Drakensang: The River of Time - atlas świata - poradnik do gry - Karol "Karolus" Wilczek - ebook

Drakensang: The River of Time - atlas świata - poradnik do gry ebook

Karol "Karolus" Wilczek

0,0

Opis

Atlas świata jest uzupełnieniem poradnika do gry Drakensang: The River of Time. Znajdują się w nim informacje na temat tworzenia postaci, magii, cudów i geomancji, a także towarzyszy, skarbów oraz rozmieszczenia kupców na terenie gry.

Drakensang: The River of Time - atlas świata - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Tworzenie postaci (Bohater)
  • Archetypy wojowników (1) (Bohater)
  • Nadoret (Nauczyciele)
  • Nadoret (Ukryte skarby)
  • Rozwój (Bohater)
  • Elfi Las (Ukryte skarby)
  • Fayris (Towarzysze)
  • Komora mytnicza (Ukryte skarby)
  • Cano (Towarzysze)
  • Hammerberg (Ukryte skarby)

Informacja o grze

Druga część klasycznego RPG z perspektywą trzeciej osoby, osadzonego w uniwersum fantasy znanym z systemu fabularnego The Dark Eye. W grze wyruszamy drużyną z miasta Nadoret na przygodę poprzedzającą wątki fabularne znane z pierwowzoru. Znów na naszej drodze stają magiczne postacie i stwory. Przemierzając nowe zakamarki Aventurii trafiamy też na nowe przedmioty, czy czary.

Gra Drakensang: The River of Time, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku klasycznych RPG. Tytuł wydany został w Polsce w 2010 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 66

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Drakensang: The River of TimeAtlas Świataporadnik do gry

autor: Karol "Karolus" Wilczek

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1035

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Bohater

Tworzenie postaci

Rozwój

Archetypy wojowników (1)

Archetypy wojowników (2)

Archetypy magów

Archetypy znawców natury

Archetypy łotrzyków

Umiejętności (1)

Umiejętności (2)

Umiejętności specjalne (1)

Umiejętności specjalne (2)

Umiejętności bojowe

Czary (1)

Czary (2)

Cuda

Rytuały geomantów

Towarzysze

Fayris

Jaakon

Cano

Forgrimm

Ardo

Ukryte skarby

Nadoret

Komora mytnicza

Elfi Las

Hammerberg

Hammerberg - Krasnoludzkie kopalnie

Ukryta przystań

Wąwóz

Zamek Nadoret

Rezerwat

Świątynia Efferda

Leże rzecznego smoka

Kupcy

Nadoret

Komora mytnicza i Elfi Las

Hammerberg

Rezerwat i Wyspa Zapomnienia

Nauczyciele

Nadoret

Komora mytnicza i Elfi Las

Hammerberg

Wąwóz i Wyspa Zapomnienia

Wprowadzenie

Niniejszy atlas świata jest uzupełnieniem poradnika do gry Drakensang: The River of Time. Został on podzielony na kilka działów:

1. Bohater: porady dotyczące wyboru głównego bohatera oraz jego późniejszego rozwoju. Szczegółowo są tutaj opisane archetypy, umiejętności, cechy oraz czary.

2. Towarzysze: opis postaci stanowiących drużynę głównego bohatera. Wyszczególnione są ich statystyki oraz silne i słabe strony.

3. Ukryte skarby: w wielu lokacjach można znaleźć ukryte skrzynie ze skarbami. W tym dziale są one oznaczone na mapach. Wypisana jest także ich zawartość.

4. Kupcy: ten dział prezentuje kupców według lokacji, w których przebywają. Znajdziecie tutaj mapy pomagające w znalezieniu handlarzy oraz opis ich asortymentu.

5. Nauczyciele: charakterystyka nauczycieli i mapy z zaznaczonym miejscem przebywania.

Karol "Karolus" Wilczek ( www.gry-online.pl)

Bohater

Tworzenie postaci

1. Wybór archetypu

Archetypy można podzielić na 4 kategorie: wojowników, łotrzyków, magów i znawców natury. Na początku zastanów się, która kategoria najbardziej odpowiada Twojemu stylowi gry. Następnie wybierz z niej jeden archetyp. Zwróć tylko uwagę na klasy towarzyszy, którzy stworzą Twoją drużynę. Są to: Złodziej, Najemnik, Łowczyni, Mag bitewny oraz Wojownik. Między Łowczynią, a Magiem bitewnym będziesz musiał wybierać, bo tylko jeden z nich może do Ciebie dołączyć. Z kolei Wojownik stanie się dostępny mniej więcej w połowie gry. Najlepiej nie korzystać dokładnie z tych samych archetypów, aby postacie się nie dublowały.

