Twierdza - poradnik do gry - Krzysztof "Hitman" Żołyński, Łukasz "Crash" Kendryna - ebook

Twierdza - poradnik do gry ebook

Łukasz "Crash" Kendryna, Krzysztof "Hitman" Żołyński

4,3

Opis

Poradnik do gry Stronghold zawiera szczegółowy opis przejścia całej kampanii wojennej, opis wszystkich jednostek i machin oblężniczych, przydatne rady, w jaki sposób być popularnym wśród kmieci.

Twierdza - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Misja XV - Wytyczając nowy szlak (Kampania)
  • Misja XII - Okup (Kampania)
  • Misja X - Polowanie na węża (Kampania)
  • Główni bohaterowie
  • Misja XIV - Górska przełęcz (Kampania)
  • Rodzaje misji
  • Misja XI - Pierwsza krew (Kampania)
  • Jednostki
  • Misja IX - Ostatnia walka Szczura (Kampania)
  • Przydatność i koszt jednostek

Informacja o grze

Twierdza to wyprodukowana przez studio FireFly strategia łącząca elementy RTS oraz gry ekonomicznej. Akcja osadzona została w czasach Średniowiecza. Gracz wciela się w jednego z możnowładców, walczących o ziemie, zaszczyty i wpływy. Kluczowymi elementami rozgrywki są budowa zamków i umocnień obronnych oraz rekrutacja armii. Tytuł cechuje się m.in. atrakcyjną oprawą wizualną oraz zaawansowanymi skryptami Sztucznej Inteligencji.

Gra Stronghold, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2001 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 82

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
4,3 (3 oceny)
2
0
1
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Twierdzaporadnik ‌do ‌gry

autorzy: Krzysztof "Hitman" ‌Żołyński, Łukasz "Crash" Kendryna

Wydawnictwo ‌© ‌GRY-Online S.A. Wszelkie prawa ‌zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie ‌całości lub fragmentu niniejszej ‌publikacji w jakiejkolwiek ‌postaci ‌jest ‌zabronione bez ‌pisemnego ‌zezwolenia GRY-Online ‌S.A.

Prawa do ‌użytych w tej publikacji ‌tytułów, ‌nazw własnych, zdjęć, ‌znaków ‌towarowych i ‌handlowych, itp. należą ‌do ich ‌prawowitych właścicieli.

Publikacja ‌przeznaczona jest wyłącznie do ‌użytku prywatnego. ‌Nie ‌może być sprzedawana, ‌odsprzedawana lub udostępniana ‌publicznie osobom trzecim bez ‌pisemnej ‌zgody ‌GRY-Online S.A.

Ilustracja ‌na okładce - ‌wykorzystana ‌za zgodą © Shutterstock ‌Images LLC. Wszelkie prawa ‌zastrzeżone. Zgoda na ‌wykorzystanie wizerunku ‌podpisana ‌z Shutterstock, ‌Inc.

Poradnik ‌w ‌wersji WWW ‌znajdziesz na ‌stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=130

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Interface

Rodzaje misji

Główni bohaterowie

Jednostki

Przydatność ‌i koszt jednostek

Machiny oblężnicze

Budynki

Porady

Popularność

Jak ‌uniknąć problemów i ‌podnieść podatki?

Jak ‌być ‌najpopularniejszym Lordem w królestwie?

Kampania

Objaśnienia

Misja ‌I ‌- Lizanie ‌ran

Misja ‌II ‌- Wykończenie ‌fortu

Misja III - Jak ‌pozbyć się ‌wilków

Misja ‌IV - Podglądanie ‌z ukrycia

Misja V - ‌Między młotem a kowadłem

Misja ‌VI - Propozycja ‌Szczura

Misja VII ‌- Przełamane ‌oblężenie

Misja VIII - Handel ‌z diabłem

Misja IX ‌- Ostatnia ‌walka Szczura

Misja ‌X - ‌Polowanie na węża

Misja ‌XI - ‌Pierwsza ‌krew

Misja XII - Okup

Misja ‌XIII - ‌Oczy Węża

Misja ‌XIV - Górska ‌przełęcz

Misja XV - ‌Wytyczając nowy szlak

Misja XVI - Odwrót z bronią w ręku

Misja XVII - Wędzony boczek wieprzowy

Misja XVIII - Koniec Wieprza

Misja XIX - Wilk w klatce

Misja XX - Lament i zgrzytanie zębów

Misja XXI - Ostateczna pomsta

Kampania ekonomiczna

Misje ekonomiczne

Wstęp

Witam w poradniku do znakomitej strategii Twierdza. Gra jest tak niepowtarzalna, że pył czasu nie jest w stanie jej przykryć, i za każdym razem, gdy do niej wracam wyśmienicie się bawię. Nieskomplikowana z dobrze wyważonymi elementami ekonomicznymi - to wszystko, czego potrzebuje gra, by sprawiała wiele radości. Dodatkowo produkt ten oferuje możliwość stawiania wielkich, silnych i pięknych fortec, dając architektowi (czyli Tobie) wiele satysfakcji.

