Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry przygodowej Psychonauts zawiera kompletny opis przejścia gry, wraz z lokalizacjami wszystkich sejfów, bagaży, przedmiotów Scavenger Hunt, kart PSI, porady dotyczące rozgrywki i wiele innych interesujących rzeczy.
Psychonauts - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
„Psychonauts” to debiutancki projekt amerykańskiego studia developerskiego Double Fine Productions. Warto dodać, iż w skład teamu producenckiego wchodzą znani programiści, którzy w przeszłości pracowali już nad wieloma słynnymi tytułami (m.in. Grim Fandango, Diablo II, Jedi Knight).
Gra Psychonauts, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku przygodowych gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformach: XBX, PS2, PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 101
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=398
Wstęp
Sklepik
Profity z poziomów
Wymiana przedmiotów
Wykrywacz pieniędzy
Boathouse and Beach (1)
Boathouse and Beach (2)
Ford's Sanctuary
GPC and Wilderness (1)
GPC and Wilderness (2)
Grounds (Thorney Towers)
Kids' Cabins
Lower Floors (Asylum)
Main Campgrounds (1)
Main Campgrounds (2)
Reception Area (1)
Reception Area (2)
Sasha's Underground Lab
The Lab of Dr Loboto
Upper Floors (Asylum) (1)
Upper Floors (Asylum) (2)
Uwagi wstępne
Obozowisko
Coach Oleander's Basic Braining (1)
Coach Oleander's Basic Braining (2)
Coach Oleander's Basic Braining (3)
Obozowisko
Brain Tumbler Experiment
Sasha's Shooting Gallery
Brain Tumbler Experiment
Milla's Dance Party (1)
Milla's Dance Party (2)
Brain Tumbler Experiment
Lair of the Lungfish
Lungfishopolis
Thorney Towers
The Milkman Conspiracy (1)
The Milkman Conspiracy (2)
Thorney Towers
Gloria's Theater (1)
Gloria's Theater (2)
Thorney Towers
Waterloo World
Black Velvetopia (1)
Black Velvetopia (2)
Black Velvetopia (3)
Thorney Towers (1)
Thorney Towers (2)
Meat Circus (1)
Meat Circus (2)
Ostatnią dobrą przygodówką w TPP, w jaką grałem, była "Beyond Good & Evil". Do czasu, gdy włączyłem "Psychonauts". Genialna w swej prostocie i niesamowicie wciągająca - tak można najkrócej streścić tą grę (moim zdaniem, oczywiście). Niniejszy poradnik zawiera kompletny opis przejścia gry, wraz z lokalizacjami wszystkich sejfów, bagaży, przedmiotów Scavenger Hunt, kart PSI i wiele innych interesujących rzeczy. Zawarłem dużo screenów, aby łatwiej było rozeznać się w tekście. Zabrakło tylko jednego: lokalizacji wszystkich fikcji (jest ich w grze około 1000 i występują w takim natężeniu, że niemal niemożliwe jest spisanie wszystkich wraz z wartościami i miejscami występowania). Mam nadzieję, że dobrze będzie się Wam z korzystało z poradnika i że będziecie się przy tej grze bawili równie dobrze, jak i ja.
Niestety, jedno z drugim nie zawsze chodzi w parze, toteż gorąco namawiam do sięgania po poradnik tylko w sytuacjach, w których naprawdę nie możecie znaleźć wyjścia.
Przepraszam, jeżeli się gdzieś pomyliłem - dołożyłem wszelkich starań, by poradnik wolny był od błędów, ale jak wiadomo, (póki co :) jestem tylko człowiekiem.
Jeżeli nadal macie jakieś wątpliwości, problemy, prośby, skargi, zażalenia - zapraszam do zadawania mi pytań. Jeżeli będę w stanie - pomogę.
Aha, jeszcze jedno - wielce wskazane jest przeczytanie uwag wstępnych, czy to przed lokalizacjami przedmiotów, czy przed samą solucją. Mogą tam być zawarte ważne informacje, które pomogą Ci zrozumieć pewne rzeczy w poradniku.
Znak
Nazwa
Krótki opis
Pirokineza
(Pyrokinesis)
Jak sama nazwa wskazuje, służy do przypalania rozmaitych przedmiotów. Gdy wybierzesz coś do spalenia, wciśnij i przytrzymaj klawisz akcji - pojawi się wskaźnik temperatury. Gdy osiągnie maksimum, dana rzecz się zapali. Umiejętność otrzymujesz na 10 poziomie. Ulepszenia do tej umiejętności: Thermal Detonation (poziom 45).
