Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2012

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 370

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Hitman: Rozgrzeszenie - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Poradnik do gry Hitman: Rozgrzeszenie to dokładne kompendium wiedzy przydatnej w rozgrywce. W opracowaniu znalazł się między innymi opis przejścia wszystkich misji, a także kompletu wyzwań z nimi związanych. Nie zabrakło również szeregu przydatnych porad.

Hitman: Rozgrzeszenie - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Hitman: Rozgrzeszenie - wymagania sprzętowe
  • Wybór poziomu trudności (Porady)
  • Ogrody (1 - Osobisty kontrakt)
  • PC (Sterowanie)
  • Odnalezienie Króla Chinatown (Rynek Chinatown) (2 - Król Chinatown)
  • Zamordowanie Króla Chinatown (Rynek Chinatown) (2 - Król Chinatown)
  • 2 - Król Chinatown (Wyzwania)
  • 1 - Osobisty kontrakt (Wyzwania)
  • Eksploracja okolicy (Porady)
  • Eksploracja parteru hotelu i bocznych alejek (Hotel Terminus) (3 - Terminus)

Informacja o grze

Kolejna odsłona serii stworzonej przez duńskie studio IO Interactive. Gracze wcielają się w płatnego zabójcę, a ich zadaniem jest cicha eksterminacja przeciwników. Tym razem Agent 47 zostaje zdradzony przez swoich dawnych pracodawców i wrzucony w samo centrum tajemniczego spisku. Gra zawiera szereg ułatwień względem swoich poprzedników, choć mimo to potrafi być bardzo wymagająca.

Gra Hitman: Absolution, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Opinie o ebooku Hitman: Rozgrzeszenie - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Fragment ebooka Hitman: Rozgrzeszenie - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Hitman:Rozgrzeszenieporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1292

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Hitman: Rozgrzeszenie - poradnik do gry

Sterowanie

PC

Xbox 360

PS3

Porady

Wybór poziomu trudności

Eksploracja okolicy

Stany zaalarmowania przeciwników

Pozostawanie w ukryciu

Używanie przebrań

Sposoby eliminacji innych postaci

Wykorzystywanie elementów otoczenia

System punktowy i wyzwania

Dodatkowa zawartość

1 - Osobisty kontrakt

Ogrody

Szklarnia

Urwisko

Parter posiadłości

Piętro posiadłości

2 - Król Chinatown

Odnalezienie Króla Chinatown (Rynek Chinatown)

Zamordowanie Króla Chinatown (Rynek Chinatown)

Otrucie Króla Chinatown (Rynek Chinatown)

Opuszczenie rynku (Rynek Chinatown)

3 - Terminus

Eksploracja parteru hotelu i bocznych alejek (Hotel Terminus)

Eksploracja piwnicy hotelu (Hotel Terminus)

Dotarcie na siódme piętro hotelu (Hotel Terminus)

Eksploracja siódmego piętra hotelu (Górne piętra)

Przedostanie się na ósme piętro hotelu (Górne piętra)

Dotarcie do pokoju 899 (Górne piętra)

4 - Uciekaj, by przeżyć

Płonący hotel

Przeprawa przez pierwszą część biblioteki (Biblioteka)

Przeprawa przez drugą część biblioteki (Biblioteka)

Gołębnik

Uniknięcie obławy (Shangri-La)

Dotarcie do windy (Shangri-La)

Dotarcie na stację (Stacja kolejki)

Uruchomienie semaforów kolejowych (Stacja kolejki)

5 - Myśliwy i ofiara

Dziedziniec

Przedostanie się do wnętrza klubu (Klub Vixen)

Zamordowanie Doma Osmonda (Klub Vixen)

Wydostanie się z klubu (Klub Vixen)

Przebieralnie

Opuszczony budynek

Przedostanie się do wnętrza sklepu (Sklep wielobranżowy)

Dotarcie do wyjścia (Sklep wielobranżowy)

Strefa załadunkowa

Eksploracja Chinatown (Chinatown)

Zamordowanie Franka Owensa (Chinatown)

Zamordowanie Billa Dole'a (Chinatown)

Zamordowanie Larry'ego Clay'a (Chinatown)

Opuszczenie Chinatown (Chinatown)

6 - Rosewood

Oddział Victorii

Eksploracja pierwszego piętra sierocińca (Korytarze sierocińca)

Eksploracja parteru sierocińca (Korytarze sierocińca)

Odnalezienie bezpieczników - niższe poziomy trudności (Korytarze sierocińca)

Odnalezienie bezpieczników - wyższe poziomy trudności (Korytarze sierocińca)

Korytarze sierocińca - Przywrócenie zasilania

Kotłownia - Doścignięcie Wade'a

Kotłownia - Pokonanie Wade'a

7 - Witamy w Hope

Dotarcie do barmana bez wszczynania bójki (Great Balls of Fire)

Dotarcie do barmana po wszczęciu bójki (Great Balls of Fire)

8 - Dar Ptaśka

Eksploracja sklepu (Sklep z bronią)

Wygranie turnieju na strzelnicy (Sklep z bronią)

Zdobycie klucza do gabloty (Sklep z bronią)

Odzyskanie Silverballerów (Sklep z bronią)

9 - Ogolić Lenny'ego

Eksploracja miasteczka (Ulice Hope)

Zamordowanie Tylera Colvina (Ulice Hope)

Zamordowanie Landona Metcalfa (Ulice Hope)

Zamordowanie Gavina LeBlonda (Ulice Hope)

Dotarcie do tylnego wejścia (Ulice Hope)

Eksploracja zakładu fryzjerskiego (Zakład fryzjerski)

Zamordowanie Masona McCready'ego (Zakład fryzjerski)

Zamordowanie Luke'a Wheeley'a (Zakład fryzjerski)

Zneutralizowanie Lenny'ego (Zakład fryzjerski)

10 - Koniec trasy (Pustynia)

11 - Dexter Industries

Wyłączenie systemów ochrony (Ślepa uliczka)

Dotarcie do wejścia do tartaku (Ślepa uliczka)

Stary tartak

Dotarcie do jaskiń (Zejście)

Dotarcie do windy (Zejście)

Dotarcie do głównego kompleksu (Budynek fabryczny)

Przedostanie się do wnętrza budynku fabrycznego (Budynek fabryczny)

Dotarcie do lobby budynku fabrycznego (Budynek fabryczny)

Skorzystanie z windy w lobby (Budynek fabryczny)

