Far Cry 5 - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas - ebook

Far Cry 5 - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas

4,7

Opis

Nieoficjalny poradnik do Far Cry 5 zawiera komplet informacji pomocnych w zapoznaniu się z jej najważniejszymi elementami oraz w jej ukończeniu. Niniejszy poradnik podzielono na kilka dużych części. Pierwsza część poradnika to przewodnik po grze, w którym znalazły się wskazówki i podpowiedzi na temat jej najważniejszych mechanik. Część tę otwiera rozdział z przydatnymi poradami na start, w którym omówione zostały nietypowe rozwiązania czy potencjalne problemy, które można napotkać w początkowych godzinach spędzonych z Far Cry 5. Na kolejnych stronach poruszone zostały takie tematy jak dobór uzbrojenia i wyposażenia bohatera, wytwarzanie przedmiotów, polowanie na dzikie zwierzęta, rekrutowanie specjalistów (towarzyszy), rozwijanie postaci czy łowienie ryb.

Sporo miejsca w naszym poradniku do gry Far Cry 5 zajmuje rozdział FAQ z odpowiedziami na często zadawane pytania. Kolejne strony oferują wsparcie między innymi w tym jak szybko wzbogacić się, jak łatwo zdobyć lepsze bronie i pojazdy, jak łatwo odblokowywać punkty talentów i na co je wydawać, jak zwiększyć inwentarz bohatera, jak przejmować posterunki kultu czy jak montować ulepszenia broni. Kolejny bardzo ważny rozdział to poradnik do osiągnięć. Można w nim odnaleźć pełną listę trofeów gry Far Cry 5. Każde osiągnięcie ma dokładny opis o wymaganiach do jego odblokowania oraz komentarz podpowiadający jak najłatwiej tego dokonać.

W naszym poradniku do gry Far Cry 5 nie mogło zabraknąć kompletnej solucji. Opis przejścia gry podzielony został regionami. W każdym z trzech głównych obszarów świata gry znajdują się opisy przejścia misji fabularnych (głównego wątku fabularnego gry) oraz opisy przejścia misji pobocznych. Całość uzupełniają wysokiej jakości mapy wszystkich regionów świata. Zaznaczone na nich zostały posterunki kultu, własności kultu do zniszczenia oraz skrytki prepperskie. Wspomniane skrytki mają również swoje odrębne opisy z obrazkami pomagającymi w ich odnalezieniu.

Far Cry 5 to kolejna część bardzo popularnej serii gier akcji. Tym razem przenosimy się do fikcyjnego hrabstwa Hope w Montanie w Stanach Zjednoczonych. Motywem przewodnim gry jest powstrzymanie działalności fanatycznego kultu religijnego, na czele którego stoi szaleniec Joseph Seed. Sterowana przez nas postać musi pomagać lokalnemu ruchowi oporu, by stopniowo osłabiać kult. Far Cry 5 oferuje jak zwykle bardzo duży otwarty świat oraz masę dodatkowych atrakcji, którymi możemy zajmować się w przerwach pomiędzy zaliczaniem misji fabularnych.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 304

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
4,7 (3 oceny)
2
1
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Far ‌Cry ‌5poradnik do gry

autor: Jacek ‌"Stranger" Hałas

Copyright © ‌wydawnictwo GRY-OnLine ‌S.A. Wszelkie ‌prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8112-511-6

Nieautoryzowane ‌rozpowszechnianie całości lub ‌fragmentu ‌niniejszej ‌publikacji ‌w jakiejkolwiek ‌postaci ‌jest ‌zabronione bez pisemnego ‌zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa ‌do użytych ‌w tej ‌publikacji tytułów, nazw ‌własnych, zdjęć, ‌znaków towarowych i handlowych, ‌itp. ‌należą ‌do ich ‌prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona ‌jest wyłącznie ‌do użytku prywatnego. Nie ‌może być sprzedawana, odsprzedawana ‌lub udostępniana ‌publicznie osobom trzecim bez ‌pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja ‌na ‌okładce ‌- ‌wykorzystana za zgodą ‌© Shutterstock Images LLC. ‌Wszelkie prawa zastrzeżone. ‌Zgoda na wykorzystanie wizerunku ‌podpisana z Shutterstock, ‌Inc.

Poradnik w wersji WWW ‌znajdziesz na ‌stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1876

[email protected]

Spis treści

Far ‌Cry 5 ‌- poradnik do ‌gry

Poradnik do ‌gry

Przewodnik po ‌grze

Porady ‌na start w Far ‌Cry ‌5

Specjaliści, towarzysze w ‌Far ‌Cry 5

Polowanie na ‌dzikie zwierzęta ‌w Far Cry 5

Przejmowanie ‌posterunków ‌kultystów w Far ‌Cry 5

Łowienie ryb w ‌Far Cry ‌5

FAQ

Jak ‌szybko zdobywać ‌punkty talentów w ‌Far Cry ‌5?

Jak zarabiać ‌pieniądze w Far ‌Cry 5?

Jak ‌powiększyć inwentarz w ‌Far Cry 5?

Ukryte zakończenie ‌w ‌Far Cry ‌5

Jakie ‌talenty na początek ‌w Far Cry 5?

Pojmanie ‌przez kultystów ‌w Far Cry ‌5

Otwieranie sejfów i ‌drzwi w ‌Far Cry ‌5

Jak montować ulepszenia broni w Far Cry 5?

Jak zdobyć granatnik w Far Cry 5?

John Seed - pojedynek z bossem w Far Cry 5

Faith Seed - pojedynek z bossem w Far Cry 5

Jacoba Seed - pojedynek z bossem w Far Cry 5

Kim są porucznicy w Far Cry 5?

