Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry „Drakensang: The Dark Eye” zawiera mapy kolejnych lokacji oraz opis wykonania zadań związanych z głównym wątkiem fabuły jak i zadań pobocznych, wraz z różnymi wariantami ich przejścia.
Drakensang: The Dark Eye - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Klasyczny RPG z widokiem TPP osadzony w realiach fantasy, oparty na popularnym w Niemczech oraz Szwajcarii systemie gry fabularnej The Dark Eye. Nasz bohater wraz ze swoją drużyną wyrusza na przygody w głąb magicznej krainy o nazwie Aventuria. To, co odróżnia produkcję od innych, to przede wszystkim silny nacisk na fabułę, dokładne odwzorowania statystyk i umiejętności względem papierowych pierwowzorów i ładna, kolorowa grafika.
Gra Drakensang: The Dark Eye, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku klasycznych RPG. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 126
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=828
Mapy M1. Avestreu
Mapy M1.1 Stara sztolnia
Mapy M1.2 Piwnica młyna
Zadania główne
Zadania poboczne
Mapy M2. Ferdok - Plac Praiosa
Mapy M2.1 Srebrny Dzban
Mapy M2.3 Kanały pod Ferdok
Mapy M3. Ferdok - Dom Woźnicy
Mapy M3.1 Frywolna Locha
Mapy M3.2 Kanały pod Ferdok
Mapy M3.3 Piwniczne krypty
Mapy M4. Ferdok - Port Ugdan
Mapy M4.1 Chyża Fretka
Zadania główne
Zadania poboczne
Mapy M5. Ferdok - Cytadela Hrabiowska
Mapy M5.1 Miejski dom
Mapy M5.2 Rezydencja hrabiowska
Mapy M2.2 Świątynia Hesinde
Mapy M3.4 Kryjówka Mrocznych Oczu
Mapy M4.2 Stary Browar
Zadania główne
Zadania poboczne
Mapy M6. Bagna Moorbridge
Zadania główne
Zadania poboczne
Mapy M7. Góry Krwawe
Mapy M7.1 Ruiny
Zadania główne
Zadania główne - INKWIZYCJA
Zadania główne - WIEDŹMY
Zadania poboczne (1)
Zadania poboczne (2)
Mapy M8. Nad Srebrnym Wodospadem
Mapy M8.1 Zamkowy skarbiec
Zadania główne
Zadania poboczne
Mapy M9. Tallon
Mapy M9.1 Opuszczona kopalnia rudy
Mapy M9.2 Smocze leże
Zadania główne
Zadania poboczne (1)
Zadania poboczne (2)
Mapy M10. Murolosh
Mapy M10.1 Grzybowy ogród
Mapy M10.2 Magazyn Grazimy
Mapy M10.3 Skład piwa
Mapy M10.4 Tajemna przejście
Mapy M10.5 Komnaty Aldessii
Zadania główne (1)
Zadania główne (2)
Zadania poboczne
Mapy M11 - Głębie Grulduru
Mapy M11.1 Poziom 2
Mapy M11.2 Poziom 3
Mapy M11.3 Poziom 4
Zadania główne
Zadania poboczne
Mapy M12. Za Ognistym Wodospadem
Zadania główne
Mapy M13. Góra Drakensang
Zadania główne
Witam w poradniku do gry Drakensang. W poniższym tekście opisuję zarówno zadania związane z głównym wątkiem fabuły jak i zadania poboczne, wraz z różnymi wariantami ich przejścia. Poradnik podzieliłem na jedenaście rozdziałów i do każdego z nich dołączyłem mapy z zaznaczonymi miejscami i osobami, które pojawiają się w zadaniach. Podział na rozdziały nie występuje w grze, ale dzięki temu tekst jest czytelniejszy. Zachęcam także do przeczytania działu Porady ogólne. Zawarłem tam kilka informacji, które mogą się przydać zarówno początkującym, jak i doświadczonym graczom. Mam nadzieję, że dzięki poradnikowi gra stanie się jeszcze przyjemniejsza. Życzę miłej lektury!
Karol "Karolus" Wilczek
Zamknięte skrzynie lub drzwi możesz otwierać bez obaw, niezależnie od tego, czy ktoś stoi obok Ciebie. Nie musisz się przejmować, tym czy ktoś Cię zauważy, ponieważ mieszkańcy Aventurii nie zwracają na to uwagi. Jedynym wyjątkiem jest kradzież kieszonkowa. Jeżeli skończy się niepowodzeniem, okradana postać stanie się uważna i nie będziesz miał okazji spróbować ponownie.
