Conflict: Global Storm - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas - ebook

Conflict: Global Storm - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas

0,0

Opis

Poradnik do taktycznej gry akcji Conflict: Global Terror zawiera szczegółowy opis przejścia wszystkich misji wchodzących w skład kampanii singleplayer.

Conflict: Global Storm - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Misja 11 – Escape And Evade cz.1
  • Misja 13 – Pressure Drop cz.1
  • Misja 14 – Playing For Keeps cz.1
  • Misja 14 – Playing For Keeps cz.6
  • Misja 14 – Playing For Keeps cz.2
  • Misja 4 – Escort Duty cz.5
  • Misja 11 – Escape And Evade cz.3
  • Misja 12 – Showdown cz.1
  • Misja 13 – Pressure Drop cz.2
  • Misja 13 – Pressure Drop cz.3

Informacja o grze

Conflict: Global Storm to czwarta część popularnej serii, której poprzednie odsłony traktowały o wojnie w rejonie Zatoki Perskiej (dwa pierwsze epizody) oraz o interwencji zbrojnej Stanów Zjednoczonych w Wietnamie z lat 1966-1969. Tym razem trafiamy na pole walki z początku XXI wieku, a do boju wkraczają ponownie bohaterowie, znani z Conflict: Desert Storm i Conflict: Desert Storm II – Back to Baghdad.

Gra Conflict: Global Terror, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformach: PS2, XBX, PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 132

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Conflict: Global Stormporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=442

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Podstawowy trening (Basic Training) cz.1

