Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2013

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 205

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Remember Me - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

W poradniku do gry Remember Me zawarto kompletny, bogato ilustrowany opis przejścia jej wszystkich etapów. Omówione zostały również metody eliminowania przeciwników, odnajdywania sekretnych przedmiotów, pokonywania bossów oraz modyfikowania wspomnień.

Remember Me - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Pojedynek z bossem - Kid X-Mas (Epizod 2)
  • Uzyskanie dostępu do Sześcianu Koncepcji (Epizod 7)
  • Pojedynek z bossem - Johnny Greenteeth (Epizod 6)
  • Pojedynek z bossem - Madame (Epizod 4)
  • Dotarcie do miejsca pobytu Scylli Cartier-Wells (Epizod 5)
  • Pojedynek z bossem - AV-78 Zorn (Epizod 3)
  • Zmodyfikowanie wspomnień Olgi Sedovej (Epizod 1)
  • Pojedynek z bossem - H3O - trzecia część (Epizod 8)
  • Dotarcie do głównej siedziby Memorize (Epizod 5)
  • Wywołanie błędu pamięci (Epizod 8)

Informacja o grze

Debiutancka produkcja francuskiego studia Dontnod Entertainment, pozwalająca odwiedzić futurystyczną wizję Paryża roku 2084. Rozgrywka została ukazana z widoku trzeciej osoby. Wykorzystując niezwykły przyrząd do kontroli ludzkiego umysłu oraz akrobatyczne zdolności bohaterki wykonujemy szereg niebezpiecznych misji.

Gra Remember Me, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku przygodowych gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2013 roku i dostępny jest na platformach: PS3, X360, PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Opinie o ebooku Remember Me - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Fragment ebooka Remember Me - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Remember Meporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1327

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Remember Me - poradnik do gry

Sterowanie

PC

Xbox 360

PS3

Kombinacje ruchów (combosy)

Rodzaje ruchów

Przykładowe kombinacje ruchów

Epizod 0

Prolog

Epizod 1

Pokonanie pierwszej grupy mutantów

Znalezienie wyjścia z legowiska mutantów

Dotarcie w okolice baru Tommy'ego (część 1)

Pokonanie silniejszego mutanta

Dotarcie w okolice baru Tommy'ego (część 2)

