Uzyskaj dostęp do tej i ponad 200000 książek od 9,99 zł miesięcznie
Poradnik League of Legend - postacie roku 2013 zawiera buildy i porady dla wszystkich nowych bohaterów, którzy pojawili się w roku 2013. Znajdziesz w nim informacje na temat polecanych przedmiotów, zestawów run czy specjalizacji, a także porady jak grać w konkretnych fazach gry. Dowiesz się również jak poprawnie korzystać z umiejętności różnych postaci oraz na jakich herosów powinieneś uważać. W opisie każdego bohatera zawarto również informacje, jak grać przeciwko niemu i na co zwracać szczególną uwagę. Poradnik dotyczy następujących herosów: Aatrox, Lucian, Jinx, Quinn, Lissandra, Thresh, Yasuo oraz Zac.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 257
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1380
PoradnikLeague of Legend - postacie roku 2013 zawiera buildy i porady dla wszystkich nowych bohaterów, którzy pojawili się w roku 2013. Znajdziesz w nim informacje na temat polecanych przedmiotów, zestawów run czy specjalizacji, a także porady jak grać w konkretnych fazach gry. Dowiesz się również jak poprawnie korzystać z umiejętności różnych postaci oraz na jakich herosów powinieneś uważać. W opisie każdego bohatera zawarto również informacje, jak grać przeciwko niemu i na co zwracać szczególną uwagę. Poradnik dotyczy następujących herosów: Aatrox, Lucian, Jinx, Quinn, Lissandra, Thresh, Yasuo orazZac.
Poradnik do postaci Aatrox z gry League of Legends zawiera wszystkie przydatne informacje dla osób, które chciałyby nauczyć się grać tym czempionem lub przeciwko niemu. Oprócz opisu wszystkich umiejętności w tekście znajdziesz całą masę porad, zarówno odnośnie przedmiotów, jak i sposobu gry w różnych fazach rozgrywki.
Poradnik do Aatroxa zawiera:
szczegółowy opis umiejętności i zalecany plan rozwoju Aatrox'a TOP Laner'a, jak i Aatrox'a Junglera
polecane zestawy przedmiotów, run oraz specjalizacji dla Aatrox'a TOP, jak i Aatrox'a Junglera
rozdział "Szybki start", zawierający najważniejsze informacje na temat postaci
porady odnośnie rozgrywki w rożnych fazach gry
informacje na temat walki na linii z wybranymi bohaterami
porady związane z walką przeciwko Aatrox'owi
Łukasz "Qwert" Telesiński (www.gry-online.pl)
Podstawowe informacje
Zalety
Wady
Poziom trudności: Średni
Mobilność: Wysoka
CC: Niskie
Obrażenia: Wysokie
Wytrzymałość: Średnia
Typ obrażeń: AD
Preferowane role: TOP
+ Ekstremalnie wysoki sustain na linii i w dżungli
+ Postać nadaje się do split pushu
+ Umiejętność AoE do czyszczenia fal minionów
+ spore obrażenia
+ dodatkowe życie
+ skok przez przeszkody za sprawą Q
- Podatny na CC
- Duży CD na pasywie
- Postać zależna od szybkości ataku, więc można uciszyć jej zapędy za pomocą np. Lodowego Serca lub Omenu Randuina
Aatrox jest typowym przedstawicielem Fighterów, który świetnie radzi sobie zarówno na Top Lane, jak i w roli Junglera. Do korzystania z umiejętności zużywa własne zdrowie. Jego siłą jest ekstremalnie wysoki sustain, czyli możliwość utrzymania się na linii. Za sprawą Żądzy Krwi może w mgnieniu oka powrócić do pełni zdrowia. Bohater ten posiada również inne ciekawe umiejętności, które mogą przydać się w walce. Używając Ostrzy udręki, Aatrox jest w stanie atakować z dystansu, a ponadto spowalniać trafionych przeciwników. Przy pomocy Mrocznego Lotu, Aatrox może odskoczyć na pewną odległość lub też wskoczyć w sam środek walki odrzucając wszystkie pobliskie cele. Dzięki Masakrze, jego możliwości bojowe zwiększają się wielokrotnie.
Aatrox jest również postacią wyjątkową pod względem swojej umiejętności pasywnej - Studni Krwi. Koszt wszystkich użytych umiejętności odkłada się w Studni w postaci zużytych punktów zdrowia. Kiedy Aatrox otrzyma śmiertelny cios - powraca po chwili do życia.
