Batman: Arkham Asylum - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas - ebook
Opis

Poradnik do gry Batman: Arkham Asylum zawiera bardzo szczegółowy opis fabularnego trybu dla pojedynczego gracza, zestawienie wszystkich stref zakładu dla obłąkanych oraz skrywanych w nich sekretów, informacje o trybie wyzwań oraz dostępnych upgrade’ach.

Batman: Arkham Asylum - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Intensive Treatment (cz.1) (Opis przejścia)
  • Intensive Treatment (cz.3) (Opis przejścia)
  • Intensive Treatment (cz.2) (Opis przejścia)
  • Arkham Mansion (cz.1) (Opis przejścia)
  • Arkham Island (Opis przejścia)
  • Arkham Mansion (cz.2) (Opis przejścia)
  • Medical Facility (cz.1) (Opis przejścia)
  • Botanical Gardens (cz.1) (Opis przejścia)
  • Arkham Island #2 (Opis przejścia)
  • Medical Facility (cz.4) (Opis przejścia)

Informacja o grze

Gra akcji TPP, której głównym bohaterem jest słynny Mroczny Rycerz z Gotham City. Jest to niezwykle mroczna opowieść, w której przewija się Joker i grono innych klasycznych adwersarzy Batmana.

Gra Batman: Arkham Asylum, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS3, X360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 149

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Popularność


Batman: Arkham Asylumporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=914

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Opis przejścia

Intensive Treatment (cz.1)

Intensive Treatment (cz.2)

Intensive Treatment (cz.3)

Arkham Island

Medical Facility (cz.1)

Medical Facility (cz.2)

Medical Facility (cz.3)

Medical Facility (cz.4)

Arkham Island #2

Caves

Arkham Island #3

Arkham Mansion (cz.1)

Arkham Mansion (cz.2)

Arkham Mansion (cz.3)

Arkham Mansion (cz.4)

Arkham Island #4

Penitentiary (cz.1)

Penitentiary (cz.2)

Arkham Island #5

Botanical Gardens (cz.1)

Botanical Gardens (cz.2)

Botanical Gardens (cz.3)

Arkham Island #6

Arkham Mansion #2

Arkham Island #7

Intensive Treatment #2 (cz.1)

Intensive Treatment #2 (cz.2)

Caves #2 (cz.1)

Caves #2 (cz.2)

Caves #2 (cz.3)

Caves #2 (cz.4)

Caves #2 (cz.5)

Arkham Island #8

Botanical Gardens #2

Arkham Island #9

Penitentiary #2 - FINAŁ

Sekrety

Wstęp

Arkham East (cz.1)

Arkham East (cz.2)

Arkham Mansion (cz.1)

Arkham Mansion (cz.2)

Arkham Mansion (cz.3)

Arkham North (cz.1)

Arkham North (cz.2)

Arkham West (cz.1)

Arkham West (cz.2)

Botanical Gardens (cz.1)

Botanical Gardens (cz.2)

Botanical Gardens (cz.3)

Botanical Gardens (cz.4)

Caves (cz.1)

Caves (cz.2)

Caves (cz.3)

Intensive Treatment (cz.1)

Intensive Treatment (cz.2)

Intensive Treatment (cz.3)

Intensive Treatment (cz.4)

Medical Facility (cz.1)

Medical Facility (cz.2)

Medical Facility (cz.3)

Medical Facility (cz.4)

Penitentiary (cz.1)

Penitentiary (cz.2)

Penitentiary (cz.3)

Penitentiary (cz.4)

Inne

Wyzwania (Challenge Mode)

Character Bios

Upgrade'y

Cenne wskazówki

Wprowadzenie

W dziale z poradnikami w serwisie GRY-OnLine znajduje się również poradnik, który pomoże Ci odblokować wszystkie Osiągnięcia w grze.

