Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry Castlevania: Lords of Shadow 2 zawiera szczegółowy opis przejścia wszystkich misji składających się na kampanię dla pojedynczego gracza, na najwyższym dostępnym na początku poziomie trudności. W opisie każdej z nich znalazły się informacje dotyczące sprawnego pokonywania napotkanych przeszkód, zagadek logicznych i zręcznościowych, a także walki z nowo napotkanymi przeciwnikami i bossami. Zawarte w nim zostały także szczegółowe informacje na temat wszelkiego występującego w grze uzbrojenia, wraz z zalecaną ścieżką rozwoju bohatera. Oprócz tego poradnik zawiera bogato ilustrowany opis wszystkich występujących w grze znajdziek: Klejnotów Życia, Pustki, Chaosu, Memoriałów, miejsc wymagających do użycia Klucza Podziemi i Ołtarzy Ofiarnych. W poradniku zawarto również listę przedstawiającą wszystkie występujące w grze osiągnięcia, wraz z instrukcją dotyczącą ich zdobycia, a także dział poświęcony wyzwaniom, zawierający przydatne informacje w ich realizacji. Seria Castlevania jest jedną z najdłuższych wśród gier wideo, której części na przestrzeni kilku dekad ukazywały się na wszystkie liczące się platformy. Castlevania: Lords of Shadow 2, będąca grą z gatunku akcji / przygody, jest drugą odsłoną serii dostępną na PC, w której, w przeciwieństwie do wcześniejszych odsłon, gdzie na ogół graliśmy jako czempion Bractwa Światła, wcielamy sie w postać Dracula, Pana Ciemności. W części tej zwiedzimy zarówno lokacje typowe dla serii, pełne gotyckich zamków i zapierających dech w piersi krajobrazów, jak i te w czasach współczesnych, starając się odzyskać utracone moce, by być w stanie przeciwstawić się Szatanowi i jego sługusom.
Zawartość poradnika:
Poradnik do gry Castlevania: Lords of Shadow 2 przedstawia dokładną, bogato ilustrowaną solucję wszystkich misji. Ponadto w poradniku zawarto szereg porad dotyczących rozgrywki, umiejętności, walk i przeciwników; a także osiągnięcia i znajdźki.
Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 245
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1458
Xbox 360
PS3
PC
Blok, zsynchronizowany blok i unik
Combat Focus
Mistrzostwo w posługiwaniu się bronią
Ataki dystansowe
Umiejętności dodatkowe
Relikwie
Shadow Whip - Bicz Cienia
Void Sword - Miecz Pustki
Chaos Claws
Prolog - Castle Siege
Misja 1 - Bioquimek Corporation
Misja 2 - The Three Gorgons
Misja 3 - The Antidote
Misja 4 - Next Stop - Castlevania
Misja 5 - The Blood Curse
Misja 6 - The Antidote II
Misja 7 - Pieces of a Mirror
Misja 8 - The Hooded Man
Misja 9 - The Second Acolyte
Misja 10 - The Mirror of Fate
Misja 11 - Revelations
Paladin
Stone Golem
Raisa Vólkova
Gorgon
Carmilla
Raisa Vólkova, Satan's Daughter
Agreus
Toy Maker
Abaddon
Hooded Man
Inner Dracula
Drugi Akolita / Jeźdźcy Burzy
Zobek
Satan
Misja 1 - Bioquimek Corporation
Misja 2 - The Three Gorgons
Misja 3 - The Antidote
Misja 4 - Next Stop - Castlevania
Misja 6 - The Antidote II
Misja 7 - Pieces of a Mirror
Misja 8 - The Hooded Man
Misja 9 - The Second Acolyte
Misja 1 - Bioquimek Corporation
Misja 2 - The Three Gorgons
Misja 3 - The Antidote
Misja 4 - Next Stop - Castlevania
Misja 5 - The Blood Curse
Misja 6 - The Antidote II
Misja 7 - Pieces of a Mirror
Misja 8 - The Hooded Man
Misja 9 - The Second Acolyte
Misja 10 - The Mirror of Fate
Misja 11 - Revelations
Misja 2 - The Three Gorgons
Misja 3 - The Antidote
Misja 4 - Next Stop - Castlevania
Misja 5 - The Blood Curse
Misja 6 - The Antidote II
Misja 7 - Pieces of a Mirror
Misja 8 - The Hooded Man
Misja 9 - The Second Acolyte
Misja 10 - The Mirror of Fate
Misja 11 - Revelations
Downtown
Victory Plaza
