Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
W poradniku do gry Aliens: Colonial Marines przedstawiono wyczerpujący opis przejścia kompletu jedenastu misji kampanii. W opracowaniu omówiono również sekretne przedmioty wraz z ich dokładną, zobrazowaną na licznych screenach lokalizacją.
Aliens: Colonial Marines - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Aliens: Colonial Marines to pierwszoosobowa strzelanina, bazująca na filmach z udziałem tytułowych ksenomorfów, a w szczególności na drugiej części cyklu, czyli Aliens w reżyserii Jamesa Camerona. Za produkcję odpowiada Gearbox Software.
Gra Aliens: Colonial Marines, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2013 roku i dostępny jest na platformach: PS3, X360, PC, WiiU. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 106
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1302
PC
Xbox 360
PS3
Pomóż O'Nealowi w ewakuacji
Znajdź zaginionych marines
Odetnij Keyesa
Zabij ksenosy
Odetnij Keyesa (2)
Odzyskaj czarną skrzynkę Sulaco
Wycofaj się na Sephorę
Chroń Keyesa łamiącego zabezpieczenia
Wycofaj się na Sephorę (2)
Dostań się do ładowni i pomóż ewakuować rannych
Chroń O'Neala otwierającego wyjście
Dostań się do ładowni i pomóż ewakuować rannych (2)
Dostań się do sterowni, żeby oczyścić okolicę z ksenosów
Oczyść pokład dowodzenia i przerwij atak na Sephorę
Odnajdź Bellę
Użyj ładownika, by otworzyć wyjście
Odnajdź Bellę (2)
Przejdź przez sekcję inżynieryjną na pokład dowodzenia
Zabezpiecz pokład dowodzenia i przerwij atak na Sephorę
Zajdź wieżyczki z flanki i wyłącz je
Zabezpiecz pokład dowodzenia i przerwij atak na Sephorę (2)
Zniszcz systemy uzbrojenia Sulaco i powstrzymaj atak na Sephorę
Przedostań się do lądownika i ucieknij z Sephory
Obejdź zabezpieczenia
Przedostań się do lądownika i ucieknij z Sephory (2)
Uzbrój awaryjne zwalniacze
Użyj dźwigu, żeby utworzyć przejście do awaryjnego zwalniacza
Uzbrój awaryjne zwalniacze (2)
Wejdź do lądownika, żeby uciec z Sephory
Odnajdź Hadley's Hope
Ruszaj na górę, do bazy wypadowej
Wysłuchaj rozkazów Cruza
Rozmieść czujniki ruchu, by zabezpieczyć obszar
Włącz ponownie czujnik w kostnicy
Wracaj do bazy
Odzyskaj wieżyczkę strażniczą, by bronić bazy wypadowej
Rozstaw wieżyczkę strażniczą, by bronić bazy wypadowej
Wysłuchaj rozkazów Cruza
Weź smartgun
Dostań się do wieży przekaźnikowej i odnajdź Bellę oraz Reid
Uciekaj
Wydostań się z kanałów
Znajdź windę
Dostań się do wieży przekaźnikowej i odnajdź Bellę oraz Reid
Uratuj Reid
Eskortuj Reid do wieży przekaźnikowej i nawiąż łączność
Chroń Reid podczas próby nawiązania łączności
Spotkaj się z Bellą i Reid w bazie wypadowej
Odnajdź O'Neala
Użyj ładownika, by pokonać ksenomorfa
Przedostań się do stacji Weyland-Yutani, by uratować Bellę
Odnajdź spis personelu
Zajdź wieżyczki z flanki i wyłącz je
Odnajdź spis personelu (2)
Uciekaj do windy z Bellą i O'Nealem
Przedostań się do stacji Weyland-Yutani, by uratować Bellę
Uratuj Bellę
Znajdź i uratuj pojmanego marine
Dotrzyj do modułu zasilania i wyłącz go
Zapędź transporter pod ładunek dźwigu
Użyj dźwigu, żeby spuścić ładunek na transporter
Dotrzyj do modułu zasilania i wyłącz go (2)
Znajdź i wyłącz 3 ogniwa, żeby odciąć zasilanie
Wróć do sterowni modułu, żeby go wyłączyć
Odnajdź więźnia w module bezpieczeństwa
Znajdź i uratuj pojmanego marine