12 - Fabryka śmierci

Dotarcie do strefy testów (Strefa testów)

Eksploracja strefy testów (Strefa testów)

Zamordowanie doktora Marcusa Greena (Strefa testów)

Wyłączenie systemu ochrony (Strefa testów)

Strefa odkażania

Eksploracja działu badań (Dział badań)

Zamordowanie doktora Raymonda Valentine'a (Dział badań)

Zamordowanie doktora Edwarda Ashforda (Dział badań)

Zniszczenie wyników badań Ashforda (Dział badań)

13 - Noc walki

Eksploracja hangaru (Hangar Patrioty)

Użycie karty dostępu (Hangar Patrioty)

Założenie stroju Patrioty (Hangar Patrioty)

Eksploracja areny (Arena)

Zamordowanie Sancheza w tradycyjny sposób (Arena)

Stoczenie pojedynku na ringu z Sanchezem (Arena)

Opuszczenie areny (Arena)

14 - Atak Świętych

Zamordowanie Jennifer Paxton (Parking)

Dotarcie do miejsca pobytu Heather McCarthy (Parking)

Zamordowanie Heather McCarthy (Parking)

Zbadanie recepcji (Recepcja)

Zamordowanie Dijany i Agniji Radoncic (Recepcja)

Opuszczenie terenu motelu (Recepcja)

Zamordowanie Louisy 'Candy' Cain (Pole kukurydzy)

Zamordowanie Jaqueline Moorhead (Pole kukurydzy)

Zamordowanie LaSandry Dixon (Pole kukurydzy)

Dotarcie do punktu dowodzenia (Pole kukurydzy)

15 - Prawo Skurky'ego

Eksploracja gmachu sądu (Gmach sądu)

Dotarcie do cel w przebraniu sędziego (Gmach sądu)

Dotarcie do cel w przebraniu oskarżonego (Gmach sądu)

Dotarcie do cel w tradycyjny sposób (Gmach sądu)

Cele

Więzienie

16 - Operacja Młot Bojowy

Więzienie hrabstwa

Otoczony

Magazyn

Targ w Hope

Obrzeża

17 - Jedyny w swoim rodzaju (Sklep krawiecki)

18 - Blackwater Park

Eksploracja okolic budynku mieszkalnego (Blackwater Park)

Przedostanie się do wnętrza budynku mieszkalnego (Blackwater Park)

Eksploracja wnętrza budynku mieszkalnego (Blackwater Park)

Odblokowanie dostępu do windy (Blackwater Park)

Dotarcie do głównej części apartamentu (Apartament)

Eksploracja apartamentu (Apartament)

Eliminacja Layli w tradycyjny sposób (Apartament)

Eliminacja Layli w zaaranżowanym wypadku (Apartament)

Pokonanie Layli w bezpośrednim pojedynku (Apartament)

Zbadanie schronu (Apartament)

19 - Odliczanie

Dotarcie na główny dach (Dach Blackwater)

Dotarcie do miejsca pobytu Dextera (Dach Blackwater)

Zamordowanie Dextera (Dach Blackwater)

20 - Rozgrzeszenie

Wejście na cmentarz

Eksploracja okolic grobowca (Grobowiec Burnwoodów)

Zamordowanie Jade (Grobowiec Burnwoodów)

Krematorium

Wyzwania

1 - Osobisty kontrakt

2 - Król Chinatown

3 - Terminus

4 - Uciekaj, by przeżyć

5 - Myśliwy i ofiara (01 - 08)

5 - Myśliwy i ofiara (09 - 16)

6 - Rosewood

7 - Witamy w Hope

8 - Dar Ptaśka

9 - Ogolić Lenny'ego (01 - 07)

9 - Ogolić Lenny'ego (08 - 15)

11 - Dexter Industries

12 - Fabryka śmierci (01 - 09)

12 - Fabryka śmierci (10 - 19)

13 - Noc walki

14 - Atak Świętych

15 - Prawo Skurky'ego (01 - 08)

15 - Prawo Skurky'ego (09 - 11)

16 - Operacja Młot Bojowy

18 - Blackwater Park (01 - 13)

18 - Blackwater Park (14 - 23)

19 - Odliczanie

20 - Rozgrzeszenie

Osiągnięcia Steam

Hitman: Rozgrzeszenie - wymagania sprzętowe

Hitman: Rozgrzeszenie - poradnik do gry

Nieoficjalny poradnik do gry Hitman: Rozgrzeszenie zawiera bardzo szczegółowy opis przejścia jej wszystkich dwudziestu misji. W opisie każdego z etapów znalazły się informacje na temat:

starannej eksploracji udostępnianych obszarów;

przenikania do niedostępnych miejsc;

radzenia sobie z przeciwnikami;

umiejętnego wykorzystywania przebrań i pozostawania w ukryciu;

uzyskiwania najlepszych wyników punktowych;

możliwych sposobów eliminacji głównych celów.

W poradniku zamieszczono ponadto przydatne porady dla osób rozpoczynających swoją przygodę z grą oraz omówienia opcjonalnych wyzwań związanych z kolejnymi misjami.

Oznaczenia kolorystyczne w poradniku

W niniejszym poradniku zastosowane zostały następujące oznaczenia kolorystyczne:

Brązowy

kolor użyty został do oznaczenia pojawiających się w grze ważnych postaci niezależnych (sojuszników oraz wrogów Hitmana).

Zielony

kolor użyty został do oznaczenia mniej istotnych dla gry przedmiotów (np. broń biała, medykamenty).

Pomarańczowy

kolor użyty został do oznaczenia przedmiotów pomocnych w zaliczaniu misji (np. karty dostępu), sekretów (np. dowody) oraz urządzeń, z którymi Hitman może wchodzić w interakcję (np. panele sterowania otwierające bramy).

Uwaga techniczna: Misje opisane w poradniku były testowane na różnych poziomach trudności, głównie pod kątem różnic dotyczących występowania przeciwników. W zależności od wybranego poziomu trudności możesz w rezultacie nie spotkać niektórych wrogów opisanych w tekście lub mogą oni przebywać w innych miejscach.

Hitman: Absolution - PORADNIK UKOŃCZONY

Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres redakcja@gry-online.pl.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche) wydane po zakończeniu prac nad poradnikiem, mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika.

