L.A. Noire - opis przejścia - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas - ebook
Opis

Poradnik do gry L.A. Noire zawiera dokładny opis przejścia wszystkich 21 prowadzonych śledztw, pozwalając na odkrycie każdego śladu i przeprowadzenie każdego przesłuchania we właściwy sposób. W poradniku nie zabrakło również opisu 40 misji pobocznych.

L.A. Noire - opis przejścia - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Wprowadzenie
  • Case 1 - Upon Reflection (Główne śledztwa)
  • Case 5 - The Driver's Seat (1) (Główne śledztwa)
  • Case 4 - Buyer Beware (2) (Główne śledztwa)
  • Case 4 - Buyer Beware (1) (Główne śledztwa)
  • Case 6 - A Marriage Made in Heaven (1) (Główne śledztwa)
  • Case 7 - A Fallen Idol (1) (Główne śledztwa)
  • Case 2 - Armed and Dangerous (Główne śledztwa)
  • Case 3 - Warrants Outstanding (Główne śledztwa)
  • Case 10 - The Silk Stocking Murder (1) (Główne śledztwa)

Informacja o grze

Gangsterska produkcja utrzymana w klimatach noir, łącząca w sobie cechy detektywistycznej przygodówki oraz gry akcji. Fabuła przenosi nas do roku 1947, do do targanego korupcją i handlem narkotykowym Los Angeles. Jako żółtodziób musimy rozwiązywać kolejne zagadki kryminalne i tym samym wspinać się po stopniach policyjnej kariery.

Gra L.A. Noire, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku przygodowych gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2011 roku i dostępny jest na platformach: PS3, X360, PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 375

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Popularność


L.A. NoireOpis przejściaporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1117

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Główne śledztwa

Case 1 - Upon Reflection

Case 2 - Armed and Dangerous

Case 3 - Warrants Outstanding

Case 4 - Buyer Beware (1)

Case 4 - Buyer Beware (2)

Case 5 - The Driver's Seat (1)

Case 5 - The Driver's Seat (2)

Case 5 - The Driver's Seat (3)

Case 6 - A Marriage Made in Heaven (1)

Case 6 - A Marriage Made in Heaven (2)

Case 7 - A Fallen Idol (1)

Case 7 - A Fallen Idol (2)

Case 7 - A Fallen Idol (3)

Case 8 - The Red Lipstick Murder (1)

Case 8 - The Red Lipstick Murder (2)

Case 8 - The Red Lipstick Murder (3)

Case 9 - The Golden Butterfly (1)

Case 9 - The Golden Butterfly (2)

Case 9 - The Golden Butterfly (3)

Case 10 - The Silk Stocking Murder (1)

Case 10 - The Silk Stocking Murder (2)

Case 10 - The Silk Stocking Murder (3)

Case 11 - The White Shoe Slaying (1)

Case 11 - The White Shoe Slaying (2)

Case 11 - The White Shoe Slaying (3)

Case 12 - The Studio Secretary Murder (1)

Case 12 - The Studio Secretary Murder (2)

Case 12 - The Studio Secretary Murder (3)

Case 12 - The Studio Secretary Murder (4)

Case 13 - The Quarter Moon Murders (1)

Case 13 - The Quarter Moon Murders (2)

Case 13 - The Quarter Moon Murders (3)

Case 13 - The Quarter Moon Murders (4)

Case 14 - The Black Caesar (1)

Case 14 - The Black Caesar (2)

Case 14 - The Black Caesar (3)

Case 14 - The Black Caesar (4)

Case 14 - The Black Caesar (5)

Case 15 - The Set Up (1)

Case 15 - The Set Up (2)

Case 15 - The Set Up (3)

Case 16 - Manifest Destiny (1)

Case 16 - Manifest Destiny (2)

Case 16 - Manifest Destiny (3)

Case 16 - Manifest Destiny (4)

Case 17 - The Gas Man (1)

Case 17 - The Gas Man (2)

Case 17 - The Gas Man (3)

Case 17 - The Gas Man (4)

Case 18 - A Walk in Elysian Fields (1)

Case 18 - A Walk in Elysian Fields (2)

Case 19 - House of Sticks (1)

Case 19 - House of Sticks (2)

Case 20 - A Polite Invitation (1)

Case 20 - A Polite Invitation (2)

Case 20 - A Polite Invitation (3)

Case 21 - A Different Kind of War (1)

Case 21 - A Different Kind of War (2)

Przestępstwa

Informacje wstępne

Masked Gunman

Shoo-Shoo Bandits; Hotel Bandits

Gangfight

Death from Above

Cosmic Rays

Pawnshop Holdup; Boxing Clever

Theater Robbery

Amateur Hour

Hung Out to Dry

Army Surplus; Death Plunge

Cop Killer Shot

Vengeful Ex; Running Battle

Unsuccessful Holdup

Would Be Robber

Bank Job

Canned Fish; Honey Boy

Thicker Than Water

Misunderstanding

Killer Bandits; Bowling Lane Robbery

The Blue Line; Commies

Fatal Plunge

Against the Odds

Daylight Robbery; Zoot Suit Riot

Camera Obscura

The Badger Game

Bad Date

Secret Keepers

Paper Sack Holdup

Cafe Holdup

Bus Stop Shooting

Accident Prone

Hot Property

Zabytki - Miejsca odnajdywania zabytków

Pojazdy

Kategoria 2-Door (Pojazdy dwudrzwiowe)

Kategoria 4-Door (Pojazdy czterodrzwiowe)

Kategoria Sports (Pojazdy sportowe)

Kategoria Service (Pojazdy użytkowe)

Kategoria Bonus (Pojazdy bonusowe)

Kategoria Police (Pojazdy policji)

Taśmy filmowe

Taśmy - Mapa 1

Taśmy - Mapa 2

Taśmy - Mapa 3

Taśmy - Mapa 4

Inne

Zaliczenie gry w 100%; Rangi

Osiągnięcia

Wprowadzenie

Ogromnych rozmiarów nieoficjalny poradnik do gry L.A. Noirezawiera wszystkie informacje potrzebne do wyciśnięcia z niej ostatnich soków. Zdecydowanie najważniejszy punkt programu stanowi bardzo dokładny opis przejścia wszystkich 21 prowadzonych śledztw, pozwalając na odkrycie każdego śladu i przeprowadzenie każdego przesłuchania we właściwy sposób. W poradniku nie zabrakło również opisu 40 misji pobocznych, cechujących się mniejszym poziomem skomplikowania i skierowanych w stronę zwolenników stosowania ostrzejszych argumentów.

