Tony Hawk's Underground 2: World Destruction Tour - poradnik do gry - Kamil "Draxer" Szarek - ebook

Tony Hawk's Underground 2: World Destruction Tour - poradnik do gry ebook

Kamil "Draxer" Szarek

0,0

Opis

Poradnik do Tony Hawk’s Underground 2 zawiera opisy wszystkich skateparków dostępnych w grze (wraz z lokalizacjami i sposobami zdobycia gapów), opisy przejścia wszystkich zadań obydwu trybów gry oraz cenne wskazówki na temat zdobywania punktów.

Tony Hawk's Underground 2: World Destruction Tour - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Barcelona (Classic Mode)
  • Training Zadania (Story Mode)
  • Australia (Classic Mode)
  • Barcelona (Story Mode)
  • Barcelona (1) (Story Mode)
  • Berlin (1) (Story Mode)
  • Barcelona (1) (Mapy z gapami)
  • Boston (1) (Mapy z gapami)
  • Zdobywanie punktów i porady ogólne
  • Airport (1) (Mapy z gapami)

Informacja o grze

Kolejna część bardzo popularnej serii symulacji jazdy na deskorolce, sygnowanej nazwiskiem słynnej gwiazdy tego sportu – Tony’ego Hawka. Warto przy okazji zaznaczyć, że pierwsza część Tony Hawk Underground, w odróżnieniu od poprzedniczek: Tony Hawk's Pro Skater 4, 3, 2, nie została wydana na komputerach klasy PC, ku rozgoryczeniu użytkowników tychże maszyn.

Gra Tony Hawk's Underground 2: World Destruction Tour, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier sportowych. Tytuł wydany został w Polsce w 2005 roku i dostępny jest na platformach: PC, XBX, PS2, GCN. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 261

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Tony Hawk's Underground 2:World Destruction Tourporadnik do gry

autor: Kamil "Draxer" Szarek

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=328

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Zdobywanie punktów i porady ogólne

Tryby gry

Mapy z gapami

Airport (1)

Airport (2)

Australia (1)

Australia (2)

Barcelona (1)

Barcelona (2)

Berlin (1)

Berlin (2)

Boston (1)

Boston (2)

Canada (1)

Canada (2)

Canada (3)

Downhill Jam

Los Angeles (1)

Los Angeles (2)

Los Angeles (3)

Los Angeles (4)

New Orleans (1)

New Orleans (2)

Philadelphia (1)

Philadelphia (2)

Pro Skater (1)

Pro Skater (2)

School (1)

School (2)

Skatopia (1)

Skatopia (2)

The Triangle (1)

The Triangle (2)

Training (1)

Training (2)

Story Mode

Podstawy

Training

Training Zadania

Boston

Boston (1)

Boston (2)

Boston (3)

Boston (4)

Barcelona

Barcelona (1)

Barcelona (2)

Barcelona (3)

Berlin

Berlin (1)

Berlin (2)

Berlin (3)

Berlin (4)

Australia

Australia Etap I (1)

Australia Etap I (2)

Australia Etap I (3)

Australia Etap I (4)

Australia Etap II

New Orleans

New Orleans Etap I (1)

New Orleans Etap I (2)

New Orleans Etap I (3)

New Orleans Etap II

Skatopia

Skatopia Etap I (1)

Skatopia Etap I (2)

Skatopia Etap I (3)

Skatopia Etap I (4)

Skatopia Etap II

Skatopia Etap III

Skatopia Etap IV

Pro Skater

Classic Mode

Podstawy

Barcelona

Australia

Skatopia

Berlin

Airport

School

Downhill Jam

New Orleans

Training

Boston

Canada

Philadelphia

Los Angeles

Triangle

Wprowadzenie

Do dzisiaj wiele osób przekonało się, że Tony Hawk's Underground 2 jest kontynuacją serii godną marki THPS. Masa innowacji, usprawnień względem poprzednich części, wciągający tryb Story Mode oraz jeszcze więcej frajdy z rozgrywki to znaki szczególne THUG 2. Jeżeli pogubiłeś się wśród zadań i wyzwań, jakie stawia gra, trafiłeś pod dobry adres - niniejszy poradnik do Tony Hawk's Underground 2 zawiera opisy wszystkich skateparków dostępnych w grze (wraz z lokalizacjami i sposobami zdobycia gapów), opisy przejścia wszystkich zadań obydwu trybów gry - Story Mode i Classic Mode oraz cenne wskazówki na temat zdobywania punktów.

Poradnik był pisany na podstawie angielskiej wersji językowej gry (ponieważ gdy go zaczynałem, polska wersja nie była jeszcze dostępna) oraz poziomu trudności Normal. Wszelkie nazwy trybów/poziomów/trików/gapów pozostały takie jak w oryginale. Jedynie dla określeń "quarter pipe", "half pipe" i tym podobnych użyłem zamiennie określenia rampa. Dla niektórych dodam jeszcze informację, że krawędź (posługuję się tym określeniem w wielu miejscach poradnika) to coś, po czym można grindować.

