God of War III - opis przejścia, wyzwania, boskie przedmioty - Łukasz "Crash" Kendryna - ebook
Opis

Poradnik do gry God of War III zawiera szczegółowy opis przejścia wraz z wyzwaniami, dostępnymi po ukończeniu głównego wątku fabularnego. Korzystając z niego, znajdziesz wszystkie pióra feniksa, oczy gorgon i rogi minotaurów.

God of War III - opis przejścia, wyzwania, boskie przedmioty zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Ogród Hery (2) (Opis przejścia)
  • Jaskinie CD (1) (Opis przejścia)
  • Ogród Hery (1) (Opis przejścia)
  • Labirynt (1) (Opis przejścia)
  • Labirynt (2) (Opis przejścia)
  • Labirynt (3) (Opis przejścia)
  • Wprowadzenie
  • Jamy Tartaru i Kronos (1) (Opis przejścia)
  • Górne Ogrody CD (Opis przejścia)
  • Górne Ogrody (Opis przejścia)

Informacja o grze

God of War III to kontynuacja i jednocześnie zwieńczenie jednej z najlepszych serii gier w historii. Nowa część przygód okrutnego Kratosa wypełniona jest dynamiczną akcją, osadzoną w greckiej mitologii.

Gra God of War III, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2010 roku i dostępny jest na platformie PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 97

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

God of War IIIOpis przejścia, wyzwania i boskie przedmiotyporadnik do gry

autor: Łukasz "Crash" Kendryna

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=985

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Garść porad

Opis przejścia

Gaja

Góra Olimp (1)

Góra Olimp (2)

Serce Gai

Posejdon

Rzeka Styks

Królestwo Hadesa (1)

Królestwo Hadesa (2)

Królestwo Hadesa (3)

Sędziowie Świata Podziemi (1)

Sędziowie Świata Podziemi (2)

Sędziowie Świata Podziemi (3)

Kuźnia (1)

Kuźnia (2)

Pałac Hadesa (1)

Pałac Hadesa (2)

Hades (1)

Hades (2)

Miasto Olimpia (1)

Miasto Olimpia (2)

Miasto Olimpia (3)

Ścieżka Eosa (1)

Ścieżka Eosa (2)

Łańcuch Równowagi

Jaskinie

Ogień Olimpijski

Olimpijska Cytadela (1)

Olimpijska Cytadela (2)

Ogień Olimpijski CD

Forum

Komnata Posejdona

Górne Ogrody

Komnata Afrodyty

Tartar

Wrota Tyzyfone

Jamy Tartaru i Kronos (1)

Jamy Tartaru i Kronos (2)

Kuźnia i Hefajstos

Górne Ogrody CD

Warsztat Dedala

Ogród Hery (1)

Ogród Hery (2)

Jaskinie CD (1)

Jaskinie CD (2)

Jaskinie CD (3)

Labirynt (1)

Labirynt (2)

Labirynt (3)

Sędziowie Świata Podziemi CD

Zeus (1)

Zeus (2)

Ciemność

Finał

Wyzwania

Boskie Przedmioty

Wprowadzenie

Osobny poradnik pomoże Ci odblokować wszystkie Trofea w grze.

Poradnik do gry God of War III zawiera szczegółowy opis przejścia wraz z wyzwaniami, dostępnymi po ukończeniu głównego wątku fabularnego. Korzystając z niego, znajdziesz wszystkie pióra feniksa, oczy gorgon i rogi minotaurów. Ponadto, czytając poradnik wejdziesz w posiadanie wszystkich boskich przedmiotów oraz w wystarczającą ilość doświadczenia, pozwalającą na ulepszenie wszystkich broni podczas jednorazowego przejścia. Całość okraszona została bogatymi opisami napotkanych przeciwników (ich zachowanie oraz strategie walki), jak również garstką porad ogólnych.

W trakcie lektury natkniesz się na kilka rodzajów oznaczeń. Kolorem czerwonym wyróżniłem skrzynie zawierające doświadczenie, natomiast markery z trzema wykrzyknikami ([!!!]) wskazują, że dany akapit opisuje położenie ukrytego wzmocnienia. Znaczniki [LS] (lewy screen) i [PS] (prawy screen) pojawiają się w miejscach, w których rozpoznanie miejsca z obrazka i powiązanie go z opisem tekstowym ma kluczowe znaczenie dla bezproblemowej rozgrywki. Na potrzeby poradnika wprowadziłem również nazewnictwo, ułatwiające zrozumienie niektórych opisów - i tak kwadrat, kółko, krzyżyk i trójkąt nazwane zostały "podstawowymi przyciskami".

