Opis

Poradnik do Myst IV: Objawienie, zawiera dokładny i bogato ilustrowany opis przejścia tej niełatwej gry logiczno-przygodowej, w której ponownie zwiedzamy skomplikowany i niezwykle tajemniczy świat starożytnych cywilizacji.

Myst IV: Objawienie - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • 03 TOMAHNA
  • 02 TOMAHNA
  • 13 TOMAHNA
  • 12 TOMAHNA
  • 10 TOMAHNA
  • 09 TOMAHNA
  • 08 TOMAHNA
  • 07 TOMAHNA
  • 06 TOMAHNA
  • 05 TOMAHNA

Informacja o grze

Czwarta odsłona niezwykle popularnej serii „Myst” (pierwszą część wydano na początku lat 90-tych). Mamy tu do czynienia z przygodówką rozgrywaną w statycznym otoczeniu. Czwarta część serii to swoisty powrót do korzeni (biorąc pod uwagę, to co zobaczyliśmy w Uru: Ages Beyond Myst), co oznacza, iż gracz porusza się po oddanych z fotorealistyczną dokładnością planszach, a wszystkie polecenia wydaje przy użyciu myszy.

Gra Myst IV: Revelation, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier przygodowych. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB

Liczba stron: 50


Myst IV:Objawienieporadnik do gry

autor: Bolesław "Void" Wójtowicz

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=321

[email protected]

Spis treści

01 TOMAHNA

02 TOMAHNA

03 TOMAHNA

04 TOMAHNA

05 TOMAHNA

06 TOMAHNA

07 TOMAHNA

08 TOMAHNA

09 TOMAHNA

10 TOMAHNA

11 TOMAHNA

12 TOMAHNA

13 TOMAHNA

14 SPIRE

15 SPIRE

16 SPIRE

17 SPIRE

18 SPIRE

19 SPIRE

20 SPIRE

21 SPIRE

22 SPIRE

23 SPIRE

24 SPIRE

25 SPIRE

26 SPIRE

27 SPIRE

28 TOMAHNA

29 SERENIA

30 SERENIA

31 SERENIA

32 SERENIA

33 SERENIA

34 SERENIA

35 SERENIA

36 SERENIA

37 SERENIA

38 SERENIA

39 TOMAHNA

40 TOMAHNA

41 TOMAHNA

42 HAVEN

43 HAVEN

44 HAVEN

45 HAVEN

46 HAVEN

47 HAVEN

48 HAVEN

49 HAVEN

50 HAVEN

51 HAVEN

52 HAVEN

53 HAVEN

54 HAVEN

55 HAVEN

56 HAVEN

57 HAVEN

58 HAVEN

59 HAVEN

60 HAVEN

61 TOMAHNA

62 SERENIA

63 SERENIA

64 SERENIA

65 SERENIA

66 SERENIA

67 SERENIA

68 SERENIA

69 SERENIA

70 SERENIA

71 SERENIA

72 SERENIA

73 SERENIA

74 TOMAHNA

01 TOMAHNA

TOMAHNA - Przygoda się zaczyna

Znów w Tomahna... Już wszak czasu trochę minęło od chwili, gdy byłem tu po raz ostatni... I Yeesha jak już wyrosła...

Przejażdżka była miła, ale tylko dla kogoś, kto nie cierpi na lęk wysokości. Nad wodospadem Yeesha zatrzymała pojazd i poprosiła mnie, bym zrobił dla niej zdjęcie. Czyż mogłem odmówić?!

Kiedy dotarliśmy na miejsce, dziewczynka wyskoczyła z naszego środka transportu i, po przesunięciu dźwigni, zniknęła za okrągłymi drzwiami. Pozostało mi zrobić to samo...

Znalazłem się w… planetarium?! W każdym razie tak to mniej więcej wyglądało. Wszedłem po schodkach po prawej. Moją uwagę przykuło niewielkie urządzenie, odzwierciedlające układ planet. Po przesunięciu dźwigni, planety zostały wprawione w ruch...

Rozejrzałem się ostrożnie dookoła, pomyszkowałem nieco (chociaż może to trochę niegrzecznie) po szafkach i szufladach, ale niczego konkretnego nie znalazłem.

02 TOMAHNA

Gdy chciałem pójść dalej, z windy wysiadł... Atrus, we własnej osobie. Jak zwykle zaganiany i roztargniony.