Oprócz opisów podstawowych i opcjonalnych misji poradnik ma do zaoferowania szczegółowe wskazówki dotyczące kolekcjonowania pojazdów, odwiedzania zabytkowych miejsc w Los Angeles, odnajdywania skrzętnie poukrywanych taśm filmowych oraz zdobywania osiągnięć.

Całość wzbogacona została licznymi screenami oraz mapkami poszczególnych dzielnic miasta. Warto też zaznaczyć, iż w opisie przejścia gry nie zabrakło omówień wielu scen, co powinno pomóc osobom ze słabszą znajomością języka angielskiego w zrozumieniu znaczenia odnajdywanych śladów i kwestii dialogowych wypowiadanych przez postacie niezależne.

Osobny poradnik pomoże Ci odblokować wszystkie Osiągnięcia w grze.

Dodatkowe uwagi

Poradnik zawiera następujące oznaczenia kolorystyczne:

Kolor

czerwony

odnosi się do pojawiających się w trakcie rozgrywki postaci, niezależnie od tego czy są to funkcjonariusze, świadkowie czy podejrzani.

Kolor

niebieski

odnosi się do odwiedzanych lokacji.

Kolor

zielony

odnosi się do odnajdywanych śladów oraz ukrytych gazet.

Kolor

pomarańczowy

odnosi się do nazw kolejnych zadań (podawana jest oryginalna nazwa zadania oraz jej tłumaczenie).

Oznaczenia#1 i #2 w opisach głównych oraz pobocznych misji informują o tym, iż do danego fragmentu tekstu odwołuje się widoczny nad nim lewy lub prawy screen.

Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Główne śledztwa

Case 1 - Upon Reflection

Case 1 - Upon Reflection

ZADANIE: Investigate Crime Scene (Zbadaj miejsce zbrodni)

Twoje pierwsze zadanie polega na dotarciu do lokacji [Alleyway Crime Scene - 1517 Jesse Street]. Dokładne położenie tego miejsca możesz sprawdzić na głównej mapie (przycisk START i opcja MAP) lub podążać zgodnie z żółtą chorągiewką widoczną na mini-mapie w lewym dolnym narożniku ekranu. Jak zapewne zauważyłeś, znajduje się ono niedaleko miejsca startu. Proponuję pojechać na zachód #1 i następnie skręcić na północ #2.

Podjedź do miejsca zbrodni, a doprowadzi to do automatycznego wyświetlenia scenki przerywnikowej #1. Detektyw Floyd Rose poprosi Ciebie oraz Twojego partnera o zbadanie alejki, w której zamordowano czarnoskórego Scooter'a Peyton'a #2.

Ruszaj za swoim partnerem w stronę słabo oświetlonej alejki #1. Po drodze możesz zajmować się badaniem interaktywnych przedmiotów. Na domyślnych ustawieniach gry ich odnajdywanie jest łatwiejsze, gdyż po zbliżeniu się do każdego z nich usłyszysz krótki dźwięk, a dodatkowo zawibruje joypad. Większość odnajdywanych przedmiotów nie będzie miało żadnego wpływu na przebieg śledztwa, tak więc skupię się jedynie na omówieniu zdobywania najważniejszych obiektów. Na początek udaj się w stronę skrzyń zlokalizowanych po prawej stronie, przy których zatrzymał się wcześniej partner głównego bohatera #2.

Podejdź do lewej skrzyni #1 i wciśnij przycisk A. Po tym jak gra przybliży widok wybierz z pomocą lewej gałki analogowej leżącą na skrzyni gazetę (Newspaper) #2. Ponowne wciśnięcie przycisku A pozwoli Ci na obejrzenie filmiku przerywnikowego, związanego z artykułem widocznym na czołowej stronie.

Możesz już kontynuować eksplorację alejki. Udaj się konkretnie w stronę zakrwawionych drzwi, przy których będzie stał Twój partner #1. Wciśnij przycisk A stojąc w pobliżu drzwi, co pozwoli Ci je obejrzeć i tym samym pozyskać pierwszy ślad (Clue - Bloodstain) #2. Uwaga! Począwszy od tego miejsca bardzo wskazane jest częste korzystanie z notatnika głównego bohatera, który domyślnie wywoływany jest przyciskiem BACK. Znajdują się w nim między innymi informacje na temat osób, przedmiotów, lokacji oraz aktualnie wykonywanych zadań.

Zamknij to okno i podejdź kawałek w lewo. Ustaw się w miejscu, w którym nad sobą będziesz widział dużą okiennicę #1. Wciśnij przycisk A, a wysłuchasz komentarza na temat widocznego odbicia. Pojawi się tu sugestia, że na dachu pobliskiego budynku leży rewolwer #2.

Skieruj się śladami swojego partnera do nowej alejki. Zbliż się do pionowej rurki, przy której się zatrzymał #1, a główny bohater automatycznie powinien przystąpić do wspinaczki #2. Przedostań się w taki oto sposób na dach budynku.

Udaj się w lewo, a po kilku chwilach powinieneś dostrzec leżący na dachu rewolwer (Clue - Smith & Wesson revolver) #1. Użyj lewej gałki analogowej w celu obrócenia kamery, tak by pokazywała ona boczną część broni. Gra powinna przybliżyć w tym momencie widok #2, a Ty zdobędziesz między innymi numer seryjny rewolweru.

