Doom III - poradnik do gry - Krystian Smoszna - ebook

Doom III - poradnik do gry ebook

Krystian Smoszna

0,0

Opis

W poradniku do Doom 3 znajdziecie najważniejsze kwestie dotyczące broni i przeciwników, a także kompletny opis przejścia gry z uwzględnieniem wszystkich, zwłaszcza trudnych do odnalezienia, ukrytych lokacji.

Doom III - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • [Opis] Alpha Labs – Sector 4 cz.1
  • Przeciwnicy cz.1
  • [Opis] Communications Transfer cz.1
  • [Opis] Communications Transfer cz.2
  • [Opis] Monorail Skybridge, Recycling – Sector 1 cz.1
  • [Opis] Monorail
  • [Opis] Communications cz.1
  • [Opis] Communications cz.2
  • [Opis] Alpha Labs – Sector 4 cz.2
  • [Opis] Alpha Labs – Sector 4 cz.3

Informacja o grze

Trzecia część jednej z najsłynniejszych gier akcji jakie powstały na komputery klasy PC. Gracz uzbrojony w całą gamę śmiercionośnych broni stawia czoło zastępom krwiożerczych bestii i demonów.

Gra Doom 3, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformach: PC, XBX. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 103

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Doom 3NULLporadnik do gry

autor: "UV"

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=298

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Arsenał cz.1

Arsenał cz.2

Przeciwnicy cz.1

Przeciwnicy cz.2

Porady ogólne

[Opis] Mars City

[Opis] Mars City Underground cz.1

[Opis] Mars City Underground cz.2

[Opis] Mars City

[Opis] Administration

[Opis] Alpha Labs - Sector 1 cz.1

[Opis] Alpha Labs - Sector 1 cz.2

[Opis] Alpha Labs - Sector 2 cz.1

[Opis] Alpha Labs - Sector 2 cz.2

[Opis] Alpha Labs - Sector 3

[Opis] Alpha Labs - Sector 4 cz.1

[Opis] Alpha Labs - Sector 4 cz.2

[Opis] Alpha Labs - Sector 4 cz.3

[Opis] EnPro Plant

[Opis] Communications Transfer cz.1

[Opis] Communications Transfer cz.2

[Opis] Communications cz.1

[Opis] Communications cz.2

[Opis] Monorail Skybridge, Recycling - Sector 1 cz.1

[Opis] Monorail Skybridge, Recycling - Sector 1 cz.2

[Opis] Recycling - Sector 2

[Opis] Monorail

[Opis] Delta Labs - Level 1

[Opis] Delta Labs - Level 2 South cz.1

[Opis] Delta Labs - Level 2 South cz.2

[Opis] Delta Labs - Level 2 North

[Opis] Delta Labs - Level 3

[Opis] Delta Labs - Sector 4

[Opis] Hell cz.1

[Opis] Hell cz.2

[Opis] Delta Complex

[Opis] Central Processing

[Opis] Central Server Banks

[Opis] Site 3

[Opis] Caverns - Area 1 cz.1

[Opis] Caverns - Area 1 cz.2

[Opis] Caverns - Area 2

[Opis] Primary Excavation Site

Wprowadzenie

Poradnik, który oddaje w Wasze ręce, to zbiór najważniejszych informacji, jakie zdołałem wydobyć z Doom 3 po miesiącu intensywnej eksploatacji. Postarałem się tu przedstawić najważniejsze kwestie dotyczące broni i przeciwników a także stworzyć kompletny opis przejścia gry z uwzględnieniem wszystkich, zwłaszcza trudnych do odnalezienia, ukrytych lokacji.

Arsenał cz.1

BFG 9000

Najbardziej zaawansowany środek zagłady, wymyślony przez naukowców w laboratoriach UAC. Popularny z klasycznego Dooma "odkurzacz" w momencie strzału emituje małą zieloną kulkę, która niszczy wszystko, co stanie na jej drodze. Prawidłowe wykorzystanie BFG (Big Fragging Gun), może okazać się kluczowe podczas walk z dużą ilością potworów (w pojedynkach jeden na jeden nie warto go stosować, szkoda cennej amunicji). Podczas lotu, kulka razi wszystkich wrogów znajdujących się w zasięgu, ponadto zadaje potężne obrażenia przy zetknięciu się z celem. Kluczem do sprawnego działania jest znajdujący się w polu energii mikroprocesor, który automatycznie namierza kolejne obiekty. Jeśli zostanie on zniszczony, kulka detonuje się, zadając identyczne obrażenia jak w przypadku stuprocentowego trafienia. Ta informacja przyda Ci się podczas walki z Sabaothem, który nagminnie BFG 9000 używa. Siłę rażenia kuli energii można zwiększyć przytrzymując dłużej klawisz strzału. Warto przy tym uważać, gdyż przeciążenie broni doprowadzi do niekontrolowanego wybuchu a co za tym idzie, śmierci gracza.

