Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2004

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 91

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Beyond Good Evil - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Szczegółowy opis przejścia przygodowej gry zręcznościowej Beyond Good & Evil. Akcja gry przenosi nas na niezwykłą planetę Hyllis, której niczego niespodziewający się mieszkańcy zaatakowani zostali przez agresywną rasę obcych najeźdźców.

Beyond Good & Evil - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • 05 Hillys
  • 18 Hillys
  • 17 Hillys
  • 19 Hillys
  • 03 Lighthouse
  • 22 Nutripils Factory
  • 08 Hillys
  • 07 Hillys
  • 06 Hillys
  • 47 Slaughterhouse

Informacja o grze

Przygodowa gra akcji stworzona przez twórcę serii Rayman. Wcielamy się w niej w młodą reporterkę Jade, która musi obronić planetę Hillys przed atakiem obcej rasy. Podczas przygody przemierzamy otwarty świat, walczymy z przeciwnikami, zbieramy cenne perły i pstrykamy zdjęcia różnych przedstawicieli lokalnej fauny i flory.

Gra Beyond Good & Evil, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku przygodowych gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS2, XBX, GCN. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Opinie o ebooku Beyond Good Evil - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Fragment ebooka Beyond Good Evil - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Beyond Good & Evilporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=242

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

01 Lighthouse

02 Lighthouse

03 Lighthouse

04 Lighthouse

05 Hillys

06 Hillys

07 Hillys

08 Hillys

09 Black Isle

10 Black Isle

11 Black Isle

12 Black Isle

13 Black Isle

14 Black Isle

15 Black Isle

16 Black Isle

17 Hillys

18 Hillys

19 Hillys

20 Hillys

21 Hillys

22 Nutripils Factory

23 Nutripils Factory

24 Nutripils Factory

25 Nutripils Factory

26 Nutripils Factory

27 Nutripils Factory

28 Nutripils Factory

29 Nutripils Factory

30 Nutripils Factory

31 Nutripils Factory

32 Nutripils Factory

33 Nutripils Factory

34 Nutripils Factory

35 Nutripils Factory

36 Nutripils Factory

37 Nutripils Factory

38 Hillys

39 Hillys

40 Hillys

41 Hillys

42 Hillys

43 Hillys

44 Hillys

45 Hillys

46 Hillys

47 Slaughterhouse

48 Slaughterhouse

49 Slaughterhouse

50 Slaughterhouse

51 Slaughterhouse

52 Slaughterhouse

53 Slaughterhouse

54 Slaughterhouse

55 Slaughterhouse

56 Slaughterhouse

57 Slaughterhouse

58 Slaughterhouse

59 Slaughterhouse

60 Slaughterhouse

61 Slaughterhouse

62 Slaughterhouse

63 Slaughterhouse

64 Slaughterhouse

65 Slaughterhouse

66 Slaughterhouse

67 Hillys

68 Hillys

69 Hillys

70 Hillys

71 Hillys

72 Hillys

73 Selene

74 Selene

75 Selene

76 Selene

77 Selene

78 Selene

79 Selene

80 Selene

81 Selene

Jak walczyć?

01 Lighthouse

Latarnia morska (Lighthouse)

Obejrzyj filmik wprowadzający, przygotuj się jednak na ostrą wymianę ciosów, gdyż po kilku chwilach gra odda w Twe ręce władanie nad Jade. Będziesz musiał pokonać niewielkiego minibossa, który wyskoczy z ziemi.

Po szczegóły odnośnie walki zapraszam na sam koniec poradnika, teraz dodam tylko tyle, że najlepiej walczyć z nim najprostszą kombinacją polegającą na dwukrotnym wciskaniu klawisza ataku (domyślnie lewy przycisk myszy). Na początek zaatakuj widoczny na screenie "fragment" bossa (uwięziono w nim jednego z przyjaciół Jade).

Musisz atakować kolejnych przeciwników. Najlepiej jest skupić się na jednym z nich i atakować go aż ten zginie (podwójne ataki). Staraj się nie pozwalać na to, aby zranił Jade. Na szczęście wrogowie są przeważnie oddaleni tak więc ryzyko jest niewielkie. Aby fabuła posunęła się dalej będziesz musiał wyeliminować wszystkich okolicznych wojowników DomZ.