Zdobywanie punktów i porady ogólne

Mam wrażenie, że w THUG 2 położono znacznie większy nacisk na zdobywanie punktów za pomocą kombosów znacznie większych od tych, które spokojnie wystarczały choćby w jeszcze nie tak dawno opisywanym przeze mnie THPS 4. Ponadto koniec ze zdobywaniem maksimum punktów za pomocą trików powietrznych i reverta - wyraźnie odczuwalne jest zmniejszenie liczby punktów, jakie otrzymuje się za takie ewolucje. Oto kilka rad, które - mam nadzieję - pomogą wam w zdobywaniu punktów na poszczególnych poziomach:

Jedną ze znaczących innowacji w THUG 2 w stosunku do poprzedniej wydanej na PC części gry jest możliwość zejścia z deski i biegania. Jeżeli zrobisz to w trakcie wykonywania kolejnych trików, kombos nie przerwie się od razu - ujrzysz zegarek odmierzający czas, po którym kombos zostanie zakończony. Gdy znajdziesz się w sytuacji, gdy przy wykonywaniu kombosa utkniesz w miejscu, zeskocz z deski, przebiegnij się kawałek i kontynuuj zdobywanie punktów. Odległość między miejscem zeskoku a kontynuacją nie może być za duża, abyś zmieścił się w czasie.

Przy wskoku na deskę do kolejnego triku automatycznie wykonujesz inną punktowaną ewolucję - Caveman.

Kolejną nowością w THUG 2 jest tzw. Focus Mode. Możesz skorzystać z jego dobrodziejstw gdy wypełnisz pasek SPECIAL. Wystarczy tylko nacisnąć odpowiedni klawisz. Na czym to polega? Jest to efekt, który być może znacie już z niektórych gier akcji. Czas spowalnia, a Ty możesz skoncentrować się na balansowaniu lub innej czynności wymagającej sprawnej kontroli Twojej postaci. Dlatego też, FM przydaje się najbardziej w krytycznych sytuacjach. Niestety, korzystanie z FM odbija się na pasku SPECIAL: tracisz go. Gdy limit zgromadzony na pasku sięgnie zera, czas wróci do normalnej prędkości.

Dołóż wszelkich starań, by Twoje kombosy były możliwie najbardziej wszechstronne - za takie dostajesz najwięcej punktów. Wszechstronne, tzn. zawierające wszystkie możliwe rodzaje trików - grindy, lipy, manuale, flipy, graby, Spine/Hip Transfery (to drugie to nowość). Dobrze by było, gdyby spora część z wykonywanych trików była specialami - to dodatkowo zwiększy mnożnik i wskaźnik zdobytych punktów. Chyba najłatwiejszymi do wykonania specialami są specjalne grindy, a wiążąc to z ogromną ilością krawędzi na każdej planszy można uzyskać naprawdę wysokie liczby w lewym górnym rogu!

Wyobraź sobie, że grindujesz po krawędzi i w oddali widzisz ścianę, na którą niechybnie za moment wpadniesz, kończąc kombosa. Czy jest to sytuacja bez wyjścia? Otóż nie. W THUG 2 otrzymujesz możliwość wykonywania triku Sticker Slap!. Cóż to takiego? Twoja postać wyskakuje, przykleja na ścianie na wprost naklejkę i odbija się tym samym w przeciwną stronę (a więc, w podanym przeze mnie przykładzie można dojechać do ściany, wykonać trik i grindować dalej w drugą stronę). Nie zapominaj o tej możliwości. Trik Sticker Slap! będzie wymagany do wykonania kilku zadań.

Na poszczególnych mapach ustawione są skrzynie z przedmiotami, po które możesz sięgnąć, by następnie rzucać je w okolicznych przechodniów. Za to również dostajesz punkty. :)

Jeżeli chcesz nabrać dodatkowej prędkości, są na to dwa dobre sposoby. Pierwszy z nich to dobrze znany Spine Transfer. Gdy obydwie rampy, między którymi się przemieszczasz, stoją na tej samej wysokości, nie daje to zbytniego przyspieszenia, ale jeżeli wybijasz się ze stojącej wyżej do będącej na niższym poziomie, otrzymasz niezłego kopa.

Drugim sposobem jest równie dobrze znany trik, czyli Skitchin'. Polega na "czepnięciu się" pobliskiego pojazdu. Pożądany efekt uzyskasz, gdy przejedziesz chwilkę w takiej pozycji, a następnie odczepisz się od pojazdu.

Jeżeli chcesz dojechać na miejsce nieco szybciej bez żadnych Spine Transferów i Skitchin'ów, wciśnij i przytrzymaj klawisz odpowiedzialny za skok. Twoja postać ustawi się w pozycji wyjściowej do wyskoku i będzie jechała odrobinę szybciej.