Telekineza
(Telekinesis)
Pozwala Ci manipulować przedmiotami za pomocą siły Twego umysłu. Możesz nimi rzucać, przyciągać do siebie, niszczyć (rzut o ścianę), bez jakiegokolwiek kontaktu. Umiejętność otrzymujesz na 20 poziomie. Ulepszenia do tej umiejętności: TK Extension (poziom 65).
Mind Blast
(ew. PSI Blast, Marksmanship)
Twoja podstawowa broń dystansowa - Twój umysł. Umiejętność otrzymujesz na poziomie Sasha's Shooting Gallery. Ulepszenia do tej umiejętności: Chain Blast (poziom 40), Super Chain Blast (poziom 70).
Niewidzialność
(Invisibility)
Nazwa chyba wszystko tłumaczy. Po prostu niewidzialność. Umiejętność otrzymujesz na 30 poziomie. Ulepszenia do tej umiejętności: Advanced Invisibility (poziom 60).
Lewitacja
(Levitation)
Po użyciu tej umiejętności pojawia się pod Tobą energetyczna kula, która znacznie Cię wspomaga przy wszelkich skokach i lotach (pomniejsza umiejętność PSI Float, spowalnia spadanie). Umiejętność otrzymujesz na poziomie Milla's Dancing Party. Ulepszenia do tej umiejętności: Wrecking Ball (poziom 50), Rolling Havoc (poziom 75).
Tarcza
(Shield)
Ponownie nazwa wszystko tłumaczy. Umiejętność otrzymujesz na poziomie Lungfishopolis. Ulepszenia do tej umiejętności: Offensive Shield (poziom 55), Ferocious Aura (poziom 80).
Jasnowidzenie
(Clairvoyance)
Użyj tej umiejętności na jakieś osobie lub przedmiocie do kogoś należącym (przedmioty, na których możesz użyć jasnowidzenia, w ekwipunku są oznaczone symbolem oka), by zobaczyć świat jej oczami. Umiejętność otrzymujesz na poziomie Milkman Conspiracy.
Konfuzja
(Confusion)
Użyj tej umiejętności, by rzucić granatem dezorientującym. Dla przeciwnika objętego zasięgiem Chaosu świat będzie wyglądał mniej więcej tak, jak dla Ciebie po oberwaniu granatem przy walce z Brain Tankiem. Umiejętność otrzymujesz na poziomie Black Velvetopia. Ulepszenia do tej umiejętności: Sensory Scramble (poziom 85).
Na początek tej sekcji kilka uwag.
W grze jest tak dużo figments (nazwijmy je umownie fikcjami), że nie sposób zapisać tutaj wszystkich ich lokalizacji. Starałem się zwracać uwagę na ich liczbę i wskazywać lokalizacje przy opisie przejścia gry. W tym dziale znajdziesz tylko "cennik" - przelicznik na poziomy i umiejętności.
Jeszcze odnośnie fikcji: pamiętaj, iż różne fikcje mają różną wartość punktową. 100 punktów daje Ci wyższy poziom. Staraj się zbierać możliwie wszystkie, jakie zauważysz - tylko zebranie ABSOLUTNIE WSZYSZTKICH fikcji pozwoli Ci osiągnąć setny poziom. Zbieranie fikcji daje również konkretne umiejętności/przedmioty, które wyszczególniłem kawałek dalej... Tak więc nie krępuj się, gdy zobaczysz kolorowego "ducha", spróbuj go złapać.
Nie opisywałem również lokalizacji arrowheads (waluta obowiązująca w grze). Pojawiają się losowo. Po prostu, gdy ujrzysz fioletową esencję unoszącą się z ziemi w danym miejscu, podbiegnij i naciśnij klawisz akcji. Arrowheads są rozmieszczone dosyć gęsto, jeżeli będziesz miał oczy otwarte i szukał przedmiotów, które opisałem, na pewno po drodze znajdziesz duże ich ilości. Jeżeli chcesz zdobyć pieniądze nieco szybciej, zajrzyj do części "wykrywacz pieniędzy".
Wszystkie przedmioty, jakie tutaj spisałem, możesz znaleźć w rzeczywistości, tzn. nie w czyimś umyśle. Nie opisywałem tu lokalizacji takich przedmiotów jak klucze do bagaży, bagaże, pajęczyny itp. Są one wstawione w samą solucję.
