Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
W poradniku do Doom 3 znajdziecie najważniejsze kwestie dotyczące broni i przeciwników, a także kompletny opis przejścia gry z uwzględnieniem wszystkich, zwłaszcza trudnych do odnalezienia, ukrytych lokacji.
Doom III - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Trzecia część jednej z najsłynniejszych gier akcji jakie powstały na komputery klasy PC. Gracz uzbrojony w całą gamę śmiercionośnych broni stawia czoło zastępom krwiożerczych bestii i demonów.
Gra Doom 3, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformach: PC, XBX. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 103
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=298
Poradnik, który oddaje w Wasze ręce, to zbiór najważniejszych informacji, jakie zdołałem wydobyć z Doom 3 po miesiącu intensywnej eksploatacji. Postarałem się tu przedstawić najważniejsze kwestie dotyczące broni i przeciwników a także stworzyć kompletny opis przejścia gry z uwzględnieniem wszystkich, zwłaszcza trudnych do odnalezienia, ukrytych lokacji.
Najbardziej zaawansowany środek zagłady, wymyślony przez naukowców w laboratoriach UAC. Popularny z klasycznego Dooma "odkurzacz" w momencie strzału emituje małą zieloną kulkę, która niszczy wszystko, co stanie na jej drodze. Prawidłowe wykorzystanie BFG (Big Fragging Gun), może okazać się kluczowe podczas walk z dużą ilością potworów (w pojedynkach jeden na jeden nie warto go stosować, szkoda cennej amunicji). Podczas lotu, kulka razi wszystkich wrogów znajdujących się w zasięgu, ponadto zadaje potężne obrażenia przy zetknięciu się z celem. Kluczem do sprawnego działania jest znajdujący się w polu energii mikroprocesor, który automatycznie namierza kolejne obiekty. Jeśli zostanie on zniszczony, kulka detonuje się, zadając identyczne obrażenia jak w przypadku stuprocentowego trafienia. Ta informacja przyda Ci się podczas walki z Sabaothem, który nagminnie BFG 9000 używa. Siłę rażenia kuli energii można zwiększyć przytrzymując dłużej klawisz strzału. Warto przy tym uważać, gdyż przeciążenie broni doprowadzi do niekontrolowanego wybuchu a co za tym idzie, śmierci gracza.
Ilość naboi w magazynku:
4
Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz:
32
Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia:
200+
Amunicja:
BFG Cells
Bardzo efektywny karabin maszynowy, strzelający z ogromną prędkością. Obrażenia zadawane przez pociski są dwa razy większe niż w przypadku Machine Gun, co czyni go doskonałym środkiem zagłady (zwłaszcza, że Chain Gun mieści tyle samo naboi w magazynku i można go szybciej przeładować). Jedyną wadą tej broni jest duży rozrzut pocisków, zwłaszcza na długie dystanse, gdzie można mieć problem ze skomasowaniem ognia na celu. Doskonały w walce na niewielkie dystanse, jeden magazynek pozwoli bez problemu "położyć" większość potworów. Początkowo, ilość amunicji jest niewielka, o wiele lepiej jest w późniejszych etapach, kiedy jednym z wrogów są Commando Zombie.
Ilość naboi w magazynku:
60
Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz:
600
Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia:
20
za jeden pocisk
Amunicja:
Ammo Belt
Piła łańcuchowa to jedna z najlepszych broni w grze, której opanowanie wymaga dużo praktyki. Na pierwszy rzut oka może wydawać się niedoskonała: działa tylko w bezpośrednim kontakcie a że większość potworów ma doskonałe ataki w zwarciu, jej użycie jest mocno dyskusyjne. Na korzyść piły przemawia ogromna ilość obrażeń, jakie zadaje (50 i są to obrażenia ciągłe, to znaczy - im dłużej skupiamy atak na przeciwniku, tym szybciej go załatwiamy), brak konieczności przeładowywania oraz zbierania amunicji. Ponadto niektóre potwory są w zwarciu blokowane przez piłę, dzięki czemu nie mogą one wykonać żadnego ruchu.
Ilość naboi w magazynku:
Nie dotyczy
Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz:
Nie dotyczy
Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia:
50
Amunicja:
Brak
Pięści to wybór dla samobójców lub desperatów szukających naprawdę mocnych wrażeń. Wbrew pozorom, uderzenia zadane rękoma są naprawdę spore (w dodatku co jedną sekundę), ale nie sprawdzają się, lepiej oszczędzać amunicję i nie być zmuszonym do walki na pięści. Alternatywną formą walki jest power-up o nazwie Berserk (spotykany w grze single player dwukrotnie), który pozwoli Ci położyć każdego wroga jednym uderzeniem. Niestety, trwa to tylko kilkadziesiąt sekund i poza dwoma przypadkami, w ogóle nie będzie nam dane tego spróbować.
Ilość naboi w magazynku:
Nie dotyczy
Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz:
Nie dotyczy
Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia:
20
Amunicja:
Brak
Latarka należy do standardowego wyposażenia każdego komandosa. Biorąc pod uwagę dużą ilość ciemnych miejsc, w Doom 3 używać jej będziesz wyjątkowo często. Latarkę można wykorzystać również do walki w zwarciu - odradzam jednak nagminne stosowanie tej metody do eksterminacji potworów. Co ciekawe, jednostkowe obrażenia zadane tym przedmiotem nieznacznie ustępują pile łańcuchowej.