W poradniku zawarłem szczegółowy opis przejścia całej kampanii wojennej, opisałem wszystkie jednostki i machiny oblężnicze. Ponadto przedstawiłem, w jaki sposób być popularnym wśród kmieci i postarałem się o to, by porady twórców gry były bardziej przydatne.

Interface

Interface stworzony do gry jest niezwykle prosty i intuicyjny. Składa się z dwóch paneli. Pierwszy jest zawsze widoczny u dołu ekranu (chyba że go ukryjemy, ale o tym za chwilę) i z opcji, które pojawiają się po wciśnięciu prawego przycisku myszy.

Interface Główny

Z tego panelu korzystać będziemy najczęściej, żeby nie powiedzieć cały czas. Znajdują się na nim wszystkie obiekty (7) jakie możemy wznieść, oraz różnego rodzaju przedmioty i wynalazki jak "wilcze doły" czy "rzeka ognia". W miejscu oznaczonym 8 znajduje się kilka bardzo przydatnych opcji, między innymi kasowanie i cofnięcie ostatniego ruchu. Punkt 9 rzecz jasna wskazuje mapę, a 10 księgę nadwornego skryby, to właśnie klikając na ostatnim elemencie zmienia się widok panelu na przedstawiony poniżej.

Interface Główny - drugi

Tu zawarte są wszystkie statystyki naszego zamku. Jaką aktualnie mam popularność, ile zmagazynowano jedzenia, kamienia i innych surowców. Wykresy o stanie ludności oraz ilość armii. Radzę często tu zaglądać i kontrolować przede wszystkim popularność.

Ten bardzo przydatny element jak już wcześniej wspomniałem pojawia się po wciśnięciu i przytrzymaniu prawego przycisku myszy. Został on stworzony do użycia podczas potyczek, ponieważ tu zmieniać będziemy widok. Opcja pierwsza chowa główny panel i tym samym powiększa obraz środowiska. Druga spłaszcza wysokie elementy, trzecia obraca rzut kamery, a czwarta oddala widok.

Rodzaje misji

W Twierdzy występuje podział część militarną i ekonomiczną.

Jeśli chodzi o część militarną to mamy tu następujące opcje rozgrywki:

Kampania

- jest to typowe rozwiązanie dla gier strategicznych. Do rozegrania mamy 21 misji, a walczymy w sumie przeciwko 4 przeciwnikom. Cechą charakterystyczną tej opcji jest fabuła łącząca wszystkie scenariusze w jedną całość. W dalszej części tekstu znajdziecie charakterystyki wszystkich scenariuszy.

Przeprowadź oblężenie

- bardzo ciekawa opcja, pozwalająca na bezpośrednie przejście do konkretów. Nic nie trzeba budować. Na początku należy zadeklarować się czy chcemy oblegać czy bronić zamku. Najfajniejsze jest to, że zamki występujące w tym typie rozgrywki to autentyczne budowle.

Przeprowadź inwazję

- od poprzedniej opcji różni się tym, że trzeba odeprzeć kilka ataków, można modernizować posiadany zamek, a w niektórych wypadkach wybudować go. W tym przypadku pojawiają się także dodatkowe zadania do wypełnienia.

Tryb gry wieloosobowej

- myślę, że wyjaśnienia są zbędne.

Część ekonomiczna to:

Kampania ekonomiczna

- cele militarne są nieistotne. Najważniejszy jest rozwój państwa. Zadania, jakie pojawiają się w tej części są zróżnicowane, ale jak napisałem wcześniej zawsze mają związek z czystą ekonomią (gromadzenie towaru, przyrost populacji). Jest 5 takich misji.

Misje ekonomiczne

- pojedyncze misje, w których podobnie jak poprzednio rozbudowujemy naszą gospodarkę i osiągamy kolejne pułapy rozwoju.