Wciśnij ponownie przycisk A, dzięki czemu dowiesz się, że z rewolweru wystrzelono dwa pociski #1. Możesz już odłożyć broń. Ponownie udaj się do rurki #2, tym razem dążąc do zejścia z dachu. Po znalezieniu się na dole wysłuchaj rozmowy ze swoim partnerem, który zaproponuje wybranie się z dowodem rzeczowym do okolicznego sklepu z bronią.

ZADANIE: Investigate Gun Store (Wybierz się do sklepu z bronią)

Jeżeli chcesz, możesz zgodnie z sugestią gry użyć notatnika do zaznaczenia kolejnego miejsca podróży. W tym celu musiałbyś wcisnąć przycisk BACK, otworzyć zakładkę LOCATIONS, wybrać lokację GUN STORE i na koniec zaznaczyć pole SET AS DESTINATION #1. Powróć teraz do miejsca startu, podejdź do radiowozu od strony kierowcy i wciśnij przycisk Y, tak by zasiąść za kółkiem #2.

Warto spojrzeć na mapę, a zauważysz, że tym razem czeka Cię już nieco dłuższa przejażdżka na północny-zachód, a konkretnie do lokacji [Gun Store - 367 South Central Avenue]. Proponuję pojechać na północ, skręcić na zachód po dotarciu do ulicy 6th Street #1 i następnie ponownie wybrać się na północ po dotarciu do ulicy Central Avenue #2.

Dotarcie do celu nie powinno Ci zająć dużo czasu #1. Podobnie jak wcześniej, gra automatycznie wyświetli krótki filmik. Skieruj się do drzwi wejściowych sklepu z bronią #2. Przed Tobą rozmowa z właścicielem sklepu, od którego dowiesz się, że to on sprzedał ten rewolwer i że broń wykonana została na zamówienie. Po chwili sprzedawca wyjmie spod lady księgę zamówień (Clue - Gun store ledger).

Zacznij od wciśnięcia przycisku A w celu otwarcia księgi. Musisz teraz odszukać na liście przedmiot pasujący do właściwości odnalezionego rewolweru. Odpowiedniego wpisu nie odnajdziesz na lewej stronie, tak więc przesuń kamerę na prawą stronę. Wybierz piątą pozycję od góry (powyższy screen). Dowiesz się, że właściciel rewolweru to Errol Schroeder.

ZADANIE: Investigate Schroeder's Apartment (Wybierz się do mieszkania Schroder'a)

Możesz się teraz rozejrzeć nieco po sklepie z bronią, bądź też od razu powrócić do radiowozu #1. Rozważ skorzystanie z notatnika i wybranie z niego nowo odblokowanej lokacji, czyli [Schroeder's Apartment - 203 South Glass Street] #2.

Najlepiej byłoby podjechać nieco na północ i następnie skręcić na wschód, wybierając ulicę 4th Street #1. Po dłuższej przejażdżce wiążącej się między innymi z przejechaniem przez most dotrzesz w okolice mieszkania podejrzanego. Niedaleko miejsca docelowego skręć na północ #2. Wkrótce załączy się nowy filmik obrazujący dotarcie do celu.

Skieruj się prosto i skorzystaj z głównej bramy w celu wejścia do budynku #1. Po znalezieniu się w środku zbadaj zlokalizowane po prawej stronie skrzynki pocztowe #2, a dowiesz się, że Schroeder zamieszkuje apartament numer 2.

Możesz już skierować się po schodach na piętro #1. Po znalezieniu się na górze podejdź do pierwszych drzwi po prawej stronie i wciśnij przycisk A by zapukać #2. Przed Tobą nowa scenka przerywnikowa z udziałem Errol'a Schroeder'a. Mężczyzna wpadnie w furię po tym jak zauważy zniknięcie swojego rewolweru, zaś Ty zmuszony zostaniesz do stoczenia pojedynku na pięści.

Jako że jest to pierwsza walka w grze, jej wygranie nie powinno Ci sprawić dużych problemów. Zacznij od wciśnięcia i przytrzymania lewego triggera #1. Proponuję mieć dodatkowo wciśnięty przycisk X służący za blok #2. Pozostawaj teraz w ciągłym ruchu, unikając uderzeń wyprowadzanych przez Schroeder'a.

Wyczekuj dobrych momentów do wyprowadzania ataków, do czego służy przycisk A #1. Możesz się także pokusić o nieco bardziej skomplikowane kontrataki. W tym przypadku wymagane jest wciśnięcie przyciska X w momencie wykonania przez oponenta ataku. Po pomyślnym uniku należałoby z kolei wcisnąć przycisk A w celu wyprowadzenia silniejszego uderzenia #2.

Walcz do momentu otrzymania informacji o ataku wyprowadzanym przyciskiem Y. Wciśnięcie tego przycisku powinno doprowadzić do powalenia Schroeder'a na ziemię #1. Wciśnij teraz szybko przycisk A celem zakończenia tej walki #2. Schroeder'owi założone zostaną kajdanki, zaś Ty będziesz się mógł rozejrzeć po jego mieszkaniu.

ZADANIE: Search Schroeder's Apartment (Przeszukaj mieszkanie Schroeder'a)

Jedyne miejsce, którym należy się zainteresować, to otwarta szafka, w której Schroeder szukał swojego rewolweru #1. Główny bohater powinien automatycznie wyjąć z niej notatnik Schroeder'a (Clue - Schroeder's notebook) #2. Wciśnij przycisk A w celu otwarcia notatnika.

Na pierwszych dwóch stronach notatnika nie odnajdziesz żadnych ciekawych informacji. Wciśnij przycisk A w celu przewinięcia strony. Tu uwagę głównego bohatera automatycznie zwróci nazwisko Floyd'a Rose'a #1, czyli detektywa spotkanego na miejscu zbrodni. Przed Tobą dwa kolejne filmiki #2, po zakończeniu których awansujesz do kolejnego rozdziału.