Podstawowy trening (Basic Training) cz.2

Zaawansowany trening (Advanced Training) cz.1

Zaawansowany trening (Advanced Training) cz.2

Misja 1 - Betrayal cz.1

Misja 1 - Betrayal cz.2

Misja 1 - Betrayal cz.3

Misja 1 - Betrayal cz.4

Misja 2 - Breakout cz.1

Misja 2 - Breakout cz.2

Misja 2 - Breakout cz.3

Misja 2 - Breakout cz.4

Misja 3 - Payback cz.1

Misja 3 - Payback cz.2

Misja 3 - Payback cz.3

Misja 3 - Payback cz.4

Misja 4 - Escort Duty cz.1

Misja 4 - Escort Duty cz.2

Misja 4 - Escort Duty cz.3

Misja 4 - Escort Duty cz.4

Misja 4 - Escort Duty cz.5

Misja 5 - Strike Support cz.1

Misja 5 - Strike Support cz.2

Misja 5 - Strike Support cz.3

Misja 5 - Strike Support cz.4

Misja 5 - Strike Support cz.5

Misja 6 - Chokehold cz.1

Misja 6 - Chokehold cz.2

Misja 6 - Chokehold cz.3

Misja 6 - Chokehold cz.4

Misja 7 - Insurrection cz.1

Misja 7 - Insurrection cz.2

Misja 7 - Insurrection cz.3

Misja 8 - Meltdown cz.1

Misja 8 - Meltdown cz.2

Misja 8 - Meltdown cz.3

Misja 8 - Meltdown cz.4

Misja 8 - Meltdown cz.5

Misja 9 - Desert Fire cz.1

Misja 9 - Desert Fire cz.2

Misja 9 - Desert Fire cz.3

Misja 9 - Desert Fire cz.4

Misja 9 - Desert Fire cz.5

Misja 9 - Desert Fire cz.6

Misja 10 - Reunion cz.1

Misja 10 - Reunion cz.2

Misja 10 - Reunion cz.3

Misja 10 - Reunion cz.4

Misja 10 - Reunion cz.5

Misja 11 - Escape And Evade cz.1

Misja 11 - Escape And Evade cz.2

Misja 11 - Escape And Evade cz.3

Misja 11 - Escape And Evade cz.4

Misja 11 - Escape And Evade cz.5

Misja 12 - Showdown cz.1

Misja 12 - Showdown cz.2

Misja 12 - Showdown cz.3

Misja 12 - Showdown cz.4

Misja 13 - Pressure Drop cz.1

Misja 13 - Pressure Drop cz.2

Misja 13 - Pressure Drop cz.3

Misja 13 - Pressure Drop cz.4

Misja 13 - Pressure Drop cz.5

Misja 13 - Pressure Drop cz.6

Misja 14 - Playing For Keeps cz.1

Misja 14 - Playing For Keeps cz.2

Misja 14 - Playing For Keeps cz.3

Misja 14 - Playing For Keeps cz.4

Misja 14 - Playing For Keeps cz.5

Misja 14 - Playing For Keeps cz.6

Wprowadzenie

Witaj w nieoficjalnym poradniku do gry Conflict: Global Storm. W poniższym tekście zawarłem szczegółowy opis przejścia wszystkich misji wchodzących w skład kampanii singleplayer. Global Storm jest czwartą odsłoną serii Conflict. Osoby zaznajomione z jej poprzedniczkami mają więc ułatwioną sprawę, rozgrywka przebiega bowiem w bardzo zbliżony sposób. Mimo wszystko jeszcze przed rozpoczęciem właściwej zabawy radziłbym odbyć niezbyt skomplikowany trening, dzięki któremu można nauczyć się (bądź też przypomnieć sobie) wszystkie elementy niezbędne do przeżycia na prawdziwym polu bitwy. Mam tu na myśli nie tylko sterowanie wybraną przez siebie postacią, ale i dowodzenie podległą grupą żołnierzy. Ten drugi element w trakcie właściwej rozgrywki niejednokrotnie odgrywa kluczową rolę. Warto więc wydawanie rozkazów opanować do perfekcji, tak aby móc sprawniej zaliczać kolejne misje. Wszystkie te czynności zostały oczywiście dokładnie opisane w poradniku. Uwaga! Z racji tego, iż w trakcie zaliczania zadań można wykonywać jedynie ograniczoną ilość zapisów stanu gry, radziłbym zwracać uwagę na te miejsca, w których ostrzegam przed trudniejszymi pojedynkami z siłami wroga czy innymi tego typu zagrożeniami.

Zapraszam do lektury i życzę miłej zabawy. :-)

Jacek "Stranger" Hałas

Podstawowy trening (Basic Training) cz.1

Przede wszystkim, czytaj wyświetlane przez grę podpowiedzi! Miej również na uwadze to, iż kolejne czynności będą odblokowywane w miarę przechodzenia do następnych segmentów tej planszy. Nie zdziw się więc, jeśli początkowo nie będziesz mógł wykonać pewnych podstawowych ruchów.

Podbiegnij kawałek do przodu. Wciśnij C żeby kucnąć, a następnie X. Dzięki temu bohater położy się na ziemi. W trakcie rozgrywania normalnych misji będziesz oczywiście od razu mógł wykonać tę drugą czynność. Zacznij przesuwać się pod drutem kolczastym (screen 1). Po dotarciu na drugi koniec wstań i skieruj się do widocznej w oddali drabiny. Aby móc z niej skorzystać wciśnij klawisz F (screen 2).

Ruszaj przed siebie. Aby móc wchodzić na kolejne przeszkody wciskaj F mając jednocześnie przytrzymany klawisz ruchu (screen 1). Na koniec podejdź do liny i ponownie wciśnij F, aby zjechać na dół (screen 2) i jednocześnie zaliczyć pierwszą część wstępnego treningu. Skorzystaj ze znajdujących się obok drzwi.

Dotrzesz w końcu na strzelnicę. Na początek podejdź do lady i podnieś leżące na niej przedmioty - giwery oraz amunicję (screen 1). W pierwszej kolejności będziesz korzystał z pistoletu. Podejdź do zaznaczonego obok punktu strzelniczego. Gra wyświetli kilka nowych podpowiedzi. Gwiazdka przy ikonie broni oznacza, iż dany bohater posiada pewne doświadczenie w korzystaniu z niej. Co więcej, będziesz mógł przybliżać sobie obraz. Do tego celu najlepiej jest używać rolki w myszce. Zniszcz kilka pierwszych celów (screen 2).

Pamiętaj o regularnym przeładowywaniu broni przy użyciu klawisza R. Gra zaproponuje teraz aby kucnąć, dzięki czemu poprawi się ogólna celność (klawisz C). Teraz będziesz musiał zniszczyć pojawiające się na strzelnicy cele (screen 1). Jest to banalnie proste. :-) W następnej kolejności skorzystaj z karabinu. Aby go wybrać wciśnij SPACJĘ, dzięki czemu otworzysz inwentarz (screen 2). Podobnie jak wcześniej, aby przewijać pomiędzy posiadanymi przedmiotami najlepiej byłoby skorzystać z rolki. Wybierz zaznaczony przez grę przedmiot.