Arts District
Sciences District
City of the Damned
Overlook Tower
Bernhard's Wing
Carmilla's Lair
Reminiscences of Sapphire
Recollections of Ruby
Reminders of Amethyst
Memories of Emerald
Poradnik do gry Castlevania: Lords of Shadow 2 zawieraszczegółowyopisprzejściawszystkichmisji składających się na kampanię dla pojedynczego gracza, na najwyższym dostępnym na początku poziomie trudności. W opisie każdej z nich znalazły się informacje dotyczące sprawnego pokonywania napotkanych przeszkód, zagadek logicznych i zręcznościowych, a także walki z nowo napotkanymi przeciwnikami i bossami. Zawarte w nim zostały także szczegółowe informacje na temat wszelkiego występującego w grze uzbrojenia, wraz z zalecaną ścieżkąrozwojubohatera. Oprócz tego poradnik zawiera bogato ilustrowany opis wszystkich występujących w grze znajdziek: KlejnotówŻycia, Pustki, Chaosu, Memoriałów, miejsc wymagających do użycia KluczaPodziemi i OłtarzyOfiarnych. W poradniku zawarto również listę przedstawiającą wszystkie występujące w grze osiągnięcia, wraz z instrukcją dotyczącą ich zdobycia, a także dział poświęcony wyzwaniom, zawierający przydatne informacje w ich realizacji. Seria Castlevaniajest jedną z najdłuższych wśród gier wideo, której części na przestrzeni kilku dekad ukazywały się na wszystkie liczące się platformy. Castlevania: Lords of Shadow 2, będąca grą z gatunku akcji / przygody, jest drugą odsłoną serii dostępną na PC, w której, w przeciwieństwie do wcześniejszych odsłon, gdzie na ogół graliśmy jako czempion Bractwa Światła, wcielamy sie w postać Dracula, Pana Ciemności. W części tej zwiedzimy zarówno lokacje typowe dla serii, pełne gotyckich zamków i zapierających dech w piersi krajobrazów, jak i te w czasach współczesnych, starając się odzyskać utracone moce, by być w stanie przeciwstawić się Szatanowi i jego sługusom.
Zawartośćporadnika:
szczegółowy opis przejścia wszystkich misji kampanii dla pojedynczego gracza;
porady dotyczące podstawowych, a zarazem kluczowych mechanizmów rozgrywki;
szczegółowy opis występującego w grze uzbrojenia, a także zalecanej ścieżki rozwoju;
szczegółowy opis wszystkich występujących w grze zagadek logicznych i zręcznościowych;
informacje wymagane do zdobycia wszystkich występujących w grze znajdziek (Klejnoty Życia, Pustki, Chaosu, Memoriały, miejsca do użycia Klucza Podziemi a także Ołtarzy Ofarnych), wraz z przedstawiającymi je ilustracjami;
spis i opis wszystkich występujących w grze osiągnięć;
opis i porady dotyczące walki z występującymi w grze przeciwnikami i bossami;
opis wyzwań występujących w grze, jak i porady dotyczące ich pokonania.
Jakub Bugielski (www.gry-online.pl)
Poruszanie się
Nieużywane / przycisk sytuacyjny
Ruch kamerą
Wycentrowanie kamery
Skok
Chwyt / użycie
Atak bezpośredni
Atak obszarowy
Moc Pustki
Block / Unik
Moc Chaosu
Użycie broni dodatkowej
Broń dodatkowa
Broń dodatkowa
Broń dodatkowa
Broń dodatkowa
Travel Book
Menu Gry
Poruszanie się
Nieużywane / przycisk sytuacyjny
Ruch kamerą
Wycentrowanie kamery
Skok
Chwyt / użycie
Atak bezpośredni
Atak obszarowy
Moc Pustki
Block / Unik
Moc Chaosu
Użycie broni dodatkowej
Broń dodatkowa
Broń dodatkowa
Broń dodatkowa
Broń dodatkowa
Travel Book
Menu Gry
Poruszanie się postacią
Skok
Blok
Atak bezpośredni
Atak obszarowy
Centrowanie Kamery
Chwyt / Użycie
Opcje gry
Podczas walki musisz pamiętać o jednej ważnej rzeczy - obronie. Zaklikanie na śmierć niektórych, zwłaszcza mniejszych przeciwników może być skuteczne, lecz gdy przyjdzie ci walczyć z silniejszym wrogiem, do skutecznej walki niezbędne okaże się opanowanie 3 umiejętności : bloku, zsynchronizowanego bloku i uniku.