Jak się zachowywać podczas losowych spotkań z kultystami w Far Cry 5?

Jak zdobyć i używać kotwiczki w Far Cry 5?

Jak zabić indyka w Far Cry 5?

Jak upolować zająca w Far Cry 5?

Jak dostać się do Nawiedzonego Domu w Far Cry 5?

Czy Far Cry 5 ma różne główne zakończenia?

Jak dostać się do bunkra w Rezydencji Armstrongów w Far Cry 5?

Jak dostać się do hangaru na Lądowisku Lansdowne w Far Cry 5?

Jak zdobyć lepsze bronie w Far Cry 5?

Jak zdobyć magnopulser w Far Cry 5?

Jak zdobyć lepsze pojazdy w Far Cry 5?

Mapy

Mapa polowań w Far Cry 5

Wszystkie skrytki prepperskie w Far Cry 5

Mapa silosów w Dolinie Holland w Far Cry 5

Mapa ołtarzy w Rzeka Henbane w Far Cry 5

Mapa Wabików na wilki w Górach Whitetail w Far Cry 5

Ryby i łowiska

Łowiska i ryby w Dolinie Holland - Mapa

Łowiska i ryby w Rzeka Henbane - Mapa

Łowiska i ryby w Górach Whitetail - Mapa

Opis przejścia

Prolog i Wyspa Dutcha

Far Cry 5 - Nakaz, Bez Wyjścia

Far Cry 5 - Promyk nadziei, Ruch oporu, Spluwy do wynajęcia

Lokacje kultu i skrytki prepperskie na Wyspie Dutcha

Dolina Holland

Far Cry 5 - Najlepszy przyjaciel człowieka

Skrzydłowy - nowy towarzysz | Dolina Holland

Grace pod ostrzałem - nowy towarzysz | Dolina Holland

Życzenie Śmierci | Dolina Holland

Fall's End | Dolina Holland

Oczyszczenie | Dolina Holand

Spowiedź | Dolina Holland

Owdawiacz | Dolina Holland

Gaz do dechy | Dolina Holland

Objawiciel | Dolina Holland

Dobry samarytanin | Dolina Holland

Ubijanie steków | Dolina Holland

Odrobina rozrywki | Dolina Holland

Pokuta | Dolina Holland

Gniew | Dolina Holland

Jakość zbawienia | Dolina Holland

Nalot | Dolina Holland

Skok w bok | Dolina Holland

Misje Poboczne | Dolina Holland

Poboczne misje Larry'ego Parkera | Dolina Holland

Lokacje kultu i skrytki prepperskie | Dolina Holland

Rzeka Henbane

Kici, kici - nowy towarzysz | Rzeka Henbane

Przyjazne niebo - nowy towarzysz | Rzeka Henbane

Płonące anioły - nowy towarzysz | Rzeka Henbane

Skok Wiary, W niewiedzy błogość | Rzeka Henbane

Areszt w Hope County | Rzeka Henbane

Wojna narkotykowa | Rzeka Henbane

Fałszywy prorok | Rzeka Henbane

Ustawa o czystej wodzie | Rzeka Henbane

Ojcowskie rozkazy | Rzeka Henbane

Zbawienie | Rzeka Henbane

Ekowojownicy | Rzeka Henbane

Polecenie lekarza | Rzeka Henbane

Nauka (pierwsza misja z przejęcia Rzeki Henbane) | Rzeka Henbane

Raj utracony (druga misja z przejęcia Rzeki Henbane) | Rzeka Henbane

Wkrocz na Drogę (trzecia misja z przejęcia Rzeki Henbane) | Rzeka Henbane

Badania kliniczne | Rzeka Henbane

Misje poboczne | Rzeka Henbane

Lokacje kultu i skrytki prepperskie na Rzece Henbane | Rzeka Henbane

Góry Whitetail

Tartak Baronów | Góry Whitetail

Najlepiej smakuje na zimno (nowy towarzysz Jess Black) | Góry Whitetail

Osobisty miś bojowy (nowy towarzysz Cheeseburger) | Góry Whitetail

Syn marnotrawny (nowy towarzysz Hurk Drubman Jr) | Góry Whitetail

Świat jest słaby (misja z porwania przez kult) | Góry Whitetail

Zaginieni w akcji | Góry Whitetail

Akcja ratunkowa | Góry Whitetail

Musimy być silni; Poświęć słabych | Góry Whitetail

Cisza radiowa | Góry Whitetail

Nakaz eksmisji | Góry Whitetail

Uwolnienie | Góry Whitetail

Przygotowania | Góry Whitetail

Lepsza zmiana | Góry Whitetail

Tylko ty | Góry Whitetail

Ofiary wojny | Góry Whitetail

Czas na obiad | Góry Whitetail

Misje poboczne | Góry Whitetail

Lokacje kultu i skrytki prepperskie w Górach Whitetail | Góry Whitetail

Finał

Gdzie wszystko się zaczęło - główne zakończenia Far Cry 5 | Finał

Osiągnięcia i trofea

Lista trofeów w Far Cry 5

Gdzie mój stek - Jak zabić byka bez użycia broni?

Haniebne bestie - Jak zabić bizona bronią białą?

Śmierć z przestworzy - jak zbombardować 4 pojazdy ?

Konfiguracja

Sterowanie w Far Cry 5

Wymagania sprzętowe dla Far Cry 5

Far Cry 5 - poradnik do gry

Poradnik do Far Cry 5 to rozbudowany opis przejścia i porady, które pomogą zdobyć wszystkie skrzynki prepperskie oraz odblokować wszystkich towarzyszy (tzw. specjalistów). Niniejszy poradnik podzielono na kilka dużych części. Pierwsza część poradnika to przewodnik po grze, w którym znalazły się wskazówki i podpowiedzi na temat jej najważniejszych mechanik, takich jak rozwój bohatera czy talenty na start.

