Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2013

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 167

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry - Maciej "Czarny" Kozłowski

Poradnik do gry The Bureau: XCOM Declassified to kompletna solucja, zawierająca opis wszystkich misji głównych i pobocznych oraz uwzględniająca lokalizację poszczególnych znajdziek. W tekście opisano też wszystkie możliwe wybory fabularne, a do tego dodano szereg przydatnych porad dotyczących walki z przeciwnikami (nie tylko bossami). Gracze poszukujący optymalnego buildu również znajdą coś dla siebie, ponieważ w poradniku zawarto opisy dostępnych broni i zdolności. Całość dopełnia kompletna i szczegółowa lista wrogich kosmitów (uwzględniająca ich możliwości) oraz szereg ilustracji, obrazujących najtrudniejsze fragmenty rozgrywki.

Podsumowując, poradnik zawiera:

  • Opis wszystkich misji głównych [Major], pobocznych [Operation], śledztw [Investigation] i zadań odwracających uwagę [Distraction];
  • Zestawienie opcji dialogowych i ich konsekwencji dla fabuły gry;
  • Listę wszystkich znajdziek: taśm, zdjęć, plecaków oraz dokumentów;
  • Porady dotyczące walki z przeciwnikami;
  • Listę wszystkich rodzajów wrogów (wraz ze stosownym opisem);
  • Zestawienia broni oraz umiejętności;
  • Setki ilustracji, ułatwiających zrozumienie treści poradnika.

Oznaczenia kolorystyczne

Aby ułatwić czytelnikom nawigację po poradniku i orientowanie się w jego treści, wprowadziliśmy do tekstu wygodne oznaczenia kolorystyczne. Oto one:

  • Brązowy – przeciwnicy i postaci;
  • Zielony – bronie, skrzynki z amunicją, używalne przedmioty;
  • Niebieski – zdolności;
  • Pomarańczowy – znajdźki.

Poradnik do gry The Bureau: XCOM Declassified poza szczegółową solucją zawiera lokalizacje wszystkich znajdziek, a także liczne porady dotyczące starć, opisy wszystkich wyborów fabularnych, dostępnych przeciwników oraz broni i zdolności.

The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Inżynier (Klasy postaci i umiejętności)
  • Broń
  • 1 - Inwazja! (Misje - opis przejścia)
  • Agent Carter (Klasy postaci i umiejętności)
  • Wsparcie (Klasy postaci i umiejętności)
  • 1 - Wizyta w bazie I - Witamy w XCOM (Misje - opis przejścia)
  • Sugerowana drużyna (Klasy postaci i umiejętności)
  • 1 - Dochodzenie - Zakłócenia radiowe (Misje - opis przejścia)
  • Misje odwracające uwagę
  • Przeciwnicy

Opinie o ebooku The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry - Maciej "Czarny" Kozłowski

Fragment ebooka The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry - Maciej "Czarny" Kozłowski

The Bureau:XCOM Declassifiedporadnik do gry

autor: Maciej "Czarny" Kozłowski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1362

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry

Poziomy trudności

Mapa Biura

Broń

Przeciwnicy

Klasy postaci i umiejętności

Agent Carter

Wsparcie

Zwiad

Inżynier

Komandos

Sugerowana drużyna

Misje - opis przejścia

1 - Inwazja!

1 - Wizyta w bazie I - Witamy w XCOM

1 - Dochodzenie - Zakłócenia radiowe

2 - Doktor

2 - Wizyta w bazie II

2 - Operacja - Strażnik

2 - Wizyta w bazie II (2)

2 - Dochodzenie - Znajdź brakujące Silacoidy

2 - Operacja - Naciągacz

3 - Sygnał z zewnątrz

3 - Wizyta w bazie III

3 - Dochodzenie - Lunatycy

3 - Dochodzenie - Pod kluczem

3 - Dochodzenie - Wendetta

3 - Operacja - Długi miecz

4 - Nie z tej ziemi

4 - Wizyta w bazie IV

4 - Dochodzenie - Lekarstwo

4 - Dochodzenie - Lot próbny

4 - Operacja - Hawkeye

4 - Operacja - Ognista burza

5 - Pęknięcie w ziemi

5 - Wizyta w bazie V

5 - Operacja - Anioł

6 - Ostatnia wojna

6 - Wizyta w bazie VI

7 - Dzień, w którym niebo upadło

Misje odwracające uwagę

Plecaki

Taśmy z nagraniami

Zdjęcia

Dokumenty

1 - Inwazja!

