SOMA - poradnik do gry - Jakub Bugielski - ebook

SOMA - poradnik do gry ebook

Jakub Bugielski

0,0

Opis

Poradnik do gry SOMA zawiera wszystkie niezbędne do ukończenia tytułu informacje. W poradniku znajdziesz szczegółowy opis przejścia kampanii dla pojedynczego gracza, okraszony sporą ilością pomocnych grafik, wraz ze wskazówkami dotyczącymi zagadek logicznych i środowiskowych oraz konsekwencji danych wyborów, które zdecydujesz się podjąć. Oprócz tego, w tekście zawarte będą wskazówki dotyczące odnalezienia wszelkich notatek, tabletów, zapisków i map, a także dzienników audio, które być może nie są wymagane do ukończenia tytułu, jednak budują wspaniałą atmosferę i opowiadają swoją własną historię. Dodatkowo, znajdą się tutaj porady dotyczące samych mechanizmów rozgrywki, takich jak sposób poruszania się, wykorzystanie oświetlenia i dźwięku, czy metody radzenia sobie z poszczególnymi przeciwnikami. W poradniku zawarte zostały także informacje dotyczące sterowania (wraz z pomocnymi wskazówkami), wymagań sprzętowych wersji PC, jak i spis osiągnięć / trofeów, wraz ze wskazówkami jak je zdobyć. SOMA to kolejny horror studia Frictional Games, odpowiedzialnego za takie hity jak trylogia Penumbra, czy niezwykle popularna Amnesia: Mroczny Obłęd. Akcja rozgrywa się z perspektywy pierwszoosobowej, a gracz wciela się w postać Simona Jaretta, który trafia na podwodną stację PATHOS-2. Produkcje cechuje się efektowną szatą graficzną i niezwykle zaawansowanym silnikiem fizycznym, pozwalającym na manipulowanie większością przedmiotów w świecie gry. SOMA wydana została na PC i PS4.

Zawartość poradnika do gry SOMA:

  1. szczegółowy opis przejścia kampanii fabularnej;
  2. porady dotyczące podstawowych, a zarazem kluczowych mechanizmów rozgrywki;
  3. opis wszystkich występujących w grze zagadek zręcznościowych i logicznych;
  4. informacje wymagane do odnalezienia wszystkich występujących w grze znajdziek - notatek, map, zdjęć, tabletów i wycinków tekstów;
  5. porady dotyczące radzenia sobie z przeciwnikami;
  6. spis i opis wszystkich występujących w grze osiągnięć / trofeów

Poradnik do gry SOMA to bogato ilustrowana, dokładna solucja, zawierająca liczne wskazówki dotyczące zagadek oraz podejmowanych wyborów. Co więcej - w opracowaniu przytoczono wszystkie lokalizacje znajdziek oraz osiągnięcia.

SOMA - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • 03 - Przebudzenie (Opis przejścia)
  • 01 - Mieszkanie (Opis przejścia)
  • 21 - Stacja Phi (Opis przejścia)
  • 04 - Stacja Komunikacji (Opis przejścia)
  • 02 - Metro / Laboratorium Davida Munshi (Opis przejścia)
  • 10 - Stacja Delta (Opis przejścia)
  • 13 - Laboratorium Theta (Opis przejścia)
  • 12 - Stacja Theta (Opis przejścia)
  • 09 - Wrak okrętu CURIE (Opis przejścia)
  • Porady

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 124

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




SOMAporadnik do gry

autor: "Jakub Bugielski"

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8060-261-8

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1647

[email protected]