Do czego służą zbierane przedmioty? Jeśli chodzi o wspomnienia, to już wiesz. Arrowheads to swego rodzaju waluta. Płacisz nią w obozowym sklepie. Psychic Arrowheads to praktycznie to samo co Arrowheads, tyle, że występuje w czyimś umyśle. PSI Cards mogą zwiększyć Twój poziom - po uzbieraniu 9 kart musisz kupić w sklepie PSI Core i połączyć ze sobą te dwie rzeczy. Uzyskasz w ten sposób PSI Challenge Marker, który zwiększy Twój poziom. Niekiedy możesz również napotkać na swobodnie leżące PSI Challenge Markery. Mózgi zaczynasz zbierać dopiero od Thorney Towers. Jeżeli będziesz je zbierał i zwracał, zwiększy się pojemność Twojego mentalnego zdrowia.
Do złapania niektórych przedmiotów potrzebować będziesz umiejętności, które nie są dostępne od razu.
Przedmioty opisywałem według lokacji, w których występują. Obok nazwy przedmiotu, w nawiasie, zapisana jest liczba danych przedmiotów w danej lokacji. Lokacje są uszeregowane alfabetycznie.
Oto garść informacji na temat przedmiotów znajdujących się w sklepiku.
Przedmiot i nazwa
Cena i wymagania
Opis
800 Arrowheads
Wymagany poziom: 20
Przyrząd służący do zbierania pajęczyn z umysłów. Po prostu wyposaż się w niego i przy pajęczynie wciśnij klawisz akcji. Pajęczyny można przerobić na PSI Cards.
250 Arrowheads
Wymagany poziom: 30
Jeżeli naprawdę nie masz na co wydawać pieniędzy. Za pomocą PSI Energy Colorizera możesz zmienić kolor efektów użycia niektórych z Twoich umiejętności, np. Levitation.
400 Arrowheads
Wymagany poziom: 15
Przedmiot ułatwiający nieco pobyt w czyimś umyśle. Automatycznie zgarnia przydatne przedmioty, które są w pobliżu, takie jak Mental Health.
50 Arrowheads
Wymagany poziom: 1
Natychmiastowy zastrzyk Mental Health.
10 Arrowheads
Wymagany poziom: 1
PSI Core można połączyć z 9 PSI Cards, aby uzyskać 1 PSI Challenge Marker.
50 Arrowheads
Wymagany poziom: 10
Jeżeli chcesz szybko zarobić sporo kasy - to coś w sam raz dla Ciebie. Po szczegółowe instrukcje zapraszam do działu "wykrywacz pieniędzy".
Drobna uwaga: nie wszystkie z umiejętności wypisanych poniżej są wyszczególnione w spisie umiejętności. Tam trafiły tylko te, które zdobywasz poprzez odznaki.
Jedna złapana fikcja da Ci od 1 do 20 punktów. Wartości punktowe są w każdej grze określone, gra ich nie losuje. Po uzyskaniu 100 punktów wskakujesz na wyższy poziom. Oto jakie profity czekają Cię na konkretnych poziomach:
Poziom 10: nowa umiejętność - Pirokineza (Pyrokinesis)
Poziom 20: nowa umiejętność - Telekineza (Telekinesis)
Poziom 30: nowa umiejętność - Niewidzialność (Invisibility)
Poziom 35: ulepszenie umiejętności Palm Bomb - Palm Megabomb - możesz zadawać swoim "tąpnięciem" większe obrażenia. Podskocz i kliknij jak najwięcej razy, gdy jesteś w powietrzu, by zadać większe obrażenia.
Poziom 40: ulepszenie umiejętności PSI Blast: Chain Blast - Twój jeden strzał z PSI Blastu trafi trzech wrogów, przeskakując z jednego na drugiego.
Poziom 45: ulepszenie umiejętności Pyrokinesis: Thermal Detonation - użycie Pirokinezy na danym obiekcie spowoduje, oprócz zapalenia się, eksplozję płomieni w promieniu kilku metrów.
Poziom 50: ulepszenie umiejętności Levitation: Wrecking Ball - gdy nabierzesz prędkości, Twoja kula lewitacyjna będzie niszczyła wszystko na swojej drodze.
Poziom 55: ulepszenie umiejętności Shield: Offensive Shield - Twoja tarcza od teraz będzie odrzucała wrogów, którzy walczą w zwarciu.
Poziom 60: ulepszenie umiejętności Invisibility: Advanced Invisibility - możesz być niewidzialny dwa razy dłużej niż dotychczas.
Poziom 65: ulepszenie umiejętności Telekinesis: TK Extension - możesz używać Telekinezy na większe odległości.
Poziom 70: ulepszenie umiejętności PSI Blast: Super Chain Blast - Twój jeden strzał z PSI Blastu trafi sześciu wrogów, przeskakując z jednego na drugiego
Poziom 75: ulepszenie umiejętności Levitation: Rolling Havoc - Twoja kula lewitacyjna niszczy wrogów nawet bez nabierania prędkości.