1 - Wizyta w bazie I - Witamy w XCOM

2 - Doktor

2 - Wizyta w bazie II

2 - Operacja - Strażnik

2 - Wizyta w bazie II (2)

3 - Sygnał z zewnątrz

3 - Wizyta w bazie III

4 - Nie z tej ziemi

4 - Wizyta w bazie IV

5 - Pęknięcie w ziemi

5 - Operacja - Anioł

6 - Ostatnia wojna

6 - Wizyta w bazie VI

The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry

Poradnik do gry The Bureau: XCOM Declassified to kompletna solucja, zawierająca opis wszystkich misji głównych i pobocznych oraz uwzględniająca lokalizację poszczególnych znajdziek. W tekście opisano też wszystkie możliwe wybory fabularne, a do tego dodano szereg przydatnych porad dotyczących walki z przeciwnikami (nie tylko bossami). Gracze poszukujący optymalnego buildu również znajdą coś dla siebie, ponieważ w poradniku zawarto opisy dostępnych broni i zdolności. Całość dopełnia kompletna i szczegółowa lista wrogich kosmitów (uwzględniająca ich możliwości) oraz szereg ilustracji, obrazujących najtrudniejsze fragmenty rozgrywki.

Podsumowując, poradnik zawiera:

Opis wszystkich misji głównych

[Major]

, pobocznych

[Operation]

, śledztw

[Investigation]

i zadań odwracających uwagę

[Distraction]

;

Zestawienie opcji dialogowych i ich konsekwencji dla fabuły gry;

Listę wszystkich znajdziek:

taśm

,

zdjęć

,

plecaków

oraz

dokumentów

;

Porady dotyczące walki z przeciwnikami;

Listę wszystkich rodzajów wrogów (wraz ze stosownym opisem);

Zestawienia broni oraz umiejętności;

Setki ilustracji, ułatwiających zrozumienie treści poradnika.

Oznaczenia kolorystyczne

Aby ułatwić czytelnikom nawigację po poradniku i orientowanie się w jego treści, wprowadziliśmy do tekstu wygodne oznaczenia kolorystyczne. Oto one:

Brązowy

- przeciwnicy i postaci;

Zielony

- bronie, skrzynki z amunicją, używalne przedmioty;

Niebieski

- zdolności;

Pomarańczowy

- znajdźki.

Maciej "Czarny" Kozłowski (www.gry-online.pl)

Poziomy trudności

W grze The Bureau: XCOM Declassified istnieją cztery poziomy trudności, przystosowane do potrzeb i ambicji poszczególnych graczy. Każdy z nich modyfikuje nieco siłę i odporność napotykanych przeciwników, a równocześnie wpływa na charakterystyki Cartera oraz jego towarzyszy. Poniżej zestawiono wszystkie dostępne opcje.

Rookie - przeciwnicy nie stanowią większego problemu, a tempo wykrwawiania jest bardzo powolne. Dodatkowych agentów da się rekrutować zarówno pomiędzy misjami, jak i w ich trakcie (przy stacjach zaopatrzeniowych);

Squaddie - wrogowie są nieco silniejsi, a tempo wykrwawiania odczuwalnie przyspieszone. Agentów możesz rekrutować nie tylko pomiędzy misjami, ale i w ich trakcie (przy stacjach zaopatrzeniowych);

Veteran - przeciwnicy stanowią duże wyzwanie i stosują wiele różnorodnych taktyk. Towarzysze, którzy nie zostaną na czas wyleczeni, umierają na zawsze. Nowych agentów można rekrutować wyłącznie pomiędzy misjami;

Commander - przeciwnicy są bardzo silni i mają odczuwalną przewagę. Jeśli któryś z agentów zaczął krwawić, to jego stan da się ustabilizować, ale on sam nie weźmie już udziału w aktualnej misji. Rekrutacja nowych towarzyszy odbywa się wyłącznie w bazie, pomiędzy misjami.