Jak zredukować zmniejszanie się prędkości podczas wykonywania "spójnika" kombosów, czyli manuala do minimum? Wykorzystać metodę z powyższego punktu. Po przejściu do manuala wciśnij i przytrzymaj klawisz odpowiedzialny za skok, a będziesz poruszał się z w miarę stałą, dużą prędkością. Dopiero podjazdy mogą stanowić poważne przeszkody. Pamiętaj, że gdy tylko puścisz klawisz skoku, zgodnie z jego przeznaczeniem, wyskoczysz i przerwiesz manuala.

Nie możesz gdzieś doskoczyć? A próbowałeś wszelkich możliwych środków? No Comply, Bonelessa? Jeżeli odpowiedź na drugie pytanie jest przecząca, niezwłocznie to zrób. Przypominam, że No Comply i Boneless to również triki, po których wylatujesz w powietrze, z tą małą różnicą, że wyżej i dalej niż za pomocą standardowego Ollie. Ponadto, za takie wyskoki otrzymujesz więcej punktów.

Kiedy masz już dosyć w swoim kombosie grindów i flipów, a balansowanie w manualu nie jest jeszcze takie trudne, skorzystaj z trików flatlandowych, czyli wykonywanych w manualu ewolucji takich jak HandStand, Pogo, Casper, Anti-Casper itp.

Nowym trikiem w THUG 2 jest tzw. Natas Spin. Aby go wykonać, należy wskoczyć na niewielki obiekt typu słupek, hydrant (oczywiście wymagana jest odpowiednia kombinacja klawiszy). Sam trik polega na obracaniu się wokół własnej osi. Twoja postać to robi, podczas gdy Ty koncentrujesz się na balansowaniu. Im dłużej to robisz, tym więcej punktów otrzymasz, rzecz jasna. Gdy masz już dosyć, po prostu zeskakujesz.

Gdy coś pójdzie nie tak i się przewrócisz, możesz próbować nieco podreperować swoją sytuację poprzez... zdenerwowanie się, tzw. Freak Out!. Po wywrotce ukazuje się miernik Twoich nerwów. Jeżeli zwiększysz go poprzez szybkie naciskanie odpowiedniego klawisza do wskazanego poziomu, ujrzysz - jak by nie patrzeć - efektowną animację niszczenia deskorolki tudzież wyrzucenia jej na spory kawałek i otrzymasz w nagrodę porcję punktów. Nie musisz martwić się o deskorolkę, automatycznie otrzymujesz kolejną. :)

W THUG 2 dochodzi również możliwość wykonywania na ulicach graffiti. Możesz to zrobić tylko po zejściu z deskorolki (i wciśnięciu odpowiedniego klawisza, rzecz jasna). Zasadniczo nie otrzymujesz za to punktów, ale jeżeli w tle cyka zegar (podtrzymujesz kombosa biegnąc), pewna sumka zostaje zaliczona.

Koniec z dbaniem o stan kasy - w THUG 2 nie ma czegoś takiego, jak pieniądze. Zastąpiły je (i to tylko dla Classic Mode) punkty statystyk.

Zanim zaczniesz wykonywać poszczególne zadania, pojeźdź troszkę po planszy, by zorientować się, co jest gdzie. Będziesz miał wówczas mniej problemów ze znalezieniem miejsc, które opisuję za pomocą tekstu w poradniku. Unikałem dawania rad na temat zdobywania punktów na poszczególnych planszach.

Odnośnie samego poradnika: screeny nie są podpisywane, za to w tekście przewijają się odniesienia do nich, typu 'na screenie x'. Oto numeracja screenów, jaką przyjmuję (oczywiście nie zawsze musi być pięć screenów, czasami się to zdarza, zwykle jest jeden lub dwa).

Tryby gry

W grze dostępne są dwa tryby rozgrywki dla pojedynczego gracza: Story Mode i Classic Mode. Ukończenie jednego nie ma żadnego wpływu na drugi - no, może poza odblokowaniem ukrytych postaci (gdy zrobisz to w Story Mode, będą one dostępne od początku Classic Mode) i zdobyciem pewnego doświadczenia. :) Oto krótkie charakteryzacje obydwu trybów. Dokładniejsze opisy znajdziesz w sekcjach im poświęconych.

Mapy z gapami

Airport (1)

Do tej części wstęp jest raczej nie wymagany. Znajdziesz tu króciutkie opisy plansz (prawdę mówiąc, to na dobrą sprawę są one nie przydatne) oraz wykaz wszystkich gapów do zdobycia na danej planszy wraz ze sposobami ich wykonania. Wszystkich, prócz trzech - na planszy Skatopia brakuje jednego oraz na planszy Philadelphia dwóch gapów, ale myślę, że na ponad 600 (ostatnie obliczenia mówią, że jest ich 612) łącznie jakoś można przeboleć brak tych kilku. :)

1. Airport

Plansza pochodząca z THPS3. Podobnie jak Downhill Jam, stanowi bardziej określony przejazd od startu do mety, niż skatepark. Poszczególne obiekty na tej planszy wskazuję po zjazdach: na planszy są dwa takie zjazdy, przy których są ruchome schody.