DZIENNIK ZMIAN

20 grudnia 2012 - załączono sterowanie dla konsoli Xbox 360 oraz PlayStation 3, opisy przejścia misji 18 (Blackwater Park), 19 (Odliczanie) oraz 20 (Rozgrzeszenie) wraz z występującymi w nich wyzwaniami. Dodano również osiągnięcia Steam i wprowadzono szereg pomniejszych zmian w opublikowanej wcześniej treści.

17 grudnia 2012 - zaktualizowano poradnik o opisy przejścia misji 15-17 oraz szczegółowe omówienia wyzwań dla misji 15 (Prawo Skurky'ego) i 16 (Operacja Młot Bojowy).

13 grudnia 2012 - Dodano opis przejścia misji 14 (Atak Świętych) oraz wszystkich związanych z nią wyzwań.

10 grudnia 2012 - Szczegółowe opisy przejścia oraz omówienia wszystkich wyzwań dla misji 12 (Fabryka śmierci) i 13 (Noc walki).

6 grudnia 2012 - Dodano szczegółowy opis przejścia misji 10 oraz 11, jak również omówienie wszystkich wyzwań powiązanych z jedenastą misją gry.

3 grudnia 2012 - Dodano szczegółowy opis przejścia misji 7-9 oraz wszystkich powiązanych z nimi wyzwań.

27 listopada 2012 - załączono szczegółowe opisy przejścia misji 5 (Myśliwy i ofiara) oraz 6 (Rosewood), jak również powiązanych z nimi wyzwań.

23 listopada 2012 - dodano bardzo szczegółowy opis wszystkich wyzwań oraz etapów czwartej misji gry, zatytułowanej Uciekaj, by przeżyć.

20 listopada 2012 - szczegółowy opis przejścia trzech początkowych misji, przedstawiający wszystkie możliwe warianty zachowania. Pierwsze zestawienie wyzwań powiązanych z głównymi misjami gry.

Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Sterowanie

PC

Poruszanie się

Interakcja

Podniesienie przedmiotu

Schowanie się za zasłoną

Przeciąganie ciała

Walka wręcz

Założenie przebrania

Wzięcie żywej tarczy / Symulacja poddania się

Bieganie / Precyzyjne celowanie

Celowanie (przytrzymaj)

Strzał (lub inny atak)

Przeładowanie broni

Załączenie instynktu (przytrzymaj)

Zmiana umiejscowienia kamery śledzącej Hitmana

Tryb skradania się

Schowanie broni

Założenie lub zdjęcie tłumika

Wybór broni z inwentarza / Przybliżenie lub oddalenie obrazu (broń z lunetą)

Upuszczenie przedmiotu

Zaznaczenie celu (tryb Kontrakty)

Xbox 360

Poruszanie się

Zmiana umiejscowienia kamery śledzącej Hitmana

Sterowanie kamerą

Tryb skradania się

Interakcja

Schowanie się za zasłoną

Walka wręcz

Podniesienie przedmiotu

Wybór broni białej i materiałów wybuchowych z inwentarza / Przybliżenie obrazu (broń z lunetą)

Schowanie broni / Oddalenie obrazu (broń z lunetą)

Wybór pistoletów z inwentarza

Wybór ciężkiej broni z inwentarza

Bieganie

Celowanie (przytrzymaj)

Przeładowanie broni / Załączenie instynktu (przytrzymaj)

Strzał (lub inny atak)

Okno inwentarza i celów misji

Zatrzymanie gry

PS3

PlayStation 3

Poruszanie się

Zmiana umiejscowienia kamery śledzącej Hitmana

Sterowanie kamerą

Tryb skradania się

Interakcja

Schowanie się za zasłoną

Walka wręcz

Podniesienie przedmiotu

Wybór broni białej i materiałów wybuchowych z inwentarza / Przybliżenie obrazu (broń z lunetą)

Schowanie broni / Oddalenie obrazu (broń z lunetą)

Wybór pistoletów z inwentarza

Wybór ciężkiej broni z inwentarza

Bieganie

Celowanie (przytrzymaj)

Przeładowanie broni / Załączenie instynktu (przytrzymaj)

Strzał (lub inny atak)

Okno inwentarza i celów misji

Zatrzymanie gry

Porady

Wybór poziomu trudności

W grze Hitman: Rozgrzeszenie dostępnych jest pięć poziomów trudności. Poziomy Łatwy i Normalny traktowane są jako swego rodzaju wprowadzenie do rozgrywki, natomiast poziomy Trudny, Ekspert i Purysta przygotowano z myślą o weteranach serii oraz osobach, które dobrze zapoznały się już z podstawowymi mechanizmami i szukają większego wyzwania. Wyboru poziomu trudności tradycyjnie dokonuje się na samym początku zabawy, aczkolwiek gra pozwala go także zmienić bezpośrednio w trakcie rozgrywania misji. Wiedz jednak, że wiążą się z tym dwa ograniczenia. Po pierwsze, zmiana poziomu trudności oznacza powrót do ostatniego punktu kontrolnego. Po drugie, dokonywanie tego typu zmian może uniemożliwić zdobycie niektórych osiągnięć.

Najważniejsze cechy poszczególnych poziomów trudności znajdują się w poniższej tabeli (pogrubioną czcionką oznaczono zmiany na danym poziomie trudności względem poprzedniego):

ŁATWY

NORMALNY

TRUDNY

EKSPERT

PURYSTA

punkty kontrolne są dostępne

punkty kontrolne są dostępne

punkty kontrolne są dostępne

punkty kontrolne są niedostępne

punkty kontrolne są niedostępne

samoregeneracja instynktu

brak samoregeneracji instynktu

brak samoregeneracji instynktu

brak samoregeneracji instynktu

brak samoregeneracji instynktu

wyświetlanie podpowiedzi instynktu

wyświetlanie podpowiedzi instynktu

brak podpowiedzi instynktu

brak podpowiedzi instynktu

brak podpowiedzi instynktu

mała liczba przeciwników

normalna liczba przeciwników

zwiększona liczba przeciwników

maksymalna liczba przeciwników

maksymalna liczba przeciwników

wolny czas reakcji przeciwników

normalny czas reakcji przeciwników

szybki czas reakcji przeciwników

najszybszy czas reakcji przeciwników

najszybszy czas reakcji przeciwników

instynkt maleje przy każdym użyciu

instynkt maleje przy każdym użyciu

instynkt maleje przy każdym użyciu

brak samouczka

brak interfejsu użytkownika (HUD), w tym mapy okolicy

Rekomendacja: Jeżeli Hitman: Rozgrzeszenie to twój pierwszy kontakt z serią i/lub nie chcesz żeby rozgrywka stała się dużym wyzwaniem, to wskazane jest dokonanie wyboru Normalnego poziomu trudności. Łatwy poziom najlepiej jest zignorować, szczególnie że nie można w nim zaliczać dodatkowych wyzwań. Jeżeli doskonale znasz sagę Hitman i/lub pragniesz żeby rozgrywka stała się bardziej wymagająca, to najlepiej jest wybrać poziom trudności Trudny lub Ekspert. Na rozgrywkę w trybie Purysta radzę zdecydować się dopiero po wielokrotnym skończeniu gry, kiedy to poszczególne misje będą ci już doskonale znane.