Spis treści

SOMA - poradnik do gry

O poradniku

Sterowanie

Porady

Opis przejścia

01 - Mieszkanie

02 - Metro / Laboratorium Davida Munshi

03 - Przebudzenie

04 - Stacja Komunikacji

05 - Głębia Oceanu

06 - Stacja Kolejowa

07 - W drodze do stacji Lambda

08 - Stacja Lambda

09 - Wrak okrętu CURIE

10 - Stacja Delta

11 - W drodze do stacji Theta

12 - Stacja Theta

13 - Laboratorium Theta

14 - Theta

15 - Na zewnątrz stacji Omicron

16 - Stacja Omicron

17 - Zejście w głębiny

18 - W drodze do stacji Tau

19 - Stacja Tau

20 - Stacja Alfa

21 - Stacja Phi

Zagadki i łamigłówki

02 - Metro / Laboratorium Davida Munshi

03 - Przebudzenie

04 - Stacja Komunikacji

06 - Stacja Kolejowa

08 - Stacja Lambda

10 - Stacja Delta

11 - W drodze do stacji Theta

12 - Stacja Theta

13 - Laboratorium Theta

14 - Theta

15 - Na zewnątrz stacji Omicron

16 - Stacja Omicron

17 - Zejście w głębiny

19 - Stacja Tau

21 - Stacja Phi

Znajdźki

01 - Mieszkanie

02 - Metro / Laboratorium Davida Munshi

03 - Przebudzenie

04 - Stacja Komunikacji

05 - Głębia Oceanu

06 - Stacja Kolejowa

08 - Stacja Lambda

10 - Stacja Delta

11 - W drodze do stacji Theta

12 - Stacja Theta

13 - Laboratorium Theta

15 - Na zewnątrz stacji Omicron

16 - Stacja Omicron

18 - W drodze do stacji Tau

19 - Stacja Tau

Osiągnięcia

SOMA - wymagania sprzętowe

SOMA - poradnik do gry

Poradnik do gry SOMA zawiera wszystkie niezbędne do ukończenia tytułu informacje. W poradniku znajdziesz szczegółowy opis przejścia kampanii dla pojedynczego gracza, okraszony sporą ilością pomocnych grafik, wraz ze wskazówkami dotyczącymi zagadek logicznych i środowiskowych oraz konsekwencji danych wyborów, które zdecydujesz się podjąć. Oprócz tego, w tekście zawarte będą wskazówki dotyczące odnalezienia wszelkich notatek, tabletów, zapisków i map, a także dzienników audio, które być może nie są wymagane do ukończenia tytułu, jednak budują wspaniałą atmosferę i opowiadają swoją własną historię. Dodatkowo, znajdą się tutaj porady dotyczące samych mechanizmów rozgrywki, takich jak sposób poruszania się, wykorzystanie oświetlenia i dźwięku, czy metody radzenia sobie z poszczególnymi przeciwnikami. W poradniku zawarte zostały także informacje dotyczące sterowania (wraz z pomocnymi wskazówkami), wymagań sprzętowych wersji PC, jak i spis osiągnięć / trofeów, wraz ze wskazówkami jak je zdobyć. SOMA to kolejny horror studia Frictional Games, odpowiedzialnego za takie hity jak trylogia Penumbra, czy niezwykle popularna Amnesia: Mroczny Obłęd. Akcja rozgrywa się z perspektywy pierwszoosobowej, a gracz wciela się w postać Simona Jaretta, który trafia na podwodną stację PATHOS-2. Produkcje cechuje się efektowną szatą graficzną i niezwykle zaawansowanym silnikiem fizycznym, pozwalającym na manipulowanie większością przedmiotów w świecie gry. SOMA wydana została na PC i PS4.

Zawartość poradnika do gry SOMA:

szczegółowy

opis

przejścia kampanii fabularnej;

porady

dotyczące podstawowych, a zarazem kluczowych mechanizmów rozgrywki;

opis

wszystkich występujących w grze zagadek zręcznościowych i logicznych;

informacje

wymagane do odnalezienia wszystkich występujących w grze znajdziek - notatek, map, zdjęć, tabletów i wycinków tekstów;

porady

dotyczące radzenia sobie z przeciwnikami;

spis

i opis wszystkich występujących w grze osiągnięć / trofeów

Jakub Bugielski (www.gry-online.pl)

O poradniku

W poradniku zastosowane zostało kilka różnych oznaczeń tekstu. Są to:

Pogrubienie tekstu

- pogrubieniem

zaznaczone są ważne miejsca, czy przedmioty, które nie kwalifikują się do innych grup. Łatwiej je w ten sposób wyłapać z tekstu.

Niebieskim

kolorem

zaznaczone są wszelkie dokumenty, nagrania, tablety, wycinki tekstów i ogólnie pojęte "znajdźki".

Zielonym

zaznaczone

są informacje od autora, które nie mają bezpośrednio związku z poradnikiem.

Pomarańczowym

zaznaczone

są ważne fabularnie przedmioty, czy postaci, które są niezbędne do tego, by pchnąć fabułę do przodu.

Kilka informacje ode mnie (czyt. autora):

Wiem, że

nazywane

przeze mnie "narośle" mają oficjalną nazwę w grze - WAU. Nazwałem je naroślami, gdyż gracz poznaje oficjalny termin dopiero daleko w grze, a twory te przypominają właśnie narośl.

