Opis

Poradnik do Assassin’s Creed: Brotherhood zawiera kompletny opis przejścia gry, wszystkich zadań dodatkowych, a także znajdziek. Szczegółowo opisane i zaznaczone na mapkach zostały m.in. flagi, glyphy, piórka czy artefakty.

Assassin's Creed: Brotherhood - PC - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Opis szczegółowy (1) (Zagadki)
  • Sekwencja 1 – Pokój (1) (Opis przejścia)
  • Sekwencja 9 – Upadek (2) (Opis przejścia)
  • Legowiska Romulusa (1) (Zadania poboczne)
  • Mapy (Glyphy)
  • Sekwencja 8 – Borgia (1) (Opis przejścia)
  • Mapy Skarbów (Skarby i zadania sklepikarzy)
  • Sekwencja 9 – Upadek (1) (Opis przejścia)
  • Opis szczegółowy (Glyphy)
  • Sekwencja 2 – Legowisko bestii (4) (Opis przejścia)

Informacja o grze

Następna część słynnej serii opowiadającej o starciu dwóch frakcji: Asasynów i Templariuszy. Powracamy do postaci włoskiego zabójcy Ezio, który przenosi się do Rzymu, aby zmierzyć się z kolejnymi przeciwnikami. W Brotherhood wprowadzono sporo dodatków i usprawnień, w tym prosty system zarządzania gildią i możliwość przyzywania na pomoc kompanów. Gra prezentuje też ogromny świat wypełniony zadaniami pobocznymi i różnymi wyzwaniami.

Gra Assassin's Creed: Brotherhood, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2011 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 150

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Assassin's Creed: BrotherhoodWersja PCporadnik do gry

autor: Michał "Kwiść" Chwistek

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1097

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Opis przejścia

Sekwencja 1 - Pokój (1)

Sekwencja 1 - Pokój (2)

Sekwencja 2 - Legowisko bestii (1)

Sekwencja 2 - Legowisko bestii (2)

Sekwencja 2 - Legowisko bestii (3)

Sekwencja 2 - Legowisko bestii (4)

Sekwencja 2 - Legowisko bestii (5)

Sekwencja 3 - Wojownik, kochanek I złodziej (1)

Sekwencja 3 - Wojownik, kochanek I złodziej (2)

Sekwencja 4 - Kryjówka Złodziei (1)

Sekwencja 4 - Kryjówka Złodziei (2)

Sekwencja 4 - Kryjówka Złodziei (3)

Sekwencja 4 - Kryjówka Złodziei (4)

Sekwencja 4 - Kryjówka Złodziei (5)

Sekwencja 5 - Bankier (1)

Sekwencja 5 - Bankier (2)

Sekwencja 6 - Baron De Valois (1)

Sekwencja 6 - Baron De Valois (2)

Sekwencja 7 - Klucz do Castello (1)

Sekwencja 7 - Klucz do Castello (2)

Sekwencja 8 - Borgia (1)

Sekwencja 8 - Borgia (2)

Sekwencja 9 - Upadek (1)

Sekwencja 9 - Upadek (2)

Zadania poboczne

Mapy

Zadania Cristine

Zadania kurtyzan (1)

Zadania kurtyzan (2)

Zadania złodziejów (1)

Zadania złodziejów (2)

Kontrakty asasynów (1)

Kontrakty asasynów (2)

Agenci Templariuszy

Legowiska Romulusa (1)

Legowiska Romulusa (2)

Legowiska Romulusa (3)

Legowiska Romulusa (4)

Legowiska Romulusa (5)

Legowiska Romulusa (6)

Legowiska Romulusa (7)

Legowiska Romulusa (8)

Maszyny Leonarda (1)

Maszyny Leonarda (2)

Maszyny Leonarda (3)

Gildia Asasynów

Skarby i zadania sklepikarzy

Mapy Skarbów

Zadania Asasynów

Legowiska Romulusa

Zadania sklepikarzy

Pióra

Mapy

Opis szczegółowy

Artefakty - Opis szczegółowy

Glyphy

Mapy

Opis szczegółowy

Zagadki

Opis szczegółowy (1)