Otwierając zamki używaj spinek lub wytrychów, które znacznie zwiększają szansę na powodzenie.
Rozbijaj rozmieszczone po lokacjach beczki i skrzynie. Szczególnie na początku gry jest to dobry sposób na zarobienie pieniędzy. Czasem może udać Ci się również znaleźć coś naprawdę ciekawego.
Po walce przeszukuj ciała zabitych. Ze zwierząt i potworów możesz zabrać różnego rodzaju składniki, a przy ludziach i człekokształtnych stworzeniach znajdziesz pieniądze, bronie i wiele innych przedmiotów.
Staraj się rozmawiać ze wszystkimi napotkanymi postaciami. Niektóre osoby mają dla Ciebie zadania, inne są kupcami, nauczycielami, a część z nich może Ci po prostu powiedzieć coś ciekawego lub zabawnego.
Podczas prowadzenia dialogu bardzo przydatne są umiejętności społeczne. Najczęściej będziesz stosował Gadaninę. Etykieta przyda się kilka razy, kiedy będziesz rozmawiał z ludźmi z wyższych sfer. Uwodzenie to cecha szczególnie ważna dla bohaterek. Męskim postaciom przyda się znacznie mniej. Ludzka natura to umiejętność, bez której spokojnie sobie poradzisz, ale jest bardzo ciekawa i czasami się przydaje. Dzięki niej jesteś w stanie ocenić zamiary drugiej osoby, sprawdzić czy kłamie, coś ukrywa lub po prostu wyczuć jej nastrój. Ostatnią cechą jest Targowanie się. To obok Gadaniny najcenniejsza umiejętność. Dzięki niej w niejednym zadaniu wręczysz mniejszą łapówkę, sprzedasz lub kupisz specjalny przedmiot za korzystniejszą cenę. Dodatkowo kupcy będą oferować swoje dobra za niższą kwotę.
Poziom walk w grze jest dosyć zróżnicowany. Zdarzają się proste potyczki ze szczurami, jak i ciężkie walki z bossami. Żeby żadna walka nie okazałą się nie do przejścia stosuj się do kilku podstawowych zasad:
Bądź dobrze przygotowany do walki. Twoi bohaterowie powinni mieć maksymalny poziom życia i nie mieć żadnych ran.
Podczas ciężkich walk pij eliksiry i stosuj specjalne maści.
Często używaj aktywnej pauzy, żeby na spokojnie przyjrzeć się sytuacji i podjąć odpowiednie działania
Sensownie i jak najczęściej używaj umiejętności walki (np. nie opłaci się użyć Potężnego ciosu, zabierającego 30 Punktów Życia na przeciwniku, któremu zostało 5 PŻ).
Wspieraj swoich bohaterów zaklęciami. Szczególnie zwracaj uwagę na ich poziom zdrowia i lecz najbardziej potrzebujących. Trudnych przeciwników warto osłabić specjalnymi czarami. Na grupę wrogów najlepsza jest niezawodna we wszystkich RPGach kula ognia.
Pamiętaj, że podczas walki możesz zapisać grę.
Najlepiej skupić się na jednym przeciwniku, zamiast walczyć jednocześnie z całą grupą.
W grze możesz mieć w danym momencie maksymalnie trzech towarzyszy. Reszta z nich od pewnego momentu będzie czekała w Twojej rezydencji. Drużynę staraj się dopasować do lokacji, którą aktualnie zwiedzasz. Jeżeli chodzisz po mieście, spotykając wielu ludzi przydadzą Ci się osoby, które mają wysoko rozwinięte cechy społeczne. Jeżeli chcesz okradać przechodniów lub otwierać skrzynie, weź ze sobą postać z cechami złodzieja. Na terenach, w których jest dużo walki Twoja drużyna powinna się składać z wojowników i wspierającego ich maga. Kiedy potrzebujesz składników z roślin lub zwierząt weź ze sobą postać z umiejętnością Zielarstwo i Znajomość zwierząt. Bardzo ważne jest, aby w Twojej drużynie zawsze była osoba, która potrafi leczyć rany i zatrucia.
Mag rzucający zaklęcie nie może być ubrany w ciężką zbroję. Musisz pamiętać o tym ograniczeniu i ubierać czarodziei w przeznaczone specjalnie dla nich stroje lub po prostu w lekkie, nie krępujące ruchów odzienie.