Kilka

razy w tekście padło stwierdzenie, że bohater regeneruje zdrowie - chodziło mi oczywiście o to, że widoczność wraca do normy. By zregenerować kompletnie zdrowie, trzeba znaleźć WAU i się do niego "podpiąć".

Etapy

("misje") podzielone zostały według mojego "widzimisię" - nie ma żadnego oficjalnego podziału w grze (a przynajmniej nic mi o nim nie wiadomo), a w ten sposób są one logicznie podzielone.

Starałem się znaleźć

wszystkie

"znajdźki", jednak nie są one w grze w ŻADEN sposób oznaczane, gdyż nie ma tu czegoś takiego jak "collectibles". Jeśli ktoś znajdzie coś, czego nie opisałem w poradniku - proszę o informacje w komentarzach, dodam to do poradnika.

Sterowanie

Ruch do przodu

Ruch do tyłu

Ruch w lewo

Ruch w prawo

Wychylenie w prawo

Wychylenie w lewo

Interakcja

Przerwanie interakcji

Latarka

Obrót

Sprint

Kucanie

Skok

Porady

SOMA, jak każda poprzednia gra studia Frictional Games, należy do gatunku "horror", stawiając gracza przeciwko rozmaitym wrogom, nie dając mu jednocześnie narzędzi, którymi może sobie z nimi bezpośrednio poradzić (czyt. Broni). Gra nastawiona jest więc na skradanie, ciche przemykanie obok wrogów, co dla niektórych może być sporym zaskoczeniem. Poniżej znaleźć można listę porad, które pomogą zrozumieć kluczowe aspekty rozgrywki.

1. Jeśli nie masz pewności, że okolica nie jest wolna od wrogów, NIGDY nie biegaj. Poruszanie się sprintem przyspiesza eksplorację i przemieszczanie się po mapie, jednak wrogowie będą w stanie wyłapać twoją pozycję ze znaczniej odległości, rzucając się za tobą w pościg. Lepiej poruszać się normalną prędkością (a najlepiej "na kucaka"), by nie ściągać na siebie niepotrzebnej uwagi.

2. Od pewnego momentu w grze bohater otrzyma latarkę. Warto z niej korzystać, gdyż ta się nigdy nie wyczerpie, a większa część terenów w grze jest bardzo słabo oświetlona, przez co ominąć można całą masę ciekawych miejsc i przedmiotów do przejrzenia.

3. Latarka ma też swoje wady - przede wszystkim ściąga uwagę wroga, który zaciekawiony nagłym źródłem światła z chęcią to sprawdzi. Postać gracza rozświetlona przez jego własną latarkę to istny wabik na wrogów.

4. Każdy z wrogów w grze zachowuje się inaczej. Jedni widzą na większym dystansie, inni mają słuch jak nietoperz, jeszcze inni reagują tylko wtedy, gdy się na nich patrzysz. Opanuj zachowanie wrogów (i zajrzyj do rozdziału poświęconego właśnie im), a poruszanie się po mapie będzie znacznie łatwiejsze.

5. Gra nie ma jako takich "znajdziek", gdyż nie są one w żaden sposób premiowane. Warto je jednak zbierać i przeglądać / czytać, z uwagi na fakt, iż zawierają one całą masę ciekawych informacji o świecie gry, których nie dowiesz się z innego źródła. W grze znaleźć można dziesiątki fotografii, książek, gazet, wycinków tekstu, nagrań audio i wiele, wiele więcej - warto się więc odpowiednio rozglądać.

6. Mimo faktu, iż jest to gra z gatunku horroru i nie ma na ekranie widocznego paska zdrowia, bohater nie zginie od jednego kontaktu z wrogiem (nie licząc kilku wyjątków fabularnych). Po ataku wroga bohater będzie ranny, jednak po upływie kilkunastu sekund jego widoczność wróci do normy - zdrowie jednak nie, dlatego trzeba znaleźć narośl (WAU) i tam się zregenerować.

7. Ataki wrogów można wykorzystać też przeciwko nim. Jeśli dostępu do jakiegoś miejsca blokuje ci jakiś wróg, możesz się po prostu na niego rzucić, dać się uderzyć, a po ataku postać "podniesie się z ziemi", podczas gdy wróg zostanie przeniesiony kilkadziesiąt metrów dalej, potencjalnie odblokowując trudne do przejścia miejsce. Nie warto jednak tego nadużywać, gdyż gra traci sens.