Spotkanie się z Tommym

Zmodyfikowanie wspomnień Olgi Sedovej

Epizod 2

Dotarcie do rotundy świętego Michała

Spotkanie się z łowcą wspomnień

Podążanie ścieżką wyznaczoną przez wirtualne projekcje

Dokonanie kradzieży wspomnień Kaori Sheridan

Dotarcie na dach budynku

Pojedynek z bossem - Kid X-Mas

Wyłączenie pola siłowego

Epizod 3

Przeprawa przez pierwszą część slumsów

Przeprawa przez drugą część slumsów

Pokonanie pierwszej grupy niewidzialnych mutantów

Dotarcie do baru Tommy'ego

Obrona baru przed mutantami

Zablokowanie tuneli mutantów

Odnalezienie Johnny'ego Greenteetha

Dokonanie kradzieży wspomnień Johnny'ego Greenteetha

Wydostanie się ze stacji metra

Dotarcie w okolice wejścia do Twierdzy w Bastylii

Pojedynek z bossem - AV-78 Zorn

Epizod 4

Dotarcie do głównej części więzienia

Użycie pustej celi do przedostania się do głównej części więzienia

Przeprawa przez pierwszą część więzienia

Dokonanie kradzieży wspomnień sierżanta Vaughana

Przeprawa przez drugą część więzienia

Unikanie Opróżniacza Mózgu

Dotarcie do sali przesłuchań

Dokonanie kradzieży wspomnień Madame

Dotarcie do serwerów pamięci Twierdzy w Bastylii

Przedostanie się do miejsca stoczenia pojedynku z Madame

Pojedynek z bossem - Madame

Uwolnienie wspomnień więźniów

Zmodyfikowanie wspomnień Forlana

Epizod 5

Dotarcie do rotundy

Przeprawa przez zniszczoną rotundę

Przeprawa przez zalaną dzielnicę

Eksploracja pawilonu komercyjnego

Przedostanie się do wejścia dla VIP-ów

Ucieczka przed myśliwcem kapitana Trace'a

Dokonanie kradzieży wspomnień kapitana Trace'a

Dotarcie do głównej siedziby Memorize

Dotarcie do miejsca pobytu Scylli Cartier-Wells

Zmodyfikowanie wspomnień Scylli Cartier-Wells

Epizod 6

Dotarcie do windy

Odnalezienie elektronicznego wytrycha

Dotarcie do miejsca więzienia zaprzyjaźnionego łowcy

Pokonanie strażników więziennych

Pościg za celą z więzionym łowcą

Odnalezienie doktora Quaida

Wyeliminowanie obstawy doktora Quaida

Wytropienie doktora Quaida

Pokonanie przeciwników przyzwanych przez doktora Quaida

Pojedynek z bossem - Johnny Greenteeth

Epizod 7

Podróż windą towarową

Przeprawa przez salę z platformami

Odnalezienie kapitana Trace'a

Wytropienie kapitana Trace'a

Pozyskanie wspomnień kapitana Trace'a

Poskładanie w całość wspomnień kapitana Trace'a

Dotarcie do centralnego posterunku ochrony

Uzyskanie dostępu do Sześcianu Koncepcji

Wejście do Sześcianu Koncepcji

Epizod 8

Dotarcie do miejsca pobytu Charlesa Cartiera-Wellsa

Zmodyfikowanie wspomnień Charlesa Cartiera-Wellsa

Wywołanie błędu pamięci

Dotarcie do centralnego serwera pamięci

Pojedynek z bossem - H3O - pierwsza część

Pojedynek z bossem - H3O - druga część

Pojedynek z bossem - H3O - trzecia część

Łatki SAT (SAT Patches)

Epizod 1

Epizod 2

Epizod 3

Epizod 4

Epizod 5

Epizod 6

Epizod 7

Ulepszenia skupienia (Focus Boosts)

Epizod 2

Epizod 3

Epizod 4

Epizod 5

Epizod 6

Epizod 7

Pamięci Mnesist (Mnesist Memories)

Epizod 1

Epizod 2

Epizod 3

Epizod 4

Epizod 5

Epizod 6

Epizod 7

Pasożyty (Scaramechs)

Epizod 3

Epizod 4

Epizod 5

Epizod 6

Epizod 7

Epizod 8

Osiągnięcia / trofea

Remember Me - poradnik do gry

Nieoficjalny poradnik do gry Remember Me zawiera przede wszystkim bardzo szczegółowy opis przejścia jej wszystkich etapów (epizodów). W omówieniu każdego z poziomów znalazły się informacje między innymi na temat wykonywania otrzymywanych zadań, skutecznego eliminowania przeciwników, odnajdywania sekretnych przedmiotów, pokonywania bossów oraz modyfikowania wspomnień innych osób. Opis przejścia opatrzony został licznymi obrazkami, dzięki którym odnajdywanie ważnych lokacji czy interaktywnych elementów otoczenia powinno okazać się ułatwione.

W dalszej części poradnika znalazły się rozdziały poświęcone sekretom (wspomnienia, łatki SAT, ulepszenia skupienia, pasożyty), a także konstruowaniu możliwie jak najlepszych kombinacji ruchów. Całość dopełnia zestawienie wszystkich dostępnych osiągnięć/trofeów.

Poradnik do Remember Me to:

kompletny, bogato ilustrowany opis przejścia prologu oraz ośmiu głównych epizodów (rozdziałów) gry

szczegółowe opisy walk ze wszystkimi bossami

zestawienie wszystkich dostępnych sekretów (wspomnienia, łatki SAT, ulepszenia skupienia, pasożyty)

wskazówki dotyczące konstruowania i wyprowadzania jak najlepszych kombinacji ruchów (combosów)

pełna lista osiągnięć/trofeów

Oznaczenia kolorystyczne w poradniku

W niniejszym poradniku zastosowane zostały następujące oznaczenia kolorystyczne:

kolor brązowy

- kolor ten używany jest do oznaczania wszystkich napotykanych postaci niezależnych oraz przeciwników

kolor niebieski

- kolor ten używany jest do informowania o dodawaniu przez grę nowych wpisów do dziennika głównej bohaterki

kolor pomarańczowy

- kolor ten używany jest do oznaczania wszystkich interaktywnych elementów otoczenia (panele sterowania, punkty medyczne itp.)

kolor zielony

- kolor ten używany jest do oznaczania wszystkich odnajdywanych sekretnych przedmiotów (znajdziek)

Remember Me - PORADNIK UKOŃCZONY

Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres redakcja@gry-online.pl.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche) wydane po zakończeniu prac nad poradnikiem, mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika.