Najprostszy sposób obrony, jednocześnie najmniej przydatny. Blokowanie ciosów pozwala ci co prawda uniknąć otrzymania obrażeń od wrogich ataków, jednak prócz tego nie daje ci nic - nie ułatwia ci walki, nie wystawia słabych punktów wroga na twoje ataki, ani nie jest nagradzane w żaden sposób (punktami doświadczenia czy budowaniem wskaźnika CombatFocus).
Zwyczajny blok przydatny jest tylko na początku gry, gdy nie potrafisz jeszcze posługiwać się jego zsynchronizowanym odpowiednikiem i nie posiadasz umiejętności, które pozwolą ci w inny sposób uniknąć ataków wroga - dlatego powinieneś jak najszybciej opanować blok zsynchronizowany, o zaletach którego przeczytasz dalej.
Trudniejszy do skutecznego zastosowania, lecz dający olbrzymią przewagę w walce. By go zastosować, musisz sparować atak tuż przed tym, gdy cię uderzy, zamiast cały czas trzymać przycisk odpowiedzialny za parowanie ciosów. Obserwuj zachowanie przeciwników, by wiedzieć, kiedy go użyć. By oszczędzić sobie problemów w późniejszych etapach, zacznij opanowywać tą umiejętność od samego początku gry, gdy wrogowie są słabsi, mniej zróżnicowani i nie używają umiejętności, które utrudnią ci skuteczną obronę (np. teleportacja).
Korzyści jakie płyną z używania bloku zsynchronizowanego to przede wszystkim wystawienie wroga na twoje ataki. W momencie skutecznego odparowania ataku, czas na krótką chwilę zwalnia, wróg zostaje ogłuszony, a ty przez kilka sekund możesz swobodnie go atakować. Jest to szczególnie przydatne w przypadku walki z większym przeciwnikiem, bądź podczas niektórych starć z bossami. Skuteczny blok zsynchronizowany pozwala także na szybkie zapełnienie sporej części (lub całości - zależnie od poziomu trudności na którym grasz) paska CombatFocus.
Niestety, nie wszystkie ataki da się zablokować. Gdy na chwilę przed wrogim atakiem zobaczysz czerwony rozbłysk, oznacza to, że wróg szykuje atak (lub chwyt), którego nie dasz rady zablokować - jedynym rozwiązaniem jest przeskoczenie go lub odskoczenie w bok.
Dodatkowo, uniki sprawdzają się doskonale w czasie walki z przeciwnikami, którzy mają gruby pancerz z przodu - nie mają go jednak na plecach, co czyni te część ich ciała podatnym na twoje ataki. Wystarczy, że odskoczysz na bok (lub nad wrogiem, np. za pomocą umiejętności Somersault) i zaczniesz okładać wroga.
CombatFocus to innymi słowy stan skupienia twojego bohatera w czasie walki. Napełnia się, gdy atakujesz wroga, a jednocześnie zostaje wyzerowany, gdy zostaniesz trafiony, lub gdy za długo nikogo nie zaatakujesz.
Napełnienie paskaCombatFocus wiąże się z bardzo ważną kwestią - trafieni wrogowie zaczną upuszczać KuleKrwi, które (po wchłonięciu) odnowią małą część twojej mocy Pustki lubChaosu. Używaj różnorodnych ataków, by zwiększyć szybkość przyrostu paska - im bardziej "efekciarsko" walczysz, tym lepiej.
