Resident Evil 4 - PC - poradnik do gry - Łukasz "Crash" Kendryna - ebook

Resident Evil 4 - PC - poradnik do gry ebook

Łukasz "Crash" Kendryna

5,0

Opis

Poradnik do gry „Resident Evil 4” w wersji na PC zawiera pełen opis przejścia gry, szczegółowe objaśnienie potyczek z bossami, miejsca, w których znaleźć można skarby, opis wszystkich łamigłówek i rozmieszczenie medalionów.

Resident Evil 4 - PC - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Sterowanie PC
  • Castle (3-2) – zewnętrzny balkon
  • Castle (3-2) – działo maszynowe
  • Castle (3-4) - rycerze
  • Village (1-1) – Spotkanie Luisa
  • Village (1-1) - centrum
  • Castle (4-1) – kanały przed Bossem
  • Village (1-1) – początek medalionów
  • Castle (3-2) – ogrodowy labirynt
  • Village (1-3) - cmentarz

Informacja o grze

Resident Evil 4 należy do gatunku gier, ogólnie traktowanych jako pozycje typu survival horror, w których naszym głównym zadaniem jest przetrwanie oraz wypełnienie zadań nakreślonych na początku zabawy.

Gra Resident Evil 4, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku przygodowych gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformach: GCN, PS2, PC, Wii. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 181

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
5,0 (1 ocena)
1
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Resident Evil 4Wersja PCporadnik do gry