DZIENNIK ZMIAN

13 czerwca 2013 - dodano działy poświęcone kombinacjom ruchów, znajdźkom (wśród których wyróżniono Łatki SAT, Ulepszenia skupienia, Pamięci Mnesist orazPasożyty), a także osiągnięciom i sterowaniu dla konsol Xbox 360 i PlayStation 3.

11 czerwca 2013 - dołączono opis przejścia rozdziałów 7 i 8, a także zaktualizowano wybrane podrozdziały epizodów 4, 5 i 6.

07 czerwca 2013 - załączono solucję kolejnych dwóch poziomów - epizodu 5 oraz 6.

05 czerwca 2013 - opublikowano sekcję poświęconą sterowaniu na komputerach osobistych, wraz z solucją pierwszych 4 epizodów i prologu przygody.

Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Sterowanie

PC

Poruszanie się

Skok / Unik

Uderzenie pięścią / atak dystansowy Spammer

Uderzenie nogą / atak dystansowy Junk Bolt

Interakcja

Celowanie

Chód

Wyświetlenie menu czipa Sensen

Menu wyboru specjalnych ruchów (S-Pressen)

Ulepszenie oka (Aug-Eye)

Wycentrowanie kamery

Xbox 360

Poruszanie się

Sterowanie kamerą

Skok / Unik

Interakcja

Uderzenie pięścią

Uderzenie nogą

Celowanie

Menu wyboru specjalnych ruchów (S-Pressen)

Atak dystansowy Spammer

Atak dystansowy Junk Bolt

Wyświetlenie menu czipa Sensen

Zatrzymanie gry

PS3

PlayStation 3

Poruszanie się

Sterowanie kamerą

Skok / Unik

Interakcja

Uderzenie pięścią

Uderzenie nogą

Celowanie

Menu wyboru specjalnych ruchów (S-Pressen)

Atak dystansowy Spammer

Atak dystansowy Junk Bolt

Wyświetlenie menu czipa Sensen

Zatrzymanie gry

Kombinacje ruchów (combosy)

Rodzaje ruchów

Uwaga - Wszystkie podstawowe kwestie związane z walką zostały omówione w opisie przejścia. Gra w bardzo dokładny sposób omawia też każdy nowy element w momencie jego odblokowania, tak więc pamiętaj o dokładnym czytaniu wyświetlanych na ekranie informacji!

System walki w Remember Me jest pod wieloma względami wyjątkowy, albowiem dzięki opcji konstruowania własnych kombinacji ruchów (combosów) możesz dokładnie ustalać jakie typy ataków Nilin ma wyprowadzać i czemu dokładnie mają one służyć (regeneracja, zadawanie jak największych obrażeń itp.). Gwoli przypomnienia, w grze mamy podział na pięć rozdzajów ruchów:

Ruchy podstawowe (kolor szary) - Każda kombinacja, niezależnie od tego czy składa się z trzech czy nawet ośmiu uderzeń, rozpoczyna się właśnie od podstawowego ruchu. Ataki te zadają normalne obrażenia i nie mają żadnych dodatkowych "właściwości".

Ruchy mocy (Power Pressens - kolor czerwony) - Kategoria ta jest odblokowywana w trakcie staczania pierwszej bitwy z mutantami, czyli tuż po rozpoczęciu pierwszego epizodu gry. Główną cechą tych ruchów jest to, że pozwalają one na zadawanie o wiele większych obrażeń.

Ruchy regeneracji (Regen Pressens - kolor pomarańczowy) - Kategoria ta jest odblokowywana po napotkaniu jednej z większych grup mutantów w drodze do baru Tommy'ego w pierwszym epizodzie gry. Główną cechą tych ruchów jest odnawianie części paska zdrowia Nilin wraz z każdym poprawnym uderzeniem.