Niniejszy poradnik stanowi kompendium wiedzy na temat najnowszych przygód człowieka-nietoperza oraz jego wizyty w zakładzie dla obłąkanych. Wykorzystanie zawartych tu informacji umożliwi pomyślne pojmanie Jokera i jego sojuszników, jak również da okazję do poznania wszystkich sekretów skrywanych za murami tytułowej placówki. Tekst podzielony został na trzy zasadnicze rozdziały. Pierwszy rozdział poradnika to bardzo szczegółowy opis fabularnego trybu dla pojedynczego gracza. Kolejne podrozdziały omawiają odwiedzane przez Batmana miejsca, podpowiadają w jaki sposób pozbyć się sługusów Jokera i jak uniknąć zastawionych przez szaleńca pułapek. Drugi rozdział powinien w szczególności zainteresować graczy dążących do jak najlepszego poznania odwiedzanych lokacji. Zawarto tu mianowicie zestawienie wszystkich stref zakładu dla obłąkanych oraz skrywanych w nich sekretów. Każde główne miejsce opatrzone zostało czytelną mapką, a w pomyślnym odnajdywaniu kolejnych bonusów pomagają liczne zdjęcia okolicy. Ostatni trzeci rozdział omawia między innymi dodatkowy tryb wyzwań oraz dostępne dla głównej postaci upgrade'y.

Jacek "Stranger" Hałas

Opis przejścia

Intensive Treatment (cz.1)

Intensive Treatment

W trakcie początkowej sekwencji, obrazującej transportowanie Jokera do jego celi, możesz się jedynie poruszać, a zabronione jest wykonywanie wszelkich innych czynności. Jedyna aktywna funkcja w tym momencie to przybliżanie obrazu. Kontrolę nad Batmanem obejmiesz niedługo po tym jak Joker oswobodzi się, neutralizując jednego ze strażników.

Zaczynasz w Holding Cells (do nawigacji po okolicy używaj podręcznej mapy) i od razu czeka Cię pierwsza walka. Będzie ona na szczęście bardzo prosta, dając Ci okazję do przećwiczenia kilku ruchów. Zauważ, że kolejne uderzenia możesz łączyć w bardziej złożone kombinacje. Wykorzystuj ponadto okazję do wyprowadzenia kontrataków. Możesz to uczynić wciskając odpowiedni klawisz po tym jak nad głową jednego z wrogów pojawi się niebieska ikonka.

Po chwili przerwy Joker wyśle na Ciebie drugą grupę przeciwników. Tu niewiele się zmieni, tak więc kontynuuj poznawanie sterowania. Dwa inne ruchy, które warto przetestować, to ogłuszanie przeciwników peleryną Batmana oraz dobijanie leżących (takedown). W miarę możliwości uzyskuj jak najwyższe combosy, tak by zyskiwać cenne punkty doświadczenia. Po wygranej walce Joker odblokuje dalsze przejście.

Ruszaj na północ, a wkrótce znajdziesz się w strefie Processing Corridor. Na dwóch kolejnych przeciwników wpadniesz w okolicy charakterystycznego rozwidlenia. Pokonanie ich jest błahostką. Możesz teraz skręcić w lewo, udać się na drugi koniec korytarza i porozmawiać z Eddim Burlowem. W przeciwnym wypadku od razu udaj się w prawo.

Skręć w lewo i wejdź do strefy Patient Pacification Chamber. Dobrze byłoby porozmawiać w tym miejscu z Zachem Franklinem, a dowiesz się, że jeden z więźniów przetrzymuje jego kolegę. Zignoruj lewe przejście i skieruj się prosto. Po dotarciu do schodów przejdź na wyższe piętro. Tu z kolei możesz porozmawiać z Gretchen Whistler.

Udaj się na balkonik gdzie możesz porozmawiać z jednym ze strażników, bądź też od razu skierować się w lewo. Załącz tryb detektywa i spójrz do góry. Musisz przyczepić hak do znajdującego się w tym miejscu gargulca. Na szczęście całość sprowadza się do wciśnięcia jednego klawisza. W analogiczny sposób przeskakuj na kolejne gargulce.

Docelowo musisz znaleźć się na gargulcu najbardziej oddalonym od balkoniku. Jeśli spojrzysz na pomieszczenie pod sobą, powinieneś zauważyć, że znajdujesz się bezpośrednio za Zsaszem. Wykonaj teraz atak Glide Kick (szybowanie połączone z kopniakiem), również poprzez wciśnięcie jednego klawisza (w momencie gdy nad głową wroga pojawi się znak Batmana). Po wylądowaniu błyskawicznie dobij więźnia poznaną już wcześniej kombinacją. Obejrzysz teraz cut-scenkę.

