King's Bounty: Legenda - poradnik do gry - Krystian Smoszna - ebook

King's Bounty: Legenda - poradnik do gry ebook

Krystian Smoszna

0,0

Opis

Poradnik do gry „King's Bounty: Legenda” stanowi uzupełnienie instrukcji dołączonej do gry. W tekście znajdują się informacje, które ułatwią wykonanie wszystkich misji z wątku głównego, a także szczegółowe opisy ponad dziewięćdziesięciu zadań pobocznych.

King's Bounty: Legenda - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Małżeństwo
  • Porady ogólne cz.2
  • Porady ogólne cz.1
  • Grenwort (cz.1) (Zadania poboczne)
  • Labirynt smoków (Zadania główne)
  • Górny Hadar (Zadania poboczne)
  • Mapy podziemi (Zadania główne)
  • Grenwort (cz.2) (Zadania poboczne)
  • Las Verlon (cz.1) (Zadania poboczne)
  • Wyspy Zachodnie (cz.1) (Zadania poboczne)

Informacja o grze

King’s Bounty: The Legend (wcześniej Battle Lord) to stosunkowo rozbudowany tytuł, który łączy w sobie wiele różnych gatunków gier, choć na pierwszy plan wysuwają się elementy strategiczne i cRPG. Produkcja ta pod wieloma względami przypomina kultową sagę Heroes of Might & Magic.

Gra King's Bounty: The Legend, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 158

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




King's Bounty:Legendaporadnik do gry

autor: "UV"

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=801

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Porady ogólne cz.1

Porady ogólne cz.2

Małżeństwo

Zadania główne

Ostatnie próby i referencje

W poszukiwaniu plugenów

Brat króla

Tajna broń

Tajemnica wyspy Lyaro

Mapy podziemi

Handlarze niewolników

Traktat pokojowy z krasnoludami

Królowa Violessa

Dusza Violessy

Labirynt smoków

Zadania poboczne

Wstęp

Grenwort (cz.1)

Grenwort (cz.2)

Grenwort (cz.3)

Grenwort (cz.4)

Błotne Moczary (cz.1)

Błotne Moczary (cz.2)

Błotne Moczary (cz.3)

Las Verlon (cz.1)

Las Verlon (cz.2)

Las Verlon (cz.3)

Arlania (cz.1)

Arlania (cz.2)

Arlania (cz.3)

Wyspy Zachodnie (cz.1)

Wyspy Zachodnie (cz.2)

Wyspy Wschodnie (cz.1)

Wyspy Wschodnie (cz.2)

Górny Hadar

Dolny Hadar

Szczyty Ardanu

Mehgard

Magiczna Dolina

Dolina Tysiąca Rzek (cz.1)

Dolina Tysiąca Rzek (cz.2)

Wielki Las

Szare Pustkowia

Dolina Śmierci

Kraina demonów

Inne zajęcia

Wstęp

Grenwort

Arlania

Wyspy Zachodnie

Kraina demonów

Wstęp

Niniejszy poradnik stanowi uzupełnienie instrukcji dołączonej do gry. W tekście znajdziesz informacje, które ułatwią Ci wykonanie wszystkich misji z głównego wątku fabularnego, a także szczegółowe opisy ponad dziewięćdziesięciu zadań pobocznych. Oprócz tego w poradniku zawarto kilkanaście wskazówek dotyczących prawideł rządzących grą oraz wykaz kobiet, które można poślubić w trakcie zabawy. Życzę Przyjemnej lektury!

Krystian "U.V. Impaler" Smoszna

Porady ogólne cz.1

Do minimum ogranicz walki z silnymi stworami

Zdecydowana większość oddziałów wojskowych krążących po mapach wykazuje wrogie zamiary wobec Twojej osoby - jednostki ruszą do ataku w chwili, gdy tylko Cię zobaczą. Nie zawsze warto walczyć ze stworami, mimo wysokich premii w postaci punktów doświadczenia oraz złota. Czasem lepiej jest uniknąć natarcia i salwować się ucieczką. Dlaczego? Jeśli wrogi oddział jest zbyt silny, jego pokonanie może zostać okupione dużymi stratami. Pamiętaj, że większość sklepów ma ograniczoną liczbę jednostek w swojej ofercie i z czasem odbudowanie armii będzie co raz trudniejsze, zwłaszcza gdy bazujesz na mniej popularnych oddziałach i preferujesz walkę w zwarciu.

