Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do Torchlight II to kompletne opracowanie, zawierające szereg informacji przydatnych podczas zabawy. Całość została bogato zilustrowana. W poradniku znalazły się również schematy rozwoju wszystkich klas bohaterów oraz opisy potworów.
Torchlight II - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Druga część udanego action/RPG od autorów Diablo i Fate. Jako bohater należący od jednej z czterech klas stajemy w obronie mitycznego ludu Estherian. Zabawa polega głównie na mordowaniu hord potworów. Gra oferuje zarówno kampanię dla pojedynczego gracza, jak i tryb kooperacyjny.
Gra Torchlight II, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 354
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1277
Buildy
Hunter Skills
Tundra Skills
Shadow Skills
Buildy
Inferno Skills
Frost Skills
Storm Skills
Buildy
Blitz Skills
Construction Skills
Aegis Skills
Buildy
Warfare Skills
Lore Skills
Sigil Skills
Robot Parts
The Three Sisters
Elemental Oasis
Echo Pass
Path of the Honored Death
The Corrupted Crypt
The Temple Steppes
Plunder Cove
The Bone Gallery
The Wellspring Temple
Crows' Pass
The Widows Veil
The Frosted Hills
Icedeep Caverns
Whispering Cave
Emberscratch Mines
Slavers' Stockade
Watchweald Temple
Ossean Wastes
Tower of the Moon
Tarroch's Rift
Stygian Aerie
Forsaken Vaults
Shadowy Crevasse
The Empty Quarter
Undercurrents
The Salt Barrens
Vault of Souls
Swarm Point
Brood Hive
The Ancient Vaults of Chaos
Korari Cave
Luminous Arena
Haunted Quarter
Witherways
The Rift Keep
The Rotted Path
Fungal Caves
The Blightbogs
Arena of Slaughter
Rotting Crypt
Reeking Cellar
Abandoned Sawmill
Middenmine
The Scrapworks
Rivenskull Gorge
Sundered Battlefield
Cacklespit's Realm
Elemental Oasis
The Forgotten Halls
Vyrax's Tower
Emberworks
3 Sisters
The Broken Mines
The Broken Mines II
Echo Pass
Path of the Honored Death
The Corrupted Crypt
The Temple Steppes
Plunder Cove; The Bone Gallery
The Wellspring Temple
Crows' Pass; The Widows Veil
The Frosted Hills
Icedeep Caverns; Whispering Cave
Emberscratch Mines
Slavers' Stockade
Watchweald Temple
Ossean Wastes
Tower of the Moon
Tarroch's Rift
Stygian Aerie
Forsaken Vaults
Shadowy Crevasse
The Empty Quarter
Undercurrents
The Salt Barrens
Vault of Souls
Swarm Point
Brood Hive
The Ancient Vaults of Chaos
Korari Cave
Luminous Arena
Haunted Quarter
Witherways
The Rift Keep
The Rotted Path
The Fungal Caves
The Blightbogs
Arena of Slaughter
Rotting Crypt
Reeking Cellar
Abandoned Sawmill
Middenmine
Scrapworks
Rivenskull Gorge
Sundered Battlefield
Cacklespit's Realm
Elemental Oasis
The Forgotten Halls
Vyrax's Tower
Emberworks
3 Sisters
The Broken Mines
Welcome to Torchlight II!; Warn the Estherians
Protect the Guardian!
The Guardian's Tale; Regroup at the Enclave
Trail of the Grand Regent
The Ember Keys
Mission of Mercy
Return to the Enclave
Onward to Zaryphesh!
The Eve of War
Lair of the Manticore
Artifice of Evil
Meet the Djinni
The Djinni's First Task
The Djinni's Next Task
The Djinni's Final Task
Breaking the Siege
The Siege is Broken
Talk to Railmaster
Alchemist's Rage
Some Assembly Required
The Cave-In
Some Assembly Required II
The Sundered Battlefield
Enter the Emberworks
The Power Source
Pass Through The Gate
Into the Dark
The Dark Alchemist
The Heart of the World
Help!
The Warbeast Armory
The Shining Censer
The Scroll of Anom-Irek
Ghosts of Plunder Cove
Bring Out Your Dead
Little Lost Ones
Taking Notes
The Zeraphi Envoy
The Lost Key
An Enchanter in Chains
A High-Value Target
Tower of the Moon
One Man's Trash
Embercraft Repair
Risk and Reward
The Missing Zeraphi
Shadow of the Skara
The Brave Ones
A Shattered Visage Lies
Secret of the Ezohir
The Blue Boletus
Cacklespit's Brew
Grom's Arena
Fade's Passage
Cacklespit's Realm
The Wraithring
The Locked
Heartfire
Vyrax
Poradnik do Torchlight II to kompleksowe kompendium, zawierające zarówno niezbędne, jak i dodatkowe informacje, które mogą przydać się podczas zabawy. Całość została bogato zilustrowana. Treść podzielono na kilka intuicyjnie rozłożonych rozdziałów, oferujących pełną i rzetelną wiedzę na temat świata gry oraz czyhających w nim niebezpieczeństw.
Poradnik zawiera
Opis wszystkich zadań głównych i pobocznych
, wraz z możliwymi wyzwaniami i nagrodami.
Sugestie dotyczące walki
- zarówno z najsilniejszymi czempionami, jak i najmniejszymi stworzonkami.
Opis wszystkich krain dostępnych w grze
, łącznie z ukrytymi przejściami oraz tajemnymi komnatami.