Na poziomach trudności Łatwy, Normalny i Trudny możliwe jest korzystanie z dodatkowych punktów kontrolnych i są to świecące znaki na ziemi. W celu uaktywnienia danego punktu kontrolnego musisz do niego podejść i wcisnąć klawisz/przycisk interakcji. Przed uaktywnieniem każdego nowego checkpointu warto uzupełnić zapasy, zadbać o właściwe przebranie oraz pozałatwiać wszystkie pozostałe sprawy w poprzednich obszarach, tak by w razie potrzeby przeładowania misji nie trzeba się było do nich wracać.

Na poziomach trudności Ekspert i Purysta punkty kontrolne nie pojawiają się. Oznacza to, że musisz przechodzić poszczególne fragmenty misji (te oddzielane ekranami ładowania i oddzielnie punktowane) za jednym podejściem.

Eksploracja okolicy

Informacje zawarte na tej stronie mówią dokładnie w jaki sposób należy badaćotoczenie przy okazji każdego z podejmowanych zleceń. Wymienione zostały elementy na których warto skupić szczególną uwagę, a także jak posługiwać się dostępnym w grze zmysłem - instynktem.

Hitman: Rozgrzeszenie to nieliniowa gra, dzięki czemu do kolejnych obszarów prowadzą różne ścieżki, a głównych celów misji możesz pozbywać się na wiele sposobów. W odnajdywaniu tych różnych wariantów zachowania może ci znacząco pomóc instynkt.

Jeżeli grasz na poziomie trudności Łatwy lub Normalny to gra okazjonalnie będzie wyświetlała podpowiedzi po załączeniu instynktu (powyższy screen). Na wyższych poziomach trudności podpowiedzi są niedostępne, ale mimo wszystko warto wspomagać się instynktem, tak by szybciej lokalizować interaktywne przedmioty oraz urządzenia.

Za każdym razem gdy dotarłeś do zupełniej nowej lokacji dobrze jest poświęcić kilka czy nawet kilkanaście minut na dokładne zapoznanie się z nią. Przygotowania te mają przede wszystkim na celu odnalezienie możliwych przejść i w tym przypadku polecam rozglądać się w głównej mierze za tymi miejscami, które nie są pilnowane (dobrym przykładem mogą tu być szyby wentylacyjne oraz gzymsy budynków). Zapoznanie się z danym obszarem może ci ponadto pozwolić na ustalenie ścieżek przemarszu wrogo nastawionych postaci czy oznaczenie miejsc, które domyślnie nie są dostępne i wymagają działania z ukrycia lub skorzystania z odpowiedniego przebrania.

Stany zaalarmowania przeciwników

Nie licząc wyjątkowych sytuacji, w których wrogowie od samego początku misji polują na Hitmana, są oni zazwyczaj do Ciebie neutralnie nastawieni. Neutralność ta może zostać w bardzo łatwy sposób naruszona. Najczęstszym powodem takiego stanu rzeczy jest przyłapanie Hitmana na wkroczeniu do obszaru, do którego nie ma dostępu. Inne powody zaalarmowania wartowników to wydanie się im podejrzanym w sytuacji dysponowania identycznym przebraniem oraz poruszanie się z wyciągniętą bronią. Musisz o tym wszystkim pamiętać, starając się możliwie jak najdłużej działać z ukrycia i pozostawiać tym samym przeciwników w niewiedzy.

Wrogowie mają trzy zasadnicze poziomy zaalarmowania. Poziom żółty niekoniecznie wiąże się jeszcze z kłopotami. Oznacza on, że coś zwróciło uwagę Twoich przeciwników, na przykład dźwięk alarmu samochodowego czy przebranie Hitmana. Poziom pomarańczowy to już o wiele większy problem, albowiem przeciwnicy znajdujący się w tym trybie ewidentnie wiedzą, że coś nie jest tak. Poziom czerwony to najgorszy z możliwych wariantów, albowiem Hitman jest wtedy atakowany przez wrogów. Warto przy okazji dodać, że doprowadzanie do wszczynania alarmów może się wiązać z jeszcze jednym utrudnieniem, a mianowicie wezwaniem posiłków, w rezultacie czego wyjście cało z opresji może okazać się jeszcze trudniejsze. W zależności od tego jak bardzo wrogowie zostali zaalarmowani możesz liczyć na to, że sytuacja z czasem się uspokoi bądź zostać zmuszonym do ich wyeliminowania.

Pozostawanie w ukryciu

To w jaki sposób możesz pozostawać w ukryciu jest najczęściej uzależnione od założeń poszczególnych etapów, aczkolwiek niezależnie od sytuacji warto pamiętać o kilku ważnych sprawach:

Staraj się nie wywoływać niepotrzebnego zamieszania, unikając kontaktów z przeciwnikami i nie informując wrogów o swoich poczynaniach tak długo jak jest to tylko możliwe.

Zachowuj szczególne środki ostrożności podczas eksploracji obszarów, w których nieproszone osoby nie są mile widziane.

Zacieraj za sobą ślady odciągając w ustronne miejsca ciała ogłuszonych lub zabitych postaci. Bardzo pomocne okazują się tu różnego rodzaju szafy i skrzynie, w których można składować ciała.

Dąż do pozyskiwania odpowiednich przebrań, tak by móc z większą pewnością wkraczać do obszarów o ograniczonym dostępie.

Wykorzystuj elementy otoczenia, w miarę możliwości jak najczęściej chowając się za zasłonami i sprawnie przemieszczając się pomiędzy nimi.

Możliwie jak najczęściej pomagaj sobie mapą okolicy (jeśli jest dostępna) oraz instynktem, śledząc w ten sposób poczynania przeciwników i z większą łatwością ich omijając lub zaskakując.

