Bayonetta - poradnik do gry - Michał "Kwiść" Chwistek - ebook

Bayonetta - poradnik do gry ebook

Michał "Kwiść" Chwistek

0,0

Opis

Poradnik do gry Bayonetta został podzielony na dwie obszerne części składowe. Pierwsza z nich to kompletny opis przejścia prologu, szesnastu etapów właściwych oraz epilogu.

Bayonetta - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Chapter III: The Burning Ground (1) (Opis przejścia)
  • Chapter I: The Angel's Metropolis (Opis przejścia)
  • Prologue: The Vestibule (Opis przejścia)
  • Chapter II: Vigrid, City of Deja Vu (Opis przejścia)
  • Chapter III: The Burning Ground (2) (Opis przejścia)
  • Sekrety (Bonusy)
  • Alfheimy (1) (Bonusy)
  • Moon Pearls i Witch Hearts (1) (Bonusy)
  • Chapter IV: The Cardinal Virtue of Fortitude (Opis przejścia)
  • Chapter XIV: Isle Del Sol (Opis przejścia)

Informacja o grze

Zwariowany slasher z rozbudowanym systemem walki i skomplikowaną fabułą. Gra opowiada o tytułowej wiedźmie, która walczy z wysłannikami niebios, którzy najwyraźniej zagrażają ludzkości. Podczas zabawy przemierzamy kolejne, coraz dziwniejsze miejsca i walczymy z wrogami. Na uwagę zasługują spektakularne potyczki z bossami oraz wiele przesadnie widowiskowych scen. Wszystko to jest utrzymane w prześmiewczym tonie.

Gra Bayonetta, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2010 roku i dostępny jest na platformach: X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 55

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Bayonettaporadnik do gry

autor: Michał "Kwiść" Chwistek

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=973

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Opis przejścia

Prologue: The Vestibule

Chapter I: The Angel's Metropolis

Chapter II: Vigrid, City of Deja Vu

Chapter III: The Burning Ground (1)

Chapter III: The Burning Ground (2)

Chapter IV: The Cardinal Virtue of Fortitude

Chapter V: The Lost Holy Grounds

Chapter VI: The Gates of Paradise

Chapter VII: The Cardinal Virtue of Temperance

Chapter VIII: Route 666

Chapter IX: Paradiso A Remembrance of Time (1)

Chapter IX: Paradiso A Remembrance of Time (2)

Chapter X: Paradiso - A Sea of Stars

Chapter XI: The Cardinal Virtue of Justice

Chapter XII: The Broken Sky

Chapter XIII: The Cardinal Virtue of Prudance

Chapter XIV: Isle Del Sol

Chapter XV: A Tower of Truth (1)

Chapter XV: A Tower of Truth (2)

Chapter XVI: The Lumen Sage

Epilogue - Requiem (1)

Epilogue - Requiem (2)

Bonusy

Alfheimy (1)

Alfheimy (2)

Moon Pearls i Witch Hearts (1)

Moon Pearls i Witch Hearts (2)

Moon Pearls i Witch Hearts (3)

Long Plays

Sekrety

Wprowadzenie

Poradnik do gry Bayonettazostał podzielony na dwie obszerne części składowe. Pierwsza z nich to kompletny opis przejścia prologu, szesnastu etapów właściwych oraz epilogu. Zawiera porady dotyczące walki z większością przeciwników, a także szczegółowe taktyki wykorzystywane w potyczkach z bossami.

W grze występuje olbrzymia ilość różnego rodzaju znajdziek. Ich lokalizacja również została uwzględniona w tekście, a także należycie zilustrowana. Druga część składowa poradnika jest w całości poświęcona temu elementowi gry. Witch Hearts, Moon Pearls, Alfheimy i Long Plays, zostały chronologicznie uporządkowane i opisane. Znalazło się również miejsce na zawarte w grze sekrety oraz odblokowujące je kody. Można dowiedzieć się m.in. w jaki sposób zdobyć grywalną postać Jeanne i Zero.

W poradniku zastosowano szereg oznaczeń, dzięki którym szybciej znajduje się interesujące informacje. Obrazki występujące w opisie przejścia, zostały przyporządkowane dwóm znakom - [1] (lewy) oraz[2] (prawy). Wszelkie znajdźki opisane są pomarańczową, przeciwnicybrązową, a umiejętności zieloną czcionką. Co jakiś czas pojawia się skrót QTE. Oznacza on quick time event, czyli etap gry polegający na wciskaniu w odpowiednim momencie odpowiednich przycisków na padzie. Niektóre z nich muszą być wciśnięte bardzo szybko, dlatego w nawiasie zostały podane wymagane kombinacje.