Lista gapów ze screenami od 200 punktów wzwyż (35 gapów, 8 ze screenami):

Claim Hop! - 50 - z miejsca startu obróć się lekko w prawo, przeskocz nad ladą i jedź po pasie bagażowym. Miń plac z helikopterem. Dostaniesz się do pomieszczenia z okrągłym obiektem pośrodku. Tu i ówdzie są w tymże pomieszczeniu krawędzie do grindowania. Grinduj po jednej z takich krawędzi i przeskocz do grinda na poręcz ruchomych schodów, by zaliczyć gapa.

Heliport Baggage - 50 - z miejsca startu obróć się lekko w prawo, przeskocz nad ladą i grinduj po jednej z krawędzi pasu bagażowego. W odpowiednim momencie przeskocz na drugą krawędź, by zaliczyć gapa.

Rail Hop - 50 - przejedź na sam koniec planszy, do głównej hali. Zjedź po jednym ze zjazdów na dół. Grinduj w lewo po bocznej krawędzi rampy. W jednym miejscu brakuje jej na większym odcinku, musisz przeskoczyć na krawędź paczek. Zrób to, a pod koniec krawędzi paczek przeskocz na dalszą krawędź rampy.

Walkway Hop - 50 - z miejsca startu przejedź kawałek prosto i grinduj po prawej stronie ruchomej podłogi na środku planszy. Przeskocz dwa razy w lewo do kolejnych grindów (po środku i po lewej stronie) a następnie z powrotem.

Draining The Vein - 100 - z miejsca startu jedź trzymając się lewej strony. Po chwili znajdziesz wejście do łazienki. Grinduj po rurce właśnie tam prowadzącej, następnie przeskocz na krawędź nad pisuarami i z tejże krawędzi na kolejną rurkę.

Droppin' Science! - 100 - z miejsca startu jedź prosto, do pierwszego zjazdu. Tamże wybij się i grinduj po podwieszonej lampie. Przeskocz w prawo na kolejną lampę, a następnie w odpowiednim miejscu w lewo na jeszcze jedną lampę.

Escalatin' The Situation - 100 - z miejsca startu obróć się lekko w prawo, przeskocz nad ladą i jedź po pasie bagażowym. Miń plac z helikopterem. Dostaniesz się do pomieszczenia z okrągłym obiektem pośrodku. Są tam ruchome schody, zaś po ich bokach rampy. Wykonaj transfer między dwiema rampami, nad schodami.

Gate Hop! - 100 - przejedź na sam koniec planszy, do głównej hali. Tamże grinduj po jednej z czerwonych rurek. Gdzieniegdzie brakuje fragmentów rurek, ze względu na wyjścia z lotniska. Przeskocz nad taką luką i grinduj dalej.

Illuminatin' - 100 - z miejsca startu jedź prosto i trzymaj się lewej strony trasy. Po chwili trafisz na obudowany rządek telefonów. Wjedź na obudowę, wyskocz z niej i grinduj po podwieszonej lampie, by zaliczyć gapa.

Last High Light! - 100 - przejedź tuż przed drugi zjazd i wybij się z niewielkiego podjazdu po środku do grinda po lampie.

Light Hop! - 100 - przejedź na sam koniec planszy, do głównej hali. Zjedź po jednym ze zjazdów na dół. Grinduj po dowolnej krawędzi, a następnie w odpowiednim momencie przeskocz do grindu po jednej z lamp. Teraz musisz jeszcze przeskoczyć z jednej lampy do grindu po kolejnej.

Light Pop! - 100 - przejedź na sam koniec planszy, do głównej hali. Zjedź po jednym ze zjazdów na dół. Grinduj po krawędzi przebiegającej wokół pomieszczenia i przeskocz do grindu po lampie, by zaliczyć gapa.

Lighten Up! - 100 - przejedź za pierwszy zjazd i jedź po lewej stronie. Trafisz na obudowany rządek telefonów. Wjedź na obudowę, wyskocz z niej i grinduj po podwieszonej lampie, by zaliczyć gapa.

Local Call - 100 - z miejsca startu jedź po lewej stronie. Trafisz na obudowany rządek telefonów. Wykonaj grinda na krawędzi obudowy, by zaliczyć gapa.

Mulin' - 100 - z miejsca startu obróć się lekko w prawo, przeskocz nad ladą i jedź po pasie bagażowym. Miń plac z helikopterem. Dostaniesz się do pomieszczenia z okrągłym obiektem pośrodku. Przy wyjeździe z niego znajdują się bramki, możesz je jednak przeskoczyć wybijając się z podjazdów. Uczyń to.

Musical Chairs - 100 - przejedź na sam koniec planszy, do głównej hali. Tu i ówdzie znajdują się siedzenia dla oczekujących. Grinduj po krawędzi jednego z takich siedzeń, wyskocz do manuala, dojedź do innych kilku siedzeń i powtórz grinda.

