Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
W poradniku do gry Might & Magic: Heroes VI - Cienie Mroku zawarto szczegółowy opis przejścia zarówno kampanii Lochu, jak i drugiej kampanii Nieumarłych. Opisane zostały zadania główne solucji oraz poboczne wraz z jednostkami i ich zastosowaniem.
Might & Magic: Heroes VI - Cienie Mroku - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Might & Magic: Heroes VI - Shades of Darkness to samodzielne rozszerzenie do turowej strategii fantasy autorstwa studia Black Hole Entertainment. Wzbogaca ono grę o nową kampanię fabularną, podczas której możemy objąć dowództwo nad siłami mrocznych elfów i dowodzonych przez nich armii frakcji Lochów.
Gra Might & Magic: Heroes VI - Shades of Darkness, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2013 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 115
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1325
Zabójca / Cień
Przyczajona / Tancerka Czakramów
Czychający w Cieniu / Cichy Obserwator
Minotaur / Minotaur Strażnik
Mantykora / Chimera
Bezimienny / Bezimienny Władca Marionetek
Smok Cienia / Czarny Smok
Prochy Tuidhany (1/4)
Prochy Tuidhany (2/4)
Prochy Tuidhany (3/4)
Prochy Tuidhany (4/4)
Szturm, rabunek i ucieczka
Wybór
Oczy Malassy
Wybrańcy Yriss
Zaginiony Legion
Infiltracja
Likwidacja
Mapa 1 - podziemia, zadania
Mapa 2 - powierzchnia, zadania
Mapa 3 - Relikwiarz
Mapa 4 - podziemia, lokacje
Mapa 5 - powierzchnia, lokacje
Zew Malassy
Próba Słuchu
Próba Wzroku
Próba Siły
Czystka
Nadchodzi Zima
Niezależne Oddziały
Szepty Bezimiennych
Mapa 1 - podziemia, zadania
Mapa 2 - powierzchnia, zadania
Mapa 3 - podziemia, lokacje
Mapa 4 - powierzchnia, lokacje
Poszukiwacze Zaginionej Łzy (1/2)
Poszukiwacze Zaginionej Łzy (2/2)
Za Krew i Honor
Klątwa Oshiro
O Naturze Portali
Historia Pewnego Ducha
Zagadka Cieniostali
Mapa 1 - powierzchnia, zadania
Mapa 2 - podziemia, zadania
Mapa 3 - powierzchnia, lokacje
Mapa 4 - podziemia, lokacje
W zaciszu Biblioteki (1/2)
Anioł Zemsty
W zaciszu Biblioteki (2/2)
Ścieżki Przeznaczenia
Demony u Bram
Cykl Ćwiczeń
Broń pozwala wygrywać bitwy, wiedza - wojny
Mapa 1 - zadania
Mapa 2 - lokacje
Oblężenie Nelsham-Nadin
Machiny Wojenne (1/2)
Napastliwe Światło
Machiny Wojenne (2/2)
Napastliwe Światło - część 2
Most na Wąwozie Nelshama
Książęca duma
Wybór
Powrót Yashtara
Nieumarli za ojczyznę
Gorączka Złota
Pajęcza Obrona
Mapa 1 - zadania
Mapa 2 - lokacje
W pogoni za Aniołem Śmierci
Kości Smoków
Wrota Biblioteki
Wyrwy Pustki
Zemsta Zwierzoludzi
Upadli Bibliotekarze
Prawdziwe Kłamstwa
Mapa 1 - powierzchnia, zadania
Mapa 2 - powierzchnia, lokacje
Mapa 3 - podziemia, zadania
Mapa 4 - podziemia, lokacje
W obronie Matki
Pirackie Forty
Odyseja
Kolebka Łez
Smocze Okręty
Pirackie Złoto
Cień pantery
Mapa 1 - powierzchnia cz.1, zadania
Mapa 2 - powierzchnia cz.1, lokacje
Mapa 3 - powierzchnia cz.2, zadania
Mapa 4 - powierzchnia cz.2, lokacje
Mapa 5 - podziemia
Władca Żywiołów
Królestwo Wody
Królestwo Powietrza
Królestwo Ognia
Królestwo Ziemi
Krucjata Światłości
Kwestia Równowagi
Wcielenie Pustki
Podzieleni - przegramy
Uciekający strumień
Mapa 1 - zadania
Mapa 2 - lokacje
Niniejszy poradnik do kampanii Shades of Darkness stanowiącej rozszerzenie podstawowej wersji gry Might and Magic: Heroes VI zawiera:
- szczegółowy opis przejścia kampanii Lochu oraz drugiej kampanii Nieumarłych
- opis zadań pobocznych występujących w dodatku
- listę jednostek Lochu wraz z ich zastosowaniem na polu bitwy
Opis przejścia obu kampanii zakłada wykorzystanie domyślnego herosa. W przypadku kampanii Lochu jest to Raelag (Moc), zaś w drugiej kampanii Nekropolii - Vein (Moc). Wszystkie misje są zbalansowane w oparciu o te dwie postacie, stąd rozgrywka czempionem nastawionym na korzystanie z magii może być znacznie trudniejsza i wymagać zupełnie innego podejścia do rozgrywki.