Grając tą postacią należy się skupić przede wszystkim na rozwijaniu szybkości ataku, kradzieży życia, dodatkowym wzmocnieniu efektów leczących, a także zakupie przedmiotów, które polepszą defensywę Aatroxa.
Ikona
Opis
3x Większa Esencja Kradzieży Życia
9x Większy Znak Obrażeń od Ataku
9x Większa Pieczęć Pancerza
9x Większy Glif Odporności na Magię
Błysk/Flash
Podpalenie/Ignite
Błysk/Flash
Teleportacja/Teleport
Buty Szybkości
Mikstura Zdrowia x4
Strażniczy Totem
Lekka Szata
Mikstura Zdrowia x5
Strażniczy Totem
Tarcza Dorana
Mikstura Zdrowia
Strażniczy Totem
Ostrze Dorana
Mikstura Zdrowia
Strażniczy Totem
Długi Miecz
Mikstura Zdrowia x3
Strażniczy Totem
Buty szybkości
Ostrze Zniszczonego Króla
Widmowa Osłona
Obuwie Merkurego
Ostrze Zniszczonego Króla
Oblicze Ducha
Omen Randuina
Plemienna Zbroja
Anioł Stróż
Ikona
Opis
3x Większa Esencja Kradzieży Życia
9x Większy Znak Obrażeń od Ataku
9x Większa Pieczęć Pancerza
9x Większy Glif Odporności na Magię
Błysk/Flash
Porażenie/Smite
Maczeta Łowcy
Mikstura Zdrowia x5
Strażniczy Totem
Buty szybkości
Duch Starszego Jaszczura
Kordelas z Bilgewater
Obuwie Merkurego
Duch Starszego Jaszczura
Oblicze Ducha
Omen Randuina
Ostrze Zniszczonego Króla
Anioł Stróż
Aatrox jest typowo ofensywną postacią więc w pełni wykorzystuje możliwości drzewka ofensywnego, które zwiększa zadawanie przez niego obrażenia fizyczne, a także obniża cooldowny. Dodatkowo, drzewko defensywne zapewni bonus do puli życia jak i jego regenerację, a także pancerz.
Specjalizacje ofensywne
- zwiększa obrażenia zadawane przez Aatroxa, jak i jej szybkość ataku
- obniżone czasy schłodzenia się umiejętności
- "Kat", czyli ostatnia z umiejętności w tym drzewku, zwiększy obrażenia na bohaterach, których życie spadło poniżej 50%. Lepiej mieć o 5% więcej obrażeń, niż mniej, a czasem może to zaasekurować zdobycie zabójstwa.
Specjalizacje defensywne
- zapewniają bonus do puli, jak i regeneracji życia Aatroxa
- zmniejszą otrzymywane obrażenia od podstawowych ataków przeciwnika
Ikona
Opis
3x Większa Esencja Kradzieży Życia
9x Większy Znak Obrażeń od Ataku
9x Większa Pieczęć Pancerza
9x Większy Glif Odporności na Magię
Aatrox wykorzystuje własne zdrowie do używania umiejętności więc 6% kradzieży życia na starcie w połączeniu z Żądzą Krwi skutecznie zadba o przeżywalność na linii lub w dżungli. Kwintesencje te dają również przewagę nad przeciwnikiem, który nie posiada takich run i do regeneracji zdrowia musi korzystać z trunków. Znaki zapewnią Aatrox'owi dodatkowe obrażenia fizyczne, a pieczęcie i glify wzmocnią jego pancerz i odporność na magię.
Przy rozwijaniu umiejętności Aatrox'a Top Lanera dobrze jest zacząć z E, aby móc trzymać przeciwnika na dystans (spowolnienie) i w razie konieczności farmić z bezpiecznej odległości. Na drugim poziomie najlepiej jest zainwestować w W/Q - w zależności od sytuacji. Jeśli obawiasz się ganku ze strony junglera, zainwestuj punkt w Q, aby w razie konieczności móc spokojnie uciec. Q jest również dobrym wyborem, aby zainicjować gank. W innym wypadku warto wybrać W, aby zwiększyć sustain postaci i zadawane obrażenia w zwarciu. Pierwszą umiejętnością w kolejności do rozwinięcia powinno być E, które ułatwi pracę junglerowi, a także pozwoli na harassowanie przeciwnika i skuteczniejsze czyszczenie fal minionów. Następnie warto skupić się na rozwijaniu W, aby zwiększyć zadawane przez Aatrox'a obrażenia i wysysanie zdrowia. Ostatnią umiejętnością do rozwinięcia zostanie Q. Oczywiście Ulti (R) bohatera powinno być rozwijane na 6/11/16 poziomie.
