Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry - Maciej "Czarny" Kozłowski - ebook

Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry ebook

Maciej "Czarny" Kozłowski

3,0

Opis

Poradnik ten jest przeznaczony zarówno dla graczy, którym przejście kampanii sprawia problem, jak i dla tych, którzy chcieliby poprawić swoje osiągi. Dzięki niemu żadne arkana gry nie pozostaną dla Was tajemnicą.

Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Frakcje ()
  • Gospodarka (Skuteczne zarządzanie państwem)
  • Kolejność tworzenia budynków (Skuteczne zarządzanie państwem)
  • Jednostki lądowe (Tabele jednostek)
  • Zadowolenie (Skuteczne zarządzanie państwem)
  • Dyplomacja (Skuteczne zarządzanie państwem)
  • Przykładowa kampania krok po kroku (2)
  • Sztuki – kiedy wybrać którą? (Piórem i podstępem)
  • Jednostki lądowe (Tworzymy nowy szogunat – czyli podbój Japonii)
  • Przykładowa kampania krok po kroku (1)

Informacja o grze

Total War: SHOGUN 2 to siódma odsłona popularnego cyklu gier strategicznych, rozwijanego przez studio deweloperskie Creative Assembly. Akcja osadzona została w XVI-wiecznej, targanej konfliktami Japonii. Gracz wciela się w rolę przywódcy jednego z 10 klanów i dąży do przejęcia władzy nad wyspiarskim krajem. Rozgrywka łączy elementy klasycznej strategii turowej z widowiskowymi bitwami toczonymi w czasie rzeczywistym.

Gra Total War: SHOGUN 2, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2011 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 59

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
3,0 (1 ocena)
0
0
1
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność



Podobne


Total War: SHOGUN 2poradnik do gry

autor: Maciej "Czarny" Kozłowski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1099

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Frakcje

Skuteczne zarządzanie państwem

Gospodarka

Zadowolenie

Kolejność tworzenia budynków

Dyplomacja

Tworzymy nowy szogunat - czyli podbój Japonii

Jednostki lądowe

Jak walczyć na lądzie?

Flota

Jak walczyć na morzu?

Piórem i podstępem

Sztuki - kiedy wybrać którą?

Agenci i dowódcy - optymalna ścieżka rozwoju (1)

Agenci i dowódcy - optymalna ścieżka rozwoju (2)

Przykładowa kampania krok po kroku (1)

Przykładowa kampania krok po kroku (2)

Tabele jednostek

Jednostki lądowe

Flota

Wprowadzenie

Po wielu latach oczekiwania, fani pierwszej części serii Total War mogą nareszcie powrócić do Japonii okresu Sengoku - a to dzięki Shogunowi 2. Po licznych bataliach na europejskich polach bitew, po zdobyciu obu Ameryk oraz Indii, powracamy do korzeni. Najnowsze dzieło Creative Assembly czerpie pełnymi garściami z poprzednich części, wnosząc jednak wiele nowych elementów - w tym dość wysoki poziom trudności i znaczną inteligencję komputerowego przeciwnika.

Poradnik ten jest przeznaczony zarówno dla graczy, którym przejście kampanii sprawia problem, jak i dla tych, którzy chcieliby poprawić swoje osiągi. Dzięki niemu żadne arkana gry nie pozostaną dla Was tajemnicą, a zdobycie szogunatu przestanie być jakimkolwiek wyzwaniem.

Za cel tego poradnika postawiłem opisanie optymalnej drogi do zwycięstwa w grze. Na następnych stronach przeczytacie więc całą masę praktycznych porad, zobaczycie serię obrazków z rozplanowanym przebiegiem bitew, tabelki ze szczegółowym opisem umiejętności i zasadami odpowiedniego ich doboru oraz spis wszystkich jednostek w grze wraz z ich charakterystyką. Nauczycie się kierować państwem tak, aby kwitło gospodarczo, wasi wojownicy wygrywali każdą bitwę, a ogromne floty przemierzały niezdobyte morza.

Poradnik został gruntownie zredagowany przez Wojciecha "voitek" Kiedrzyna z serwisu totalwar.org.pl - możecie więc być pewni rzetelności informacji w nim zawartych.

Dla większej przejrzystości poradnika, zastosowałem poniższe oznaczenia kolorystyczne:

Zielony - jednostki

Brązowy - budynki

Pomarańczowy - sztuki

Niebieski - umiejętności i świta

Maciej "Czarny" Kozłowski (www.gry-online.pl)

Frakcje

W grze mamy do czynienia z dziewięcioma grywalnymi frakcjami - posiadacze wersji kolekcjonerskiej mogą cieszyć się jedną więcej. Wybór klanu, którego losami pokierujemy, będzie miał zasadnicze znaczenie dla losów całej kampanii. Warto więc szczegółowo rozważyć wszystkie dostępne opcje.

