Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2012

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 150

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Assassin's Creed III - poradnik do gry - Michał "Kwiść" Chwistek

Poradnik do gry Assassin’s Creed III to kompletna solucja, wzbogacona o lokalizacje takich znajdziek jak pióra, skrzynie, almanachy i skarby drewnianej nogi.

Assassin's Creed III - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Funkcje osady (Osada)
  • Assassin's Creed III - wymagania sprzętowe
  • Bostońscy pięściarze (Zadania klubów)
  • 12 - W pogoni za Lee (Opis przejścia)
  • Rozbudowa osady (Osada)
  • Rekruci i ich szkolenie (Gildia Asasynów)
  • Misje poboczne - typy i ich lokalizacja
  • PC (Sterowanie)
  • Towarzystwo łowieckie (Zadania klubów)
  • Synchronizacja Animusa

Informacja o grze

Sandboksowa gra akcji wzbogacona elementami przygodowymi i skradankowymi. Jest to kontynuacja popularnej serii opowiadającej o wojnie Asasynów z Zakonem Templariuszy. Tym razem porzucamy bohaterów poprzednich odsłon, czyli Altaira oraz Ezio i poznajemy losy nowej postaci.

Gra Assassin's Creed III, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS3, X360, WiiU. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Opinie o ebooku Assassin's Creed III - poradnik do gry - Michał "Kwiść" Chwistek

Fragment ebooka Assassin's Creed III - poradnik do gry - Michał "Kwiść" Chwistek

Assassin's Creed IIIporadnik do gry

autor: Michał "Kwiść" Chwistek

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1286

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Assassin's Creed III - poradnik do gry

Sterowanie

PC

Xbox 360

PS3

Opis przejścia

1 - Kurs przypominający

1 - Zabójcze przedstawienie

1 - Podróż do nowego świata

2 - Witaj w Bostonie

2 - Interesy Johnsona

2 - Chirurg

2 - Żołnierz

2 - Infiltracja południowej bramy

3 - Bez przekonania

3 - Egzekucja ponad wszystko

3 - Wyprawa Braddocka

4 - Zabawa w chowanego

4 - Pióra i drzewa

4 - Lekcja myślistwa

4 - Pamiątka

5 - Gburowaty jegomość

5 - Wycieczka do Bostonu

5 - Poszukiwany w Bostonie

5 - W ukryciu

5 - Zatrzymać prasę

5 - Ratunek na rzece

5 - Początek szkolenia

5 - Nauka na błędach

5 - Pierwsze źródło energii

6 - Na tropie Johnsona

6 - Wściekły kucharz

6 - Herbatka Bostońska

6 - Niebezpieczne negocjacje

7 - Nocny rajd

7 - Lexington i Concord

7 - Konflikt narasta

7 - Bitwa o Bunkier Hill

8 - Coś na boku

8 - Więzienie Bridewell

8 - Publiczna egzekucja

8 - Drugie źródło energii

9 - Brakujące zapasy

9 - Ojciec i syn

9 - Piana i płomienie

9 - Gorzki koniec

10 - Metody alternatywne

10 - Utracone zaufanie

10 - Bitwa pod Monmouth

10 - Trzecie źródło energii

11 - Bitwa w zatoce Chesapeake

11 - Ostatni Bastion Lee

12 - Spoczywaj w pokoju

12 - W pogoni za Lee

Misje poboczne - typy i ich lokalizacja

Synchronizacja Animusa

System walki

Walka w zwarciu

Serie ciosów

Walka na dystans; Zdrowie

Ciche zabójstwa

Ukryte ostrza

Broń dystansowa

Rozgłos

Poziomy rozgłosu

Jak obniżyć rozgłos?