autor: Łukasz "Crash" Kendryna

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=631

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Sterowanie PC

Village (1-1) - centrum

Village (1-1) - początek

Village (1-1) - początek medalionów

Village (1-1) - Spotkanie Luisa

Village (1-1) - Spotkanie Luisa

Village (1-2) - pierwszy handlarz

Village (1-2) - ryby w kanałach

Village (1-2) - pierwsza łamigłówka

Village (1-3) - normalny dom

Village (1-3) - ponownie centrum

Village (1-3) - podziemny tunel

Village (1-3) - cmentarz

Village (1-3) - arena bez walki

Village (1-3) - moczary

Village (1-3) - jezioro

Village (2-1) - jezioro po walce

Village (2-1) - wodospad

Village (2-1) - przystań i boss

Village (2-1) - kościół i spotkanie Ashley

Village (2-2) - eskorta Ashley

Village (2-2) - obrona domu

Village (2-3) - rozdwojenie dróg

Village (2-3) - arena

Village (2-3) - kolejka górska

Village (2-3) - walka z Chief'em

Village (2-3) - droga do zamku

Castle (3-1) - początek zamku

Castle (3-1) - katapulty

Castle (3-1) - zamiana mieczy

Castle (3-1) - kolejne spotkanie Luisa

Castle (3-1) - ślepy więzień

Castel (3-1) - Pomocna Ashley

Castle (3-1) - Ashley wpada w pułapkę

Castle (3-2) - kanały z wielkimi insektami

Castle (3-2) - ucieczka sprzed ołtarza

Castle (3-2) - działo maszynowe

Castle (3-2) - zewnętrzny balkon

Castle (3-2) - ogrodowy labirynt

Castle (3-3) - walka w klatce

Castle (3-3) - śmierć Luisa

Castle (3-4) - Oswobodzenie Ashley

Castle (3-4) - samodzielna Ashley

Castle (3-4) - rycerze

Castle (4-1) - mechaniczne smoki

Castle (4-1) - waleczni rycerze

Castle (4-1) - pułapki Salazara

Castle (4-1) - posągi królów

Castle (4-1) - porwanie Ashely

Castle (4-1) - ruchomy most

Castle (4-1) - próba zabicia Leona

Castle (4-1) - kanały przed Bossem

Castle (4-2) - kopalnia

Castle (4-2) - jaskinia

Castle (4-3) - ruiny zamkowe

Castle (4-3) - piaskowe katakumby

Castle (4-3) - podziemna kolejka

Castle (4-4) - ruchomy posąg Salazara

Castle (4-4) - wieża

Castle (4-4) - przystań

Island (5-1) - laserowe przejście

Island (5-1) - urwisko

Island (5-1) - kuchnia i monitoring

Island (5-1) - barykada

Island (5-1) - laboratorium i lodówka

Island (5-1) - Uwięziona Ashley

Island (5-1) - uwolnienie Ashley

Island (5-2) - zsyp

Island (5-2) - zamurowane przejście

Island (5-2) - zręcznościowe dźwignie

Island (5-3) - przejażdżka buldożerem

Island (5-3) - utrata Ashley

Island (5-3) - pojedynek na noże

Island (5-3) - przejście między laserami

Island (5-3) - bezpieczna jaskinia

Island (5-3) - klatki z IT

Island (5-3) - wybuchowe urwisko

Island (5-3) - ruiny z Krauserem

Island (5-4) - wsparcie powietrzne

Island (5-4) - zestrzelony helikopter

Island (5-4) - więzienie

Island (5-4) - wróg z kartą "klucz"

Island (5-4) - wyleczenie

Island (final chapter) - walka i ucieczka

Boss (1-3) - Del Lago

Boss (2-1) - El Gigante

Boss (2-3) - El Gigante #2

Boss (2-3) - Chief

Boss (4-1) - Verdugo

Boss (4-2) - Dos Gigantes

Boss (4-4) - Salazar

Boss (5-3) - It

Boss (5-3) - Jack Krauser

Boss (final chapter) - Saddler

Wstęp

Gra "Resident Evil 4" wprawdzie jest czwartą odsłoną serii, ale z poprzedniczkami ma niewiele wspólnego. Z "survival horror" przeistoczyła się w coś na kształt "action horror". Zapomnij o głodzie strzeleckim, gdyż ilość amunicji jaka opuści magazynki Twoich giwer jest nieporównywalnie większa od tej, z poprzednich części. Walki do jakich dojdzie są dynamiczne, pełne zwrotów akcji i naszpikowane wieloma miejscowymi atrakcjami. Wrogowie ścielić się będą gęsto, a bossowie wycisną z Ciebie siódme poty.

Poradnik powstał na podstawie wersji z konsoli PlayStation 2, oraz na najwyższym poziomie rozgrywki dostępnym zaraz po odpaleniu gry, czyli medium. Jest to niezwykle ważne, gdyż różne poziomy trudności bezpośrednio wpływają na kształt części etapów (niektóre będą krótsze na easy, co zostanie odnotowane we właściwych miejscach opisu, dzięki czemu każdy może z niego skorzystać).

Poradnik podzielony jest na wiele rozdziałów, a każdy z nich posiada własną, trój członową nazwę. Najpierw podany jest region, na którym rozgrywa się opisany fragment (np. island), następnie znaleźć można numerki oznaczające rozdział i podrozdział gry. Ostatnim fragmentem nazewnictwa rozdziałów jest część "skojarzeniowa", która powstała w wyniku mojej skromnej, ale zawsze, wyobraźni. Dzięki temu będziesz mógł w łatwy sposób zlokalizować interesujący Cię fragment materiału (dla przykładu: jeśli akcja etapu rozgrywa się w kopalni, ten nazywać będzie się "kopalnia" - prawda, że proste?). Niektóre nazwy "skojarzeniowe" pochodzą od rzadko spotykanych przeciwników, bądź wydarzeń z fabuły, ale zawsze będą charakterystyczne.

Czytając tekst natkniesz się na dwa kolory wyróżniające pewne przedmioty. Kolorem pomarańczowym wyszczególniłem zioła, wszelakie bronie, dokumenty, czy wreszcie skarby, zaś barwą niebieską miejsca, w których powinieneś zapisać stan gry.

O poradniku: zawiera on pełen opis przejścia gry (w tym wszystkie drogi podczas rozdwojeń), szczegółowe objaśnienie potyczek z bossami; miejsca, w których znaleźć można skarby, opis wszystkich łamigłówek i rozmieszczenie medalionów. W materiale tym znajdziesz ponad 80 pieczołowicie wykonanych map (do wszystkich etapów), oraz około 1500 graficznie opisanych zdjęć.

