The Last of Us - poradnik do gry - Michał "Kwiść" Chwistek - ebook

The Last of Us - poradnik do gry ebook

Michał "Kwiść" Chwistek

0,0

Opis

W poradniku do gry The Last of Us znalazł się komplet informacji ułatwiających ukończenie gry. Opracowanie zawiera szczegółowy opis przejścia, liczne porady dotyczące walk i opisy starć, a także lokalizacje najważniejszych znajdziek i osiągnięcia.

The Last of Us - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Ukryte trofeum
  • Szpital (mapa) (Laboratorium Świetlików)
  • Hotelowy hol (mapa) (Pittsburgh)
  • Strefa Kwarantanny (Artefakty i nieśmiertelniki)
  • Epilog (Jackson)
  • Śródmieście (mapa) (Peryferia)
  • Tunel (mapa) (Zajezdnia)
  • Muzeum (Peryferia)
  • Polowanie (Kurort nad jeziorem)
  • Do boju, Big Horns! (Uniwersytet)

Informacja o grze

Survival Horror od twórców serii Uncharted. Gra opowiada historię mężczyzny o imieniu Joel oraz Ellie, czyli znajdującej się pod jego opieką nastoletniej dziewczyny. Duet ten musi przeżyć w świecie zniszczonym przez tajemniczą zarazę, która przemienia ludzi w żądne krwi monstra.

Gra The Last of Us, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2013 roku i dostępny jest na platformie PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 97

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




The Last of Usporadnik do gry

autor: Michał "Kwiść" Chwistek

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1329

[email protected]

Spis treści

The Last of Us - poradnik do gry

Prolog

Strefa kwarantanny

20 lat później

Za murem (mapa)

Slumsy (mapa)

Ładunek (mapa)

Peryferia

Na zewnątrz

Śródmieście (mapa)

Muzeum

Budynek ratusza (mapa)

Miasteczko Billa

Las

Kryjówka

Cmentarz

Ucieczka z budynku szkoły (mapa)

Pittsburgh

Samotna i porzucona (mapa)

Hotelowy hol (mapa)

Dzielnica biznesowa

Ucieczka z miasta

Przedmieścia

Kanały

Przedmieścia

Tama Tommy'ego

Hydroelektrownia

Ranczo

Uniwersytet

Do boju, Big Horns!

Budynek naukowy

Kurort nad jeziorem

Polowanie

Kurort z domkami

Zajezdnia

Autostrada

Tunel (mapa)

Laboratorium Świetlików

Szpital (mapa)

Jackson

Epilog

Artefakty i nieśmiertelniki

Strefa Kwarantanny

Peryferia

Miasteczko Billa

Samotna i porzucona (Pittsburgh)

Hotelowy hol (Pittsburgh)

Dzielnica biznesowa i Ucieczka z miasta (Pittsburgh)

Przedmieścia - Kanały

Przedmieścia - Przedmieścia

Tama Tommy'ego

Uniwersytet

Kurort nad jeziorem

Zajezdnia

Laboratorium Świetlików

Podręczniki szkoleniowe i narzędzia

Miasteczko Billa

Pittsburgh

Przedmieścia

Tama Tommy'ego

Uniwersytet

Kurort nad jeziorem

Zajezdnia

Komiksy

Pittsburgh

Przedmieścia

Tama Tommy'ego

Uniwersytet

Kurort nad jeziorem

Zajezdnia

Jackson

Ukryte trofeum

The Last of Us - poradnik do gry

Poradnik do The Last of Us zawiera wszystko, co niezbędne do bezstresowego ukończenia gry. Znajdziesz w nim:

- szczegółowy opis przejścia wszystkich rozdziałów

- porady dotyczące walk z silniejszymi przeciwnikami oraz bossami

- opisy wszystkich starć, dzięki którym z łatwością pozbędziesz się większości wrogów

- mapy najtrudniejszych etapów skradankowych, na których zaznaczono przeciwników oraz ich trasy poruszania

- lokalizację najważniejszych znajdziek, takich jak nieśmiertelniki Świetlików, artefakty, komiksy czy podręczniki szkoleniowe

Ponadto w tekście znajdziesz szczegółowy opis ukrytego osiągnięcia, polegającego na wysłuchaniu wszystkich dowcipów Ellie.

The Last of Us - PORADNIK UKOŃCZONY

Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres [email protected].

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche) wydane po zakończeniu prac nad poradnikiem, mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika.

DZIENNIK ZMIAN

4 lipca 2013 - zakończono prace nad opisem przejścia, a także znajdźkami (Artefakty i nieśmiertelniki, Podręczniki szkoleniowei narzędzia, Komiksy). Dodano również rozdział Ukryte trofeum.