Zanim skorzystasz z karabinu będziesz musiał zmienić tryb ostrzału. Aby to zrobić ponownie otwórz inwentarz i mając podświetloną giwerę wciśnij lewy przycisk myszy. W rogu ekranu powinieneś zobaczyć informację o aktualnie wybranym trybie. W tym przypadku powinien to być Burst Fire (krótkie serie). Korzystając z okazji będziesz również mógł załączyć celownik laserowy. W tym celu zamiast przycisku myszy wciśnij L. Zamknij inwentarz i zlikwiduj cele, które pojawiły się na strzelnicy (screen 1). Wyłącz celownik laserowy, a następnie zmień tryb na granatnik (Rifle Grenade). Zniszcz kolejne cele (screen 2). Pamiętaj o tym, aby celować w środkowy obiekt grupy. Nie zapominaj również o tym, iż granaty nie lecą po linii prostej!

Na koniec będziesz miał okazję przetestować karabin snajperski. Wybierz go oczywiście z inwentarza. Zauważ, iż w przypadku próby przybliżenia obrazu automatycznie skorzystasz z lunety (screen 1). Zniszcz wszystkie cele (korzystając z mniejszego lub większego przybliżenia). Po wykonaniu tej czynności wstań i podejdź do lady, aby oddać wszystkie giwery. Skieruj się do drzwi, przy których widnieje plakietka z napisem Smoke Room (screen 2).

Podstawowy trening (Basic Training) cz.2

Na początek podnieś znajdujące się przy skrzyniach granaty dymne (screen 1), a następnie skorzystaj ze zlokalizowanych obok drzwi. W okolicy rozstawiono kilka dział maszynowych, które będziesz musiał ominąć. Nie martw się, nawet jeśli zostaniesz trafiony Twój bohater podczas rozgrywania tego treningu nie zginie. Aby móc skutecznie przebiec do kolejnych drzwi będziesz musiał celnie rozrzucić co najmniej 2-3 granaty (screen 2). Możesz ruszać dalej.

Kieruj się do pomieszczenia oznaczonego jako Flash Room. Po dotarciu na miejsce podnieś oczywiście kolejne granaty (screen 1), tym razem oślepiające (Flashbang). Wejdź teraz do pomieszczenia (lub skorzystaj z okiennicy), w którym znajdują się dwaj mężczyźni. Jeden z nich udaje terrorystę, drugi zakładnika. Rzuć w ich stronę zebranym przed chwilą granatem (screen 2). Wycofaj się i obserwuj efekty działania Flashbang'a.

Teraz kieruj się do sekcji oznaczonej jako Blast Pit. Po dotarciu na miejsce zejdź po drabinie, podnieś klasyczne granaty (screen 1), a następnie skieruj się do barierki. Musisz wrzucać granaty do charakterystycznych otworów (screen 2). Zadanie to nie powinno Ci sprawić większych problemów. Wejdź do inwentarza i korzystając z klawiszy A oraz D (wyjątkowo nie rolki) wybierz granaty Flashbang (wcześniej musisz je podnieść). Wrzuć po jednym obiekcie do każdej dziury. Tym razem jednak skorzystaj z klawisza G.

Wróć się na górę korzystając oczywiście z drabiny, a następnie udaj się do drzwi, przy których widnieje plakietka z napisem Claymore Training (screen 1). Dotrzesz w końcu do pomieszczenia, w którym będziesz się mógł nieco "zabawić" z materiałami wybuchowymi. Na początek podejdź do skrzyni i podnieś leżące na niej przedmioty - miny oraz detonator (screen 2).

Wejdź do inwentarza i wybierz z niego minę. Podejdź teraz do znajdującego się na ziemi punktu (screen 1). W pierwszej kolejności będziesz musiał zmienić tryb odpalenia miny. W tym celu wejdź do inwentarza. Musisz ustawić tryb Remote (zdalne odpalanie). Aby położyć minę obróć się w stronę przedmiotów symbolizujących żołnierzy, a następnie wciśnij i przytrzymaj lewy przycisk myszy (screen 2).

Skieruj się za niewielką zasłonę i wciśnij lewy przycisk myszy, aby skorzystać z detonatora. Zostaniesz uraczony niewielką eksplozją (screen 1). Wybierz teraz drugą minę i zmień jej tryb odpalania na Proximity. Podobnie jak wcześniej, rozstaw przedmiot w oznaczonym miejscu, a następnie wróć się do minibunkra. Zwróć uwagę na to, iż mina ta reaguje na ruch (screen 2). Gratulacje! Właśnie zakończyłeś podstawowy trening. Zanim jednak przejdziesz do właściwych misji kampanii singleplayer radziłbym teraz spróbować zaliczyć zaawansowany tutorial.