Porady na start Far Cry 5

Pytania i odpowiedzi

Solucja Far Cry 5

Finał

Mapy

Trofea i osiągnięcia

Konfiguracja

Porady na start Far Cry 5

Część tę otwiera rozdział z przydatnymi poradami na start, w którym omówione zostały nietypowe rozwiązania czy potencjalne problemy, które można napotkać w początkowych godzinach spędzonych z Far Cry 5. Na kolejnych stronach poruszone zostały takie tematy jak dobór uzbrojenia i wyposażenia bohatera, wytwarzanie przedmiotów, polowanie na dzikie zwierzęta, rekrutowanie specjalistów (towarzyszy), rozwijanie postaci czy łowienie ryb.

Porady na start - czyli mnóstwo tipsów, które pomogą w eksploracji, wyborze misji głównych, zdobywaniu broni czy pozyskiwaniu towarzyszy.

Specjaliści i towarzysze - w

Far Cry 5

możesz zwerbować towarzyszy do pomocy, których tutaj nazywamy specjalistami. Na tej stronie poznasz wszystkich specjalistów w

Far Cry 5

, m.in. Boomera, Nicka Rye'a, Grace'a Armstronga czy Hurka Drubmana (i wielu, wielu innych).

Polowanie na dzikie zwierzęta -

Far Cry 5

daje ci możliwość polowań na dziką zwierzynę. Nie jest to obowiązkowe, natomiast uzyskane dobra posłużą do rozbudowy inwentarza oraz na handel.

Przejmowanie posterunków kultystów - odbijanie posterunków głosicieli dobrej nowiny w

Far Cry 5

jest jednym z kluczowych zajęć, które otworzą drogę do kolejnych dodatkowych misji i co równie ważne osłabią wpływy kultu.

Łowienie ryb - możesz robić to z własnej inicjatywy, jeśli chcesz zarobić. Czasem jest to również krok obowiązkowy, no chyba, że nie chcesz

misia Cheesburgera

?

Pytania i odpowiedzi

Sporo miejsca w naszym poradniku do gry Far Cry 5 zajmuje rozdział FAQ z odpowiedziami na często zadawane pytania. Kolejne strony oferują wsparcie między innymi w tym jak szybko wzbogacić się, jak łatwo zdobyć lepsze bronie i pojazdy, jak łatwo odblokowywać punkty talentów i na co je wydawać, jak zwiększyć inwentarz bohatera, jak przejmować posterunki kultu czy jak montować ulepszenia broni. Kolejny bardzo ważny rozdział to poradnik do osiągnięć. Można w nim odnaleźć pełną listę trofeów gry Far Cry 5. Każde osiągnięcie ma dokładny opis o wymaganiach do jego odblokowania oraz komentarz podpowiadający jak najłatwiej tego dokonać.

Jak odblokować ukryte zakończenie w Far Cry 5?

Jak zdobywać punkty talentów?

Jakie talenty wybrać na początek?

Porwanie przez kultystów - czyli co zrobić, gdy kultyści postanowią cię pojmać?

Otwieranie sejfów i drzwi;

Jak zarabiać pieniądze - czyli kochajmy się jak bracia...a liczmy jak w

Far Cry 5

Jak powiększyć swój inwentarz?

Jak ulepszać broń? - w

Far Cry 5

możesz zamontować modyfikacje broni.

Jak zdobyć granatnik?

John Seed - jak pokonać bossa?

Faith Seed - jak pokonać ślicznego bossa?

Jacob Seed - jak pokonać bossa, starszego brata Josepha Seeda?

Zakończenia - odpowiadamy na pytanie: ile zakończeń ma

Far Cry 5

?

Bunkier w rezydencji Armstrongów - trudno się tam dostać, jednak kto nie lubi ukrytych skarbów?

Jak się dostać do hangaru na Lądowisku Lansdowne? - chcesz pofruwać, to się zainteresuj oblokowaniem hangaru!

Jak zdobyć lepsze bronie? - na początku gry w

Far Cry 5

dysponujesz pistoletem, tutaj podpowiemy ci jak zdobyć dobre gnaty!

Jak zdobywać lepsze pojazdy? - możesz iść z laczka, natomiast pojazdy są bardzo pomocne w eliminowaniu kultystów. W tym opisie znajdziesz wskazówki co zrobić, by nie marnować nóg, ani polegać na docelowym transporcie

Jak zabić indyka? - indyki są niepozorne i wredne, przez co nasz bohater może skończyć jak Hanka w kartonach - dzięki naszej solucji poradzisz sobie z tym uciążliwym ptactwem.

Jak upolować zająca? nie tyle upolować, co oskórować. Z tym zadaniem jest powiązanie trofeum

Veni, Vidi, Vici

.

Kim są porucznicy? -

John, Jacob i Faith Seed

to zarządcy konkretnych części świata

Far Cry 5

i rodzina

Josepha Seed'a

.

Jak się zachowywać podczas losowych spotkań z kultystami? - chcesz wyjść w jednym kawałku podczas spotkania z kultystami? Koniecznie sprawdź naszą solucję.

Jak zdobyć i używać kotwiczki? Kotwiczki dają możliwość docierania w niedostępne rejony. Nasz opis pozwoli ci w łatwy sposób je zdobyć.

Jak dostać się do Nawiedzonego Domu - opcjonalna misja, możesz ją ukończyć lub nie. Tylko kto nie lubi skarbów?

