Watch Dogs 2  - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas, Grzegorz "Alban3k" Misztal - ebook
Opis

Nieoficjalny poradnik do gry Watch Dogs 2 zawiera komplet informacji potrzebnych do ukończenia jej w 100 procentach. Na początkowych stronach poradnika zamieszczone zostały przede wszystkim podpowiedzi i informacje odnośnie nowych elementów gry, które nie były obecne w pierwszej części serii lub doczekały się sporych modyfikacji. Mowa tu między innymi o zasadach używania i metodach wykorzystania skoczka oraz quadkoptera, zmienionych sposobach hakowania niektórych elementów otoczenia czy nowych drzewkach umiejętności (zalety, wady i przydatność poszczególnych umiejętności). W poradniku znalazły się również rozdziały podpowiadające jak szybko zarabiać pieniądze i na co je najlepiej wydawać, jak zdobywać nowych followersów (fanów) czy jak odblokowywać osiągnięcia (kompletna lista osiągnięć z informacjami na temat ich założeń oraz dodatkowym komentarzem).

Dużo miejsca w poradniku przeznaczono na opisy przejścia wszystkich głównych oraz pobocznych operacji (misji). W omówieniach poszczególnych zadań są szczegółowe opisy kolejnych ich fragmentów, jak również sugestie w jaki sposób można je najłatwiej ukończyć czy jaka metoda działania jest najbardziej skuteczna (wiele misji daje swobodę wyboru taktyki gry). Te operacje, w których główny bohater musi dokładnie zaplanować trasę podróży, by dotrzeć w upatrzone miejsce, wzbogacone zostały wieloma obrazkami z zaznaczonymi najważniejszymi miejscami.

Kolejny duży rozdział zawiera wysokiej jakości mapy San Francisco. Na mapach zaznaczone zostały przede wszystkim dostępne w grze sekrety i są to między innymi kluczowe dane, punkty badań, nowe lakiery, rzadkie elementy garderoby czy unikalne pojazdy. Do wielu sekretów dodano opisy tekstowe i obrazki, dzięki czemu ich zlokalizowanie powinno stać się jeszcze prostsze. Na ostatnich stronach poradnika można odnaleźć strony ze sterowaniem i wymaganiami sprzętowymi gry.

Watch Dogs 2 jest kontynuacją popularnej sandboksowej gry akcji wydanej przez koncern Ubisoft. W drugiej części serii przenosimy się z Chicago do San Francisco i sterujemy postacią Marcusa Hollowaya, który jest członkiem lokalnej filii ugrupowania hakerskiego Dedsec. Druga część cechuje się nieco lżejszym klimatem od swojego poprzednika, ale ogólne założenia gry są bardzo zbliżone. Najwięcej czasu spędzamy więc na eksploracji wirtualnego środowiska i hakowaniu różnorakich urządzeń elektronicznych odnajdywanych w otoczeniu. Sequel oferuje w tej materii jeszcze więcej swobody, pozwalając graczowi na włamywanie się do nowych typów obiektów i na bardziej zaawansowane manipulowanie ich pracą.

Poradnik do gry Watch Dogs 2 zawiera dokładny opis przejścia operacji głównych i operacji pobocznych. Dowiesz się z niego m.in. gdzie znaleźć wszystkie ukryte w grze sekrety, jak szybko zarabiać pieniądze czy sprawnie walczyć z przeciwnikami.