Używaj okrętów

Korzystaj ze statków, nawet jeśli ich cena wydaje się wygórowana. Okręty pozwalają dostać się w miejsca niedostępne drogą lądową i zebrać czekające tam przedmioty (często zdarza się, że nie są one w ogóle chronione). O ile to możliwe, po odwiedzeniu nowej krainy zawsze zaczynaj jej eksplorację od akwenów wodnych. Statki można kupić w portach od miejscowych handlarzy.

Większość spotykanych podczas gry oddziałów spróbuje Cię zaatakować. Możesz wykorzystać to, że wrogie jednostki będą podążać za Tobą i tym samym odciągnąć je od skarbów lub wyprowadzić na niekorzystny dla nich teren.

Wykorzystuj słabości przeciwników

Przed rozpoczęciem walki sprawdzaj, jakie jednostki wchodzą w skład wrogiej armii i wyciągaj z tego wnioski. Sprawność niektórych wojsk uzależniona jest od terenu, na którym toczy się bitwa, dlatego czasem dobrze jest wywabić przeciwników na obszar dla nich niekorzystny. Dobrym przykładem są tu ożywieńcy, którzy w trakcie walki na cmentarzu automatycznie dostają bonus do morale, zwiększając tym samym współczynniki ataku, obrony i szansy na trafienia krytyczne. To samo tyczy się pory dnia. Nieumarli lepiej radzą sobie w walce, jeśli potyczka rozgrywa się w nocy.

Kumuluj Punkty Szału

Jeśli czeka Cię wyjątkowo trudna potyczka, np. z wrogim bohaterem , warto przystąpić do niej z większą liczbą Punktów Szału na koncie. Licznik można nabić wcześniej korzystając z różnych przedmiotów, a także walcząc z mniej wymagającym wrogiem. Po każdej bitwie niewykorzystane Punkty Szału zaczynają powoli przepadać, dlatego jak najszybciej zaatakuj kolejnego przeciwnika.

Przykładowa mapa prowadząca do ukrytego skarbu.

Szukaj ukrytych skarbów

W trakcie eksploracji terenu nie jeden raz trafisz na ukryte skrzynie, które można wykopać za pomocą łopaty. Miejsca w których schowano skarby oznaczane są za pomocą świetlistego promienia - w kufrach najczęściej znajduje się złoto, ale można zdobyć w ten sposób także inne przedmioty. Podczas rozgrywki otrzymasz również na specjalne mapy, które wskazują miejsce ukrycia wyjątkowo atrakcyjnego skarbu. Ich odnalezienie nie jest proste - najpierw trzeba zorientować się jaką okolicę przedstawia pergamin, a następnie udać się w to miejsce i wykopać kufer.

Zbieraj punkty doświadczenia

Twój podopieczny uzyskuje kolejny poziom wraz z osiągnięciem odpowiedniej ilości punktów doświadczenia. Te ostatnie można zdobyć wykonując powierzone przez bohaterów niezależnych zadania lub walcząc z potworami. Z racji tego że na początku rozgrywki batalie nie przynoszą zbyt wiele punktów doświadczenia (wrogie armie są słabe, co przekłada się na otrzymywane nagrody), lepiej jest skupić się na wykonywaniu misji.

Tabela poziomów doświadczenia przedstawia się następująco:

Poziom

Liczba punktów

Poziom

Liczba punktów

1

0

17

75.000

2

100

18

90.000

3

370

19

106.000

4

900

20

125.000

5

1.800

21

146.000

6

3.100

22

170.000

7

4.900

23

197.000

8

7.300

24

227.000

9

10.400

25

261.000

10

14.000

26

300.000

11

19.000

27

340.000

12

25.000

28

388.000

13

32.000

29

440.000

14

40.000

30

500.000

15

50.000

31

1.000.000

16

60.000

Mimo że gra oferuje wyłącznie 31 poziomów doświadczenia, nie ma niebezpieczeństwa, że w pewnym momencie Twój bohater przestanie się rozwijać. Osiągnięcie limitu jest bardzo trudne, nawet jeśli zdołasz zabić wszystkie stwory jakie nawiną Ci się pod miecz i pomyślnie ukończysz dostępne zadania poboczne. King's Bounty to wręcz wymarzony produkt dla ciułaczy punktów doświadczenia, więc możesz je zbierać bez jakichkolwiek obaw od samego początku zmagań.

Poznaj system przyznawania run

Po zdobyciu kolejnego poziomu doświadczenia otrzymasz siedem lub osiem run, które możesz wykorzystać do rozwijania umiejętności Twojego herosa. O tym jakie runy wpadną Ci w ręce, zadecyduje losowanie. Każdy bohater ma określoną z góry szansę na pozyskanie danej runy. Wartości te przedstawiają się następująco:

Wojownik

- Runa mocy: 50%; runa intelektu: 35%; runa magii: 15%.