Magnopulser - jak zdobyć broń obcych? - tutaj dowiesz się co zrobić, aby twoi przeciwnicy użyźniali glebę, gdy wcześniej wysadzą ich mikrofale.

Solucja Far Cry 5

W naszym poradniku do gry Far Cry 5 nie mogło zabraknąć kompletnej solucji. Opis przejścia gry podzielony został regionami. W każdym z trzech głównych obszarów świata gry znajdują się opisy przejścia misji fabularnych (głównego wątku fabularnego gry)oraz opisy przejścia misji pobocznych. Całość uzupełniają wysokiej jakości mapy wszystkich regionów świata. Zaznaczone na nich zostały posterunki kultu, własności kultu do zniszczenia oraz skrytki prepperskie. Wspomniane skrytki mają również swoje odrębne opisy z obrazkami pomagającymi w ich odnalezieniu. Solucja została podzielona na regiony w grze:

Prolog i Wyspa Dutcha

Dolina Holland

Rzeka Henbane

Góry Whitetail

Prolog i Wyspa Dutcha

Na Wyspie Dutcha znajdziesz 5 zadań głównych oraz wiele skrytek prepperskich oraz lokacji kultu.

Zadania główne na Wyspie Dutcha:

Nakaz, Bez wyjścia;

Promyk nadziei, Ruch oporu, Spluwy do wynajęcia;

Sekrety i znajdźki na Wyspie Dutcha:

Lokacje kultu i skrytki prepperskie na Wyspie Dutcha.

Dolina Holland

W Dolinie Holland wykonasz 6 zadań głównych, wiele misji pobocznych oraz lokacje kultu i skrytki prepperskie.

Zadania główne w Dolinie Holland:

Najlepszy przyjaciel człowieka - czyli jak odblokować

psa Boomer'a

jako towarzysza?

Skrzydłowy - kolejne zadanie, w którym odblokujesz towarzysza,

pilota Nicka Rye'a

.

Grace pod ostrzałem - zadanie główne, w którym zrekrutujesz nowego towarzysza

, Grace Armstrong

.

Życzenie śmierci to zadanie Far Cry 5, w którym uratujesz

Merla Briggs'a

.

Fall's End - dzięki temu zadaniu odblokujesz handlarzy w miasteczku Fall's End.

Oczyszczenie - zadanie w Dolinie Holland, które uaktywnia się, gdy osłabisz kult w regionie. Główny bohater zostanie porwany.

Spowiedź - tak jak poprzednio zadanie to uaktywni się automatycznie po dostatecznym osłabieniu kultu w regionie. Nie możesz powstrzymać ataku kultystów, gdyż jest to misja fabularna.

Owdawiacz - chcesz opancerzoną ciężarówkę, to zainteresuj się tym zadaniem na początku kampanii.

Gaz do dechy - kradniesz cysterny kultystów i następnie dostarczasz do Fall's End.

Objawiciel - jedno z głównych zadań, które polega na zniszczeniu tytułowej ciężarówki.

Dobry samarytanin - to zadanie fabularne, gdzie będziesz musiał pomóc mieszkańcom farmy świń.

Ubijanie steków - musisz zabić zwierzęta zarażone narkotykiem

Błogość

(

Bliss

).

Odrobina rozrywki - celem tego questu jest zniszczenie kopalni złota, która opanowali kultyści.

Pokuta - uwolnij przyjaciół, zdobądź towarzyszy i wyeliminuj kultystów.

Gniew - unicestwij

Johna Seed'a

i zdobądź dostęp do bunkra.

Jakość zbawienia - czeka cię infiltracja bunkra kultystów, aby uratować zastępcę

Hudson

.

Nalot - atakuj kultystów i ich bazy wypadowe na życzenie

Kim Rye

. Możesz liczyć na szeroką pomoc specjalistów.

Skok w bok - wbrew pozorom to nie to o czym myślisz - musisz ochraniać ex-kultystę przed zemstą jego dawnych kamratów

Misje poboczne w Dolinie Holland:

Misie na wypasie, Chrzest ognia, Odsiecz, Uzbrojony konwój w dolinie, Exodus, Festiwal Jąder, Żniwa Perłowej Ostrygi, Z dymem, Łoś sędzia, Przesyłka specjalna, Nostalgia za złotą erą, Krowi marsz, Co mieli przy sobie, Hydraulika, Ustawa antyterrorystyczna

Poboczne misje Larry'ego Parkera - te unikatowe skupiają się wokół podejrzeń Larry'ego o obecności obcych. Wykonaj je, a zdobędziesz cenną broń.

Sekrety i znajdźki w Dolinie Holland:

Lokacje kultu i skrytki prepperskie w Dolinie Holland - oprócz opisu znajdziesz również mapę, która ułatwi ci odnalezienie wszelkich skrytek i schowków.

Rzeka Henbane

Rzeka Henbane to kolejny region w Far Cry 5, w którym przede wszystkim odblokujesz wielu nowych towarzyszy, czyli tzw. specjalistów.

Zadanie główne nad Rzeką Henbane:

Kici, kici - rekrutacja nowego specjalisty,

Peaches

.

Przyjazne niebo - czyli zadanie główne, w którym odblokujesz nowego towarzysza, pilota śmigłowca

Adelaide Drubman

.

Płonące anioły - zadanie w regionie Rzeki Henbane, w którym odblokujesz nowego specjalistę,

Sharky'ego Boshaw

.

Skok Wiary - zadanie, które odblokuje się automatycznie, gdy osłabisz dostatecznie kult w regionie Rzeka Henbane. Zostaniesz porwany przez kult.

Areszt w Hope County - wykonanie tego zadania odblokuje handlarzy w areszcie Hope County.

Wojna narkotykowa - walcz z dragami, niszcz transporty przewożące narkotyki.