Watch Dogs 2 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Najlepsze umiejętności | Porady (Porady)
  • Garść porad ogólnych | Porady (Porady)
  • Jak szybko zdobywać gotówkę i followersów? | Porady (Porady)
  • Kluczowe dane 1-12
  • Prolog / Spacer po parku | Operacje główne (Operacje główne)
  • Osiągnięcia/Trofea | Porady (Porady)
  • Skoczek i quadkopter | Porady (Porady)
  • Cyberjazda | Operacje główne (Operacje główne)
  • Ostateczna rozgrywka
  • Malowania, elementy ubioru i unikalne pojazdy

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 195

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Watch Dogs 2poradnik do gry

autorzy: Jacek "Stranger" Hałas, Grzegorz "Alban3k" Misztal

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8112-341-9

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1761

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Watch Dogs 2 - poradnik do gry

Porady

Garść porad ogólnych | Porady

Skoczek i quadkopter | Porady

Najlepsze umiejętności | Porady

Jak szybko zdobywać gotówkę i followersów? | Porady

Osiągnięcia/Trofea | Porady

Operacje główne

Prolog / Spacer po parku | Operacje główne

Cyberjazda | Operacje główne

Czciciele Mamony | Operacje główne

Haum czy Huam | Operacje główne

Pod lupą

Na Pohybel Nudle

Wojna Hakerów

Śledzeni

Oko za oko

Zhakować cały świat

Made in China

Robot Wars

Cała władza w ręce mas

Ostateczna rozgrywka

Operacje poboczne

Wysoka cena | Operacje poboczne

Do ostatniego centa | Operacje poboczne

Nowa gra | Operacje poboczne

W cieniu | Operacje poboczne

Kradzież w Ubi | Operacje poboczne

Malowanie | Operacje poboczne

Zlecenia Driver San Francisco | Operacje poboczne

Zła opinia | Operacje poboczne

Wyzwanie eKartowe | Operacje poboczne

ProviBlues | Operacje poboczne

Wypowiedzenie | Operacje poboczne

Kod Routera i Intruz w Haum | Operacje poboczne

Policja do wynajęcia | Operacje poboczne

Sygnały z przeszłości | Operacje poboczne

Szczurza akademia | Operacje poboczne

Zainfekowane bajty | Operacje poboczne

Radość z cudzej klęski (Schadenfreude)

Nolajf (Always On)

Skradzione sygnały (Stolen Signals)

Demaskator (Whistleblower)

W starym stylu (Kicking It Old School)

Główny cel (Primary Target)

Operacje online

Sterowanie i wymagania sprzętowe

Sterowanie | Sterowanie i wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe | Sterowanie i wymagania sprzętowe

Sekrety

Kluczowe dane 1-12

Kluczowe dane 13-24

Punkty badań 1-61

Punkty badań 62-112

Malowania, elementy ubioru i unikalne pojazdy

Watch Dogs 2 - poradnik do gry

Nieoficjalny poradnik do gry Watch Dogs 2 zawierakomplet informacji potrzebnych do ukończenia jej w 100 procentach. Na początkowych stronach poradnika zamieszczone zostały przede wszystkim podpowiedzi i informacje odnośnie nowych elementów gry, które nie były obecne w pierwszej części serii lub doczekały się sporych modyfikacji. Mowa tu między innymi o zasadach używania i metodach wykorzystania skoczka oraz quadkoptera, zmienionych sposobach hakowania niektórych elementów otoczenia czy nowych drzewkach umiejętności (zalety, wady i przydatność poszczególnych umiejętności). W poradniku znalazły się również rozdziały podpowiadające jak szybko zarabiać pieniądze i na co je najlepiej wydawać, jak zdobywać nowych followersów (fanów)czy jak odblokowywać osiągnięcia (kompletna lista osiągnięć z informacjami na temat ich założeń oraz dodatkowym komentarzem).

Dużo miejsca w poradniku przeznaczono na opisy przejścia wszystkich głównych oraz pobocznych operacji (misji). W omówieniach poszczególnych zadań są szczegółowe opisy kolejnych ich fragmentów, jak również sugestie w jaki sposób można je najłatwiej ukończyć czy jaka metoda działania jest najbardziej skuteczna (wiele misji daje swobodę wyboru taktyki gry). Te operacje, w których główny bohater musi dokładnie zaplanować trasę podróży, by dotrzeć w upatrzone miejsce, wzbogacone zostały wieloma obrazkami z zaznaczonymi najważniejszymi miejscami.