Tryb ekspercki.

Wyzerowanie punktów doświadczenia.

Podczas tworzenia własnego bohatera skorzystaj z trybu eksperckiego, a następnie wybierz opcję Wyzeruj. Dzięki temu od podstaw będziesz mógł wybrać statystyki swojego herosa.

2. Cechy

Będąc w trybie eksperckim, rozdziel najpierw punkty przeznaczone na cechy. Nie można ich wydać na nic innego, więc pamiętaj, aby wykorzystać wszystkie punkty. Każdy archetyp ma swoje mocne i słabe strony. Przykładowo Wojownikowi już na samym początku możesz rozwinąć Budowę do 16, ale Spryt już tylko do 12.

Odwaga (ODW) - Uniwersalna cecha bohatera. Przyda się każdemu, niezależnie od archetypu. Korzysta z niej spora ilość czarów.

Spryt (SPR) - Przyda się magom. Korzysta z niego spora ilość czarów oraz umiejętności. Poza tym zwiększa odporność na magię.

Intuicja (INT) - Korzysta z niej większość umiejętności. Przydatna zarówno dla magów (zapewnia więcej punktów Energii Astralnej i korzysta z niej spora ilość czarów) jak i wojowników, szczególnie tych walczących na dystans.

Charyzma (CHA) - Przyda się magom (zapewnia więcej punktów Energii Astralnej i korzysta z niej spora ilość czarów) oraz osobom, które specjalizują się w prowadzeniu rozmowy - czyli umiejętnościach społecznych.

Zręczność (ZRĘ) - Umiejętność potrzebna głównie łotrzykom oraz postaciom walczącym na dystans.

Zwinność (ZWI) - Cecha potrzebna bohaterom walczącym wręcz.

Budowa (BUD) - Odpowiada za punkty życia oraz wytrzymałości. Przyda się każdemu, ale przede wszystkim postaciom walczącym na pierwszej linii.

Siła (SI) - Siła przyda się każdemu, ale szczególnie potrzebna jest bohaterom walczącym wręcz.

Tabela pokazująca wpływ cech na wartości bazowe:

Wartość bazowa / Cecha

Odwaga

Spryt

Intuicja

Charyzma

Zręczność

Zwinność

Budowa

Siła

Zdrowie (ZD)

TAK

TAK

Energia Astralna (EA)

TAK

TAK

TAK

Wytrzymałość (WT)

TAK

TAK

TAK

Odporność na magię (OM)

TAK

TAK

TAK

Uniki (WU)

TAK

TAK

TAK

Atak (WA)

TAK

TAK

TAK

Parowanie (WP)

TAK

TAK

TAK

Walka dystansowa (WD)

TAK

TAK

TAK

Tabela pokazująca wpływ cech na umiejętności:

Umiejętność / Cecha

Odwaga

Spryt

Intuicja

Charyzma

Zręczność

Zwinność

Budowa

Siła

Fizyczne:

Skradanie się

TAK

TAK

TAK

Siła woli

TAK

TAK

TAK

Percepcja

TAK

TAK

Kradzież kieszonkowa

TAK

TAK

TAK

Krasnoludzki nos

TAK

TAK

Natury:

Wiedza o zwierzętach

TAK

TAK

TAK

Zielarstwo

TAK

TAK

TAK

Przetrwanie

TAK

TAK

TAK

Zastawianie pułapek

TAK

TAK

TAK

Wiedzy:

Cwaniactwo

TAK

TAK

TAK

Leczenie zatruć

TAK

TAK

TAK

Leczenie ran

TAK

TAK

TAK

Wiedza tajemna

TAK

TAK

Społeczne:

Uwodzenie

TAK

TAK

Etykieta

TAK

TAK

TAK

Targowanie się

TAK

TAK

TAK

Natura ludzka

TAK

TAK

TAK

Gadanina

TAK

TAK

TAK

Rzemieślnicze:

