Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2007

Command Conquer 3: Wojny o Tyberium - poradnik do gry ebook

Krystian Smoszna

(0)

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 103

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Command Conquer 3: Wojny o Tyberium - poradnik do gry - Krystian Smoszna

Pierwsza część poradnika do gry Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium zawiera szczegółowe rozwiązanie do wszystkich misji kampanii dla jednego gracza. Opisy scenariuszy uwzględniają nie tylko zadania główne, ale również cele bonusowe.

Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Nod – Operacja Sztylet
  • GDI – Monachium
  • Nod – Wieża Kane’a
  • Scrin – Londyn
  • GDI – Strefa Zero
  • Nod – Wzgórza Włoskie
  • GDI – Chorwacja
  • GDI – Prolog
  • GDI – Rzym
  • Nod – Prolog

Informacja o grze

Command & Conquer 3: Tiberium Wars to gra wojenna, która powraca do korzeni – dosłownie i w przenośni. Zmagania dotyczą wojny o Tiberium pomiędzy terrorystami z Bractwa Nod a militarną organizacją GDI – zupełnie jak w pamiętnym pierwowzorze z 1995 roku.

Gra Command & Conquer 3: Tiberium Wars, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Opinie o ebooku Command Conquer 3: Wojny o Tyberium - poradnik do gry - Krystian Smoszna

Fragment ebooka Command Conquer 3: Wojny o Tyberium - poradnik do gry - Krystian Smoszna

Command & Conquer 3:Wojny o Tyberiumporadnik do gry

autor: "UV"

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=625

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Wstęp

GDI - Prolog

GDI - Pentagon

GDI - Baza lotnictwa w Langley

GDI - Hampton Roads

GDI - Biały Dom

GDI - Casabad

GDI - Aleksandria

GDI - Kair

GDI - Chorwacja

GDI - Albania

GDI - Sarajewo

GDI - Monachium

GDI - Stuttgart

GDI - Kolonia

GDI - Berno

GDI - Rzym

GDI - Strefa Zero

Nod - Prolog

Nod - Baza Sił Lotniczych Andrews

Nod - Biały Dom

Nod - Hampton Roads

Nod - Waszyngton

Nod - Pustynia Amazońska

Nod - Wybrzeże Atlantyku

Nod - Słowenia

Nod - Sarajewo

Nod - Australijski busz

Nod - Mury Sydney

Nod - Śródmieście Sydney

Nod - Ayers Rock

Nod - Północne Włochy

Nod - Wzgórza Włoskie

Nod - Operacja Sztylet

Nod - Wieża Kane'a

Scrin - Londyn

Scrin - Monachium

Scrin - Chorwacja

Scrin - Granica 19

Wstęp

Pierwsza część poradnika do gry Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium zawiera szczegółowe rozwiązanie do wszystkich misji kampanii dla jednego gracza. Opisy scenariuszy zostały skonstruowane w taki sposób, aby uwzględnić w nich nie tylko zadania główne, ale również cele bonusowe. Dokładne wskazówki dotyczące przyjętego przeze mnie schematu oraz legendę do mapek, znajdziesz poniżej.

Uwaga! Porady zaprezentowane w poniższym rozwiązaniu nie są jedynymi skutecznymi metodami na pokonanie danego problemu. Gra jest skonstruowana w taki sposób, że pewne rzeczy można wykonać zupełnie inaczej, stosując odmienną taktykę oraz inne jednostki. W solucji tej starałem się uwzględnić najlepsze moim zdaniem rozwiązania.

Jak czytać opisy misji?

W opisie każdej misji znajdziesz cele główne (trzeba je wykonać, aby ukończyć etap) i cele bonusowe (ich zaliczenie nie jest konieczne, aby przejść do kolejnej misji) - oznaczone odpowiednimi kolorami. Liczba stojąca obok wymienionego zadania pomoże określić Ci jego położenie na zamieszczonych obok mapkach.

W przeważającej większości opisów, cele misji nie są ułożone w prawidłowej kolejności. Taki wariant został zastosowany wyłącznie dla Twojej wygody. Czytając rozwiązanie, będziesz mógł zobaczyć w jaki sposób ukończyć scenariusz od początku do końca, zaliczając przy okazji wszystkie dostępne cele główne oraz bonusowe.

Oznaczenia na mapkach

Liczby

- odpowiadają zadaniom - żółte

głównym

, zielone

bonusowym

;

Białe litery

- oznaczenie punktu, do którego odwołuje się dany fragment tekstu;

Czerwona litera S

- miejsce, w którym rozpoczyna się dany etap;

Czerwona litera X

- skrzynki, do których odwołuje się dany fragment tekstu;

Litery T

- wskazują pola Tyberium, do których odwołuje się dany fragment tekstu.

GDI - Prolog

GDI - Prolog

1 - Ustal, w jakim stanie znajduje się posterunek GDI.

