Total War: Rome II - poradnik do gry - "Asmodeusz" - ebook

Total War: Rome II - poradnik do gry ebook

Asmodeusz

4,0

Opis

Poradnik do gry Total War: Rome II przeznaczony jest głównie dla początkujących graczy, w szczególności tych, którzy stykają się po raz pierwszy z serią gier strategicznych Total War, lecz i bardziej doświadczeni generałowie znajdą w nim kilka interesujących informacji.

Poradnik został napisany w oparciu o poziom wyzwania: trudny. Stanowi on doskonałym balans pomiędzy niewymagającą pomyślunku sieczką jaką napotkamy na poziomie łatwym oraz skomplikowaną rozgrywką, pełną ostrożnych kalkulacji i ryzykownych zagrywek, którą spotkamy na poziomie legendarnym.

Poniższe opracowanie zawiera między innymi:

  • podstawowe informacje dla początkujących generałów
  • porady ułatwiające ukończenie Prologu
  • informacje dotyczące rozbudowy imperium wraz z przykładowymi prowincjami
  • opis formowania oraz działania armii, floty oraz wysłanników
  • opis starć taktycznych wraz z przykładami
  • opis frakcji
  • proponowane pierwsze kroki poszczególnych frakcji w kampanii

Poradnik do gry Total War: Rome II to kompendium przydatnych informacji. Opracowanie zawiera liczne porady, opisuje rozbudowę imperium wraz z przykładowymi prowincjami, a także formowanie i działanie armii, floty i wysłanników oraz taktykę starć.

Total War: Rome II - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Total War: Rome II - wymagania sprzętowe
  • Najważniejsze dostępne jednostki (Frakcje - Rzym)
  • Rozbudowa i rozwój prowincji (Mapa strategiczna)
  • Edykty (Mapa strategiczna)
  • Charakterystyka (Frakcje - Rzym)
  • Rodzaje budynków (Mapa strategiczna)
  • Charakterystyka (Frakcje - Icenowie)
  • Warunki zwycięstwa i pierwsze kroki (Frakcje - Rzym)
  • Polityka wewnętrzna (Polityka)
  • Najważniejsze dostępne jednostki (Frakcje - Icenowie)

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 145

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
4,0 (2 oceny)
1
0
1
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Total War: Rome IIporadnik do gry

autor: "Asmodeusz"

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1365

[email protected]