Paladyn

- Runa mocy: 25%, runa intelektu: 50%; runa magii: 25%.

Mag

- Runa mocy: 20%, runa intelektu: 20%; runa magii: 60%.

Jak to działa w praktyce? Bardzo prosto. Załóżmy że wojownik zdobywa nowy poziom i dostaje siedem run. Dla każdej z nich gra oblicza, jaki typ run otrzymamy, posługując się powyższymi wartościami. Istnieje zatem szansa, że nasz wojownik jakimś cudem pozyska siedem run magii (prawdopodobieństwo takiego wyboru wynosi 15%), ale w tym przypadku moglibyśmy mówić o ogromnym szczęściu. Z reguły przeważającą większość będą stanowić tu runy mocy (50%) - w jednym rzucie otrzymamy ich średnio pięć sztuk.

Porady ogólne cz.2

Dbaj o morale wojsk

Dobrze dobrana armia to połowa sukcesu w bitwie, dlatego powinieneś poświęcić cenny czas na odpowiednie skonfigurowanie swoich wojsk. Nie sztuka zebrać różne oddziały do kupy bez ładu i składu, problem polega na tym, żeby zrobić to z głową. Chcąc przyjąć nową jednostkę do swoich szeregów sprawdzaj nie tylko podstawowe parametry (atak, obrona, obrażenia, itd.), ale również to, czy jej pojawienie się nie wywoła niesnasek wewnątrz armii. Niektóre typy wojsk nie przepadają za sobą i mają negatywny wpływ na morale grupy. A wysokie morale to podstawa, jeśli marzysz o częstym zadawaniu trafień krytycznych, na ogół potwornie dewastujących ofiary.

Współczynnik Dowodzeniew jasny sposób określa liczbę jednostek danego typu, które możesz zaciągnąć do swojej armii. Istnieje tylko jeden sposób na przekroczenie narzuconego limitu - nowe wojska muszą przyłączyć się do Ciebie w trakcie eksploracji terenu. Kryje się tu jednak pułapka. Jeśli liczba jednostek jest większa niż pozwala na to Dowodzenie, takim oddziałem nie będziesz mógł sterować podczas bitwy. Zbuntowane istoty będą robić to, co im się podoba.

Żona to bardzo dobra inwestycja, podobnie jak przynoszące rozmaite bonusy dzieci.

Znajdź sobie żonę

W King's Bounty można się ożenić z kilkoma kobietami. "Druga połówka" zapewnia jakiś stały bonus w zależności od rasy/profesji, a także pozwala założyć dodatkowe przedmioty magiczne. Jeśli masz ochotę, możesz pokusić się również o dzieci (maksymalnie czworo), które również dorzucają premię, np. kilka punktów do współczynnika Ataku. Ewentualny rozwód karany jest utratą części pieniędzy oraz artefaktów - te ostatnio warto przełożyć do ekwipunku zanim zdecydujemy się rozstać z partnerką. Więcej informacji na temat spotykanych w grze kobiet, znajdziesz w rozdziale Małżeństwo.

Eliminuj potwory dla doświadczenia

Potwory w King's Bounty nie odradzają się, dlatego musisz zadbać o to, żeby zmieść wszystkich przeciwników z powierzchni ziemi. Nawet jeśli aktualnie nie jesteś w stanie pokonać jakiegoś wroga, nie zapominaj o nim. Wróć do walki gdy będziesz mocniejszy i dokonaj dzieła zniszczenia - żadne punkty doświadczenia nie mogą się zmarnować!

Znajdź alternatywne sposoby na uzyskanie run

Po osiągnięciu trzydziestego pierwszego poziomu doświadczenia, bohater nie jest w stanie dalej się rozwijać. Limit powoduje, że liczba magicznych run otrzymywanych z każdym awansem również jest z góry ograniczona. Nie oznacza to jednak, że nasz podopieczny zostanie na lodzie i nie będzie mógł dalej uczyć się nowych umiejętności. Po wyswobodzeniu Zamku Bogacho z rąk demonów w Kopalniach Taronu, krasnolud Tibold pozwoli Ci skorzystać z syntezatora tworzącego magiczne runy. Operacja do tanich jednak nie należy. Produkcja jednej runy każdego typu kosztuje sto tysięcy sztuk złota, na dodatek cena rośnie wraz z kolejnym użyciem maszyny i to dwukrotnie! Przykładowo: jeśli zdecydujemy się stworzyć w syntezatorze runę mocy, to za pierwszym razem zapłacimy za nią 100.000 sztuk złota, natomiast za drugim 200 tysięcy, za trzecim 300 tysięcy, itd. To samo tyczy się pozostałych run, a także magicznych kryształów. Runy można też znaleźć w trakcie eksploracji krain, a także w skrzyniach znajdujących się na polach bitew.