O The S - 100 - kawałek przed drugim zjazdem znajdują się bramki. Przeskocz nad nimi, używając podjazdów.

Off The Couch - 100 - przejedź na sam koniec planszy, do głównej hali. Na obydwu jej końcach znajdują się rampy z wbudowanymi monitorami. Wyskocz lekko z jednej z ramp, spadnij do reverta i manuala i jedź w takim stanie do rampy z monitorami po drugiej stronie hali.

S Look Out!! - 100 - przejedź za pierwszy zjazd i trzymaj się prawej strony. Po chwili znajdziesz wejście do łazienki. Grinduj po rurce właśnie tam prowadzącej, następnie przeskocz na krawędź nad pisuarami i z tejże krawędzi na kolejną rurkę.

Spiral Stairs North - 100 - przejedź na sam koniec planszy, do głównej hali. Tamże skręć w prawo. Na końcu znajdziesz spiralny zjazd na dół. Grinduj po krawędzi poręczy tegoż zjazdu.

Spiral Stairs South - 100 - przejedź na sam koniec planszy, do głównej hali. Tamże skręć w lewo. Na końcu znajdziesz spiralny zjazd na dół. Grinduj po krawędzi poręczy tegoż zjazdu.

Spotted Bags - 100 - z miejsca startu obróć się lekko w prawo, przeskocz nad ladą i jedź po pasie bagażowym. Miń plac z helikopterem. Dostaniesz się do pomieszczenia z okrągłym obiektem pośrodku. Znajdują się tam również ruchome schody. Między schodami jest rampa. Wybij się z niej i wykonaj dowolnego lipa na krawędzi nad nią.

Takin' The High Road - 100 - z miejsca startu przejedź do pierwszego zjazdu i wybij się z niewielkiej skoczni do grinda po podwieszonej lampie.

Through The Pad! - 100 - z miejsca startu obróć się w prawo i przeskocz nad ladą. Grinduj po krawędzi pasu bagażowego aż do jego końca, gdzie przeskocz do grinda po poręczy ruchomych schodów.

Walkway Ride1! - 100 - wykonaj grinda na całej długości ruchomej podłogi na środku planszy.

Walkway Ride2! - 100 - wykonaj grinda na całej długości ruchomej podłogi na środku planszy. Tym razem mowa o ruchomej podłodze znajdującej się za pierwszym zjazdem.

X-Ray - 100 - z miejsca startu obróć się lekko w prawo i wykonaj manuala po pasie bagażowym, by zaliczyć gapa.

Airport (2)

Flying High In The Sky - 200 - przejedź tuż za pierwszy zjazd. Znajdują się tam dwie wąskie rampy. Wybij się z jednej z nich i wykonaj dowolnego lipa na krawędzi powyżej.

The Hard Way Up! - 200 - z miejsca startu jedź prosto i trzymaj się prawej strony. Po chwili dojedziesz do skrytek. Zacznij grindować po ich górnej krawędzi, a następnie przeskocz na krawędzie monitorów i grinduj dalej. Z krawędzi drugiego ekranu wybij się i grinduj po lampie, by zaliczyć gapa.

Economy Class Lip - 250 - przejedź na sam koniec planszy, do głównej hali. Zjedź po jednym ze zjazdów na dół. Wybij się z jednej z ramp po bokach pomieszczenia i wykonaj dowolnego lipa na najniższej, czerwonej rurce.

Gate Transfer! - 300 - przejedź na sam koniec planszy, do głównej hali. Grinduj po metalowej barierce otaczającej podłogę, a gdy dojedziesz do jednej z bramek, przeskocz na kolejny fragment barierki i grinduj dalej.

Business Class Lip! - 500 - przejedź na sam koniec planszy, do głównej hali. Zjedź po jednym ze zjazdów na dół. Wybij się z jednej z ramp po bokach pomieszczenia i wykonaj dowolnego lipa na środkowej, czerwonej rurce.

Start To Finish!!! - 600 - w gapie chodzi o to, by na jednym kombosie przejechać z początku planszy na koniec, do głównej hali. Możesz to zrobić standardowo, przesuwając się cały czas do przodu po kolejnych krawędziach, bądź wykorzystać małą sztuczkę. :) Z miejsca startu obróć się lekko w lewo, przejdź do manuala. Przeskocz nad ladą i pozostań w manualu. Zacznij teraz grindować po krawędzi pasu bagażowego. Znajdziesz się w głównej hali lotniska! Zeskocz tam do manuala, a gap zostanie zaliczony.

Helicopter Hop! - 2000 - z miejsca startu obróć się lekko w prawo, przeskocz nad ladą i jedź po pasie bagażowym. Trafisz na plac z helikopterem. Wybij się z podjazdu i przeskocz nad helikopterem, by zaliczyć gapa.