Dla ułatwienia nawigacji po poradniku, zastosowano oznaczenia kolorystyczne:
Niebieski - umiejętności i czary
Brązowy - jednostki
Zielony - budynki
Pomarańczowy - przedmioty
Odniesienia do map zostały oznaczone w następujący sposób: (Mx, y), gdzie x oznacza numer mapy, a y pozycję na tejże mapie. Przykładowo oznaczenie (M3, 2) wskazuje, że na mapie 3 należy udać się w miejsce opatrzone liczbą 2.
Sławomir "Asmodeusz" Michniewski (www.gry-online.pl)
Statystyki:
Atrybuty:
Cienisty płaszcz
: jeśli Zabójca nie zaatakuje przez 2 tury stanie się niewidzialny. Gdy znajduje się w tym stanie ani wrogi bohater, ani jego jednostki nie są w stanie go dostrzec. Zbliżenie się do wrogiego oddziału, atak bądź otrzymanie obrażeń kończy niewidzialność. Zabójca zaatakuje automatycznie przeciwnika, który znajdzie się na sąsiednim polu.
Cios w plecy
: atakowanie wrogiego oddziału pod osłoną niewidzialności zwiększa zadawane obrażenia o 20% i unika odwetu. Atak rozprasza Cienisty płaszcz.
Uczeń Malassy
: daje 10% odporność na Magię Ciemności, lecz naznacza 10% wrażliwością na Magię Światła. Zaklęcia leczące zadają obrażenia wrogim stworzeniom Lochu.
Jednostka żyjąca
: jednostkę tę można leczyć oraz wskrzeszać. Jest ona odporna na efekty wpływające na morale.
Statystyki:
Atrybuty:
Cienisty płaszcz
: jeśli Cień nie zaatakuje przez 2 tury stanie się niewidzialny. Gdy znajduje się w tym stanie ani wrogi bohater, ani jego jednostki nie są w stanie go dostrzec. Zbliżenie się do wrogiego oddziału, atak bądź otrzymanie obrażeń kończy niewidzialność. Cień zaatakuje automatycznie przeciwnika, który znajdzie się na sąsiednim polu.
Cios w plecy
: atakowanie wrogiego oddziału pod osłoną niewidzialności zwiększa zadawane obrażenia o 20% i unika odwetu. Atak rozprasza Cienisty płaszcz.
Zatrute ostrza
: trafiony przeciwnik otrzymuje co turę 1 punkt obrażeń (od Magii Ciemności) na każde stworzenie Cień oraz traci 5 punktów inicjatywy. Czas trwania: 3 tury.
Uczeń Malassy
: daje 10% odporność na Magię Ciemności, lecz naznacza 10% wrażliwością na Magię Światła. Zaklęcia leczące zadają obrażenia wrogim stworzeniom Lochu.
Jednostka żyjąca
: jednostkę tę można leczyć oraz wskrzeszać. Jest ona odporna na efekty wpływające na morale.
Opis:
Zarówno Zabójcy jak i Cienie mają w naszej armii dwa podstawowe zadania: dostać się niepostrzeżenie do najbardziej wrażliwych wrogich oddziałów a następnie wyeliminować je jednym szybkim uderzeniem. Cios w plecy w połączeniu z cienistym płaszczem (oraz zatrutymi ostrzamiCieni) pozwala na bardzo łatwe poruszanie się po polu walki i zadawanie olbrzymich obrażeń. Musimy jednak uważać, gdyż są to jednostki podstawowe i nie posiadają one zbyt dużo punktów życia. Po wykonaniu ataku najlepiej od razu rzucić na naszych asasynów Całun Malassy i przenieść ich w inny region pola walki. Duże zgrupowania Cieni bądź Zabójców potrafią bez problemu pokonać nawet największe stworzenia.
Statystyki:
Atrybuty:
Uczeń Malassy
: daje 10% odporność na Magię Ciemności, lecz naznacza 10% wrażliwością na Magię Światła. Zaklęcia leczące zadają obrażenia wrogim stworzeniom Lochu.
Klątwa cienia
: trafiony przeciwnik traci 1 punkt ruchu. Czas trwania: 3 tury.
Jednostka żyjąca
: jednostkę tę można leczyć oraz wskrzeszać. Jest ona odporna na efekty wpływające na morale.