Opis szczegółowy (2)

Opis szczegółowy (3)

Flagi Borgii

Mapy

Opis szczegółowy (1)

Opis szczegółowy (2)

Opis szczegółowy (3)

Opis szczegółowy (4)

Opis szczegółowy (5)

Opis szczegółowy (6)

Odbudowa Rzymu

DLC

Odzyskana sekwencja - Zaginięcie Leonarda (1)

Odzyskana sekwencja - Zaginięcie Leonarda (2)

Odzyskana sekwencja - Zaginięcie Leonarda (3)

Odzyskana sekwencja - Zaginięcie Leonarda (4)

Odzyskana sekwencja - Zaginięcie Leonarda (5)

Odzyskana sekwencja - Zaginięcie Leonarda (6)

Wprowadzenie

Poradnik do Assassin's Creed: Brotherhood zawiera kompletny opis przejścia gry, wraz z poradami umożliwiającymi zdobycie w każdej misji pełnej synchronizacji. W dziale Zadania Poboczne znajdziesz wszystkie dostępne w grze zadania dodatkowe, a wśród nich Legowiska Romulusa, misje Leonarda czy ukryte wspomnienia dotyczące Cristine. Oprócz tego obszerny fragment tekstu poświęcony został wszelkim występującym w grze znajdźkom. Szczegółowo opisane i zaznaczone na mapkach zostały m.in. flagi, glyphy, piórka czy artefakty. W poradniku znalazł się również opis zadań sklepikarzy oraz przygotowanych przez twórców łamigłówek, a także dokładna mapa Rzymu, z ukrytymi w mieście skarbami i najważniejszymi budynkami. Na końcu został umieszczony opis przejścia dodatku Zaginięcie Leonarda.

Michał "Kwiść" Chwistek (www.gry-online.pl)

Legenda:

PPM - prawy przycisk myszy

LPM - lewy przycisk myszy

WSAD - klawisze W, S, A oraz D

[1], [2] - znaki odwołujące do znajdujących się nad tekstem screenów. Jedynka oznacza obrazek po lewej, a dwójka po prawej stronie.

Opis przejścia

Sekwencja 1 - Pokój (1)

Sekwencja 1 - Pokój

Ucieczka

W trakcie filmiku prezentującego wydarzenia, które miały miejsce w poprzednich częściach gry, twoim zadaniem będzie zabicie jednego z templariuszy [1]. Żeby to zrobić, wciskaj jak najszybciej lewy przycisk myszy, wbijając w ten sposób sztylet w gardło przeciwka [2].

Gdy skończysz, rozpocznie się kolejna cut-scenka, po której trafisz do podziemnej komnaty [1]. Idź kilka kroków prosto, a na arenie spotkasz się ze swoim wujem [2].

Żeby wspiąć się na górę, użyj umiejętności Wzrok Orła, przytrzymując E[1]. W ten sposób zobaczysz na ścianie elementy, których możesz się chwycić. Będą świecić na niebiesko [2].

Podejdź do nich, a następnie trzymając PPM i wciśnij SPACJĘ. Ezio zacznie się wtedy po nich wspinać [1]. Kieruj nim tak, aby wszedł na sam szczyt [2].

Po rozmowie z Mario, idź za nim do wyjścia [1]. Możesz również biec, przytrzymując PPM lubPPM + SPACJĘ[2].

Na zewnątrz wysłuchaj kapłanów i podążaj dalej za wujem. Przez tłum mnichów przejdziesz wciskając SHIFT[1], a lokalizacja towarzysza zaznaczona jest na mini-mapie oraz mapie głównej (TAB) błękitnym znaczkiem[2].

Gdy Mario otworzy drzwi prowadzące na ulicę, zostaniecie zaatakowani przez oddział straży [1]. Żeby zaatakować, użyć LPM, a do blokowania PPM. Najszybszym sposobem na pozbycie się przeciwników jest wyprowadzanie kontrataków [2]. Podczas walki cały czas trzymaj PPM i dopiero jak wróg zaatakuje wciśnij LPM. Wymaga to nieco wprawy, ale gdy to opanujesz, będziesz zabijał przeciwników jednym ciosem.