Spis treści

Total War: Rome II - poradnik do gry

Sterowanie

Pierwsze kroki

Prolog

Nowa kampania

Mapa strategiczna

Interfejs

Rozbudowa i rozwój prowincji

Edykty

Rodzaje budynków

Przykładowe prowincje

Wytyczne oraz misje

Handel i finanse

Technologia

Wojsko

Zarządzanie armią

Przemieszczanie oddziałów

Doświadczenie oddziałów; tradycje

Flota, transport drogą morską

Jednostki lądowe

Jednostki morskie

Bohaterowie

Czempion

Czempion - drzewko umiejętności

Dygnitarz

Dygnitarz - drzewko umiejętności

Szpieg

Szpieg - drzewko umiejętności

Wódz

Wódz - drzewko umiejętności

Walka

Interfejs

Kierowanie wojskiem

Mechanika

Pole walki

Przykładowe formacje i manewry

Walka na morzu

Polityka

Dyplomacja

Polityka wewnętrzna

Frakcje - Rzym

Charakterystyka

Warunki zwycięstwa i pierwsze kroki

Najważniejsze dostępne jednostki

Frakcje - Icenowie

Charakterystyka

Warunki zwycięstwa i pierwsze kroki

Najważniejsze dostępne jednostki

Frakcje - Macedonia

Charakterystyka

Warunki zwycięstwa i pierwsze kroki

Najważniejsze dostępne jednostki

Frakcje - Egipt

Charakterystyka

Warunki zwycięstwa i pierwsze kroki

Najważniejsze dostępne jednostki

Frakcje - Kartagina

Charakterystyka

Warunki zwycięstwa i pierwsze kroki

Najważniejsze dostępne jednostki

Frakcje - Swebowie

Charakterystyka

Warunki zwycięstwa i pierwsze kroki

Najważniejsze dostępne jednostki

Frakcje - Arwernowie

Charakterystyka

Warunki zwycięstwa i pierwsze kroki

Najważniejsze dostępne jednostki

Frakcje - Partia

Charakterystyka

Warunki zwycięstwa i pierwsze kroki

Najważniejsze dostępne jednostki

Frakcje - Pont

Charakterystyka

Warunki zwycięstwa i pierwsze kroki

Najważniejsze dostępne jednostki

Frakcje - Sparta

Charakterystyka

Warunki zwycięstwa i pierwsze kroki

Najważniejsze dostępne jednostki

Frakcje - Epir

Charakterystyka

Warunki zwycięstwa i pierwsze kroki

Najważniejsze dostępne jednostki

Frakcje - Ateny

Charakterystyka

Warunki zwycięstwa i pierwsze kroki

Najważniejsze dostępne jednostki

Total War: Rome II - wymagania sprzętowe

Total War: Rome II - poradnik do gry

Poradnik do gry Total War: Rome II przeznaczony jest głównie dla początkujących graczy, w szczególności tych, którzy stykają się po raz pierwszy z serią gier strategicznych Total War, lecz i bardziej doświadczeni generałowie znajdą w nim kilka interesujących informacji.

Poradnik został napisany w oparciu o poziom wyzwania: trudny. Stanowi on doskonałym balans pomiędzy niewymagającą pomyślunku sieczką jaką napotkamy na poziomie łatwym oraz skomplikowaną rozgrywką, pełną ostrożnych kalkulacji i ryzykownych zagrywek, którą spotkamy na poziomie legendarnym.

Poniższe opracowanie zawiera między innymi:

podstawowe informacje dla początkujących generałów

porady ułatwiające ukończenie Prologu

informacje dotyczące rozbudowy imperium wraz z przykładowymi prowincjami

opis formowania oraz działania armii, floty oraz wysłanników

opis starć taktycznych wraz z przykładami

opis frakcji

proponowane pierwsze kroki poszczególnych frakcji w kampanii

Sławomir "Asmodeusz" Michniewski (www.gry-online.pl)

Sterowanie

Kampania

Poruszanie kamerą

Obracanie kamery

Przybliżenie/oddalenie kamery

Na generała/osadę: zaznaczenie armii/miasta

Na ziemię: odznaczenie armii/miasta

Potwierdzenie akcji: rekrutacji/budowy/dyplomacji

Przemieszczenie zaznaczonej armii/floty

Koniec tury

Miasto: przegląd prowincji

Armia: widok armii

Miasto: szczegóły prowincji

Armia: szczegóły

Miasto: stwórz armię

Armia: werbunek

Miasto: werbuj wysłannika

Armia: wynajmij najemników

Frakcja

Wytyczne

Handel i finanse

Technologia

Dyplomacja

Przegląd strategiczny

Walka

Poruszanie kamerą

Obracanie kamery

Przybliżenie/oddalenie kamery

Na jednostkę: zaznaczenie oddziału

Na puste pole: odznaczenie oddziału

Przeciągnięcie: zaznaczenie kilku oddziałów

Na ziemię: rozkaz przemarszu

Na ziemię (dwuklik): bieg

Przeciągnięcie: reorganizacja szyku

Podświetlenie oddziałów i tras przemarszu wojsk

Pauza

Zmiana prędkości upływu czasu

Armia: przełącza między marszem a biegiem

Flota: przełącza między taranowaniem a abordażem

Włącza/wyłącza tryb zwarcia

Zatrzymuje oddział

Formowanie grupy pod klawiszem 1 (dostępne są grupy od 0 do 9)

Zaznaczenie grupy numer 1

Zablokowanie/odblokowanie grupy

Mapa taktyczna

Tryb kinowy

Pierwsze kroki

Przed rozpoczęciem gry

Zanim rozpoczniemy jakąkolwiek rozgrywkę polecam wybrać opcje graficzne z menu dostępnego po lewej stronie ekranu, a następnie przejść do opcji zaawansowanych. W tym miejscu interesują nas dwa elementy: rozmiar oddziału orazuruchom benchmark.

Pierwsza opcja pozwoli nam na zwiększenie ilości jednostek, jakie będziemy widzieli podczas bitwy. Po ustawieniu jej na poziomie ultra, nasze największe oddziały będą składały się ze 160 wojaków. Bitwy od razu wyglądają o wiele przyjemniej, gdy w starciach biorą udział tysiące żołnierzy zamiast marnych setek.