Błysk (Flash)
Podpalenie (Ignite)
Opis
Flash jest standardowym wyborem dla większości Championów więc Aatrox nie jest tutaj wyjątkiem. Błysk świetnie sprawdzi się zarówno w sytuacji defensywnej, jak i ofensywnej. Podpalenie z kolei zwiększy możliwość wymiany z przeciwnikiem na linii, a także może zaasekurować zabójstwo.
Błysk (Flash)
Teleportacja (Teleport)
Opis
Błysk - wiadomo. Teleportacja z kolei jest dobrą opcją do split pushu. Mając tę umiejętność pod ręką można spokojnie zająć się przepychaniem którejś z linii, a w razie konieczności szybko przenieść się do walczących sojuszników. Teleport zmusza również przeciwników do wysłania kogoś, aby zajął się pushującą postacią, a tym samym osłabia własną drużynę i wystawia ją na możliwość przegrania starcia drużynowego.
Przy dostosowywaniu Aatroxa do roli Junglera najlepiej jest zacząć z W, aby zapewnić postaci dodatkowe obrażenia/kradzież życia w zależności od potrzeb. Przyda się to przy czyszczeniu pierwszego obozowiska w dżungli. Następnie dobrze jest wybrać Q, aby móc za jego pomocą wskoczyć w wybrane obozowisko stworów neutralnych i zadać obrażenia AoE. Od 3 poziomu bohatera należy skupić się na pełnym rozwinięciu E, aby móc skutecznie gankować - dobrze wycelowane Ostrza Udręki mogą zaasekurować zabójstwo. W następnej kolejności dobrze jest rozwijać Q, aby postać dysponowała silnym openerem, czyli rozpoczęciem ganku. QAatroxa pozwala mu na bezpośrednie doskoczenie do przeciwnika. W ostatniej kolejności rozwija się W. Oczywiście w Ulti inwestujemy punkt za każdym razem gdy jest to możliwe.
Błysk (Flash)
Porażenie (Smite)
Opis
Porażenie jest standardowym wyborem dla każdego junglera - znacznie ułatwia czyszczenie poszczególnych campów, a w szczególności największych potworów. Smite jest również konieczny do wygrywania starć o Smoka/Barona.
Używając umiejętności, która kosztuje zdrowie, Aatrox przechowuje zadane sobie obrażenia w Studni Krwi. Po otrzymaniu śmiertelnych obrażeń używa krwi ze studni i regeneruje swoje zdrowie, a tym samym przywraca się do życia. Ponadto, Aatrox zyskuje 1% prędkości ataku za każde 2% wypełnienia studni.
Zaawansowane:
Za sprawą tej umiejętności pasywnej, Aatrox może być typowym agresorem i rzucić się do walki, aby zabić przeciwnika nawet pod jego wieżą bo za pomocą Studni Krwi i tak powróci zaraz do życia. Umiejętność ta świetnie sprawdza się również do podjudzania przeciwnika do ataku pod własnym Turretem - przeciwnik może zaatakować, ale otrzyma sporo ciosów od wieży, a Aatrox po chwili wstanie z martwych i może dalej prowadzić wymianę. Poza tym, napełnianie Studni zapewnia Aatroxowi dodatkową szybkość ataku.
Koszt: Kosztuje 10% aktualnego zdrowia
Zasięg: 600
Aatrox unosi się w powietrze i ląduje w wybranym miejscu, zadając obrażenia i podrzucając wrogów w epicentrum uderzenia.
Aatrox wyskakuje w powietrze i ląduje w wybranym miejscu, zadając 70/115/160/205/250 (+60% dodatkowych obrażeń od ataku) pkt. obrażeń pobliskim wrogom i podrzucając tych, którzy znajdą się w epicentrum na 1 sek.