Po walce biegnij dalej za wujem, pokonując kolejnych strażników. W pewnym momencie Mario zacznie wspinać się na pobliskie budynki [1]. Żeby zrobić to samo, przytrzymaj PPM i biegnąc na budynek wciśnij SPACJĘ. Jeżeli przytrzymaszSPACJĘ, wejdziesz na wyższą ścianę [2].

W ten sam sposób możesz również zeskoczyć na dół [1], lądując na miękkim ładunku wozu [2]. Jeżeli nie będziesz mógł wspiąć się na jakiś budynek, użyj drabiny.

Pokonując kolejnych przeciwników i skacząc między budynkami, dotrzesz wreszcie na wysoką wieże [1]. Ezio zeskoczy z niej do wody [2], a następnie rozpocznie się kolejny fragment przygody.

Powrót do domu

Jadąc na koniu za swoim wujem [1], dotrzesz do jego posiadłości, zwanej Monteriggioni [2].

Wjedź do środka [1], a następnie udaj się przed wysokie schody [2]. Po obejrzeniu krótkiej cut-scenki zejdziesz z wierzchowca i będziesz mógł zabrać się za wykonanie kilku misji, które nauczą cię podstaw rozgrywki. Wszystkie one zostały zaznaczone na mapie białymi wykrzyknikami na czarnym tle.

Odpoczynek

Na początku najlepiej zajmij się najbliższą misją, którą otrzymasz od pewnej kobiety. Żeby z nią porozmawiać, podejdź do niej i wciśnij E[1]. Poprosi cię ona o pomoc w niesieniu skrzynki z kwiatami [2].

Podnieś pudło przyciskiemSHIFT [1], a następnie zanieś je w miejsce, do którego pójdzie niewiasta. Jak tylko podejdziesz do świecącego punktu, zakończysz zadania [2].

Trening strzelecki

Po kolejną misję udaj się na południową część murów twierdzy [1]. Koło armaty będzie stało dwóch mężczyzn potrzebujących pomocy [2].

Poproszą cię o odnalezienie mężczyzny odpowiedzialnego za konserwację działka. Znajdziesz go w jednej z baszt, w zachodniej części murów [1]. Porozmawiaj z mężczyzną, a następnie zaprowadź go do żołnierzy [2].

Obejrzawszy krótką cut-scenkę [1], podejdź do działa i użyj go wciskając SHIFT [2].

Teraz twoim zadaniem jest trafienie celów stojących za murami twierdzy. Namierz je [1], a następnie wystrzel z działka PPM [2]. Po zniszczeniu pięciu "oddziałów" kukieł misja zostanie zakończona.

Sekwencja 1 - Pokój (2)

Przejażdżka konna

Ostatnie drobne zadanie czeka na ciebie tuż za bramą posiadłości [1]. Stajenny twojego wuja będzie błagał cię o odnalezienie ulubionego konia Mario [2].

Wierzchowiec zostanie zaznaczony na mapie niebieskim punktem. Podejdź do niego [1], wciśnij SHIFT i podjedź na koniu do zleceniodawcy [2].

Zjednoczenie

Po wykonaniu wszystkich zadań, wejdź do pałacu swojego wuja [1], gdzie rozpocznie się krótka narada [2].

Gdy cut-scenka dobiegnie końca, wejdź po schodach na górę [1], a następnie otwórz drzwi sypialni (SHIFT) [2].

Spotkasz się tam z Cathariną. Po nocy pełnej wrażeń [1], miasto zostanie zaatakowane przez armię Borgii, a twój bohater wyląduje na siodle konia [2].

W ogniu

Wierzchowiec będzie jechał bez naszego udziału, aż do miejsca, w którym zawali się jeden z budynków [1]. Ezio wskoczy wtedy na wystającą ze ściany drewnianą belkę [2].