Schematy rozwoju bohaterów
- przemyślane i skuteczne.
Opis stworów
.
Poradnik zawiera następujące oznaczenia kolorystyczne:
Kolor
czerwony
odnosi się do nazw potworów i postaci.
Kolorem
niebieskim
oznaczono zadania.
Kolor
zielony
przypisano do przedmiotów oraz złota.
Kolor
pomarańczowy
odnosi się do umiejętności, zdobywanych punktów sławy [
PS
] oraz punktów doświadczenia [
PD
]. Przykładowo, [
800 PD
] oznacza, że za daną czynność możesz zdobyć 800 punktów doświadczenia.
Kursywą
zaznaczono nazwy krain i lokacji.
Torchlight II - PORADNIK UKOŃCZONY
Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres [email protected].
Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche) wydane po zakończeniu prac nad poradnikiem, mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika.
DZIENNIK ZMIAN
2 listopada 2012 - opisy wszystkich klas postaci i ich zdolności. Przykładowe buildy dla każdej z klas dzięki którym rozwój bohatera będzie efektywny, a żadne wyzwanie nie będzie problemem.
29 października 2012 - dodano wyczerpujące opracowanie aktu trzeciego, wliczając w to napotykanych przeciwników, odwiedzane krainy oraz zadania główne i poboczne. Załączono również opisy zadań ukrytych.
17 października 2012 - ukończono opis aktu drugiego wraz z wszystkimi jego przeciwnikami, zadaniami i krainami.
10 października 2012 - załączono dokładny opis części zadań aktu drugiego oraz odwiedzanych w nim krain, a także wykaz występujących tam potworów.
2 października 2012 - szczegółowy opis wszystkich zadań głównych i pobocznych aktu pierwszego, charakterystyka odwiedzanych tam krain oraz wykaz występujących w nich potworów.
Maciej "Czarny" Kozłowski (www.gry-online.pl)
Berserker to postać przeznaczona do zadawania jak najczęstszych obrażeń podczas bezpośredniego starcia. Opiera swą moc na sile oraz zręczności, natomiast skupienie i żywotność traktując jako atrybuty drugorzędne. Głównym założeniem tego bohatera jest zadawanie bardzo szybkich ciosów - nawet, jeśli nie są zbyt silne. Postać bardzo dobrze sprawdza się podczas walki dwiema sztukami tego samego oręża - im szybsze uderzenia zadaje, tym lepiej dla niej. Częstotliwość ataków jest dla niej bardzo ważna, ponieważ zwiększa szansę na obrażenia krytyczne i wywołanie dodatkowych efektów z nimi związanych. Dlatego należy preferować najszybsze z dostępnych broni - pazury. Co prawda zadają one obrażenia wyłącznie pojedynczemu celowi, ale za to ignorują połowę pancerza trafionego celu. Wszelkiej maści powolne, ciężkie bronie należy od razu odrzucić, nie mówiąc już o orężu dystansowym.
Punkty atrybutów podczas gry Berserkerem:
Casual
Normal
Veteran
Elite
Hardcore
Strenght
2
2
1
1
1
Dexterity
3
2
2
2
2
Focus
0
1
1
0
0
Vitality
0
0
1
2
2
Istnieją dwa optymalne buildy dotyczące Berserkera. Jeden z nich pozwala na zadawanie ogromnych obrażeń w krótkim czasie (ale naraża bohatera na szybką śmierć), natomiast drugi stawia na szybkość poruszania oraz nieco mniejszą wartość ofensywną herosa. Roboczo nazwijmy obie sylwetki: Furiat i Wicher (kolory zastosowano dla łatwiejszego rozróżnienia).
Furiat powinien skupić się na umiejętnościach z grupy Hunter Skills, pożyczając z pozostałych szkół jedynie te zdolności, które wzmocnią jego furię i zadawane obrażenia. Początkową inwestycją powinien być z pewnością Eviscerate - morderczy atak, który zadaje duże obrażenia (tak natychmiastowe, jak i okresowe). Warto rozwijać go aż do najwyższego poziomu, inwestując równolegle w skille pasywne: Blood Hunger, Executioner, Frenzy Mastery, Red Wolf, Shred Armor (najważniejsze) Rampage orazRage Retaliation (drugorzędne).
Do tego warto dodać zdolność Battle Rage (zwiększającą obrażenia z każdym pobliskim wrogiem) oraz Stormclaw (bo pozwala na walkę z kilkoma przeciwnikami równocześnie). Na wyższych poziomach warto zainteresować się zdolnością Wolfstrike, która zwiększy mobilność postaci i pozwala jej na szybką ucieczkę oraz zadawanie dodatkowych obrażeń.
Jak wynika z powyższego zestawienia, Furiat jest tym rodzajem Berserkera, który stawia przede wszystkim na zadawanie obrażeń krytycznych przy użyciu zwykłych broni oraz umiejętności Eviscerate. Leczy się dzięki samym krytykom - pozwala mu na to zdolność Blood Hunger. Istotne jest to, że może bardzo szybko generować kolejne ładunki na pasku szału, co pozwala mu na wpadnięcie w stan furii (zadaje wówczas wyłącznie obrażenia krytyczne). Furię przedłuża się dzięki skillowi Frenzy Mastery, a wzmacnia poprzez Red Wolf. W ten sposób można stworzyć postać, która niemal nigdy nie przestaje zadawać kolejnych krytyków, lecząc się i gromiąc przeciwników.