Fałszywy prorok - zburz statuę

Johna Seed'a

, tylko zrób to jak najbardziej widowiskowo.

Ustawa o czystej wodzie - uzdatnij wodę odcinając pompowanie w nią narkotyku

Błogość

(

Bliss

)

Ojcowskie rozkazy - w tej misji będziesz mieć za zadanie zniszczyć uprawy kwiatów i skasować ważnego kultystę.

Zbawienie - uwolnij zakładników i spraw by kapłanka kultystów gryzła kwiatki od spodu.

Ekowojownicy - poczuj się prawdziwym ekoterrorystą i odnajdź łodzie do transportu narkotyku i zniszcz ładunek w kopalni.

Polecenie lekarza - to zadanie wiąże się z polowaniem na

widłorogi i niedźwiedzie

.

Nauka - pierwsza z trzech misji fabularnych i zarazem pojedynek

Faith Seed

.

Raj utracony - druga z trzech misji fabularnych. Po uwolnieniu zakładników stoczysz walkę z Faith.

Wkrocz na Drogę - ostatnia z trzech misji fabularnych. Po rozprawieniu się z

Faith

skup się na uwolnieniu

szeryfa Whitehorse'a

, jak i ostatecznego sabotażu produkcji

Błogości (Bliss).

Badania kliniczne -

Misje poboczne na Rzece Henbane:

Uzbrojony konwój na rzece

Opisy kolejnych zadań i misji w budowie

Sekrety i znajdźki:

Lokacje kultu i skrytki prepperskie nad Rzeką Henbane.

Góry Whitetail

Góry Whitetail to miejsce, w którym czeka na ciebie kolejna porcja misji oraz zdobywanie nowych przyjaciół.

Zadania główne w Górach Whitetail:

Tartak baronów - w teh misji czeka na ciebie przejęcie tartaku i zdobycie potencjalnych nowych towarzyszy (

Jess Black

)

Najlepiej smakuje na zimno - musisz dokonać morderstwa na "Kucharzu", w tym zadaniu właśnie pomoże

Jess Black

.

Osobisty miś bojowy - zainteresuj się tym zadaniem na samym początku, a zyskasz nowego specjalistę.

Cheesburger

to sympatyczny i bardzo wytrzymały niedźwiadek, który nie raz uratuje ci tyłek.

Syn marnotrawny -

Hurk Drubman Junior

to specjalista, który po dołączeniu do ciebie doskonale sprawdzi się w bezpośrednich starciach.

Świat jest za słaby - nie broń się, tylko daj potulnie porwać kultystom.

Zaginieni w akcji - musisz uwolnić dwie grupy zakładników, po tym gdy sam uwolniłeś się z pułapki

Jacoba Seed'a

.

Akcja ratunkowa - nie posiada ściśle określonych wytycznych działania. Wypełniaj jej założenia, bo to z pewnością się opłaci.

Musimy być silni; Poświęcić słabych - osiągnij 2 z 3 poziomów osłabiania kultystów w tym regionie. Nie próbuj tylko powstrzymać ataku, bo ten jest nieunikniony.

Cisza radiowa - poczuj się jak leśne bandy, sabotuj każdą wieżę radiową.

Nakaz eksmisji - zrównaj z ziemią centrum szkoleniowe kultystów.

Uwolnienie - dotrzyj do zakładnika kultystów, a następnie puść taśmę, która odwróci efekt prania mózgu nowego rekruta.

Przygotowania - podczas pobytu w Górach Whitetail pomóż Wheaty'emy odnaleźć skrytki preppersów.

Lepsza zmiana - pomóż

Hurkowi Drubman'owi Seniorowi

wysłać na tamten świat grupkę, która nie chce zagłosować na niego w wyborach.

Tylko ty - pierwsza misja fabularna w Far Cry 5 z przejęcia kontroli w Górach Whitetail.

Ofiary wojny - ostatnia, druga misja fabularna z przejęcia Gór Whitetail. Rozpocznie się po wyeliminowaniu

Jacoba Seed'a

.

Czas na obiad - doprowadź do uwięzienia unikalnej odmiany wilka, będącego pod wpływem narkotyku

Błogość

(

Bliss

).

Misje poboczne w Górach Whitetail:

Uzbrojony konwój w górach

Opisy kolejnych zadań i misji w budowie

Sekrety i znajdźki:

Lokacje kultu i skrytki prepperskie w Górach Whitetail.

Finał

Gdzie to wszystko się zaczęło? - opis finałowej misji fabularnej w Far Cry 5 i dotarcie do jednego z dwóch zakończeń gry.

Mapy

Mapa polowań

Mapa silosów

Mapa ołtarzy

Mapa wabików na wilki

Trofea i osiągnięcia

Nasz poradnik zawiera również rozbudowany poradnik trofeowy, dzięki któremu zdobędziesz nie tylko platynę w Far Cry 5, ale również wszystkie osiągnięcia STEAM.

Lista trofeów.

Gdzie mój stek? - trofeum do odblokowania, które zdobędziesz po zabiciu byka.

Haniebne bestie - Jak zabić bizona bronią białą?

Śmierć z przestworzy - to trofeum zdobędziesz jeśli pojedyncza bomba zrzucona z samolotu zniszczy 4 pojazdy jednocześnie.

Konfiguracja

Sterowanie

Wymagania sprzętowe

Far Cry 5 to kolejna część bardzo popularnej serii gier akcji. Tym razem przenosimy się do fikcyjnego hrabstwa Hope w Montanie w Stanach Zjednoczonych. Motywem przewodnim gry jest powstrzymanie działalności fanatycznego kultu religijnego, na czele którego stoi szaleniec Joseph Seed. Sterowana przez nas postać musi pomagać lokalnemu ruchowi oporu, by stopniowo osłabiać kult. Far Cry 5 oferuje jak zwykle bardzo duży otwarty świat oraz masę dodatkowych atrakcji, którymi możemy zajmować się w przerwach pomiędzy zaliczaniem misji fabularnych.

Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Poradnik do gry

Przewodnik po grze

Porady na start w Far Cry 5

Poniżej zamieściliśmy szereg wskazówek i podpowiedzi do gry Far Cry 5. Porady na start mają w założeniach ułatwić zapoznanie się z mniej oczywistymi elementami rozgrywki oraz pomóc w rozwiązaniu typowych problemów, które mogą pojawić się w trakcie pierwszych godzin spędzonych z grą. Wiele z poniższych tematów szerzej opisanych zostało na kolejnych stronach przewodnika oraz bezpośrednio w naszym opisie przejścia gry Far Cry 5.

Eksploracja świata - podstawowe informacje o podróżowaniu po hrabstwie Hope

Postępy w kampanii fabularnej - jak awansować w głównej fabule?

Aktywności i losowe wydarzenia - co czeka na gracza w świecie gry?

Zdobywanie broni i pojazdów - jak łatwo lepiej się wyposażyć?

Kolejne sloty na bronie - dlaczego warto mieć przy sobie różne pukawki?

Przyłączanie specjalistów do drużyny - zalety rekrutowania towarzyszy

Odblokowywanie talentów - zmieniony system rozwoju postaci

Skradanie się - jak i po co działać z ukrycia?

Konfrontacje z dziką zwierzyną - jak nie dać się zabić zwierzętom?

Leczenie i śmierć bohatera - co się stanie jeśli zginę?

Zapisywanie stanu gry - kiedy zachowywane są postępy w grze?

Eksploracja świata - podstawowe informacje o podróżowaniu po hrabstwie Hope

Far Cry 5 to gra z ogromnym otwartym światem i badaniem go możesz zająć się tuż po zaliczeniu wszystkich zadań wchodzących w skład prologu. Mowa tu mianowicie o wprowadzeniu do gry (pierwsze spotkanie z kultystami) oraz o kilku krótkich questach rozgrywających się na wyspie Dutcha. Od tego momentu możesz:

Przemierzać region o nazwie

Dolina Holland

- jest to obszar kontrolowany przez Johna Seeda

Przemierzać region o nazwie

Rzeka Henbane

- jest to obszar kontrolowany przez Faith Seed

Przemierzać region o nazwie

Góry Whitetail

- jest to obszar kontrolowany przez Jacoba Seeda

Ważna uwaga - Nie musisz skupić się na eksploracji i przejęciu tylko jednego z wymienionych regionów. Możesz swobodnie podróżować pomiędzy tymi obszarami w zależności od chęci i potrzeb (np. szybsze zrekrutowanie nowych towarzyszy).

Gra posiada mechanizm szybkiej podróży i jest on bardzo prosty w obsłudze. W miarę eksploracji mapy świata pojawiają się na niej nowe niebieskie ikony i są to punkty szybkiej podróży. Możesz za darmo korzystać z szybkiej podróży, ale jest ona dostepna tylko jeśli bohatera aktualnie nikt nie atakuje.

Prawie cała mapa świata jest niestety początkowo zakryta przez "mgłę wojny". W celu odkrywania jej kolejnych fragmentów musisz do nich osobiście docierać, ALE gra uwzględnia podróżowanie po mapie wyłącznie pieszo lub z użyciem pojazdów naziemnych (samochody, ciężarówki, quady, łodzie itp.). Nie możesz odsłaniać mapy podczas korzystania z samolotów czy śmigłowców. Najlepiej jest objechać wszystkie główne drogi w danym regionie dowolnym samochodem i następnie użyć quada do odkrycia obszarów w trudniej dostępnych miejscach, np. w terenach zagórzonych czy w lasach.

Postępy w kampanii fabularnej - jak awansować w głównej fabule?

Wraz z ukończeniem prologu możesz na poważnie przystąpić do działań mających na celu doprowadzenie do wyeliminowania kultu Josepha Seeda. Możesz tego dokonać wyłącznie powoli osłabiając wpływy kulty w poszczególnych rejonach hrabstwa Hope poprzez pomaganie lokalnemu ruchowi oporu. Każdy z trzech głównych regionów należy do innego członka rodziny Seedów i kult osłabia się z osobna dla każdego z tych obszarów. Wraz z osłabianiem kultu:

Odblokowywane są nowe misje fabularne.

Intensyfikowane są działania mające na celu powstrzymanie głównego bohatera. Licz się z tym, że w miarę atakowania kultystów przeciwnicy zaczną korzystać z coraz lepszego sprzętu, np. uzbrojonych konwojów czy myśliwców patrolujących niebo w poszukiwaniu sterowanej postaci. Dodatkowo

bohater zostanie kilka razy pojmany przez kultystów w trakcie gry

. Nie przejmuj się tym, bo jest to

odgórnie zaplanowane

i służy możliwości rozegrania misji fabularnych powiązanych z członkami rodziny Seedów.

Dzięki atakowaniu kultystów i niszczeniu ich struktur bohater zdobywa punkty oporu (oddzielnie dla każdego regionu). Celem gromadzenia tych punktów jest doprowadzenie do konfrontacji z przywódcą każdego z głównych obszarów:

Do konfrontacji z

Johnem Seedem

dochodzi po tym jak uzbierasz

13000 punktów oporu w Dolinie Holland

.

Do konfrontacji z

Faith Seed

dochodzi po tym jak uzbierasz

13000 punktów oporu w Rzece Henbane

.