Każdy mag powinien mieć w swoim repertuarze czary leczące: Balsam leczniczy i Klarum purum.
Podczas gry w praktycznie każdej lokacji znajdziesz trzy typy warsztatów: kowadło, laboratorium i stół warsztatowy. Każdy z nich służy do wyrobu grupy przedmiotów.
W laboratorium postacie posiadające umiejętność Alchemia mogą warzyć eliksiry.
Na kowadle postacie posiadające umiejętność Kowal mogą wykuwać bronie i zbroje.
Na stole warsztatowym postacie posiadające umiejętność Łuczarz mogą wytwarzać przedmioty związane z walką dystansową.
Postaraj się mieć kilku bohaterów potrafiących korzystać z warsztatów. O składniki, które będziesz mógł wykorzystać do samodzielnego wytwarzania przedmiotów nie musisz się martwić, ponieważ podczas gry znajdziesz ich mnóstwo. Szczególnie jeżeli będziesz korzystać z umiejętności Zielarstwo i Znajomość zwierząt.
Cyfry wskazują ważne miejsca lub postacie, które są opisane pod mapą.
6. Karczma:
Rhulana - porozmawiaj z nią, a przyłączy się do Ciebie
Karczmarz Thalion
Powyższy tekst oznacza, że pod numerem 6 na mapie znajduje się karczma, na terenie której znajdują się dwie postacie: Rhulana oraz karczmarz Thalion.
9. Stara sztolnia M1.1 - tego typu oznaczenie wskazuje, że pod numerem 9 jest Stara sztolnia, a wchodząc do niej przenosimy się na mapę M1.1
Kolejność wykonywania zadań
Fabuła gry przeplata ze sobą różne fazy zadań, dlatego ustawiłem je tutaj według kolejności ich wykonywania podczas przechodzenia rozdziału. Część zadań jest kończona w trakcie wykonywania innych zadań, dlatego tutaj zawarte są tylko te, które musisz przejść.
Oznaczenia
Z - zadanie główne
ZP - zadanie poboczne
Z1 - oznacza zadanie pierwsze
Z2.1 - oznacza pierwszą fazę drugiego zadania
ZP1 - oznacza zadanie poboczne o numerze jeden.
SalinaM1(3) - oznacza, że Salinę znajdziesz na mapie M1 (czyli mapie Avestreu) pod numerem 3
RakoriumM1.1(2) - oznacza, że Rakoriuma znajdziesz na mapie M1.1 (czyli mapie Starej Sztolni) pod numerem 2
Kolorem zielonym są oznaczone postacie
Kolorem pomarańczowym są oznaczone przedmioty
Kolorem brązowym są oznaczone zadania
Nagroda: - pokazuje co oprócz punktów doświadczenia otrzymasz po wykonaniu zadania
Przejścia:
I. Mapa świata - w tym miejscu rozpoczynasz grę
II. Do Ferdok
Ważne postacie i miejsca:
1. Sierżant Erland
2. Salina - Królowa Sztukmistrzów, Sztukmistrz Hamlok
3.Alchemistka Auralia (kupiec, nauczyciel) - spotkasz ją jeszcze w trzecim rozdziale
4. Runkel Bagthumper
5. Najemnik Humbolda - zgódź się na walkę z nim i jego towarzyszem. Jeżeli wygrasz otrzymasz Bolthilliański pałasz. Najlepiej stoczyć pojedynek kiedy ma się już ze sobą Rhulanę i Dranora.
6. Bredo Bento - wędruje w okolicy
7. Kapliczka:
Wyznawca Peraine - leczy za darmo
Skrzynia
8. Binga Meadowbolt
9. Kurnik
10. Karczma:
Rhulana - porozmawiaj z nią, a przyłączy się do Ciebie
Karczmarz Thalion, Gallo Frantric
11. Nowicjusze Nottel i Rufus
12. Grantel Meadowbolt, Barnabas Goodbeet
13. Erna Goodbeet- zapyta Cię o hasło. Nie można go odnaleźć w grze, ani nawet w tym poradniku. Jedyna możliwość, by je zdobyć, to zakup edycji kolekcjonerskiej. Nagrodą, za podanie poprawnego hasła jest unikalny przedmiot, dodający +3 do wartości Charyzmy.