Eksploracja

Bieg swobodny

Jazda konna

Bieganie po drzewach

Szybka podróż

Kryjówki

Kanały

Boston

Nowy Jork

Polowanie

Broń i ślady

Występowanie zwierzyny i podkradanie się; Sidła, przynęty i skórowanie

Gildia Asasynów

Wyzwalanie dzielnic i rekrutacja nowych członków

Rekruci i ich szkolenie

Mapa Bostonu i Dzielnica Południowa

Boston - Dzielnica Północna

Mapa Nowego Jorku i Dzielnica Wschodnia

Nowy Jork - Dzielnic Zachodnia

Nowy Jork - Dzielnica Północna

Zadania klubów

Towarzystwo łowieckie

Ludzie z pogranicza

Bostońscy pięściarze

Wyzwania klubów

Towarzystwo łowieckie

Bostońscy Pięściarze

Ludzie z pogranicza (zestawy 1, 2)

Ludzie z pogranicza (zestaw 3)

Gildia złodziei

Osada

Rozbudowa osady

Funkcje osady

Kolejność zadań w osadzie

Achilles

Godfrey i Terry

Lance

Myriam

Warren i Prudence

Norris

Ellen

Duży Dave

Lyle White

Codzienne życie w osadzie

Skarb kapitana Kidda

Skarby Drewnianej Nogi

Fort Wolcott (lokacja morska)

Skarb w umrzyka skrzynie (lokacja morska)

Okręt widmo (lokacja morska)

Zamek szalonego doktora (lokacja morska)

Oak Island (lokacja morska)

Żegluga

Sterowanie okrętem

Bitwy morskie

Misje morskie

Pościg

Ratunek

Francuski udział

Kryjówka Biddle'a

Zlecenia kaperskie

Henderson w opałach

Brukując drogę

W środku nocy

Niespokojne wody

Atak na Prospectora

Jedyny w swoim rodzaju

Druzgocący upadek

Wołanie o pomoc

Odszukaj okręt Somerset

Wilki morskie

Spotkanie w środku nocy; Olbrzym i sztorm

Znajdźki

Pióra

Skrzynie

Strony Almanachu

Assassin's Creed III - wymagania sprzętowe

Assassin's Creed III - poradnik do gry

Poradnik do gry Assassin's Creed III zawiera szczegółowe i bogato ilustrowane rozwiązanie głównego wątku fabularnego, jak również wszystkich zadań pobocznych zgrupowanych w liczne nieobowiązkowe aktywności. Oprócz tego znajdziesz tutaj spis znajdziek wraz z ułatwiającymi ich zlokalizowanie mapkami oraz sporą liczbę porad dotyczącą rozmaitych aspektów rozgrywki.

Poradnik zawiera:

Ilustrowany

opis zadań z głównego wątku fabularnego wraz ze wskazówkami ułatwiającymi zdobycie pełnej synchronizacji

.

Opis wszystkich zadań pobocznych

.

Porady dotyczące walki w zwarciu i na dystansie

.

Rozdział poświęcony polowaniom

na zwierzęta.

Poradnik podróżnika

.

Informacje dotyczące osady

.

Wskazówki ułatwiające pływanie statkami

.

Listę znajdziek wraz z mapkami

.

Assassin's Creed III - PORADNIK UKOŃCZONY

Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres redakcja@gry-online.pl.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche) wydane po zakończeniu prac nad poradnikiem, mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika.

DZIENNIK ZMIAN

17 stycznie 2013 - dodano rozdział Misje poboczne - typy i ich lokalizacja gdzie opisano rodzaje zadań pobocznych wraz z trzema mapami z ich lokalizacją.

3 stycznia 2013 - rozbudowano podrozdział Funkcje osady, wzbogacając go o listy schematów.

5 grudnia 2012 - zaktualizowano poradnik o sterowanie dedykowane wersji PC, a także dodatkowy rozdział - Wyzwania klubów.

30 listopada 2012 - załączono opis Misji Morskich i Zleceń Kaperskich oraz wstęp do rozdziału "Zadania klubów", wraz z mapką ułatwiającą odnalezienie myśliwych i pograniczników.

28 listopada 2012 - dodano opis zadań Towarzystwa Łowieckiego, Bostońskich Pięściarzy orazLudzi Pogranicza, a także lokalizację wszystkich skrzynek Drewnianej Nogi, wraz z opisem Lokacji Morskich prowadzących do skarbu kapitana Kidda.