Alchemia

TAK

TAK

TAK

Łuczarstwo

TAK

TAK

TAK

Kowalstwo

TAK

TAK

TAK

Rozbrajanie pułapek

TAK

TAK

Otwieranie zamków

TAK

TAK

3. Umiejętności

Punktów przygody jest za mało, aby bohater mógł być dobry we wszystkim. Postać powinna specjalizować się w konkretnych dziedzinach. Warto też podejrzeć towarzyszy, którzy dołączą do drużyny i sprawdzić jakie oni posiadają umiejętności, aby ich nie dublować. Wystarczy, że w drużynie znajdzie się jedna postać potrafiąca zbierać rośliny, jeden złodziej okradający przechodniów, jeden kowal itd.

4. Umiejętności bojowe

Najlepiej wyspecjalizować bohatera tylko w jednym rodzaju broni. Dzięki temu stanie się on mistrzem w jej władaniu. Pamiętaj też o tym, aby nie szkolić się w broniach dwuręcznych, jeżeli w przyszłości chcesz używać tarczy.

5. Czary

Dla magów najważniejsze są zaklęcia. Dlatego też lepiej wydać punkty na nie, niż na przykład na umiejętność posługiwania się konkretną bronią. Pamiętaj też, aby grając magiem inwestować w punkty Energii Astralnej.

Rozwój

W Drakensangu zdobyte doświadczenie można od razu wydać na umiejętności, cechy itd. Osiągnięcie kolejnego poziomu podnosi z kolei maksymalne wartości statystyk. Przykładowo na 1 poziomie Wojownik może rozwinąć umiejętność walki mieczami do 6. Kiedy "wskoczy" na poziom 2, będzie mógł tę wartość zwiększyć do 7.

Na początku inwestuj punkty w umiejętności oraz zdrowie i energię astralną (dla magów). Dopiero po ich rozwinięciu podnoś swoje cechy (Siła, Budowa itd.). Dobrze rozwinięta umiejętność to taka, która wynosi 10. Podniesienie umiejętności do 15 sprawia, że osiągasz w niej mistrzostwo.

Niektórych umiejętności nie warto podnosić, aż do momentu, w którym okażą się zbyt niskie. Przykładowo za pomocą Wiedzy tajemnej identyfikuje się przedmioty. Nie warto jej podnosić, dopóki nie napotka się na przedmiot, którego nie da się zidentyfikować ze zbyt niską Wiedzą.

Jeżeli wiesz, że czeka Cię dużo walki, co zazwyczaj ma miejsce w zadaniach głównych - nie oszczędzaj punktów przygody. Zużyj wszystkie na statystyki przydatne podczas starć. Zwiększ ilość punkty życia, wytrzymałości, energii astralnej, Siłę woli, umiejętności bojowe itp.

Pamiętaj, że każdy bohater może uczyć się specjalnych umiejętności i zaklęć od nauczycieli. Za naukę trzeba płacić zarówno punktami przygody jak i złotem. Wybieraj więc tylko takie zdolności, które Ci się przydadzą.

Archetypy wojowników (1)

Archetypy wojowników

Uwaga! Statystyki archetypów są przedstawione po wyzerowaniu punktów przygody, czyli przedstawiają początkowe wartości bohaterów.

Wojownik

Silne cechy: ODW, BUD, SI

Słabe cechy: SPR, INT, ZRĘ

Zalecana broń: Miecz jednoręczny

Typowy wojownik, który świetnie włada jednoręcznymi mieczami. Potrafi poradzić sobie podczas rozmowy.

Umiejętności

Fizyczne: Skradanie się (0), Siła woli (1), Percepcja (1)

Natury: Brak

Wiedzy: Cwaniactwo (0), Leczenie ran (1)

Społeczne: Etykieta (1), Natura ludzka (1), Gadanina (0)

Rzemieślnicze: Brak

Broń

Zwarcie:

sztylety (1)

topory i buławy (1)

szable (0)

miecze (2)

miecze dwuręczne (0)

bijatyka (1)

Dystans:

broń miotana (1)

sztylety (1)

topory i buławy (1)

szable (0)

miecze (1)