8. Zbliżające się zagrożenie da się "wyczuć" - na ekranie zaczynają pojawiać się zakłócenia, zdarzają się problemy z oświetleniem. Im większe natężenie i częstotliwość efektów, tym bliżej jest źródło (wróg) zagrożenia. Gdy podróżujesz tunelem, a ekran zaczyna nagle świrować, oznacza to, że zbliża się wróg - warto schować się za osłoną i poczekać, aż wróg się oddali.

Opis przejścia

01 - Mieszkanie

Odbierz telefon, by poznać swoje zadanie.

Po krótkim i dość zakręconym przerywniku, obudzisz się w mieszkaniu, w skórze głównego bohatera. Rozejrzyj się po najbliższej okolicy i zlokalizuj telefon leżący na szafce - wejdź z nim w interakcję, by podczas rozmowy dowiedzieć się, co należy teraz zrobić. Musisz odnaleźć fiolkę, zawierającą substancję zwaną TracerFluid. W pierwszej chwili jednak rozejrzyj się po mieszkaniu

Tracer Fluid

Pamiętaj, że niektóre przedmioty da się "przeczytać", ponownie wciskając klawisz interakcji.

Wejść można tutaj (jak i przez resztę gry) w interakcję ze sporą ilością przedmiotów - większością możesz rzucać (co przyda się w dalszej części rozgrywki), jednak w tym momencie skupimy się na wycinkach z gazet, książkach, komiksach i innych przedmiotach, które można po prostu przeglądnąć i przeczytać. Przedmioty te stosunkowo łatwo jest zlokalizować, gdyż co jakiś czas rozbłyskują niebieską poświatą. Przedmioty te często nie służą niczemu konkretnemu, jednak budują klimat i opowiadają dodatkową historię, dlatego warto jest poświęcić kilka dodatkowych minut i się za nimi rozejrzeć.

Po zgrzebaniu się z łóżka, zaglądnij do dolnej szuflady szafki nocnej - w środku znajdziesz książkę, którą można przeglądnąć. Odłóż przedmiot i idąc wzdłuż ściany podejdź do komody, na której znajduje się telefon - aktywuj go, by odsłuchać wiadomość. W komodzie nie znajdziesz nic, dlatego kontynuuj wędrówkę, aż dojdziesz do biblioteczki - na drugiej od góry półce, po lewej stronie znajdziesz kilka fotografii, którym można się przyjrzeć.

Na biurku, w szufladach i na tablicy korkowej jest cała masa przedmiotów do przejrzenia.

Skieruj się teraz w stronę biurka - na blacie, po prawej stronie, znajdziesz ulotkę i notatnik, z którymi można wejść w interakcję, a na tablicy korkowej, znajdującej się nad biurkiem zlokalizowane jest pięć fotografii, którym można się przyjrzeć. W górnej szufladzie biurka znajdziesz wycinek z gazety, a w środkowej dwie gazety.

Każdemu czasem zapomni się wysłać maila...

Przysiądź się teraz do komputera, wchodząc z nim w interakcję, by móc przeglądnąć listę maili. Interesuje cię w tym momencie jeden, zatytułowany "Saturdayoff", który znaleźć można w zakładce "Drafts". Wybierz go, a następnie wciśnij klawisz "SEND EMAIL", położony w górnej części ekranu. Po wysłaniu maila odejdź od komputera - zignoruj pobliską toaletę, gdyż nie ma w środku niczego do zrobienia.

Kolejna książka do "kolekcji".

Skieruj się w stronę sofy - na oparciu znajduje się książka. Odłóż znalezisko na miejsce, a następnie przeglądnij pudełko z filmem, które znajduje się na półce pod telewizorem. Z samym telewizorem też można wejść w interakcję, jednak na oglądanie filmów nie ma co liczyć - informacja na ekranie nie pozostawia złudzeń.

A oto i cel misji - butelka z Tracer Fluid.

Czas skierować się do części kuchennej mieszkania. W szafce zlokalizowanej nad mikrofalówką znajdziesz poszukiwany przedmiot - Tracer Fluid. Podnieś go, a następnie wypij, postępując zgodnie ze wskazówkami na ekranie. Po wszystkim przejrzyj kopertę, którą znajdziesz na szafce przy drzwiach, zbierz znajdujące się tuż obok klucze, a następnie wyjdź z mieszkania, aktywując drzwi, co przeniesie cię do nowej lokacji.

02 - Metro / Laboratorium Davida Munshi

Odebrać czy nie odebrać, oto jest pytanie...