Wicher to nieco bardziej wysublimowany dzikus, przeznaczony przede wszystkim do gry zespołowej. Przemieszcza się w morderczym tempie, zadając niewielkie obrażenia, ale nakładając na wrogów dodatkowe efekty. Opiera się przede wszystkim na mocach z grupy Shadow Skills, które kładą spory nacisk na mobilność. Na najniższych poziomach doświadczenia podstawą powinna być moc Shadow Burst, pozwalająca na szybkie wymierzanie ciosów i błyskawiczną ucieczkę. Na wyższych levelach należy wzmocnić bohatera poprzez inwestycję w Shadowbind (rozwijane do końca) oraz Savage Rush (którym można zastąpić Shadow Burst).
Największą wadą Wichru jest to, że wymaga on sporych nakładów w punktach many. Dlatego warto zainwestować dużo doświadczenia w pasywne skille (identyczne jak u Furiata), które pozwolą bohaterowi na przeżycie w trudnych warunkach i sprawią, że nawet bez magii będzie on trudnym oponentem.
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
1
Zadaje obrażenia w wysokości 88% DPS broni (+3% na poziom umiejętności)
Zadaje obrażenia w ciągu 6 sekund (rośną z poziomem bohatera i umiejętności)
2,7 metra
120 stopni przed bohaterem
I: Zasięg zwiększony do 3 metrów, a promień do 180 stopni
Krwawienie trwa przez 4, a nie 6 sekund
II: Zasięg zwiększony do 3,3 metrów, a promień do 240 stopni
Krwawienie trwa przez 2 sekundy, a nie 6
III: Zasięg zwiększony do 4 metrów
Opis: wbrew pozorom, jest to jedna z najlepszych i najbardziej przydatnych umiejętności berserkera. Chociaż nie oszałamia zasięgiem, to jednak znaczna ilość zadawanych obrażeń (tak natychmiastowych, jak i okresowych) potrafi zaskoczyć nawet bardzo wytrzymałych przeciwników. Wielką zaletą tego skilla jest to, że działa on również na bossów - co ma niebagatelne znaczenie w przypadku tych co bardziej odpornych i żywotnych oponentów. Na wyższych poziomach rozwoju (już od Tier I) zdolność staje się jeszcze potężniejsza - zadaje znacznie więcej obrażeń niż konwencjonalny atak i to wielu przeciwnikom naraz (kąt 240 stopni na Tier II mówi sam za siebie). Co ciekawe, ciosy zadawane przy użyciu tej mocy mogą stać się krytycznymi - co powoduje niemałe zamieszanie na polu bitwy.
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
7
Tempo poruszania się wrogów zmniejszone o 15% na 6 sekund (+2% i 0,5 sekundy na poziom umiejętności)
Tempo ataku wrogów zmniejszone o 15% na 6 sekund (+2% i 0,5 sekundy na poziom umiejętności)
Tempo czarowania wrogów zmniejszone o 15% na 6 sekund (+2% i 0,5 sekundy na poziom umiejętności)
Zwiększa obrażenia przyjmowane przez wrogów o 15% na 6 sekund (+2% i 0,5 sekundy na poziom umiejętności)
5 metrów dookoła bohatera
I: Zasięg zwiększony do 7,5 metra
II: Zasięg zwiększony do 10 metrów
III: Zasięg zwiększony do 12,5 metrów
Opis: na tę umiejętność warto poświęcić tylko jeden punkt doświadczenia - następne byłyby czystym marnotrawstwem, ponieważ zysk z tej inwestycji nie jest zbyt wielki. Pierwszy poziom zdolności znacząco osłabia wszystkich okolicznych wrogów (co jest szczególnie istotne podczas rozgrywek drużynowych) natomiast wyższe levele wnoszą naprawdę niewiele. Sporą zaletą tego skilla jest jego niewielki koszt - dzięki temu można używać go ze znaczną częstotliwością. Całkiem nieźle uzupełnia się z umiejętnościami ofensywnymi, szczególnie tymi, które zadają obrażenia obszarowe.
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
14
Silny cios przeciwko jednemu przeciwnikowi, zadający 140% DPS broni (+5% na poziom umiejętności)
100% szans na przerwanie
+5% do wszystkich obrażeń na 2 sekundy (+5% na poziom umiejętności)
Pojedyńczy przeciwnik
I: Cel jest spowolniony, wolniej zadaje obrażenia i używa czarów
II: Zmniejsza celność przeciwnika
III: Cel jest ogłuszony
Opis: całkiem przydatny skill, szczególnie skuteczny przeciwko pojedynczym, bardzo silnym przeciwnikom. Zadaje bardzo duże obrażenia i nie wymaga zbyt wiele punktów many. Jego wadą jest to, że wymaga krótkotrwałego stania w miejscu - co potrafi być bardzo niebezpieczne. Z oczywistych względów nie nadaje się do walki z grupami przeciwników - ci łatwo go unikną. Dlatego też lepiej odpuścić sobie tę umiejętność i zainwestować w Eviscerate.
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
21
Sześciometrowy skok do przodu , zadający obrażenia fizyczne w wysokości 88% DPS (+4% na poziom umiejętności)
41 odrzutu (+1 na poziom umiejętności)
33% szans na ogłuszenie na 3 sekundy (+3% na poziom umiejętności)
Sześć metrów
I: Skok siedmiometrowy
II: Skok ośmiometrowy
III: Skok dziewięciometrowy
Opis: ekstremalnie przydatna umiejętność, pozwalająca na zadawanie dużych obrażeń wielu przeciwnikom równocześnie i łatwą ucieczkę przed ich atakami. Wynika z tego, że można jej używać zarówno w charakterze ofensywnym, jak i defensywnym. Wymaga przy tym bardzo niewielkiego nakładu w punktach many i w oczywisty sposób zwiększa mobilność postaci. Warto zainwestować w nią przynajmniej jeden punkt zdolności. Dobrze komponuje się z innymi skillami - Howl i Battle Rage.