Mapa Biura

A - zbrojownia [Armory]

E - skrzydło inżynieryjne [Engineering]

F - strzelnica [Firing Range]

H - hangar [Skyranger Bay]

I - sale szpitalne [Infirmary]

L - laboratorium [Laboratory]

O - sala operacyjna [Operations]

R - sala odpraw [Ready Room]

Broń

Ikona

Nazwa

Pierwszy kontakt

Opis

Pistolet

[M1911 Pistol]

Tę broń Carter posiada domyślnie na początku misji Inwazja! [Invasion!]

Zadaje średnie obrażenia, ale jest za to bardzo celny.

Wielkość magazynka: 9 naboi

Amunicja w zapasie: 90

Pistolet maszynowy

[Z 62 Machine Pistol]

Otrzymuje się go po misji Inwazja! [Invasion!]

Szybkostrzelny pistolet, z którego można strzelać długimi seriami. Zadaje niewielkie obrażenia.

Wielkość magazynka: 30 naboi

Amunicja w zapasie: 300

Karabin maszynowy [M14 Rifle]

MisjaInwazja! [Invasion!]

Podstawowy karabin maszynowy, o niewielkim odrzucie, zadający średnie obrażenia.

Wielkość magazynka: 25 naboi

Amunicja w zapasie: 175

Granat [Frag Grenade]

MisjaInwazja! [Invasion!]

Zabójczy dla większości pobliskich przeciwników.

Maksymalna ilość: 3

Strzelba [M1897 Shotgun]

MisjaInwazja! [Invasion!]

Skuteczna na krótkim dystansie, na średnim i dłuższym całkowicie bezużyteczna.

Wielkość magazynka: 6 naboi

Amunicja w zapasie: 30

Karabin snajperski

[M1903-A4 Sniper Rifle]

MisjaInwazja! [Invasion!]

Zadaje bardzo duże obrażenia, ale wymaga przeładowania po każdym wystrzale.

Wielkość magazynka: 5 naboi

Amunicja w zapasie: 10

Laser rozpryskowy [Scatter Laser]

MisjaDoktor [Doctor]

Strzelba kosmitów, skuteczna na krótkim dystansie.

Wielkość magazynka: 7 naboi

Amunicja w zapasie: 21

Laser SMG

OperacjaStrażnik [Guardian]

Szybkostrzelny, ale bardzo niecelny karabin obcych.

Wielkość magazynka: 35 naboi

Amunicja w zapasie: 140

Pistolet laserowy

[Laser Pistol]

OperacjaNaciągacz

[Grifter]

lub

misjaSygnał z zewnątrz

[Signal from Beyond]

Pistolet kosmitów o małym rozrzucie, zadający niewielkie obrażenia.

Wielkość magazynka: 25 naboi

Amunicja w zapasie: 175

Wyrzutnia laserowa

[Blaster Launcher]

Misja Sygnał z zewnątrz

[Signal from Beyond]

Futurystyczna bazooka, wystrzeliwująca po trzy rakiety na raz.

Wielkość magazynka: 3 rakiety.

Amunicja w zapasie: 6

Laserowa strzelba pulsacyjna

[Laser Pulse Rifle]

OperacjaDługi miecz [Longsword]

lub

misjaNie z tej ziemi [Not of this Earth]

Połączenie snajperki i karabinu maszynowego. Wystrzeliwuje zabójcze serie, składające się z maksymalnie trzech pocisków. Zadaje większe obrażenia podczas ostrzału prowadzonego przy pomocy lunety.

Wielkość magazynka: 18 naboi

Amunicja w zapasie: 72

Przylepny granat

[Sticky Grenade]

MisjaNie z tej ziemi [Not of This Earth]

Przyczepia się do trafionego celu i wybucha po krótkiej chwili.

Maksymalna ilość: 3

Plazmowy karabin snajperski

[Plasma Sniper Rifle]

MisjaNie z tej ziemi [Not of This Earth]

Snajperka kosmitów zadaje tym większe obrażenia, im dłużej się z niej celuje - przy trzecim "pasku" dorównuje swemu ziemskiemu odpowiednikowi, później znacznie go przewyższa.

Naboje do tej broni szybko się kończą, więc należy je oszczędzać.

Wielkość magazynka: 3 naboje

Amunicja w zapasie: 6

Ciężki pistolet plazmowy

[Heavy Plasma Pistol]

Dowolna misja lub operacja następująca po zadaniu Nie z tej ziemi [Not of This Earth].