Długość i ilość skutecznych ataków, które wymagane są, by zapełnić pasek skupienia uzależnione są od poziomu trudności na którym grasz - gra na najłatwiejszym poziomie (TwilightKnight) pozwala napełnić cały pasek za pomocą kilku ciosów, natomiast podczas gry na poziomie LordofShadow czyPrinceofDarkness będziesz musiał się sporo napracować. Niezależnie od poziomu trudności, warto utrzymywać pasek CombatFocus zapełniony - walka z większym wrogiem, bez użycia mocy Pustki czy Chaosu nie należy do łatwych, szczególnie na wyższych poziomach trudności.
Pamiętaj, że pasekCombatFocus ulega wyzerowaniu (bądź powoli się zmniejsza) gdy:
zostaniesz trafiony - ulega wyzerowaniu
długo nikogo nie atakujesz (bądź nie dasz rady zaatakować, gdy np. wróg jest opancerzony) - po chwili zacznie się powoli zmniejszać
użyjesz jakiejkolwiek umiejętności - także ulega wyzerowaniu
Mistrzostwo w posługiwaniu się bronią pokazuje, w jakim stopniu opanowałeś walkę za pomocą danego typu oręża. By zwiększyć poziom mistrzostwa musisz :
wykupić umiejętność danej broni
opanować w 100% tą umiejętność - za każdym razem, gdy trafisz za jej pomocą wroga, rośnie procentowy wskaźnik, opisujący twoją biegłość w używaniu tej umiejętności, aż dojdzie do maksymalnego poziomu 100%.
gdy opanujesz daną umiejętność, otrzymasz możliwość "przelania" jej do broni, co zwiększy poziom mistrzostwa w posługiwaniu się bronią.
Gdy "przelejesz" odpowiednią ilość umiejętności do broni i wypełni się pasek mistrzostwa, broń awansuje na kolejny poziom, co zwiększy jej skuteczność (a więc obrażenia) w walce. Możesz osiągnąć maksymalnie 3 poziom mistrzostwa broni.
Umiejętność, którą dostaniesz zaraz na początku rozgrywki. Pozwala ci rzucić we wroga sztyletem, zadając niewielkie obrażenia. Z tego też powodu szybko ustąpią one miejsca innym umiejętnościom, a ty szybko o nich zapomnisz.
Ich użycie wymagane jest w kilku miejscach na początku gry, by odblokować przejście.
Atak dystansowy oferowany przez MieczPustki. Pozwala zamrażać (lub spowalniać, w przypadku większego wroga) przeciwników, znacznie ułatwiając ci walkę. Umiejętności tej możesz (a w wielu przypadkach będziesz musiał) użyć także na wodospadach, lub niektórych mechanizmach (punkty te zaznaczone są niebieskim ogniem), by je zamrozić, otwierając drogę do zablokowanego przejścia, lub w przypadku wodospadu, by się po nim wspiąć. Przydatna jest także do walki z latającymi przeciwnikami - zamrożony wróg spadnie na ziemie, gdzie łatwiej ci go pokonać.
By używać tej umiejętności musisz posiadać odpowiednią ilość mocy Pustki.
Odpowiednik umiejętności VoidProjections - w tym przypadku jednak BombyChaosu używane są przy pomocy SzponówChaosu (ChaosClaws). Umiejętność pozwala wystrzelić specjalną bombę, która zadaje spore obrażenia (i niszczy pancerz wrogów). Możesz jej także użyć do walki z latającymi przeciwnikami - nawet jeśli wróg nie spadnie na ziemie (jak w przypadku zamrożenia go za pomocą VoidProjections), to kilka takich bomb powinno sprawić, że jedyne co spadnie na ziemie to jego truchło. BombyChaosu wymagane są także do zniszczenia określonych punktów (zaznaczonych czerwonym ogniem), by otworzyć ci drogę do zablokowanego przejścia, bądź strącić coś na ziemię.
By używać tej umiejętności musisz posiadać odpowiednią ilość mocy Chaosu.