Trzymając PPM i wciskając lub przytrzymując SPACJĘ skacz po kolejny fragmentach budowli [1], aż do miejsca z wiszącą u góry drabiną [2].

Jak tylko się na nią wdrapiesz, niedaleko przeleci pocisk z armaty, robiąc wielki wyłom [1]. Wejdź po nim na sam szczyt, a następnie skręć w lewo [2].

Na końcu murów znajdziesz działo [1]. Użyj go i zniszcz armaty z lewej, starając się trafiać 2-3 cele jednocześnie [2].

Gdy pierwsza linia zostanie zniszczona, zacznij ostrzeliwać drugą po prawej [1]. Po pewnym czasie kula trafi jednego z twoich towarzyszy. Podejdź do obsługiwanego przez niego działa i ostrzelaj ostatnią, najdalej wysunięta linię armat przeciwnika [2].

Jeżeli zrobisz to wystarczającą szybko rozpocznie się druga część oblężenia. Z wierzy oblężniczej, na mury miasta wejdzie oddział wojska [1]. Pobiegnij w tamtym kierunku i podejdź do drewnianego słupa obok wieży [2]. Zostaniesz w ten sposób wciągnięty na górę.

Zeskocz po drugiej stronie [1], a następnie zabij przeciwników przy pomocy kontrataków [2].

W pewnym momencie na placu boju pojawi się rycerz w zbroi [1]. Żeby go zabić, unikaj jego ciosów trzymając PPM i wciskając SPACJĘ. Po udanym uniku puść PPM, kopnij wroga (SPACJA) i uderz kilka razy (LPM). Na tego typu przeciwników kontrataki nie są skuteczne. Pamiętaj również, że posiadane bronie możesz zmieniać przy pomocy klawiszy na klawiaturze numerycznej (1,2,3 itd.). Na razie jednak miecz będzie najskuteczniejszy. Po pokonaniu dwóch rycerzy, rozpocznie się kolejny etap [2].

Wyjście awaryjne

Twój bohater został ranny, ale na szczęście nadal może walczyć. Pokonując kolejne oddziały żołnierzy [1], kieruj się w stronę posiadłości twojego wuja [2], która została zaznaczona na mapie odpowiednim znakiem.

Gdy wejdziesz po schodach na górę, zobaczysz swoją siostrę broniąca się przed oddziałem wojska [1]. Pomóż jej, tym razem używając Sekwencji Likwidacji. Żeby ją wykonać, podczas wyprowadzania kontrataku wciskaj LPM, jednocześnie wskazując kolejny cel klawiszami WSAD. Ezio zabije kolejnego przeciwnika jednym ciosem. Serię możesz kontynuować tak długo, aż nie zostaniesz trafiony.

Podążając za Claudią, dotrzesz na tyły budynku [1]. Wciśnij wtedyQ i wybierz ikonę pistoletu. Przy jego pomocy zastrzel dwóch pobliskich przeciwników [2].

Najpierw przybliż widok trzymając F, a następnie przytrzymaj i puść LPM, aby wystrzelić w wybrany cel [1]. Po walce wejdź za siostrą do pobliskiego budynku [2].

Gdy znajdziesz się wewnątrz tajnego przejścia, idź cały czas prosto [1], aż do świecącego punktu [2]. Rozpocznie się wtedy dłuższa cut-scenka, a po niej wrócisz do ciała Desmonda.

Sekwencja 2 - Legowisko bestii (1)

Sekwencja 2 - Legowisko bestii

Po rozpoczęciu etapu cały czas podążaj za duchem Ezio [1]. Zaprowadzi on cie do wyłamanego ogrodzenia [2].

Wejdź na nie (PPM + SPACJA) [1], a następnie zeskocz na dół, prosto na stertę siana [2].

Wewnątrz budowli idź prosto, aż zobaczysz grupkę duchów [1]. Kawałek dalej rozpocznie się krótka cut-scenka [2].

