Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry Stronghold zawiera szczegółowy opis przejścia całej kampanii wojennej, opis wszystkich jednostek i machin oblężniczych, przydatne rady, w jaki sposób być popularnym wśród kmieci.
Twierdza - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Twierdza to wyprodukowana przez studio FireFly strategia łącząca elementy RTS oraz gry ekonomicznej. Akcja osadzona została w czasach Średniowiecza. Gracz wciela się w jednego z możnowładców, walczących o ziemie, zaszczyty i wpływy. Kluczowymi elementami rozgrywki są budowa zamków i umocnień obronnych oraz rekrutacja armii. Tytuł cechuje się m.in. atrakcyjną oprawą wizualną oraz zaawansowanymi skryptami Sztucznej Inteligencji.
Gra Stronghold, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2001 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 82
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=130
Popularność
Jak uniknąć problemów i podnieść podatki?
Jak być najpopularniejszym Lordem w królestwie?
Objaśnienia
Misja I - Lizanie ran
Misja II - Wykończenie fortu
Misja III - Jak pozbyć się wilków
Misja IV - Podglądanie z ukrycia
Misja V - Między młotem a kowadłem
Misja VI - Propozycja Szczura
Misja VII - Przełamane oblężenie
Misja VIII - Handel z diabłem
Misja IX - Ostatnia walka Szczura
Misja X - Polowanie na węża
Misja XI - Pierwsza krew
Misja XII - Okup
Misja XIII - Oczy Węża
Misja XIV - Górska przełęcz
Misja XV - Wytyczając nowy szlak
Misja XVI - Odwrót z bronią w ręku
Misja XVII - Wędzony boczek wieprzowy
Misja XVIII - Koniec Wieprza
Misja XIX - Wilk w klatce
Misja XX - Lament i zgrzytanie zębów
Misja XXI - Ostateczna pomsta
Witam w poradniku do znakomitej strategii Twierdza. Gra jest tak niepowtarzalna, że pył czasu nie jest w stanie jej przykryć, i za każdym razem, gdy do niej wracam wyśmienicie się bawię. Nieskomplikowana z dobrze wyważonymi elementami ekonomicznymi - to wszystko, czego potrzebuje gra, by sprawiała wiele radości. Dodatkowo produkt ten oferuje możliwość stawiania wielkich, silnych i pięknych fortec, dając architektowi (czyli Tobie) wiele satysfakcji.
W poradniku zawarłem szczegółowy opis przejścia całej kampanii wojennej, opisałem wszystkie jednostki i machiny oblężnicze. Ponadto przedstawiłem, w jaki sposób być popularnym wśród kmieci i postarałem się o to, by porady twórców gry były bardziej przydatne.
Interface stworzony do gry jest niezwykle prosty i intuicyjny. Składa się z dwóch paneli. Pierwszy jest zawsze widoczny u dołu ekranu (chyba że go ukryjemy, ale o tym za chwilę) i z opcji, które pojawiają się po wciśnięciu prawego przycisku myszy.
Z tego panelu korzystać będziemy najczęściej, żeby nie powiedzieć cały czas. Znajdują się na nim wszystkie obiekty (7) jakie możemy wznieść, oraz różnego rodzaju przedmioty i wynalazki jak "wilcze doły" czy "rzeka ognia". W miejscu oznaczonym 8 znajduje się kilka bardzo przydatnych opcji, między innymi kasowanie i cofnięcie ostatniego ruchu. Punkt 9 rzecz jasna wskazuje mapę, a 10 księgę nadwornego skryby, to właśnie klikając na ostatnim elemencie zmienia się widok panelu na przedstawiony poniżej.
Tu zawarte są wszystkie statystyki naszego zamku. Jaką aktualnie mam popularność, ile zmagazynowano jedzenia, kamienia i innych surowców. Wykresy o stanie ludności oraz ilość armii. Radzę często tu zaglądać i kontrolować przede wszystkim popularność.
Ten bardzo przydatny element jak już wcześniej wspomniałem pojawia się po wciśnięciu i przytrzymaniu prawego przycisku myszy. Został on stworzony do użycia podczas potyczek, ponieważ tu zmieniać będziemy widok. Opcja pierwsza chowa główny panel i tym samym powiększa obraz środowiska. Druga spłaszcza wysokie elementy, trzecia obraca rzut kamery, a czwarta oddala widok.
W Twierdzy występuje podział część militarną i ekonomiczną.
Jeśli chodzi o część militarną to mamy tu następujące opcje rozgrywki:
Kampania
- jest to typowe rozwiązanie dla gier strategicznych. Do rozegrania mamy 21 misji, a walczymy w sumie przeciwko 4 przeciwnikom. Cechą charakterystyczną tej opcji jest fabuła łącząca wszystkie scenariusze w jedną całość. W dalszej części tekstu znajdziecie charakterystyki wszystkich scenariuszy.
Przeprowadź oblężenie
- bardzo ciekawa opcja, pozwalająca na bezpośrednie przejście do konkretów. Nic nie trzeba budować. Na początku należy zadeklarować się czy chcemy oblegać czy bronić zamku. Najfajniejsze jest to, że zamki występujące w tym typie rozgrywki to autentyczne budowle.