Kolejny duży rozdział zawiera wysokiej jakości mapy San Francisco. Na mapach zaznaczone zostały przede wszystkim dostępne w grze sekrety i są to między innymi kluczowe dane, punkty badań, nowe lakiery, rzadkie elementy garderoby czy unikalne pojazdy. Do wielu sekretów dodano opisy tekstowe i obrazki, dzięki czemu ich zlokalizowanie powinno stać się jeszcze prostsze. Na ostatnich stronach poradnika można odnaleźć strony ze sterowaniem i wymaganiami sprzętowymi gry.

Watch Dogs 2 jest kontynuacją popularnej sandboksowej gry akcji wydanej przez koncern Ubisoft. W drugiej części serii przenosimy się z Chicago do San Francisco i sterujemy postacią Marcusa Hollowaya, który jest członkiem lokalnej filii ugrupowania hakerskiego Dedsec. Druga część cechuje się nieco lżejszym klimatem od swojego poprzednika, ale ogólne założenia gry są bardzo zbliżone. Najwięcej czasu spędzamy więc na eksploracji wirtualnego środowiska i hakowaniu różnorakich urządzeń elektronicznych odnajdywanych w otoczeniu. Sequel oferuje w tej materii jeszcze więcej swobody, pozwalając graczowi na włamywanie się do nowych typów obiektów i na bardziej zaawansowane manipulowanie ich pracą.

Jacek "Stranger" Hałas & Grzegorz "Alban3k" Misztal (www.gry-online.pl)

Porady

Garść porad ogólnych | Porady

Na stronie tej znajduje się zestawienie różnorakich porad dotyczących najważniejszych elementów gry Watch Dogs 2. Wyróżnione zostały przede wszystkim te rzeczy, które były nieobecne w pierwszej części serii lub w kontynuacji doczekały się sporych zmian. Niektóre z wymienionych elementów (np. wykorzystywanie quadkoptera) dokładniej opisane zostały w innych rozdziałach poradnika lub bezpośrednio w opisie przejścia.

Eksploracj

a

Hakowani

e

Skradanie

się i walka

Policja

/ Gangi

Sekret

y

Dziuple

DedSecu

Eksploracja

Podnośniki, wózki widłowe i dźwigi są bardzo pomocne w docieraniu na dachy budynków

1. Nowy bohater Watch Dogs 2, Marcus Holloway, potrafi sprawnie przemieszczać się po świecie gry, aczkolwiek docieranie do niektórych lokacji jest często przez grę poważnie utrudniane. Jednym z najczęstszych utrudnień jest to, że cel podróży znajduje się np. na dachu budynku. W takiej sytuacji postaraj się zlokalizować podnośnik, wózek widłowy, dźwig czy inny tego typu obiekt. Po zhakowaniu takiego urządzenia będziesz mógł dotrzeć w trudniej dostępne miejsce. Inne popularne utrudnienie to występowanie oznaczonych na czerwono na mapie obszarów zastrzeżonych. Staraj się w tych lokacjach działać z ukrycia, gdyż w przypadku zauważenia przez wrogów możesz zostać przez nich zaatakowany i mogą dodatkowo zostać wezwane posiłki.

2. Do wielu lokacji w świecie gry nie musisz osobiście dotrzeć. Do rekonesansu czy do przedostania się do miejsca ukrycia poszukiwanego obiektu możesz użyć skoczka lub quadkoptera. Za wykorzystywaniem tych gadżetów dodatkowo przemawiają dwa czynniki. Po pierwsze, wykrycie przez wrogów skoczka lub quadkoptera nie sprawi, że nagle zaalarmowana zostanie cała okolica. Po drugie, ewentualne zniszczenie jednego z tych gadżetów nie będzie Cię nic kosztowało, gdyż po odczekaniu kilku chwil będziesz mógł na nowo ich użyć. Uwaga - Skoczek i quadkopter mają ograniczony zasięg działania. Warto je także ulepszyć, dzięki czemu nabędą nowe właściwości (szczegółowe informacje na temat obu gadżetów znajdują się na kolejnej stronie tego rozdziału).

