Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Atlas świata jest uzupełnieniem poradnika do gry Drakensang: The River of Time. Znajdują się w nim informacje na temat tworzenia postaci, magii, cudów i geomancji, a także towarzyszy, skarbów oraz rozmieszczenia kupców na terenie gry.
Drakensang: The River of Time - atlas świata - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Druga część klasycznego RPG z perspektywą trzeciej osoby, osadzonego w uniwersum fantasy znanym z systemu fabularnego The Dark Eye. W grze wyruszamy drużyną z miasta Nadoret na przygodę poprzedzającą wątki fabularne znane z pierwowzoru. Znów na naszej drodze stają magiczne postacie i stwory. Przemierzając nowe zakamarki Aventurii trafiamy też na nowe przedmioty, czy czary.
Gra Drakensang: The River of Time, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku klasycznych RPG. Tytuł wydany został w Polsce w 2010 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 66
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1035
Tworzenie postaci
Rozwój
Archetypy wojowników (1)
Archetypy wojowników (2)
Archetypy magów
Archetypy znawców natury
Archetypy łotrzyków
Umiejętności (1)
Umiejętności (2)
Umiejętności specjalne (1)
Umiejętności specjalne (2)
Umiejętności bojowe
Czary (1)
Czary (2)
Cuda
Rytuały geomantów
Fayris
Jaakon
Cano
Forgrimm
Ardo
Nadoret
Komora mytnicza
Elfi Las
Hammerberg
Hammerberg - Krasnoludzkie kopalnie
Ukryta przystań
Wąwóz
Zamek Nadoret
Rezerwat
Świątynia Efferda
Leże rzecznego smoka
Nadoret
Komora mytnicza i Elfi Las
Hammerberg
Rezerwat i Wyspa Zapomnienia
Nadoret
Komora mytnicza i Elfi Las
Hammerberg
Wąwóz i Wyspa Zapomnienia
Niniejszy atlas świata jest uzupełnieniem poradnika do gry Drakensang: The River of Time. Został on podzielony na kilka działów:
1. Bohater: porady dotyczące wyboru głównego bohatera oraz jego późniejszego rozwoju. Szczegółowo są tutaj opisane archetypy, umiejętności, cechy oraz czary.
2. Towarzysze: opis postaci stanowiących drużynę głównego bohatera. Wyszczególnione są ich statystyki oraz silne i słabe strony.
3. Ukryte skarby: w wielu lokacjach można znaleźć ukryte skrzynie ze skarbami. W tym dziale są one oznaczone na mapach. Wypisana jest także ich zawartość.
4. Kupcy: ten dział prezentuje kupców według lokacji, w których przebywają. Znajdziecie tutaj mapy pomagające w znalezieniu handlarzy oraz opis ich asortymentu.
5. Nauczyciele: charakterystyka nauczycieli i mapy z zaznaczonym miejscem przebywania.
Karol "Karolus" Wilczek ( www.gry-online.pl)
Archetypy można podzielić na 4 kategorie: wojowników, łotrzyków, magów i znawców natury. Na początku zastanów się, która kategoria najbardziej odpowiada Twojemu stylowi gry. Następnie wybierz z niej jeden archetyp. Zwróć tylko uwagę na klasy towarzyszy, którzy stworzą Twoją drużynę. Są to: Złodziej, Najemnik, Łowczyni, Mag bitewny oraz Wojownik. Między Łowczynią, a Magiem bitewnym będziesz musiał wybierać, bo tylko jeden z nich może do Ciebie dołączyć. Z kolei Wojownik stanie się dostępny mniej więcej w połowie gry. Najlepiej nie korzystać dokładnie z tych samych archetypów, aby postacie się nie dublowały.
Wyzerowanie punktów doświadczenia.
Podczas tworzenia własnego bohatera skorzystaj z trybu eksperckiego, a następnie wybierz opcję Wyzeruj. Dzięki temu od podstaw będziesz mógł wybrać statystyki swojego herosa.
Będąc w trybie eksperckim, rozdziel najpierw punkty przeznaczone na cechy. Nie można ich wydać na nic innego, więc pamiętaj, aby wykorzystać wszystkie punkty. Każdy archetyp ma swoje mocne i słabe strony. Przykładowo Wojownikowi już na samym początku możesz rozwinąć Budowę do 16, ale Spryt już tylko do 12.
Odwaga (ODW) - Uniwersalna cecha bohatera. Przyda się każdemu, niezależnie od archetypu. Korzysta z niej spora ilość czarów.
Spryt (SPR) - Przyda się magom. Korzysta z niego spora ilość czarów oraz umiejętności. Poza tym zwiększa odporność na magię.
Intuicja (INT) - Korzysta z niej większość umiejętności. Przydatna zarówno dla magów (zapewnia więcej punktów Energii Astralnej i korzysta z niej spora ilość czarów) jak i wojowników, szczególnie tych walczących na dystans.
Charyzma (CHA) - Przyda się magom (zapewnia więcej punktów Energii Astralnej i korzysta z niej spora ilość czarów) oraz osobom, które specjalizują się w prowadzeniu rozmowy - czyli umiejętnościach społecznych.
Zręczność (ZRĘ) - Umiejętność potrzebna głównie łotrzykom oraz postaciom walczącym na dystans.
Zwinność (ZWI) - Cecha potrzebna bohaterom walczącym wręcz.
Budowa (BUD) - Odpowiada za punkty życia oraz wytrzymałości. Przyda się każdemu, ale przede wszystkim postaciom walczącym na pierwszej linii.
Siła (SI) - Siła przyda się każdemu, ale szczególnie potrzebna jest bohaterom walczącym wręcz.