Ilość naboi w magazynku:
Nie dotyczy
Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz:
Nie dotyczy
Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia:
40
Amunicja:
Brak
Pierwsza broń, która w momencie wybuchu zwiększa pole rażenia (drugą jest Rocket Launcher, trzecią BFG 9000). Granaty wykazują olbrzymią skuteczność w ciasnych korytarzach, zdolne są skutecznie zablokować jakiekolwiek próby podejścia potworów do gracza. Trzeba jednak obchodzić się z nimi bardzo delikatnie i poćwiczyć techniki rzutu - granaty wydają się bowiem bardzo lekkie i niekiedy nie lecą tam, gdzie byśmy chcieli. Jeżeli pocisk nie napotka wroga, wybucha automatycznie po trzech sekundach.
Ilość naboi w magazynku:
Nie dotyczy
Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz:
50
Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia:
150
Amunicja:
Grenades
Podstawowa broń maszynowa, wykazująca dużą skuteczność na początku rozgrywki. Niestety, nie zadaje okazałych obrażeń, w dodatku załadowanie nowego magazynku trwa strasznie długo (Chain Gun jest o wiele szybszy). Olbrzymią zaletą karabinu maszynowego jest mniejsza szybkostrzelność, dzięki czemu łatwiej opanować ogień na kolejnych przeciwnikach bez straty dużej ilości amunicji. Broń doskonała do eksterminacji Lost Soulów, Ticków i Trite'ów.
Ilość naboi w magazynku:
60
Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz:
600
Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia:
9
za pocisk
Amunicja:
Clip
Podstawowa broń na wyposażeniu naszego komandosa i zarazem pierwsza, jaka trafi w jego ręce. Pistolet przeważnie wykorzystywany jest tylko w początkowej fazie rozgrywki, tymczasem okazuje się być skutecznym narzędziem zagłady także i później. Kule nie zadają okazałych obrażeń, ale wypluwane są z lufy na tyle szybko, że można pokusić się o skuteczną serię. Idealna broń do eksterminacji żywych trupów (Zombie) oraz wszelkiego rodzaju pająków (Tick i Trite). Pistolet ma również inną zaletę: jest niezwykle celny, dzięki czemu można go wykorzystać do ataków na dużą odległość. W połączeniu ze strzelbą może okazać się śmiercionośną zabawką, której nie wolno lekceważyć.
Ilość naboi w magazynku:
12
Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz:
360
Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia:
14
Amunicja:
Bullets
Jedna z najlepszych broni maszynowych w grze, w późniejszej fazie rozgrywki praktycznie niezastąpiona. Niewielkie obrażenia (w porównaniu z Chain Gun) nadrabia szybkostrzelnością i małym rozrzutem - można punktować wroga nawet na znaczne odległości. Niestety, perfekcyjne opanowanie Plasma Gun wymaga praktyki, gdyż w ferworze walki można łatwo zapomnieć o celnym namierzaniu przeciwnika. Doskonała broń do pokrywania pociskami dużego terenu, najłatwiej też zniszczyć nią pociski wypluwane przez Revenantów, Cacodemony i Mancubusy.
Ilość naboi w magazynku:
50
Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz:
500
Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia:
16
za pocisk
Amunicja:
Cells
Wyrzutnia rakiet w porównaniu z innymi środkami zagłady (zwłaszcza ze Shotgunem) wypada bardzo słabo - obrażenia zadawane przez pociski są mniejsze. Jest to jednak doskonała broń do walki na odległość, gdyż rakiety na ogół nie chybiają celu (chyba, że przeciwnik stosuje uniki). Rakiety to dobre rozwiązania na duże skupiska wrogów, takich jak Ticki, Trite'y, Maggoty czy Wraithy - trzeba jednak uważać przy strzale, zwłaszcza na mniejszych odległościach.
Ilość naboi w magazynku:
5
Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz:
96
Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia:
170
Amunicja:
Rockets
Pod względem zadawanych obrażeń, jedna z najlepszych broni w grze (bardziej śmiercionośne są tylko BFG 9000 i Soul Cube). Znakomity wybór do walki w pół-dystansie - duży rozrzut potrafi ukrócić zbrodnicze zapędy niemal każdego potwora. Niestety, tu też kończą się wszystkie zalety strzelby. Stosunkowo długie przeładowywanie pomiędzy kolejnymi strzałami uniemożliwia jakąkolwiek skuteczną walkę w zwarciu. Należy też pamiętać, że duży rozrzut ma niebagatelny wpływ na zasięg rażenia pociskiem. Do bardziej oddalonych wrogów można ładować ile wlezie a i tak nie przyniesie to żadnych wymiernych korzyści. Podsumowując, dobry wybór na eksterminację wszystkiego co się rusza, jeśli uda Ci się podejść do przeciwnika na taką odległość, aby oddać skuteczny strzał i samemu nie zostać trafionym.
Ilość naboi w magazynku:
8
Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz:
320
Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia:
182
Amunicja:
Shells
Potężny artefakt