Case 2 - Armed and Dangerous

Case 2 - Armed and Dangerous

ZADANIE: Subdue Robbery Suspects (Aresztuj podejrzanych o napad z bronią)

Twoje pierwsze zadanie będzie polegało na dotarciu do lokacji [Westlake Savings & Loans - 1415 West Third Street] w odpowiedzi na komunikat o napadzie z bronią. Jedź cały czas prosto #1. Syrena powinna już być załączona, dzięki czemu pojazdy cywilne będą zjeżdżały na bok, ale mimo wszystko uważaj na to żeby z nikim się nie zderzyć i żeby nie potrącić żadnego przechodnia. Skręć w prawo dopiero po dotarciu do ulicy 3rd Street #2.

Po dotarciu do celu gra wyświetli cut-scenkę z udziałem bandytów#1. Główny bohater oraz jego partner znajdą się pod ciężkim ostrzałem, a jasne stanie się to, że pokojowe rozwiązanie sprawy nie będzie możliwe. Zaczekaj aż gra odda kontrolę nad bohaterem w Twoje ręce. Powinien on stać plecami do ciężarówki #2.

Mechanika walki w LA Noire jest bardzo zbliżona do ostatniej odsłony cyklu Grand Theft Auto. W celu wychylenia się zza zasłony przytrzymaj lewy trigger i namierz szybko jednego z przeciwników (domyślne auto-celowanie powinno w tym pomóc) #1. Wciśnij teraz prawy trigger w celu oddania strzału #2. Posiadana strzelba jest na szczęście na tyle silna, że jedno trafienie powinno załatwić sprawę.

Kontynuuj ostrzeliwanie bandytów aż wycofają się do wnętrza okradanego sklepu. Twój partner powinien teraz ruszyć w stronę drzwi wejściowych. Nie czekaj i ruszaj jego śladem. Wciśnij RB w celu "odklejenia się" od ciężarówki. Przytrzymaj teraz prawy trigger by uaktywnić opcję biegu #1 i podbiegnij do jednego z zaparkowanych przy sklepie aut #2. Warto wykorzystać pojazd w formie zasłony, ponownie wciskając przycisk RB.

Upewnij się, że na zewnątrz sklepu nie ma przeciwników i podbiegnij do drzwi wejściowych od lewej strony. Przyklej się tu do ściany #1 i zaczekaj aż główny bohater wykrzyczy standardową formułkę, zachęcając bandytów do poddania się. Próba zakończy się oczywiście niepowodzeniem. Przygotuj się natomiast do zlikwidowania pojedynczego przeciwnika, który powinien wybiec zza jednego z lewych słupów #2.

Drugi przeciwnik skrywa się za widoczną w oddali ladą. Możesz go próbować zlikwidować z tego samego miejsca #1, bądź też w odpowiednim momencie wbiec do sklepu. W tym drugim przypadku również musiałbyś znaleźć sobie zasłonę i dopiero wtedy wyczekać na właściwy moment do oddania strzału #2.

Ostatni trzeci bandyta pojawi się na górnym balkoniku #1 i musisz się pilnować, bo będzie on korzystał z broni maszynowej. Możesz zlikwidować go zza jednego ze słupów zlokalizowanych wewnątrz sklepu #2.

Alternatywne rozwiązanie to próba zaskoczenia bandyty od flanki. Jeżeli wybierasz ten właśnie wariant, to skorzystaj z jednego z dwóch bocznych przejść #1. Nie zapomnij o wciśnięciu przycisku chowania się za zasłonami i dopiero wtedy zacznij przesuwać się w jego stronę. Ustaw się w dobrym miejscu i oddaj strzał #2. Niezależnie od wybranej metody działania zlikwidowanie tego bandyty doprowadzi do wyświetlenia nowych cut-scenek i zakończenia tego krótkiego etapu.

Case 3 - Warrants Outstanding

Case 3 - Warrants Outstanding

ZADANIE: Pursue Suspect (Ścigaj podejrzanego)

Etap ten rozpocznie się od rutynowego patrolu ulicy [Main Street]. Główny bohater zauważy przechadzającego się po tej okolicy zbiegłego Wendell'a Bowers'a#1. Mężczyzna na widok policji zacznie uciekać, a Twoim zadaniem będzie oczywiście doścignięcie go. Ruszaj w stronę bocznej alejki, którą wybrał Bowers #2 i pamiętaj o tym żeby mieć przez cały czas wciśnięty prawy trigger.

Po kilku chwilach dobiegniesz do niewielkiego płotku. Nie musisz tu wciskać żadnego przycisku, gdyż główny bohater automatycznie przeskoczy przez płotek #1. Skręć teraz w prawo i uważaj żeby nie zostać zatrzymanym przez cofającą się śmieciarkę #2.

Drogę Bowers'owi wkrótce zatarasuje radiowóz #1, w rezultacie czego zbieg przystąpi do wspinaczki. Podbiegnij do lewej ściany i zaczekaj aż główny bohater podskoczy do znajdującej się nad nim drabinki #2.

Przed Tobą wspinaczka po klatkach schodowych, która jest w pełni zautomatyzowana #1, tzn. nie musisz wykonywać dokładnych ruchów gałką analogową w celu podbiegania do schodów. Skorzystaj na koniec z nowej drabinki #2 w celu znalezieniu się na dachu budynku.

Teraz Bowers skorzysta z lewej rurki, tak więc musisz do niej podbiec i przystąpić do kolejnej wspinaczki #1. Jeżeli zbytnio zbliżysz się do zbiega, to otrzymasz od niego solidnego kopniaka, ale nie zaprzepaści to Twoich szans na jego złapanie. Użyj pionowej rurki by dotrzeć na nową część dachu #2.

Biegnij tu prosto, zeskakując na niższy fragment dachu #1, a następnie wspinając się na jego wyższą część. Skręć w tym miejscu w lewo. Podbiegnij do krawędzi dachu #2, a główny bohater automatycznie wykona większy skok.