3. WWatch Dogs 2 nie musisz już zajmować się docieraniem do wież CTOS-u w celu "odkrywania" sekretów czy ciekawych lokacji w kolejnych dzielnicach miasta. Do odkrywania nowych aktywności używany jest teraz przede wszystkim tryb hakowania sieci, który po uaktywnieniu skanuje najbliższą okolicę w poszukiwaniu atrakcji. Tryb ten ma ograniczony zasięg działania, tak więc staraj się go często aktywować, a szczególnie wtedy gdy po raz pierwszy zawitałeś w jakimś obszarze na mapie. Nowe aktywności możesz też odblokowywać dzięki pozyskiwaniu followersów (fanów). Mechanika ta dokładniej omówiona została na jednej z kolejnych stron poradnika.

4. Wszystkie nowe operacje (główne, poboczne, online) dodawane są do aplikacji DedSecu. Możesz je tam przeglądać i jako aktywne ustawiać te, które Cię interesują. Wiele operacji podzielonych jest na kilka części, aczkolwiek nie musisz wtedy wszystkich fragmentów zaliczać za jednym podejściem. Jeśli kolejna część danej misji zakłada np. bardziej zaawansowane użycie quadkoptera to możesz zaczekać aż rozwiniesz ten gadżet. Cenną informacją jest też to, że misje online są losowo generowane i co pewien czas zmieniają się. Jeśli jakaś ci nie odpowiada (bo ma np. za wysoki poziom trudności) to możesz zaczekać aż otrzymasz inną. Każda misja gwarantuje "zapłatę" w postaci followersów (od kilku do kilkudziesięciu tysięcy fanów). Oprócz tego niektóre operacje gwarantują unikalne nagrody (np. rzadkie elementy ubioru).

Każde zlecenie Driver SF ma inne założenia i możesz zostać poproszony np. o ostrożną jazdę

5. Dostępne w grze dodatkowe atrakcje to głównie wyścigi orazzadania Driver San Francisco. Wyścigi mogą być ogranizowane z wykorzystaniem dronów, motocykli enduro, żaglówek oraz gokartów. Wysokość nagrody (followersi i gotówka) jest uzależniona od poziomu trudności i zajętego miejsca. Driver San Francisco to drobne misje taksówkarskie. Każda z nich ma specyficzne założenia, np. konieczność przetransportowania wrażliwego ładunku czy zapewnienia pasażerowi niesamowitych wrażeń z jazdy. Podpowiedzi odnośnie zaliczania tych misji znajdują się w odrębnym rozdziale poradnika.

6. Od samego początku gry dostępna jest opcjaszybkiej podróży. Obejmuje ona jedynie "stałe" punkty na mapie (np. sklepy czy kryjówki), tak więc nie możesz się bezpośrednio przenieść np. do widocznej na mapie znajdźki. Pomimo tych ograniczeń dobrze jest często używać szybkiej podróży, szczególnie jeśli aktualny cel misji jest na drugim końcu miasta.

Hakowanie

Dzięki wybraniu odpowiedniej opcji hakowania możesz przygotować pułapki na wrogów