Życzę miłej zabawy i powodzenia!

Sterowanie PC

Sterowanie okazało się największą wadą, jaka znalazła się w pecetowej wersji Resident Evil 4. Osoby odpowiedzialne za konwersje nie pokusiły się o wprowadzenie nowego sposobu sterowania, chociażby z wykorzystaniem myszki. Domyślny układ klawiszy, które wykorzystane zostały przy sterowaniu rozrzucono po całej klawiaturze. Bardzo często zdarzało się - przynajmniej mi, osobie przyzwyczajonej do pada - że niektóre czynności były niezwykle ciężkie do wykonania. Ponadto materiały w grze zapoznające nas ze sterowaniem również posługują się padem (obrazki), a symbole klawiszy zastąpiono numerami przycisków od pada. Wniosek nasuwa się sam, aby móc wygodnie przejść grę zaopatrz się w pada do komputera. Sam taki mam, dlatego po kilku podejściach do rozgrywki z wykorzystaniem klawiatury szybko z niej zrezygnowałem. Jeśli posiadamy dobry pad, komfort grania będzie identyczny do tego z konsol.

Jeśli jednak skazany zostałeś na klawiaturę pomogę Ci przygotować się do rozgrywki (ustawienia domyślne), tak by później uniknąć niemiłych niespodzianek.

Zacznijmy od strzelania, aby wyjąć broń należy wcisnąć przycisk 6 - odpowiednikiem z klawiatury jest prawy Shift - i przytrzymać. Następnie celujemy za pomocą strzałek, bądź lewej gałki. W przypadku klawiatury W,S,A,D. Strzał oddajemy wklepując Enter. Ładujemu natomiast wciskając 1 - prawy Ctrl (przy wyciągniętej broni).

W przypadku noża sytuacja będzie bardzo podobna, lecz tym razem przygotowujemy go wciskając 5, czyli lewy Shift. Aby wykonać cięcie należy wcisnąć 1 - Enter.

Podczas gry będziesz zmuszony do wykonywanie wielu różnych akcji, które aktywujemy przy pomocy różnych guzików. To właśnie te czynności przysparzają najwięcej trudności osobom korzystającym z klawiatury.

Najczęściej spotykane są trzy rodzaje akcji:

wciśnięcie 5 i 6 guzika jednocześnie (

lewego i prawego Shiftu

) - np. uniki podczas walk z bossami, odskok przed toczącym się w naszym kierunku głazem itp.

wciśnięcie jednocześnie 1 i 3 (

Enteru i prawego Ctrl'u

) - np. uniki podczas walk z bossami, odskok przed toczącym się w naszym kierunku głazem itp.

szybka zmiana kierunków wciskając naprzemian lewą i prawą strzałkę, ruszając lewą gałką, bądź szybko wklepując A i S z klawiatury - np. wyswobodzenie się z morderczego uścisku przeciwnika.

To jednak nie wszystko, czasami będziesz mógł wyskoczyć przez okno tłukąc przy tym szybę, bądź podnosić przewrócone drabiny. Takie akcje przeprowadzamy za pomocą Enteru. W ten sam sposób aktywujemy kopniak, gdy przeciwnik klęczy, bądź jest oszołomiony.

Biegamy trzymając prawy Ctrl, a szybki odwrót o 180 stopni wykonujemy wciskając S i Ctrl.

Jeśli zaś mowa o kamerze, tą manewrujemy naginając prawą gałkę, bądź wciskając strzałki z klawiatury.

W kilku momentach gry towarzyszyć Ci będzie Ashly i aby gra z nią była prostsza twórcy gry umożliwili nam wydawać proste polecenia. Aby kazać dziewczynie zostać na miejscu, lub ukryć się w kontenerze wciskami F. To jednak nie wszystko, aby pomóc jej zejść z wysokości, Leon będzie zmuszony ją asekurować łapiąc, czynimy to wciskając guzik akcji, czyli klawisz Enter.