Używanie przebrań

Przebrania są bardzo istotnym elementem gry, albowiem to dzięki nim możesz w prostszy sposób zbadać niedostępne obszary mapy czy zbliżyć się do głównych celów misji. Z przebraniami wiąże się niestety jedno bardzo ważne utrudnienie, gdyż Hitman może zostać zdemaskowany przez osoby korzystające z tych samych elementów ubioru. Znaczenie tego problemu można w pewnym stopniu zmniejszyć. Pierwsze z proponowanych rozwiązań to umiejętny dobór przebrania. Przykładowo, jeżeli dotarłeś do magazynu, w którym znajduje się dziesięciu strażników i dwóch mechaników o wiele lepiej jest postarać się zdobyć strój mechanika, bo zmniejszysz w ten sposób szanse wpadnięcia na tak samą ubraną osobę. Drugie ze wspomnianych ułatwień to wspomaganie się instynktem. Za każdym razem gdy pojawi się ryzyko zdemaskowania Hitmana możesz przytrzymać klawisz/przycisk instynktu, starając się ukryć swoją tożsamość. Korzystanie z tej metody na wyższych poziomach trudności jest mocno limitowane, tak więc warto jej używać jedynie w ostateczności.

Przebrania możesz zdobywać na dwa zasadnicze sposoby. Bardziej oczywisty wariant zachowania to odbieranie ich ogłuszanym lub zabijanym przeciwnikom. Na zmianę stroju najlepiej zdecydować się dopiero po ukryciu ciała danej osoby w jakimś ustronnym miejscu. Okazjonalnie możesz też odnajdywać same przebrania i z tego typu okazji warto oczywiście korzystać.

Sposoby eliminacji innych postaci

Poniższa strona przedstawia wady i zalety skutecznego eliminowania przeciwników w grze Hitman: Rozgrzeszenie. Zawarte na niej informacje dotyczą poszczególnych sposobów dokonywania zabójstw oraz pozbywania się ciał.

Twoim głównym dążeniem powinno być to żeby eliminować możliwie jak najmniej postaci i żeby czynić to jak bardziej "bezboleśnie". Polecam w rezultacie starać się zachodzić swoje cele od tyłu, zaskakując je i nie dając im szans żeby się obronić. Co ciekawe, gra pozwala na dokonanie wyboru czy daną osobę chcesz jedynie poddusić czy złamać jej kark.

Podduszenie pozwoli ci oczywiście na pozostawienie wroga przy życiu, ale trwa dłużej, tak więc musisz zadbać o to żeby mieć odpowiednio dużo czasu na dokończenie całego procesu. Skręcenie karku trwa kilka sekund, ale wiąże się z dodatkową ofiarą na koncie. Jeżeli nie zależy ci na utrzymaniu danej postaci przy życiu to bardzo wskazane jest również korzystanie z garoty. Za tym gadżetem przemawia dodatkowy czynnik, a mianowicie to, że ciała zaatakowanej osoby nie musisz podnosić, tylko możesz od razu przystąpić do jego przeciągania.

Zdecydowanie odradzam używania broni białej czy elementów otoczenia do zadawania śmiertelnych ciosów w głowę, gdyż wszystkie tego typu ataki są głośne i istnieje przez to duże ryzyko zaalarmowania okolicznych wrogów. Równie rzadko powinieneś polegać na bezpośredniej walce wręcz, polegającej na wciskaniu klawiszy/przycisków zgodnie z wyświetlanymi przez grę instrukcjami. Bardzo łatwo można się tu pomylić, a cała szamotanina zwróci uwagę innych wrogo nastawionych osób przebywających w okolicy.

Eliminacja przeciwników przy użyciu broni palnej to zupełnie odrębny temat. Staraj się tu przede wszystkim korzystać z broni wyposażonych w tłumik, zmniejszając w ten sposób ryzyko wszczęcia alarmu. Niezmiernie ważne jest również to żeby celować w głowę danej osoby, mając tym samym pewność, że pojedynczy strzał załatwi sprawę (przeciwnicy w nakryciach głowy to na szczęście rzadkość).

Niezależnie od tego w jaki sposób wyeliminowałeś daną postać bardzo ważne jest to żeby pozbyć się jej ciała. Sporym ułatwieniem jest to, że niemal każdy badany obszar posiada co najmniej kilka dużych skrzyń oraz szafek, które mogą zostać do tego celu wykorzystane (każdy taki obiekt mieści maksymalnie dwa ciała). Jeżeli dana osoba została zamordowana, to warto też rozważyć przerzucenie jej przez balustradę czy wrzucenie do jakiejś dziury.

Wykorzystywanie elementów otoczenia

Mówiąc o elementach otoczenia pragnę raz jeszcze podkreślić znaczenie różnego rodzaju osłon, które w niezliczonych sytuacjach potrafią uchronić Hitmana przed wykryciem. To jednak nie jedyna ważna kwestia. Warto tu przede wszystkim wspomnieć o obiektach z otoczenia, które mogą służyć odwróceniu uwagi lub pozbyciu się przeciwników. Do tej pierwszej grupy można zaliczyć przede wszystkim radia oraz alarmy samochodowe, tak więc warto się zawsze dokładnie rozglądać, szukając dodatkowych okazji do ominięcia danej grupy wrogów. Jeśli zaś chodzi o nowe metody eliminacji przeciwników, są to przede wszystkim miny zbliżeniowe i zdalnie sterowane ładunki, choć w niektórych lokacjach możesz też odnaleźć różnorakie urządzenia (jak np. włącznik płotu pod napięciem), które mogą zostać wykorzystane do pozbawienia wrogów życia (konkretne przykłady znajdują się w opisie przejścia gry).

System punktowy i wyzwania

Bardzo interesującym elementem gry Hitman: Rozgrzeszenie jest obecność systemu punktowego, motywującego do przechodzenia kolejnych misji w możliwie jak najmniej agresywny sposób i pozostając przez możliwie jak najdłużej w ukryciu. Poniższy podrozdział przedstawia za co zdobywa się dodatnie i ujemne punkty systemu punktowego, zawiera również szczegółowe porady dotyczące uzyskiwania jak najlepszych wyników punktowych i zaliczania dodatkowych wyzwań dzięki którym końcowe noty będą jeszcze wyższe.