Do konfontacji z

Jacobem Seedem

dochodzi po tym jak uzbierasz

10000 punktów oporu w Górach Whitetail

.

Dopiero po rozprawieniu się z Johnem, Faith i Jacobem możesz przeciwstawić się Josephowi Seedowi.

Punkty oporu otrzymuje się przede wszystkim z tytułu wykonywania misji, ale są one też przyznawane za wiele pomniejszych aktywności, np. za uratowanie transportowanych furgonetką więźniów czy za odbicie posterunku należącego do kultystów.

Aktywności i losowe wydarzenia - co czeka na gracza w świecie gry?

W trakcie przechodzenia gry Far Cry 5 nie musisz skupiać się jedynie na odblokowywaniu i zaliczaniu misji fabularnych. Na bohatera czeka mnóstwo dodatkowych atrakcji, dzięki którym możesz kontynuować osłabianie kultu czy przyczynić się do wyposażenia postaci w lepszy sprzęt. Oto zestawienie najważniejszych opcjonalnych aktywności:

Losowe wydarzenia

- Do losowych spotkań dochodzi bardzo często i niemal zawsze mają one na celu osłabianie kultystów. W zależności od regionu może pojawić się okazja np. do zniszczenia przewożonego przez wrogów ładunku, uwolnienia transportowanych więźniów czy oswobodzenia pojmanych niewinnych osób. Nie musisz przystępować do wszystkich tego typu wydarzeń, zwłaszcza że są one wielokrotnie generowane. Możesz jednak dzięki temu zdobywać punkty oporu czy dowiadywać się od uratowanych osób o zleceniodawcach zadań, posterunkach czy skrytkach.

Posterunki kultystów

- Posterunki w

Far Cry 5

funkcjonują na zbliżonych zasadach do poprzednich części serii. Musisz pozbyć się wszystkich przebywających w danej lokacji kultystów. Otrzymasz dodatkowe pieniądze jeśli pozostaniesz do samego końca niewykryty. Doprowadzenie do alarmu wiąże się z kolei z ryzykiem pojawienia się posiłków. Gra nagradza odbicie posterunku dużą liczbą punktów oporu oraz możliwością spotykania się z nowymi NPC-ami w wyzwolonej lokacji.

Misje poboczne

- Znaczniki misji pobocznych pojawiają się w trakcie eksploracji świata gry. Niektóre mogą stać się dostępne dopiero po przejęciu posterunków kultystów. Są one zazwyczaj prostsze i oferują skromniejsze nagrody, ale w wyjątkowych przypadkach możesz pozyskać np. unikalny pojazd (gra informuje zawsze o nagrodach w dzienniku).

Własność kultu

- Są to konstrukcje należące do kultystów, które również możesz odnajdywać dzięki przemierzaniu świata gry. Są to np. silosy i cechą wspólną wszystkich tych konstrukcji jest to, że można je niszczyć. W zamian zdobędziesz punkty oporu.

Miejsca rekrutacji specjalistów

- Specjaliści oraz wojownicy to potencjalni towarzysze - więcej o nich w dalszej części tego rozdziału.

Skrytki prepperskie

- Z każdą skrytką powiązana jest krótka misja i zaliczenie jej pozwoli ci dotrzeć do składziku bardzo cennych przedmiotów (np. duża ilość gotówki i amunicji albo magazyny dodające punkty talentów). Miejsca poszukiwań skarbów możesz lokalizować samemu lub dowiadywać się od nich od przyjaznych NPC-ów.

Obszary do polowań i łowienia ryb

- W

Far Cry 5

możesz polować na dzikie zwierzęta oraz łowić ryby. Pozwala to przede wszystkim na pozyskiwanie skór i mięsa z przeznaczeniem na sprzedaż. Możesz też w ten sposób przybliżać się do zaliczania niektórych wyzwań.

Mniejsze lokacje

- W świecie gry są też lokacje niepowiązane z questami (przy każdej z nich jest punkt szybkiej podróży). Ich eksploracja może ci pozwolić natrafić na jakieś wartościowe przedmioty, np. gotówkę, amunicję czy znajdźki.

Zdobywanie broni i pojazdów - jak łatwo lepiej się wyposażyć?

Po ukończeniu prologu gry Far Cry 5 powinieneś już dysponować dwoma modelami broni (choćby tymi otrzymanymi od Dutcha). Kolejne bronie możesz:

Odnajdywać w świecie gry oraz przy ciałach pokonanych przeciwników - Jest to

najlepsza metoda ich pozyskiwania

, bo nie musisz za nie płacić. Co więcej na wypadek zgubienia jakiejś broni możesz powrócić do dowolnego handlarza i za darmo ponownie dodać tę broń do inwentarza bohatera

Kupować u handlarzy bronią -

Nie kupuj zwykłych broni od handlarzy

, bo to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Pukawki te możesz łatwo odebrać przeciwnikom czy otrzymać w trakcie zaliczania niektórych misji. Zainteresuj się wyłącznie

unikalnymi rodzajami broni

oraz

ulepszeniami broni

(lunety, tłumiki, większe magazynki itp.).

Nowe pojazdy również możesz zdobywać na dwa główne sposoby:

Otrzymywać w prezencie za zaliczanie niektórych zadań - Zainteresuj się tu np. misją fabularną

Owdawiacz

z Doliny Holland, która pozwala na wejście w posiadanie ciężarówki wyposażonej w działka maszynowe. W razie utraty lub zgubienia posiadanego auta możesz go za darmo ponownie przywołać do jednego z garaży (uwaga - nie dotyczy to odnajdywanych porzuconych aut w świecie gry czy tych odebranych wrogom!).