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
28
Stan furii w którym zadawane przez Ciebie obrażenia są zależne od ilości wrogów w okolicy
+3% za każdego wroga w zasięgu 4 metrów ( +0,5% na poziom umiejętności)
Czas działania: sześćdziesiąt sekund
Cztery metry
I: Im więcej wrogów Cię otacza, tym mniej obrażeń otrzymujesz (0,5% na poziom, począwszy od 2%).
II: Zasięg działania wzrasta do pięciu metrów.
III: Zasięg działania wzrasta do sześciu metrów.
Opis: Berserker to bohater przeznaczony do walki z wieloma przeciwnikami - dlatego ten skill jest dla niego wprost idealny. Dzięki niemu heros może wlecieć w tłum wrogów i posiekać ich bez najmniejszego trudu. Wymaga to znikomego nakładu w punktach many, a szał trwa przez całą minutę. Dlatego warto zainwestować w tę umiejętność jeden punkt doświadczenia - następne nie są jednak zbyt opłacalne, z racji niewielkiego przyrostu zadawanych obrażeń.
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
35
Odrzucasz cel, który po trzech sekundach eksploduje, zadając obrażenia wszystkim okolicznym wrogom (rosną z poziomem bohatera i umiejętności)
50% szans na ogłuszenie celu (+3% na poziom umiejętności)
35 odrzucenia
Cztery metry
I: Zasięg eksplozji: do pięciu metrów.
II: Zasięg eksplozji: do sześciu metrów.
III: Zasięg eksplozji: do siedmiu metrów.
Opis: ta umiejętność zadaje zdecydowanie zbyt małe obrażenia, aby mogła być przydatna. Bohater na 42 poziomie doświadczenia, który zainwestował w tego skilla wszystkie dostępne punkty doświadczenia, będzie dzięki niemu atakował wrogów z siłą 1365 obrażeń (i to jedynie pod warunkiem, że jego cel eksploduje). Nakład w punktach many jest przy tym całkiem spory, a efekt niepewny. Innymi słowy - zdecydowanie nie warto, bo konwencjonalne ataki są bardziej śmiercionośne (nie mówiąc nawet o innych umiejętnościach).
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
42
Zadaje 25% DPS wszystkim wrogom w zasięgu 4 metrów (+1,5% na poziom umiejętności)
Osłabia pancerz wroga o 8% na 4 sekundy (+1% na co drugi poziom umiejętności)
8% szans na przerwanie przeciwnikowi
4 metry
I: Bohater jest odporny na odrzucenie i spowolnienie na 5 sekund.
II: Osłabienie pancerza trwa przez 6 sekund.
III: Zasięg zwiększony do 5 metrów.
Opis: bardzo słaba umiejętność, zadająca niewielkie obrażenia, dająca niewielkie premie, a przy tym kosztująca wiele punktów many i unieruchamiająca bohatera. Należy omijać ją szerokim łukiem i inwestować w pozostałe, znacznie przydatniejsze skille. Nie przydaje się nawet podczas starć z grupami przeciwników - Berserker jest wówczas bardzo łatwym celem.
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
1
Za każdym razem, gdy zadasz obrażenia krytyczne w bezpośredniej walce, uleczysz 5% maksymalnych punktów zdrowia (+0,5% na poziom umiejętności)
Postać
Brak - umiejętność pasywna
Opis: podstawowa i absolutnie nieodzowna umiejętność Berserkera. Warto zainwestować w nią wszystkie punkty doświadczenia. Bohater bardzo często zadaje obrażenia krytyczne (wszak opiera swą moc na sile i zręczności), przez co leczenie się dzięki temu skillowi jest dla niego naturalne i wygodne. Jeśli naładuje swój miernik szału do maksymalnego poziomu, będzie ładował krytyki przy każdym uderzeniu - co w połączeniu z tą zdolnością uczyni go nieśmiertelnym. Warto dodać do tego inną, równie przydatną umiejętność - Rampage, która dodatkowo wzmocni efekt leczenia. Najlepszą kombinacje można uzyskać poprzez połączenie Blood Hunger z Frenzy Mastery - przedłużysz wówczas czas trwania szału i będziesz mógł szybko leczyć rany.
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
7
Szansa na egzekucję zwiększona o 2% (+2% na poziom umiejętności)
Zwiększa ładunek o 6% na 2 sekundy (+3% na poziom umiejętności)
Postać
Brak - umiejętność pasywna
Opis: jeśli używasz dwóch broni, powinieneś zainwestować w tę umiejętność wszystkie punkty doświadczenia. Zwiększa ona Twoją szansę na zadanie podwójnych obrażeń dzięki egzekucji - zastosowaniu obu narzędzi mordu równocześnie. Jeśli preferujesz walkę z użyciem jednego, konkretnego oręża, to i tak rozważ rozwój tego skilla - znacznie zwiększa on przyrost ładunku postaci, dzięki czemu szybciej skorzystasz z jej unikalnej umiejętności (Berserker Charge Bar).