Manual The Slope! - 5000 - wykonaj manuala po jednym ze zjazdów na planszy.

Australia (1)

2. Australia

Ta mapa ma kilka poziomów wysokości. Najwyżej znajduje się ulica, najniżej zaś plaża. Na każdym poziomie znajduje się wiele elementów zaliczających się do gapów, zadań, nie wspominając już o zdobywaniu punktów.

Lista gapów ze screenami od 150 punktów wzwyż (40 gapów, 10 ze screenami):

Balcony Lip - 25 - przejedź na najwyższy poziom planszy, do fontanny. Na jednym ze stojących tam budynków znajdują się balkony, pod nimi zaś rampy. Wybij się z jednej z ramp i wykonaj dowolnego lipa na pierwszym balkonie od dołu licząc.

Chain Gang - 25 - z miejsca startu przejedź kawałek prosto i zjedź po schodach. Zacznij grindować po barierce w prawo, w stronę punktu medycznego. Barierka jest zakończona zakrzywieniem, ale nie wybijaj się z niego. Po prostu grinduj, a zostaniesz wyrzucony w stronę słupków z łańcuchami między nimi. Zacznij po nich grindować, by zaliczyć gapa.

Homemade Handrail - 25 - aby móc wykonać tego gapa, musisz wykonać zadanie z punktu 24 na tej planszy (Story Mode, etap I). Przejedź na najwyższy poziom planszy. W pobliżu zniszczonego samochodu znajduje się przewrócony na dwie skrzyni słup. Wykonaj na nim Grinda w dół ulicy i przeskocz w prawo na kolejną krawędź do grindowania, a gap zostanie zaliczony.

Ledge Drop - 25 - przejedź na najwyższy poziom planszy i zacznij grindować po murku oddzielającym ulicę od niższego poziomu. Grinduj w dół ulicy. Pod koniec wybij się i zacznij grindować po położonym niżej ceglanym murku.

Ledge Hop - 25 - przejedź na najwyższy poziom planszy i zacznij grindować po jednym z murków oddzielających ulicę od niższego poziomu. Przeskocz nad przejściem dla pieszych z jednego murku na drugi, by zaliczyć gapa.

Rail 2 Rail - 25 - z miejsca startu przejedź kawałek prosto, nie zjeżdżaj po schodach. Zacznij grindować po poręczy po lewej stronie. Po chwili dojedziesz do zjazdu na niższy poziom. Po lewej stronie znajdować się będzie kolejna rurka. Przeskocz na nią i grinduj dalej.

Rock Lip - 25 - wjedź do basenu i wykonaj lipa na wystającej skale.

9 Point Landing - 50 - z miejsca startu skręć w prawo i dojedź do ceglanego murku. Jedź dalej wzdłuż niego, a trafisz na czerwony budynek pod którym stać będzie biała rampa. Zacznij po niej grindować, a pod jej koniec wyskocz i zacznij grindować po barierce stojącej w oddali.

Archway Roof Tap - 50 - z miejsca startu skręć w prawo i przejedź kawałek prosto. Po lewej stronie powinien stać żółty budynek. Przejedź przed ten budynek, w stronę plaży. Znajduje się tam zadaszenie, zaś po jego bokach podjazdy. Skorzystaj z jednego z podjazdów i zacznij grindować po krawędzi zadaszenia.

Balcony Hop - 50 - przejedź na najwyższy poziom planszy, do fontanny. Stoi tam żółty dźwig. Po bokach ma on podjazdy, z których można się wybić. Balkon znajdujący się najbliżej dźwigu ma czerwony kolor, zaś kawałek dalej jest zielony. Zacznij grindować po jednym z nich, przeskocz na drugi i grinduj dalej, by zaliczyć gapa.

Balcony Lofty Lip - 50 - przejedź na najwyższy poziom planszy, do fontanny. Na jednym ze stojących tam budynków znajdują się balkony, pod nimi zaś rampy. Wybij się z jednej z ramp i wykonaj dowolnego lipa na drugim balkonie od dołu licząc.

Big Stair Set - 50 - z miejsca startu przejedź kawałek prosto, a znajdziesz się przy dużych schodach. Przeskocz je, by zaliczyć gapa.

Bus Stop Hop - 50 - przejedź na najwyższy poziom planszy, do fontanny. Za żółtym dźwigiem znajduje się przystanek autobusowy. Po jego obydwu stronach stoją podjazdy. Skorzystaj z podjazdu stojącego po stronie dźwigu i zacznij grindować po zielonej krawędzi balkonu.

Crane Vault - 50 - przejedź na najwyższy poziom planszy, do fontanny. Stoi tam żółty dźwig. Po bokach ma on podjazdy, z których można się wybić. Zrób to i zacznij grindować po czerwonej krawędzi balkonu, by zaliczyć gapa.