Statystyki:
Atrybuty:
Wirująca śmierć
: wystrzelony przez Tancerkę Czakramów pocisk leci torem parabolicznym raniąc zarówno sojuszników jak i wrogów. Czas do ponownego użycia: 1 tura.
Uczeń Malassy
: daje 10% odporność na Magię Ciemności, lecz naznacza 10% wrażliwością na Magię Światła. Zaklęcia leczące zadają obrażenia wrogim stworzeniom Lochu.
Klątwa cienia
: trafiony przeciwnik traci 1 punkt ruchu. Czas trwania: 3 tury.
Jednostka żyjąca
: jednostkę tę można leczyć oraz wskrzeszać. Jest ona odporna na efekty wpływające na morale.
Opis:
Przyczajone są pierwszymi dostępnymi dla nas jednostkami zasięgowymi. Zadają one dosyć duże obrażenia dodatkowo spowalniając cel za pomocą klątwy cienia, co pozwala utrzymywać go na dystans tym samym dając Przyczajonym dodatkowy czas na zadawanie obrażeń. W późniejszym etapie gry otrzymujemy dostęp do Tancerek Czarkamów, zdolnych ranić jednocześnie kilka jednostek wroga swoją wirującą śmiercią. Niestety atak ten może trafić również sojuszników, stąd poprawne wykorzystanie go wymaga doskonałego ustawienia oddziałów na polu walki. Największą wadą Przyczajonych oraz Tancerek Czarkamów jest ich bardzo mała pula punktów życia. Kilka celnych trafień pozbawi nas naszej głównej siły uderzeniowej.
Statystyki:
Atrybuty:
Postać eteryczna
: duchy posiadają 50% odporność na wszystkie obrażenia od początku bitwy do wykonania pierwszego ruchu.
Dręcząca wizja
: Czychający w Cieniu zadaje wrogiemu oddziałowi w ataku dystansowym 20% systematycznych obrażeń (od Magii Ciemności). Czas trwania: 2 tury.
Uczeń Malassy
: daje 10% odporność na Magię Ciemności, lecz naznacza 10% wrażliwością na Magię Światła. Zaklęcia leczące zadają obrażenia wrogim stworzeniom Lochu.
Jednostka żyjąca
: jednostkę tę można leczyć oraz wskrzeszać. Jest ona odporna na efekty wpływające na morale.
Statystyki:
Atrybuty:
Sondowanie umysłu
: aż do końca walki wskazany oddział przeciwnika otrzymuje o 15% zwiększone obrażenia. Sondowanie umysłu może być aktywne jednocześnie tylko na jednym wrogim oddziale. Czas do ponownego użycia: 2 tury.
Postać eteryczna
: duchy posiadają 50% odporność na wszystkie obrażenia od początku bitwy do wykonania pierwszego ruchu.
Dręcząca wizja
: Cichy Obserwator zadaje wrogiemu oddziałowi w ataku dystansowym 20% systematycznych obrażeń (od Magii Ciemności). Czas trwania: 2 tury.
Uczeń Malassy
: daje 10% odporność na Magię Ciemności, lecz naznacza 10% wrażliwością na Magię Światła. Zaklęcia leczące zadają obrażenia wrogim stworzeniom Lochu.
Jednostka żyjąca
: jednostkę tę można leczyć oraz wskrzeszać. Jest ona odporna na efekty wpływające na morale.
Opis:
Jednostki te początkowo mogą się wydawać znacznie słabsze niż Przyczajone. Zadają wyraźnie mniejsze obrażenia i nie spowalniają celu. Mimo tego posiadają kilka zalet. Są one znacznie wytrzymalsze od Przyczajonych dzięki postaci eterycznej, oraz mogą bardzo łatwo zmieniać cel - trafiony w poprzednich turach oponent będzie nadal otrzymywał obrażenia od dręczącej wizji. Ulepszona wersja tej jednostki, Cichy Obserwator, może dodatkowo naznaczyć jeden oddział wroga sondowaniem umysłu, dzięki czemu będzie on otrzymywał o 15% zwiększone obrażenia do końca walki. Zdolność ta jest nieoceniona podczas starć z najsilniejszymi przeciwnikami.
Statystyki:
Atrybuty:
Atak prewencyjny
: Minotaur wyprowadza kontratak zanim napastnik zdąży uderzyć.
Uczeń Malassy
: daje 10% odporność na Magię Ciemności, lecz naznacza 10% wrażliwością na Magię Światła. Zaklęcia leczące zadają obrażenia wrogim stworzeniom Lochu.
Waleczny duch
: każdy wyprowadzony przez Minotaura atak zwiększa jego morale o 6 punktów aż do limitu 30 punktów. Efektu tego nie można aktywować za pomocą odwetu ani nie podlega on rozproszeniu.
Jednostka żyjąca