Przeprowadź inwazję
- od poprzedniej opcji różni się tym, że trzeba odeprzeć kilka ataków, można modernizować posiadany zamek, a w niektórych wypadkach wybudować go. W tym przypadku pojawiają się także dodatkowe zadania do wypełnienia.
Tryb gry wieloosobowej
- myślę, że wyjaśnienia są zbędne.
Część ekonomiczna to:
Kampania ekonomiczna
- cele militarne są nieistotne. Najważniejszy jest rozwój państwa. Zadania, jakie pojawiają się w tej części są zróżnicowane, ale jak napisałem wcześniej zawsze mają związek z czystą ekonomią (gromadzenie towaru, przyrost populacji). Jest 5 takich misji.
Misje ekonomiczne
- pojedyncze misje, w których podobnie jak poprzednio rozbudowujemy naszą gospodarkę i osiągamy kolejne pułapy rozwoju.
Swobodne budowanie
- zupełnie bezstresowy scenariusz. Nie ma przeciwników, zadań do wykonania. Po prostu budujemy i rozwijamy państwo dla własnej przyjemności. Ten scenariusz nadaje się znakomicie do przetestowania swych umiejętności i wypróbowania budynków i jednostek.
Lord Wełnowór - to twój prawdziwy i zaufany sprzymierzeniec i doradca. Kiedy Twój ojciec został podstępnie zamordowany Wełnowór przygarną Cię pod swe skrzydła i otoczył opieką. To bardzo rozważny i roztropny człowiek. Będzie pohamowywał Cię, gdy w swym młodzieńczym zapale zapomnisz o rozsądku. Dzięki jego wyważonym i ostrożnym radom nieraz unikniesz poważnych kłopotów. Jeśli musi wybierać między nieprzemyślaną akcją, a zatrzymaniu się w miejscu, zawsze wybierze to drugie.
Sir Długoręki - ten odważny rycerz do kompletne przeciwieństwo Wełnowora. Jest typowym żołnierzem, dla którego najlepszym argumentem w dyskusji jest miecz i spalone wsie wroga. Jest Ci całkowicie oddany i jeśli chwila będzie tego wymagała pójdzie za Tobą w ogień. Jeśli szukasz rady słuchaj raczej Wełnowora, gdyż Długoręki to straszny gwałtownik bez przerwy palący się do wojaczki.
Szczur - dorastał jako jedyne dziecko na ziemiach należących do rodu De Puce. Książę okazał swą łaskawość matce Szczura, gwarantując jej, że nigdy nie będzie zmuszona płacić podatków, a pieniędzy będzie miała tyle, że nie zabraknie jej na wydatki. Pewnego dnia do ich domu przybył posłaniec, który oznajmił, że ojcem Szczura był ten sam książę De Puce, u którego jego matka służyła przez pewien czas. Wydarzył się nieszczęśliwy wypadek, który sprawił, że Szczur z zera stał się panem. Rodzina De Puce wracając z wakacji zginęła w tragicznym wypadku na morzu. Po pewnym czasie okazało się, że jedynym dziedzicem jest właśnie Szczur.
Młody książę jest pochlipującym, skamlącym typkiem. Każde niepowodzenie sprawia, że traci on zimną krew i nie potrafi sobie poradzić w decydujących momentach. Kiedy będziesz podbijał kolejne, należące do niego krainy zacznie się coraz bardziej denerwować.
W zasadzie każdy lekceważy Szczura. Kiedy uda się mu odnieść choćby najdrobniejsze zwycięstwo, będzie się puszył niczym kogut.
Pierwszymi jednostkami armii Szczura, jakie na Ciebie uderzą będą łucznicy. Przybywają w małych grupach i są bardzo łatwi do pokonania. W późniejszych scenariuszach będzie podsyłał włóczników, którzy tym razem przybędą w większych grupach stanowiących poważniejsze zagrożenie. Jeśli nie uda się ich w porę powstrzymać potrafią narobić szkód. Kilka razy jego oddziały pojawiają się w towarzystwie taranów. Przygotuj się wtedy na wyłom w ścianie bądź dwóch. To nic poważnego, a jednostki Szczura nie są potęgą, której należy się obawiać. Oczywiście błędem byłoby ich całkowite lekceważenie, ale nie ma powodów do większego strachu.
W grze Szczur pojawia się po raz pierwszy w trzecim scenariuszu (Jak pozbyć się wilków), ale tak naprawdę poznacie się w czwartym (Podglądanie z ukrycia). Później na jakiś czas zniknie, aby ponownie wypłynąć w dziewiątym scenariuszu (Ostatnia walka Szczura).
Wąż - początkowo był namiestnikiem jednej z najbogatszych prowincji, gdzie żył sobie jak pączek w maśle, wydając pieniądze zdobyte w nielegalny sposób. Wąż wykombinował sobie, ze nie będzie odprowadzał do centralnej kasy ściąganych podatków. Niestety król wpadł na ślad jego nadużyć i postanowił zesłać go do "nowych kolonii". W czasie jednej z pierwszych potyczek z Twoim ojcem stracił oko. Poprzysiągł sobie wtedy, że nie spocznie dopóki głowy wszystkich członków Twej rodziny nie zostaną zatknięte na włóczniach wokół jego domostwa.