1. Jedną z ważniejszych zmian związanych z hakowaniem jest to, że w przypadku niektórych obiektów podatnych na hakowanie możesz wybrać jedną z kilku czynności hakerskich (przytrzymanie przycisku hakowania i następnie wciśnięcie przycisku pożądanej akcji). Podstawowe rodzaje akcji to uaktywnienie hakowanego obiektu, wyłączenie go, utworzenie wokół obiektu obszaru aktywacji oraz zwabienie w jego pobliże postaci niezależnych. Szczególnie te dwie ostatnie akcje są bardzo przydatne, gdyż dzięki nim możesz zastawiać pułapki na wrogów i np. po zhakowaniu skrzynki z bezpiecznikami sprawić, że przeciwnicy po dotarciu w jej pobliże porażeni zostaną prądem. Uwaga - Typy dostępnych akcji mogą różnić się w zależności od rodzaju hakowanego obiektu. Przykładowo, po włamaniu się do samochodu możesz przejąć nad nim kontrolę (jeśli posiadasz stosowną umiejętność), a hakując telefon możesz np. wykraść z niego dane czy odwrócić uwagę jego właściciela.

Oddziały policji oznaczane są w trybie hakowania sieci kolorem czerwonym

2. Hakowanie sieci to bardzo ważny element gry, który działa na podobnych zasadach np. do trybu detektywa z gier o przygodach Człowieka-Nietoperza, tj. skanuje bezpośrednią okolicę i oferuje przy tym alternatywny tryb widzenia. Używanie tego trybu jest darmowe i dlatego dobrze jest z niego bardzo często korzystać. Po jego uaktywnieniu odnajdywane są sekrety oraz obiekty podatne na hakowanie w najbliższej okolicy. Dodatkowo dzięki zmienionemu trybowi widzenia możesz łatwiej lokalizować przeciwników i policję (czerwony kolor).

3. Do wykonywania hakowań potrzebne są swego rodzaju jednostki zasilające zwane botnetami. Mniej skomplikowana akcja jednorazowo może zużyć 1-2 botnety, bardziej złożona nawet 6 czy 8. Zużywane botnety odnawiają się, ale jest to niestety powolny proces. Z problemem tym możesz walczyć na dwa sposoby - ściągać botnety z telefonów wybranych NPC-ów oraz odblokowywać umiejętności zwiększające pojemność botnetów w telefonie Marcusa. Staraj się też mieć zawsze w zapasie kilka botnetów, by w razie potrzeby (np. wykrycie przez wrogów) pomóc sobie odpaleniem akcji hakerskich, które je wykorzystują.

Obejścia sieciowe możesz oglądać z ziemi lub korzystać z quadkoptera czy włamywać się do okolicznych kamer

4. Pamiętaj, że nie wszędzie od razu możesz się włamać. W niektórych przypadkach konieczne może być odnalezienie klucza dostępu do zamkniętych drzwi lub terminalu obwodu zamkniętego. W obu przypadkach pomagaj sobie trybem hakowania sieci do odkrywania czerwonych połączeń. Warto zaznaczyć, że do pozyskania klucza dostępu możesz użyć quadkoptera, a do włamania się do terminalu skoczka. Nieco inaczej funkcjonują też teraz obejścia sieciowe, czyli mini-gry z manipulowania przepływem danych w sieci. Są one "nakładane" na elementy otoczenia (np. ściany budynków) i w rezultacie o wiele łatwiej jest zaliczać mini-gry obserwując okolicę z oddali, np. ze stacjonarnych kamer czy z pokładu quadkoptera.

Skradanie się i walka

Paralizator pozbawia wrogów przytomności tylko na określony czas

1. Marcus od samego początku gry dysponuje paralizatorem. To niezły gadżet, ale musisz wiedzieć o długim czasie przeładowania paralizatora (później możesz go nieco skrócić dzięki jednej z umiejętności), w rezultacie czego sprawdza się jedynie do ogłuszania pojedynczych wrogów.

2. Przeciwników po cichu możesz ogłuszać również w walce wręcz, polegając na obiektach z otoczenia lub na gadżecie Porażacz (należy najpierw zakupić stosowną umiejętność). Niezależnie od wybranej metody działania pamiętaj o tym, że ogłuszony przeciwnik może się po pewnym czasie obudzić. Co więcej, od razu przejdzie wtedy w zaalarmowany stan. Staraj się nie pozostawać zbyt długo w pobliżu ogłuszonych niedawno wrogów, tylko kontynuować podróż do celu misji.

