Quake 4 - poradnik do gry - Krystian Smoszna - ebook

Quake 4 - poradnik do gry ebook

Krystian Smoszna

0,0

Opis

W poradniku do Quake’a 4 znajdziecie drobiazgową solucję, która pomoże przedrzeć się przez wszystkie instalacje Stroggów oraz zdradzi szczegóły eksterminacji poszczególnych bossów. Omówiono również wszystkie bronie występujące w grze oraz przeciwników.

Quake 4 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Przeciwnicy cz.2
  • Przeciwnicy cz.4
  • Przeciwnicy cz.3
  • Przeciwnicy cz.1
  • [Solucja] The Nexus
  • Bronie cz.1
  • [Solucja] Strogg Medicial Facilities
  • [Solucja] Nexus Core
  • [Solucja] Air Defense Bunker
  • [Solucja] Nexus Hub

Informacja o grze

Czwarta odsłona serii kultowych strzelanin osadzonych w perspektywie pierwszej osoby (FPS), która została opracowana przez firmę Raven Software (producentów m.in. Hexen: Beyond Heretic oraz Star Wars: Jedi Knight II – Jedi Outcast), pod ścisłym nadzorem członków id Software.

Gra Quake 4, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 74

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Quake 4poradnik do gry

autor: "UV"

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=444

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Przeciwnicy cz.1

Przeciwnicy cz.2

Przeciwnicy cz.3

Przeciwnicy cz.4

Bronie cz.1

Bronie cz.2

Bronie cz.3

Porady ogólne

[Solucja] Air Defense Bunker

[Solucja] Air Defense Trenches

[Solucja] Hangar Perimeter

[Solucja] Interior Hangar

[Solucja] MCC Landing Site

[Solucja] Operation Advantage

[Solucja] Canyon

[Solucja] Perimeter Defense Station

[Solucja] Aqueducts

[Solucja] Aqueducts Annex

[Solucja] Nexus Hub Tunnels

[Solucja] Nexus Hub

[Solucja] Strogg Medicial Facilities

[Solucja] Construction Zone

[Solucja] Dispersal Facility

[Solucja] Recomposition Center

[Solucja] Putrification Center

[Solucja] Waste Processing Facility

[Solucja] Operation Last Hope

[Solucja] Data Storage Terminal

[Solucja] Data Storage Security

[Solucja] Data Storage Terminal - Powrót

[Solucja] Tram Hub Station

[Solucja] Tram Rail

[Solucja] Data Processing Terminal

[Solucja] Data Processing Security

[Solucja] Data Processing Terminal - Powrót

[Solucja] Data Networking Terminal

[Solucja] Data Networking Security

[Solucja] Nexus Core

[Solucja] The Nexus

Wstęp

Witam w poradniku do Quake'a 4, pierwszoosobowej strzelaniny stworzonej przez firmę Raven Software. W poniższym tekście znajdziecie drobiazgową solucję z obrazkami, która pomoże przedrzeć się Wam przez wszystkie instalacje Stroggów oraz zdradzi szczegóły eksterminacji poszczególnych bossów. Oprócz tego znajdziecie tutaj dwa osobne rozdziały, w których omówiłem wszystkie bronie występujące w grze oraz przeciwników. Poradnik dotyczy tylko i wyłącznie rozgrywki w trybie single player.

Przeciwnicy cz.1

Poniżej znajdziesz krótką charakterystykę wszystkich wrogów występujących w grze. Oczywiście uwzględniłem tu tylko podstawowych przedstawicieli armii Stroggów. Opisy tzw. "bossów" znajdują się w solucji - tam również podałem sposoby na ich eksterminację.

Pojawia się w pierwszych etapach gry i spośród wszystkich obecnych tam żołnierzy wroga, jest największym wyzwaniem dla gracza. Berserkerzy są wytrzymali (300 punktów zdrowia) i bardzo szybcy, ale potrafią być skuteczni tylko w zwarciu (ich uderzenie potrafi odrzucić Kane'a na kilka metrów). Stosują również ataki energetyczne, wbijając w ziemię zaimplementowany w prawej ręce szpikulec). Bardzo niebezpieczni w wąskich korytarzach, gdzie trudno ich wymanewrować.

Z racji tego, że duża liczba tych stworzeń pojawia się w początkowych etapach gry, do eksterminacji Berserkerów będziesz musiał używać karabinu maszynowego lub strzelby (w drugim przypadku trzeba aż trzech trafień, aby załatwić go na dobre). Trafienie w głowę punktowane jest zwiększeniem zadawanych obrażeń - 2x).

Bardzo szybkie kulki, które stają się utrapieniem gracza w misjach z wykorzystaniem pojazdów (czołgu i mecha). Pojawiają się na ogół w większych grupach, wtaczając się na pole bitwy z trudno dostępnych miejsc, lub spadając z samolotów. Convoy szuka dogodnej pozycji i ostrzeliwuje gracza za pomocą gwoździ. Ze względu na niską żywotność (200 punktów zdrowia), niezbyt trudne w eksterminacji.

Aby bez większych problemów poradzić sobie z kulkami, należy poczekać, aż przestaną się toczyć (pole siłowe chroni je podczas ruchu przed jakimkolwiek uszkodzeniem). Szybki ostrzał z karabinu maszynowego lub salwa z działa skutecznie załatwia sprawę.