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
14
Za każdym razem, gdy zabijesz wroga, masz 4% szans na wpadnięcie w pięciosekundowy szał (+0,5% na poziom umiejętności)
W czasie szału otrzymujesz: +25% do prędkości ataku, +25% do prędkości ruchu, +25% do prędkości czarowania
Postać
Brak - umiejętność pasywna
Opis: każdy rozsądny gracz powinien zainwestować w tę umiejętność przynajmniej jeden punkt doświadczenia (pozostałe są już opcjonalne). Sprawia ona, że Berserker staje się prawdziwą maszyną do zabijania. Chociaż szansa na wpadnięcie w morderczy szał nie jest zbyt wielka, to jednak zwiększa się z każdym kolejnym przeciwnikiem. Szybkość zadawania ciosów jest esencjonalna dla tej postaci - zwiększa bowiem prawdopodobieństwo zadania obrażeń krytycznych. Ma to bardzo duże znaczenie, szczególnie w przypadku, w którym rozwijało się umiejętność pasywną Blood Hunger.
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
1
Zadaje 15% DPS broni jako obrażenia lodowe (+1,5% na poziom umiejętności)
20% szans na zamrożenie celu na 4 sekundy (+2% na poziom umiejętności)
80% szans na unieruchomienie celu na 4 sekundy
Obrażenia zadawane celowi wzrastają o 20% na 4 sekundy (+2% na poziom umiejętności)
5 metrów
90 stopni przed bohaterem
I: Zasięg zwiększony do 6 metrów i 120 stopni.
II: Zasięg zwiększony do 7 metrów i 150 stopni
III: Zasięg zwiększony do 8 metrów, pozwala na kradzież życia oraz many
Opis: mimo pozorów, nie jest to zbyt przydatna umiejętność. Chociaż pozwala na znaczne osłabienie przeciwników (a nawet ich unieruchomienie), to jednak pozostaje znacznie mniej opłacalna, niż skille zadające bezpośrednie obrażenia. Po co zatrzymywać wroga, skoro można go zabić?
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
7
Kiedy zaatakujesz wroga w zwarciu, istnieje 50% szans na to, że zadasz mu (oraz maksymalnie dwóm kolejnym celom) obrażenia elektryczne w wysokości 40% DPS (+3% do obrażeń na poziom umiejętności)
Działa na bohatera jako buff, zasięg błyskawicy to kilka metrów
I: Błyskawica może przeskoczyć maksymalnie 3 razy
II: Błyskawica może przeskoczyć maksymalnie 4 razy
III: Błyskawica może przeskoczyć maksymalnie 5 razy
Opis: stosunkowo przydatna umiejętność, pozwalająca na łatwą eliminację grupy wrogów. Kosztuje niewiele punktów many i trwa przez długi czas (40 sekund). Funkcjonuje jako pasywny buff o dużej częstotliwości zastosowania (20 sekund cooldown). Pewną wadą tego skilla jest niestety to, że działa on jedynie w przypadku konwencjonalnych ataków - nie łączy się z innymi umiejętnościami. Mimo to, warto poświęcić na niego jeden punkt doświadczenia.
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
14
Rzucasz toporem, który zadaje obrażenia elektryczne w wysokości 85% DPS (+3% na poziom umiejętności) i spowalnia cel o 100% na 1,8 sekundy
Każdy trafiony wróg generuje 5% ładunku (+1% na poziom umiejętności)
5 metrów
I: Zasięg rzutu zwiększony do 20 metrów, topór leci szybciej
II: Rzucasz trzema toporkami równocześnie
III: Topory rozbijają tarcze
Opis: zasięg rzucanego toporka jest niewielki, zadawane obrażenia niewystarczające, a koszt many - zdecydowanie zbyt wysoki. Skill staje się przydatny dopiero od Tier II - przedtem jest praktycznie bezsensowny. Dlatego nie warto w niego inwestować i lepiej skupić się na innych, znacznie potężniejszych umiejętnościach.
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
21
Zadaje obrażenia od lodu w wysokości 20% DPS
Zadaje natychmiastowe obrażenia od lodu (zwiększają się wraz z poziomem bohatera i umiejętności)
80% szans na zamrożenie celu na 3 sekundy
15% szans na zrzucenie tarczy wroga (+2% na poziom umiejętności)
25 odrzucenia
Trzy strumienie, każdy po kilkadziesiąt metrów
I: Cztery strumienie, większy zasięg
II: Pięć strumieni, większy zasięg
III: Sześć strumieni, największy zasięg
Opis: chociaż jest to umiejętność o dużym zasięgu oddziaływania, to jednak jej przydatność jest bardzo dyskusyjna. Zadaje niewiele obrażeń i wiąże się ze sporym wydatkiem w punktach many. Wrogowie mogą dość łatwo uniknąć dodatkowych efektów, jakie towarzyszą temu skillowi, pozostając sporym zagrożeniem. Jest przydatny jedynie pod warunkiem, ze wbiegnie się w sam środek grupy przeciwników - co samo w sobie jest niebezpieczne i często po prostu głupie.
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
28
Wytwarza lodową tarczę, która ma 55% szans na wchłonięcie 50% obrażeń nadlatujących pocisków (+5% szans na poziom umiejętności)
44% szans na zwiększenie ładunku postaci o 10% (+4% szans na poziom umiejętności)
10 sekund trwania
Bohater
I: Tarcza odbija 75% obrażeń dystansowych.
II: Tarcza odbija 100% obrażeń dystansowych.
III: Tarcza odbija 125% obrażeń dystansowych.