Drukarka 3D pozwala na wytwarzanie m.in. nowych broni

3. Główny bohater oprócz paralizatora może mieć przy sobie dwie inne bronie. Jako pierwszą broń warto jest wybrać jeden z karabinów szturmowych. Pozwoli on Marcusowi na zdejmowanie celów z większych odległości i nie będzie problemów z niską szybkostrzelnością pojawiających się przy używaniu snajperki. Jako drugą broń początkowo możesz wybrać jedną ze strzelb, a później "przesiąść się" na granatnik, który idealnie sprawdzi się przy eliminowaniu silniejszych przeciwników, pozbywaniu się całych grup czy wysadzaniu pojazdów.

4. Nowe bronie możesz oczywiście odbierać pokonanym przeciwnikom, ale najlepsze z nich możesz wyprodukować w kryjówce. "Topowe" pukawki kosztują nawet 100000 dolarów i więcej, tak więc szczególnie w początkowej fazie gry odkładaj sobie na nie pieniądze i nie wydawaj ich na inne cele.

5. Niektórzy przeciwnicy (oraz roboty) dysponują możliwością wezwania posiłków. Za wszelką cenę staraj się im w tym przeszkadzać, bo pojawienie się dodatkowych oddziałów sił wroga bardzo może utrudnić Marcusowi pozostanie przy życiu. Najłatwiej jest zastrzelić wroga zanim ten dodzwoni się do kolegów, ale możesz też szybko zhakować jego telefon.

6. Roboty to jeden z unikalnych rodzajów przeciwników. Mogą one wzywać posiłki i atakować gracza, tak więc przynajmniej początkowo dobrze jest trzymać z dala od nich. W dalszej części gry możesz szukać okazji do ich sabotowania dzięki hakowaniu elementów otoczenia, używaniu ładunków wybuchowych czy włamywaniu się do ich systemów (wymagana odpowiednia umiejętność).

Unieszkodliwiaj psy obronne zanim te zaalarmują wrogów

7. Psy obronne mogą "wywąchać" głównego bohatera z dość dużej odległości i w konsekwencji zaalarmować wrogów o jego przybyciu. Staraj się je szybko unieszkodliwiać polegając np. na paralizatorze. Jeśli nie jest to możliwe to omijaj je zachowując wystarczająco dużą odległość od nich.

8. Strzelcy wyborowi korzystają z karabinów snajperskich i spotkasz ich jedynie w ważniejszych lokacjach okupowanych przez przeciwników. Unikaj pozostawania na otwartej przestrzeni w tych miejscach, które pilnują. Próbuj też używać hakowania czy gadżetów Marcusa żeby odwracać ich uwagę i umożliwiać sobie zbliżanie się do nich.

Egzekutorzy są silne opancerzeni i korzystają z doskonałych broni

9. Egzekutorzy to bardzo ciężko opancerzeni przeciwnicy, którzy również pojawiają się jedynie w ważniejszych lokacjach. Ich eliminacja jest zazwyczaj bardzo kłopotliwa, bo są niestety w stanie przetrzymać ostrzał np. z karabinu szturmowego i to nawet taki, który jest wycelowany w ich głowy. Do pokonywania egzekutorów staraj się używać granatników, materiałów wybuchowych czy eksplodujących obiektów z otoczenia.

10. Skoczek i quadkopter domyślnie nie dysponują żadnymi możliwościami wchodzenia w interakcję z przeciwnikami, ale możesz to zmienić dzięki niektórym umiejętnościom (rozdział na ich temat jest w dalszej części poradnika). Skoczka możesz np. wyposażyć w głośnik służący do odwracania uwagi wrogów, a quadkopter w funkcję przenoszenia ładunków, które można następnie zrzucać na wrogów. Nie bój się korzystać z tych opcji, tym bardziej że zniszczony skoczek lub quadkopter może się dość szybko "odrodzić".