Ruchy schładzające (Cooldown Pressens - kolor fioletowy) - Kategoria ta jest odblokowywana po napotkaniu dużej grupy wartowników w początkowej części drugiego epizodu gry. Główną cechą tych ruchów jest to, że skracają one czas oczekiwania na regenerację specjalnych ataków (S-Pressens).

Ruchy łańcuchowe (Chain Pressens - kolor niebieski) - Kategoria ta jest odblokowywana w trakcie przeprawy przez drugą część slumsów w trzecim epizodzie gry. Główną cechą tych ruchów jest to, że dziedziczą i wzmacniają one efekty działania poprzednich ataków z danej kombinacji.

Przykładowe kombinacje ruchów

Powyższy obrazek prezentuje przykładowe kombinacje ruchów, które były wykorzystywane na potrzeby niniejszego poradnika. Warto w tym miejscu przypomnieć, że nie wszystkie ruchy są od razu dostępne i że kolejne ataki z listy znajdującej się po prawej stronie ekranu możesz odblokowywać w nagrodę za awansowanie na wyższe poziomy doświadczenia. Po każdym awansie wybieraj zawsze taki ruch, który ci się aktualnie najbardziej przyda. Sprawdzaj też czy odblokowywany atak to uderzenie pięścią czy nogą, tak by nie zakupić przez przypadek niepotrzebnego aktualnie ruchu.

Zdecydowanie radzę najwięcej uwagi poświęcić na zaprojektowanie możliwie jak najlepszej "uniwersalnej" kombinacji, z której Nilin będzie mogła korzystać w niemal każdej bitwie i jest to szczególnie istotne jeśli nie chcesz sobie zaprzątać głowy zapamiętywaniem kolejności wciskania przycisków we wszystkich combosach. W moim przypadku taką uniwersalną kombinacją stała się ta ostatnia, czyli składająca się z maksymalnej liczby ośmiu ruchów. W początkowej części tej sekwencji warto umieścić mniej ofensywne ruchy, czyli na przykład regenerujące czy schładzające. Dalsza część combosa powinna składać się z ruchów mocy i na samym końcu najlepiej jest umieścić ruchy łańcuchowe, które odziedziczą i wzmocnią właściwości poprzednich akcji.

Opisana wyżej najdłuższa kombinacja zadaje bardzo duże obrażenia i w rezultacie wielu słabszych przeciwników może zginąć zanim zdołasz ją "doprowadzić" do końca. Jeżeli widzisz, że zbyt często dochodzi do takich sytuacji, to rozważ skonstruowanie nieco mniej złożonych combosów, chociażby takich jak te z drugiej i z trzeciej linii z obrazka.

Odblokowaną na samym początku gry najprostszą kombinację, która składa się z zaledwie trzech ruchów, polecam wykorzystywać do odpalania ruchów schładzających, chyba że dążysz do jak najczęstszego używania specjalnych ataków i/lub masz problemy z pokonywaniem niektórych bossów, których można osłabiać wyłącznie dzięki specjalnym ruchom. W takiej sytuacji warto rozważyć dokonanie podmiany w jednym z pozostałych combosów już wedle własnego uznania (za wyjątkiem ruchów łańcuchowych, które absolutnie powinny znaleźć się na samym końcu kombinacji).

Epizod 0

Prolog

Początek gry nie pozwoli ci się szczególnie wykazać. Zacznij od użycia myszki lub gałki analogowej do podniesienia głowy Nilin. Wyrusz teraz za dronem, trzymając się pomarańczowej ścieżki. Nie musisz zajmować się szczegółową eksploracją okolicy, albowiem w trakcie rozgrywania prologu nie natrafisz na żadne interaktywne przedmoty, którymi mógłbyś się zaopiekować.

W trakcie przemierzania liniowych korytarzy bliżej niezidentyfikowana postać będzie chciała się z Tobą skontaktować. Docelowo musisz dotrzeć do miejsca, w którym przebywające w ośrodku osoby będą stały w kolejce do fotela wykorzystywanego do usuwania wspomnień.

Po chwili wspomniany niezidentyfikowany osobnikpomyślnie nawiąże połączenie z Nilin. Zaczekaj aż odcięte zostaną dostawy prądu do okolicy, obróć się w lewo i podejdź do częściowo podniesionej bramy, dzięki czemu wydostaniesz się z tego miejsca.