Dodatnie punkty zdobywa się za:

wykonywanie celów misji

pozostawanie w ukryciu

usuwanie dowodów (sekrety)

chowanie ciał ogłuszonych/zabitych osób

trafienia w głowę

ciche zabójstwa

charakterystyczne zabójstwa (głównie chodzi tu o takie zabójstwa, które wykorzystują w różny sposób elementy otoczenia, jak np. zatrucie danej postaci czy zrzucenie jej żyrandolu na głowę)

zabawę na wyższych poziomach trudności

zaliczanie dodatkowych wyzwań

Ujemne punkty zdobywa się za:

ogłuszanie ważnych osób (jeśli nie było to konieczne)

zabijanie ważnych osób (jeśli nie było to konieczne)

ogłuszanie postronnych osób (więcej jeśli są to niewinni cywile)

zabijanie postronnych osób (więcej jeśli są to niewinni cywile)

bycie zauważanym

wszczynanie alarmów

Podsumowując, chcąc uzyskać możliwie jak najlepsze wyniki punktowe skupiaj się na pozostawaniu w ukryciu oraz unikaniu niepotrzebnych konfrontacji i rozlewu krwi. Jeśli chcesz kogoś wyeliminować, to spróbuj taką postać jedynie ogłuszyć i następnie schować jej ciało w skrzyni lub szafie. Staraj się jednocześnie grać na możliwie jak najwyższym poziomie trudności i wykonywać zlecane przez grę opcjonalne wyzwania. Dodatkową zachętą przemawiającą za zaliczaniem wyzwań jest to, że podbijają one ogólny mnożnik, w rezultacie czego Twój wynik końcowy może się dzięki nim znacząco poprawić (w skrajnych przypadkach jest to nawet o kilkadziesiąt tysięcy punktów więcej).

W trakcie rozgrywania każdej z misji możesz zajmować się zaliczaniem dodatkowych wyzwań, które związane są między innymi ze zdobywaniem przebrań, odnajdywaniem sekretów, kolekcjonowaniem broni czy pozbywaniem się głównych celów na różne sposoby. Wiele wyzwań wymaga podchodzenia do danych fragmentów misji po kilka razy. Zdecydowanie warto w tym miejscu korzystać z opcji powracania do ostatniego punktu kontrolnego (lub początku misji). Przemawia za tym wspomniana wcześniej możliwość podbicia mnożnika punktów i tym samym zdobycia znacznie większej ich liczby na koniec misji. Postępy w zaliczaniu wyzwań możesz sprawdzić zarówno w trakcie właściwej gry jak i z poziomu menu głównego.

Dodatkowa zawartość

W trakcie rozgrywki możliwe jest odblokowywanie różnorakich elementów traktowanych jako bonusowa zawartość gry. Swoje aktualne postępy możesz sprawdzać z poziomu menu głównego, a konkretnie wybierając pozycję Odblokowana zawartość. Można tu dokonać podziału na pięć głównych kategorii:

Bronie

Techniki zabójcy

Przebrania

Wyzwania

Tytuły

W przypadku broni oraz przebrań za odpowiednimi przedmiotami najlepiej jest rozglądać się w trakcie przechodzenia kampanii dla pojedynczego gracza. Jeżeli nie chcesz tracić czasu na poszukiwania brakujących obiektów, to możesz je też zakupić (powyższy screen), wydając dolary zarobione w trybie Kontrakty.

Techniki zabójcy otrzymuje się osiągając wysokie wyniki punktowe w misjach głównej kampanii singleplayer. Każda z odblokowanych technik podnosi umiejętności Agenta 47, na przykład zmniejszając odrzut przy prowadzeniu ostrzału, ułatwiając pozostawanie w ukryciu czy zwiększając szybkość biegu.

Wyzwania powiązane są z kolejnymi misjami głównego trybu Rozgrzeszenie. Szczegółowy opis wszystkich wyzwań znajduje się w dalszej części poradnika.

Tytuły to tak na dobrą sprawę jedyna unikalna kategoria, albowiem są one przyznawane za wykonywanie określonych rodzajów czynności. Podpowiedzi odnośnie odblokowania wszystkich tytułów znajdują się w tabelce umieszczonej poniżej.

TYTUŁ

SPOSÓB ODBLOKOWANIA

Doktor Śmierć

Musisz zabijać inne postacie z użyciem strzykawki, pozostając niezauważonym.

Grabarz

Musisz chować w skrzyniach i szafach ciała eliminowanych osób.

Pianista

Musisz zabijać inne postacie z użyciem garoty.

Żniwiarz

Musisz zabijać inne postacie z użyciem strzelania instynktownego.

Sandman

Musisz podduszać atakowane osoby.

Wojownik dynastyczny

Musisz zabijać inne postacie z użyciem katany.

Dynamitowy Harry

Musisz zabijać inne postacie z użyciem zdalnych ładunków wybuchowych.

Rewolwerowiec

Musisz zabijać inne postacie z użyciem rewolwerów.

Barman

Musisz zabijać inne postacie z użyciem butelek.

Czempion

Musisz zabijać inne postacie w walce wręcz.

Berserker

Musisz zabijać inne postacie z użyciem topora strażackiego.

Brutus

Musisz zabijać inne postacie z użyciem noża, pozostając niezauważonym.

Wiking

Musisz zabijać inne postacie z użyciem kija baseballowego.

Czołg

Musisz odnosić obrażenia w wyniku ataków innych postaci.

Miotacz

Musisz zabijać inne postacie z użyciem ostrych przedmiotów nadających się do rzucania.

Widmo

Musisz zabijać inne postacie z użyciem broni z tłumikiem.

Fatum

Musisz zabijać inne postacie w zaaranżowanych wypadkach.

Maestro

Musisz zabijać inne postacie z użyciem karabinu snajperskiego.

Kolos na glinianych nogach

Musisz zabijać inne postacie z użyciem strzelby.

Rabuś

Musisz brać inne postacie na zakładników (tzw. żywe tarcze) i pozwalać na to żeby ginęły w wyniku ostrzału ze strony jednostek wroga.

1 - Osobisty kontrakt

Ogrody

Ogólne założenia etapu: Ogrody to pierwsza część misji Osobisty kontrakt, pełniącej w grze rolę samouczka. Twoje główne zadanie to dotarcie do ogrodów posiadłości, które są pilnowane przez wartowników. Następnie musisz zlokalizować przejście prowadzące do szklarni.

