Fantasy Wars - poradnik do gry - Karol "Karolus" Wilczek - ebook

Fantasy Wars - poradnik do gry ebook

Karol "Karolus" Wilczek

0,0

Opis

Poradnik do gry „Fantasy Wars” to opis przejścia poszczególnych misji. Zawiera szczegółowe mapy z najważniejszymi miejscami oraz rozmieszczeniem wojsk przeciwnika. W każdej misji podany jest sposób rozwiązania zarówno zadań głównych jak i dodatkowych.

Fantasy Wars - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Misja 8 - Skrzydła Versonu (Ludzie)
  • Misja 6 - Ziemie rycerzy (Orkowie)
  • Misja 10 - Krwawe fale (Ludzie)
  • Misja 7 - Generałowie Leranse (Ludzie)
  • Misja 6 - Równiny Leranse (Ludzie)
  • Misja 5 - Los Freiburga (Ludzie)
  • Misja 4 - Powrót do Derenhalle (Ludzie)
  • Misja 3 - Ratunek w ostatniej chwili (Ludzie)
  • Misja 2 - Wiatr w oczy (Ludzie)
  • Misja 1 - Wiatr na stepach (Ludzie)

Informacja o grze

Fantasy Wars to klasyczna strategia, osadzona w klimatach fantasy. Rozgrywka prowadzona jest w systemie turowym. Tytuł ten pod wieloma względami przypomina więc słynne serie Heroes of Might & Magic czy też Disciples.

Gra Fantasy Wars, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 56

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne


Fantasy Warsporadnik do gry

autor: Karol "Karolus" Wilczek

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=752

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Porady

Legenda

Ludzie

Misja 1 - Wiatr na stepach

Misja 2 - Wiatr w oczy

Misja 3 - Ratunek w ostatniej chwili

Misja 4 - Powrót do Derenhalle

Misja 5 - Los Freiburga

Misja 6 - Równiny Leranse

Misja 7 - Generałowie Leranse

Misja 8 - Skrzydła Versonu

Misja 9 - Opuszczone miasto

Misja 10 - Krwawe fale

Orkowie

Misja 1 - Podbicie goblinów

Misja 2 - Zwiad bojem

Misja 3 - Łączenie w całość

Misja 4 - Upadek Irandu

Misja 5 - Upadek Freiburga

Misja 6 - Ziemie rycerzy

Misja 7 - Wojna w przestworzach

Misja 8 - Pułapka na króla

Misja 9 - Upadek Versonu

Misja 10 - Ku ostatniemu morzu

Elfy

Misja 1 - Tajna misja

Misja 2 - Ofris

Misja 3 - Zdemaskowanie

Misja 4 - Przełom

Misja 5 - Rycerze Miecza

Misja 6 - Zemsta Ugrauma

Misja 7 - W akcie desperacji

Misja 8 - Ostatnia bitwa

Wstęp

Witam w nieoficjalnym poradniku do gry Fantasy Wars. W niniejszym tekście skupiłem się przede wszystkim na opisie poszczególnych misji. Znajdziesz tu szczegółowe mapy z najważniejszymi miejscami oraz rozmieszczeniem wojsk przeciwnika. W każdej misji podany jest sposób rozwiązania zarówno zadań głównych jak i dodatkowych. Możesz również sprawdzić, jaka nagroda czeka za podbicie danej miejscowości i przez jaką obronę będziesz musiał się tam przebić. Polecam przeczytanie działu "Porady", w którym zamieściłem podstawowe wskazówki, pomocne szczególnie na początku gry. Mam nadzieję, że poradnik okaże się przydatny i pozwoli z przyjemnością zagłębić się w świat Fantasy Wars.

Karol "Karolus" Wilczek

Porady

Porady

Fantasy Wars to przede wszystkim gra taktyczna. Każdy Twój ruch musi być przemyślany, a wszystkie właściwości terenu i umiejętności pojedynczych oddziałów odpowiednio wykorzystane. Jeżeli poślesz swoje wojsko na przeciwnika "bez ładu i składu", na pewno przegrasz. Gra jest dosyć trudna, więc nie przejmuj się tym, że prawdopodobnie będziesz po kilka razy powtarzać tę samą misję.

Teren:

W tej grze niezwykle istotny jest teren, po którym poruszają się oddziały. Świat Fantasy Wars pełen jest różnorakich krajobrazów: równin, wzgórz, lasów, rzek, bagien, wiosek, miast itd. Każdy z oddziałów w zależności od tego, na jakim terenie aktualnie się znajduje, dostaje bonusy lub kary do ataku i obrony. Konnica w lesie walczy gorzej, natomiast zwiadowcy czują się tam jak ryba w wodzie. Premie za teren pokazują się, kiedy - mając wybrany oddział - najeżdżasz myszką na miejsce, w które chcesz się udać. Dowiedz się, jakie rodzaje wojsk preferują dane tereny, a gdzie otrzymają one największe kary i wykorzystuj to podczas bitew. Staraj się również wyprowadzać nieprzyjaciela w pole, czyli na nieodpowiedni dla niego teren. Największe kary dostają zazwyczaj oddziały znajdujące się w rzece lub na bagnach. Jest to doskonały moment do zaatakowania ich. Sam też musisz pamiętać o tym, że przeprawa przez rzekę może się dla Ciebie skończyć fatalnie, jeżeli po drugiej stronie czekają oddziały przeciwnika. Od terenu zależy także szybkość poruszania się. Oddziały takie jak np. zwiadowcy przyzwyczajone są praktycznie do każdego rodzaju terenu i niezależnie od tego, czy muszą przejść przez las, równinę czy też dzicz, będą szły podobnym tempem. Konni rycerze czują się za to dobrze jedynie na równinach i jakikolwiek inny teren znacznie ich spowolni. Podsumowując - od tego, w jaki sposób wykorzystasz otoczenie, może zależeć wynik niejednej bitwy.