Na koniec wspomnę o ekwipunku, wchodzimy do niego za pomocą klawisza I, a znajdujące się w nim zakładki zmieniamy obydwoma Shiftami. Skrót do mapy przypisany został pod najbardziej domyślny klawisz, czyli M.

Village (1-1) - centrum

Po rozmowie przez radio dostaniesz dokumenty, dzięki którym poznasz sterowanie w grze. Po zapoznaniu się z nimi idź ścieżką. Przechodząc kilka kroków będziesz mógł włączyć lornetkę (załączy się krótka scenka).

Dzięki niej zobaczysz, co dzieje się w wiosce i jak skończył oficer, który Cię Tu przywiózł (na drugiego przyjdzie jeszcze pora :)). Po wyłączeniu lornetki skręć za drzewem w lewo.

Przechodząc kawałek natrafisz na zioło, leżeć będzie na kłodach pod zadaszeniem. Następnie odwróć się w stronę zabudowań, powinieneś dojrzeć budynek widoczny na zdjęciu. Pobiegnij do niego.

Czyniąc to zostaniesz zauważony, co spowoduje atak, który to z kolei jest jednym z większych na początku gry, dlatego bądź gotów na najgorsze. W budynku tym powinieneś znaleźć w skrzyni na stole granat, podnieś go, ale pod żadnym pozorem nie używaj. Dodatkowo stoi tam drewniana beczka, a w niej amunicja do pistoletu.

Wrogowie wdzierać będą się do środka nie tylko przez drzwi, ale również przez okno - pamiętaj o tym. Jeśli uznasz, że zbyt duża liczba wrogów jest koło Ciebie wydostań się na zewnątrz (nie czekaj do ostatniej chwili, bo gdy skończy Ci się amunicja będzie za późno).

Gdy uda Ci się zbiec, ruszaj do budynku obok ("dom drugi" - rzuć okiem na załączoną mapę). Jak tylko wejdziesz do środka załączy się scenka, w której zobaczysz jak wróg koordynuje atak.

Pewna grupa próbować będzie wtargnąć przez okno na parterze (zasłoń je przesuwając szafkę), kilka osób wyważać będzie drzwi, ktoś przystawi drabinę i wejdzie przez okno na piętrze, a reszta wejdzie z dachu (również przez okno). W budynku tym znajduje się sporo amunicji do pistoletu, pod schodami (w beczce) i na łóżku na piętrze, nowa broń (strzelba) na ścianie i obok niej, w gablocie za szybą granat (również na piętrze - koło zejścia).

Drabinę możesz strącać, gdy wróg będzie próbował wejść, lecz pamiętaj że postawi ją ponownie. W chwili, kiedy atmosfera znów stanie się zbyt niebezpieczna, ucieknij na dach przez okno. Na nim, na kominie, znajduje się amunicja, podnieś ją. Tutaj z pewnością dopadnie Cię osobnik z piłą łańcuchową - pod żadnym pozorem nie dopuść, by dostał się blisko Ciebie, gdyż jeden atak i po Tobie. To na niego wykorzystuj granaty, gdyż jest bardzo wytrzymały, a jego eksterminacja pochłonąć może zbyt dużo amunicji.

Gdy znów postanowisz uciec wbiegnij do "chaty trzeciej" (ponownie odsyłam do mapy). Tam możesz zabarykadować drzwi stojącą obok szafką i strzelać do wrogów przez deski (będą się rozpadały). W drugiej części pomieszczenia znajduje się amunicja - zaopatrz się w nią.

Ostatnią deską ratunku jest wieża (mapa), lecz na jej szczycie możesz pozostać tylko chwilę, w przeciwnym razie dostaniesz napalmem rzucanym z dołu (leży tam amunicja).

Po wyeliminowaniu znaczącej liczby wrogów załączy się scenka, w której słychać będzie bijące dzwony, a napastnicy wejdą do pobliskiego kościoła.