Gdy dobiegnie końca, podejdź do świecącej na złoto dźwigni [1] i użyj jej, wciskając dowolny przycisk. Twoja towarzyszka przejdzie na drugą stronę [2], ale Desmond musi znaleźć drogę okrężną.

Podejdź do ściany obok używanego przed chwilą mechanizmu [1], przytrzymaj PPM i wespnij się na górę (SPACJA)[2].

Po kilku krokach dojdziesz do dziury, nad którą będą wisiały drewniane belki [1]. Przeskocz po nich na drugą stronę [2].

Kawałek dalej zeskocz na dół [1]. Wylądujesz w podziemnym jeziorze. Wejdź po jednej ze ścian na górę [2], a spotkasz się ze swoją przyjaciółką.

Idąc dalej prosto, dotrzesz do kolejnej komnaty [1]. Podejdź do zamkniętej kraty, a następnie wdrap się na wyższy poziom [2].

Będzie tam kolejny mechanizm [1]. Wystarczy na niego wejść, by błyskawicznie przenieść się jeszcze wyżej [2].

Przeskakując dalej po drewnianych belkach, cały czas podążaj za twoją towarzyszką [1]. Jeżeli będziesz wisiał na jednej z belek, rozhuśtaj się trzymając PPM oraz SPACJĘ i skocz w odpowiednim momencie. Po kilku prostych akrobacjach dotrzesz do kolejnej "windy" [2].

Na następnym poziomie dojdziesz do dziury z drabiną [1]. Zejdź na dół, przeskocz przez kolejne dziury, a następnie chwyć się ściany na końcu korytarza [2]. Żeby nic sobie nie zrobić, zejdź nią jak najniżej się da i dopiero wtedy użyj SHIFTA, zeskakując w ten sposób na ziemię.

W kolejnej komnacie użyj mechanizmu [1] i poczekaj, aż zrobi to samo twoja przyjaciółka po drugiej stronie krat [2].

Sekwencja 2 - Legowisko bestii (2)

Wejdź teraz na gorę po ścianie z prawej [1] i przeskocz na drugą stronę jeziora. Jeżeli wpadniesz do wody, wyjdź na powierzchnię po drewnianych fragmentach rusztowania [2]. Znajdziesz tam kolejny przełącznik, którego używasz przytrzymując dowolny przycisk. Poczekaj, aż dziewczyna przejdzie na drugą stronę, wskocz do wody i wejdź na górę po opuszczonym moście.

To jednak nie koniec wspinaczki. Żeby przejść dalej, musisz wejść na górę po drewnianych deskach obok dźwigni [1]. Dojdziesz po nich do kolejnego mechanizmu [2].

Użyj go przytrzymując dowolny przycisk, poczekaj aż twoja towarzyszka przejdzie na drugą stronę i ruszaj dalej [1]. Po wjechaniu kolejną windą [2] i przeskoczeniu małej przepaści, dojdziesz do zerwanego mostu.

Stań teraz na jego krawędzi, a następnie wciśnij dowolny przycisk [1]. Po kilku sekundach będziesz mógł bez problemu przeskoczyć na druga stronę [2].

Kilka kroków dalej będą schody. Drzwi na ich szczycie są niestety zamknięte [1], wiec idź dalej pobliskim tunelem [2].

Wykonując następne akrobacje, wejdź po deskach na wysoką ścianę [1] i skręć w prawo. Wąskie belki sklepienia zaprowadzą cię do mechanizmu [2].

Użyj go, a następnie podążaj dalej za swoją przyjaciółką [1]. Po kilku krokach dojdziesz do kolejnego mostu. Opuść go tak jak ostatnio i przeskocz na drugą stronę [2].

Zejdź drabiną na dół, przeskocz nad podziemnym jeziorem i wespnij się na górę po drewnianych deskach [1]. Będzie tam czekał kolejny mechanizm [2].

Użyj go, a następnie przejdź przez zerwany most [1]. Po kilku krokach dojdziesz wreszcie do sanktuarium [2].

Podążając za Lucy, wejdź na szczyt schodów, gdzie zastaniesz zamknięte drzwi [1]