Druga opcja, uruchom benchmark, pozwala nam na przetestowanie naszych ustawień graficznych. Po zaznaczeniu jej i wybraniu gotowego filmiku (forest) możemy obejrzeć kilkuminutową animację, po której otrzymamy informacje o wydajności naszego komputera. Jeśli nie natrafiliśmy na problemy z wyświetlaniem grafiki, a cały filmik działał płynnie możemy przejść do właściwej rozgrywki. W przeciwnym przypadku proponuję odrobinę obniżyć wybrane przez nas opcje graficzne.

Prolog

Niezależnie od tego, czy z serią Total War jesteś od samego początku, czy też Rome II jest twoją pierwszą grą od Creative Assembly, polecam rozpocząć grę od rozegrania Prologu. Jest to fabularyzowana mini-kampania, która zaznajomi Ciebie ze sterowaniem zarówno w części taktycznej (poruszanie kamerą, przemieszczanie oddziałów, używanie zdolności specjalnych i formacji) jak i strategicznej (rekrutacja wojsk, wznoszenie nowych budynków, wybór trybów przemarszu).

Prolog

Oblężenie Kapui

Poniższy opis przejścia prologu nie ma za zadanie prowadzić gracza za rękę, lecz jedynie zapewnić szereg wskazówek oraz pomocnych informacji, które ułatwią pierwsze kroki w Total War: Rome II. Zaraz po rozpoczęciu gry zostaniemy przeniesieni na przedpola Kapui, gdzie naszym zadaniem będzie odciążenie zmęczonych obrońców i pokonanie najeźdźcy. Po zapoznaniu się z pracą kamery i podstawami sterowania wojskiem możemy wysłać nasze oddziały do walki. Proponuję zgrupować hastati pod jednym klawiszem, zaś triari trzymać osobno - już na samym początku wyślemy ich do walki z nacierającym od flanki oddziałem wroga. Hastati mogą natomiast pomóc naszemu sojusznikowi walczącemu w centrum wioski.

Po pokonaniu pierwszych oddziałów wroga otrzymamy kolejne zadanie - zniszczyć maszyny oblężnicze. Nic trudnego: ustawiamy nasze oddziały w linię i powoli poruszamy się w kierunku wroga. Zanim dojdzie do starcia, nasze oddziały miotające mogą rozpocząć ostrzał piechoty przeciwnika - zmiękczą ich odrobinę przed walką wręcz. Maszyny możemy zaatakować zarówno za pomocą naszych procarzy jak i jednego z oddziałów piechoty - decyzja należy do nas.

Czas wspomóc główne siły obrońców. Będziemy przekraczali rzekę poprzez znajdujący się nieopodal bród. Tym razem warto zostawić tutaj naszych triarii i ewentualnie jeden z rannych oddziałów hastati oraz obie grupy procarzy. Reszta naszej skromnej armii powinna pospieszyć z pomocą miastu. Triarii zetrą się z wrogą kawalerią, zaś główne siły z piechotą.

W międzyczasie dostaniemy do dyspozycji balistę. Wybierzemy ją zmieniając zakładkę składu armii na maszyny obronne; teraz wystarczy wycelować ją w dowolnego przeciwnika. Gra umożliwia nam ręczne celowanie maszynami (klawisz insert) ale nie polecam korzystać z tej opcji, gdyż tracimy wtedy kontrolę nad resztą armii.

Gdy pokonamy wrogą kawalerię nadejdą długo oczekiwane posiłki. Nasi sprzymierzeńcy wraz z pozostałymi nam przy życiu oddziałami bez większego problemu poradzą sobie z pozostałymi Samnitami. Po kilku minutach tylko Rzym pozostanie na placu boju.

Italia

Znajdziemy się na mapie Italii. Postępując zgodnie ze wskazaniami samouczka nauczymy się operować kamerą, przesuwać oddziały oraz rozbudowywać nasze miasta i uzupełniać armię. Po kilku turach nadejdzie kolejna armia Samnitów a my przeniesiemy się do kolejnej oskryptowanej walki.