Załączy się scenka. Jade zostanie pojmana przez właściwego bossa, nie masz się czego jednak obawiać, bo po chwili pojawi się Pey'J i ją uwolni. Po odzyskaniu kontroli nad Jade przytrzymaj klawisz ataku. Zauważysz zapewne, że jej magiczna laska zacznie się ładować. Poczekaj chwilę i puść klawisz ataku.

Biegnij w stronę bossa reprezentowanego przez widoczne na screenie wielkie oko. Zaatakuj je tradycyjnym, najprostszym combosem.

Po chwili boss otoczy się identyczną barierę do tej, która na samym początku więziła Jade. Pobiegnij maksymalnie w prawo tak, aby uniknąć ataku bossa, zbliż się do kości i zacznij ładować magiczną laskę. Po chwili puść klawisz ataku a Jade zada udany cios przeciwnikowi. Kilka takich ataków i boss zostanie pokonany.

Załączy się krótka scenka. Podbiegnij do perły i zabierz ją (jeśli chcesz możesz ją obejrzeć w inwentarzu). Pojawi się żołnierz Alpha Sections, aby zakomunikować, że na powierzchni jest już bezpiecznie.

02 Lighthouse

Po skończonej rozmowie możesz jeszcze zagadać do Pey'Ja. Jeśli został zraniony podaruj mu posiadane jedzonko (Starkosa). Nie jest to jednak konieczne. Podejdź do świecącego okręgu (winda). Po chwili załączy się scenka. Jade starci przytomność.

Nasza bohaterka obudzi się wewnątrz latarni. Wysłuchaj tego co mają do powiedzenia jej przyjaciele. Podejdź do stolika i zabierz aparat fotograficzny (screen).

Najwyższa pora pstryknąć sobie parę fotek! Na początek zlokalizuj niewielkiego owada. Jeśli Ci się poszczęści to powinieneś go znaleźć na jednym z przedmiotów. Wyciągnij aparat (SHIFT) i zrób mu zdjęcie, ale tylko wtedy gdy otrzymasz informację, iż znajduje się w kadrze.

Zanim ruszysz dalej odwróć się i zrób zdjęcie przesiadującemu na ziemi dzieciakowi. Za to też otrzymasz pieniążki. Załączy się scenka. Pey'J będzie ponownie mógł uruchomić barierę ochronną wokół latarni.

Ruszaj prosto. Podejdź do widocznego na screenie blatu i zabierz Starkosa. Kolejne znajdziesz w otwartej lodówce (kuchnia znajduje się kawałek dalej).

Nie idź jeszcze na piętro. Skieruj się kawałek w lewo. Zauważ, że wewnątrz pieca znajduje się jeszcze jeden Starkos. Podejdź do niego i wciśnij lewy przycisk myszy (Jade wyważy drzwiczki).

Możesz już ruszać na piętro. Na początek najlepiej jest skierować się w prawo. Jest tu dziecko z różkami (siedzi na ziemi), zrób mu zdjęcie.

03 Lighthouse

Wracaj do głównego pomieszczenia. Korzystając z okazji zrób zdjęcie milutkiemu psiakowi :-) Z pewnością zdążyłeś już zauważyć, że trzyma coś w paszczy, ale tym "problemem" zajmiemy się nieco później.

Skieruj się na prawo od miejsca, w którym leży pies. Znajdziesz się w mieszkaniu Jade. Idź do drugiego pomieszczenia i zabierz jeszcze jednego Starkosa.

Wracaj do głównego pomieszczenia. Otwórz drzwi pomiędzy psem a dzieckiem z rogami (musisz wcisnąć przycisk). Znajdziesz się w łazience. Zabierz Active Principle (będziemy to nazywać PA1) dzięki czemu NA STAŁE zwiększy się poziom zdrowia głównej bohaterki.

Skieruj się do schodów prowadzących na wyższe piętro. Po kilku chwilach dotrzesz na sam szczyt latarni. Zauważ, że lata tu mewa. W kilku miejscach przelatuje ona tuż obok latarni, zaczaj się na nią z aparatem i pstryknij fotkę.