Załącz tryb detektywa i zbadaj północną ścianę pomieszczenia, a powinieneś odnaleźć kolejne wejście do szybu wentylacyjnego. Skorzystaj z szybu i rozbij na samym jego końcu kratkę, dzięki czemu powrócisz do strefy Processing Corridor. Tym razem musisz już skierować się prosto, tak by wejść do strefy Decontamination.

Podejdź do miejsca, w którym stoi jeden z wartowników. Możesz przyjrzeć się umierającym w kolejnym pomieszczeniu strażnikom, bądź też od razu przystąpić do działania, choć i tak ich nie uratujesz. Popatrz do góry i skorzystaj z haka w celu przyczepienia się do górnej półki. Tu musisz wejść do nowego szybu wentylacyjnego. Tym razem wewnątrz szybu nie spędzisz dużo czasu.

Po wyjściu z szybu udaj się w prawo i uratuj jednego z wartowników. Musisz się tu bardzo pilnować, bo możesz zginąć jeśli spadniesz na dół. Wciśnij i przytrzymaj klawisz biegu, ruszając w stronę sąsiedniej półki. Batman automatycznie wykona skok w jej stronę. Zbliż się do krawędzi i rozejrzyj po okolicy.

Musisz teraz wycelować w pokazaną na pierwszym screenie górną półkę. Po znalezieniu się na miejscu uratuj kolejnego zwisającego wartownika. Teraz musisz poszybować, tak by wylądować na pokazanej na drugim screenie niższej półce. Zbliż się do krawędzi, mając wciśnięty odpowiedni klawisz. Steruj następnie Batmanem w locie, dzięki czemu znajdziesz się w pożądanym miejscu.

Intensive Treatment (cz.2)

Tu do uratowania jest jeden z więźniów. Bez obaw - od razu po wciągnięciu go na półkę zostanie ogłuszony przez Batmana. Załącz teraz tryb detektywa i ustaw się w pokazanym na drugim screenie miejscu. Musisz skorzystać z Bataranga, celując w stronę niewielkiego panelu kontrolnego. Udana akcja zaowocuje załączeniem ogromnych wentylatorów, dzięki czemu pozbędziesz się szkodliwych toksyn.

Zeskocz na dół i skieruj się na południe, korzystając z przejścia prowadzącego do strefy Transfer Loop. Tu musisz podążać zgodnie z widocznymi na posadzce oraz ścianach zielonymi strzałkami, przesuwając się sukcesywnie na południe. Uważaj jednak ponieważ po drodze napadnięty zostaniesz przez dwóch nowych zbirów.

Po dotarciu do strefy Secure Treatment Transfer zmuszony zostaniesz do stoczenia walki z mini-bossem. NIE ATAKUJ mutanta. Skup się jedynie na stosowaniu uników, wykonywanych poprzez jednoczesne wciśnięcie kierunku oraz klawisza skoku. Oprócz próbującego staranować Cię bossa musisz także uważać na rzucane w Twoją stronę ciała zabitych wartowników.

Broń się tak długo aż boss zatrzyma się i umrze. Zostaniesz w tym momencie nagrodzony cut-scenką. Po jej zakończeniu zaczekaj aż jeden z wartowników odblokuje Ci przejście. Porozmawiaj z sojusznikiem, a nagrodzony zostaniesz nowym filmikiem. Możesz już powrócić do strefy Transfer Loop. Tym razem kieruj się na północ.

Po dotarciu do miejsca, w którym wcześniej zaatakowany zostałeś przez zbirów, skieruj się na zachód. Na wrogów wpadniesz dopiero w zachodniej części tego sektora i dobrze byłoby ich zaskoczyć. Nie jest to jednak całkowicie wymagane, bo nie korzystają z broni. Po ich wyeliminowaniu udaj się na północ, wchodząc ponownie do strefy Holding Cells.