Kieruj się w stronę widocznego w oddali billboardu, a po dotarciu do niego skręć w lewo #1. Gra wyświetli w tym miejscu krótką cut-scenkę, w trakcie której główny bohater zostanie znokautowany przez zbiega #2. Nie oznacza to na szczęście końca tego etapu, gdyż z mężczyzną będziesz musiał stoczyć pojedynek na pięści.

Walka ta nie będzie się różniła niczym szczególnym od tej z pierwszego etapu (Case 1). Pamiętaj o tym żeby mieć wciśnięty lewy trigger oraz przycisk X, dzięki czemu będziesz blokował ciosy Bowers'a #1. Warto też oczywiście pozostawać w ciągłym ruchu. Wyczekuj okazji do wyprowadzania własnych ataków #2.

Jeżeli chcesz szybciej zakończyć walkę, to możesz też oczywiście popróbować kontrataków. Na koniec walki wciśnij zgodnie z sugestią gry przycisk Y, dzięki czemu powalisz oponenta na ziemię #1. Mężczyzna zostanie aresztowany #2, a misja ta po wyświetleniu nowych filmików przerywnikowych dobiegnie końca.

Case 4 - Buyer Beware (1)

Case 4 - Buyer Beware

ZADANIE: Search Crime Scene (Zbadaj miejsce zbrodni)

Etap ten rozpocznie się wraz z dotarciem do lokacji [Nunn Bush Shoes - 605 West Seventh Street], czyli miejsca, w którym słyszane były wystrzały. Okaże się, że zamordowany został pewien mężczyzna #1. Wkrótce zjawią się tu inni funkcjonariusze #2, a Ty będziesz mógł przystąpić do szczegółowego zbadania miejsca zbrodni.

Warto oczywiście rozpocząć od obejrzenia ciała zamordowanej osoby #1. Znajduje się tu pięć interaktywnych punktów. Na początek zbadaj głowę oraz obie ręce. W każdym z tych przypadków możesz zdecydować się na użycie gałki analogowej do przyjrzenia się danej części ciała z kilku różnych ujęć #2.

Na koniec zostaw sobie kieszenie marynarki zmarłej osoby. W prawej kieszeni nic nie znajdziesz, ale w lewej #1 będzie znajdował się kwit (Clue - Layaway voucher). Przesuń kamerę na sam dół. a dowiesz się, że na nazwisko Galletta zakupione zostały perłowe kolczyki #2.

Możesz już odejść od ciała. Zbadaj chodnik w pobliżu miejsca, w którym leży zamordowana osoba #1. Odnajdziesz tu nowy dowód rzeczowy, a mianowicie łuski od pistoletu (Clue - .32 shell casings) #2.

Skieruj się teraz w stronę pobliskiego kosza na śmieci #1. Wciśnij przycisk A stojąc w pobliżu kosza, a pozyskasz pistolet, czyli właściwe narzędzie zbrodni (Clue - FN Browning handgun) #2.

Trzymając broń w dłoniach użyj lewej gałki analogowej do jej obejrzenia. Podobnie jak w przypadku rewolweru znalezionego w pierwszym etapie gry, musisz zbadać boczną część #1, co pozwoli Ci na odczytanie numeru seryjnego #2.

ZADANIE: Interview Witness (Przesłuchaj świadka)

Obróć się i zgodnie z sugestią jednego z policjantów podejdź do grupki gapiów #1. Porozmawiaj z jedną z tutejszych osób poprzez wciśnięcie przycisku X #2, a dowiesz się, że widziano kobietę wbiegającą już po strzelaninie do sklepu.

ZADANIE: Interview Incident Eyewitness (Przesłuchaj naocznego świadka zajścia)

Skieruj się teraz do środka #1. Doprowadzi to do automatycznego zainicjowania rozmowy z Clovis Galettą#2. Od kobiety dowiesz się, że zamordowany mężczyzna to jej przełożony - Everett Gage.

Przed Tobą pierwsze przesłuchanie i możesz liczyć na to, że gra będzie wyświetlała liczne podpowiedzi dotyczące sposobu jego przeprowadzenia. Zaczekaj aż na ekranie pojawi się notatnik głównego bohatera i wybierz pierwsze pytanie, czyli Eyewitness account (Zeznanie naocznego świadka) #1. Wysłuchaj zeznania Clovis, obserwując zgodnie z sugestią gry jej mowę ciała #2.

Zaczekaj aż gra wyświetli listę możliwych opcji #1 i wciśnij przycisk Y (Lie) w celu zasugerowania, że Clovis kłamie. Opcja ta wymaga poparcia swojego stanowiska jednym z posiadanych dowodów rzeczowych. Musi to być kwit, czyli Layaway voucher#2. Wysłuchaj dalszej części zeznania Clovis, dowiadując się o Edgarze Kalou i jego relacjach z zamordowaną osobą.

Zadaj teraz Clovis drugie pytanie, czyli Possible murder suspect (Podejrzany o popełnienie morderstwa) #1. Dowiesz się, że to Kalou zamordował Gage'a. Po wysłuchaniu zeznania i odblokowaniu nowego tropu (Clue - Suspect positively identified) wciśnij przycisk X (Doubt)#2. Opcja ta różni się od poprzedniej tym, że pomimo zasugerowania kłamliwej wypowiedzi nie dysponuje się żadnym dowodem rzeczowym na poparcie swojej tezy. Clovis podzieli się nowymi informacjami, wyjawiając, że Kalou zastrzelił Gage'a na tle różnic religijnych, a konkretnie za to, że Gage nienawidził Żydów. W notatniku pojawi się nowy trop (Clue - Possible religious motive).

Wybierz ostatnie pytanie z listy, czyli Details of shooting (Szczegóły strzelaniny) #1. Kobieta będzie miała problemy z udzieleniem informacji na temat liczby wyświetlonych strzałów. Zaczekaj na wyświetlenie listy akcji i wciśnij przycisk A (Truth), czyli akcję równoznaczną z uwierzeniem w jej wersję wydarzeń #2. Głównemu bohaterowi uda się pozyskać dodatkową informację, iż wystrzelonych zostało pięć pocisków. W nagrodę za poprawne przeprowadzenie przesłuchania powinieneś awansować na wyższą rangę. Możesz się teraz rozejrzeć trochę po sklepie lub od razu z niego wyjść i wysłuchać z rozmowy z innymi funkcjonariuszami.