G'Day Ramp 2 Ramp - 50 - na mapie jest 5 miejsc, gdzie można wykonać tego gapa, jednakowoż najbliżej startu (tym samym najłatwiej mi wskazać miejsce jego wykonania) jest tylko jeden transfer. Przejedź kawałek prosto i obróć się o 180 stopni. Na górze wisi logo "Hawk", zaś po lewej i prawej stronie stoją rampy. Wykonaj między nimi transfer.

High 2 Low Transfer - 50 - z miejsca startu przejedź prosto i zjedź po schodach. Skręć teraz w lewo. Dojedziesz do rampy. Wykonaj z niej transfer do drugiej rampy znajdującej się kawałek niżej, by wykonać gapa.

Hot Wire Lip - 50 - przejedź na najwyższy poziom planszy, do fontanny. Nad jedną z ramp w pobliżu fontanny znajduje się kabel. Wykonaj na nim dowolnego lipa, by zaliczyć gapa.

Life Guard Roof Tap - 50 - z miejsca startu przejedź prosto i zjedź po schodach. Zacznij grindować w stronę punktu medycznego po barierce. Jest ona zakończona zakrzywieniem. Wybij się z niego i zacznij grindować po dachu punktu medycznego, by zaliczyć gapa.

Low Bay Window Lip - 50 - przejedź na najwyższy poziom planszy, na drugi koniec ulicy (nie ten z fontanną). Znajduje się tam budynek z wystającymi nad rampę elementami. Wykonaj dowolnego lipa na jednym z zawieszonych niżej elementów.

10 Point Landing - 75 - wykonaj gapa 9 Point Landing - grinduj po barierce. Pod jej koniec wyskocz i grinduj po poręczy znajdującej się niżej, tuż przy plaży.

Balcony Climb - 75 - przejedź na najwyższy poziom planszy, do fontanny. Na jednym ze stojących tam budynków znajdują się balkony, pod nimi zaś rampy. Wybij się z jednej z ramp i zacznij grindować po najniżej znajdującym się balkonie. Pod koniec wyskocz i wykonaj Sticker Slap na ścianie. Odbije Cię to nieco wyżej. Zacznij grindować po znajdującym się wyżej balkonie by zaliczyć gapa.

Can Skip - 75 - z miejsca startu przejedź prosto i zjedź po schodach. Skręć teraz w lewo. Niedługo powinieneś ujrzeć kosz na śmieci stojący tuż obok białej poręczy. Wykonaj grinda na koszu a następnie na poręczy, by zaliczyć gapa.

Coping Jump - 75 - z miejsca startu przejedź prosto i zjedź po schodach. Skręć teraz w lewo. Dojedziesz do rampy. Zacznij po niej grindować w prawą stronę, a następnie wybij się i grinduj po krawędzi basenu, by zaliczyć gapa.

Low 2 High Transfer - 75 - z miejsca startu przejedź prosto i zjedź po schodach. Skręć teraz w lewo. Dojedziesz do rampy. Wykonaj z niej transfer do drugiej rampy znajdującej się kawałek niżej. Teraz wykonaj transfer z rampy na której wylądowałeś do rampy z której wyskoczyłeś.

Car hop - 100 - przeskocz nad dowolnym znajdującym się na planszy samochodem.

Fountain Touchdown - 100 - przejedź na najwyższy poziom planszy. W stronę fontanny prowadzi murek odgradzający jednocześnie ulicę od niższych poziomów planszy. Jest on zakończony zakrzywieniem. Grinduj po nim, wyskocz z zakrzywienia i grinduj dookoła fontanny, by zaliczyć gapa.

From Brass Over 10 - 100 - przejedź na najwyższy poziom planszy, na drugi koniec ulicy (nie ten z fontanną). Znajdują się tam dwie rampy. Zacznij grindować po tej z prawej strony. Po chwili będziesz grindował po żółtej rurce. Z jej końca wybij się i przeskocz nad wszystkimi schodkami.

High Bay Window Lip - 100 - przejedź na najwyższy poziom planszy, na drugi koniec ulicy (nie ten z fontanną). Znajduje się tam budynek z wystającymi nad rampę elementami. Wykonaj dowolnego lipa na jednym z zawieszonych wyżej elementów. Aby ich sięgnąć musisz skorzystać z pomocy jednego z samochodów - wykonaj Skitchin'. To znacznie zwiększy Twoją szybkość i będziesz mógł się wybić na odpowiednią wysokość.

Peace Out! - 100 - przejedź na najwyższy poziom planszy, do fontanny. Wykonaj Natas Spin na dłoni rzeźby pośrodku fontanny i zeskocz, by zaliczyć gapa.

TC's Grass Gap - 100 - przejedź na najwyższy poziom planszy, do fontanny. Od strony plaży znajdują się schody, a po ich prawej stronie trawa. Przeskocz nad trawą na niższy poziom by zaliczyć gapa.

Big Coping Jump - 150 - screen zapożyczony z solucji do Story Mode pokazuje rampę, której musisz użyć przy tym gapie. Zacznij po niej grindować w prawą stronę i wyskocz. Musisz dolecieć do krawędzi basenu i dalej po niej grindować.