Wysłuchaj kolejnej rozmowy z Oracle, a następnie wejdź do znajdującego się po lewej stronie pomieszczenia strażników. Skorzystaj tu z trybu detektywa, namierzając pokazaną na pierwszym screenie butelkę wódki. Przytrzymaj teraz klawisz skanowania, dzięki czemu będziesz mógł rozpocząć proces śledzenia Franka Bolesa.

Wyjdź z pomieszczenia i ruszaj na południe, ponownie wchodząc do strefy Transfer Loop. Warto przez cały czas mieć załączony tryb detektywa, dzięki czemu łatwiej będzie odnaleźć właściwą drogę do celu. Skorzystaj z korytarza prowadzącego na południe, a po dotarciu do jego końcowej części przejdź do strefy Secure Transit. Podejdź do wartownika i obejrzyj cut-scenkę.

Przed Tobą długa i męcząca wspinaczka na najwyższe piętro tego poziomu. Zacznij od skorzystania z haku, dwukrotnie uczepiając się wyżej położonych półek. Biegnij teraz w stronę widocznej w oddali nowej półki, a Batman automatycznie wykona skok w jej stronę.

Zauważ, że główny bohater chwycił się jedynie krawędzi. To jednak żaden problem, bo nie musisz się obawiać upadku. Przesuwaj się w prawą stronę tak długo aż będziesz mógł się wspiąć. Tu skręć w lewo, przejdź prosto i wybij kratkę szybu wentylacyjnego. Po raz kolejny musisz skorzystać z haka, tym razem chwytając się znacznie wyższej półki.

W dobrze poznany już sposób przeskocz nad znajdującą się przed Tobą dziurą. Teraz dla odmiany będziesz musiał kucnąć. Podążaj prosto, ignorując mijaną po drodze kratkę wentylacyjną. Musisz wspiąć się na wyższą półkę, a następnie chwycić krawędzi. Dla odmiany przemieszczaj się w lewo.

Po kilku chwilach będziesz się mógł wspiąć. Ruszaj więc prosto, w dalszym ciągu przemieszczając się stopniowo ku górze. W pokazanym na drugim screenie miejscu skorzystaj z haka, a po dotarciu na górę kucnij i skieruj się w lewo. Do celu prowadzi tylko jedna ścieżka, tak więc raczej się nie zgubisz.

Intensive Treatment (cz.3)

Ruszaj prosto, mijając po drodze obiekt nadający się do zeskanowania. Po znalezieniu się w pokazanym na pierwszym screenie miejscu ponownie skorzystaj z haka, co umożliwi Ci zbliżenie się do miejsca, w którym znajdują się kolejni skazańcy. Podciągnij się po tym jak uznasz, że jesteś gotowy do rozpoczęcia walki.

W trakcie walk warto oczywiście wyczekiwać na momenty do wyprowadzania skutecznych kontrataków. W miarę możliwości uzyskuj wysoko punktowane combosy i nie zapominaj o dobijaniu leżących przeciwników. Po zlikwidowaniu bandytów i wysłuchaniu rozmowy z Oracle zbadaj zachodnią ścianę w poszukiwaniu wejścia do nowego szybu wentylacyjnego.

Spokojnie zbliż się do wyjścia z szybu, gdyż nie zostaniesz zauważony przez stojących kawałek dalej skazańców. Znajdziesz się w strefie Cell Block Transfer. Po wyjściu z szybu wysłuchaj kolejnej rozmowy z Oracle. Po jej zakończeniu załącz tryb detektywa i spójrz do góry. W dobrze poznany już sposób przyczep się do pierwszego gargulca.

Musisz teraz przeskakiwać z użyciem linki na kolejne gargulce, tak by docelowo znaleźć się za skazańcami. Wyląduj po cichu na ziemi, przytrzymaj klawisz skradania i zbliż się do wrogów. Każdego z nich możesz unieszkodliwić poprzez wykonanie cichej egzekucji. W taki właśnie sposób pozbądź się wszystkich trzech zbirów.

Udaj się teraz na południe, a następnie skręć w prawo. Miej przez cały czas wciśnięty klawisz skradania się. Możesz zaczekać aż jeden ze skazańców zakończy rozmowę z Jokerem, bądź też od razu się do niego zbliżyć. Wykonaj kolejną egzekucję, a po obejrzeniu cut-scenki skorzystaj z pobliskiego wejścia do szybu wentylacyjnego. Pozwoli Ci to dotrzeć do strefy Intensive Treatment Lobby.

