Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
W poradniku do gry Don't Starve znajdziesz wiele przydatnych informacji, które mogą okazać się kluczowe podczas walki o przetrwanie w dziczy. Zawarte w nim zostały zarówno podstawy rozgrywki, mechaniki i świata jak i zaawansowane techniki przetrwania.
Don't Starve - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Don't Starve to przygodowa gra akcji z domieszką elementów cRPG i strategii, za której powstanie odpowiada studio Klei Entertainment. Główny bohater – Wilson jest naukowcem-dżentelmenem, który za sprawą tajemniczego demona trafia do świata dziczy. Gracz ma za zadanie pomóc mu przetrwać w nieprzyjaznym środowisku i znaleźć sposób powrotu do domu.
Gra Don't Starve, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł premierę światową miał w 2013 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS4. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 82
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1320
Interface
Zdrowie psychiczne
Naughtiness
Typy krajobrazu
Bohaterowie
Dzień pierwszy
Dzień drugi
Lokalizacja
Obrona obozu
Rozbudowa obozu
Sadzonki
Prowadzenie ogródka warzywnego
Polowanie
Hodowla zwierząt
Gotowanie potraw
Uzbrojenie
Taktyka
Bossowie
Zamarzanie
Przetrwanie zimy
Typy światów
Fauna i Flora
Nowe przedmioty
Fauna i Flora
Nowe przedmioty
Nowe potwory
Nowe przedmioty
Potwory i przedmioty
Biomes (Mikroklimaty)
Opis moda - The Screecher
Don't Starve to bardzo rozbudowany i wymagający symulator szkoły przetrwania, który nie wybacza graczowi żadnych błędów. Wystarczy jeden nieostrożny ruch, a sterowany przez ciebie bohater umrze bolesną i ostateczną śmiercią. Aby tego uniknąć lub przynajmniej zmniejszyć liczbę przyszłych zgonów, najlepiej skorzystać z niniejszego poradnika. Znajdziesz w nim bardzo wiele przydatnych informacji, które mogą okazać się kluczowe podczas walki o przetrwanie w dziczy.
W poradniku umieszczono m.in.:
podstawy rozgrywki
szczegółowy opis pierwszych dni przygody
porady odnośnie zakładania obozowiska
informacje na temat wszystkich występujących w grze metod zdobywania pożywienia
dział poświęcony walce, wraz z opisem najtrudniejszych przeciwników i dostępnych broni
opis wszystkich magicznych przedmiotów
najważniejsze informacje na temat świń
opis przejścia Adventure Mode
sposób na uruchomienie konsoli gry i korzystanie z kodów
Dzięki temu tekstowi najnowsza gra studia Klei nie będzie miała przed tobą żadnych tajemnic.
Michał "kwiść" Chwistek i Przemysław "Imhotep" Dzieciński (www.gry-online.pl)
1. Pasek tworzenia przedmiotów - tutaj znajdziesz wszystkie przedmioty, które możesz stworzyć, wraz z opisem potrzebnych surowców.
2. Ekwipunek - na dole ekranu znajduje się ekwipunek bohatera. Trzy ostatnie ikony z prawej strony, to miejsce na przedmioty, w które obecnie wyposażona jest postać (prawa ręka, tors oraz głowa).
3. Przyciski nawigacji - mapa, pauza oraz strzałki służące do obracania kamery.
4. Wskaźnik głodu -Jeśli wskaźnik głodu stanie się pusty, nasz bohater zacznie tracić punkty zdrowia. Uzupełniaj go jedząc jagody, mięso czy wyhodowane warzywa. Gotowane pożywienie zawsze skuteczniej zabija głód. Żołądek opróżnia się wraz z upływem czasu.
5. Wskaźnik zdrowia psychicznego - Jeśli wskaźnik spadnie poniżej pewnego poziomu nasz bohater zacznie słyszeć szepty oraz widzieć różnego rodzaju zjawy. Aby do tego nie dopuścić, należy unikać jedzenia mięsa, zielonych grzybów oraz spania pod gołym niebem bez śpiwora. Poziom zdrowia psychicznego spada wraz z upływem czasu. Więcej na jego temat znajdziesz w dalszej części rozdziału.
6. Wskaźnik zdrowia fizycznego - jeśli spadnie do zera, nasza postać umiera. W odróżnieniu od głodu i zdrowia psychicznego, poziom zdrowia nie spada wraz z upływem czasu. Zdrowie tracimy tylko wtedy, gdy otrzymujemy obrażenia, głodujemy lub jemy nieodpowiednie potrawy. Możemy je uzupełnić dobrze się odżywiając lub stosując odpowiednie leki.
7. Zegar - tarcza zegara podzielona jest na trzy części, które oznaczają różne pory dnia: żółtą (dzień), czerwoną (wieczór) orazgranatową (noc). Dodatkowo na zegarze wyświetlana jest ilość dni, które udało nam się przetrwać, a po lewej znajduje się obręcz przedstawiająca aktualną fazę księżyca.