Kupować w punktach sprzedaży pojazdów - Nie marnuj pieniędzy na najsłabsze wehikuły. Wyjątkiem jest sytuacja gdy zależy ci na odblokowaniu osiągnięcia

Big Spender

. Lepiej odkładać gotówkę na elitarne maszyny, które mogą realnie pomóc w zaliczaniu misji i pozbywaniu się kultystów.

Uwaga - Jeśli potrzebujesz nagłego zastrzyku gotówki w celu zakupienia broni, ulepszenia lub pojazdu to zalicz jakąś poboczną misję, sprzedaj niepotrzebny loot, zbadaj jakąś skrytkę prepperską albo rozejrzyj się po wnętrzach budynków (także tych zamieszkałych przez sojuszników) za sejfami - zawsze skrywają one gotówkę.

Kolejne sloty na bronie - dlaczego warto mieć przy sobie różne pukawki?

Główny bohater domyślnie może domyślnie nosić ze sobą tylko dwie odmiany broni palnej - jedną podręczną broń (np. pistolet) i jedną główną broń (np. karabin czy strzelbę). Nie jest to komfortowa sytuacja, bo możesz znaleźć się w kłopotach jeśli nagle konieczne okaże się dysponowanie zupełnie inną odmianą broni. Dobrym rozwiązaniem tego problemu jest zakupienie talentów odblokowujących dodatkowe sloty na broń. Są to mianowicie umiejętności Dodatkowy futerał oraz Kolekcjoner broni.

Postaraj się dość wcześnie odblokować pierwszy z wymienionych wyżej talentów (kosztuje on 8 punktów), dzięki czemu zwiększysz limit broni z dwóch do trzech sztuk. Zapewni ci to znacznie większą swobodę i wszechstronność. Od tego momentu możesz przenosić jednocześnie broń dobrą do eliminowania wrogów na odległość (np. karabin snajperski czy kuszę) i broń do bezpośrednich walk (np. strzelbę czy karabin szturmowy). Będziesz dzięki temu lepiej przygotowany na wypadek wykrycia w trakcie cichego zaliczania misji czy jeśli przebieg etapu w pewnym drastycznie się zmieni.

Talent odblokowujący ostatni czwarty slot możesz zakupić nieco później, dopiero po tym jak zdobędziesz inne ważniejsze talenty. Warto go wykorzystywać na potrzeby przenoszenia np. wyrzutni rakiet, granatników czy ciężkich karabinów maszynowych. Wszystkie te odmiany broni (paradoksalnie najbardziej CKM) przydadzą ci się w sytuacji gdy zostaniesz zaatakowany przez wrogie śmigłowce i samoloty.

Przyłączanie specjalistów do drużyny - zalety rekrutowania towarzyszy

Bardzo dużym ułatwieniem w Far Cry 5 jest to, że nawet w przypadku prowadzenia gry bez udziału innych graczy nie musisz przemierzać świata w pojedynkę. Bohater może zrekrutować:

Wojowników

- Są to słabsi towarzysze dobierani spośród napotykanych w świecie gry postaci niezależnych. Przydają się oni jedynie na początku gry.

Specjalistów

- To towarzysze obdarzeni unikalnymi umiejętnościami (np. możliwość wykrywania pozycji przeciwników, cichych ataków czy przeprowadzania nalotów z powietrza). W grze dostępnych jest 9 tego typu sojuszników i warto

jak najszybciej przyłączyć jakiegoś specjalistę

. Ich zestawienie jest w rozdziale

Specjaliści

w naszym poradniku. Jeśli nie chcesz daleko rozglądać się to po ukończeniu prologu odwiedź np.

Dyniową Farmę Rae-Rae

w Dolinie Holland gdzie łatwo można "zrekrtutować"

psa Boomera

.

Uwaga - Domyślnie bohaterowi może towarzyszyć tylko jedna osoba, ale możesz łatwo rozwiązać ten problem. Staraj się od samego początku gry gromadzić punkty talentów i wydać je na zakup umiejętności Zdolności przywódcze (kosztuje 6 punktów). Pozwala ona na podróżowanie z dwoma towarzyszami.

Uwaga#2 - Warto pamiętać o tym, że aktywnych towarzyszy możesz do woli zmieniać. Jeśli któryś z nich odniesie poważne obrażenia to na czas jego powrotu do pełni zdrowia możesz wybrać innego. Na zmianę możesz też zdecydować się z uwagi na specyfikę misji i np. do zadania kładającego nacisk na działania z ukrycia dobrać tych specjalistów, którzy doskonale radzą sobie w tym temacie.

Odblokowywanie talentów - zmieniony system rozwoju postaci

System rozwoju postaci w Far Cry 5 dość znacząco różni się od poprzednich części serii. W grze nie awansuje się dzięki punktom doświadczenia z tytułu zaliczania misji. Zamiast tego musisz zdobywać punkty talentów (umiejętności) i dokonuje się tego na inne sposoby. Oto najważniejsze metody:

Zaliczanie wyzwań

- Możesz przeglądać je z poziomu jednej z zakładek menu bohatera. Ukończenie każdego wyzwania nagradzane jest 1-3 punktami talentów. Są one bardzo różnorodne i dotyczą np. zabijania wrogów na określone sposoby czy polowania na określoną zwierzynę.

Postaraj się już na początku gry zaliczyć najłatwiejsze wyzwania

, a będziesz mógł pozwolić sobie na zakup co najmniej kilku ważnych umiejętności.

Odnajdywanie książek talentów

- Są one m.in. w niektórych

skrytkach prepperskich

. Każda odnaleziona książka gwarantuje jeden punkt rozwoju.

Specjalne nagrody w wybranych questach