Zaawansowany trening (Advanced Training) cz.1

Drugi tutorial nauczy Cię przede wszystkim wydawania poleceń innym członkom drużyny. Zanim więc przystąpisz do dalszej zabawy radziłbym zapoznać się z klawiszologią, gdyż jest ona dość rozbudowana i jednocześnie nie do końca oczywista.

Na początek podejdź do lady i podnieś leżące na niej giwery (screen 1). Następnie skieruj się do lewych drzwi, dzięki którym wyjdziesz na ulicę. Podejdź do znajdującego się kawałek dalej żołnierza, aby przyłączyć go do drużyny. Teraz będziesz musiał podarować mu broń. W tym celu wciśnij i przytrzymaj klawisz F, a z inwentarza wybierz snajperkę (screen 2).

Teraz będziesz musiał rozkazać Foley'owi, aby zajął pozycję za ukazywaną przez strzałkę osłoną (screen 1). Aby to zrobić przytrzymaj prawy przycisk myszy, a następnie wciśnij lewy przycisk lub 3 (z klawiatury). Gra wyświetli kolejne podpowiedzi. Możesz dowolnie przełączać się pomiędzy żołnierzami. Aby wybrać Foley'a wciśnij F4. Teraz rozkaż Bradley'owi, aby schował się za kolejną zasłoną, ukazywaną przez czerwoną strzałkę (screen 2). Po wykonaniu tego zadania przełącz się z powrotem na tego żołnierza.

Zauważ, iż możesz się wychylać na boki wciskając klawisze Q oraz E. Po chwili zostaniecie zaatakowani przez kilka grup wrogo nastawionych żołnierzy (screen 1). Korzystaj z poznanych do tej pory ruchów, aby się ich pozbyć. Bradley w miarę możliwości powinien się jedynie wychylać, gdyż Foley poradzi sobie z większością dalej rozstawionych gostków (ma snajperkę). Ewentualnie będziesz mógł przesunąć się do usytuowanego kawałek dalej murku (screen 2).

Po zakończeniu walk skieruj się na drugi koniec ulicy. Gra wyświetli nowe podpowiedzi (screen 1). W celu rozkazania podległym żołnierzom, aby zaczęli podążać za sterowaną aktualnie postacią przytrzymaj prawy przycisk myszy, a następnie wciśnij 1. Skieruj się do oznaczonych przez strzałkę drzwi. Wpadniesz tu na rannego żołnierza, którym będziesz się musiał oczywiście zająć (screen 2).

W pierwszej kolejności podnieś znajdujące się na stole apteczki, a następnie wybierz je z inwentarza. Wciśnij lewy przycisk myszy, aby się podleczyć. Następnie podejdź do leżącego na ziemi żołnierza i wciśnij F (screen 1). Na koniec nauczysz się w jaki sposób rozkazywać podległym żołnierzom, aby leczyli swoich kolegów z drużyny (screen 2). Po wykonaniu tej czynności skieruj się do kolejnych drzwi.

Zaawansowany trening (Advanced Training) cz.2

Rozkaż swojej drużynie, aby zaczęła za Tobą podążać. Znajdziesz się w nieoświetlonym pomieszczeniu. Wciśnij V, aby załączyć noktowizor (screen 1). Skieruj się na drugi koniec pomieszczenia. Ponownie wciśnij V, aby skorzystać z termowizji. Zgodnie z wyświetloną przez grę podpowiedzią, podążaj niedaleko rozgrzanej rury. W jednym miejscu będziesz się musiał położyć na ziemi (klawisz X). Czynność ta nie powinna Ci sprawić żadnych problemów. Na końcu korytarza znajdziesz kolejne drzwi. Skorzystaj z nich (wyłącz oczywiście termowizję).

Podejdź do stojącego kawałek dalej żołnierza, tak aby móc przyłączyć do drużyny. Wciśnij teraz odpowiedni klawisz funkcyjny (F3), dzięki czemu przejmiesz nad nim kontrolę. Skieruj się do ukazywanego przez strzałkę punktu kontrolnego (screen 1). Wybierz z inwentarza wyrzutnię rakiet (LAW). Na planszy pojawi się pojedynczy czołg. Spróbuj w niego strzelić (screen 2).

Niestety, atak zakończy się niepowodzeniem. Czołg po chwili obróci się. Przeładuj bazookę i ponwnie wystrzel. Tym razem uda Ci się zniszczyć czołg (screen 1). Zapamiętaj to sobie na przyszłość. :-) Ponownie wybierz karabin maszynowy (LMG). Teraz przećwiczysz koordynowanie działań drużyny. Dokładnie czytaj wyświetlane informacje. Oto co musisz zrobić:

1) Przytrzymaj PPM i wciśnij 4, aby wydać opóźniony rozkaz, tj. taki, który zostanie aktywowany dopiero na Twój znak.