Zanim udasz się do jubilera dobrze byłoby wybrać się do lokalnego sklepu z bronią celem uzyskania dodatkowych informacji na temat odnalezionego w koszu na śmieci pistoletu. Użyj notatnika do zaplanowania podróży do lokacji [Eagleson's Gun Store - 105 East Fifth Street] #1. Wejdź do radiowozu #2, zaczekaj aż dołączy do Ciebie partner i ruszaj do zlokalizowanego na wschód stąd celu.

Dotarcie do sklepu z bronią nie powinno Ci przysporzyć żadnych kłopotów #1. Po znalezieniu się na miejscu wejdź do środka #2 i porozmawiaj z właścicielem sklepu. Od mężczyzny dowiesz się, że broń należy najprawdopodobniej do Edgar'a Kalou i zdobędziesz tym samym nowy trop (Clue - Murder weapon serviced).

ZADANIE: Investigate Hartfield's Jewelry (Wybierz się do sklepu Biżuteria Hartfield'a)

Ponownie użyj notatnika, tym samym w celu zaplanowania podróży do lokacji [Hartfield's Jewelry Store - 535 South Broadway] #1. Wsiądź do radiowozu i podejdź do zlokalizowanego na północny-zachód stąd jubilera #2.

Case 4 - Buyer Beware (2)

ZADANIE: Question Edgar Kalou (Przesłuchaj Edgar'a Kalou)

Skieruj się do wnętrza sklepu #1. Odbędziesz tu krótką rozmowę z mężczyzną #2, który pod pretekstem udania się na tyły sklepu zacznie uciekać, demaskując tym samym siebie jako Edgar'a Kalou.

ZADANIE: Apprehend Edgar Kalou (Aresztuj Edgar'a Kalou)

Zacznij od przytrzymania prawego triggera w celu przeskoczenia nad ladą #1. Przystąp teraz do pościgu za uciekającym Edgar'em #2.

Pościg ten może zakończyć się na trzy sposoby. Pierwszym z nich jest zbliżenie się do Edgar'a na wystarczającą odległość w celu powalenia go na ziemię. Informacja o możliwości takiej akcji pojawi się u dołu ekranu #1. Wciśnij wtedy kilkakrotnie (i szybko) przycisk A, dzięki czemu mężczyzna zostanie złapany #2.

Drugi sposób polega na użyciu broni, która zostanie odblokowana po przebiegnięciu kilkunastu metrów. Jeżeli wybierasz ten wariant, to najlepiej zaczekać aż dotrzecie w okolice parku. Przytrzymaj lewy trigger i przystąp do namierzania uciekającego Edgar'a #1. NIE STRZELAJ do mężczyzny, gdyż doprowadziłoby to do zawalenia misji!! Zamiast tego zaczekaj aż widoczny na ekranie pasek napełni się, co doprowadzi do automatycznego oddania strzałów ostrzegawczych #2 i tym samym zakończenia pościgu.

Trzeci wariant to pościg za Edgar'em z pominięciem opisanych powyżej akcji. Musiałbyś przebiec przez cały park #1. Po pokonaniu kilkuset metrów byłbyś świadkiem spowodowanego przez Edgar'a wypadku samochodowego #2, dzięki któremu udałoby Ci się go złapać.

Niezależnie od wybranego rozwiązania Edgar Kalou zostanie aresztowany #1. Akcja wkrótce przeniesie się do lokacji [Wilshire Police Station], zaś główny bohater w trakcie nowej rozmowy #2 poproszony zostanie o przesłuchanie mężczyzny i o nakłonienie go do przyznania się do popełnionej zbrodni.

ZADANIE: Obtain a Murder Conviction (Zdobądź zeznanie przyznania się do zbrodni)

Przesłuchanie rozpocznij od wybrania pytania Argument with Gage (Sprzeczka z Gage'em)#1, a po wysłuchaniu krótkiej odpowiedzi Kalou wciśnij przycisk Y (Lie), zarzucając mu kłamstwo #2.

Przygotuj się, bo już wkrótce będziesz musiał poprzeć swoją tezę. Wybierz z dostępnej listy opcję Suspect positively identified, czyli zeznanie Clovis Galetty #1. Wysłuchaj zeznania Kalou, a następnie wybierz z notatnika drugie pytanie, czyli Possible religious motive (Możliwe podłoże religijne) #2.

Wysłuchaj odpowiedzi Kalou na temat jego wyczulenia na punkcie szerzenie nienawiści wobec Żydów, a po wyświetleniu listy akcji wciśnij przycisk X (Doubt). Zwątpisz tym samym w jego niewiedzę odnośnie tego, że Gage zaliczał się do osób negatywnie nastawionych wobec Żydów #1. Wykonanie tej akcji doprowadzi do tego, że Kalou wpadnie w furię i przyzna się do zamordowania Gage'a #2.

Przed Tobą już tylko kilka nowych filmików przerywnikowych #1 oraz plansza informująca o awansie w szeregach policji #2.

Case 5 - The Driver's Seat (1)

Case 5 - The Driver's Seat

ZADANIE: Investigate P.E. Freight Depot (Wybierz się na stację towarową)

Etap ten rozpocznie się od zapoznania z nowym miejscem pracy #1, w trakcie którego poznasz swojego nowego partnera Stefana Bekowsky'ego#2. Kapitan Gordon Leary zleci Ci następnie pierwszą sprawę, a mianowicie zbadanie porzuconego samochodu na pobliskiej stacji towarowej. W notatniku pojawi się jednocześnie nowy trop (Clue - Abandoned vehicle).

Wyjdź z pomieszczenia, w którym miała miejsce odprawa. Możesz się teraz rozejrzeć po komisariacie, bądź też od razu skorzystać z dowolnych schodów prowadzących na parter #1. Tu rozejrzyj się za zawieszonym przy suficie znaczkiem EXIT, dzięki czemu będziesz mógł wyjść z budynku #2.