11. Śmierć w Watch Dogs 2 nie wiąże się z żadnymi negatywnymi konsekwencjami. Jeśli nie rozgrywałeś aktualnie żadnej misji to powrócisz do świata gry niedaleko miejsca, w którym zginąłeś. Jeśli z kolei zaliczałeś w danym momencie jakąś operację to przywrócony zostaniesz do ostatniego punktu kontrolnego.

Policja / Gangi

Wyceluj w cywila żeby zmusić go skasowania połączenia

1. Najcenniejszą podpowiedzią jest to, że możesz uniknąć wezwania policji. Jeśli popełnisz jakieś przestępstwo to jedna z osób postronnych może zdecydować się na zadzwonienie na policję. W takiej sytuacji musisz zareagować zanim zapełni się czerwony trójkąt, czyli zanim połączenie zostanie zrealizowane. Nie zabijaj cywila, tylko wyceluj w niego z broni, ogłusz go w walce wręcz lub (jeśli jesteś zbyt daleko) użyj hakowania żeby włamać się do jego telefonu i zakończyć połączenie.

2. Same policyjne pościgi cechują się bardzo zbliżonymi założeniami do tych z pierwszej części Watch Dogs. Nie próbuj atakować policjantów z jakiegoś określonego punktu na mapie, bo prędzej czy później zostaniesz otoczony i zginiesz. Zamiast tego decyduj się zawsze na ucieczkę, najlepiej z wykorzystaniem pojazdów. Na początku gry w trakcie ucieczki możesz pomagać sobie jedynie w bardzo ograniczonym zakresie i np. tylko w prosty sposób sabotować sygnalizację świetlną. Staraj się na bieżąco kupować nowe umiejętności powiązane z hakowaniem obiektów z okolicy. Co do samego pościgu, unikaj oczywiście zderzania się po drodze z elementami otoczenia, szukaj okazji do przejazdów wąskimi uliczkami i rozglądaj się za miejscami, w których będzie można przycupnąć po zniknięciu z pola widzenia stróżom prawa (najlepiej żeby to były jakieś zadaszone miejsca jeśli w pościgu bierze udział policyjny śmigłowiec).

3. Oprócz policji w Watch Dogs 2 możesz też mieć do czynienia z FBI, firmą ochroniarską Umeni-Zulu oraz kilkoma organizacjami przestępczymi. Warto zaznaczyć, że większość gangów jest do siebie domyślnie wrogo nastawiona i możesz być niekiedy świadkiem walk między nimi (najlepiej nie ingerować w nie). W dalszej części gry możesz też zakupić umiejętności pozwalające na nasyłanie stróżów prawa lub gangsterów na wybrane osoby. Z opcji tej warto korzystać gdy masz problemy z oczyszczeniem jakiejś dobrze pilnowanej lokacji czy jeśli potrzebujesz pomocy przy wyeliminowaniu egzekutora.

Sekrety

1. W grze Watch Dogs 2 do odnalezienia jest wiele sekretów i zdobywanie ich jest na różne sposoby nagradzane, tak więc dobrze jest na bieżąco zbierać. Lokalizacje sekretów najłatwiej możesz odkrywać dzięki używaniu hakowania sieci, w rezultacie czego najbliższe znajdźki dodane zostaną do mapy świata. Możesz następnie z poziomu mapy dodać je jako cel podróży i dzięki temu łatwiej je odnaleźć.

2. Do sekretów możesz osobiście docierać lub wykorzystywać do tego celu skoczka lub quadkopter (tylko w przypadku tych sekretów, których nie trzeba fizycznie zabrać).

Kluczowe dane to zielone czaszki na mapie miasta

3. Kluczowe dane (Key Data) to jedna z najważniejszych kategorii sekretów. Są one potrzebne do poznania niektórych bardziej zaawansowanych umiejętności. Każdy sekret z tej grupy znajduje się w jakimś trudno dostępnym miejscu (np. na dachu wieżowca albo w siedzibie wrogiego gangu).

