Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2003

Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas

(0)

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 81

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Ilustrowany poradnik do taktycznej gry akcji Tom Clancy’s Rainbow Six 3: Raven Shield, który pomoże w obieraniu właściwych taktyk szturmowania pomieszczeń oraz minimalizowaniu strat własnych podczas wykonywania misji bojowych.

Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Koordynacja działań (TAKTYKA)
  • Zadanie 13 (OPIS PRZEJŚCIA)
  • Zadanie 1 (OPIS PRZEJŚCIA)
  • Zadanie 14 (OPIS PRZEJŚCIA)
  • Ewakuacja, ubezpieczanie członków drużyny (TAKTYKA)
  • Snajperzy w drużynie i po stronie wroga (TAKTYKA)
  • Sposoby na zdobywanie pomieszczeń (TAKTYKA)
  • Współpraca z innymi członkami RS6 (TAKTYKA)
  • Badanie okolicy (TAKTYKA)
  • Poruszanie się (TAKTYKA)

Informacja o grze

Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield taktyczna gra akcji, wyprodukowana przez studio Red Storm. Gracze wcielają się w rolę dowódcy tytułowego oddziału Rainbow, a ich zadaniem jest zaplanowanie i przeprowadzenie niebezpiecznych operacji antyterrorystycznych. W trybie zabawy solowej przewidziano 15 wymagających misji. Twórcy zadbali również o funkcjonalny multiplayer, w którym może brać udział 32 graczy.

Gra Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2003 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Opinie o ebooku Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Fragment ebooka Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Tom Clancy's Rainbow Six 3:Raven Shieldporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=193

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

WPROWADZENIE

TAKTYKA

Poruszanie się

Badanie okolicy

Współpraca z innymi członkami RS6

Koordynacja działań

Sposoby na zdobywanie pomieszczeń

Ratowanie zakładników

Snajperzy w drużynie i po stronie wroga

Ewakuacja, ubezpieczanie członków drużyny

OPIS PRZEJŚCIA

Zadanie 1

Zadanie 2

Zadanie 3

Zadanie 4

Zadanie 5

Zadanie 6

Zadanie 7

Zadanie 8

Zadanie 9

Zadanie 10

Zadanie 11

Zadanie 12

Zadanie 13

Zadanie 14

Zadanie 15

WPROWADZENIE

Na sam początek kilka uwag technicznych. "Raven Shield" to gra rozbudowana, nie da się tego ukryć. Niemal każdą misję można przejść na kilka sposobów. Główne różnice polegają tu na obieraniu różnych taktyk szturmowania pomieszczeń oraz minimalizowaniu strat własnych. Z racji tego, iż praktycznie niemożliwe jest opisanie ich wszystkich postanowiłem wybrać takie, które mnie akurat najbardziej pasowały. Tyczy się to przede wszystkim członków Tęczy Sześć. Osobiście wolę kończyć grę sterujesz wyłącznie jedną drużyną (czerwonych) a wszystkie pozostałe oddać pod władanie sztucznej inteligencji. Niestety, wiąże się to z tym, że niektóre misje trzeba będzie powtarzać, ale moim skromnym zdaniem przyjemność ukończenia gry w taki sposób wzrasta co najmniej dwukrotnie :-)

Oczywiście nie oznacza to, że należy całkowicie się od reszty "odciąć". Pojawiają się etapy, w których wspólne działanie dwóch a nawet trzech (z dodatkowymi snajperami) teamów będzie wielce wskazane. Wszystko to zostało zawarte w opisie przejścia gry. Osobna kwestia to uzbrojenie. Ja preferuję połączenie dobrych pistoletów z tłumikiem z prostymi karabinami maszynowymi, które potrafią strzelać pojedynczymi pociskami.

Zanim przejdziesz do właściwego opisu gry radziłbym zapoznać się z poradnikiem taktycznym. Znajdziesz w nim wiele przydatnych informacji, które niekoniecznie musiały być przedstawione w misjach treningowych.

Uwaga! Aby nie wprowadzać dodatkowego zamieszania zdecydowałem, aby pozostać przy standardowych planach rozgrywania misji przygotowywanych przez twórców gry. Nie są one takie złe a dzięki temu lepiej będziesz mógł skonfrontować to co napiszę w solucji z podglądem na aktualny plan. Opis uwzględnia włączone wspomaganie namierzania wrogów! Przy okazji mała uwaga - nie zwracaj uwagi na widoczną na screenach liczbę zabitych członków drużyny. To jest skutek uboczny wynikający z chęci łapania najlepszych ujęć :-) Poradnik został w głównej mierze skierowany do osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z podobnymi grami. Moim zdaniem prawdziwi miłośnicy "Rainbow Six" nie będą mieli żadnych problemów z jej ukończeniem. Nie wątpię też w to, że zdołają utworzyć znacznie lepsze plany od tych standardowo przygotowanych :-)

TAKTYKA

Poruszanie się

I. Poruszanie się

Już na samym początku należy rozdzielić poruszanie się na dwie oddzielne kwestie. Zupełnie inaczej dowodzi się podległym teamem a inaczej pozostałymi drużynami, które same muszą radzić sobie z wrogami i zdobywać wyznaczone przez dowództwo cele. Nie oznacza to oczywiście, że bez Ciebie zupełnie sobie nie poradzą. POWININEŚ się jednak liczyć z tym, że niemal w każdej misji stracisz co najmniej jedną osobę z takiego oddziału. Jest to nieuniknione. "Raven Shield" należy do tych gier, w których AI komputerowych wrogów jest nieprzewidywalne. O ile takie elementy jak ich ustawienie czy ścieżki patrolowe nie ulegają zmianom to już reakcje na Twoich członków drużyny są bardzo różne. Może się zdarzyć tak, że pojedynczy przeciwnik zabije Ci połowę zespołu albo, przeciwnie, Twój team bez żadnych strat pokona przeważające siły wroga. Dlatego też warto jest w niektórych misjach zdecydować się na jeden świetnie wyszkolony oddział. Pamiętaj, że współczynniki postaci odgrywają kluczową rolę w zachowaniu Twoich ludzi. Jeśli więc zdarzy się tak, że w danej misji straciłeś zbyt dobrych ludzi to koniecznie ją powtórz. Powróćmy jednak do tego jak Twoi ludzie mają się zachowywać w ruchu:

KIEROWANIE POJEDYNCZYM TEAMEM - przede wszystkim wykorzystuj klawisz odpowiedzialny za zatrzymywanie podwładnych ponieważ zdarza im się niepotrzebnie pchać do pomieszczenia zapełnionego terrorystami. Przez większość gry jest tak, że Twoi podwładni Cię ubezpieczają i jeśli sam czegoś nie zrobisz to oni na pewno nie wyjdą z inicjatywą. Można temu zaradzić rozkazując im przy pomocy podręcznego menu. Pamiętaj o tym, że Twoja rola nie ogranicza się tylko do rozkazywania im, aby przygotowali się do zdobycia danego pomieszczenia. Możesz im też wydawać inne polecenia, np. aby udali się w wybrane miejsce czy rzucili granat. Z tym ostatnim lepiej jest jednak nie ryzykować. Po pierwsze, jest ich mało. Po drugie, istnieje niewielka szansa, że rzucą go sobie pod nogi. Niestety, to wina nie do końca dopracowanego AI. W trakcie rozgrywania kampanii singleplayer zdarzyło mi się kilka takich sytuacji, w których dany żołnierz zamiast rzucić granat do szturmowanego pomieszczenia tak niefortunnie nim cisnął, że ten odbił się od ściany i wylądował tuż obok niego...

KIEROWANIE INNYMI DRUŻYNAMI - w tym przypadku musisz zadbać o wiele innych czynników przy czym najważniejsze są dwa: jak mają się zachowywać w przypadku napotkania wroga oraz jak mają się poruszać. Zacznijmy od tego pierwszego. Masz do wyboru: atakowanie wszystkich, atakowanie gdy życie jest zagrożone oraz rekonesans bez otwierania ognia do wrogów. Atakowanie wszystkich widocznych wrogów sprawdza się tylko i wyłącznie w tych misjach, w których nie trzeba dbać o działanie w ukryciu. Chodzi więc głównie o te etapy gdzie nie ma konieczności ratowania zakładników czy rozbrajania bomby. Wtedy nie musisz się martwić czy zachowują się zbyt głośno czy nie. Atakowanie w przypadku zagrożenia życia jest najbardziej uniwersalne. Równie dobrze sprawdza się ono w misjach z zakładnikami jak i w tradycyjnych etapach polegających jedynie na pozbyciu się terrorystów. Z kolei rekonesans wykorzystuje się bardzo rzadko. Kiedy tylko zajdzie taka potrzeba to na pewno wspomnę o tym w opisie przejścia. Drugi czynnik to ustalenie sposobu poruszania się innych drużyn. Masz do wyboru: szaleńczy bieg, normalny chód oraz powolne skradanie się. Sprint wykorzystuje się w naprawdę niewielu sytuacjach, głównie wtedy gdy bardzo zależy Ci na tym, aby dana drużyna dotarła do jakiegoś miejsca w określonym czasie. Może to też być przydatne w trakcie unikania wrogiego ostrzału. Biegnącego antyterrorystę jest w końcu znacznie trudniej ustrzelić. Normalny tryb poruszania się powinien występować w parze z drugim zachowaniem, czyli atakiem tylko w obronie życia. Z kolei skradanie się polecam w dwóch sytuacjach: gdy rozgrywa się misję w ukryciu oraz gdy członkowie drużyny są ranni i nie chcesz ich wystawiać na ogień wroga.

Badanie okolicy

II. Badanie okolicy

Odpowiednie wybadanie okolicy to podstawa sukcesu niemal każdej drużyny. Zwróć uwagę na to, iż w grach z serii Tom Clancy's (no, poza zręcznościowym "Splinter Cellem" :-)) jest tak jak w prawdziwym życiu - jeden celny strzał ze strony wroga i Twój człowiek natychmiast ginie. Miej na uwadze to, że terroryści w "Raven Shield" są INTELIGENTNI! Nie ma tu jakiegoś określonego schematu ich działania, może się zdarzyć tak, że na identyczną sytuację zareagują zgoła odmiennie.

Jeśli badasz jakiś nowy obszar a nie jesteś pośpieszany żadnym limitem czasowym to zachowuj się następująco:

kucaj i powoli posuwaj się do przodu

strafe'uj (poruszaj się w bok), aby zbadać możliwie jak największy obszar

jak najczęściej wychylaj się (dokładny opis poniżej)

nasłuchuj czy przypadkiem ktoś nie patroluje okolicy (terroryści mają też w zwyczaju powiedzieć "Hello ?", gdy coś ich zaniepokoi :-))

nie zaglądaj do okien, bo jeśli tylko zostaniesz zauważony to w większości przypadków będziesz mógł pożegnać się z prawidłowym wypełnieniem danej misji

nie otwieraj drzwi i nie wkraczaj do nowych pomieszczeń jeśli nie jest to konieczne

jeśli grasz według standardowego planu poruszaj się dokładnie według jego wskazań

zwracaj uwagę na informacje od innych drużyn (prawy dolny róg ekranu)

Zdecydowanie