14. Paczka jęzorów
15. Mytnik Nandor - skupuje za 2 Talary, Emblematy rabusiów
16. Parzalon z Scufflewick - cierpliwie wysłuchaj jego opowieści, a otrzymasz punkty doświadczenia
17. Młyńska piwnica
18. Stara sztolnia
19. Trup - znajdziesz przy nim list do przyjaciela oraz klucz polowania na skarby. List wskazuje na znajdującą się w pobliżu skrzynię.
20. Skrzynia - otworzysz ją korzystając z klucza znalezionego przy trupie
21. Skrzynia Botho - przy skrzyni kłócą się dwaj rabusie, zabij ich i zabierz jej zawartość
22. Wejście na Łysą Górę
23. Łysa Góra:
Dranor
24. Myśliwy Owlstone (kupiec, nauczyciel)
25. Białofutra
1. Wejście
2. Arcymag Rakorium
3. Niedźwiedź
1. Wejście do piwnicy
2. Drewniana ściana - kliknij na nią, żeby ją zniszczyć
3. Skrzynia
Z1.1 Znajdź dwóch świadków charakteru
Z2.2 Znajdź Runkela Bagthumper
Z2.3 Porozmawiaj z karczmarzem
Z2.4 Znajdź kryjówkę bandytów
Z2.5 Porozmawiaj z Saliną
Z3.1 Znajdź maga Rakoriuma
Z3.2 Wyprowadź Rakoriuma z jaskini
Z3.3 Spotkaj się z Rakoriumem w Avestreu
Z1.2 Idź do Nandora
Z1.3 Podróż do Ferdok
Grę rozpoczynasz w niewielkiej wsi, Avestreu. Twoim pierwszym zadaniem jest dotarcie do miasta Ferdok, w którym mieszka Twój przyjaciel Ardo. Otrzymałeś niedawno list, w którym prosi Cię o pilne przybycie. Idź w stronę mostu. Spotkasz tam pierwszą postać w grze.
1. Znajdź dwóch świadków charakteru
Porozmawiaj z Sierżantem Erlandem M1(1). Dowiesz się, że miasto Ferdok zostało zamknięte. Możesz się do niego dostać jeżeli znajdziesz dwie osoby, które potwierdzą, że jesteś godny zaufania. Tymi osobami są SalinaM1(2) i Rakorium M1.1(2). Nasierżancie możesz wypróbować umiejętność Etykieta. Jeżeli Ci się powiedzie otrzymasz kilka dodatkowych punktów doświadczenia.
1.1 Zdobądź przychylność Saliny
Musisz wykonać zadanie Z2 Diadem i kochanek.
1.2. Zdobądź przychylność Rakoriuma
Musisz wykonać zadanie Z3 Zaginiony mag.
2. Idź do Nandora
NandoraM1(15) znajdziesz przy drodze do Ferdok M1(II). Kiedy dowie się, że ręczą za Ciebie Salina i Rakorium, pozwoli Ci iść do miasta.
3. Podróż do Ferdok
W końcu możesz udać się do Ferdok.
Uwaga! Jeżeli chciałeś wykonać jeszcze jakieś zadania z tej części gry, zrób to przed pójściem do Ferdok. Avestreu przestaje być dostępne od momentu, w którym je opuścisz.
Zadanie kontynuowane w rozdziale drugim.
Koniec rozdziału pierwszego!
Idź w stronę namiotów. Będziesz świadkiem rozmowy między Saliną - Królową Sztukmistrzów, Sztukmistrzem HamlokiemM1(2) i strażnikiem. Po tej scence porozmawiaj z Saliną. Powie Ci, że zniknął jej cenny diadem, a o kradzież podejrzany jest jej kochanek, DranorM1(23).
1. Znajdź Dranora
Musisz wykonać zadanie Z2.4 Znajdź kryjówkę bandytów.
2. Znajdź Runkela Bagthumpera
Od Saliny dowiesz się, że powinieneś porozmawiać z przyjacielem Dranora, Runkelem M1(4). Znajdziesz go w okolicy kapliczki M1(7). Poradzi Ci skontaktować się z karczmarzemM1(10), który może wiedzieć coś o tym, gdzie znajduje się Dranor.
3. Porozmawiaj z karczmarzem
Karczmarz Thalion powie Ci, że bandytów prawdopodobnie znajdziesz na Łysej Górze M1(23).
4. Znajdź kryjówkę bandytów
Podążaj tym tropem i skieruj się na Łysą Górę. Obejrzyj scenkę z tajemniczym magiem, a następnie pomóż Dranorowi pokonać bandytów. Podziękuje Ci