4. Punkty badań to również bardzo wartościowa kategoria znajdziek. Za każdy odnaleziony sekret zdobędziesz 1 gratisowy punkt badań i w konsekwencji szybciej będziesz mógł odblokować nowe umiejętności.

5. Torby z pieniędzmi to bardzo powszechna kategoria sekretów. Każda torba zawiera od kilku do kilkudziesięciu tysięcy dolarów. Ponadto do wielu z nich dość łatwo można dotrzeć.

Aplikacja ScoutX może łatwo zaprowadzić Marcusa do najbliższych miejsc wykonania zdjęć

6. ScoutX to nietypowa grupa sekretów. Musisz ściągnąć na smartfona aplikację ScoutX i od tego momentu możesz jej używać do odnajdywania w mieście lokacji popularnych wśród turystów odwiedzających San Francisco (np. most Golden Gate). Po dotarciu w dane miejsce możesz zrobić sobie zdjęcie, zdobywając przy okazji 8000 fanów i nowe "emotki". Uwaga - W niektórych lokacjach zdjęcie poprawnie można wykonać tylko o określonej porze dnia (np. tylko gdy komik nadający się do sfotografowania organizuje właśnie występ). Jeśli nie jest to możliwe to odczekaj aż zmieni się pora dnia lub prześpij się w dziupli DedSecu i spróbuj powrócić w to samo miejsce o innej godzinie.

Unikalnego pojazdu nie musisz nigdzie dostarczyć, gdyż wystarczy go ukraść

7. Unikalne pojazdy nie zaliczają się do najważniejszych kategorii znajdziek. Bardzo często wyróżniają się one jedynie nietypowym wyglądem. Warto zaznaczyć, że są one zazwyczaj dobrze pilnowane.

8. Lakiery i elementy garderobypojazdy są mniej ważnymi sekretami, gdyż zdobywanie ich nie wpływa w żaden sposób na grę. Są to zmiany wyłącznie kosmetyczne.

9. Nowe utwory muzyczne to jedyna kategoria sekretów, których nie musisz osobiście poszukiwać. Wystarczy jak najwcześniej zainstalować w smartfonie aplikację SongSneak, która automatycznie będzie wyszukiwała nowe piosenki i dodawała je do istniejącej bazy.

Dziuple DedSecu

Przykładowa dziupla - są one w kilku miejscach w mieście

1. Na mapie San Francisco znajduje się kilka dziupli zarezerwowanych dla hakerów z grupy DedSec. Pierwszą dziuplę odwiedzisz w ramach jednej z początkowych głównych operacji Spacer po parku. W dalszej części gry powracanie do nich jest już w pełni opcjonalne. W dziuplach Marcus może czuć się w pełni bezpiecznie, ale wkroczenie do nich nie jest możliwe jeśli aktywny jest pościg policyjny.

2. W dziuplach bohater może przede wszystkim spotykać się z innymi hakerami i odbierać nowe misje, ale oferują też one inne atrakcje. Główną z nich jest drukarka 3D, której możesz używać do produkowania broni czy gadżetów. Postaraj się dość szybko uzbierać fundusze pozwalające na użycie drukarki do stworzenia quadkoptera. W dalszej części gry używaj jej z kolei przede wszystkim do wytwarzania nowych, lepszych pukawek.

3. Skorzystanie z sofy w dziupli pozwala na zapisanie gry i zmianę pory dnia. Korzystaj z tej funkcji jeśli np. zdobycie jakiegoś sekretu jest możliwe tylko za dnia lub tylko w nocy.

4. Z mniej istotnych rzeczy w dziuplach możesz między innymi zmienić ubiór i wygląd broni, rozejrzeć się za pojedynczymi znajdźkami czy odsłuchać unikalne nagrania.