Opowiedział mi historię Sirrusa i Achenara... i tradycyjnie poprosił o pomoc. Pokazał urządzenie, które według niego miało być czymś idealnym do nawiązania łączności z innymi Wiekami. Zwłaszcza z tymi więziennymi... Nazywał je Kryształowy Wyświetlacz. Według Atrusa miało być już rzekomo ukończone, wystarczyło je tylko odpowiednio wykalibrować, ustawić częstotliwość... i takie tam drobiazgi.

Wskazał mi urządzenie do kalibracji. Dwa ekrany, jeden suwak i trzy pokrętła. To po lewej służy do ustawiania amplitudy, środkowe częstotliwości, trzecie do strojenia (chyba). Teraz poprosił, bym najpierw:

przesunął suwak w prawo, lewe pokrętło przekręcił całkiem w prawo i prawe również całkiem w prawo

suwak przesunąłem znów w lewo, lewe pokrętło całkiem w prawo i środkowe również w prawo

Wydawał się zadowolony z uzyskanych efektów, ale to nie był niestety jeszcze koniec:

suwak w prawo, lewe pokrętło do połowy w prawo i prawe również do połowy w prawo

suwak w lewo, lewe do połowy w prawo, prawe do połowy w prawo, środkowe do połowy w prawo

Znów był zadowolony z wykresów, które mieniły się kolorami na ekranach. Cokolwiek one oznaczały... Teraz słuchałem uważnie Atrusa i robiłem to wszystko, co mi powiedział. Kręciłem, przesuwałem, znów kręciłem i znów... Aż linie zniknęły, a Atrus aż podskoczył z zachwytu.

Tyle tylko, że ten domorosły konstruktor zapomniał o prawie Murphy'ego. Skoro coś miało pójść źle...

Nie zniechęciło to Atrusa do dalszych działań. Postanowił mnie na chwilę opuścić, by poszukać jakichś części do naprawy mechanizmu. Miał tylko do mnie dwie prośby... Ależ oczywiście, zrobię wszystko, co w mojej mocy... Zwłaszcza na Yeeshę będę miał oko... A co do napięcia... Dziennik? Oczywiście... Znalazłem go w szufladzie i przeczytałem z wielką ochotą. Zajmująca lektura, nie powiem...

03 TOMAHNA

Rozejrzałem się po dalszej części pomieszczenia. Znalazłem jakieś trzy nieczynne urządzenia i ciekawy plan na ścianie. Zrobiłem zdjęcie.

Zszedłem niżej i przy schodach prowadzących do windy przesunąłem dźwignię. Otworzyły się drzwi i wsiadłem do środka. Po lewej miałem suwak z czerwonymi światełkami. Przesunąłem go na środkowy poziom. Winda ruszyła. Gdy się zatrzymała, pchnąłem dźwignię po prawej i wysiadłem ze środka. Rety, cóż to jest za urocze miejsce.

Poszedłem dalej i wszedłem do pomieszczenia z ogromną rośliną. Minąłem ją po lewej i wyszedłem przez drzwi. W następnym pokoju zobaczyłem Yeeshę. Zawołała mnie, bym szybko do niej przybiegł. Pokazała mi małą, zieloną jaszczurkę...

Kiedy skończyła mówić i schowała się za rośliną, poszedłem dalej, do kolejnego wyjścia. Stanąłem na rozstajach. Wybrałem drogę w prawo i po chwili, po przejściu wąskiej szczeliny, znalazłem się w miejscu, skąd mogłem sprawdzić naocznie, że coś jest nie tak z zasilaniem. Pociągnąłem za dźwignię...

04 TOMAHNA

Wróciłem z powrotem, aż do miejsca, gdzie pomiędzy komnatami z roślinami, była jeszcze jedna... Znalazłem w niej Yeeshę. Pokój należał do jej matki, Catherine. Yeesha nie tylko powiedziała mi o problemach z zasilaniem, ale pokazała również, co należy zrobić, by je rozwiązać... A także kilka świetlików...

Przyjrzyjmy się więc temu uważnie - diody i symbole zaświecone na zielono... Gdzie ja takie widziałem? Tak, na dźwigni od zasilania, tylko inaczej ustawione i pomarańczowe! Czyli należy tak naciskać przyciski, by uzyskać symbole z dźwigni. Mam dwa szeregi przycisków, guzik zatwierdzenia po prawej i reset po lewej.

Zacznijmy więc wciskać przyciski tak, od lewej:

tył 1, przód 4 - zatwierdź

tył 4, przód 5 - zatwierdź

tył 5, przód 3 - zatwierdź

tył 1, przód 6 - zatwierdź

tył 3, przód 6 - zatwierdź

I oto przed nami:

Pobiegłem w te pędy do dźwigni i przesunąłem ją. Proszę, jak miło.

Kiedy