Bitwa pod Wezuwiuszem

Tym razem naszym zadaniem będzie obrona przesmyku górskiego przed przeważającymi liczebnie oddziałami wroga. Starcie rozpoczniemy od wystawienia naszych oddziałów. Najlepiej podzielić piechotę na dwie grupy: 3x hastati oraz 3x hastati wraz z szermierzami a następnie ustawić ją w jednej długiej linii (jak na zdjęciu poniżej). Oddziały miotające powinny znaleźć się w kolejnej grupie przed naszymi głównymi siłami, zaś generał bezpośrednio za linią tarcz - będzie on zapobiegał szerzeniu się paniki wśród naszych oddziałów. Tak przygotowani możemy rozpocząć bitwę.

Pierwszy cel: przesunąć strzelców kilkadziesiąt metrów do przodu, na skraj wzgórza - dzięki temu będziemy mogli obserwować manewry wroga. W międzyczasie dołączy do nas kilka oddziałów Equites - podzielmy je na dwie grupy i umieśćmy na zalesionym pagórku po prawej stronie drogi. Tak przygotowani możemy czekać na nadejście sił wroga.

Samnici wyślą przeciwko nam własne oddziały miotające. Gdy zbliżą się one do naszej straży przedniej możemy uderzyć kawalerią. Koniecznie wydajmy rozkaz ataku na pojedyncze oddziały; dzięki temu błyskawicznie zlikwidujemy wrażliwe na szarżę wojska wroga. Jeśli tylko zobaczymy ruch pośród głównych sił Samnitów będziemy musieli od razu wycofać kawalerię - przyda nam się w starciu z wrogimi włócznikami.

Czas przejąć inicjatywę. Jeśli Samnici nadal stoją w miejscu wykorzystajmy pozostałych przy życiu procarzy do ostrzelania ich - najlepiej celować w jednostki przeciwnika nie posiadające tarcz. Jeśli wytraciliśmy wszystkie oddziały konieczne będzie ruszenie naprzód naszą piechotą. Kawaleria powinna ciągle znajdować się na flance, daleko poza zasięgiem ataku Samnitów. Gdy dojdzie do starcia wręcz, nasza konnica powinna zajechać przeciwnika od tyłu i zaszarżować go. Nigdy nie atakujmy nią frontalnie włóczników! Po kilkuminutowej rzezi walka powinna zakończyć się naszym zwycięstwem. Jeśli ponieśliśmy klęskę polecam spróbować ponownie rozegrać to starcie, tym razem zwracając większą uwagę na poczynania naszej kawalerii i generała.

Salernum

Po przeniesieniu się na mapę Italii otrzymamy kolejny rozkaz - uderzyć na Salernum. Jeśli nie ponieśliśmy zbyt dużych strat możemy śmiało uderzyć na kolejne miasto (w przeciwnym przypadku lepiej odczekać turę, aż nasze wojska uleczą się). Niestety czas nagli, gdyż nasz skarbiec świeci pustkami - musimy jak najszybciej przejąć kolejną osadę.

Atak na Salernum również rozpoczniemy od wystawienia naszego wojska. Polecam zastosować podobny podział jak w poprzedniej bitwie. I tym razem siły wroga są liczne, lecz ich jakość jest znacznie gorsza niż w poprzednim starciu. Oddziały piechoty powinny zablokować oba możliwe przejścia w mieście, zaś procarze mogą śmiało rozpocząć ostrzał. Kawaleria powinna stać po obu stronach naszej formacji, gotowa do rajdu uliczkami miasta. Gdy tylko wrodzy włócznicy uderzą na nas, kontrujmy ich naszą piechotą. Jednocześnie rozkażmy kawalerii zaatakować odsłoniętą lekką piechotę wroga.

Jedna zdecydowana szarża powinna rozbić cały motłoch, pozostawiając jedynie kilka elitarnych oddziałów do dobicia. Możemy pokusić się o szarżę oddziałem generała; jest on równie skuteczny w walce co nasza konnica. Zwycięstwo w bitwie da nam pełną kontrolę nad osadą.

Kawaleria (prawa flanka) zaraz uderzy na znajdujący się w mieście motłoch.

Italia

Czas na trochę zarządzania państwem. Podnieśmy poziom doświadczenia bohatera (nie ma większego znaczenia, którą ścieżkę wybierzemy) oraz załóżmy nową armię w Rzymie i przemieśćmy ją do Velitrae. Nie musimy rekrutować oddziałów - generał wraz z lokalnym garnizonem bez problemu pokona buntowników. Pamiętajmy również o wybraniu kolejnej technologii - w pierwszej kolejności powinien to być podział na manipuły, później zaś wszystkie technologie oblężnicze pierwszego stopnia. Otrzymamy kolejne zadanie - zdobyć Buksentum.