Omiń wielkiego robota, który wkrótce wyruszy w pościg za Nilin. Rozpocznij ucieczkę i nie zatrzymuj się, bo w przeciwnym wypadku doprowadzisz do śmierci głównej bohaterki. Podążaj większym korytarzem, omijając napotykane po drodze duże przeszkody. Po dotarciu do końcowej części korytarza automatycznie wyświetlona zostanie nowa scenka przerywnikowa.

Wyrusz prosto. Nie musisz się tu już na szczęście śpieszyć, albowiem robot zakończył swój pościg. Wkrocz do większej sali, a następnie podejdź do zlokalizowanej po prawej stronie kapsuły, doprowadzając do zakończenia prologu i wyświetlenia nowego filmu przerywnikowego z rozmowy z Edge'em.

Epizod 1

Pokonanie pierwszej grupy mutantów

Tuż po rozpoczęciu tego epizodu zostaniesz zmuszony do stoczenia pierwszej bitwy ze zmutowanymi wyrzutkami (Prowler Leaper). Na początek przetestuj wykonywanie szybkich uników. Zwróć też przy okazji uwagę na czerwone wykrzykniki pojawiające się nad głowami przeciwników, które ostrzegają przed zbliżającymi się ich atakami.

Zanim przystąpisz do wyprowadzania własnych ciosów czeka Cię samouczek dotyczący konstruowania kombinacji ruchów. Zacznij od otwarcia menu czipu Sensen i wybierz z niego pierwszą pozycję (Combo Lab). Na chwilę obecną główna bohaterka dysponuje dwoma podstawowymi ruchami mocy (Power Pressens) i możesz z ich pomocą utworzyć kombinację składającą się w sumie z trzech ciosów pięścią. Pierwszy cios jest zawsze predefiniowany, tak więc do obłożenia są dwa pozostałe sloty (screen).

Generalnie rzecz biorąc z uwagi na bardzo wczesne stadium gry nie możesz tu zbyt dużo zdziałać i tak na dobrą sprawę chodzi jedynie o ustalenie kolejności w jakiej wspomniane dwa bazowe ruchy mają być wyprowadzane. Warto w tym miejscu powiedzieć o tym, że każdy kolejny ruch w danej kombinacji jest coraz silniejszy. Przykładowo, umieszczając dany ruch w trzecim slocie zamiast drugiego doprowadzisz do tego, że będzie on zadawał większe obrażenia (wynika to z tego, że w celu "dotarcia" do niego należy wcisnąć dwa klawisze zamiast jednego).

Powróć do gry i przystąp do wykonywania serii uderzeń pięściami, tak więc za każdym razem wciskaj trzy razy lewy przycisk myszy lub przycisk na padzie odpowiedzialny za ataki górnymi kończynami. Zgodnie z sugestią gry staraj się wypracować sobie dobry rytm, wciskając po raz kolejny przycisk dokładnie w momencie gdy poprzedni cios trafił w mutanta. Zauważ też, że Nilin stopniowo gromadzi punkty doświadczenia (PMP - Procedural Mastering Points) i w dalszej części gry pozwolą ci one na odblokowanie nowych ruchów.

Kontynuuj atakowanie dzikusów i pamiętaj o częstym wykonywaniu uników, albowiem Nilin na chwilę obecną nie jest w stanie leczyć się we własnym zakresie. Po zakończeniu walk wysłuchaj rozmowy z Edge'em i wybierz jedyne wyjście ze startowej lokacji, docierając do pokazanego na dołączonym screenie punktu medycznego (SAT Hatch). Tego typu stanowiska oferują możliwość darmowego uzdrowienia głównej bohaterki.

[Nowy wpis w dzienniku: Enemy Information (Informacje na temat przeciwników) - Prowler Leaper]

Znalezienie wyjścia z legowiska mutantów

Udaj się do kolejnej dużej sali. Podejdź tu do zlokalizowanej po lewej stronie krawędzi i wciśnij klawisz/przycisk skoku żeby się jej złapać. Przesuwaj się teraz w prawo, a po dotarciu do końcowej części interaktywnej krawędzi ponownie wciśnij klawisz/przycisk skoku żeby się podciągnąć.