Wsiądź do zaparkowanego przed posterunkiem radiowozu #1. Zauważ, że w przeciwieństwie do poprzednich misji, które nie oferowały dodatkowych atrakcji, tym razem jesteś zachęcany do wykonywania opcjonalnych czynności. Proponuję zainteresować się przede wszystkim drobnymi przestępstwami (Street Crime), które poznasz na mapie po czerwonych ikonach biegnącej osoby #2.

Jeżeli nie chcesz wykonywać dodatkowych misji, bądź też jeżeli je już pozaliczałeś i nie otrzymujesz chwilowo żadnych nowych wyzwań, to wybierz notatnik i zdecyduj się na zaplanowanie podróży do lokacji [P.E. Freight Depot - Corner Seventh and Alameda] #1. Miejsce to znajduje się w południowo-wschodniej części miasta . Po dotarciu na miejsce obejrzysz krótką cut-scenkę #2, po czym wjedziesz na teren stacji i będziesz mógł przystąpić do działania.

Ruszaj w stronę widocznego w oddali pojazdu #1. Po drodze zatrzyma Cię funkcjonariusz Hart#2. Dowiesz się od niego o porzuconym samochodzie z zakrwawionym wnętrzem, który należy do niejakiego Adriana Black'a, a także że fakt odnalezienia auta zgłoszony został przez obecnego na miejscu Nate'a Wilkey'a. Zdobędziesz jednocześnie nowy trop (Clue - Blood splashes).

Na początek proponuję zająć się obejrzeniem pojazdu. Podejdź do niego od strony drzwi kierowcy #1 i wciśnij A żeby zajrzeć do środka. Podejdź teraz od strony drzwi pasażera. Porozmawiaj z przebywającym tu koronerem#2, od którego dowiesz się, iż wewnątrz pojazdu znajduje się jedynie krew, a nie odnaleziono żadnego ciała.

Na koniec zajrzyj do bagażnika pojazdu #1. Zbadaj tu notatkę znajdującą się po lewej stronie #2, a okaże się, że jest to rachunek potwierdzający zakup przez niejakiego Morgana żywej świni (Clue - Receipt for live hog).

Możesz się rozejrzeć wokół pojazdu. Zbadaj obszar na ziemi niedaleko jednego ze słupów #1. Na początek podnieś leżący po lewej stronie portfel #2.

Po tym jak kamera dokona zbliżenia na portfelu wybierz palcem jego lewą część i wciśnij przycisk A #1. Zdobędziesz w ten sposób nowy dowód rzeczowy (Clue - Wallet) i dowiesz się, że Adrian Black jest żonaty #2.

Nadal mając wybrany portfel wybierz jego prawą część, oglądając zdjęcie Black'a i jego żony #1. Odłóż portfel i podnieś leżące na prawo od niego okulary #2.

Obróć z pomocą lewej gałki analogowej okulary w taki sposób żeby dokonane zostało przybliżenie obrazu. Odczytasz nazwę ich producenta i jednocześnie pozyskasz nowy dowód rzeczowy (Clue - Glasses) #1. Odłóż okulary i oddal się od pojazdu, kierując się w lewo. Odszukaj kolejny przedmiot oznaczony przez funkcjonariuszy, którzy wcześniej dotarli już w to miejsce #2.

Po dokonaniu zbliżenia obrazu okaże się, że odnalezionym przedmiotem jest zakrwawiona rura wyprodukowana przez firmę InstaHeat. Zostanie ona dołączona do listy dowodów rzeczowych (Clue - Bloody pipe) #1. Możesz już powrócić w okolice pojazdu. Odszukaj Nate'a Wilkey'a#2 i zainicjuj z nim rozmowę (przycisk X) celem zdobycia jego zeznania.

Zacznij od zadania pytania Purpose at scene (Cel pobytu na miejscu zdarzenia) #1. Dowiesz się, że jest to miejsce pracy Wilkey'a i nie ma powodu żeby mu nie wierzyć, tak więc po wyświetleniu listy opcji wciśnij przycisk A (Truth). Teraz zadaj pytanie Knowledge of Adrian Black (Znajomość Adriana Black'a). Mężczyzna odpowie, że go nie zna i jako że nie kłamie ponownie wciśnij przycisk A (Truth). Zdobędziesz w ten sposób dodatkową informację, a mianowicie, że Nate widział już wcześniej ten sam samochód na pobliskim parkingu.

Następne pytanie to Contents of wallet (Zawartość portfela) #1. Wilkey w tym przypadku skłamie mówiąc, że nie zaglądał do portfela. Jako że nie masz dowodów na poparcie tej tezy wciśnij przycisk X (Doubt). Wilkey przyzna, że otworzył portfel, ale że nie znalazł w nim żadnych pieniędzy. Ostatnie pytanie to Bloodstained pipe found (Odnaleziona zakrwawiona rura). Wilkey powie, że nic na temat nie wie i możesz mu uwierzyć, wciskając przycisk A (Truth). Zakończysz w ten sposób przesłuchanie.

ZADANIE: Interview Mrs. Black (Przesłuchaj panią Black)

Zgodnie z sugestią partnera dobrze byłoby wybrać się do posiadłości państwa Black, tak więc wybierz notatnik i zaplanuj podróż do lokacji [Black Residence - 620 Bunker Hill Avenue] #1. Wracaj do radiowozu i jedź na północ. Cel podróży to jeden z domów jednorodzinnych #2.

Skieruj się w stronę frontowych drzwi i zapukaj #1. Drzwi otworzy Margaret Black i na wieść, że sprawa dotyczy jej męża wpuści Was do środka. Skieruj się do pokoju gościnnego zlokalizowanego na lewo od wejścia #2. W trakcie wstępnej rozmowy (na pełne przesłuchanie przyjdzie jeszcze czas) dowiesz się, że Margaret nie ma pojęcia gdzie jest jej mąż i że odnaleziona zakrwawiona rura pochodzi od tego samego producenta co nowo zamontowany w domu podgrzewacz wody. Kobieta zezwoli ponadto na to żeby rozejrzeć się po posiadłości.