23 listopada 2012 - załączono opis piór, skrzyń i stron almanachu, wraz z mapkami przedstawiającymi lokalizację każdej ze znajdziek.

20 listopada 2012 - dodano mapy kanałów z opisem występujących w nich zagadek oraz dział poświęcony hakowaniu Animusa, wraz z listą dostępnych kodów.

19 listopada 2012 - dołączono opis wszystkich zadań związanych z osadą i jej mieszkańcami, wraz z listą przedstawiającą kolejność pojawiania się misji.

14 listopada 2012 - zakończono prace nad opisem wyzwalania dzielnic, wraz mapami Nowego Jorku i Bostonu, na których zaznaczono wszystkie zadania dodatkowe związane z rekrutami.

9 listopada 2012 - zakończono prace nad solucją w poradniku, wraz z opublikowaniem opisu przejścia pozostałych sekwencji głównych, aż do dwunastej włącznie.

7 listopada 2012 - załączono dokładny opis przejścia czterech pierwszych sekwencji wraz ze wskazówkami dotyczącymi pełnej synchronizacji.

30 października 2012 - dodano informacje dotyczące podstaw rozgrywki: systemu walki, cichych zabójstw, rozgłosu, eksploracji, polowa, rozwoju osady i żeglugi.

24 października 2012 - rozpoczęliśmy przygotowywanie poradnika.

Michał "Kwiść" Chwistek (www.gry-online.pl)

Sterowanie

PC

Sterowanie ruchami postaci

Skok

Atak

Bieg

Parowanie podczas walki

Interakcja

Wybór broni

Narzędzia / strzał z wybranej (z pomocą [R]) broni

Szybkie wybieranie 1

Tryb precyzyjny

Wzrok orła

Szybkie wybieranie 2

Szybkie wybieranie 3

Szybkie wybieranie 4

Menu mapy

Menu rekrutów

Pauza

Centrowanie widoku

Kadrowanie widoku

Xbox 360

Poruszanie się

Wzrok Orła

Kamera

Centrowanie kamery

Skok

Interakcja z przedmiotami

Parowanie podczas walki

Atakowanie

Strzelanie

Przedmiot 1

Przedmiot 2

Przedmiot 3

Przedmiot 4

Przywoływanie rekrutów

Ekran Gildii Asasynów (przytrzymać)

Celowanie

Ekwipunek (przytrzymać)

Bieg swobodny (przytrzymać)

Mapa

Menu

PS3

Playstation 3

Poruszanie się

Wzrok Orła

Kamera

Centrowanie kamery

Skok

Interakcja z przedmiotami

Parowanie podczas walki

Atakowanie

Strzelanie

Przedmiot 1

Przedmiot 2

Przedmiot 3

Przedmiot 4

Celowanie

Przywoływanie rekrutów

Ekran Gildii Asasynów (przytrzymać)

Bieg swobodny (przytrzymać)

Ekwipunek (przytrzymać)

Mapa

Menu

Opis przejścia

1 - Kurs przypominający

Sekwencja 1 - Kurs przypominający

Po zakończeniu filmu wprowadzającego idź cały czas przed siebie, otwierając za pomocą jabłka kolejne wrota.

Dotrzesz w ten sposób do pomieszczenia, gdzie Desmond użyje pierwszego źródła energii, a następnie zostanie przeniesiony do Animusa.

Na etapie szkoleniowym cały czas podążaj za zielonymi punktami wskazującymi drogę. Musisz biec w jego kierunku, przytrzymując przycisk swobodnego biegu. Desmond będzie wtedy automatycznie pokonywał wszystkie przeszkody.

Wspinając się po wystających ze ściany elementach, dotrzesz na wyższy poziom kompleksu.

Cel dodatkowy: Wykonaj zabójstwo z powietrza.

Stamtąd kieruj się cały czas przed siebie, aż otrzymasz zadanie zabicia przeciwnika z powietrza. Jest to tzw. cel dodatkowy, którego wykonanie nie jest niezbędne do zakończenia misji, ale jeśli zaliczysz wszystkie podobne cele, ukończysz etap z pełną synchronizacją.