Lofty Roof Gap - 150 - z miejsca startu skręć w prawo i przejedź kawałek prosto. Po lewej stronie powinien stać żółty budynek. Wjedź na jego dach za pomocą Spine Transferów, podjedź do nawiewu i wybij się z niego w stronę oddalonego budynku. Gdy wylądujesz na dachu tegoż budynku, gap zostanie zaliczony.

Australia (2)

TC's Awning - 150 - z miejsca startu przejedź kawałek prosto, nie zjeżdżaj po schodach. Skręć za to w lewo. Ujrzysz niewielkie zadaszenie czerwonego budynku, zaś po jego obu stronach podjazdy. Wybij się z jednego z podjazdów i zgrinduj zadaszenie by zaliczyć gapa.

Footbridge Flyover - 200 - wykonaj transfer między dwiema rampami, które widzisz po lewej i po prawej stronie gdy startujesz. Jeżeli nie wychodzi Ci to zwyczajnym skaterem, spróbuj zmienić postać na aborygena.

Up and Over Manual - 200 - wykonaj manuala pod górę i na dół kładki, spod której startujesz.

Big Steet Cross - 250 - przejedź na najwyższy poziom planszy, do fontanny. Za żółtym dźwigiem znajduje się przystanek autobusowy. Po jego obydwu stronach stoją podjazdy. Skorzystaj z podjazdu stojącego po stronie dźwigu i zacznij grindować po zielonej krawędzi balkonu. Po chwili trafisz na teren restauracji. Skręć w prawo. Na końcu trasy stoi rampa. Wybij się z niej i wykonaj transfer do leżącej na dole po lewej stronie ulicy innej rampy, a gap zostanie zaliczony.

Biggun's Ramp 2 Ramp - 250 - screen zapożyczony z solucji do Story Mode pokazuje rampę, której musisz użyć przy tym gapie. Nabierz rozpędu i wybij się z niej w prawą stronę by wykonać transfer na rampie znajdującej się najbliżej basenu.

Check Your Pants! - 250 - przejedź na najwyższy poziom planszy, do fontanny. Dojedź do ściany planszy i zacznij jechać w stronę basenu. Po chwili trafisz na wnękę w ścianach w której znajdować się będzie drabina. Wejdź po niej na górę i przejdź maksymalnie w prawo. Wyskocz z balkonu i wykonaj Acid Dropa do basenu na dole.

Peace Off! - 250 - przejedź na najwyższy poziom planszy, do fontanny. Wykonaj Natas Spin na dłoni rzeźby pośrodku fontanny, by zaliczyć gapa.

NO @$%#@$%# WAY!!! - 5000 - trudny do zdobycia gap. Przejedź na najwyższy poziom planszy, do fontanny i zacznij wykonywać gapa Balcony Climb na kolejnych balkonach, aż dostaniesz się na najwyższy i zaczniesz grindować w stronę billboardu. Gdy trasa się będzie kończyła, przeskakuj na kolejną krawędź kolejnego budynku. Spójrz na screen. Moja postać stoi w miejscu, z którego masz się wybić (dokładnie z tego!). Jeżeli będziesz miał odpowiednią prędkość i wybijesz się dokładnie z miejsca przeze mnie pokazanego, wylądujesz prosto na rurkę prowadzącą do basenu na dole. Grinduj po niej, a gap zostanie zaliczony.

Barcelona (1)

3. Barcelona

Czyli: Hiszpania, niebezpieczne byki i pomidory. Mapa jest całkiem spora, można ją podzielić na trzy dzielnice: główną (w niej zaczynasz), Parc Guell (charakteryzuje się dużą fontanną i wieloma rampami w ogrodach) oraz niewielką część po drugiej stronie mostu (otwierasz do niej dostęp wykonując jedno z zadań).

Lista gapów ze screenami od 300 punktów wzwyż (33 gapy, 5 ze screenami):

Bench hop - 25 - na początku planszy, przed budynkiem z napisem "Barcelona - Sants" znajdują się równolegle ustawione ławeczki. Wykonaj grinda na jednej z nich, przeskocz na drugą i grinduj dalej, aby zaliczyć gapa.

Ledge hop - 25 - na wprost od miejsca startu znajduje się znacznie mniej pokaźna fontanna niż ta z Parc Guell. Stoją przed nią trzy rampy. Zacznij grindować po jednej z nich, a następnie przeskocz na drugą i grinduj dalej, a gap zostanie zaliczony.

Rail hop - 25 - z miejsca startu przejedź w lewo. Przed Arcade Machine znajdują się trzy barierki. Zacznij grindować po jednej z nich, następnie przeskocz na drugą i grinduj dalej. Gap zostanie zaliczony.

AC Boost - 50 - przejedź do dzielnicy znajdującej się za mostem. Znajduje się tam duży budynek z napisem Cires Manemagnum. Przejedź przez jego drzwi.