Na tym terenie jesteś już bezpieczny, nic Cię nie zaatakuje, możesz do woli eksplorować otoczenie. Dookoła znajduje się sporo różnego rodzaju przedmiotów, nie będę pisał dokładnie co i gdzie, bo wystarczy zajrzeć do każdego budynku i pootwierać wszystkie szafki, porozwalać skrzynie i beczki.

Do ważniejszych przedmiotów, których nie możesz ominąć, należy kryształ na dachu (mapa) oraz dokumenty wiszące na ścianie w szopie (mapa), po prawej idąc do docelowej bramy.

Otwierając tę bramę rozpocznie się loading i znów dostaniesz się na zagrożone tereny.

Village (1-1) - początek

Etap rozpoczynamy po zakończeniu się początkowego filmiku. Idź do pierwszego domu, który stoi przed bohaterem. Wewnątrz załączy się scenka, po której zmuszony będziesz zabić pierwszego przeciwnika.

Będzie szedł wolno, więc nie powinieneś mieć problemów, ale nie marnuj amunicji - wykorzystaj góra dwa strzały.

Po walce załączy się kolejna scenka, widoczne będzie auto, którym przybyłeś do wioski, oraz usłyszysz hałas. Po jej zakończeniu słyszalne będą odgłosy przeciwników (z zewnątrz) - zignoruj je.

Udaj się na górne piętro domu; tam znajdować się będzie amunicja (leży na stole).

Następnie podejdź do okna, które wcześniej minąłeś i wyskocz przez nie (nie odniesiesz żadnych obrażeń).

Będąc znów przed chatą zaatakują Cię trzej wieśniacy, pozbądź się ich najlepiej strzelając w nogi, a gdy uklękną uaktywnij (będąc blisko nich) kopnięcie, bądź użyj noża. Po wyeliminowaniu zagrożenia kontynuuj drogę.

Idąc dalej miniesz szopę, w której znajduje się pierwsza maszyna do zapisywania, oraz kilka skrzyń z ziołami. Gdy oczyścisz półki, wyjdź z drewutni i udaj się dalej. Spotkasz uwięzionego psa w pułapce na dziką zwierzynę, uwolnij go, gdyż później pomoże Ci on:).

Nieco dalej rosną drzewa z umieszczonymi na nich ładunkami (połączone linką). Nie wolno Ci ich aktywować (przeciąć linki), ponieważ jest to równoznaczne ze śmiercią. Mijając je zaatakuje Cię kolejny oponent, możesz się cofnąć i tak ustawić, by ten idąc w Twoim kierunku sam eksplodował.

Na dalszej drodze napotkasz kolejną szopę, w tej odnajdziesz następne przedmioty (zioła). Kawałek dalej znajduje się most, obok którego stacjonują dwaj wrogowie - pozbądź się ich.

W ostatniej napotkanej drewutni stoi przeciwnik, dlatego uważaj wchodząc do środka. Podejdź ostrożnie i wywab go na zewnątrz, dopiero wtedy unicestw (znajdziesz tam amunicję). Kawałek dalej znajduje się brama i loading do kolejnej części gry.

Village (1-1) - początek medalionów

Tym razem wyeliminować musisz tylko pięciu wrogów, ale na początku zapisz stan gry w małej szopie, zaraz obok Ciebie. Wrogowie zajęci są pracą i zaatakują Cię dopiero, gdy się zbliżysz. Pierwszy znajduje się w "stodole pierwszej" (mapa), drugi na polu obok,...

... trzeci i czwarty w "stodole drugiej", a ostatni w głębi terenu, w pobliżu zamkniętej bramy (przybiegnie, gdy będziesz się tam kręcił).

Bardzo wygodnym sposobem na wykończenie chociaż części z nich jest najpierw zwabienie wroga z piętra na ziemię, a później samemu wejście na górę. Stojąc tam czekasz, aż przeciwnik się zbliży (wejdzie po drabinie) i ciachasz go nożem, a ten spada na dół. Czynność należy powtórzyć kilkakrotnie, przy zachowaniu ostrożności, gdyż można oberwać rzuconym toporkiem.