Ruszaj prosto. Po dotarciu do bramy posiadłości wybierz ścieżkę zlokalizowaną po lewej stronie. Zachowaj ostrożność, albowiem w okolicy przebywa pojedynczy przeciwnik. Wartownika tego najlepiej jest ominąć, czy to gdy pracuje przy sprzęcie czy gdy zatrzymuje się w pobliżu głównej bramy posiadłości. Jeśli nie czujesz się zbyt pewnie możesz odwrócić uwagę tego strażnika, zabierając siekierę, cegłę lub łom i rzucając tym obiektem (nie bezpośrednio w wartownika!). Przeciwnika możesz wreszcie ogłuszyć lub zabić i jeżeli masz w planach taki agresywny wariant zachowania to polecam zajść go od tyłu. Ciało przeciwnika dobrze byłoby ukryć w skrzyni, ale nie jest to absolutnie wymagane, bo nikt inny się tu nie zjawi.

Idź dalej, podążając dość liniową ścieżką. W pobliżu ogrodów powinno przebywać dwóch kolejnych wartowników, przy czym sporym ułatwieniem jest to, że będą oni odwróceni do Ciebie plecami. Oznacza to, że możesz ich całkowicie ominąć. Jeżeli masz w planach pozbycie się tych przeciwników, to zdecydowanie radzę schować ich ciała w okolicznych kontenerach (np. w tych na korcie tenisowym), bo w przyszłości może się tu ktoś jeszcze zjawić.

Do ogrodów posiadłości prowadzą dwie główne ścieżki. Lewa ścieżka (powyższy screen) nie powinna być początkowo przez nikogo pilnowana, choć jeśli się będziesz ociągał to może się tu pojawić pojedynczy wartownik i powinien on wyruszyć w stronę kortu tenisowego. To właśnie tę ścieżkę radzę wybrać, bo łatwiej będzie ci unikać kolejnych wartowników.

Prawa ścieżka (powyższy screen) już na starcie powinna być patrolowana przez co najmniej jedną osobę. Możesz do niej dotrzeć od strony kortu tenisowego lub całkowicie omijając kort od prawej strony.

W ogrodach przebywa dość liczna grupa przeciwników (nawet na niższych poziomach trudności). Co więcej, wielu z nich początkowo stoi przy sobie. Oznacza to, że najlepiej jest ich unikać, szczególnie jeśli nie masz w planach szybkiego eliminowania ich parami.

Najlepszym sposobem na bezpieczne przejście przez ogród jest skierowanie się w stronę pokazanego na powyższym screenie lewego szałasu. Niezależnie od wybranego poziomu trudności powinien tu przebywać pojedynczy wartownik. Dobrym sposobem na odwrócenie jego uwagi jest użycie obiektu do rzucania (np. kubka czy książki), nakłaniając go do tego żeby poszedł w prawo.

Zaczekaj aż wartownik oddali się i udaj się w lewo. Zatrzymaj się mniej więcej w pokazanym na powyższym screenie miejscu. Także i tu niezależnie od wybranego poziomu trudności powinno po pewnym czasie spotkać się dwóch wartowników.

Zaczekaj aż przeciwnicy jeszcze w trakcie rozmowy obrócą się w prawo. Zbliż się do drewnianego mostku, skręć w lewo i szybko udaj do pokazanego na powyższym screenie przejścia do szklarni.

Szklarnia

Ogólne założenia etapu: Szklarnia jest drugą częścią misji Osobisty kontrakt. Także i ten etap spełnia rolę treningową, starając się mianowicie zaznajomić gracza z mechanizmem wykorzystywania przebrań. Twoje zadanie polega na przejściu przez tytułową szklarnię z zamiarem zbliżenia się do głównej części posiadłości.

Tuż po rozpoczęciu tego etapu schowaj się za najbliższym stołem (tym z nożem do filetowania). W okolicy powinno przebywać dwóch wartowników i jeden z nich po chwili wyruszy w Twoją stronę. Ostatecznie wartownicy powinni zatrzymać się przy balustradach i musisz tu zadecydować jak chcesz się zachować. Możesz mianowicie ominąć wartowników, bądź też zajść każdego z nich od tyłu. Polecam w takiej sytuacji ogłuszyć co najmniej jednego z wrogów, tak by zyskać przebranie zewnętrznego strażnika rezydencji. Jeżeli nie masz nic przeciwko rozwiązaniom siłowym, to każdego ze strażników możesz też popchnąć, doprowadzając do ich szybkiej śmierci.

Wyrusz w stronę szklarni. Jeżeli dysponujesz przebraniem strażnika, to możesz od razu kontynuować dalej. W przeciwnym wypadku polecam rozejrzeć się po drodze za pokazanym na powyższym screenie przebraniem ogrodnika.

Zbliż się do szklarni. Przed Tobą krótki test na wykorzystywanie przebrania, albowiem musisz pamiętać o tym, że możesz zostać zdemaskowany przez osoby korzystające z takich samych elementów ubioru. W tym przypadku możesz więc zostać zdemaskowany przez ogrodników jeśli założyłeś przebranie ogrodnika lub przez strażników jeśli założyłeś strój strażnika. W celu pozostania w ukryciu wciśnij i przytrzymaj klawisz/przycisk trybu intuicji po tym jak dostatecznie zbliżysz się do postaci stojących przy wejściu do szklarni. Nie puszczaj tego klawisza/przycisku do momentu aż wejdziesz do szklarni i się od nich oddalisz (jest to bardzo ważne na wyższych poziomach trudności, bo wrogowie są wtedy o wiele bardziej wyczuleni na Twoje działania).

Kolejny krok to przejście przez szklarnię. Jeżeli masz założony strój strażnika, to skieruj się w lewo, przemieszczając się w pobliżu ogrodników. Jeżeli masz z kolei założony strój ogrodnika, to skieruj się w prawo, przemieszczając się w pobliżu strażników.

Zatrzymaj się po dotarciu do wyjścia ze szklarni. Nie zbliżaj się do rozmawiających postaci, tylko wejdź w interakcję z pokazanym na powyższym screenie zaworem. Zaczekaj aż poirytowani wartownicy wyjdą ze szklarni i wyrusz ich śladem.

Ostrożnie zbliż się do stojących przy klifie wartowników. Zdecydowanie nie radzę ich atakować, szczególnie że nie można ich zepchnąć tak łatwo jak poprzednich wrogów. Najlepiej jest w rezultacie ich ostrożnie ominąć, trzymając się prawej części schodów.

Podejdź do pokazanej na powyższym screenie krawędzi budynku i wciśnij klawisz/przycisk interakcji żeby "przykleić się" do ściany. Przesuń się w lewo i następnie opuść. Automatycznie (bez wkraczania do nowej lokacji) przystąpisz tu do rozgrywania kolejnej części misji.