Zdobądź tytuły szlacheckie

Po wykonaniu niektórych zadań z wątku głównego, otrzymasz od króla Marka nowy tytuł szlachecki, a wraz z nim potężny bonus w postaci punktów Dowodzenia. Dodatkową zaletą awansu jest zwiększenie liczby jednostek, które można nabyć w Zamku Kronberg. Jeśli wojska w sklepie otrzymają status Horda, ich zapas staje się nieograniczony.

Trzymaj się specjalizacji

Specjalizuj się tylko w jednej dziedzinie - nie staraj się tworzyć bohatera uniwersalnego, gdyż operacja ta nie przyniesie niczego dobrego. Wojownik w King's Bounty nigdy nie dorówna czarodziejowi w dziedzinie magii i na odwrót. Koncentruj się zatem na tych umiejętnościach, które związane są z wybraną na początku zmagań profesją, ewentualnie wspomagając się innymi zdolnościami.

Korzystaj z nadmiaru niektórych jednostek

W Twojej armii zawsze powinien znajdować się przynajmniej jeden oddział, który można szybko odtworzyć w przypadku poniesienia dużych strat. Jednostki ogólnodostępne, takie jak np. Chłopi czy Konni(do kupienia w ilościach hurtowych w Zamku Kronberg) wysyłaj do walki w pierwszej kolejności. Niech to one przyjmują na siebie większość ataków wroga - rzadko występujące wojska należy oszczędzać i traktować wyłącznie jako wsparcie dla podstawowych jednostek.

Pomóż sobie w walce wyznaczając jednostkę do bicia

Jeśli dysponujesz stworami charakteryzującymi się dużą liczbą punktów życia (np. Olbrzymamilub Sędziwymi Entami) możesz w trakcie walki przesuwać je naprzód, przed pozostałe jednostki. Wrogowie będą atakować taki oddział w pierwszej kolejności. Po co to robić? Bardzo wytrzymałe jednostki mogą przyjąć sporo obrażeń, zanim ich liczba zostanie zredukowana - pełnią więc rolę tarczy. Trzeba jednak cały czas kontrolować ich stan zdrowia, gdyż tego typu istoty występują w sklepach bardzo rzadko. Możesz mieć zatem problem z ich odtworzeniem.

Wykorzystuj demony ze Szkatułki Szału, żeby ułatwić sobie walkę z przeciwnikami.

Umiejętnie rozwijaj Szkatułkę Szału

Bez względu na to, którą postacią grasz, na początku każdej tury staraj się wykorzystać dostępne zaklęcia, a także demony ze Szkatułki Szału. Zwłaszcza te ostatnie są niezwykle ważne dla przebiegu i wyniku bitwy, gdyż często pozwalają przechylić szalę zwycięstwa na Twoją korzyść. Najcenniejsze z punktu widzenia walki są wszystkie moce ofensywne, pozwalające ranić wielu wrogów naraz (np. Lawina kamieni, Czarna dziura). Gracze preferujący jednostki strzelające powinni natomiast skupić się mocach defensywnych lub opóźniających ruch przeciwników.

Dobrze poznaj swoje jednostki

Dokładnie przestudiuj wady poszczególnych jednostek i wykorzystaj zdobytą wiedzę podczas bitwy. Niektóre oddziały mogą atakować znienawidzonych wrogów ze zdwojoną siłą, co pozwala unicestwić je szybciej. Inne z kolei są podatne na rozmaite zagrożenia, np. ogień i odnoszą zwiększone obrażenia podczas kontaktu z szalejącym żywiołem.

Dbaj o doświadczenie demonów

Demony ze Szkatułki Szału nabierają doświadczenia tylko wtedy, gdy w trakcie walki korzystasz z ich usług, dlatego też zmuszaj je do działania również w sytuacjach, kiedy nie jest to konieczne z punktu widzenia zwycięstwa w bitwie. W trakcie awansu na wyższy poziom, Twoi towarzysze mogą uzyskać nowe moce, rozwinąć stare, a także zmniejszyć koszt zaklęć w Punktach Szału.