Po wyeliminowaniu zagrożenia przystępujemy do eksploracji otoczenia. Najpierw zdobądź naszyjnik, który zawieszony jest koło studni (mapa). By go dostać strąć wieko, strzelając w drewniany kołek, a następnie wyceluj w skarb; gdy ten upadnie na deski, podnieś go.

Nie zapomnij o sprawdzeniu wszystkich szafek w drugiej stodole, gdyż znajduje się tam amunicja i klejnot.

Kolejnym drogocennym skarbem, który zdobędziesz, jest kufel. Znajduje się w drewnianej skrzyni koło płotu, w fragmencie terenu ogrodzonym ze wszystkich stron. Dostać tam się można jedynie skacząc z góry, z drewnianej kładki (wchodzisz na nią z piętra "drugiej stodoły").

Ostatni kryształ leży w pobliżu zablokowanej bramy.

Gdy zdobędziemy już wszystkie przedmioty możemy zabrać się za medaliony. Są to niebieskie wisiorki ukryte na całym terenie - ustrzelenie wszystkich umożliwi kupienie specjalnej broni u handlarza. Mapa z ich rozmieszczeniem znajduje się na drzewie koło szopy, w której zapisałeś stan gry. Gdy ją zdobędziesz, na mapie pojawią się niebieskie kropki, to one wskazują ich położenie. Teren, na którym znajdujesz się obecnie skrywa siedem medalionów, resztę znajdziesz w dalszej części gry (m. in. na moście i cmentarzu).

Po męczącym celowaniu możesz skierować się do bramy prowadzącej dalej.

Village (1-1) - Spotkanie Luisa

Z miejsca, w którym się znajdujesz, widoczny jest głaz, który za moment zostanie na Ciebie zepchnięty, wystarczy spojrzeć w górę i w lewo. Przejdź kawałek za zakręt, a załączy się scenka i będziesz zmuszony uciekać przed śmiercią. Szybko wciskaj wskazany przez grę klawisz.

Gdy kamień będzie bardzo blisko gra wskaże kolejne guziki do wciśnięcia, na reakcję będziesz mieć tylko sekundę, może dwie, dlatego skup się, bo zbyt późna reakcja skończy się śmiercią. Nie mogę podpowiedzieć jakie będą to przyciski (na pewno dwa jednocześnie), gdyż dobierane są losowo.

Po zażegnaniu niebezpieczeństwa staniesz przed długim tunelem, wejdź do niego.

Na jego sklepieniu znajdują się błyszczące kryształy, strzelając w nie sprawisz, iż spadną i będziesz mógł je podnieść.

U wyjścia z tunelu widzieć będziesz zabudowania, przed nimi stać na pewno będzie jeden z wrogów. Zabij go, zanim ucieknie do budynku, gdyż bardzo ułatwi to późniejszą eksterminację.

W budynku na wprost będą dwa okna, a za nimi dwaj wrogowie (chyba, że zabiłeś wcześniej tego stojącego na zewnątrz) - kiedy się zbliżysz, zaczną rzucać w Ciebie dynamitem. Eksplozja potrafi odebrać naprawdę dużo życia, dlatego postaraj się nie dopuścić do zranienia.

Skieruj się najpierw w lewo, przez szopę. Spójrz na zdjęcie, celownik na nim wskazuje miejsce przeciwnika. Zabij go z daleka, bo on również rzuca ładunkami. Gdy ten będzie już martwy, zniszcz ładunki na ścianach i wbiegnij do środka (wejście do niej jest w zasięgu ognia tych z okien).

Wewnątrz uważaj na sidła, zatrzaśnij je nożem. W szopie znajdziesz również kryształ w skrzyni na półce.

Drugie zdjęcie pokazuje ukryte w trawie pułapki, staraj się zwracać uwagę po czym chodzisz.