Po ulepszeniu broni i pancerzy znajdujących się w Salernum oddziałów, możemy wysłać na pełne morze. Koniecznie załóżmy tutaj nową armię i od razu zrekrutujmy kilka oddziałów - o ile to możliwe wybierzmy trzy jednostki triarii. Teraz możemy zakończyć turę. Jak widać Samnici wyślą w naszym kierunku kolejne armie - kontynuujmy rekrutację wojska (hastati albo principes). W międzyczasie ruszmy naszymi transportowcami w kierunku Buksentum. Po drodze napotkamy niewielką flotę - warto połączyć obie grupy i uderzyć nimi na osadę.

Po pokonaniu pierwszej fali nadchodzących Samnitów w Salernum kontynuujmy rozbudowę armii. Kolejne trzy grupy triarii, principes lub nawet velites (razem dziewięć jednostek plus garnizon) powinny wystarczyć do odparcia każdego ataku. Skupmy się jednak na Buksentum: wysyłamy naszą flotę na miasto (wojska lądowe rozpoczną oblężenie), zaznaczamy okręty i wybieramy opcję szturmu. Jeśli posiadamy dużą przewagę liczebną możemy pozostawić starcie w rękach sztucznej inteligencji - decyzja należy do nas.

Po zdobyciu miasta będziemy mogli wynająć w nim szpiega i ruszyć nim w kierunku osad wroga. W międzyczasie nawiążemy kontakt z miastami Greckimi i rozpoczniemy z nimi handel, napełniając nasz prawie pusty skarbiec.

Bovianum

Teraz możemy ruszyć na wroga. Nasza armia stacjonująca w Salernum może śmiało rozpocząć oblężenie Malventum; legion stacjonujący w Buksentum powinien ruszyć na północ w kierunku Lucery. Będzie to punkt zborny naszych wojsk - poczekajmy tutaj na wojska z Salernum. W międzyczasie możemy zburzyć jeden z budynków i postawić na jego miejscu warsztat. Jako, że mamy dużo czasu, proponuję zbudować kilka baterii balist: 4-=6 powinno wystarczyć. Gdy już będziemy gotowi, możemy rozpocząć oblężenie Bovianum.

Pierwszym krokiem jest podsunięcie armii - nasze oddziały pomocnicze, nie posiadające balist powinny stanąć tuż poza zasięgiem miasta (czerwony obszar). Drugi legion może uderzyć bezpośrednio na Samnitów - jeśli dobrze ustawiliśmy pierwszą armię, to wesprze nas podczas starcia. Teraz pozostaje nam wybrać zestaw maszyn oblężniczych do wybudowania i odczekać turę.

To już ostatnie starcie prologu; musimy je rozegrać własnoręcznie. Jeśli posiadamy obie armie, powinniśmy mieć znaczną przewagę liczebną nad Samnitami. Rozstawmy nasze wojska, ustawmy balisty naprzeciwko murów i rozpocznijmy starcie. Balisty powinny zniszczyć wszystkie fortyfikacje wroga: wieże, mury i rozbić bramy. Gdy stwierdzimy, że powstałe wyłomy są wystarczające dla naszych wojsk, możemy rozpocząć szturm. W pierwszej linii powinny walczyć nasze najlepsze oddziały - rozbiją one obronę wroga torując drogę do miasta. Tutaj możemy albo wybić pozostałe jednostki Samnitów bądź też zająć trzy punkty w mieście. Niezależnie od naszej decyzji, misja zakończy się sukcesem!

Nowa kampania

Po zaznaczeniu opcji nowa kampania staniemy przed najważniejszym wyborem w grze: musimy zadecydować, którą frakcję zamierzamy poprowadzić do zwycięstwa. Frakcje pogrupowane zostały w różnego rodzaju kręgi kulturowe, które w przyszłości będą miały niebagatelne znaczenie podczas zawierania sojuszy z innymi nacjami. Warto też zapamiętać, że zarówno królestwa diadochów czyli Macedonia i Egipt, państwa greckie: Sparta, Epir i Ateny oraz jedno z cesarstw wschodu: Pont należą do kultury helleńskiej, stąd w większości przypadków kontakty miedzy nimi będą ułatwione.