Doświadczenie:

Kolejnym niezwykle istotnym aspektem gry jest zdobywane doświadczenie. Punkty doświadczenia przydzielane są zarówno bohaterom jak i zwykłym jednostkom. Jedyna różnica polega na tym, że bohaterowie mogą dojść do 10, a zwyczajne oddziały maksymalnie do 5 poziomu. Przy każdym awansie wybieramy jeden z trzech dostępnych zwojów, czyli po prostu umiejętności. W ten sposób możemy jeszcze bardziej wyspecjalizować swoje oddziały. Z każdym poziomem wzrasta również umiejętność obrony i ataku. Pamiętaj o tym, że Twoja armia przechodzi z misji do misji, co powoduje, że doświadczone oddziały są jeszcze cenniejsze. Różnica między weteranami, a nowicjuszami jest ogromna, dlatego musisz wyjątkowo dbać o doświadczone jednostki.

Wskazówki i informacje:

Zaklęcia mają nieograniczony zasięg.

Korzystaj z umiejętności specjalnych bohaterów i oddziałów.

Zostaw łuczników i kuszników za pozostałymi oddziałami, aby dać im wsparcie strzeleckie.

Zastawiaj zasadzki zwiadowcami i uważaj na pułapki zastawione na Ciebie.

Wysyłaj zwiadowców lub jednostki latające na rozeznanie terenu.

Przekazanie artefaktu innej jednostce pomiędzy misjami jest darmowe.

Lecz swoje oddziały i uzupełniaj ich braki, kiedy w pobliżu nie ma wroga.

Rób przemyślane zakupy nowych oddziałów, ponieważ złota w grze jest niewiele.

Sprzedawaj niepotrzebne już jednostki.

Zwiedzaj planszę i zajmuj znajdujące się na niej miejscowości. Zawsze możesz znaleźć trochę złota lub nawet artefakt czy też chętny do przyłączenia się oddział.

Maksymalny początkowy limit jednostek w całej grze to 17.

Legenda

Legenda

Tekst:

100 $- ilość sztuk złota

100 PD - ilość zdobytych punktów doświadczenia

Kolor niebieski - artefakty i przedmioty magiczne

Kolor brązowy - wrogie oddziały

Kolor zielony - Twoje oddziały

"Pochyły tekst w cudzysłowie" - zadania

Lokacja(5) - cyfra w nawiasie wskazuje miejsce na mapie, w którym znajduje się dana lokacja, np. Hatdorf (1) oznacza, że miejscowość Hatdorf umieszczona jest na mapie pod numerem 1.

Czas misji i nagroda za jej ukończenie:

Przykład:

10 tur - ocena złota: 200 $, Halabardnicy, Hełm świętego

Powyższy opis mówi, że aby zakończyć misję z oceną złotą, musisz ją skończyć w nie więcej niż 10 tur, a nagrodą za ukończenie misji w takim czasie są: 200 sztuk złota, nowy oddział Halabardników oraz artefakt Hełm świętego.

Opis miejsc:

Lokacja(Oddział) - wrogi oddział, który znajduje się w danej lokacji

Przykład 1:

7. Wóz chorągwi De'Lein(Włócznicy) - 100 $; Mistrz Brennok; "Przejmij wóz De'Leina"

Powyższy opis mówi, że pod numerem 7 na mapie znajduje się wóz chorągwi De'Lein, który zajmowany jest przez wrogi oddział Włóczników. Wchodząc tam, dostaniesz 100 sztuk złota, dołączy do Ciebie Mistrz Brennok i wykonasz zadanie "Przejmij wóz De'Leina".

Przykład 2:

6. Pole bitwy - 50 PD; Płonący miecz; nowe zadanie: "Wyprowadź rycerzy"

Powyższy opis mówi, że pod numerem 6 na mapie znajduje się Pole bitwy, a wchodząc tam otrzymasz 50 punktów doświadczenia, artefakt Płonący miecz i nowe zadanie "Wyprowadź rycerzy".

Mapa:

Cyfra wskazuje ważne miejsca na mapie.

Pomarańczowym kolorem oznaczone są oddziały Orków. W tym przypadku GG oznacza Goblińskich grabieżców.

Niebieskim kolorem oznaczone są oddziały Ludzi. W tym przypadku OB oznacza Orły bojowe.

Zielonym kolorem oznaczone są oddziały Elfów. W tym przypadku SO oznacza Strażniczki ognia.