Don't Starve - poradnik do gry - Michał "Kwiść" Chwistek - ebook

Don't Starve - poradnik do gry ebook

Przemysław "Imhotep" Dzieciński, Michał "Kwiść" Chwistek

4,0

Opis

W poradniku do gry Don't Starve znajdziesz wiele przydatnych informacji, które mogą okazać się kluczowe podczas walki o przetrwanie w dziczy. Zawarte w nim zostały zarówno podstawy rozgrywki, mechaniki i świata jak i zaawansowane techniki przetrwania.

Don't Starve - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Kody
  • Lista Aktualizacji
  • Adventure Mode
  • Lokalizacja (Założenie obozu)
  • Don't Starve - wymagania sprzętowe
  • Przetrwanie zimy (Zima)
  • Rozbudowa obozu (Założenie obozu)
  • Dzień pierwszy (Początek przygody)
  • Hodowla zwierząt (Zdobywanie pożywienia)
  • Bohaterowie (Podstawy rozgrywki)

Informacja o grze

Don't Starve to przygodowa gra akcji z domieszką elementów cRPG i strategii, za której powstanie odpowiada studio Klei Entertainment. Główny bohater – Wilson jest naukowcem-dżentelmenem, który za sprawą tajemniczego demona trafia do świata dziczy. Gracz ma za zadanie pomóc mu przetrwać w nieprzyjaznym środowisku i znaleźć sposób powrotu do domu.

Gra Don't Starve, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł premierę światową miał w 2013 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS4. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 82

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
4,0 (6 ocen)
3
1
1
1
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Don't Starveporadnik do gry

autorzy: Michał "Kwiść" Chwistek, Przemysław "Imhotep" Dzieciński

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1320

[email protected]

Spis treści

Don't Starve - poradnik do gry

Podstawy rozgrywki

Interface

Zdrowie psychiczne

Naughtiness

Typy krajobrazu

Bohaterowie

Początek przygody

Dzień pierwszy

Dzień drugi

Założenie obozu

Lokalizacja

Obrona obozu

Rozbudowa obozu

Zdobywanie pożywienia

Sadzonki

Prowadzenie ogródka warzywnego

Polowanie

Hodowla zwierząt

Gotowanie potraw

Świńskie sprawy

Walka

Uzbrojenie

Taktyka

Bossowie

Zima

Zamarzanie

Przetrwanie zimy

Magia

Adventure Mode

Typy światów

Kody

Lista Aktualizacji

Jaskinie

Fauna i Flora

Nowe przedmioty

Zmiany w postaciach

Ruiny

Fauna i Flora

Nowe przedmioty

Kostnica

A Moderately Friendly Update

Nowe potwory

Nowe przedmioty

Six Feet Under

Potwory i przedmioty

Biomes (Mikroklimaty)

All's Well That Maxwell

Opis moda - The Screecher

Don't Starve - wymagania sprzętowe

Don't Starve - poradnik do gry

Don't Starve to bardzo rozbudowany i wymagający symulator szkoły przetrwania, który nie wybacza graczowi żadnych błędów. Wystarczy jeden nieostrożny ruch, a sterowany przez ciebie bohater umrze bolesną i ostateczną śmiercią. Aby tego uniknąć lub przynajmniej zmniejszyć liczbę przyszłych zgonów, najlepiej skorzystać z niniejszego poradnika. Znajdziesz w nim bardzo wiele przydatnych informacji, które mogą okazać się kluczowe podczas walki o przetrwanie w dziczy.

W poradniku umieszczono m.in.:

podstawy rozgrywki

szczegółowy opis pierwszych dni przygody

porady odnośnie zakładania obozowiska

informacje na temat wszystkich występujących w grze metod zdobywania pożywienia

dział poświęcony walce, wraz z opisem najtrudniejszych przeciwników i dostępnych broni

opis wszystkich magicznych przedmiotów

najważniejsze informacje na temat świń

opis przejścia Adventure Mode

sposób na uruchomienie konsoli gry i korzystanie z kodów

Dzięki temu tekstowi najnowsza gra studia Klei nie będzie miała przed tobą żadnych tajemnic.