Zaawansowane:
Świetna umiejętność za pomocą której można zadać nie małe obrażenia, a poza tym zmniejszyć odległość dzielącą Aatrox'a od przeciwnika i dodatkowo go podrzucić co znacznie utrudni mu ucieczkę. Mroczny Lot może być również użyty w defensywny sposób. Pamiętaj, aby nie spamować tej umiejętności lecz mądrze z niej korzystać, bo kosztuje ona bohatera 10% aktualnego zdrowia. Za pomocą Q można również przeskakiwać przez przeszkody. Wystarczy jedynie kliknąć w wybrany obszar np. za ścianką, a postać natychmiast przeskoczy na drugą stronę. Umiejętność tą można uznać za swego rodzaju dodatkowego Flasha.
Koszt: Umiejętność darmowa
Po włączeniu umiejętności, Aatrox zadaje dodatkowe obrażenia co trzeci atak, tracąc przy tym zdrowie. Po wyłączeniu umiejętności, Aatrox przywraca sobie zdrowie co trzeci atak. Co więcej, kiedy zdrowie Aatrox'a spadnie poniżej pułapu 50%, uzdrawianie jest trzykrotnie większe.
Kiedy umiejętność jest wyłączona, Aatrox korzysta z Żądzy Krwi, a po włączeniu jej aktywuje się Cena Krwi, anulując Żądzę Krwi.
Żądza Krwi: Co trzeci atak Aatrox'a przywraca mu 20/25/30/35/40 (+25% dodatkowych obrażeń od ataku) pkt. zdrowia, a o 200% więcej jeśli ma poniżej połowy zdrowia.
Cena Krwi: Co trzeci atak Aatrox'a zadaje 60/95/130/165/200 (+100% dodatkowych obrażeń od ataku) dodatkowych pkt. obrażeń fizycznych i sprawia, że traci on pkt. zdrowia.
Zaawansowane:
Żądza Krwi to umiejętność, która w zależności od potrzeb, zagwarantuje Aatrox'owi dodatkowe obrażenia lub wysysanie życia. Świetnie sprawdza się w połączeniu z Obliczem Ducha, które dodatkowo wzmacnia efekt działania tej umiejętności. W sprawdza się świetnie zarówno do farmy na Topie, jak i do podleczenia się w trakcie czyszczenia obozów w dżungli, szczególnie poniżej 50% zdrowia Aatrox'a, kiedy leczenie się za sprawą tej umiejętności wzrasta trzykrotnie.
Koszt: Kosztuje 5% aktualnego zdrowia
Zasięg: 1000
Aatrox uwalnia moc swojego ostrza, zadając obrażenia wszystkim trafionym wrogom i spowalniając ich.
Aatrox uwalnia moc swojego ostrza, zadając 75/110/145/180/215 (+60% mocy umiejętności) (+60% dodatkowych obrażeń od ataku) pkt. obrażeń magicznych wszystkim trafionym wrogom i spowalniając ich o 40% na 1.75/2/2.25/2.5/2.75 sek.
Zaawansowane:
Umiejętność ta sprawdza się świetnie do harassowania przeciwnika z dystansu, a także jako CC w postaci spowolnienia, jednak dobre wycelowanie Ostrzami Udręki może na początku okazać się nieco trudne. Po dojściu do wprawy E staje świetnym narzędziem do inicjowania walk lub do trzymania przeciwników na dystans w trakcie odwrotu. Jako, że Ostrza Udręki mają spory zasięg działania, można również za ich pomocą zaasekurować zabójstwo pod wrogą wieżą jeśli przeciwnik ucieka ze skrawkiem życia.
Koszt: Umiejętność darmowa
Zasięg: 550
Aatrox wysysa krew swoich wrogów, zadając obrażenia wszystkim wrogim bohaterom w pobliżu i zyskując premię do prędkości i zasięgu ataku.
Aatrox wysysa krew przeciwników, zadając 200/300/400 (+100% mocy umiejętności) pkt. obrażenia magiczne wrogim bohaterom dookoła, zwiększając swoją prędkość ataku o 40/50/60% oraz zasięg ataku o 175 na 12 sekund.