Swobodne budowanie

- zupełnie bezstresowy scenariusz. Nie ma przeciwników, zadań do wykonania. Po prostu budujemy i rozwijamy państwo dla własnej przyjemności. Ten scenariusz nadaje się znakomicie do przetestowania swych umiejętności i wypróbowania budynków i jednostek.

Główni bohaterowie

Sprzymierzeńcy

Lord Wełnowór - to twój prawdziwy i zaufany sprzymierzeniec i doradca. Kiedy Twój ojciec został podstępnie zamordowany Wełnowór przygarną Cię pod swe skrzydła i otoczył opieką. To bardzo rozważny i roztropny człowiek. Będzie pohamowywał Cię, gdy w swym młodzieńczym zapale zapomnisz o rozsądku. Dzięki jego wyważonym i ostrożnym radom nieraz unikniesz poważnych kłopotów. Jeśli musi wybierać między nieprzemyślaną akcją, a zatrzymaniu się w miejscu, zawsze wybierze to drugie.

Sir Długoręki - ten odważny rycerz do kompletne przeciwieństwo Wełnowora. Jest typowym żołnierzem, dla którego najlepszym argumentem w dyskusji jest miecz i spalone wsie wroga. Jest Ci całkowicie oddany i jeśli chwila będzie tego wymagała pójdzie za Tobą w ogień. Jeśli szukasz rady słuchaj raczej Wełnowora, gdyż Długoręki to straszny gwałtownik bez przerwy palący się do wojaczki.

Wrogowie

Szczur - dorastał jako jedyne dziecko na ziemiach należących do rodu De Puce. Książę okazał swą łaskawość matce Szczura, gwarantując jej, że nigdy nie będzie zmuszona płacić podatków, a pieniędzy będzie miała tyle, że nie zabraknie jej na wydatki. Pewnego dnia do ich domu przybył posłaniec, który oznajmił, że ojcem Szczura był ten sam książę De Puce, u którego jego matka służyła przez pewien czas. Wydarzył się nieszczęśliwy wypadek, który sprawił, że Szczur z zera stał się panem. Rodzina De Puce wracając z wakacji zginęła w tragicznym wypadku na morzu. Po pewnym czasie okazało się, że jedynym dziedzicem jest właśnie Szczur.

Młody książę jest pochlipującym, skamlącym typkiem. Każde niepowodzenie sprawia, że traci on zimną krew i nie potrafi sobie poradzić w decydujących momentach. Kiedy będziesz podbijał kolejne, należące do niego krainy zacznie się coraz bardziej denerwować.

W zasadzie każdy lekceważy Szczura. Kiedy uda się mu odnieść choćby najdrobniejsze zwycięstwo, będzie się puszył niczym kogut.

Pierwszymi jednostkami armii Szczura, jakie na Ciebie uderzą będą łucznicy. Przybywają w małych grupach i są bardzo łatwi do pokonania. W późniejszych scenariuszach będzie podsyłał włóczników, którzy tym razem przybędą w większych grupach stanowiących poważniejsze zagrożenie. Jeśli nie uda się ich w porę powstrzymać potrafią narobić szkód. Kilka razy jego oddziały pojawiają się w towarzystwie taranów. Przygotuj się wtedy na wyłom w ścianie bądź dwóch. To nic poważnego, a jednostki Szczura nie są potęgą, której należy się obawiać. Oczywiście błędem byłoby ich całkowite lekceważenie, ale nie ma powodów do większego strachu.

W grze Szczur pojawia się po raz pierwszy w trzecim scenariuszu (Jak pozbyć się wilków), ale tak naprawdę poznacie się w czwartym (Podglądanie z ukrycia). Później na jakiś czas zniknie, aby ponownie wypłynąć w dziewiątym scenariuszu (Ostatnia walka Szczura).

Wąż - początkowo był namiestnikiem jednej z najbogatszych prowincji, gdzie żył sobie jak pączek w maśle, wydając pieniądze zdobyte w nielegalny sposób. Wąż wykombinował sobie, ze nie będzie odprowadzał do centralnej kasy ściąganych podatków. Niestety król wpadł na ślad jego nadużyć i postanowił zesłać go do "nowych kolonii". W czasie jednej z pierwszych potyczek z Twoim ojcem stracił oko. Poprzysiągł sobie wtedy, że nie spocznie dopóki głowy wszystkich członków Twej rodziny nie zostaną zatknięte na włóczniach wokół jego domostwa.