Transportowce V-35 dokonają desantu dwóch drużyn strzelców mających status weteranów. Kiedy piechota znajdzie się na ziemi, zaznacz ją i ruszaj w kierunku zrujnowanej bazy GDI. Aby wypełnić to zadanie, musisz pozbyć się stacjonujących w pobliżu milicjantów. Rozwalenie pierwszej grupy ułatwią Ci dwie wieże, do których możesz posłać swoje wojsko. Bez względu na to, jak pokierujesz armią, powinieneś bez trudu poradzić sobie z żołnierzami Bractwa Nod.

2 - Zbuduj koszary i wyszkol 3 drużyny strzelców GDI.

Gdy baza znów będzie należeć do GDI, kombajn automatycznie wyruszy na pole Tyberium. Po chwili do obozu dotrze MCV, który przeistoczy się w plac budowy. Skonstruuj koszary, a następnie wytrenuj trzy dodatkowe drużyny strzelców.

3 - Zbuduj elektrownię.

Zostaniesz zaatakowany przez grupę fanatyków Bractwa, która zniszczy jedyną elektrownię. Wybierz plac budowy i skonstruuj nowy budynek - zapewni Ci on dostateczną porcję energii do dalszych działań.

4 - Napraw posterunek dowodzenia.

Kolejne zadanie polega na zreperowaniu centrum dowodzenia, które ucierpiało w wyniku wcześniejszych ataków Bractwa. Wybierz odpowiednią ikonę z menu po prawej stronie i rozpocznij proces naprawy.

1 - Zbuduj wieżę obserwacyjną.

Po wykonaniu czwartego zadania zwiększy się pole widzenia. Nieopodal swojej bazy zobaczysz małą placówkę Bractwa, z którego w tym samym momencie ruszy kilka oddziałów piechoty. Jeśli chcesz pomóc swoim strzelcom w eksterminacji wroga, jak najszybciej wybuduj i postaw wieżę strażniczą. Tym samym zaliczysz pierwsze zadanie bonusowe - choć nie mają wpływu na pozytywne zakończenie misji, to jednak niejednokrotnie ułatwią Ci zmagania.

W ataku na bazę Bractwa wykorzystaj drużyny wsparcia rakietowego. Strzelcy nie radzą sobie z niszczeniem budynków.

5 - Zniszcz posterunek Nod.

W odkrytej przed momentem osadzie znajdują się dwa budynki, które muszą zostać zniszczone (Ręka Nod oraz Outpost). Poczekaj, aż transportowiec V-35 Wół dokona desantu drużyn wsparcia rakietowego i uderz na wrogą placówkę. Nie musisz niszczyć całej bazy, aby zakończyć sukcesem to zadanie. Wystarczy pozbyć się dwóch wspomnianych wyżej konstrukcji.

2 - Zbuduj drugą kolejkę piechoty.

Kolejne zadanie bonusowe dotyczy budowy dodatkowych koszar, które pozwolą Ci szybciej trenować nowe drużyny żołnierzy. Jego wykonanie nie powinno nastręczać Ci jakichkolwiek trudności.

6 - Napraw most.

Na placu boju pojawi się kolejny transportowiec, tym razem sprowadzi on w pobliże zniszczonej placówki Nod dwóch inżynierów. Użyj jednego z techników do reperacji mostu prowadzącego do obszaru zajętego przez siły Bractwa.

3 - Zdobądź jeden z budynków Nod.

Drugi inżynier posłuży Ci do wykonania zadania bonusowego. Przejmij jeden z budynków, który oszczędziłeś podczas wcześniejszego ataku na placówkę Bractwa.

4 - Sprzedaj zdobyty budynek Nod.

Aby wykonać to zadanie, sprzedaj zdobytą wcześniej budowlę. W tym celu użyj ikony sprzedaży, która znajduje się w menu po prawej stronie ekranu.

5 - Zbuduj silos na Tyberium.

Gdy magazyny rafinerii nie będą miały miejsca na nowe Tyberium, program uaktywni kolejne zadanie bonusowe. Tym razem musisz zbudować silos, który pozwoli na kontynuowanie wydobycia cennego minerału.

6 - Zdobądź rafinerię Tyberium.

Na północ od zreperowanego mostu znajduje się unikatowa budowla - urządzenie pompujące Tyberium, które nieustannie zasila konto kontrolującej je frakcji. Stwórz inżyniera, a następnie przejmij tę konstrukcję.

7 - Zbuduj lotnisko.

Drogę do bazy wroga kontrolują czołgi typu Skorpion. Poświęć jeden z oddziałów na bezowocną walkę z maszynami. Gdy pojedynek zakończy się Twoją porażką, otrzymasz kolejne wsparcie od dowództwa - możliwość budowy lotniska. Czym prędzej skorzystaj z tej opcji i poczekaj, aż na lądowisku pojawią się Orki. Dwa samoloty otrzymałeś za darmo, dwa kolejne trzeba będzie stworzyć.

Działo jonowe zrówna z ziemią bazę wroga w kilka sekund.