Małżeństwo

Już na początku rozgrywki, podczas wykonywania pierwszych zadań pobocznych w Grenworcie, staniesz przed szansą poślubienia Riny - zamienionej w zombie dziewczyny Cuchnącego Morszczuka. Po co naszemu śmiałkowi żona? Odpowiedź jest bardzo prosta: dla bonusów!

Każda z sześciu kobiet, którą w King's Bounty można poprosić o rękę, oferuje stały bonus (w przypadku Riny i Feanory nawet dwa, ale nie jednocześnie) oraz powiększa ekwipunek, dodając cztery nowy sloty na magiczne przedmioty. Oprócz tego małżonka może dać Ci potomstwo, ale stanie się to tylko na Twoje wyraźne życzenie. Gdy poprosisz swoją wybrankę o dziecko, należy cierpliwie poczekać na jego narodziny. Bobas zajmie jeden ze slotów, automatycznie wyrzucając ulokowany w nim przedmiot, ale w zamian zaoferuje kolejny stały bonus. Jak nietrudno się domyślić, jedna żona może urodzić bohaterowi maksymalnie czwórkę dzieci.

Panel Twojej żony znajduje się nad wizerunkiem bohatera. W cztery wolne sloty ekwipunku możesz włożyć magiczne przedmioty, ewentualnie trafią tam dzieci, jeśli zażądasz ich od swojej wybranki. Klikając na dużym obrazku kobiety rozpoczniesz rozmowę z małżonką. W trakcie konwersacji możesz rozwieść się lub poprosić o dziecko.

Jeśli z jakichś względów nasza żona przestała nam odpowiadać, możemy zmusić ją do odejścia. Rozwód w King's Bounty nie nastręcza trudności. Wystarczy powiedzieć kobiecie, że nie chcemy dłużej z nią być, a chwilę później zniknie z naszego życia. Była małżonka zabiera ze sobą wszystkie przedmioty umieszczone w jej ekwipunku, dzieci oraz jedną piątą znajdującego się na koncie złota. Po rozwodzie kobieta znika z gry na dobre, dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji poważnie się zastanów, czy chcesz się jej pozbyć. Pamiętaj również, że w każdym momencie zabawy można ożenić się ponownie, tyle że z inną partnerką.

Poniżej znajdziesz listę wszystkich kobiet spotykanych w grze, a także dokładny opis jak je zdobyć. Oprócz tego zestawienie zawiera informacje o oferowanych przez żony bonusach i slotach, a także pełną listę dzieci, jakie może urodzić dana dziewczyna.

Feanora

Księżniczkę Feanorę możesz poślubić w trakcie wykonywania misji Na ratunek żabom, która dostępna jest w zestawie scenariuszy pobocznych w krainie Błotne Moczary. Żaba automatycznie zostanie Twoją żoną, jeśli pod koniec wspomnianego zadania zdecydujesz się odczynić urok za pomocą pocałunku, przywracając Feanorze postać kobiety.

Feanora jest wymagającą żoną, dlatego musisz poświęcić jej trochę uwagi. Jeśli nie wyrazisz zgody na potomstwo, księżniczka poczuje się zaniedbana i po pewnym czasie na powrót zmieni się w żabę! Choć taka sytuacja ma swoje dobre strony (otrzymasz inny bonus z tytułu posiadania żony), należy pamiętać, że w takiej postaci Feanora nie jest w stanie płodzić dzieci! Na szczęście, w dowolnym momencie gry można ponownie odczarować kobietę, wybierając w trakcie rozmowy opcję pocałunku.

Otrzymywane bonusy:

3 punkty do Intelektu (pod postacią kobiety);

Zwiększa o 100% Atak w walce przeciwko wężom i pająkom (pod postacią żaby).

Ekwipunek (taki sam dla kobiety i żaby):

Hełm;

Artefakt lub Pas;

Artefakt;

Artefakt.

Dzieci (tylko pod postacią kobiety):

Aiven

- zwiększa

Manę

o 30%;

Ambrella

- dodaje 4 zwoje do

Księgi Czarów

;

Angelika

- dodaje 10 punktów do

Many

;

Elly

- zwiększa

Manę

o 20%;

Gabriel

- dodaje 5 punktów do

Obrony

;

Gandalf

- zwiększa

Intelekt

o 20%;

Googlik

- dodaje 5 punktów do

Intelektu

;

Jan

- dodaje 10 punktów do

Szału

;

Laura

- zwiększa

Manę

o 10%;

Neron