Ten pistolet zadaje ekstremalnie duże obrażenia, ale posiada niewielki magazynek. Wystrzeliwane przez niego pociski lecą znacznie wolniej, niż w przypadku pozostałych broni.

Wielkość magazynka: 5 naboi

Amunicja w zapasie: 25

Obrotowe działko plazmowe

[Rotary Plasma Cannon]

OperacjaOgnista burza [Firestorm] lub misja Pęknięcie w Ziemi [Crack in the World]

Działko wypluwa z siebie niesamowite ilości pocisków i tym samym pozwala na błyskawiczne wyeliminowanie dowolnego wroga. Wymaga jednak pewnego rozgrzania i posiada duży rozrzut.

Wielkość magazynka: 150 naboi

Amunicja w zapasie: 450

Plazmowe działko bojowe

[Plasma Assault Cannon]

MisjaPęknięcie w ziemi [Crack in the World]

Jedna z najpotężniejszych broni w grze. Pozwala na strzelanie krótkimi, dość celnymi, a do tego zabójczymi seriami. Przydaje się szczególnie podczas walki z najsilniejszymi wrogami.

Wielkość magazynka: 17 naboi

Amunicja w zapasie: 51

Działo świetlne

[Lightning Cannon]

MisjaDzień, w którym niebo upadło [The Day the Sky Fell].

To potężne działo służy głównie do walki z pojazdami i najsilniejszymi jednostkami wroga. Zadaje tym większe obrażenia, im dłużej wciska się klawisz strzału (maksymalny poziom naładowania to 3). W najsilniejszej wersji pozwala na zabicie dowolnej piechoty wroga - i to jednym strzałem. Niestety, posiada bardzo skromny zasób amunicji.

Wielkość magazynka: 1 nabój

Amunicja w zapasie: 2

Przeciwnicy

Sectoid

Sektoidzi to najsłabsi i najdelikatniejsi ze wszystkich kosmitów. Posługują się pistoletami laserowymi, którymi zadają niezbyt duże obrażenia. Sami są bardzo wrażliwi na wszystkie rodzaje ataków - szczególnie strzały w głowę. Ich jedyny atut stanowi duża mobilność - sprawnie wspinają się na przeszkody i biegają pomiędzy osłonami.

Same w sobie Sektoidy nie stanowią większego zagrożenia, dlatego kosmici wykorzystują je jako mięso armatnie. To zaś oznacza, że eliminować je można w dowolnym momencie walki.

Przybysz [Outsider]

Przybysze to najczęściej spotykani przeciwnicy w grze. Korzystają z szybkostrzelnych, ale niezbyt celnych karabinów Laser SMG i potrafią rzucać granaty. Są umiarkowanie odporni na konwencjonalny ostrzał, ale granaty i snajperskie strzały w głowę błyskawicznie ich eliminują (podobnie jak zdolność Strzał krytyczny). Lubią ukrywać się za osłonami, ale zwykle jakaś część ich ciała pozostaje na widoku - przez to stanowią łatwy cel, szczególnie dla strzelców wyborowych. Mimo to nie należy ich lekceważyć - w dużych ilościach potrafią być groźni, zwłaszcza jeśli wspiera ich Muton, Dron albo Shield Commander.

Dron [Drone]

Drony to latające urządzenia, które potrafią zadawać całkiem spore obrażenia dzięki skumulowanym wiązkom pocisków. Ich największym atutem jest jednak zdolność leczenia towarzyszy - dlatego stanowią jeden z priorytetowych celów podczas każdej walki. Na całe szczęście Drony nie są zbyt odporne - jeden Strzał krytyczny natychmiast je eliminuje, podobnie jak celna seria z dowolnego karabinu. Jedyny problem stanowi w tym wypadku sam rozmiar celu: urządzenie jest na tyle niewielkie, że trudno w nie trafić.

Shield Commander

Shield Commander to niesamowicie irytująca jednostka. Potrafi osłaniać sojuszniczych żołnierzy specjalnymi tarczami, które same się regenerują (jeśli nie otrzymują obrażeń). Z tego względu "tarczownik" stanowi priorytetowy cel podczas każdej walki - wzmocnieni przeciwnicy stanowią znacznie większe wyzwanie, więc za wszelką cenę nie należy dopuścić do ich ulepszenia.