Garść porad

Podczas przechodzenia gry napotkasz wiele skrzyń uzupełniających stan zdrowia i magii. Jeśli nie będziesz potrzebować wzmocnienia, nie otwieraj ich, gdyż często może się zdążyć tak, że będziesz koło nich przechodzić raz jeszcze i wtedy przydadzą Ci się nieco bardziej.

Walcząc łukiem Apolla bądź świadom, że zapalając jednego słabszego przeciwnika, możesz spowodować reakcję łańcuchową i cała grupa blisko stojących obok siebie napastników stanie w płomieniach (jest to jeden szybki atak, który zaowocować może wielkimi obrażeniami).

Podczas gry zdobędziesz cztery podstawowe bronie (zmieniać je będziesz za pomocą strzałek). Nie przywiązuj się do jednej broni na stałe (jak to miało miejsce we wcześniejszych odsłonach serii), tylko przełączaj się pomiędzy nimi, dostosowując się do sytuacji dziejącej się na ekranie (czytając poradnik znajdziesz dokładne informacje, w którym momencie wyjąć jaki oręż).

Przed rozpoczęciem rozgrywki wybierz odpowiedni dla siebie poziom trudności ze świadomością, że jeśli podczas zabawy zginiemy kilkakrotnie w jednym miejscu, gra zapyta nas o pozwolenie obniżenia go (bez późniejszej możliwości powrotu do wcześniej wybranego).

W stosunku do poprzednich części trylogii, zmianie uległ sposób prezentowania przycisków wymagających wciśnięcia podczas Quick Time Event. Teraz symbol guzika pojawiać się będzie po analogicznej (do ułożenia na padzie) stronie ekranu. Ułatwia to interakcję i pozwala na oglądanie scenek, zamiast obserwowania zmieniających się symboli.

Bardzo często odpalenie specjalnego ataku (pod R2) służyć może jako uniwersalny unik, skuteczny w każdej sytuacji. W trakcie specjalnego ataku nie możesz bowiem zostać trafionym. Korzystaj z tej możliwości w sytuacjach największego zagrożenia.

Opis przejścia

Gaja

Grę rozpoczynamy przechadzką po ciele Gai. Już na samym starcie zaatakowany zostaniesz przez kilku najsłabszych przeciwników (nieumarłych). Zabijając ich, poznasz podstawową mechanikę gry, związaną z zadawaniem obrażeń.

Po wyeliminowaniu zagrożenia, nad areną pojawi się Helios i spalając część cierni, umożliwi Ci dalszą drogę. Podejdź do przewróconego konara i odrzuć go na bok (szybko wciskając kółko).

Następnie biegnij przed siebie (po drodze eliminując kilku śmiałków), aż dodrzesz do miejsca, gdzie zaatakowany zostaniesz przez wodnego "konia". Jest to jedna z macek przywołanego przez Posejdona lewiatana, a jej wyeliminowanie nie będzie należało do najprostszych zadań. Podbiegnij do niej i zaatakuj zwykłymi atakami, a gdy ta przygotuje się do ataku źródłem wody [PS] (odchylając daleko głowę), odpal zdolność Ostrz Ateny (pod prawym spustem - R2). W ten sposób uchronisz się od utraty zdrowia, jednocześnie zadając obrażenia przeciwnikowi. Możliwe jest również odskoczenia na bok, za pomocą prawej gałki.

W chwili zadania wystarczających obrażeń, Gaja obróci się a Ty zawiśniesz w powietrzu. Pomimo zmiany położenia, walka nie ulega zmianie. Podejdź do przeciwnika i atakuj tak szybko, jak to tylko możliwe. W tym momencie nie będziesz atakowany źródłem wody, jedynie bocznymi kończynami.

Gdy potwór oberwie kilkakrotnie, znów zmienisz położenie - tym razem będziesz się wspinał pionową ścianą. Taktyka nie ulega jednak zmianie - uderz kilkakrotnie i odskakuj na boki, by w ten sposób uniknąć utraty zdrowia w trakcie uderzeń przeciwnika.

Po chwili znów staniesz na równych nogach i dojdzie do ostatniego starcia z wodnym "koniem" (przynajmniej przez moment). Przeciwnik znów będzie atakować za pomocą wody, unikaj jej podobnie jak przed momentem, uruchamiając wir z pod R2.

W chwili gdy zadasz wystarczającą ilość obrażeń, potwór znieruchomieje i pojawi się nad nim symbol wykańczania - duże, obracające się "kółko". Podbiegnij do niego i wciśnij wskazany przycisk. Odpalisz w ten sposób sekwencję Quick Time Events, w której będziesz musiał w odpowiednim momencie wciskać wskazane guziki. Dojdzie do czterech (losowych) interakcji, wykorzystujących podstawowe guziki: trójkąt, kwadrat, kółko i X. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, załączy się scenka i wylądujesz na zboczu góry.