Opis: całkowicie bezsensowna umiejętność. Trwa ledwie dziesięć sekund, kosztuje dużo punktów many i działa tylko na te pociski, które zadają bezpośrednie obrażenia bohaterowi (czyli np. rozlany kwas nie jest już brany pod uwagę). Pewną zaletą tego skilla jest to, że pozwala on na szybkie naładowanie ładunku postaci (Berserker Charge Bar), ale nie jest to wystarczające uzasadnienie dla ewentualnej inwestycji.
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
35
Eksplozja zimna, która powoli zadaje obrażenia wszystkim okolicznym wrogom w ciągu 10 sekund (-0,5 sekundy na poziom umiejętności)
Cooldown: 10 sekund (-0,5 sekundy na poziom umiejętności)
16 metrów
I: 25% szans na zamrożenie przeciwnika na 6 sekund.
II: 25% szans na całkowite unieruchomienie wroga na 6 sekund.
III: szansa na unieruchomienie wroga wzrasta do 50%.
Opis: niezbyt przydatna umiejętność, zadająca niewielkie obrażenia w długim czasie i kosztująca sporo punktów many. Co prawda działa na sporym obszarze, jednak sama w sobie nie jest zbyt potężna. Dodatkowe efekty, które jej towarzyszą, również nie są warte zachodu - lepiej zadawać ciosy przeciwnikom, niż lekko ich osłabiać. Nie przydaje się nawet w walkach zespołowych - od obrażeń obszarowych jest Embermage i Outlander, a nie Berserker.
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
42
W wybranym miejscu powstaje pięć gejzerów, które zadają wrogom obrażenia (wzrastające z poziomem bohatera i umiejętności)
33% szans na 70% oślepienie trafionego wroga na 5 sekund (+2% oślepienia na poziom umiejętności)
7 odrzucenia
35% szans na przerwanie przeciwnikowi
Zasięg wzroku bohatera, gejzery o średnicy 2-3 metrów.
I: 7 gejzerów
II: trafieni wrogowie zostają dodatkowo podpaleni
III: 9 gejzerów
Opis: umiejętność wydaje się być przydatna, jednak w rzeczywistości nie zadaje zbyt dużych obrażeń i oferuje za mało efektów dodatkowych. Pozwala co prawda na dość szybkie zlikwidowanie grupy wrogów (brak cooldownu), ale w praktyce sprawdza się to średnio - zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę koszt w punktach many oraz lekkie opóźnienie, jakie towarzyszy tryskającym gejzerom. Skill jest umiarkowanie korzystną inwestycją jedynie pod warunkiem, że bohater potrafi szybko regenerować punkty magii.
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
1
Zwiększa obrażenia fizyczne o 2% (+2% na poziom umiejętności) oraz lodowe o 6% (+6% na poziom umiejętności).
Bohater
Brak - umiejętność pasywna
Opis: umiejętność tylko w niewielkim zakresie zwiększa zadawane obrażenia, przez co nie jest zbyt przydatna. Co prawda większość zdolności z grupy Tundra Skills opiera się na mocy lodu (którą wzmacnia ten skill), ale nie jest to wystarczające uzasadnienie dla tej inwestycji. One same są bowiem zbyt słabe, aby warto było marnować punkty doświadczenia na ich wzmocnienie.
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
7
Kiedy zabijasz zamrożonego wroga, eksploduje on mroźną energią, która unieruchamia okolicznych wrogów na 3 sekundy (+0,1 sekundy na poziom umiejętności).
5% szans na zamrożenie okolicznych wrogów na 10 sekund (+5% szans na poziom umiejętności)
-5% do odporność na lód dla wszystkich okolicznych wrogów (-5% na poziom umiejętności) na 3 sekundy (+0,1 sekundy na poziom umiejętności)
4 metry
Brak - umiejętność pasywna
Opis: jedyna umiejętność pasywna, dla której można myśleć o inwestowaniu w drzewko Tundra Skills. Sprawia ona, że zamrożeni wrogowie stają się bardzo łatwymi celami, stanowiąc ogromne zagrożenie dla swoich sojuszników. To swego rodzaju perpetuum mobile - zmrożony wróg w chwili śmierci zamrozi kilku kolejnych, którzy osłabią następnych itd. Jeśli więc postanowiłeś rozwijać lodowe moce Berserkera, obowiązkowo rozwiń tę zdolność do granic możliwości.
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
14
Kiedy jakiś wróg zadaje Ci obrażenia, natychmiast otrzymuje cios zwrotny w wysokości 120% Twojego DPS
Umiejętność działa raz na 2 sekundy (-0,2 sekundy na poziom zdolności)
Pojedyńczy wróg może być uderzony przez tę zdolność co najwyżej raz na sekundę
Pojedynczy wróg obok
Brak - umiejętność pasywna
Opis: dość ciekawa umiejętność defensywno-ofensywna. Tworzy ona z bohatera swego rodzaju kolczatkę - każdy zadany mu cios spotka się z natychmiastowym odwetem. Problem polega na tym, że zasadniczo należy unikać ciosów wrogów, a nie przyjmować je na siebie - w przeciwnym razie szybko się zginie. Dlatego też nie warto poświęcać temu skillowi zbyt wiele uwagi - tym bardziej, ze zadaje on niewielkie obrażenia i to niezbyt często.
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
1
Długi sus zadający 30% DPS wszystkim trafionym przeciwnikow jako obrażenia elektryczne (+2% na poziom umiejętności)
Leczy 5% zdrowia bohatera za każdego trafionego przeciwnika (+0,5% zdrowia na poziom umiejętności) - maksymalnie dwóch wrogów na raz
25% szans na zniszczenie tarczy wroga
10 metrów
I: Uleczenie czerpane od 3 wrogów równocześnie. 50% szans na zniszczenie ich tarcz.