Odnajdź więźnia we wraku
Uratuj pojmanego marine
Dostań się do bazy wypadowej i pomóż odeprzeć atak
Dotrzyj do bazy i uratuj ocalałych marines
Spotkaj się z Cruzem na dole
Dotrzyj do stacji pojazdów i przygotuj się do obrony
Przygotuj systemy obronne
Dotrzyj do lądowiska, żeby Reid mogła wystartować
Odłącz przewody paliwowe lądownika
Zabij pozostałe ksenosy
Dotrzyj do statku i nie daj mu wystartować
Przywróć zasilanie w windzie
Usuń wydzielinę
Dotrzyj do statku i nie daj mu wystartować (2)
Zniszcz działa przeciwlotnicze (1 z 3)
Zniszcz działa przeciwlotnicze (2 z 3)
Zniszcz działa przeciwlotnicze (3 z 3)
Pomóż rozbitkom z lądownika odeprzeć ksenosy
Przetrwaj gniew królowej
Dotrzyj do statku i nie daj mu wystartować (3)
Nieśmiertelniki (misje 01 - 05)
Nieśmiertelniki (misje 06 - 11)
Nagrania
Legendarne bronie
Nieoficjalny poradnik do gry Aliens: Colonial Marines zawiera bardzo szczegółowy opis przejścia jej wszystkich jedenastu misji. W omówieniu każdego z etapów znalazły się informacje na temat wykonywania powierzonych zadań, skutecznego eliminowania ksenomorfów i wrogo nastawionych postaci orazodnajdywania sekretnych przedmiotów (nieśmiertelniki, nagrania, legendarne bronie). "Znajdźki" zostały także szczegółowo przedstawione w końcowej części poradnika, co może okazać się pomocne w szybkim zlokalizowaniu brakujących sekretów.
Poradnik omawia rozgrywkę jednoosobową, czyli z partnerami z drużyny sterowanymi w całości przez sztuczną inteligencję. W przypadku zdecydowania się na zabawę w kooperacji niektóre bitwy z oczywistych względów mogą mieć inny przebieg, albowiem wszystko jest w tym przypadku uzależnione od umiejętności i decyzji podejmowanych przez pozostałych graczy.
Większość standardowych przedmiotów, czyli fragmentów pancerza, apteczek oraz amunicji, pojawia się w losowych miejscach. Poradnik nie podaje w rezultacie ich szczegółowych lokalizacji i oznacza to, że we własnym zakresie należy badać każdy nowo odblokowany obszar.
Wszystkie odnajdywane w grze sekretne obiekty dla ułatwienia oznaczone zostały w poradniku kolorem zielonym. Dotyczy to mianowicie nieśmiertelników poległych marines, nagrań (dzienników audio) oraz tzw. legendarnych przedmiotów. Swoje postępy w odnajdywaniu sekretów możesz na bieżąco śledzić, wywołując ekran z aktualnymi celami misji. Dodatkowo po zakończeniu każdej głównej misji wyświetlane są kompletne statystyki.
Aliens: Colonial Marines - PORADNIK UKOŃCZONY
Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres [email protected].
Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche) wydane po zakończeniu prac nad poradnikiem, mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika.
DZIENNIK ZMIAN
18 lutego 2013 - ukończono solucję załączając opisy misji 9 - 11. Dołączono również kompletny opis wszystkich sekretów - nieśmiertelników, nagrań i legendarnych broni. Ponadto opublikowano opisy dotyczące odblokowywania i ulepszania broni, zaliczania wyzwań, osiągnięć oraz wymagań sprzętowych.
14 lutego 2013 - uaktualniono niektóre opisy opublikowanych wcześniej zadań, a także dodano opisy kolejnych misji - Misja 7 - Jeden pocisk orazMisja 8 - Wał obronny.
12 lutego 2013 - opublikowano opis przejścia sześciu początkowych misji kampanii, wraz ze sterowaniem dedykowanym platformom PC, Xbox 360 oraz PS3.
Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)
Poruszanie się
Załączenie latarki
Bieg
Wybranie broni taktycznej
Rozglądanie się
Wybranie broni krótkiej
Atak wręcz
Wykrywacz ruchu
Skok
Celowanie
Kucanie
Strzał pomocniczy (alternatywny ostrzał)
Interakcja; przeładowanie broni
Strzał podstawowy
Wybranie następnej broni
Wyświetlenie celów misji i tabeli wyników
Obelga
Zatrzymanie gry
Poruszanie się
Użycie zdolności
Bieg
Chodzenie po ścianach
Skok
Atak pomocniczy
Wykończenie
Atak podstawowy
Interakcja
Wyświetlenie celów misji i tabeli wyników
Wymierzony skok
Zatrzymanie gry
Syk
Poruszanie się
Załączenie latarki
Bieg
Wybranie broni taktycznej
Rozglądanie się
Wybranie broni krótkiej
Atak wręcz
Wykrywacz ruchu
Skok
Celowanie
Kucanie
Strzał pomocniczy (alternatywny ostrzał)
Interakcja; przeładowanie broni
Strzał podstawowy
Wybranie następnej broni
Wyświetlenie celów misji i tabeli wyników
Obelga
Zatrzymanie gry
Poruszanie się
Użycie zdolności
Bieg
Chodzenie po ścianach
Skok
Atak pomocniczy
Wykończenie
Atak podstawowy
Interakcja
Wyświetlenie celów misji i tabeli wyników
Wymierzony skok
Zatrzymanie gry
Syk
Poruszanie się
Załączenie latarki
Bieg
Wybranie broni taktycznej
Rozglądanie się
Wybranie broni krótkiej
Atak wręcz
Wykrywacz ruchu
Skok
Celowanie
Kucanie
Strzał pomocniczy (alternatywny ostrzał)
Interakcja; przeładowanie broni
Strzał podstawowy
Wybranie następnej broni
Wyświetlenie celów misji i tabeli wyników
Obelga (tylko multiplayer)
Zatrzymanie gry
Poruszanie się
Użycie zdolności
Bieg
Chodzenie po ścianach
Skok
Atak pomocniczy
Wykończenie
Atak podstawowy
Interakcja
Wyświetlenie celów misji i tabeli wyników
Wymierzony skok
Zatrzymanie gry
Syk
Początek gry jest bardzo liniowy i nie musisz się dodatkowo obawiać żadnych przedwczesnych spotkań z ksenomorfami. Zacznij od wejścia w interakcję z pobliskim panelem sterowania, doprowadzając do otwarcia znajdującej się na lewo od niego śluzy.
Skorzystaj z nowo odblokowanego przejścia i ruszaj przed siebie. Po znalezieniu się w tunelu łączącym oba statki kosmiczne będziesz świadkiem eksplozji, ale wbrew pozorom nie trzeba się tu śpieszyć. Kontynuuj bardzo liniowy przemarsz, wkraczając po kilku chwilach na pokład okrętu USS Sulaco.
Docelowo musisz dotrzeć do pomieszczenia z kilkoma rannymi marines i wysłuchać nowych rozmów. Zgodnie z sugestią gry wybierz po raz pierwszy z inwentarza wykrywacz ruchu (zauważ, że nie możesz równocześnie korzystać z broni palnej), dzięki czemu zlokalizujesz kilka niezidentyfikowanych sygnałów i otrzymasz dalsze wytyczne.
Zaczekaj aż O'Neal otworzy wejście do hangaru i skorzystaj z niego. Tu możesz od razu skierować się do nowych drzwi zlokalizowanych po prawej stronie, choć po drodze warto przyjrzeć się zmasakrowanemu ciału Bishopa.
Przystąp do eksploracji kolejnych pustych pomieszczeń. Począwszy od tego miejsca warto korzystać z latarki, zwłaszcza że nie musisz się martwić o wyczerpanie jej baterii. Gra po drodze będzie sugerowała dalsze używanie wykrywacza ruchu. Nie jest to obowiązkowe, bo i bez tego urządzenia łatwo odnajdziesz dalszą drogę. Po zbadaniu szatni przejdź przez mesę oraz pomieszczenie z komorami kriogenicznymi.
Po dotarciu do nowego rozwidlenia skręć w prawo. Podejdź do pokazanych na powyższym screenie drzwi. Wejdź z nimi w interakcję żeby skorzystać ze spawarki i odblokować sobie dalsze przejście. Ruszaj po schodach na dół, wkraczając do strefy kwarantanny wyraźnie sugerującej obecność ksenomorfów. Także i tu musisz podążać liniową ścieżką, odnajdując po drodze martwych marines i jaja obcych, z których już wcześniej wykluły się facehuggery.