Zaawansowane:
Masakrę należy aktywować przy wybranym przeciwniku, aby otrzymał magiczne obrażenia. W innym wypadku, gdy wybrany cel będzie poza zasięgiem działania umiejętności, Aatrox jedynie zwiększy swoją prędkość ataku oraz jego zasięg zadając obrażenia z Ulti tym, którzy znajdą się najbliżej. W trakcie starć drużynowych należy o tym pamiętać i jeśli chce się użyć R na np. ADC przeciwnika, należy znaleźć się w jego pobliżu - przykładowo używając Q. Po wykorzystaniu Masakry, Aatrox dysponuje bardzo dużą szybkością ataku (bonus z pasywa, ulti, przedmioty) więc po aktywacji W może bardzo szybko odzyskać zdrowie lub/i zadawać poważne obrażenia fizyczne w walce wręcz. Ulti jest również dobrym sposobem do wykończenia uciekającego przeciwnika, któremu zostało już mało zdrowia.
Buty Szybkości
Mikstura Zdrowia x4
Strażniczy Totem
Opis
Bezpieczny zestaw, który zapewni postaci dużą mobilność. Mikstury Zdrowia w połączeniu z kwintesencjami do regeneracji życia i W szybko uleczą Aatroxa.
Lekka Szata
Mikstura Zdrowia x5
Strażniczy Totem
Opis
Zestaw, który świetnie sprawdzi się w walce przeciwko championom, którzy zadają poważne obrażenia fizyczne. Lekka Szata zwiększy pancerz Aatroxa dzięki czemu będzie otrzymywać mniej obrażeń fizycznych. Mikstury zadbają o regenerację zdrowia.
Tarcza Dorana
Mikstura Zdrowia
Strażniczy Totem
Opis
Tarcza Dorana jest kolejnym solidnym defensywnym wyborem. Zapewni bonus do puli zdrowia, jego regenerację, a także ograniczy otrzymywane obrażenia od AA przeciwnika.
Buty Szybkości
Ostrze Zniszczonego Króla
Widmowa Osłona
Opis
Ostrze Zniszczonego Króla w znacznej mierze zwiększy zadawane obrażenia, jak i pozwoli Aatroxowi na prowadzenie skuteczniejszej wymiany z takimi tankami, jak np. Trundle lub Mundo. Ułatwi też ucieczkę podczas split pushowania. Widmowa Osłona zwiększy możliwości defensywne postaci - zapewni dodatkowe zdrowie, odporność na magię i regenerację zdrowia.
Obuwie Merkurego
Ostrze Zniszczonego Króla
Oblicze Ducha
Omen Randuina
Plemienna Zbroja
Anioł Stróż
Opis
Taki zestaw przedmiotów gwarantuje Aatroxowi ekstremalnie wysoką przeżywalność za sprawą kradzieży życia z Ostrza Zniszczonego Króla i Oblicza Ducha - wszystko to świetnie współgra z umiejętnościami bohatera i maksymalizuje jego skuteczność w walce. Omen Randuina, Plemienna Zbroja zwiększą pulę zdrowia Aatrox'a, jego odporności i pancerz, a dodatkowo za sprawą Anioła Stróża champion ten zyska trzecie, dodatkowe życie co sprawi, że naprawdę trudno będzie go zabić.
Maczeta Łowcy
Mikstura Zdrowia x5
Strażniczy Totem
Opis
Maczeta jest standardowym wyborem dla Junglera ponieważ pozwala na szybsze czyszczenie campów w dżungli. Mikstury zadbają o regenerację zdrowia. Trinket zapewni wczesne bezpieczeństwo w dżungli - można za jego pomocą postawić Warda przy którymś z buffów.
Buty Szybkości
Duch Starszego Jaszczura
Kordelas z Bilgewater
Opis
Duch Starszego Jaszczura pozwala na szybkie radzenie sobie z obozami w dżungli, regenerację zdrowia po zabiciu stwora, a także zmniejszy CD postaci. Kordelas świetnie sprawdzi się w trakcie gankowania linii - dodatkowe spowolnienie po aktywacji tego przedmiotu może być przydatne.
Obuwie Merkurego
Duch Starszego Jaszczura
Oblicze Ducha
Omen Randuina
Ostrze Zniszczonego Króla
Anioł Stróż
Opis
Zestaw końcowy dla Aatrox'a Junglera jest bardzo podobny do zestawu stworzonego dla postaci zmagającej się na górnej linii. Zestawy te różnią się tylko jednym przedmiotem - Plemienna Zbroja została zastąpiona przedmiotem ułatwiający czyszczenie dżungli, czyli Duchem Starszego Jaszczura. Za jego pomocą Aatrox będzie skuteczniejszy w walce przeciwko największym ze stworów - Baronowi i Smokowi.