Shimazu - zdecydowanie najłatwiejsza z frakcji, idealny wybór dla początkujących graczy. Największą zaletą tego rodu jest jego umiejscowienie - wyspa Kiusiu jest doskonałym miejscem do rozpoczęcia kampanii. Pierwszorzędnym celem gracza powinno być jej możliwie szybkie opanowanie, co nie powinno być trudne - północny ród Sagara jest ustosunkowany pokojowo, a klan Ito stanowi niewielkie wyzwanie. Jeśli zdobędziemy całą wyspę, będziemy posiadali bardzo dogodną pozycję wyjściową dla dalszych podbojów.

Kolejnymi zaletami rodu Shimazu są: bliskość ośrodków handlowych oraz możliwość trenowania bardzo dobrych wojowników z mieczami. Handel oraz samurajowie wyposażeni w katany będą więc esencją rozwoju tego rodu.

Skala trudności: 1/5

Mori - osiągnięcie szogunatu tym rodem jest dość problematyczne - już na samym początku prowadzimy bowiem wojnę z klanem Amako, a i położenie stolicy sugeruje nam, że dość szybko będziemy musieli prowadzić wojnę na kilka frontów. Z tego też powodu powinniśmy otoczyć się możliwie dużą ilością sojuszników (jednego mamy od początku gry) oraz natychmiast podbijać tych, którzy zerwą z nami alianse. Pewnym plusem może być fakt, że ośrodki handlowe przy Kiusiu są całkiem niedaleko, a klan Mori dysponuje całkiem niezłymi bonusami dla jednostek morskich. Nie zmienia to jednak faktu, że będziemy musieli prowadzić bardzo agresywną politykę i często cofać się do defensywy - flota posłuży nam raczej do obrony granic, niż do ekspansji, którą lepiej prowadzić lądem (przynajmniej na początku).

Skala trudności: 4/5

Chosokabe - osiągnięcie sukcesu tą frakcją nie powinno nikomu nastręczyć problemów. Umiejscowienie na wyspie, zwiększone dochody z farm oraz doskonali łucznicy to największe zalety tego klanu. Podstawą dla gracza powinno być opanowanie wyspy - chociaż od początku jesteśmy skonfliktowani z jednym z klanów, nie jest to problemem, z racji jego słabości. Dzięki znacznym zyskom z upraw oraz bliskości Kioto, zdobycie szogunatu jest błahostką.

Skala trudności: 1/5

Hattori - klan dostępny tylko dla posiadaczy edycji kolekcjonerskiej lub specjalnej gry. Frakcja ta jest przeznaczona dla doświadczonych graczy, już jej początkowe umiejscowienie sugeruje walkę na wszystkich frontach - co gorsza, na północy graniczy z szogunatem Ashikaga. Dodatkowym minusem jest brak dostępu do morza - o handlu na większą skalę należy więc zapomnieć. Pewnymi zaletami jest natomiast fakt, że na starcie Hattori nie prowadzą wojny z żadnym z sąsiadów oraz pewne bonusy do działalności ninja. Pierwszorzędnym celem gracza powinno być możliwie szybkie zdobycie prowincji Omi, w której można werbować doświadczonych ninja oraz podbój południowych, bogatych prowincji.

Skala trudności: 5/5

Oda - mogłoby się wydawać, że klan ten jest skazany na porażkę - umiejscowienie z dala od morza, sąsiedztwo szogunatu, dość silni sąsiedzi - oto powody, dla których zwykle frakcja ta jest eliminowana w pierwszych turach gry. Wynika to jednak z nieumiejętności sensownego wykorzystania zalet tego rodu przez komputer - czyli zmniejszonych kosztów utrzymania oraz znacznych bonusów dla wszystkich żołnierzy ashigaru. Wojownicy ci są nie tylko bardzo tani, ale i zabójczo skuteczni w pierwszych turach gry - nie powinniśmy więc mieć problemu z zalaniem wrogów całą ich masą. Najlepiej więc szybko ulepszyć twierdzę i masowo produkować włóczników i łuczników ashigaru, by jak najprędzej pokonać rody Tokugawa, Takeda, a w dalszej kolejności Hojo. Nastawienie gospodarki na produkcję wojska powinno zaowocować błyskawicznym rozrostem państwa zanim przeciwnicy urosną w siłę, dzięki czemu dalsza ekspansja nie powinna sprawiać trudności.

Skala trudności: 3/5

Tokugawa - jeśli wybierzemy tę frakcję, będziemy musieli dość mocno przemodelować nasz sposób myślenia o serii Total War. Przede