8 - Zniszcz koszary Nod, fabrykę wojenną oraz plac budowy.

Czas na rozprawienie się z siłami Bractwa. Wycofaj swoje oddziały (nie ma sensu wdawać się w otwarty atak na bazę Nod przy pomocy piechoty, gdyż wróg będzie przysyłać posiłki) i zgrupuj cztery Orki. Rozpocznij atak z powietrza na koszary trenujące piechotę. Gdy zniszczysz oba budynki, otrzymasz jeszcze jedno udogodnienie - działo jonowe. Czym prędzej ustaw cel na środku bazy przeciwnika i potwierdź atak. Niszczycielskie uderzenie zdmuchnie z powierzchni ziemi wszystkie zabudowania, a misja zostanie zakończona.

GDI - Pentagon

GDI - Pentagon

1 - Włącz systemy obrony Pentagonu.

Zgrupuj dwie drużyny strzelców i ruszaj w kierunku rujnowanej przez milicjantów bazy. Zajmij się eliminowaniem kolejnych grup żołnierzy - wrogowie będą tak zajęci niszczeniem zabudowań, że nie odpowiedzą ogniem. Zabijaj agresorów i jednocześnie wprowadzaj po jednym inżynierze do każdej z elektrowni. Wraz ze wzrostem energii, uruchomią się wieże strażnicze, które będą Ci pomagać w eksterminacji pozostałych przy życiu przeciwników.

2 - Zdobądź Pentagon za pomocą inżyniera, aby przejąć kontrolę nad siłami broniącymi ten obiekt.

Kolejne zadanie jest niezwykle proste. Aby go zaliczyć, musisz wprowadzić jednego z dwóch dostępnych inżynierów do Pentagonu. Ostatniego technika pozostaw w pobliżu budynku.

Żołnierze wroga będą tak zajęci dewastowaniem elektrowni, że nie zauważą Twoich wojsk, jak również inżynierów.

3 - Umieść w każdej z czterech wież strażniczych drużynę strzelców GDI i odeprzyj atak fali piechoty Nod.

Bombowce Vertigo należące do Bractwa zniszczą wszystkie elektrownie, co doprowadzi do unieruchomienia stacjonarnych środków obronnych. Na szczęście w okolicy znajdują się cztery wieże obserwacyjne, do których możesz wprowadzić swoich żołnierzy. Uczyń to czym prędzej, gdyż walka na otwartym terenie z przeważającymi siłami wroga nie przyniesie nic dobrego.

Gdy wszystkie wieże zostaną obsadzone przez drużyny strzelców, musisz cierpliwie poczekać na dalszy rozwój wypadków. Nod będzie atakować Pentagon przysyłając kolejne grupy żołnierzy. W pierwszej kolejności eliminuj wojaków, którzy dysponują wyrzutniami rakiet. Ich pociski mogą bowiem szybko zabić przebywające w budynkach jednostki.

Kiedy sytuacja zostanie całkowicie opanowana, przybędą posiłki w postaci sześciu Transporterów. Wozy te znakomicie nadają się do działań ofensywnych, o ile na ich pokładzie znajdują się dodatkowe drużyny piechoty. Z racji tego, że już za chwilę zostaniesz zmuszony do zabijania ukrytych w cywilnych budynkach żołnierzy, będziesz potrzebować dużej siły ognia. Zapewnią ją drużyny grenadierów, które otrzymasz w ramach pomocy z Pentagonu.

1 - Zniszcz niewielką bazę Nod na północy.

Wprowadź grenadierów na pokład Transporterów i zgrupuj wszystkie wozy. Ruszaj na północ, gdzie zlokalizowana jest mała placówka Bractwa Nod. Po drodze niszcz wszystkie napotkane budynki cywilne, które zostały opanowane przez wroga. Zrównaj z ziemią całą bazę i poczekaj na posiłki w postaci kolejnych pojazdów. Zanim ruszysz w dalszą drogę, podnieś leżącą nieopodal skrzynkę (symbolizowaną na powyższej mapce przez czerwone X), która zregeneruje energię Twoich oddziałów. Tuż obok zlokalizowane jest drugie pudło - weź go którąkolwiek z jednostek, aby zwiększyć jej poziom doświadczenia.

Grenadierzy w Transporterach doskonale nadają się do eliminowania wrogów ukrytych w cywilnych budynkach.

2 - Zdobądź miasto, oczyszczając cztery budynki, w których znajdują się żołnierze przeciwnika.

Gdy dotrzesz na środek mapy, program uaktywni jeszcze jedno zadanie bonusowe, które związane jest ze zniszczeniem czterech budynków cywilnych, opanowanych oczywiście przez żołnierzy Bractwa Nod. Wysiłek się opłaci - jeśli uda Ci się pozbyć oponentów, otrzymasz dwa nowe wozy z grenadierami na pokładzie.

4 - Zniszcz centralną kwaterę główną Nod.

Czas