Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2006

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 52

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Railroad Tycoon 3 - poradnik do gry - Krystian Smoszna

W poradniku znajdziecie uwagi dotyczące infrastruktury kolejowej w Railroad Tycoon 3, skierowane do początkujących użytkowników gry, jak również szczegółowy opis lokomotyw, pozwalający porównać maszyny pod względem osiągów w tych samych warunkach.

Railroad Tycoon 3 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Budynki przemysłowe (Infrastruktura)
  • Charakterystyka lokomotyw (Lokomotywy i wagony)
  • Stacje kolejowe i budynki usługowe (Infrastruktura)
  • Wagony (Lokomotywy i wagony)
  • Królowe gór (Lokomotywy i wagony)
  • Tory (Infrastruktura)
  • Spis lokomotyw (Lokomotywy i wagony)
  • ET22 (Lokomotywy elektryczne)
  • Adler 2-2-2 (Lokomotywy parowe)
  • American 4-4-0 (Lokomotywy parowe)

Informacja o grze

Trzecia część gry strategicznej pt. Railroad Tycoon, która pierwotnie zadebiutowała w roku 1990. Rzeczony tytuł ponownie umożliwia użytkownikom pokierowanie rozwojem konsorcjum transportowego, specjalizującego się w przewozach kolejowych.

Gra Railroad Tycoon 3, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Opinie o ebooku Railroad Tycoon 3 - poradnik do gry - Krystian Smoszna

Fragment ebooka Railroad Tycoon 3 - poradnik do gry - Krystian Smoszna

Railroad Tycoon 3poradnik do gry

autor: "UV"

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=492

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Wstęp

Infrastruktura

Tory

Mosty i tunele

Budynki serwisu technicznego

Stacje kolejowe i budynki usługowe

Budynki przemysłowe

Lokomotywy i wagony

Charakterystyka lokomotyw

Królowe gór

Wagony

Spis lokomotyw

Lokomotywy parowe

Adler 2-2-2

American 4-4-0

Atlantic 4-4-2

Baldwin 0-6-0

Beuth 2-2-2

Big Boy 4-8-8-4

Camelback 0-6-0

Challenger 4-6-6-4

Class 01 4-6-2

Class 500 4-6-0

Consolidation 2-8-0

Crampton 4-2-0

Duke Class 4-4-0

Eight Wheeler 4-4-0

Fairlie 0-6-6-0

Firefly 2-2-2

H10 2-8-2

Kriegslok 2-10-0

Mallard 4-6-2

Norris 4-2-0

Northern 4-8-4

Pacific 4-6-2

Planet 2-2-0

Red Devil 4-8-4

S3 4-4-0

Shay (2-Truck)

Stirling 4-2-2

Lokomotywy spalinowe

C55 Deltic

Class 132

DD 080-X

DD40AX

F3 (A&B)

FP45

GP7

HST 125

NA-90D

USA 103

V200

Lokomotywy elektryczne

2-D-2

Be 5/7

Class 103

Brenner E412

Class 6E

Class 9100

Class EF66

E-88

E18

E428

E60CP

EP-2 Bi-Polar

ET22

Ge 6/6 Crocodile

GG1

Re 6/6

Shinkansen Series 0

Trans-Euro

VL80T

Wstęp

W poniższym poradniku znajdziecie uwagi dotyczące infrastruktury kolejowej w Railroad Tycoon 3, które skierowane są do początkujących użytkowników gry. Oprócz tego opracowałem szczegółowy opis lokomotyw, pozwalający porównać maszyny pod względem osiągów w tych samych warunkach. Uwagi dotyczące podstaw obsługi gry oraz innych zagadnień, znajdziecie w instrukcji oraz doskonale opracowanych tutorialach.

Infrastruktura

Tory

Tory

Żaden pociąg nie będzie jeździł po ziemi, w Railroad Tycoon 3 również. Budowa torów w grze jest bardzo kosztowna, dlatego wszystkie posunięcia związane z kładzeniem szyn powinny być dokładnie przemyślane. W porównaniu z innymi produkcjami tego typu (np. Chris Sawyer's Locomotion), program firmy PopTop Software proponuje bardzo uproszczony model powstawania infrastruktury kolejowej. Przyjrzymy mu się bliżej w poniższym rozdziale.