Nazwa
Ikona
Opis
Krwiożercza Hydra
Hydrato świetny przedmiot do split pushu. Zapewnia dodatkową kradzież życia, obrażenia fizyczne, a jej umiejętność pasywna sprawia, że fale minionów giną w bardzo szybkim tempie.
Kolczasta Kolczuga
Kolczasta Kolczuga jest bardzo dobrym przedmiotem jeśli musimy zmagać się z dużą ilością championów korzystających z AA/obrażeń fizycznych (jak np. Caitlyn, Vayne, Master Yi). Dzięki temu przedmiotowi postaci atakujące Aatroxa same będą otrzymywać obrażenia.
Całun Banshee
Banshee zapewnia bonus do puli zdrowia, jak i odporność na magię. Przydatny przedmiot, jeśli przeciwnicy dysponują bardzo mocnym harassem. Banshee zablokuje pierwszą z umiejętności, która trafi w Aatroxa, a tym samym uniknie ona otrzymania obrażeń. Przedmiot ten może zablokować np. ulti Ashe przez co efekt ogłuszenia przepadnie.
Słoneczna Peleryna
Słoneczna peleryna jest kolejnym przedmiotem defensywnym wartym rozważenia. Zwiększa szybkość farmienia i przepychania linii, a poza tym zapewnia bonus do puli zdrowia i pancerza postaci.
Ostatni Szept
Przedmiot ten przydaje się w starciu z typowymi Tankami lub z przeciwnikami, którzy zainwestowali w pancerz. W późniejszej fazie rozgrywki penetracja pancerza może okazać się niezbędna, aby bohater skutecznie radził sobie z przeciwnikiem w sytuacji 1 na 1.
Paszcza Malmortiusa
Dobry przedmiot, który świetnie sprawdza się w walce przeciwko postaciom AP. Paszcza Malmortiusa łączy w sobie statystyki ofenswyne i defensywne. W sytuacji, w której twój bohater miałby otrzymać obrażenia magiczne, które pozostawiłyby mu mniej niż 30% zdrowia, na 5 sek. otrzymasz tarczę, która pochłonie 400 pkt. obrażeń magicznych.
Początkowa faza rozgrywki to przede wszystkim farma. Po zdobyciu 3 poziomu, gdy bohatera dysponuje wszystkimi umiejętnościami można zacząć grać agresywnie. Warto harassować przeciwnika za pomocą E lub wdać się w krótką wymianę ciosów i odskoczyć za pomocą Q. Dzięki W można po chwili powrócić do zdrowia przy zabijaniu minionów. Cały czas miej na uwadze, że wrogi jungler może się zjawić na Twojej linii w każdym momencie więc zadbaj o wizję i obserwuj mini mapę. Jeśli linia zostanie zgankowana, staraj się spowolnić przeciwnika/przeciwników za pomocą E i odskoczyć w bezpiecznym kierunku przy pomocy Q.
Środkowa faza rozgrywki to prawdziwe pole do popisu dla Aatrox'a. Na tym etapie bohater powinien być już uzbrojony w przynajmniej jeden konkretny przedmiot (Ostrze Zniszczonego Króla) co znacznie zwiększy jego możliwości ofensywne. Staraj się pushować linię i zniszczyć wieżę przeciwnika (jeśli jeszcze nie została zniszczona). Po przepchnięciu minionów w stronę bazy przeciwnika można śmiało udać się na środkową linię i spróbować zgankować przeciwnika Q->E. Wspomagaj sojuszników w starciach drużynowych i staraj się być w pobliżu, gdy trwa walka o Smoka.
Late Game to przede wszystkim starcia drużynowe, walka o ostatnie wieże, inhibitory, smoka i Barona. Pamiętaj, że Aatrox nie jest Tankiem więc pozwól komuś innemu zainicjować walkę, a później zajmij się najważniejszymi celami przeciwnika - ADC i APC. Staraj się zrobić wszystko, aby wesprzeć drużynę w walce, nawet jeśli ma to Cię kosztować życie - dzięki umiejętności pasywnej bohater zaraz powróci do walki. Staraj się splitpushować, aby zmusić przeciwnika do rozproszenia się po mapie.
