Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik ten jest przeznaczony zarówno dla graczy, którym przejście kampanii sprawia problem, jak i dla tych, którzy chcieliby poprawić swoje osiągi. Dzięki niemu żadne arkana gry nie pozostaną dla Was tajemnicą.
Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Total War: SHOGUN 2 to siódma odsłona popularnego cyklu gier strategicznych, rozwijanego przez studio deweloperskie Creative Assembly. Akcja osadzona została w XVI-wiecznej, targanej konfliktami Japonii. Gracz wciela się w rolę przywódcy jednego z 10 klanów i dąży do przejęcia władzy nad wyspiarskim krajem. Rozgrywka łączy elementy klasycznej strategii turowej z widowiskowymi bitwami toczonymi w czasie rzeczywistym.
Gra Total War: SHOGUN 2, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2011 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 59
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1099
Frakcje
Gospodarka
Zadowolenie
Kolejność tworzenia budynków
Dyplomacja
Jednostki lądowe
Jak walczyć na lądzie?
Flota
Jak walczyć na morzu?
Sztuki - kiedy wybrać którą?
Agenci i dowódcy - optymalna ścieżka rozwoju (1)
Agenci i dowódcy - optymalna ścieżka rozwoju (2)
Jednostki lądowe
Flota
Po wielu latach oczekiwania, fani pierwszej części serii Total War mogą nareszcie powrócić do Japonii okresu Sengoku - a to dzięki Shogunowi 2. Po licznych bataliach na europejskich polach bitew, po zdobyciu obu Ameryk oraz Indii, powracamy do korzeni. Najnowsze dzieło Creative Assembly czerpie pełnymi garściami z poprzednich części, wnosząc jednak wiele nowych elementów - w tym dość wysoki poziom trudności i znaczną inteligencję komputerowego przeciwnika.
Poradnik ten jest przeznaczony zarówno dla graczy, którym przejście kampanii sprawia problem, jak i dla tych, którzy chcieliby poprawić swoje osiągi. Dzięki niemu żadne arkana gry nie pozostaną dla Was tajemnicą, a zdobycie szogunatu przestanie być jakimkolwiek wyzwaniem.
Za cel tego poradnika postawiłem opisanie optymalnej drogi do zwycięstwa w grze. Na następnych stronach przeczytacie więc całą masę praktycznych porad, zobaczycie serię obrazków z rozplanowanym przebiegiem bitew, tabelki ze szczegółowym opisem umiejętności i zasadami odpowiedniego ich doboru oraz spis wszystkich jednostek w grze wraz z ich charakterystyką. Nauczycie się kierować państwem tak, aby kwitło gospodarczo, wasi wojownicy wygrywali każdą bitwę, a ogromne floty przemierzały niezdobyte morza.
Poradnik został gruntownie zredagowany przez Wojciecha "voitek" Kiedrzyna z serwisu totalwar.org.pl - możecie więc być pewni rzetelności informacji w nim zawartych.
Dla większej przejrzystości poradnika, zastosowałem poniższe oznaczenia kolorystyczne:
Zielony - jednostki
Brązowy - budynki
Pomarańczowy - sztuki
Niebieski - umiejętności i świta
Maciej "Czarny" Kozłowski (www.gry-online.pl)
W grze mamy do czynienia z dziewięcioma grywalnymi frakcjami - posiadacze wersji kolekcjonerskiej mogą cieszyć się jedną więcej. Wybór klanu, którego losami pokierujemy, będzie miał zasadnicze znaczenie dla losów całej kampanii. Warto więc szczegółowo rozważyć wszystkie dostępne opcje.
Shimazu - zdecydowanie najłatwiejsza z frakcji, idealny wybór dla początkujących graczy. Największą zaletą tego rodu jest jego umiejscowienie - wyspa Kiusiu jest doskonałym miejscem do rozpoczęcia kampanii. Pierwszorzędnym celem gracza powinno być jej możliwie szybkie opanowanie, co nie powinno być trudne - północny ród Sagara jest ustosunkowany pokojowo, a klan Ito stanowi niewielkie wyzwanie. Jeśli zdobędziemy całą wyspę, będziemy posiadali bardzo dogodną pozycję wyjściową dla dalszych podbojów.