Michał "kwiść" Chwistek i Przemysław "Imhotep" Dzieciński (www.gry-online.pl)

Podstawy rozgrywki

Interface

1. Pasek tworzenia przedmiotów - tutaj znajdziesz wszystkie przedmioty, które możesz stworzyć, wraz z opisem potrzebnych surowców.

2. Ekwipunek - na dole ekranu znajduje się ekwipunek bohatera. Trzy ostatnie ikony z prawej strony, to miejsce na przedmioty, w które obecnie wyposażona jest postać (prawa ręka, tors oraz głowa).

3. Przyciski nawigacji - mapa, pauza oraz strzałki służące do obracania kamery.

4. Wskaźnik głodu -Jeśli wskaźnik głodu stanie się pusty, nasz bohater zacznie tracić punkty zdrowia. Uzupełniaj go jedząc jagody, mięso czy wyhodowane warzywa. Gotowane pożywienie zawsze skuteczniej zabija głód. Żołądek opróżnia się wraz z upływem czasu.

5. Wskaźnik zdrowia psychicznego - Jeśli wskaźnik spadnie poniżej pewnego poziomu nasz bohater zacznie słyszeć szepty oraz widzieć różnego rodzaju zjawy. Aby do tego nie dopuścić, należy unikać jedzenia mięsa, zielonych grzybów oraz spania pod gołym niebem bez śpiwora. Poziom zdrowia psychicznego spada wraz z upływem czasu. Więcej na jego temat znajdziesz w dalszej części rozdziału.

6. Wskaźnik zdrowia fizycznego - jeśli spadnie do zera, nasza postać umiera. W odróżnieniu od głodu i zdrowia psychicznego, poziom zdrowia nie spada wraz z upływem czasu. Zdrowie tracimy tylko wtedy, gdy otrzymujemy obrażenia, głodujemy lub jemy nieodpowiednie potrawy. Możemy je uzupełnić dobrze się odżywiając lub stosując odpowiednie leki.

7. Zegar - tarcza zegara podzielona jest na trzy części, które oznaczają różne pory dnia: żółtą (dzień), czerwoną (wieczór) orazgranatową (noc). Dodatkowo na zegarze wyświetlana jest ilość dni, które udało nam się przetrwać, a po lewej znajduje się obręcz przedstawiająca aktualną fazę księżyca.

Zdrowie psychiczne

Poziom zdrowia psychicznego (Sanity), to dość szczególny wskaźnik, który może mieć istotny wpływ na świat widziany oczyma naszego bohatera. Wraz z jego spadkiem pojawiają się różnego rodzaju objawy:

ekran zaczyna drżeć i rozmywać się

wszystko zaczyna być widziane w jaśniejszych barwach

bohater zaczyna słyszeć szepty oraz widzieć halucynacje

zmienia się wygląd zwierząt (króliki stają się beardlingami, a ptaki letnie zmieniają się na zimowe)

w ciemnościach pojawiają się dziwne pary oczu

Gdy poziom spadnie do 30 punktów, nasza postać staje się szalona, a tym samym niegroźne wcześniej halucynacje zaczynają ją atakować. Żeby tego uniknąć, zapoznaj się z poniższą tabelą. Znajdziesz w niej większość czynności, które pozytywnie lub negatywnie oddziałują na psychikę postaci.