2) Wciśnij S, aby wybrać odpowiednio żołnierza (kolejne wciśnięcia wybierają dostępnych członków ekipy).

3) Najedź celownikiem na zaznaczony przez strzałkę punkt i wciśnij lewy przycisk myszy lub 3. Zauważ, że przy ikonie żołnierza pojawi się pulsująca ikonka.

Podobne czynności wykonaj w przypadku drugiego członka zespołu - Jones'a (screen 2).

Teraz poleć położyć się podległym żołnierzom na ziemi przytrzymując PPM i wciskając 5. Następnie wydaj rozkaz wstrzymania ognia (2 przy wciśniętym PPM). Spokojnie zaczekaj aż na dole pojawią się wrodzy żołnierze (screen 1). Wstań i to samo rozkaż pozostałym żołnierzom. Teraz wciśnij H, aby uaktywnić wcześniej ustawione akcje (screen 2).

Na planszy rozpęta się bitwa. Warto jest oczywiście do niej dołączyć (screen 1). Najważniejsze jest jednak to, iż nauczyłeś się koordynować określone działania. Szkoda tylko, iż w trakcie właściwej zabawy z tego typu "ułatwień" właściwie nie trzeba będzie korzystać. Po chwili gra wyświetli informację o zaliczeniu tutoriala (screen 2). Gratulacje, możesz przystąpić do właściwej kampanii gry. :-)

Misja 1 - Betrayal cz.1

Na początek obejrzyj sobie ciekawie zrealizowany filmik przerywnikowy (screen 1). Drużyna, nad którą w trakcie gry przejmiesz kontrolę zostaje zrzucona nad terenem wroga. Niestety, członkowie ekipy zostają pojmani. Twoim głównym zadaniem będzie więc wydostanie się z niewoli. W pierwszej kolejności będziesz musiał odzyskać utracony ekwipunek. Jeśli chcesz możesz przeglądać aktualne cele misji wciskając M (screen 2). Nie jest to jednak konieczne, gdyż zabawa ma zazwyczaj bardzo liniowy przebieg. Jedynym wyjątkiem jest podręczna mapa, dzięki której można sobie ułatwiać poprawną eksplorację kolejnych pomieszczeń.

Gdy tylko odzyskasz kontrolę nad Connors'em kucnij, a następnie zacznij przesuwać się do przodu. Ostrożnie podejdź do znajdującego się tu strażnika. Przy odrobinie szczęścia powinno Ci się udać poderżnąć mu gardło (screen 1). Skorzystaj z drzwi, przy których stał wartownik. Zauważ, iż znajduje się tu ekwipunek wszystkich członków drużyny. Podejdź do plecka oznaczonego jako Connor's Backpack, a następnie wciśnij F żeby go podnieść (screen 2).

Teraz będziesz musiał uratować kolegów z drużyny, a następnie podprowadzić ich w to miejsce, tak aby mogli się dozbroić. Wracaj do głównego korytarza i wybierz niezbadaną wcześniej odnogę. Uważaj ponieważ spotkasz tu nowych przeciwników. Pierwszego z nich będziesz mógł zlikwidować wychylając się zza rogu, dzięki czemu nie poniesiesz praktycznie żadnych strat (screen 1). Na kolejnych gostków wpadniesz kawałek dalej (screen 2). Wrogów atakuj krótkimi seriami, dobrze byłoby też mieć załączone przybliżenie obrazu. Jeśli chcesz możesz badać ciała poległych przeciwników. W przypadku pierwszych gostków odnajdziesz niestety tylko pistolety Makarov, z których nie będziesz raczej musiał korzystać (zadają symboliczne obrażenia).

W jednym z bocznych pomieszczeń (pierwszym po prawej - czerwony punkt na mapie) odnajdziesz kilka apteczek (na stole oraz wewnątrz szafki), którymi warto byłoby się oczywiście zainteresować (screen 1). Pamiętaj o regularnym leczeniu swoich postaci, szczególnie w sytuacjach, w których są oni osłabieni lub mocno rozdzieleni. Podejdź teraz do leżącego na łóżku Foley'a (screen 2) i wciśnij F, aby go wyleczyć. Teraz rozkaż mu, aby zaczął za Tobą podążać. Dla przypomnienia podam, iż musisz przytrzymać PPM oraz wcisnąć 1 (Follow Me).

Wróć się z