Poziom zdrowia psychicznego (Sanity), to dość szczególny wskaźnik, który może mieć istotny wpływ na świat widziany oczyma naszego bohatera. Wraz z jego spadkiem pojawiają się różnego rodzaju objawy:
ekran zaczyna drżeć i rozmywać się
wszystko zaczyna być widziane w jaśniejszych barwach
bohater zaczyna słyszeć szepty oraz widzieć halucynacje
zmienia się wygląd zwierząt (króliki stają się beardlingami, a ptaki letnie zmieniają się na zimowe)
w ciemnościach pojawiają się dziwne pary oczu
Gdy poziom spadnie do 30 punktów, nasza postać staje się szalona, a tym samym niegroźne wcześniej halucynacje zaczynają ją atakować. Żeby tego uniknąć, zapoznaj się z poniższą tabelą. Znajdziesz w niej większość czynności, które pozytywnie lub negatywnie oddziałują na psychikę postaci.
Działanie
Zmiana psychiki
Spanie w namiocie (Tent)
+50
Spanie na macie z trawy (Straw Roll)
Zabicie Terrorbeak
+33
Zjedzenie Taffy, Cooked Green Cap, Jerky, Pumpkin Cookie
Zabicie Crawling Horror
+15
Zjedzenie Garland, Small Jerky, Cooked Blue Cap
Zgolenie brody Wilsona
+10
Zjedzenie dań zrobionych w garnku (Crock Pot) z wyjątkiem Taffy, Pumpkin Cookie, Wet Goop, Monster Lasagna
Zebranie kwiatów (Flower)
+5
Zjedzenie Durian, Dark Petals, Extra Smelly Durian, Monster Jerky
Zebranie Evil Flowers
-5
Zjedzenie zepsutego jedzenia oraz Meat, Drumstick, Morsel, Frog Legs, Cooked Monster Meat, Cooked Red Cap
Kopanie w grobie
-10
Zjedzenie Monster Meat I Blue Mushroom
Przejście przez Worm Hole
-15
Zjedzenie Monster Lasagna
Atak nocnych potworów
-20
Zjedzenie Green Mushroom
-50
Działanie
Zmiana psychiki na minutę
Aura nastawionej przyjacielsko świni (musi stać blisko)
+25
Granie jako Maxwell
+20
Noszenie Tam o' Shanter
+6.7
Noszenie Top Hat, Dapper Vest
+3.3
Noszenie Feather Hat, Breezy Vest, Puffy Vest, Amulet
+2
Noszenie Garland, Winter Hat
+1.3
Opady deszczu
max -3.3
Noszenie Spiderhat, One-band Hat
-2
Negatywna aura Night Light
-3
Wieczorna pora dnia
-5
Noszenie Night Armor
-10
Noszenie Dark Sword
-20
Negatywna aura Dark Flower i Spider
-25
Zaprzyjaźnienie się ze świnią za pomocą One-band Hat
-25/świnia
Negatywna aura Beardling, Hound, Red Hound, Blue Hound, Tentacle, Spider Warrior, Ghost, Night Hand
-40
Całkowita ciemność
-50
Negatywna aura Werepig, Treeguard, Crawling Horror, Terrorbeak,
-100
Negatywna aura Dearclops, Spider Queen
-400
Naughtiness to ukryta statystyka, która wzrasta za każdym razem, gdy zabijesz w sposób bezpośredni lub przy pomocy pułapki niewinne zwierzę. Gdy zdobędziesz 30-50 punktów naughtiness, zjawi się stwór o imieniu Krampus, który będzie próbował ukraść z obozowiska wszystkie twoje cenne przedmioty. Zniszczy nawet skrzynie, żeby dostać się do skarbów. Aby odzyskać ekwipunek, będziesz musiał zabić bestię. Najlepiej skorzystać w tym celu z zabójczych strzałek (Blow Dart), które szybko wykończą stwora. Więcej na temat walki znajdziesz w poświęconej jej części poradnika. W tabeli poniżej wymieniono niewinne stworzenia oraz ilość punktów otrzymywanych za ich zabicie.
Zwierzę
Punkty naughtiness
Crow
1
Butterfly
1
Rabbit/Beardling
1
Redbird
2
Snowbird
2
Tallbird
2
Pig
3
Beefalo
4
Smallbird
6
Smallish Tallbird
6
W Don't Starve światy tworzone są w sposób losowy, ale określone typy krajobrazu charakteryzują się częstszym lub rzadszym występowaniem pewnych surowców lub przeciwników. W poniższej tabeli znajdziesz ich pełną listę.
Typ krajobrazu
Bardzo popularne
Średnio popularne
Rzadkie
Las
Log, Pine Cone, Twigs
Pig House, Spider, Petals, Grave
Berry Bush
Łąka
Flint, Petals, Carrots, Berry Bush, Pine Cone, Grass, Log, Twigs, Bee, Butterfly, Killer Bee, Firefly, Frog Pond, Rabbit, Spider
Rocks
Sawanna
Grass, Rabbit, Redbird, Crow
Beefalo, Manure, Rock, Spider
Petals
Bagna
Reeds, Tentacle, Merm, Rundown House
Spider, Log, Twigs, Pond
Kamienisty teren
Flint, Rock
Gold Nugget, Nitre, Tallbird, Tallbird Egg, Spider
Wraz