Musisz teraz doskoczyć do widocznej w oddali nowej krawędzi, tak więc zadbaj o to żeby nabrać rozpędu przed wciśnięciem (w odpowiednim momencie) klawisza/przycisku skoku. Przesuwaj się dla odmiany w lewo. Po dotarciu do rusztowania doskocz do zlokalizowanej nad Tobą kolejnej krawędzi. Kontynuuj wspinaczkę, przemieszczając się w lewo i wykonując niezbyt skomplikowany skok z zamiarem złapania się sąsiedniej krawędzi. Na sam koniec wciśnij klawisz/przycisk interakcji żeby się opuścić.

Po wylądowaniu w nowym miejscu rozejrzyj się przede wszystkim za leżącą na ziemi i pokazaną na powyższym screenie pierwszą pamięcią Mnesist (Mnesist Memory). Wszystkie sekrety z tej grupy oferują wgląd do wydarzeń z historii (nowe wpisy w dzienniku, z treścią których możesz zapoznać się w dowolnym momencie rozgrywki).

[Nowy wpis w dzienniku: Neo-Paris History (Historia Neo-Paryża) - Founding of Neo-Paris (Powstanie Neo-Paryża)]

Złap się lewej krawędzi, rozpoczynając nową wspinaczkę. Doskocz do prawej krawędzi, następnie do górnej i na koniec do lewej. Przesuń się maksymalnie w lewo, wykonując skok w stronę nieco bardziej oddalonej krawędzi. Dokończ wspinaczkę, docierając na nową stabilną półkę.

Dotarcie w okolice baru Tommy'ego (część 1)

Ruszaj prosto. Po wejściu do zniszczonego wagonu skręć w prawo, odnajdując w pokazanym na dołączonym screenie miejscu kolejną pamięć Mnesist (Mnesist Memory). Dla odmiany udaj się teraz na lewo od miejsca startu, docierając po kilku chwilach do przejścia prowadzącego na powierzchnię.

[Nowy wpis w dzienniku: Neo-Paris Landmarks (Punkty orientacyjne Neo-Paryża) - The Nymphea Hospital Ship (Statek-szpital Lilia)]

Po tym jak dostatecznie nacieszysz się pięknymi widoczkami podejdź do krawędzi i wciśnij klawisz/przycisk interakcji żeby się opuścić i wylądować na niższej półce. Ruszaj przed siebie, podążając liniową ścieżką prowadzącą do kolejnej interaktywnej krawędzi. Złap się krawędzi, a następnie tej położonej jeszcze wyżej. Przesuwaj się teraz w prawo, dzięki czemu wkrótce zbliżysz się do stabilnej półki, na którą Nilin będzie się mogła wspiąć.

Skręć w lewo. Nie musisz zbyt dokładnie przyglądać się mijanemu po drodze ekranowi z lokalizacją pobliskiej znajdźki, bo sekret ten bez większych problemów odnajdziesz we własnym zakresie. Jest to mianowicie łatka SAT (SAT Patch) leżąca na metalowym balkoniku w pokazanym na screenie miejscu. Warto rozglądać się za sekretami z tej grupy, gdyż każdorazowe zebranie pięciu łatek doprowadza do wydłużenia paska zdrowia głównej bohaterki.

Odwróć się i podejdź do miejsca, w którym nad Nilin zauważysz nową interaktywną krawędź. Złap się tej krawędzi, a następnie górnej. Przesuń się teraz maksymalnie w lewo, przy czym po dotarciu do końcowej części krawędzi NIE PUSZCZAJ SIĘ, bo doprowadziłoby to do nieplanowanej śmierci głównej bohaterki. Upewnij się, że trzymasz się krawędzi i wciśnij jeden z klawiszy kierunkowych (lub wychyl w odpowiednią stronę gałkę analogową), tak by Nilin odchyliła się za siebie. Możesz już wcisnąć klawisz/przycisk skoku, dolatując bezpiecznie do nowej krawędzi.

Na koniec puść wszystkie klawisze kierunkowe i wciśnij sam klawisz/przycisk skoku, co pozwoli głównej bohaterce przeskoczyć na drugą stronę pionowej ściany. Podejdź do mutantów (Prowler Leaper), doprowadzając do rozpoczęcia nowych walk.