Aby wykonać zabójstwo z powietrza, udaj się na sam koniec krótkiej belki wiszącej nad przeciwnikiem i wciśnij przycisk ataku. Desmond zeskoczy wtedy na wroga, błyskawicznie go unieszkodliwiając. W podobny sposób zabij drugiego żołnierza.

Biegnąc dalej przed siebie, dotrzesz do dwóch wąskich belek. Z jednej z nich musisz zeskoczyć. Podczas biegu swobodnego Desmond nigdy nie wykona skoku, który może być niebezpieczny dla jego zdrowia, ale możesz go do tego zmusić, wciskając przycisk skoku.

Na dole odwróć się w lewo i biegnij cały czas przed siebie. Jeśli droga się urwie, skorzystaj ze skoku.

Dotrzesz w ten sposób do miejsca, gdzie Desmond wcieli się w nową postać. Musisz podejść nią do drzwi na końcu ścieżki i otworzyć je przyciskiem interakcji. Rozpoczniesz w ten sposób kolejną misję.

1 - Zabójcze przedstawienie

Sekwencja 1 - Zabójcze przedstawienie

Po rozpoczęciu sekwencji idź cały czas prosto, aż drogę zablokuje ci pracownik opery. Wejdź wtedy w rząd z lewej i usiądź na jedynym wolnym miejscu.

Podczas rozmowy będziesz musiał wcisnąć przycisk Wzroku Orła, a następnie spojrzeć na złotą postać siedzącą w loży z prawej.

Gdy ponownie odzyskasz kontrolę nad postacią, skieruj się w lewo. Znajdziesz tam drabinę, dzięki której będziesz mógł wejść na ścianę sali operowej.

Dalej musisz przekradać się między balkonami cały czas w prawo. Jeśli nie będziesz mógł iść w tym kierunku, wdrap się poziom wyżej i podążaj za zielonym punktem. Ostatecznie dotrzesz do pustej loży.

Z prawej strony znajdują się drzwi, które musisz otworzyć wytrychem. Żeby rozpocząć prostą mini-gierkę, wciśnij przycisk interakcji.

Na początku obracaj lewą, a następnie prawą gałką analogową, aż oba wytrychy znajdą się w odpowiednich miejscach. Gdy tak się stanie, cały czas przytrzymując obie gałki, wciskaj szybko przycisk swobodnego biegu. Otworzysz w ten sposób zamek.

Po drugiej stronie drzwi przeskocz na element scenografii i kieruj się dalej w lewo.

Dotrzesz w ten sposób do drabiny, po której musisz wejść z powrotem na górę.

Stamtąd doskocz do drewnianego księżyca i przedostań się na lewy kraniec sceny.

Za małymi drzwiczkami czeka na ciebie twoja ofiara.

Zabij mężczyznę przyciskiem ataku, a następnie wciskając przycisk skoku przedostań się przez tłum do wyjścia z opery. Drogę będzie ci wskazywał zielony marker. Po wejściu do powozu misja dobiegnie końca.

1 - Podróż do nowego świata

Sekwencja 1 - Podróż do nowego świata

Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, udaj się na pokład okrętu, rozmawiając pod drodze z zaznaczonymi na mapie mężczyznami.

Po dotarciu na miejsce zostaniesz zaatakowany przez jednego z członków załogi.

Cel dodatkowy: Limit utraty zdrowia - 10%

Na początku starcia nauczysz się parować ciosy wroga. W tym celu cały czas przytrzymuj przycisk parowania. Twój bohater automatycznie będzie odbijał wszystkie ataki.

Po wykonaniu trzech udanych bloków, zaatakuj przeciwnika wciskając przycisk ataku.

W walce z drugim napastnikiem ponownie skorzystaj z parowania, tylko tym razem wciskaj odpowiedni przycisk tuż przed otrzymaniem ciosu. Nastąpi wtedy spowolnienie czasu i będziesz mógł wykonać szybki kontratak (przycisk ataku).

