaktów.

2 - Obóz najemników, w którym więziony jest Żwawy. Uwaga! Nawet po jego oczyszczeniu z czasem będą się tu pojawiali inni wrogowie (a także sojusznicy).

3 - Baza wojskowa. Osobiście nie radziłbym się do niej zbliżać. W okolicy roi się bowiem od żołnierzy wroga. Nawet jeśli uda ci się przebić przez główne wejście, to i tak nie będziesz tu mógł zbyt długo pozostać, gdyż zaczną się zjawiać posiłki. Dojdziesz też do ogromnej bramy, której nie będzie można otworzyć.

4 - Zniszczony most. Znajduje się tu posterunek. Zachowaj szczególną ostrożność. Żołnierze nie powinni Cię atakować, chyba, że zabijesz jednego z nich. :-) Jeśli chcesz, możesz też zbadać górną część mostu (znajdziesz luki w płocie), odnajdując trochę amunicji i innych ciekawych przedmiotów.

Mapa szczegółowa (2)

5 - Zniszczony tunel, z którego nie będziesz mógł niestety skorzystać. Wpadniesz tu natomiast na dzikie zwierzęta. W miejscu tym pojawisz się też po powrocie z mapy Dolina Mroku. Niestety, wcześniej ze znajdującego się tu przejścia nie będziesz mógł korzystać.

6 - Zabudowania. Spotkasz tu kilku przyjaźnie nastawionych Stalkerów. Wpadniesz też na kolejne zmutowane istoty, z którymi łatwo można się jednak uporać.

7 - Zestaw kilku budynków. Odnajdziesz tu między innymi jedną ze skrytek. Obiektów tych nie musisz jednak dokładnie badać.

8 - Skażona strefa, wewnątrz której znajdziesz wrak. Jeśli koniecznie chcesz go zbadać, będziesz musiał spróbować podejść od północnego-zachodu. Wykonuj niewielkie kroczki, tak aby nie zbliżyć się zbytnio do anomalii.

9 - Bramka kontrolna prowadząca do strefy Wysypisko. Będziesz się tu najprawdopodobniej musiał rozprawić z grupą bandytów. Proponowałbym skierować się w prawo, chowając się za drzewami, a następnie ustawiając przy murze. Warto korzystać z granatów. Może się też zdarzyć tak, że okolica będzie już zabezpieczona. W takiej sytuacji nie strzelaj do sojuszników. W celu przedostania się do strefy Wysypisko będziesz musiał wejść do budynku i skierować się do prawego pomieszczenia.

10 - Zniszczony pojazd oraz kilka ciał. Nie radziłbym się do nich zbliżać, gdyż strefa te jest bardzo radioaktywna. Tyczy się to zresztą wielu innych lokacji na tej mapie, między innymi skrytki Żwawego usytuowanej przy torach. Najlepiej więc będzie ominąć to miejsce z daleka.

Questy (1)

SZCZEGÓŁOWA MAPA STREFY - QUESTY

1. Zdobądź informacje od zwiadowcy

Zleceniodawca: Sidorowicz (Kordon)

Lokalizacja startowa: punkt 1 na mapie

Co należy wykonać:

a) porozmawiać z Wilkiem (punkt 2 na mapie)

b) spotkać się z ludźmi Wilka (punkt 3 na mapie)

c) zabić bandytów skrywających się w obozowisku (punkt 4 na mapie)

d) odzyskać dysk od Żwawego (punkt 5 na mapie)

e) wrócić się z dyskiem do Sidorowicza (punkt 1 na mapie)

Dokładny opis questu:

Po zakończeniu rozmowy z Sidorowiczem będziesz musiał skierować się do Wilka (#1). Porozmawiaj z nim, tak aby otrzymać nowe wskazówki. Osobiście nie radziłbym brać jeszcze żadnych dodatkowych questów, gdyż będą one obarczone jednodniowym limitem czasowym. Możesz już wyjść z obozu (#2). Skieruj się na główną drogę i ruszaj w lewo. Chwilowo radziłbym nie zbaczać z ustalonej ścieżki. Jednocześnie radziłbym przygotować sobie pistolet (PMm), który otrzymałeś od Wilka. Nie marnuj jednak amunicji na treningowe strzały, gdyż będzie ci ona wkrótce potrzebna.

Jak już powiedziałem, radziłbym trzymać się głównej drogi (#1) i jednocześnie przesuwać w stronę miejsca, w którym znajdują się ludzie Wilka. Po lewej stronie powinieneś jednak zwrócić uwagę na zabitych mężczyzn (#2). Spróbuj podejść bliżej, a okaże się, iż jeden z nich jeszcze żyje. Będziesz go mógł uratować.

Zakładam, iż nie posiadasz jeszcze żadnej apteczki. Będziesz więc musiał podnieść przedmiot, który leży niedaleko jednej z zabitych osób (#1). Podejdź teraz do leżącej na ziemi postaci. Będzie to Tolik. Uaktywnij opcję rozmowy. Wybierając prawidłową odpowiedź będziesz mógł mu podarować apteczkę (#2). Tolik podziękuje ci za pomoc i zaraz pobiegnie do obozu.