Jak zapewne zauważyłeś gra odblokowała ci dostęp do nowej kombinacji składającej się z maksymalnie pięciu ruchów. Oprócz tego przyznane ci zostały dwa ruchy regeneracji (Regen Pressens), które oprócz zadawania obrażeń pozwalają przede wszystkim na regenerowanie energii życiowej Nilin w wyniku udanych trafień. Nie radzę rezygnować z ustawionej w poprzedniej bitwie kombinacji (dany ruch może być niestety użyty tylko w jednym miejscu). Nie przejmuj się jednocześnie tym, że nie dysponujesz wystarczającą liczbą ruchów do zapełnienia wszystkich pięciu slotów nowego "combosa", bo prędzej czy później (awanse na wyższe poziomy doświadczenia) odblokujesz sobie kolejne ruchy.

Podsumowując, sugerowana przeze mnie nowa kombinacja ruchów to: atak nogą (predefiniowany ruch podstawowy), atak pięścią (pierwszy z nowych ruchów regeneracyjnych) oraz atak nogą (drugi z nowych ruchów regeneracyjnych). Na początek taki zestaw w zupełności ci wystarczy, doskonale sprawdzając się w szybkim leczeniu Nilin. W dalszej części gry będziesz sobie go mógł rozbudować i/lub przemodelować.

Przystąpmy do działania. Bitwę tę rozpocznij od kilkukrotnego wyprowadzenia kombinacji z ustawionymi ruchami regeneracji, przy czym w dalszej fazie walk na taki krok decyduj się tylko wtedy gdy Nilin ponownie straci trochę punktów zdrowia. W przeciwnym wypadku lepiej jest polegać na pierwszej (tej wcześniejszej) kombinacji opartej na wykorzystaniu ruchów mocy (Power Pressens), zadając dzięki niej o wiele większe obrażenia. Niezależnie od wybieranych kombinacji ruchów nie zapominaj o regularnym stosowaniu uskoków, szczególnie jeśli widzisz czerwony wykrzyknik nad głową wroga.

Po zakończonej bitwie możesz od razu zająć się zlokalizowaniem nowej interaktywnej krawędzi i po złapaniu się jej wciśnij klawisz/przycisk skoku żeby przedostać się na drugą stronę. Podobnie jak w trakcie wspinaczki poprzedzającej stoczoną niedawno bitwę musisz teraz doprowadzić do odchylenia się głównej bohaterki do tyłu i dopiero wtedy zdecydować się na wykonanie skoku.

Doskocz do lewej krawędzi, a następnie puść się żeby złapać się tej zlokalizowanej poniżej. Możesz już przemieścić się w lewo, przedostając się po kilku chwilach do nowej stabilnej platformy. Udaj się tu prosto i przy pierwszej okazji skręć w prawo, docierając do nieco lepiej ukrytej i pokazanej na dołączonym screenie pamięci Mnesist (Mnesist Memory).

[Nowy wpis w dzienniku: Memorize and the Sensen (Memorize i Sensen) - Founding of Memorize (Powstanie Memorize)]

Możesz już powrócić do miejsca, w którym Nilin musi wykonać niezbyt wymagający skok. Po wylądowaniu na sąsiedniej platformie zainteresuj się okolicznym punktem medycznym (SAT Hatch), szczególnie jeśli w końcówce poprzedniej bitwy główna bohaterka odniosła jakieś obrażenia i nie zdążyła z wykonaniem ciosów służących regeneracji.

Ruszaj dalej. Po zbliżeniu się do maszyny ze skrzyniami blokującymi dalsze przejście wejdź w interakcję z konsolą sterowania. Wyrusz prosto, decydując się na wykonanie po drodze pojedynczego skoku i docierając do lokacji z nowym ekranem informującym o lokalizacji sekretu (dotrzemy do niego dopiero za kilka chwil). Obróć się w lewo, wykonując nowy skok mający na celu dotarcie do sąsiedniej platformy.

Zachowaj czujność, bo tuż po tym jak Nilin wespnie się na nową platformę zostanie zaatakowana przez grupę zmutowanych wyrzutków (Prowler Leaper