Nowi prorocy. Harari, Peterson, Taleb -  - ebook

Nowi prorocy. Harari, Peterson, Taleb ebook

0,0
7,99 zł

lub
-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.

Dowiedz się więcej.
Opis

W strukturę współczesnego świata, wpisane są na dobre najrozmaitsze przeciwieństwa. Z jednej strony mówi się o zaniku figury autorytetu, a z drugiej obserwuje się wzrost popularności naukowców, których nazwiska, dzięki szybkiemu przepływowi informacji i łatwemu rozpowszechnianiu się treści, stają się rodzajem kultowych marek.

Historyk Yuval Noah Harari, psycholog Jordan Peterson i ekonomista Nassim Nicholas Taleb – to trzy postacie wzbudzające duże emocje, ale także ispore kontrowersje. Ich książki są międzynarodowymi bestsellerami, na platformach internetowych, obserwują ich setki tysięcy osób. Kim są ci nowi prorocy i co mają do powiedzenia o palących problemach współczesności?

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB
MOBI

Liczba stron: 55

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Nowi prorocy: Harari, Peterson, Taleb

W strukturę współczesnego świata, wpisane są na dobre najrozmaitsze przeciwieństwa. Z jednej strony mówi się o zaniku figury autorytetu, a z drugiej obserwuje się wzrost popularności naukowców, których nazwiska, dzięki szybkiemu przepływowi informacji i łatwemu rozpowszechnianiu się treści, stają się rodzajem kultowych marek.

Historyk Yuval Noah Harari, psycholog Jordan Peterson i ekonomista Nassim Nicholas Taleb – to trzy postacie wzbudzające duże emocje, ale także i spore kontrowersje. Ich książki są międzynarodowymi bestsellerami, na platformach internetowych, obserwują ich setki tysięcy osób. Kim są ci nowi prorocy i co mają do powiedzenia o palących problemach współczesności?

Zapraszamy do lektury

Redakcja miesięcznika „Znak”

Wszystkim autorom i spadkobiercom praw autorskich serdecznie dziękujemy za udostępnienie tekstów do minibooków. Jednocześnie informujemy, że dołożyliśmy wszelkich starań, by odnaleźć ich spadkobierców i właścicieli. Przychody ze sprzedaży nieposiadających ambicji komercyjnych minibooków zostaną przeznaczone na kontynuowanie działalności miesięcznika „Znak”.

■ Mateusz Burzyk

Kim Pan jest, profesorze Harari?

W naszym przeładowanym elektronicznymi mediami i gadżetami świecie często mówi się o potrzebie cyfrowej ascezy. Warto jednak zadać sobie pytanie: od czego naprawdę potrzebujemy odpocząć i kogo faktycznie stać na taki luksus?

Jeszcze kilka lat temu był szerzej nieznany. Ot, pracownik Uniwersytetu Hebrajskiego w Jerozolimie, nierzucający się w oczy skromny historyk. Jego życie nabrało rozpędu w 2014 r. Tuż przed 40. urodzinami na angielski przetłumaczono wydany trzy lata wcześniej Sapiens. Od zwierząt do bogów. Szybko po tym posypały się przekłady na ponad 50 innych języków. Książka trafiła na listy bestsellerów na całym świecie, długo zajmując na nich pozycję na podium (np. na „The Sunday Times” nieprzerwanie przez 96 tygodni!). Sprzedaż osiągnęła liczbę 12 mln egzemplarzy. Na fali tego sukcesu świetnie wyniki zyskały też jego następne, pisane już po angielsku, publikacje: Homo deus. Krótka historia jutra (2016), po które sięgnęło 6 mln czytelników, oraz 21 lekcji na XXI wiek (2018), zakupione – jak dotąd – przez ponad 2 mln odbiorców. Z każdą kolejną książką poszerzał się krąg jego wielbicieli. Do najbardziej znanych należą: Barack Obama, twórca firmy Microsoft Bill Gates, założyciel Facebooka Mark Zuckerberg oraz wspólnie przygotowujący kinową ekranizację pierwszej części tej „trylogii” Ridley Scott (reżyser nagrodzonego czterema Oskarami Gladiatora) oraz Asif Kapadia (autor chwalonego dokumentu o Amy Winehouse). Poleceń od bardziej opiniotwórczych czytelników nie można sobie było wymarzyć.

Harari to dziś nie tylko nazwisko – to marka i przedsiębiorstwo. Jego strona internetowa prowadzona jest w sześciu językach. Dowiemy się z niej o wszystkich wywiadach, prelekcjach, ogłaszanych w prasie artykułach, a także o wydarzeniach, w których autor bierze udział: np. jak w zeszłym roku jako jeden z głównych mówców na Forum Ekonomicznym w Davos. Nie zabraknie też informacji o spotkaniach, które odbyli z Hararim światowej wagi politycy: Angela Merkel czy Emmanuel Macron. W zakładce Media bez trudu odnajdziemy wywiady wideo, jakie nakręcili z nim wspomniany już Zuckerberg lub aktorka Natalie Portman. Można też poznać zatrudniany przez niego dziesięcioosobowy zespół, w skład którego wchodzą prawnicy, researcherzy, marketingowcy i specjalista ds. rynku chińskiego.

Przypadek

Dalsza część dostępna w wersji pełnej

Spis treści:

Okładka
Karta tytułowa
Nowi prorocy: Harari, Peterson, Taleb
Kim Pan jest, profesorze Harari?
Przypadek
Medytacja zamiast religii
Gej a prawa natury
Weganin kuszony sernikiem
Na dwoje babka wróżyła
Intelektualista czy guru?
Jordan B. Peterson, czyli jak zarobić na kontrrewolucji
Filozoficzny coach alt-prawicy?
Szczypta płomiennego dyletanctwa
Duch zimnej wojny i amerykański self-made man
Polemika z nowym ateizmem
Homary i gra w Monopoly
Filozof przypadku
Zwiedzeni przez przypadek

Prawa autorskie do tekstów zamieszczonych w minibooku przysługują ich autorom lub spadkobiercom.

Dołożyliśmy wszelkich starań, by odszukać wszystkich właścicieli praw autorskich. W przypadku ewentualnych niejasności zapewniamy, że prawa wszystkich właścicieli będą respektowane. Jednocześnie informujemy, że projekt minibooków „Znaku” nie jest komercyjny. Wykorzystane przychody przeznaczymy na dalszą działalność miesięcznika „Znak”. 

Wstęp i wybór tekstów: Redakcja miesięcznika „Znak”

Opracowanie redakcyjne tekstów: Redakcja miesięcznika „Znak”

Projekt okładki: Ilona Klimek

Źródło ilustracji okładkowej

Opracowanie techniczne i konwersja: Katarzyna Rek

Książki z dobrej strony: www.znak.com.pl

Więcej o naszych autorach i książkach: www.wydawnictwoznak.pl

Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, ul. Kościuszki 37, 30-105 Kraków

Dział sprzedaży: tel. 12 61 99 569, e-mail: [email protected]

Na zlecenie Woblink

woblink.com

plik przygotowała Katarzyna Rek