Ilość naboi w magazynku:

4

Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz:

32

Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia:

200+

Amunicja:

BFG Cells

Chain Gun

Bardzo efektywny karabin maszynowy, strzelający z ogromną prędkością. Obrażenia zadawane przez pociski są dwa razy większe niż w przypadku Machine Gun, co czyni go doskonałym środkiem zagłady (zwłaszcza, że Chain Gun mieści tyle samo naboi w magazynku i można go szybciej przeładować). Jedyną wadą tej broni jest duży rozrzut pocisków, zwłaszcza na długie dystanse, gdzie można mieć problem ze skomasowaniem ognia na celu. Doskonały w walce na niewielkie dystanse, jeden magazynek pozwoli bez problemu "położyć" większość potworów. Początkowo, ilość amunicji jest niewielka, o wiele lepiej jest w późniejszych etapach, kiedy jednym z wrogów są Commando Zombie.

Ilość naboi w magazynku:

60

Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz:

600

Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia:

20

za jeden pocisk

Amunicja:

Ammo Belt

Chainsaw

Piła łańcuchowa to jedna z najlepszych broni w grze, której opanowanie wymaga dużo praktyki. Na pierwszy rzut oka może wydawać się niedoskonała: działa tylko w bezpośrednim kontakcie a że większość potworów ma doskonałe ataki w zwarciu, jej użycie jest mocno dyskusyjne. Na korzyść piły przemawia ogromna ilość obrażeń, jakie zadaje (50 i są to obrażenia ciągłe, to znaczy - im dłużej skupiamy atak na przeciwniku, tym szybciej go załatwiamy), brak konieczności przeładowywania oraz zbierania amunicji. Ponadto niektóre potwory są w zwarciu blokowane przez piłę, dzięki czemu nie mogą one wykonać żadnego ruchu.

Ilość naboi w magazynku:

Nie dotyczy

Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz:

Nie dotyczy

Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia:

50

Amunicja:

Brak

Fists

Pięści to wybór dla samobójców lub desperatów szukających naprawdę mocnych wrażeń. Wbrew pozorom, uderzenia zadane rękoma są naprawdę spore (w dodatku co jedną sekundę), ale nie sprawdzają się, lepiej oszczędzać amunicję i nie być zmuszonym do walki na pięści. Alternatywną formą walki jest power-up o nazwie Berserk (spotykany w grze single player dwukrotnie), który pozwoli Ci położyć każdego wroga jednym uderzeniem. Niestety, trwa to tylko kilkadziesiąt sekund i poza dwoma przypadkami, w ogóle nie będzie nam dane tego spróbować.

Ilość naboi w magazynku:

Nie dotyczy

Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz:

Nie dotyczy

Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia:

20

Amunicja:

Brak

Flashlight

Latarka należy do standardowego wyposażenia każdego komandosa. Biorąc pod uwagę dużą ilość ciemnych miejsc, w Doom 3 używać jej będziesz wyjątkowo często. Latarkę można wykorzystać również do walki w zwarciu - odradzam jednak nagminne stosowanie tej metody do eksterminacji potworów. Co ciekawe, jednostkowe obrażenia zadane tym przedmiotem nieznacznie ustępują pile łańcuchowej.

Ilość naboi w magazynku:

Nie dotyczy

Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz:

Nie dotyczy

Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia:

40

Amunicja:

Brak

Grenades

Pierwsza broń, która w momencie wybuchu zwiększa pole rażenia (drugą jest Rocket Launcher, trzecią BFG 9000). Granaty wykazują olbrzymią skuteczność w ciasnych korytarzach, zdolne są skutecznie zablokować jakiekolwiek próby podejścia potworów do gracza. Trzeba jednak obchodzić się z nimi bardzo delikatnie i poćwiczyć techniki rzutu - granaty wydają się bowiem bardzo lekkie i niekiedy nie lecą tam, gdzie byśmy chcieli. Jeżeli pocisk nie napotka wroga, wybucha automatycznie po trzech sekundach.