Michał "Kwiść" Chwistek

Opis przejścia

Prologue: The Vestibule

Przygodę zBayonettą rozpoczynamy na opuszczonym cmentarzu [1]. Czeka nas tutaj trochę walki z aniołami, ale jest to raczej rozbudowany samouczek, a nie prawdziwy rozdział. W trakcie jego trwania, jesteśmy co jakiś czas przenoszeni do miejsca treningowego [2], gdzie poznajemy podstawy sterowania i mechanikę walki.

Pierwsza lekcja dotyczy podstawowych ciosów. Ataki pięścią zadajemy Y [1], a kopnięcia B [2].

Stosując różne kombinacje tych dwóch przycisków, wykonujemy ciosy specjalne. Należy pamiętać, że duże znaczenie ma czas pomiędzy wciśnięciami. Instrukcja wykonania ataków specjalnych pojawia się po prawej stronie ekranu [1]. Kolejną ważną umiejętnością jestEvade, czyli po prostu unik [2]. Używamy go wciskając przycisk RT.

Oprócz uniknięcia obrażeń, Evade ma również inną bardzo ważną cechę. Przy jego pomocy, możemy aktywować na kilka sekund tryb zwany Witch Time. Działa on podobnie, jak znany z innych gier Bullet Time - ruchy przeciwników zostają spowolnione, a nasza bohaterka może bez problemu klepać im twarze. Żeby go włączyć, musimy w ostatnim momencie uniknąć ataku przeciwnika, używając Evade. Jest to dość ryzykowne, ale gdy zadziała bardzo ułatwia zabawę.

Przyszedł czas na praktykę. Naszym zadaniem jest pokonanie grupki aniołów [1]. Jeżeli dobrze wykorzystaliśmy wcześniejszy trening, to nie powinniśmy mieć żadnych problemów w tym starciu. Gdy walka się skończy, na cmentarz wlecą małe kule ze skrzydełkami [1]. Po zabiciu pierwszej z nich, znowu zostaniemy przeniesieni do samouczka.

Teraz nauczymy się posługiwać bronią palną. Podstawowe strzały wykonujemy przytrzymując jeden z przycisków ataku (Y alboB) [1]. W ten sposób bardzo szybko pozbywamy się słabych latających wrogów. Bardziej zaawansowana kombinacja wymaga użycia analoga. Kręcimy lewą gałką tzw. młynka i wciskamy szybko Y lubB [2]. Gdy kamera zmieni swoje położenie, tak ruszamy analogiem, żeby strzelać w wybranych przez nas przeciwników (cały czas wciskając przycisk ataku).

Ukończywszy samouczek ponownie zostajemy przeniesieni na cmentarz. Tym razem walka będzie nieco trudniejsza, a przeciwników dużo więcej. Chodzące anioły zabijamy z bliska, a latające wykorzystując rewolwery. Po walce przechodzimy przez dziurę w ogrodzeniu [1] i używamy Double Jumpa, wciskając dwukrotnieA.

Na dole czeka nas kolejna walka, a następnie długa cut-scenka, w której poznamy tajemniczą blond wiedźmę [1]. Gdy filmik się skończy, zostaniemy przeniesieni w sam środek potyczki. Nie musimy się jednak niczego obawiać - większość walki spędzimy w permanentnym Witch Time.

Teraz poznamy kolejny ważny element gry - kule magii i ataki tortury. Pokonując hordy przeciwników ładujemy pasek magii (na górze po lewej stronie), który niestety zeruje się jak zostaniemy trafieni. Po co nam ta cała magia? Do wykonywania ataków specjalnych, zwanych torturami.

Używamy ich wciskając jednocześnie Y+B [1]. Działa to tylko wtedy, gdy nasz pasek kul magicznych jest pełen. Bayonetta wykonuje krótką animację, nasz przeciwnik otrzymuje olbrzymie obrażenia, a my możemy zdobyć bonusowe Halos. Ich liczba zależy od tego jak szybko wciskaliśmy wyświetlony na ekranie guzik [2].

Podczas walki, naszym zadaniem jest użycie trzech takich tortur. Mamy na to tylko kilka minut, więc warto się pośpieszyć. Po wykonaniu zadania etap się skończy, a my będziemy mogli rozpocząć prawdziwą przygodę.

Chapter I: The Angel's Metropolis

Zaraz po wyjściu z pociągu wskakujemy na niego, a stamtąd na wyższy poziom stacji [1]. Obchodzimy peron wkoło i niszczymy wszystkie ławki Po zniszczeniu ostatniej pociąg odjeżdża, a na torach leży nasz pierwszy Broken Moon Pearl. Z miejsca gdzie zaczynaliśmy, idziemy prosto i skręcamy w prawo przez zielone bramki [2].

Za bramkami dobiegamy do błyszczącej ściany [1]. Niszczymy ją, zeskakujemy w dół i rozwalamy Witch Tomb[2]. W środku jest klucz, którym otworzymy drzwi na górze. Zanim przejdziemy przez drzwi musimy pokonać małą grupkę aniołów.

Za drzwiami dobiegamy do dwóch posągów [1]. Dokładnie je