II: Uleczenie czerpane od 4 wrogów równocześnie. 75% szans na zniszczenie ich tarcz.
III: Uleczenie czerpane od 5 wrogów równocześnie. 100% szans na zniszczenie ich tarcz.
Opis: mimo pozorów, jest to jedna z najprzydatniejszych umiejętności Berserkera. Nie chodzi tu nawet o zadawane przez nią obrażenia, ale przede wszystkim o ogromny potencjał defensywny. Pozwala ona na bardzo szybką ucieczkę z niebezpiecznego rejonu (skok jest naprawdę długi) i dodatkowo leczy bohatera. W swej widmowej postaci heros jest naprawdę trudny do trafienia, przez co może stać się praktycznie nieśmiertleny. Koszt many jest na tyle niewielki, że bohater może pozostawać w duchowej formie przez bardzo długi czas, lecząc rany i zadając obrażenia.
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
7
Przyzywa widmowego wilka, który wykrada zaatakowanym przeciwnikom 5% punktów życia i oddaje bohaterowi (+2% na poziom umiejętności)
+5% obrażeń
Zjawa zadaje obrażenia zależne od poziomu bohatera
Widmo istnieje przez 15 sekund, cooldown trwa minutę
-
I: Wezwanie trwa 30 sekund.
II: Wezwanie trwa 45 sekund.
III: Wezwanie trwa minutę.
Opis: nie oszukujmy się - ten skill nie ma najmniejszego sensu. Nie dość, że przyzwana zjawa jest znacznie słabsza niż Twój chowaniec, to jeszcze znika po zaledwie 15 sekundach (a cooldown trwa minutę). Wykradanie życia może być przydatne, ale na swojej drodze znajdziesz mnóstwo odznak i obróż dla pupila, które nadzadzą mu identyczną albo nawet lepszą funkcję. Nie inwestuj w tę umiejętność.
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
14
Nakłada klątwę na wszystkich przeciwników w obszarze 5 metrów od wybranego miejsca. Trwa ona przez 8 sekund (+0,5 sekundy na poziom umiejętności)
Jeśli zaatakujesz przeklętego wroga, 15% zadanych przez Ciebie obrażeń kontaktowych zostanie przekazanych wszystkim pozostałym, nawiedzonym wrogom (+2% na poziom umiejętności).
5 metrów
I: Zasięg efektu 7 metrów.
II: Zasięg efektu 9 metrów.
III: Zasięg efektu 11 metrów.
Opis: jeśli dobrze wykorzystać tę umiejętność, staje się ona najpotężniejszym skillem w grze. Transfer obrażeń jest naprawdę ekstremalnym wzmocnieniem postaci, pozwalającym na zlikwidowanie całej armii przeciwników przy minimalnym zużyciu energii. Wystarczy zarazić grupę wrogów, a następnie użyć na nich któregoś z najpotężniejszych ciosów. Szczególnie dobrze sprawdza się tu umiejętność Eviscerate - dzięki niej rany są odpowiednio zwielokrotnione, bo każdy trafiony wróg zwiększa ilość rozdawanych obrażeń. I bez tego jednak można łatwo zmasakrować całe grono potworów - co najlepiej widać na powyższym screenie.
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
21
Zamienia bohatera w widmowego wilka, który porusza się o 20% szybciej od herosa
Każdy wróg dotknięty przez bestię otrzymuje obrażenia w wysokości 20% jej DPS (+2% na poziom umiejętności)
Odporność trafionych wrogów na wszystkie obrażenia maleje o 10% na 4 sekundy
Zadaje obrażenia zależne od poziomu bohatera w ciągu pięciu sekund
Forma trwa tak długo, jak bohater z niej korzysta
I: Osłabia pancerz wroga o 20% na 6 sekund.
II: Osłabia pancerz wroga o 30% na 8 sekund.
III: Osłabia pancerz wroga o 40% na 10 sekund.
Opis: umiejętność przydatna podczas gier zespołowych. Forma wilka nadaje się do osłabiania całych grup przeciwników, przez co ci stają się bardziej podatni na ciosy. Jeśli jednak grasz sam, zainwestuj lepiej w inne zdolności - z premii oferowanych przez Savage Rush nie zdążysz nawet skorzystać. Jeśli zastanawiałeś się nad zastosowaniem tego skilla jako prostej metody ucieczki, to cóż - Shadow Burst sprawdzi się pod tym względem znacznie lepiej.
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
28
Przyciąga wszystkich wrogów w zasięgu 6 metrów, zadając im 20% obrażeń od broni (+4% na poziom umiejętności)
75% szans na ogłuszenie celu na 1 sekundę
6 metrów
I: dwusekundowe oszołomienie przeciwnika
II: Zasięg wzrasta do 9 metrów
III: Kruszenie tarcz przeciwników
Opis: umiejętność przypomina ulubioną sztuczkę Scorpiona z serii Mortal Kombat - przyciąga wrogów do bohatera, zadając im niewielkie obrażenia i wystawiając ich na ciosy. Niestety, nie jest zbyt przydatna - przeciwnicy szybko wychodzą z otępienia, zalewając bohatera serią śmiercionośnych ciosów. Jest to dość prosty sposób na efektowne samobójstwo - chyba, że herosa otaczają jedynie słabi i niezbyt odporni przeciwnicy, których można zabić jedną ze zdolności obszarowych.