1 lipca 2013 - zaktualizowano poradnik o solucję obszarów Przedmieścia, Tama Tommy'ego i Uniwersytet, a także znajdźki które można w nich odnaleźć.

25 czerwca 2013 - dodano opis przejścia Pittsburgha, a także artefakty i nieśmiertelniki, podręczniki szkoleniowe i narzędzia oraz komiksy.

24 czerwca 2013 - dołączono solucję obszaruMiasteczko Billa, a także artefakty i nieśmiertelniki oraz podręczniki szkoleniowe i narzędzia z tego etapu.

21 czerwca 2013 - opublikowano opis przejścia prologu, strefy kwarantanny i peryferii. Załączono również lokalizacje większości artefaktów i nieśmiertelników z tych obszarów.

Michał "kwiść" Chwistek (www.gry-online.pl)

Prolog

Po zakończeniu filmowego wstępu podejdź do szafki z lewej. Znajdziesz tam kartkę urodzinową, którą córka przygotowała dla Joela. Przeczytaj ją, a następnie wyjdź z pokoju.

W łazience naprzeciwko ojciec zostawił gazetę, a w sypialni obok możesz obejrzeć fragment wiadomości.

Gdy skończysz, zejdź na parter i zerknij na telefon leżący na kuchennym blacie oraz przeczytaj notatkę na lodówce.

Możesz potem udać się do pokoju obok, gdzie po chwili pojawi się Joel.

Po krótkiej animacji trafisz do samochodu i jedyne, co będziesz mógł zrobić to rozglądać się na boki. Do wykonywania zbliżeń służy przycisk L1.

Gdy przejażdżka dobiegnie końca, wciskaj szybko kwadrat, aby rozbić szybę.

Dalej musisz biec prosto przed siebie, uciekając w ten sposób przed atakującymi bestiami.

Gdy zobaczysz dużą eksplozję, pobiegnij w prawo.

Chwilę później miniesz porzucony wóz strażacki. Wbiegnij w opuszczoną alejkę, która znajduje się z lewej strony, za pojazdem.

Poczekaj tam, aż Tommy otworzy drzwi i biegnij dalej prosto.

Gdy zostaniesz zaatakowany przez zombie, odepchnij go, jak najszybciej wciskając kwadrat.

Kawałek dalej znajdziesz wejście do budynku, gdzie rozdzielisz się ze swoim towarzyszem. Twoim celem jest ścieżka prowadząca na autostradę.

Aby zakończyć prolog, biegnij cały czas prosto, nie zwracając żadnej uwagi na przeciwników. Dotrzesz w ten sposób do żołnierza, który brutalnie zakończy etap.

Strefa kwarantanny

20 lat później

Strefa kwarantanny - 20 lat później

Po rozpoczęciu etapu idź cały czas za Tess. Nie musisz się jednak śpieszyć - podczas marszu warto podsłuchać rozmowy okolicznych mieszkańców, z których dowiesz się całkiem sporo na temat warunków panujących w strefie. Najwięcej osób spotkasz na placu.

Gdy wysłuchasz już wszystkiego, podejdź do strzeżonego przez żołnierzy wyjścia i pokaż im dokumenty.

Chwilę później nastąpi eksplozja, po której musisz się odwrócić (lewy analog do siebie + X) i biec za swoją towarzyszką (przytrzymaj L2).

Po wejściu do stojącego nieopodal budynku otrzymasz od kobiety apteczkę, za pomocą której powinieneś opatrzyć swoje rany. Aby to zrobić, postępuj według przedstawionych na ekranie instrukcji. Umiejętność ta będzie przydatna przez całą grę, wiec dobrze ją opanuj. Musisz również pamiętać, że w przypadku przerwania czynności, pasek życia wróci do poprzedniej wartości i będziesz musiał zaczynać wszystko od początku.

Idąc cały czas za Tess, dotrzesz do pokoju z blokującą przejście szafą. Przesuń ją, wciskając trójkąt i wychylając lewy analog w prawo.

Po zeskoczeniu piętro niżej biegnij dalej za kobietą, wciskając X, by ominąć przeszkody.

Za murem (mapa)

Strefa kwarantanny - Za murem Za murem

Chwilę później dotrzesz do miejsca, w którym znajdziesz plecak ze sprzętem. Podnieś go trójkątem, a następnie przeładuj zdobyty pistolet (R1). Aby zajrzeć do torby, użyj przycisku SELECT. W środku zobaczysz dwa przedmioty: mapę oraz broszurkę. Lokalizację wszystkich znajdziek znajdziesz w poświęconym im dziale poradnika.