Urwisko

Ogólne założenia etapu: Urwisko to trzecia już część wprowadzającej misji Osobisty kontrakt. Poziom ten jest stosunkowo krótki, przy czym wymusza zachowanie pewnych środków ostrożności oraz zachęca do dokładniejszego zbadania okolicy w poszukiwaniu sekretnych przedmiotów.

Przesuwaj się sukcesywnie w lewo, omijając po drodze dwie okiennice. Po dotarciu do końcowej części krawędzi złap się górnej.

Kontynuuj przesuwanie się w lewo, zatrzymując się przy okiennicy, przy której powinien stać wartownik. Jeżeli jesteś niecierpliwy, to możesz złapać go i wyrzucić przez okno, ale o wiele lepiej jest zaczekać aż strażnik zakończy rozmowę telefoniczną i oddali się od okiennicy. Niezależnie od wybranego wariantu zachowania musisz przejść przez tę okiennicę.

W zależności od tego jak zachowałes się z wartownikiem, który stał przy okiennicy spotkasz tu jedną lub dwie postacie. Tradycyjnie już najlepiej byłoby poczekać aż przeciwnicy oddalą się i wtedy przemknąć obok nich. Jeżeli pragniesz się ich pozbyć, to najlepiej jest tego dokonać gdy ustawią się przy balustradach (np. popychając ich).

Skorzystaj z drzwi prowadzących do pomieszczenia ochrony i poświęć trochę czasu na to żeby rozejrzeć się po okolicy. Do odnalezienia są mianowicie dowody (sekret) oraz przebranie wewnętrznego strażnikarezydencji, które bardzo przyda się w kolejnym etapie.

Po załatwieniu wszystkich spraw wejdź w interakcję z laptopem w celu wyłączenia zabezpieczeń. Możesz już skierować się do drzwi prowadzących do głównej części posiadłości.

Parter posiadłości

Ogólne założenia etapu: Parter posiadłości jest czwartą i zarazem najważniejszą częścią pierwszej misji Osobisty kontrakt. Nadrzędny cel tego etapu to pozyskanie karty magnetycznej upoważniającej do dostępu do górnych pięter posiadłości, która znajduje się w posiadaniu szefa ochrony. Cel ten można oczywiście osiągnąć na kilka różnych sposobów.

Na sam początek dwie dość istotne kwestie. Twój aktualny cel to pokazany na powyższym screenie szef ochrony, którego poznasz po czarnym garniturze oraz okularach przeciwsłonecznych. Osoba ta domyślnie przebywa w głównym pomieszczeniu posiadłości i Twoim zadaniem jest pozyskanie znajdującej się w jej posiadaniu karty dostępu. Nie możesz niestety polegać na kradzieży kieszonkowej, tak więc musisz w jakiś sposób obezwładnić lub zabić szefa ochrony.

Druga ważna sprawa to początkowe przebranie. Jeżeli zgodnie z moją sugestią zabrałeś z pomieszczenia ochrony przebranie strażnika posiadłości, to możesz od razu kontynuować dalej. W przeciwnym wypadku musisz zastanowić się czy chcesz ryzykować i początkowo nie dysponować żadnym przebraniem czy też pozbyć się jednego z okolicznych strażników. Jeżeli wybierasz ten drugi wariant, to polecam zająć się neutralizacją wartownika okupującego górny balkonik (powyższy screen).

Przebranie strażnika posiadłości to nie jedyna dostępna opcja, bo możesz też postarać się pozyskać przebranie szefa kuchni. Musiałbyś w tym celu zaczekać aż przebywający w kuchni wartownik zostanie z niej wyrzucony i następnie pozbyć się kucharza. W zależności od upodobań możesz tę postać uśpić (wrzucenie pigułek nasennych do garnka z rybą - miejsce ich pozyskania wskazano w dalszej części tekstu), ogłuszyć lub zabić. Nie zapomnij oczywiście o ukryciu ciała w szafie. Zaletą posiadania przebrania szefa kuchni jest to, że możesz bezproblemowo przemieszczać się po całym parterze.

Przejdźmy już do konkretów. Zdecydowanie nie radzę wdawać się w strzelaninę z przebywającymi w posiadłości strażnikami, bo pogorszyłoby to Twój wynik punktowy i mógłbyś zostać ponadto przez nich otoczony. Zamiast tego cel misji dobrze byłoby zneutralizować na jeden z dwóch sposobów. Pierwszy sposób to ogłuszenie lub zabicia szefa ochrony po tym jak oddali się od swoich podwładnych. W celu wdrożenia tej metody w życie wybierz się na piętro, najlepiej korzystając ze schodów zlokalizowanych na lewo od miejsca startu (powyższy screen).

Zwróć uwagę na pojedynczego wartownika patrolującego górny balkonik posiadłości. Jeżeli masz zamiar się go pozbyć, to najlepiej jest zaczekać aż wybierze się do łazienki i tam go ogłuszyć lub zabić, chowając jego ciało w skrzyni. Jeżeli chcesz jedynie odwrócić jego uwagę, to użyj przedmiotu do rzucania (np. popiersia leżącego na stoliku), zmuszając go do oddalenia się od balustrady.

Powodem, dla którego chcesz zapewnić sobie dostęp do okolic balustrady, jest możliwość skorzystania z tutejszego panelu sterowania pracą żaluzji. Odsunięcie żaluzji zaalarmuje mianowicie szefa ochrony, zmuszając go do sprawdzenia źródła problemu i wybrania się na piętro.

Szefa ochrony najlepiej jest pozbyć się w momencie gdy podróżuje po schodach (powyższy screen), przy czym postaraj się w taki sposób go zaatakować żeby nie miał możliwości obronienia się. W zależności od tego ilu wartowników znajduje się jeszcze w jego okolicy możesz pozostawić jego ciało na schodach lub przenieść je do łazienki na piętrze. Nie zapomnij też zabrać karty dostępu, która pojawi się przy jego ciele.

Druga metoda na zneutralizowanie szefa ochrony to skorzystanie z pigułek nasennych. Pierwszym krokiem w tym przypadku jest zdobycie pigułek. Skorzystaj w tym celu ze wspomnianych wcześniej schodów, docierając w okolice górnego balkoniku. Skieruj się tu do łazienki, odnajdując pigułki nasenne w pokazanym na powyższym screenie miejscu.

Kolejny krok to zaaplikowanie pigułek nasennych do kawy, którą od czasu do czasu popija szef ochrony. Kubek z kawą