Teraz możesz udać się do miejsca, w którym stoi Pietrucha, jeden z podległych Wilkowi Stalkerów (#1). Porozmawiaj z nim, tak aby móc przystąpić do szturmu. Zacznij biec w stronę obozu. Zauważ jednocześnie, że będą ci w sumie towarzyszyły trzy różne postaci (#2). Możesz to wykorzystać na własną korzyść, ale dopiero zaraz szerzej o tym opowiem.

Towarzyszący ci Stalkerzy powinni sobie bez większych problemów poradzić sobie z najemnikami, pomimo tego, iż jest ich mniej. W rezultacie radziłbym nie włączać się do tej walki. Możesz się oczywiście skrywać niedaleko obozowiska (#1), bądź też spróbować zbliżyć i wyeliminować kilku bandytów (#2). Jest to jednak ryzykowne, gdyż dysponują oni głównie mocnymi shotgunami.

Korzystaj z mini-mapy, tak aby namierzyć wszystkich wrogów. Będziesz ich musiał sukcesywnie likwidować. Po zakończonych walkach koniecznie zbadaj ciała poległych najemników (#1). Będziesz też mógł odkryć kilka kryjówek, które w dowolnym momencie rozgrywki będzie można zbadać. Udaj się teraz do Żwawego (#2) i porozmawiaj z nim, dzięki czemu otrzymasz pożądany obiekt (pendrive).

Teraz musisz się jedynie wrócić do centralnego obozowiska. W pierwszej kolejności porozmawiaj z Wilkiem. Otrzymasz od niego pierwszy artefakt (Jellyfish; #1). Teraz wróć się do bunkra, w którym znajduje się Sidorowicz (#2). Otrzymasz pieniążki, a także będziesz mógł odblokować dwa kolejne główne questy.

Questy (2)

2. Zabij Strieloka

Zleceniodawca: Sidorowicz (Kordon)

Lokalizacja startowa: punkt 1 na mapie

Co należy wykonać:

a) odszukać Strieloka

b) zabić Strieloka

Zadania tego nie będziesz mógł wykonać w tej lokacji. Quest ten został aktywowany automatycznie, na samym początku gry.

3. Idź na nasyp kolejowy

Zleceniodawca: Sidorowicz (Kordon)

Lokalizacja startowa: punkt 1 na mapie

Co należy wykonać:

a) odnaleźć w wyznaczonym miejscu czeladnika (punkt 6 na mapie)

b) przedostać się na drugą stronę nasypu kolejowego (punkty 7 na mapie)

Dokładny opis questu:

Zanim przystąpisz do tego zadania, radziłbym zaopatrzyć się w jakąś dobrą giwerę. Jeśli z nikim jeszcze nie walczyłeś, powinieneś zakupić u Sidorowicza jeden z lepszych pistoletów. Niekoniecznie musi to być model z tłumikiem. W przeciwnym wypadku używaj shotguna lub karabinu Akm 74/2U. Nie powinieneś mieć żadnych problemów ze zdobyciem potrzebnej amunicji, choć radziłbym strzelać pojedynczymi pociskami.

W pierwszej kolejności będziesz musiał udać się do miejsca, w którym miał na Ciebie czekać czeladnik (#1). Proponowałbym nie schodzić z głównej drogi, a na ten krok zdecydować się dopiero po dotarciu do zabudowań. Uważaj na panoszące się po okolicy dziki, które warto jak najszybciej zabijać. Okaże się niestety, iż czeladnik nie żyje (#2). Będziesz musiał zbadać jego ciało, dzięki czemu będziesz mógł przystąpić do drugiej części tego zadania.

Na drugą stronę nasypu kolejowego możesz przedostać się na trzy różne sposoby. Najtrudniejsza w moim przekonaniu droga wiedzie przez znajdujący się tu tunel (#1). Musiałbyś się bowiem użerać z licznymi i na dodatek ruchliwymi anomaliami. W tym celu musiałbyś zaobserwować w jaki sposób oddalają się od punktu, w którym aktualnie przebywasz. Ponadto pod koniec wędrówki miałbyś do pokonania anomalię unoszącą się nad ziemią. Także i tu musiałbyś zaczekać na odpowiedni moment. Tak czy siak, możesz się w ten sposób przedostać na drugą stronę (#2).

Druga ścieżka zakłada udanie się do punktu kontrolnego, znajdującego się pod mostem. W tym celu będziesz musiał podejść do stojącego tu żołnierza (#1) i porozmawiać z nim. Nie powinieneś zostać zaatakowany. W trakcie rozmowy będziesz mógł przekupić żołnierza, dzięki czemu przepuści cię dalej. Korzystając z okazji warto ukraść znajdujące się tu zapasy (#2). Żołnierzy możesz też próbować zabić lub zaczekać na przyjaźnie nastawionych Stalkerów i pomóc w walkach.

Ostatni wariant jest najprostszy. Będziesz mógł skorzystać z nieogrodzonego fragmentu mostu, znajdującego się nieco dalej od posterunku, po prawej stronie (#1). Nie gwarantuję jednak, że nie zostaniesz w wyniku prowadzonych działań zaatakowany. Niezależnie od wybranej ścieżki, po przedostaniu się na drugą stronę otrzymasz stosowny komunikat (#2) i będziesz mógł automatycznie przystąpić do kolejnego zadania.