Tabela pokazująca wpływ cech na wartości bazowe:
Wartość bazowa / Cecha
Odwaga
Spryt
Intuicja
Charyzma
Zręczność
Zwinność
Budowa
Siła
Zdrowie (ZD)
TAK
TAK
Energia Astralna (EA)
TAK
TAK
TAK
Wytrzymałość (WT)
TAK
TAK
TAK
Odporność na magię (OM)
TAK
TAK
TAK
Uniki (WU)
TAK
TAK
TAK
Atak (WA)
TAK
TAK
TAK
Parowanie (WP)
TAK
TAK
TAK
Walka dystansowa (WD)
TAK
TAK
TAK
Tabela pokazująca wpływ cech na umiejętności:
Umiejętność / Cecha
Odwaga
Spryt
Intuicja
Charyzma
Zręczność
Zwinność
Budowa
Siła
Fizyczne:
Skradanie się
TAK
TAK
TAK
Siła woli
TAK
TAK
TAK
Percepcja
TAK
TAK
Kradzież kieszonkowa
TAK
TAK
TAK
Krasnoludzki nos
TAK
TAK
Natury:
Wiedza o zwierzętach
TAK
TAK
TAK
Zielarstwo
TAK
TAK
TAK
Przetrwanie
TAK
TAK
TAK
Zastawianie pułapek
TAK
TAK
TAK
Wiedzy:
Cwaniactwo
TAK
TAK
TAK
Leczenie zatruć
TAK
TAK
TAK
Leczenie ran
TAK
TAK
TAK
Wiedza tajemna
TAK
TAK
Społeczne:
Uwodzenie
TAK
TAK
Etykieta
TAK
TAK
TAK
Targowanie się
TAK
TAK
TAK
Natura ludzka
TAK
TAK
TAK
Gadanina
TAK
TAK
TAK
Rzemieślnicze:
Alchemia
TAK
TAK
TAK
Łuczarstwo
TAK
TAK
TAK
Kowalstwo
TAK
TAK
TAK
Rozbrajanie pułapek
TAK
TAK
Otwieranie zamków
TAK
TAK
Punktów przygody jest za mało, aby bohater mógł być dobry we wszystkim. Postać powinna specjalizować się w konkretnych dziedzinach. Warto też podejrzeć towarzyszy, którzy dołączą do drużyny i sprawdzić jakie oni posiadają umiejętności, aby ich nie dublować. Wystarczy, że w drużynie znajdzie się jedna postać potrafiąca zbierać rośliny, jeden złodziej okradający przechodniów, jeden kowal itd.
Najlepiej wyspecjalizować bohatera tylko w jednym rodzaju broni. Dzięki temu stanie się on mistrzem w jej władaniu. Pamiętaj też o tym, aby nie szkolić się w broniach dwuręcznych, jeżeli w przyszłości chcesz używać tarczy.
Dla magów najważniejsze są zaklęcia. Dlatego też lepiej wydać punkty na nie, niż na przykład na umiejętność posługiwania się konkretną bronią. Pamiętaj też, aby grając magiem inwestować w punkty Energii Astralnej.
W Drakensangu zdobyte doświadczenie można od razu wydać na umiejętności, cechy itd. Osiągnięcie kolejnego poziomu podnosi z kolei maksymalne wartości statystyk. Przykładowo na 1 poziomie Wojownik może rozwinąć umiejętność walki mieczami do 6. Kiedy "wskoczy" na poziom 2, będzie mógł tę wartość zwiększyć do 7.
Na początku inwestuj punkty w umiejętności oraz zdrowie i energię astralną (dla magów). Dopiero po ich rozwinięciu podnoś swoje cechy (Siła, Budowa itd.). Dobrze rozwinięta umiejętność to taka, która wynosi 10. Podniesienie umiejętności do 15 sprawia, że osiągasz w niej mistrzostwo.
Niektórych umiejętności nie warto podnosić, aż do momentu, w którym okażą się zbyt niskie. Przykładowo za pomocą Wiedzy tajemnej identyfikuje się przedmioty. Nie warto jej podnosić, dopóki nie napotka się na przedmiot, którego nie da się zidentyfikować ze zbyt niską Wiedzą.
Jeżeli wiesz, że czeka Cię dużo walki, co zazwyczaj ma miejsce w zadaniach głównych - nie oszczędzaj punktów przygody. Zużyj wszystkie na statystyki przydatne podczas starć. Zwiększ ilość punkty życia, wytrzymałości, energii astralnej, Siłę woli, umiejętności bojowe itp.
Pamiętaj, że każdy bohater może uczyć się specjalnych umiejętności i zaklęć od nauczycieli. Za naukę trzeba płacić zarówno punktami przygody jak i złotem. Wybieraj więc tylko takie zdolności, które Ci się przydadzą.
Uwaga! Statystyki archetypów są przedstawione po wyzerowaniu punktów przygody, czyli przedstawiają początkowe wartości bohaterów.
Silne cechy: ODW, BUD, SI
Słabe cechy: SPR, INT, ZRĘ
Zalecana broń: Miecz jednoręczny
Typowy wojownik, który świetnie włada jednoręcznymi mieczami. Potrafi poradzić sobie podczas rozmowy.
Umiejętności
Fizyczne: Skradanie się (0), Siła woli (1), Percepcja (1)
Natury: Brak
Wiedzy: Cwaniactwo (0), Leczenie ran (1)
Społeczne: Etykieta (1), Natura ludzka (1), Gadanina (0)
Rzemieślnicze: Brak
Broń
Zwarcie:
sztylety (1)
topory i buławy (1)
szable (0)
miecze (2)
miecze dwuręczne (0)
bijatyka (1)
Dystans:
broń miotana (1)
sztylety (1)
topory i buławy (1)
szable (0)
miecze (1)