Ilość naboi w magazynku:

Nie dotyczy

Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz:

50

Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia:

150

Amunicja:

Grenades

Arsenał cz.2

Machine Gun

Podstawowa broń maszynowa, wykazująca dużą skuteczność na początku rozgrywki. Niestety, nie zadaje okazałych obrażeń, w dodatku załadowanie nowego magazynku trwa strasznie długo (Chain Gun jest o wiele szybszy). Olbrzymią zaletą karabinu maszynowego jest mniejsza szybkostrzelność, dzięki czemu łatwiej opanować ogień na kolejnych przeciwnikach bez straty dużej ilości amunicji. Broń doskonała do eksterminacji Lost Soulów, Ticków i Trite'ów.

Ilość naboi w magazynku:

60

Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz:

600

Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia:

9

za pocisk

Amunicja:

Clip

Pistol

Podstawowa broń na wyposażeniu naszego komandosa i zarazem pierwsza, jaka trafi w jego ręce. Pistolet przeważnie wykorzystywany jest tylko w początkowej fazie rozgrywki, tymczasem okazuje się być skutecznym narzędziem zagłady także i później. Kule nie zadają okazałych obrażeń, ale wypluwane są z lufy na tyle szybko, że można pokusić się o skuteczną serię. Idealna broń do eksterminacji żywych trupów (Zombie) oraz wszelkiego rodzaju pająków (Tick i Trite). Pistolet ma również inną zaletę: jest niezwykle celny, dzięki czemu można go wykorzystać do ataków na dużą odległość. W połączeniu ze strzelbą może okazać się śmiercionośną zabawką, której nie wolno lekceważyć.

Ilość naboi w magazynku:

12

Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz:

360

Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia:

14

Amunicja:

Bullets

Plasma Gun

Jedna z najlepszych broni maszynowych w grze, w późniejszej fazie rozgrywki praktycznie niezastąpiona. Niewielkie obrażenia (w porównaniu z Chain Gun) nadrabia szybkostrzelnością i małym rozrzutem - można punktować wroga nawet na znaczne odległości. Niestety, perfekcyjne opanowanie Plasma Gun wymaga praktyki, gdyż w ferworze walki można łatwo zapomnieć o celnym namierzaniu przeciwnika. Doskonała broń do pokrywania pociskami dużego terenu, najłatwiej też zniszczyć nią pociski wypluwane przez Revenantów, Cacodemony i Mancubusy.

Ilość naboi w magazynku:

50

Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz:

500

Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia:

16

za pocisk

Amunicja:

Cells

Rocket Launcher

Wyrzutnia rakiet w porównaniu z innymi środkami zagłady (zwłaszcza ze Shotgunem) wypada bardzo słabo - obrażenia zadawane przez pociski są mniejsze. Jest to jednak doskonała broń do walki na odległość, gdyż rakiety na ogół nie chybiają celu (chyba, że przeciwnik stosuje uniki). Rakiety to dobre rozwiązania na duże skupiska wrogów, takich jak Ticki, Trite'y, Maggoty czy Wraithy - trzeba jednak uważać przy strzale, zwłaszcza na mniejszych odległościach.

Ilość naboi w magazynku:

5

Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz:

96

Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia:

170

Amunicja:

Rockets

Shotgun

Pod względem zadawanych obrażeń, jedna z najlepszych broni w grze (bardziej śmiercionośne są tylko BFG 9000 i Soul Cube). Znakomity wybór do walki w pół-dystansie - duży rozrzut potrafi ukrócić zbrodnicze zapędy niemal każdego potwora. Niestety, tu też kończą się wszystkie zalety strzelby. Stosunkowo długie przeładowywanie pomiędzy kolejnymi strzałami uniemożliwia jakąkolwiek skuteczną walkę w zwarciu. Należy też pamiętać, że duży rozrzut ma niebagatelny wpływ na zasięg rażenia pociskiem. Do bardziej oddalonych wrogów można ładować ile wlezie a i tak nie przyniesie to żadnych wymiernych korzyści. Podsumowując, dobry wybór na eksterminację wszystkiego co się rusza, jeśli uda Ci się podejść do przeciwnika na taką odległość, aby oddać skuteczny strzał i samemu nie zostać trafionym.

Ilość naboi w magazynku:

8

Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz:

320

Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia:

182

Amunicja:

Shells

Soul Cube

Potężny artefakt