Niestety, Shield Commander sam w sobie stanowi twardy orzech do zgryzienia, a jego zlikwidowanie wymaga skoncentrowanego ostrzału całej drużyny (posiada taką samą tarczę, jaką nakłada na swych sojuszników). Na szczęście przeciwnik nie jest zbyt mobilny i zadaje stosunkowo niewielkie obrażenia, więc można go szybko osaczyć. Podczas walki z nim najlepiej sprawdzają się granaty.

Muton

Muton to wyjątkowo twardy zawodnik - posiada odporny pancerz i absurdalnie dużą ilość punktów zdrowia. Posługuje się specjalną strzelbą obcych, Laserem Rozpryskowym [Scatter Laser], która zadaje duże obrażenia na krótkim dystansie. Agenci zbliżający się do tego przeciwnika muszą uważać na jego pięści - rozwścieczony kosmita wali rękoma w ziemię, wywołując małą falę uderzeniową i robiąc przy tym sporo zamieszania.

Najważniejsze podczas walki z Mutonem jest to, aby się do niego nie zbliżać, a równocześnie ustawicznie ostrzeliwać. Jako przeciwnik jest co prawda bardzo powolny, ale jego mobilność można dodatkowo ograniczyć dzięki Podniesieniu, Fali uderzeniowej, minom lub granatom. To zdecydowanie najlepsza taktyka.

Sectopod / Ciężki Sectopod

Sektopod to zaawansowany pojazd obcych, dysponujący zatrważającą siłą ognia oraz śmiercionośnym atakiem obszarowym ("stąpnięciem" dokonywanym w chwili, gdy agenci Biura znajdują się zbyt blisko). Jest ciężko opancerzony i zaskakująco mobilny. Obchodzenie konstrukcji dookoła nie ma większego sensu, nawet mimo odczuwalnie słabszych paneli tylnych, bo maszyna zbyt szybko się obraca (no chyba, że się ją podniesie albo z niej zadrwi).

Na Sektopoda istnieje pewien sposób - należy przebić szybę na jego "głowie", a następnie zastrzelić pilota. Urządzenie pozbawione kierownictwa runie na ziemię i wybuchnie w spektakularny sposób.

Ciężki Sectopod [Heavy Sectopod] różni się od swojego słabszego brata głównie ilością zdrowia oraz rodzajem oręża - zamiast szybkostrzelnego działka używa potężnej armaty.

Gunship

Gunship to bardzo duży pojazd latający, używany przez obcych w charakterze transportowca i wsparcia ogniowego. Strzela wiązkami laserowymi, które są w stanie błyskawicznie zabić agentów Biura. Unosi się w powietrzu i nieustannie zmienia pozycję - dlatego podczas walki z nim należy nieustannie zmieniać pozycję i poszukiwać nowych osłon przed ostrzałem.

Kluczem do zwycięstwa nad latającą fortecą jest zwykły, staroszkolny ostrzał - wszyscy członkowie oddziału powinni skupić się na walce. Zaskakujące jest to, że w starciu z gigantem najlepiej sprawdzają się snajperki, zadające duże obrażenia niezależnie od miejsca trafienia. Warto skorzystać z tej okazji i napakować maszynę ołowiem.

Elitarny Przybysz [Elite Outsider]

Ten przeciwnik w zupełności zasługuje na swoją nazwę. Posiada więcej punktów życia niż jego słabsi pobratymcy, a do tego oddaje celniejsze strzały i zadaje większe obrażenia. Gdyby tego było mało, to posiada regenerującą się tarczę i specjalne wzmacniacze, które umożliwiają mu efektowną walkę wręcz. Od Elitarnego Przybysza należy się więc trzymać na odległość i stale ostrzeliwać - najpierw likwidując jego tarczę, a potem jego samego. Istotne jest to, aby nie dać mu chwili wytchnienia - w przeciwnym razie zregeneruje swoje osłony i błyskawicznie powróci na plac boju.

Silacoid

Silacoidy to małe, obślizgłe stworzenia, które ukrywają się w zaciemnionych punktach planszy (takich jak szyby wentylacyjne albo kąty sali), po czym błyskawicznie wyskakują na członków zespołu. Zadają spore obrażenia podczas bezpośredniej walki i są bardzo mobilne. Na szczęście giną od byle jakiego ciosu, dlatego łatwo je wyeliminować. Carter nie jest w stanie zranić członków swojego zespołu, więc może spokojnie strzelać do przeciwników obłażących sojuszniczych agentów (w grze nie ma opcji "friendly fire").