Dalsza droga prowadzi piętro wyżej. Żeby się tam dostać, podejdź do ściany obok Tess, spójrz w górę i wciśnij trójkąt. Joel podsadzi wtedy kobietę i z jej pomocą będzie mógł sam wejść na górę (X).

Również używając trójkąta, podnieś drewnianą klapę kawałek dalej, a następnie przedostań się na powierzchnię.

Po krótkiej rozmowie z towarzyszką (trójkąt) będziesz mógł biec dalej.

Po przebiegnięciu kilku metrów, będziesz musiał odnaleźć drabinę. Znajdziesz ją za stojącym obok wrakiem samochodu.

Podnieś przedmiottrójkątem, a następnie umieść go pod dziurą w ścianie, używając tego samego przycisku.

Aby wdrapać się na górę, musisz wcisnąć X i przechylić gałkę lewego analoga.

Po dotarciu do opuszczonego mieszkania przeszukaj kuchenne szuflady z prawej. W jednej z nich znajdziesz części, które przydadzą ci się później do ulepszania posiadanej broni.

Warto również przeszukać pokój obok. Na szafce z lewej leży pierwszy nieśmiertelnik Świetlików. Lokalizację wszystkich takich medalionów znajdziesz w poświeconym im dziale poradnika.

Gdy skończysz zbierać przedmioty, zejdź po schodach piętro niżej. Będzie tam dość ciemno, więc włącz latarkę wciskając gałkę prawego analoga (R3). Jeśli w którymś momencie światło zacznie zanikać, potrząśnij kontrolerem, a wszystko wróci do normy.

Podążając za kobietą dotrzesz do miejsca pełnego zarodników. Znajduje się tam dziura w ścianie, przez którą musisz się przecisnąć. Aby to zrobić, schyl się, wciskając kółko.

Kawałek dalej natkniesz się na przygniecionego gruzem mężczyznę. Jego maska przeciwgazowa się zacięła, więc nie pozostanie ci nic innego jak zastrzelić nieszczęśnika. Aby wycelować przytrzymaj L1, a następnie przyciskiem R1 pociągnij za spust. Wykorzystaną amunicję możesz uzupełnić, podnosząc leżący niedaleko magazynek.

Dalsza droga prowadzi przez dziurę z lewej. Za nią czeka cię pierwsze spotkanie z zarażonymi.

Walka #1

Legenda

Początek walki

Słaby przeciwnik

Proponowana ścieżka poruszania się gracza

Miejsce zabicia wroga

Aby ich pokonać, musisz nauczyć się nasłuchiwać. Dzięki temu Joel może szybko lokalizować wszystkich znajdujących się w pobliżu wrogów, również tych ukrytych się za ścianami.

Skorzystaj teraz z nasłuchiwania, przytrzymując przycisk R2, a następnie poczekaj, aż stojący obok wróg odwróci się do ciebie plecami. Będziesz mógł wtedy powoli zajść go od tyłu i klikając trójkąt, chwycić za gardło.

Wystarczy, że przytrzymasz potem kwadrat, a Joel szybko udusi zombiaka. Pamiętaj, o pochylaniu się, gdy skradasz się w kierunku przeciwnika. Możesz się schylić wciskając kółko lub przycisk służący do nasłuchiwania (R2).

W pomieszczeniu zostały jeszcze dwa mutanty, których musisz się pozbyć. Pierwszego zastrzel z daleka, celując prosto w głowę, a drugiego pobij na śmierć, wciskając kilkukrotnie kwadrat, jak tylko się zbliży.

Zanim wdrapiesz się po schodach na kolejne piętro, zbadaj jeszcze pokój za pobliskimi drzwiami. Pozostawiono tam trochę naboi.

Na górze zobaczysz dużą dziurę w ścianie, przez którą możesz opuścić budynek.

Zrób to jednak dopiero po przeszukaniu pomieszczenia z lewej.

Gdy znajdziesz się na zewnątrz, wyłącz latarkę i biegnij dalej za swoją towarzyszką.

Kobieta zaprowadzi cię do zamaskowanego przejścia prowadzącego do wnętrza kolejnego budynku.

W środku wdrap się na górę i podejdź do szerokiej szczeliny.

Żeby przedostać się na drugą stronę, musisz zeskoczyć na dół i podać Tess leżącą tam deskę.

Kobieta przerzuci ją nad wyrwą, tworząc przejście.

Z powrotem na górę dostaniesz się, przełażąc przez gruz po drugiej stronie pomieszczenia.

Gdy wyjdziesz na zewnątrz, biegnij cały czas za Tess, aż do pomieszczenia, w którym kobieta wskaże ci amunicję. Podnieś naboje, a następnie podejdź do drzwi i poczekaj, aż się otworzą. Trafisz w ten sposób do slumsów.