Jednorazowe efekty

Działanie

Zmiana psychiki

Spanie w namiocie (Tent)

+50

Spanie na macie z trawy (Straw Roll)

Zabicie Terrorbeak

+33

Zjedzenie Taffy, Cooked Green Cap, Jerky, Pumpkin Cookie

Zabicie Crawling Horror

+15

Zjedzenie Garland, Small Jerky, Cooked Blue Cap

Zgolenie brody Wilsona

+10

Zjedzenie dań zrobionych w garnku (Crock Pot) z wyjątkiem Taffy, Pumpkin Cookie, Wet Goop, Monster Lasagna

Zebranie kwiatów (Flower)

+5

Zjedzenie Durian, Dark Petals, Extra Smelly Durian, Monster Jerky

Zebranie Evil Flowers

-5

Zjedzenie zepsutego jedzenia oraz Meat, Drumstick, Morsel, Frog Legs, Cooked Monster Meat, Cooked Red Cap

Kopanie w grobie

-10

Zjedzenie Monster Meat I Blue Mushroom

Przejście przez Worm Hole

-15

Zjedzenie Monster Lasagna

Atak nocnych potworów

-20

Zjedzenie Green Mushroom

-50

Czasowe efekty

Działanie

Zmiana psychiki na minutę

Aura nastawionej przyjacielsko świni (musi stać blisko)

+25

Granie jako Maxwell

+20

Noszenie Tam o' Shanter

+6.7

Noszenie Top Hat, Dapper Vest

+3.3

Noszenie Feather Hat, Breezy Vest, Puffy Vest, Amulet

+2

Noszenie Garland, Winter Hat

+1.3

Opady deszczu

max -3.3

Noszenie Spiderhat, One-band Hat

-2

Negatywna aura Night Light

-3

Wieczorna pora dnia

-5

Noszenie Night Armor

-10

Noszenie Dark Sword

-20

Negatywna aura Dark Flower i Spider

-25

Zaprzyjaźnienie się ze świnią za pomocą One-band Hat

-25/świnia

Negatywna aura Beardling, Hound, Red Hound, Blue Hound, Tentacle, Spider Warrior, Ghost, Night Hand

-40

Całkowita ciemność

-50

Negatywna aura Werepig, Treeguard, Crawling Horror, Terrorbeak,

-100

Negatywna aura Dearclops, Spider Queen

-400

Naughtiness

Naughtiness to ukryta statystyka, która wzrasta za każdym razem, gdy zabijesz w sposób bezpośredni lub przy pomocy pułapki niewinne zwierzę. Gdy zdobędziesz 30-50 punktów naughtiness, zjawi się stwór o imieniu Krampus, który będzie próbował ukraść z obozowiska wszystkie twoje cenne przedmioty. Zniszczy nawet skrzynie, żeby dostać się do skarbów. Aby odzyskać ekwipunek, będziesz musiał zabić bestię. Najlepiej skorzystać w tym celu z zabójczych strzałek (Blow Dart), które szybko wykończą stwora. Więcej na temat walki znajdziesz w poświęconej jej części poradnika. W tabeli poniżej wymieniono niewinne stworzenia oraz ilość punktów otrzymywanych za ich zabicie.

Zwierzę

Punkty naughtiness

Crow

1

Butterfly

1

Rabbit/Beardling

1

Redbird

2

Snowbird

2

Tallbird

2

Pig

3

Beefalo

4

Smallbird

6

Smallish Tallbird

6

Typy krajobrazu

W Don't Starve światy tworzone są w sposób losowy, ale określone typy krajobrazu charakteryzują się częstszym lub rzadszym występowaniem pewnych surowców lub przeciwników. W poniższej tabeli znajdziesz ich pełną listę.

Typ krajobrazu

Bardzo popularne

Średnio popularne

Rzadkie

Las

Log, Pine Cone, Twigs

Pig House, Spider, Petals, Grave

Berry Bush

Łąka

Flint, Petals, Carrots, Berry Bush, Pine Cone, Grass, Log, Twigs, Bee, Butterfly, Killer Bee, Firefly, Frog Pond, Rabbit, Spider

Rocks

Sawanna

Grass, Rabbit, Redbird, Crow

Beefalo, Manure, Rock, Spider

Petals

Bagna

Reeds, Tentacle, Merm, Rundown House

Spider, Log, Twigs, Pond

Kamienisty teren

Flint, Rock

Gold Nugget, Nitre, Tallbird, Tallbird Egg, Spider

Bohaterowie

Wraz