Case 5 - The Driver's Seat (2)

ZADANIE: Investigate Black Residence (Zbadaj dom państwa Black)

Na początek proponuję udać się do jadalni, która zlokalizowana jest na prawo od głównego wejścia. Zbadaj stół jadalny, a odnajdziesz gazetę (Newspaper) #1. Możesz oczywiście zapoznać się z nagraniem dotyczącym zamieszczonego w niej artykułu. Pozostań przy stole kuchennym i rozejrzyj się za pudełkiem zapałek #2.

Zaczekaj aż główny bohater podniesie zapałki #1. Ponownie wciśnij przycisk A, dzięki czemu dowiesz się, że pochodzą one z baru Cavanagh's #2. Odblokujesz w ten sposób nowy ślad (Clue - Cavanagh's matchbook), zaś główny bohater zasugeruje, że dobrze byłoby sprawdzić lokalizację wspomnianego baru.

ZADANIE: Investigate Trace Address of Cavanagh's (Zdobądź adres baru Cavanagh's)

Tym drobnym zadaniem dobrze byłoby zająć się już teraz. Powróć do okolic głównego wejścia do posiadłości państwa Black i skorzystaj z telefonu #1. Główny bohater automatycznie połączy się z centralą i zdobędzie adres baru #2.

ZADANIE: Investigate Black Residence (Zbadaj dom państwa Black) - ciąg dalszy

Udaj się teraz do sąsiadującej z jadalnią kuchni. Zbadaj tu stolik kuchenny #1. Wybierz lewy przedmiot, którym okaże się być ulotka reklamowa InstaHeat. Nie zapomnij przesunąć kamery w dół celem zapoznania się z treścią całej ulotki, a następnie wcisnąć przycisku A w celu jej odwrócenia #2. Zdobędziesz nowy ślad (Clue - InstaHeat flyer).

Odłóż ulotkę i zbadaj prawy przedmiot leżący na stole #1. Będzie to rachunek potwierdzający zakup i montaż podgrzewacza wody InstaHeat #2. Do listy śladów dołączy nowa pozycja (Clue - InstaHeat receipt).

Udaj się teraz do tej sypialni, która jest położona bliżej kuchni #1. Podejdź tu do znajdującego się na lewo od łóżka stolika nocnego #2 i po wciśnięciu przycisku A zaczekaj aż gra przybliży widok.

Wybierz lewy przedmiot, czyli zdjęcie pana Black #1. Po podniesieniu tego przedmiotu ponownie wciśnij przycisk A, dzięki czemu główny bohater obróci ramkę ze zdjęciem i odczyta zapisaną na nim ukrytą wiadomość od niejakiej Nicole #2. Zdobędziesz w ten sposób nowy dowód rzeczowy (Clue - Concealed message).

Odłóż zdjęcie i zbadaj prawy przedmiot leżący na stoliku nocnym #1, którym okaże się pudełko na okulary. Także i tym razem ponownie wciśnij przycisk A, dzięki czemu dowiesz się, że pudełko pochodzi od tego samego producenta co okulary odnalezione na stacji towarowej. Do listy dowodów dołączony zostanie nowy przedmiot (Clue - Glasses case).

Pozostań w tym pomieszczeniu i udaj się do szafy na ubrania #1. Odnajdziesz tu tylko jeden przedmiot, a mianowicie stary bilet kolejowy linii Los Angeles - Seattle #2. Przedmiot ten dodany zostanie oczywiście do innych odnalezionych przedmiotów (Clue - Train ticket).

Wyjdź z tego pomieszczenia i udaj się w prawo, wchodząc do drugiej sypialni #1. Tu zbadaj okolice lustra po lewej stronie #2, przyglądaj się zdjęciu pani Black.

Możesz już skierować się na zewnątrz i najlepiej jest skorzystać z głównego wyjścia z domu #1. Udaj się teraz w lewo. Ponownie skręć w lewo, a po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do zamontowanego na ścianie domu i przylegającego do kuchni podgrzewacza wody #2.

Jak zapewne zauważyłeś, podgrzewacz został zdemontowany. Przed Tobą prosta zagadka polegająca na ponownym zamontowaniu rur. Gotowe rozwiązanie zaprezentowane zostało powyżej. Za każdym razem musisz podnieść rurkę z ziemi (screen z lewej kolumny) i następnie umieścić ją we właściwym miejscu (screen z prawej kolumny). Wykonanie wszystkich czynności doprowadzi do konkluzji, że brakuje jednej niebieskiej rurki. Odblokujesz jednocześnie nowy trop (Clue - Water heater).

Powróć do mieszkania i wejdź ponownie do pomieszczenia gościnnego celem rozpoczęcia przesłuchania Margaret Black. Na początek zadaj jej pytanie Slaughterhouse receipt (Rachunek z rzeźni) #1. Kobieta nic nie będzie wiedziała o zakupie świni, ale wyjawi, że Frank Morgan jest pracownikiem w firmie Adriana i że się kumplują. Margaret mówi prawdę, tak więc wciśnij przycisk A (Truth). Drugie pytanie to Cavanagh's Bar matchbook (Pudełko z zapałkami z baru Cavanagh's)#2. Kobieta przyzna, że jej mąż jest częstym bywalcem tego baru i ponownie wciśnij przycisk A (Truth).

Trzecie pytanie to Location of Adrian Black (Miejsce pobytu Adriana Black'a)#1. Margaret wyjawi jedynie, że miał się zeszłej nocy wybrać do baru i należy jej uwierzyć, tak więc wciśnij przycisk A (Truth). Czwarte pytanie to Photograph signed 'Nicole' (Zdjęcie z podpisem 'Nicole')#2. Kobieta skłamie na temat zdjęcia, w rezultacie czego musisz wcisnąć przycisk Y (Lie).