Kolejnymi zaletami rodu Shimazu są: bliskość ośrodków handlowych oraz możliwość trenowania bardzo dobrych wojowników z mieczami. Handel oraz samurajowie wyposażeni w katany będą więc esencją rozwoju tego rodu.
Skala trudności: 1/5
Mori - osiągnięcie szogunatu tym rodem jest dość problematyczne - już na samym początku prowadzimy bowiem wojnę z klanem Amako, a i położenie stolicy sugeruje nam, że dość szybko będziemy musieli prowadzić wojnę na kilka frontów. Z tego też powodu powinniśmy otoczyć się możliwie dużą ilością sojuszników (jednego mamy od początku gry) oraz natychmiast podbijać tych, którzy zerwą z nami alianse. Pewnym plusem może być fakt, że ośrodki handlowe przy Kiusiu są całkiem niedaleko, a klan Mori dysponuje całkiem niezłymi bonusami dla jednostek morskich. Nie zmienia to jednak faktu, że będziemy musieli prowadzić bardzo agresywną politykę i często cofać się do defensywy - flota posłuży nam raczej do obrony granic, niż do ekspansji, którą lepiej prowadzić lądem (przynajmniej na początku).
Skala trudności: 4/5
Chosokabe - osiągnięcie sukcesu tą frakcją nie powinno nikomu nastręczyć problemów. Umiejscowienie na wyspie, zwiększone dochody z farm oraz doskonali łucznicy to największe zalety tego klanu. Podstawą dla gracza powinno być opanowanie wyspy - chociaż od początku jesteśmy skonfliktowani z jednym z klanów, nie jest to problemem, z racji jego słabości. Dzięki znacznym zyskom z upraw oraz bliskości Kioto, zdobycie szogunatu jest błahostką.
Skala trudności: 1/5
Hattori - klan dostępny tylko dla posiadaczy edycji kolekcjonerskiej lub specjalnej gry. Frakcja ta jest przeznaczona dla doświadczonych graczy, już jej początkowe umiejscowienie sugeruje walkę na wszystkich frontach - co gorsza, na północy graniczy z szogunatem Ashikaga. Dodatkowym minusem jest brak dostępu do morza - o handlu na większą skalę należy więc zapomnieć. Pewnymi zaletami jest natomiast fakt, że na starcie Hattori nie prowadzą wojny z żadnym z sąsiadów oraz pewne bonusy do działalności ninja. Pierwszorzędnym celem gracza powinno być możliwie szybkie zdobycie prowincji Omi, w której można werbować doświadczonych ninja oraz podbój południowych, bogatych prowincji.
Skala trudności: 5/5
Oda - mogłoby się wydawać, że klan ten jest skazany na porażkę - umiejscowienie z dala od morza, sąsiedztwo szogunatu, dość silni sąsiedzi - oto powody, dla których zwykle frakcja ta jest eliminowana w pierwszych turach gry. Wynika to jednak z nieumiejętności sensownego wykorzystania zalet tego rodu przez komputer - czyli zmniejszonych kosztów utrzymania oraz znacznych bonusów dla wszystkich żołnierzy ashigaru. Wojownicy ci są nie tylko bardzo tani, ale i zabójczo skuteczni w pierwszych turach gry - nie powinniśmy więc mieć problemu z zalaniem wrogów całą ich masą. Najlepiej więc szybko ulepszyć twierdzę i masowo produkować włóczników i łuczników ashigaru, by jak najprędzej pokonać rody Tokugawa, Takeda, a w dalszej kolejności Hojo. Nastawienie gospodarki na produkcję wojska powinno zaowocować błyskawicznym rozrostem państwa zanim przeciwnicy urosną w siłę, dzięki czemu dalsza ekspansja nie powinna sprawiać trudności.
Skala trudności: 3/5
Tokugawa - jeśli wybierzemy tę frakcję, będziemy musieli dość mocno przemodelować nasz sposób myślenia o serii Total War. Przede