Po zbliżeniu się do wyjścia z szybu wentylacyjnego wciśnij klawisz akcji, a Batman ciszej niż zazwyczaj odblokuje sobie przejście. W dalszym ciągu miej wciśnięty klawisz skradania. Zaskocz od tyłu pierwszego przeciwnika, a po jego wyeliminowaniu możliwie jak najszybciej przyczep się do jednego z gargulców.

Jako kolejny cel proponowałbym obrać przeciwnika patrolującego wnętrze budynku. Zaczekaj aż osobnik ten wyjdzie na zewnątrz i zaatakuj go z użyciem umiejętności Glide Kick. Leżącego przeciwnika musisz ponadto w doskonale poznany już sposób dobić. Powróć teraz błyskawicznie na górę.

W przypadku trzeciego przeciwnika możesz zaczekać aż odkryje on ciała swych pobratymców lub zaatakować go wcześniej. Także i tu radzę użyć umiejętności Glide Kick, a następnie dobicia. Gra wyświetla teraz cut-scenkę informującą o pojawieniu się kolejnych skazańców. Po jej zakończeniu powinieneś znajdować się na dachu budynku, tak więc szybko powróć na jednego z gargulców.

Musisz się teraz bardziej pilnować, bo przeciwnicy będą lepiej zorganizowani. Na początek radziłbym zlikwidować skazańca, który będzie patrolował jeden z bocznych balkoników. Po jego unieszkodliwieniu szybko powróć na gargulca. Nie radzę atakować od razu jego kolegów. Zamiast tego zaczekaj aż się rozejdą.

Na spokojnie pozbądź się teraz pozostałych zbirów, za każdym razem skupiając się na wyeliminowaniu tylko jednego celu. Po oczyszczeniu okolicy udaj się w pokazane na drugim screenie miejscu. Zbliż się do ciała jednego z wartowników, zabitego przez Człowieka-Zagadkę. Obejrzysz w tym miejscu krótką cut-scenkę.

To pierwsza z wielu zagadek, które napotkasz w grze. Po więcej informacji na ten temat zapraszam do rozdziału Sekrety. W celu rozwiązania tej konkretnej zagadki musisz się troszeczkę wycofać i zeskanować wiszący na ścianie obraz. Po pojawieniu się sojuszniczego wartownika zeskocz na dół, porozmawiaj z Williamem i wejdź do pomieszczenia, w którym się chował.

Zejdź po schodach na dół, przejdź przez długi korytarz, a następnie skręć w lewo. W celu opuszczenia całej tej strefy musisz skorzystać z pokazanego na drugim screenie szybu wentylacyjnego.

Arkham Island

Arkham Island

Dotarcie na drugi koniec szybu wentylacyjnego nie powinno Ci zająć zbyt dużo czasu. Po wyjściu na otwartą przestrzeń skorzystaj z haka, chwytając się pokazanej na pierwszym screenie półki. Znajdziesz się w Arkham East. Po obejrzeniu cut-scenki poszybuj na dół i porozmawiaj z Louie Greenem (jednym z wartowników).

Rozejrzyj się trochę po okolicy, a wkrótce otrzymasz ostrzeżenie, że Twój batmobil znajduje się w niebezpieczeństwie. Wysłuchaj wytycznych oraz zapoznaj się z pozycją auta na Twojej mapie. Jak zapewne zauważyłeś, musisz skierować się na północny-zachód, zmierzając w stronę strefy Arkham North. Po dotarciu na miejsce wysłuchaj ostrzeżenia i wejdź do środka.

Zbliż się do tarasującego drogę ambulansu, załącz tryb detektywa i zaczekaj aż przeciwnicy odwrócą się. Szybko podciągnij się teraz na pokazaną na pierwszym screenie wyższą półkę. Przejdź dalej i ostrożnie zeskocz, co pozwoli Ci znaleźć się za plecami skazańców. Wykończ ich pojedynczo, pozostając przez cały czas w ukryciu.

Możesz już skorzystać z drzwi prowadzących do strefy