W początkowej fazie gry występują rzadko, ale potrafią sporo namieszać. Mimo, że Gladiatorzy poruszają się bardzo wolno, nie przeszkadza im to w zasypywaniu Kane'a gradem pocisków z karabinu maszynowego oraz atakami przy pomocy Railguna. Są to stwory bardzo wytrzymałe (550 punktów zdrowia), w dodatku dysponujące energetyczną tarczą, chroniącą ich przed pociskami z broni maszynowych.

Przede wszystkim należy pamiętać, że Gladiatorzy nie mogą stać pozostawieni sami sobie. Jeśli nie są atakowani, bez problemu będą pozbawiać Kane'a cennej energii przy pomocy Railguna. Należy wykorzystać ich powolny ruch i dużo biegać. Karabiny maszynowe oraz inne bronie tego typu zupełnie nie sprawdzają się, kiedy wróg uruchomi tarczę. Najlepiej atakować przy pomocy granatnika (ciężko spudłować), wyrzutni rakiet lub Railguna. Trafienia w głowę punktowane są zwiększeniem zadawanych obrażeń - 2x, co warto wykorzystać przy uruchomieniu celownika w Railgunie.

Niemal od samego początku towarzyszą zwykłym Stroggom w obronie bazy przed atakiem Ziemian. Są znacznie wytrzymalsi od tradycyjnych żołnierzy (150 punktów zdrowia) i dużo, dużo szybsi.

Grunt jest skuteczny tylko i wyłącznie w zwarciu, dlatego z reguły ginie, zanim w ogóle zdąży podbiec do gracza. Anihilować przy użyciu karabinów maszynowych i strzelby (wystarczą dwa niezbyt precyzyjne strzały). Pod żadnym pozorem nie dopuszczać do bliższego kontaktu.

Przeciwnicy cz.2

Po raz pierwszy pojawiają się w trzecim etapie (Hangar Permiter). Równie wytrzymali (300 punktów zdrowia) i szybcy co Bersekerzy, ale w przeciwieństwie do swoich braci, preferują walkę na odległość. Dysponują karabinem na gwoździe oraz granatnikiem, z których korzystają na zmianę, w zależności od aktualnej sytuacji na placu boju.

Gunnerzy są bardzo niebezpieczni, zwłaszcza kiedy otaczają ich inni żołnierze i zmuszają gracza do atakowania kilku celów naraz. Stojąc wyżej niż gracz (np. na balkonie) niemal zawsze korzysta z granatnika (na szczęście pociski można łatwo zniszczyć - w locie lub na ziemi). Atakować z dystansu przy pomocy broni podobnych do karabinów maszynowych albo Railguna. Nie ma sensu podchodzić na bliższą odległość, gdyż ataki w głowę nie są u Gunnerów premiowane.

Ogromne, czerwone roboty, przypominające kształtem pająki (moim zdaniem, najciekawsze wizualnie spośród wszystkich przeciwników występujących w grze). Poruszają się średnim tempem na pięciu odnóżach. Pojawiają się w kilku etapach, ale do bezpośrednich starć dojdzie tylko wtedy, gdy kierujesz jakimś pojazdem (czołgiem lub mechem). Potwornie wytrzymałe (5000 punktów zdrowia) i bardzo niebezpieczne. Atakują głównie za pomocą karabinu maszynowego. Co pewien czas strzelają również rakietami.

Walka z Harvesterem uzależniona jest od tego, w jakim pojeździe aktualnie się znajdujesz. Hovertank dysponuje potężną siłą ognia, dlatego wystarczy wypalić kilka razy z armaty w korpus pająka, aby się go raz na zawsze pozbyć. Siedząc za sterami mecha, należy systematycznie niszczyć wypluwane przez robota rakiety (karabin maszynowy), a w wolnych chwilach atakować cięższym arsenałem.

Lewitujący w powietrzu żołnierze, wyposażeni zarówno w standardowy Blaster, jak i wyrzutnię rakiet. Pojawiają się po raz pierwszy w akweduktach, co nie stanowi większego problemu, gdyż wówczas masz do dyspozycji czołg i potężne działo pancerne. W końcowych fazach gry stają w obronie głównego kompleksu Stroggów i wówczas mogą sprawić wiele trudności. Heavy Hover Tanki występują w dwóch typach: mniejszych (800 punktów zdrowia) i większych (1200 punktów zdrowia).

Jak już wspomniałem, Heavy Hover Tanki mogą sprawić trudności głównie w ostatnich etapach, kiedy to musisz polegać na tradycyjnych środkach zagłady. Do walki należy wykorzystywać najmocniejsze bronie. Cały czas należy być w ruchu, gdyż wypluwane przez nich rakiety, potrafią poważnie osłabić Kane'a.

Latające myśliwce, które zobaczysz w trzech etapach - podczas jazdy czołgiem i mechem. Atakują z powietrza przy pomocy Blastera i rakiet (znacznie słabszych od tych, którymi dysponują Heavy Hover Tanki). Hornety potrafią też przenosić kule (Convoy), które są dodatkowym utrapieniem w misjach z pojazdami. Stosunkowo wytrzymałe (750 punktów zdrowia).

Statki wroga są bardzo zwrotne i natychmiast uciekają spod ognia karabinów maszynowych. Najlepsza metoda ataku polega na wystrzeleniu z działa po uprzednim dokładnym celowaniu. Perfekcyjne trafienie na ogół niszczy Horneta w pierwszym podejściu. W misji z mechem musisz zdać się na łaskę karabinu maszynowego, gdyż wypluwane z wyrzutni rakiety są zbyt powolne.