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
35
Przywołuje sztandar w wyznaczonym miejscu, oddziaływujący na wszystkich bohaterów w zasięgu
+12% do uników na 4 sekundy (+2% na poziom umiejętności)
70% odporności na odrzucenie na 4 sekundy (+2% na poziom umiejętności)
Tempo zdobywania ładunków zwiększa się o 12% na 4 sekundy (+2% na poziom umiejętności)
15 sekund cooldownu
9 metrów
I: Przyspieszone odzyskiwanie many
II: Zwiększa zasięg do 15 metrów
III: Podwojony czas trwania (50 sekund)
Opis: jeśli grasz w drużynie, to obowiązkowo powinieneś zainwestować w tę umiejętność. Sztandar znacząco wpływa na umiejętność uniku wszystkich okolicznych herosów i pozwala im na szybsze regenerowanie many i wzmacnianie ładunków. Jeśli jednak grasz sam, możesz pominąć tę zdolność - ograniczony zasięg oddziaływania sprawi, że nawet nie zauważysz jego istnienia.
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
42
Przywołuje falę pięciu widmowych wilków, które zadają obrażenia napotkanym wrogom (zależne od poziomu bohatera i umiejętności)
Zadaje 5% DPS trafionym wrogom (+5% na poziom umiejętności, począwszy od 2 levelu)
Wilki śledzą wrogów
15 metrów
I: wilki mogą atakować kilka celów równocześnie
II: dwa dodatkowe wilki
III: zmniejszony koszt many
Opis: stosunkowo silna umiejętność, która zadaje duże obrażenia i pozwala na atakowanie odległych wrogów, ale kosztuje bardzo dużo punktów many. Chociaż jej ulepszenia są atrakcyjne, a efekty śmiercionośne, to jednak inwestowanie w tego skilla nie jest zbyt opłacalne - właśnie ze względu na koszta. Eliminowanie dalszych celów lepiej zostawić pozostałym członkom drużyny, a samemu skupić się na bezpośredniej walce i dedykowanych jej zdolnościom.
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
1
Szał trwa 6,5 sekundy (+0,5 sekundy na poziom umiejętności)
-
Brak - umiejętność pasywna.
Opis: prosta umiejętność pasywna, która zwiększa długość trwania szału (czyli stanu, w który bohater wchodzi po naładowaniu paska Berserker Charge Bar). Warto zainwestować w nią wszystkie punkty doświadczenia, ponieważ pozwala na dłuższe zadawanie obrażeń krytycznych. W połączniu ze zdolnością Blood Hunger pozwala na szybkie i wygodne leczenie herosa (jest to szalenie skuteczna kombinacja).
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
7
Każdy z ataków bohatera zmniejsza odporność celu na wszystkie obrażenia i wzmacnia pancerz fizyczny samego herosa.
Moc umiejętności wzrasta z poziomem bohatera i samego skilla.
-
Brak - umiejętność pasywna.
Opis: ta umiejętność pozwala na bardzo szybkie i wygodne osłabienie wroga, przy równoczesnym wzmocnieniu bohatera. Warto zainwestować w nią wszystkie punkty doświadczenia. Na wyższych poziomach premia potrafi być naprawdę oszałamiająca, co znacząco wpływa na komfort płynący z zabawy. Co ważne, zdolność działa również wtedy, gdy obrażenia są zadawane przy pomocy innych skilli - heros nie musi ograniczać się do konwencjonalnych ataków.
Ikona
Wymagany poziom
Działanie
Zasięg
Awans
14
Za każdym razem, gdy zadasz obrażenia krytyczne, dwóch pobliskich wrogów otrzyma dodatkowy cios
Wartość zadanych w ten sposób obrażeń zależy od poziomu bohatera oraz zdolności
Kilka metrów od celu
Brak - umiejętność pasywna
Opis: Berserker bardzo często zadaje obrażenia krytyczne, przez co inwestowanie w tę umiejętność jest więcej, niż opłacalne. Sytuacja staje się szczególnie komfortowa, gdy bohater wpadnie w szał - wówczas wykonuje całą serię "krytyków". W połączeniu z takimi zdolnościami jak Frenzy Mastery czyRampage skill staje się szczególnie śmiercionośny.
Embermage to typowy czarownik - na pierwszych poziomach jest raczej wątły, ale w ostatniej fazie gry stanowi zdecydowanie największą potęgę. Przeznaczono go do używania czarów i zdolności opartych na trzech żywiołach: ognia, lodu i elektryczności (ten ostatni jest zdecydowanie najsłabszy). Bohater może używać różdżek albo kosturów, przy czym pierwszy wybór jest dużo korzystniejszy. Jest tak, ponieważ czarownik opiera swą moc na współczynniku Focus, który zwiększa szansę na dokonanie egzekucji - a tę można przeprowadzić jedynie dzierżąc bronie w obydwu dłoniach. Dodatkową zaletą różdżek jest to, że ich konwencjonalny atak jest dystansowy, podczas gdy kostura - bezpośredni. Jako, że mag jest bardzo wrażliwy na ciosy, powinien trzymać się z dala od przeciwników - stąd wybór oręża zasięgowego.
Punkty atrybutów podczas gry Embermagiem:
Casual
Normal
Veteran
Elite
Hardcore
Strenght
0
0
0
0
0
Dexterity
0
1
1
1
1
Focus
5
4
3
3
2
Vitality
0
0
1
1
2