Wracaj na dół. Podbiegnij do psa i wciśnij lewy przycisk myszy. Jade spróbuje zdobyć przedmiot, który trzyma w paszczy. Nic z tego! Będziesz musiał go dogonić.

Biegnij za Woofem (tak się wabi :-)). Po chwili znajdziesz się przed latarnią. Kluczem do zwycięstwa okazuje się złapanie go za ogon, wciskaj prawy przycisk myszy, aby wykonać skok w jego stronę. Po kilku próbach powinno Ci się to udać. Zdobędziesz Box of K-Bups, które raz użyte przywraca Jade pełnię zdrowia.

Skorzystaj z tego, że znajduje się tu nowe zwierzątko. Podbiegnij do niego i wykonaj mu zdjęcie. Jest to banalnie proste.

04 Lighthouse

Gorzej będzie ze świetlikami przy drzewie. Logiczne jest to, że będziesz mógł zrobić im to zdjęcie tylko w nocy. Jeśli jest dzień to poczekaj chwilę aż się ściemni albo wróć tu nieco później. Pobiegnij w prawo, w kierunku jedynego widocznego drzewa. Zbliż się do niego i zrób zdjęcie. Pamiętaj, że te złe zawsze możesz usuwać.

Biegnij w stronę latającego okręgu oznaczającego informację o misji. Omiń hangar i skieruj się do pracowni Pey'Ja. Uda mu się naprawić maszynę do odczytywania M-Disków. Zanim z niej skorzystasz wyciągnij aparat i zrób Pey'Jowi zdjęcie. Otrzymasz informację o zapełnieniu całej kliszy filmowej.

Skieruj się w prawo. Zabierz widoczny na screenie M-Disk. Idź z nim do maszyny. UWAGA! Dobrze by było zapisać teraz stan gry. Aby to zrobić wybierz pierwszy dysk oznaczony jako Save Game. Dopiero teraz odczytaj ten, który przed chwilą zabrałeś.

Wracaj na samą górę latarni. Zauważ, że po dachu biega dziwny stworek. Skorzystaj z tego, że masz zamontowany większy zoom (nagroda za zapełnienie całej kliszy) i zrób mu zdjęcie. Musisz wykazać się niezłym refleksem, bo pojawia się tylko na chwilę (zdjęcia rób na maksymalnym zoomie).

Wracaj aż do hangaru z poduszkowcem. Zejdź po schodach na dół i podejdź do stolików po prawej. Zabierz dwie sztuki Boost Capsules i dwie sztuki POD (są to power-upy do poduszkowca).

Zanim cokolwiek zrobisz podejdź do wody i wyciągnij aparat. Zrób zdjęcie jednej z pływających tu ryb. Podobnie jak wcześniej, musisz się postarać, aby znalazła się w kadrze. Podejdź do Pey'Ja i porozmawiaj z nim.

Skieruj się do widocznego na screenie generatora i zacznij go pchać (wciśnięty klawisz kierunku) w stronę wody. Po chwili podbiegnie Pey'J aby Ci pomóc. Wskakuj do poduszkowca.

05 Hillys

Hillys

Skorzystaj z wolnej chwili, aby nauczyć się obsługi poduszkowca. Nie jest to zbyt trudne. Płyń w stronę widocznego na screenie budynku (widać unoszący się dym).

A to pech! Na 300 metrów przed punktem naprawczym poduszkowiec odmówi posłuszeństwa. Na szczęście po chwili zjawi się pomoc... wodna, która odholuje go do przystani.

Znajdziesz się w punkcie naprawczym prowadzonym przez trzech... nosorożców :-) Korzystając z okazji zrób zdjęcie jednemu z nich. Porozmawiaj z tym widocznym na screenie. Jeśli chcesz zagadaj też do Pey'Ja i drugiego nosorożca stojącego przy meteorycie.

Wejdź do środka i zapytaj o nowy silnik. Znajduje się on tuż obok na wystawie. Kosztuje jedną perłę, ale tą masz już z walki z pierwszym bossem. Wsadź ją do otworu. Poduszkowiec otrzyma nowy silnik.

Zanim