Gdy pierwszy przeciwnik zostanie ponownie pobity, wyciągnie nóż, którym będzie chciał cię zabić. Odbierz mu szybko broń wciskając przycisk skoku zaraz po udanym parowaniu (podczas spowolnienia czasu). Zakończysz w ten sposób bijatykę.

Po krótkiej rozmowie z kapitanem możesz od razu pójść spać do swojej kajuty lub zagrać przed snem w gry logiczne, zaznaczone na mapie symbolem kości.

Ich zasady zostaną szczegółowo opisane przed rozpoczęciem partii.

Kolejnego dnia wyjdź z kajuty porozmawiać z zaznaczonymi na mapie członkami załogi. Gdy skontaktujesz się z ostatnim z nich, będziesz mógł wybrać czy porozmawiać z lekarzem czy kucharzem. Wybór ten nie ma żadnego wpływu na dalsze wydarzenia, ale w każdym przypadku usłyszysz nieco inny dialog.

Po wysłuchania jednego z mężczyzn udaj się do niejakiego Jamesa.

Gdy rozmowa dobiegnie końca, sprawdź co się dzieję na rufie, a następnie zejdź pod pokład.

We wskazanym miejscu musisz użyć Wzroku Orła i zbadać świecącą się z prawej beczkę.

Tego dnia nie odkryjesz już jednak, czemu ktoś wyrzuca przewożony ładunek, więc wróć przespać się do kajuty.

Po kilku dniach podróży okręt zostanie zaatakowany, a twój bohater zamknięty pod pokładem. Czeka cię tam starcie z tajemniczym członkiem załogi. Aby go zabić, wykonaj parowanie tuż przed otrzymaniem ciosu i wciśnij przycisk ataku, gdy czas zostanie spowolniony. W ten sposób błyskawicznie zakończysz starcie.

Nastąpi później dłuższa animacja, po której otrzymasz zadanie zabezpieczenia takielunku. Biegaj teraz od jednego punktu do drugiego i wciskając przycisk interakcji, wykonuj niezbędne czynności.

Ostatni punkt znajdziesz na jednym z masztów. Wdrap się tam po linach i rozwiń żagiel.

Cel dodatkowy: Uratuj Jamesa w zadanym czasie - 40 sekund

Cel dodatkowy: Spełnij wszystkie ograniczenia w trakcie jednej rozgrywki.

Chwilę później zobaczysz Jamesa wiszącego resztkami sił nad pokładem. Uratuj go, cały czas przytrzymując przycisk swobodnego biegu i biegnąc przed siebie. Jeśli zrobisz to dostatecznie szybko, wykonasz cel dodatkowy.

Po zakończeniu sztormu wyjdź na pokład i porozmawiaj z kapitanem. Wyśle cię on na szczyt masztu, skąd będziesz mógł zobaczyć ląd.

Chwilę później sekwencja dobiegnie końca.

2 - Witaj w Bostonie

Sekwencja 2 - Witaj w Bostonie

Gry wylądujesz w Bostonie, idź cały czas za swoim towarzyszem.

Jak ten cię opuści, włącz mapę i pobiegnij do zaznaczonego celu.

Spotkasz tam Benjamina Franklina, od którego otrzymasz zadanie dodatkowe polegające na zdobyciu zaginionych stron jego almanachu. Opis ich lokalizacji znajdziesz w dziale poradnika poświęconemu znajdźkom.

Proponuję zająć się tym później, a na razie wejdź do pobliskiego sklepu i kup miecz oraz pistolet.

Tak wyposażony możesz wsiąść na konia, a następnie razem z Lee udać się do karczmy "Green Dragon", gdzie na piętrze czeka na ciebie Wiliam Johnson.

2 - Interesy Johnsona

Sekwencja 2 - Interesy Johnsona

Po rozmowie z Johnsonem opuść karczmę i porozmawiaj z czekającym przed budynkiem Hickey'em.

Cel dodatkowy: Zlikwiduj dziesięciu najemników za pomocą broni palnej.