Snajper rakietowy [Rocket Sniper]

Snajperzy rakietowy to prawdziwe utrapienie. Czają się w odległych punktach mapy, namierzając agentów Biura, a następnie wystrzeliwują serię zabójczych rakiet. Ich pociski są na tyle potężne, że mogą wyrzucić ludzi zza osłony i natychmiastowo zabić. Na szczęście przed oddaniem strzału snajperzy zawsze ujawniają swoją pozycję - posługują się celownikiem laserowym, który znacznie ułatwia ich lokalizację. Dlatego warto mieć przy sobie snajperkę albo zwiadowcę z umiejętnością Strzał krytyczny i błyskawicznie zażegnać rakietowe zagrożenie.

Zaawansowany Dron [Advanced Drone]

Ulepszona wersja Dronu, podobnie jak jej słabsze odpowiedniki, zadaje spore obrażenia na średnim dystansie. Dodatkowo potrafi podnosić agentów Biura, czyniąc ich wrażliwymi na ostrzał i uniemożliwiając jakiekolwiek akcje, zadając przy tym spore obrażenia. Posiada przy tym całkiem sporo punktów życia, przez co stanowi niełatwy cel.

Mimo wszystko, jedna dłuższa seria z karabinu maszynowego albo skoncentrowany ogień całej drużyny w zupełności wystarcza do wyeliminowania tego urządzenia.

Tech Commander

Tech Commander to ulepszona i bardziej niebezpieczna wersja Shield Commandera. Potrafi nie tylko otaczać sojuszników tarczami, ale również tworzyć stacjonarne wieżyczki, naprawiać maszyny i tworzyć duże osłony. Zadaje bardzo niewielkie obrażenia, ale jego atutem są potężne umiejętności. Jako taki stanowi priorytetowy cel podczas każdego starcia - należy jak najszybciej zniszczyć jego tarcze, a następnie wyeliminować (jeden strzał krytyczny nie wystarcza, potrzeba czegoś więcej!).

Tytan [Titan]

Tytan to potężny boss, którego można spotkać w misji Sygnał z zewnątrz [Signal from Beyond]. Dysponuje potężnym działem laserowym, którym spopiela wszystkie trafione cele - łącznie z osłonami. Lata przy tym w powietrzu i skutecznie okrąża pole bitwy, przez co żaden obszar nie jest przed nim bezpieczny. Kluczem do jego pokonania jest częste zmienianie osłon i ostrzał prowadzony przy pomocy wyrzutni laserowej. Czułym punktem maszyny jest świecący, centralny okrąg - trafienie w ten obszar zadaje zwielokrotnione obrażenia.

Elitarny snajper [Sniper Elite]

Ten kosmita to najzwyklejszy w świecie snajper - zadaje gigantyczne obrażenia na dalekim dystansie i rzadko kiedy pudłuje. Na szczęście wypatrzeć go można dzięki celownikowi laserowemu, który ujawnia jego lokalizację.

Jako że obcy korzysta z zaawansowanej tarczy, nie da się go zabić jednym strzałem w głowę - potrzeba co najmniej dwóch celnych strzałów ze snajperki lub dłuższej serii z karabinu. Po zdjęciu osłon przeciwnik staje się na tyle kruchy, że może go zabić byle cios - nawet ze zwykłego pistoletu.

Fantom / Elitarny Fantom [Phantom / Elite Phantom]

Głównym atutem tego kosmity jest jego niezrównana szybkość oraz zdolność do błyskawicznego przywdziewania kamuflażu - korzysta z nich, by oflankowywać ludzi i zadawać im duże obrażenia na krótkim dystansie. To dość niebezpieczny przeciwnik, którego naprawdę trudno dostrzec w czasie walki. Na szczęście dysponuje on na tyle niewielką ilością punktów życia, że kilka celnych trafień z dowolnej broni wystarcza do jego pokonania. Warto mieć to na uwadze i stosunkowo szybko eliminować pobliskich Fantomów - w ten sposób traci się niewiele czasu, a równocześnie zmniejsza ryzyko własnej śmierci.

Fantomy