Gra pozwala na układanie zaledwie dwóch rodzajów torów: pojedynczego i podwójnego. Pierwszy z nich jest tańszy, ale gdy dwa składy zetkną się ze sobą, jeden z nich będzie musiał się zatrzymać i przepuścić drugi (o tym, który z nich zostanie zastopowany decyduje priorytet - można go dowolnie ustawiać w opcjach pociągu). Wyjściem z tej sytuacji jest budowa toru podwójnego. Jest on jednak nieco droższy i na mało uczęszczanych trasach raczej nie zalecany. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz każdy tor pojedynczy rozbudować do podwójnego, ale operacja ta pochłonie znacznie więcej gotówki, niż w przypadku budowania od początku toru podwójnego. W Railroad Tycoon 3 trzeba myśleć na zapas. Jeżeli na danej trasie przewidujesz w przyszłości większy ruch, lepiej od razu zainwestować w rozszerzony typ torów.

Jak widać, budowa nawet stosunkowo krótkiego odcinka torów pochłania mnóstwo pieniędzy.

Wraz z pojawieniem się pierwszych lokomotyw nowej generacji, będziesz zmuszony podjąć kolejną decyzję, związaną z elektryfikacją trasy. Maszyny zasilane prądem nie będą jeździć po zwykłych torach, musisz więc rozbudować infrastrukturę, dostarczając im niezbędnej energii. Koszt tej operacji jest bardzo wysoki i na początku dwudziestego wieku lepiej z niego zrezygnować. Dopiero kiedy konstruktorzy lokomotyw udostępnią konkurencyjne względem parowozów jednostki, warto zastanowić się nad elektryfikacją. Pewnym kompromisem w tej sytuacji jest możliwość przestawienia całego taboru na lokomotywy spalinowe. Pierwsza z nich pojawia się co prawda dopiero w latach czterdziestych dwudziestego wieku, ale do tej momentu oferta wśród maszyn elektrycznych nie będzie zbyt urozmaicona.

Kładąc nowe tory należy zwracać baczną uwagę na ich nachylenie. To chyba największa bolączka z jaką boryka się każdy właściciel sieci transportowej. Wytyczanie trasy przez tereny równinne nie stanowi jeszcze problemu, ale kiedy do pokonania mamy spore wzniesienia, sprawa się komplikuje. Program uwzględnia cztery typy nachylenia szyn, oznaczając je wartościami procentowymi, od 0% do 6% (podczas budowy reprezentowane przez cztery kolory, od zielonego do czerwonego). Pokonanie stromizn stanowi nie lada kłopot dla lokomotyw, zwłaszcza tych, które ciągną ze sobą większą liczbę wagonów. Projektując kolejne trasy musisz więc nieustannie dokonywać wyboru pomiędzy przerzucaniem torów przez wzniesienia, a omijaniem ich. Jeśli oczekujesz od swoich pociągów osiągania maksymalnych prędkości, lepiej jest zdecydować się na ten drugi wariant, choć z pewnością będzie on znacznie droższy i bardziej kłopotliwy w budowie.

Gra umożliwia również korzystanie z torów przeciwnika. Wystarczy podpiąć się do istniejącej linii, a Twoje pociągi będą podróżować szynami innych korporacji bez problemów. Musisz jednak pamiętać, że wiąże się to z dodatkowymi kosztami. Program oblicza jaki procent całej trasy pokonałeś w sieci przeciwnika, a po dotarciu do celu, odlicza ten wynik od uzyskanych przychodów. Wszystkie koszty związane z zakupem paliwa również spoczywają na Twoich barkach. Ponadto warto wziąć pod uwagę, że Twoje lokomotywy na torach innej kompanii zawsze będą mieć mniejszy priorytet, czyli staną w miejscu po spotkaniu się z pociągiem przeciwnika.

Przerzucaj jak najkrótsze mosty, aby ich koszt był jak najmniejszy.