Wczesna faza rozgrywki to dla Aatrox'a przede wszystkim zmagania z potworami w dżungli. Przy pierwszy dużym campie (Niebieski lub Czerwony Buff) poproś sojuszników o pomoc, aby nie otrzymać zbyt dużych obrażeń. Pamiętaj o użyciu Porażenia! Jeśli sytuacja tego wymaga, przełącz W na kradzież życia. Następnie, wyczyść jeden z pomniejszych campów i biegnij do drugiego Buffa - do tego czasu Porażenie powinno być gotowe do użycia ponownie. Jeżeli widzisz okazję, postaraj się zgankować którąś z linii, aby pokazać żeby przeciwnicy mieli się na baczności - tym samym sojusznicy zyskają trochę swobody na linii.
W środkowej fazie rozgrywki staraj się wywierać sporą presję na którąś z alejek, aby zdobywać kolejne Turrety. Dbaj o to, aby drużyna była gotowa do walki o Smoka ponieważ daje on duży zastrzyk doświadczenia i złota. Kontrolowanie Smoka daje olbrzymią przewagę nad przeciwnikiem. Staraj się liczyć czasy odnawiania się buffów i wardować wrogą dżunglę, aby mieć przegląd na działania przeciwnego junglera. Wizja zapewni wiedzę, a ta przyda się do skontrowania ganku. Jeśli uda Ci się sukcesywnie zgankować Mid lub Bot Lane lub jeśli wrogi Jungler polegnie w walce - zbierz sojuszników przy Smoku, a zdobędziecie sporą przewagę nad przeciwnikiem.
Jako, że Late Game to przede wszystkim starcia drużynowe i walka o ostatnie wieże lub Barona, staraj się zawsze być tam, gdzie sojusznicy potrzebują Twoje wsparcia. Nie jest to łatwe, ale jeśli uważnie patrzy się na mini mapę i dba o wizję w dżungli przeciwnika - można to zrobić. Możesz spokojnie splitpushować, a później spokojnie wycofać się za którąś ze ścian za pomocą Q, ale nie posuwaj się za daleko bo jeśli przeciwnicy zmówią się żeby Cię uciszyć, drużyna pozostanie bez Smite'a a to może skończyć się straconym Baronem. Pamiętaj, że w tej fazie rozgrywki jedna zła decyzja może przesądzić o sprawie. Jeśli przeciwnicy wyślą kogoś na dolną alejkę, aby wyczyścił miniony, spróbuj wezwać sojuszników na Barona - przeciwnicy mogą spanikować i zacząć walkę 4 na 5, a to może być ich gwoździem do trumny. W trakcie starcia drużynowego staraj się ochraniać swoich Carry za pomocą Q/E.
Pamiętaj, że
Aatrox
poniżej 50% zdrowia leczy się znacznie szybciej przy używaniu ataków więc wtedy jest dobry moment do użycia Podpalenia, aby mu to uniemożliwić.
Staraj się unikać Ostrzy Udręki, którymi przeciwnik będzie próbował harassować Twojego bohatera. Jeśli trafi, Twoja postać zostanie poważnie spowolniona.
Pamiętaj, że
Aatrox
za sprawą pasywa dysponuje drugim życiem więc nie daj się wciągnąć w walkę pod wrogim Turretem jeśli ta umiejętność jest wciąż możliwa do wykorzystania.
Uważaj przy nurkowaniu pod wrogą wieżę, bo
Aatrox
może Cię łatwo spowolnić za pomocą
E
i odskoczyć
Q
, a Ty zbierzesz poważne obrażenia od Turreta.
Nie idź z
Aatroxem
na wymianę gdy włączy ulti. Lepiej odbiegnij na moment i poczekaj, aż efekt ten przeminie. W trakcie działania Masakry,
Aatrox
uderza znacznie szybciej, a tym samym zadaje większe obrażenia.
Poproś junglera o wczesną pomoc, aby uciszyć
Aatroxa
i pozbawić go pasywa we wczesnej fazie gry, aby później mieć możliwość zabicia go na dobre.
Q
Aatroxa
może być przerwane w trakcie lotu za pomocą umiejętności odepchnięcia, np. Tornada
Janny
. Tym sposobem
Aatrox
nie wyląduje we wskazanym miejscu i umiejętność nie dojdzie do skutku
Przeciwnik
Ikona
Poziom trudności
Opis
Renekton
Wysoki
Renekton dysponuje bardzo silnym early game'em więc należy być szczególnie ostrożnym na samym początku rozgrywki. Należy szczególnie uważać gdy Renekton