Góra Olimp (1)

Góra Olimp

Trzymając się zbocza góry podążaj najpierw w prawą stronę, przeskakując nad wyrwami, a następnie w górę, do momentu, aż staniesz na równych nogach. Biegnij przed siebie, po drodze otwierając skrzynię z doświadczeniem.

Na końcu dostępnej drogi będziesz zmuszony przejść wąskim wypustem skalnym. Po drugiej stronie zaatakuje Cię kilku śmiałków. Będą to najłatwiejsi przeciwnicy, z dwoma łucznikami - nic, czym powinieneś się martwić.

Wskakując na półkę skalną, a z niej na drewnianą drabinę, dotrzesz do miejsca...

... które powinieneś zapamiętać. Będzie znajdować się tam księga opisująca Łańcuch Równowagi. Będziesz przechodzić tędy kilkakrotnie, a zawsze okoliczności przedstawione zostaną z innej perspektywy. Zgarnij znajdującą się tam skrzynię z życiem i korzystając z wyższej półki, przeskocz na przepaścią huśtając się na łańcuchu.

Po drugiej stronie znów zaatakuje Cię kilku śmiałków. Wykończ ich i skorzystaj z drabiny.

Następnie, trzymając się ściany (będąc na samej górze), skocz w lewą stronę [LS] łapiąc się wypustu skalnego. Przechodząc nim do końca i wskakując na górę, dostaniesz się na plac.

Będąc na nim, przejdź do oddalonych drzwi i przejdź przez nie do Grobowca Aresa (wcześniej przeskakując wyrwę po uderzeniu Gai, jeśli spadniesz na dół nic się nie stanie, a wręcz przeciwnie - znajdziesz skrzynię z doświadczeniem).

Góra Olimp (2)

Wewnątrz zaatakuje Cię centaur. Nie należy on do najtrudniejszych przeciwników, ale warto mieć na niego oko, podczas każdego starcia (będzie pojawiać się również w dalszej grze). Można blokować jego ataki, a będąc zaatakowanym przez dzidę, będziesz mógł uniknąć obrażeń, wykonując odpowiedni łuk - ruch - lewą gałką.

Aby wykończyć przeciwnika, będziesz musiał prawidłowo przeprowadzić QTE, składający się z czterech podstawowych przycisków.

W chwili wyeliminowania zagrożenia, podejdź do jedynego znajdującego się w okolicy przełącznika [LS] i aktywuj go. W ten sposób wprawisz w ruch platformę, ale tylko na jeden transport. Jeśli nie zdążysz z niego skorzystać (wbiegając po drabince na podwyższenie [PS], obok wejścia do sali), będziesz musiał powtórzyć czynność.

Po krótkiej przejażdżce, znajdziesz się w okolicy skrzyni i pierwszego promienia zapisującego stan gry.

Zapisz dotychczasową rozgrywkę i udaj się w dalszą drogę. Tuż za rogiem natkniesz się na kratę. Otwórz ją szybko wciskając kółko. Gdy tego dokonasz, zostaniesz zaatakowany po raz kolejny przez wodnego "konia". Aby wyjść z tego cało, będziesz musiał szybko wciskać kółko [PS].

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, znowu wylądujesz na Gai i po raz kolejny zmierzysz się z mini bossem. W początkowej fazie walki, przeciwnik będzie atakować wyłącznie kończynami, czasami uderzając wszystkimi jednocześnie (wówczas musisz podskoczyć, aby uniknąć obrażeń).

Po pierwszej serii ataków, będziesz zmuszony odpalić Quick Time Event (QTE). Aby przeprowadzić go gładko i bez problemów, poproszony zostaniesz o wciśnięcie trzech podstawowych przycisków (losowo: trójkąt, kółko, kwadrat i X), a następnie szybko nawalać kółkiem.

W ten sposób oderwiesz jedną z kończyn napastnika (ta wyląduje na arenie, do późniejszego użycia) i przejdziesz do ostatniego starcia.

Tym razem, poza zwykłymi uderzeniami, do łask wróci atak "promieniem" wody (przypominam o skutecznym uniku za pomocą R2 i specjalnego ataku).

Gdy po raz kolejny zadasz wystarczającą ilość obrażeń, dojdzie do QTE. Musisz podbiec do "konia" i otworzyć "zbroję" na jego podgardlu. Aby tego dokonać, szybko wciskaj R1 i R2 [LS].

Następnie, gdy słaby punkt zostanie odsłonięty, podbiegnij do wcześniej oderwanej kończyny i ciśnij nią w przeciwnika. W ten sposób pozbędziesz się go.

Gaja zmieni położenie, a Ty zmuszony będziesz wspinać się po pionowej ścianie w kierunku jej szczytu.