Umiejętność pozwalająca wypuścić ci rój nietoperzy, który obezwładni wroga na krótką chwilę (więksi wrogowie szybciej rozprawiają się z nietoperzami). Umiejętność ta przydatna jest głównie podczas etapów skradankowych, by odciągnąć uwagę strażników - w czasie walki rzadko z niej skorzystasz, jednak czasami warto użyć jej na jakimś szczególnie upierdliwym wrogu, by na chwile wyłączyć go z walki.
Za pomocą tej umiejętności, Dracul zamienia się w mgłę. Pozwoli ci to na dwie rzeczy: dostanie się do niedostępnego przedtem miejsca (np. za kratami, przez które teraz możesz przeniknąć), bądź by uniknąć niektórych wrogów.
Pamiętaj, że w czasie używania tej umiejętności twoja postać porusza się bardzo wolno i że nie dasz rady utrzymać jej przez długi czas.
Umiejętność pozwalająca ci przyjąć postać szczura. Dzięki niej dostaniesz się w niedostępne miejsca (np. przez kratki wentylacyjne), bądź by przemknąć się niepostrzeżenie obok wroga. Pamiętaj tylko, by nie zbliżać się za bardzo do wroga, gdyż może cię on zdeptać.
Umiejętność, dzięki której możesz na krótką chwilę przejąć kontrolę nad przeciwnikiem. By jej użyć, musisz niepostrzeżenie zakraść się za plecy wroga. W tej postaci nie możesz atakować, poruszasz się dużo wolniej i po kilkudziesięciu sekundach zostaniesz zmuszony do opuszczenia ciała wroga.
Umiejętność używana jedynie podczas etapów skradanowych, by przedostać się w niedostępne miejsce (otwierając drzwi zabezpieczone specjalny czujnikiem), bądź by przemknąć się obok strazników.
Po uzyskaniu przedmiotu Demonic Wings zdobędziesz umiejętność pozwalającą na wykonywanie podwójnego skoku - a raczej odbijania się od powietrza po wykonaniu pierwszego skoku. Podwaja to wysokość twojego skoku, pozwalając ci dostać się w niedostępne miejsca (w głównej mierze miejsca, w których ukryte są Skrzynie Bólu, Memoriały i Ołtarza Ofiarne). Ułatwiają także walkę, gdyż dzięki nim zyskujesz na mobilności.
Pasek życia
- W miarę postępów w grze (i odnajdywania Klejnotów Życia) pasek ten się wydłuża. Naturalnie, jeśli jego stan spadnie do zera, twoja postać umrze i będziesz zmuszony do powtórzenia od ostatniego punktu zapisu.
Doświadczenie
- Otrzymujesz je za zabijanie przeciwników, po użyciu relikwii Stolas' Clock, poprzez podnoszenie odpowiednich przedmiotów lub po ukończeniu danego etapu.
Poziom umiejętności
- Każde trafienie podnosi go o konkretną wartość (umiejętności trudniejsze do trafienia, bądź wymagające większej ilości mocy Pustki bądź Chaosu rosną szybciej). Gdy dojdzie do 100% przestaje się tutaj pojawiać.
Aktualnie używana przez ciebie umiejętność
- Niektóre umiejętności wymagają pewnego czasu, zanim możesz ich ponownie użyć - postęp ładowania umiejętności zostanie ukazany właśnie w tym miejscu.
Moce Pustki i Chaosu
- Jeśli spadną do zera, to nie możesz z nich korzystać. Odnawiana za pomocą wypadających z wrogów Kuli Krwi. Relikwia Ensnared Demon daje ci na krótki czas nieograniczony zasób tych mocy.
Pasek Combat Focus
- więcej informacji na jego temat znajdziesz w dziale "Porady"
Mini mapa
- przedstawia fragment terenu, w którym się aktualnie znajdujesz - pod nią znajduje się nazwa dzielnicy, w której jesteś.
Pierwsza z dostępnych w grze relikwii, która przywraca całe zdrowie. Oprócz tego, powiększa twój maksymalny pasek zdrowia na kilkadziesiąt sekund.
Odblokowuje wszystkie dostępne umiejętności, a także zwiększa mistrzostwo w posługiwaniu się broniami. Bardzo przydatna relikwia, szczególnie na początku gry, gdy nie stać cię na odblokowanie wszystkich umiejętności. Traci trochę na wartości w późniejszej rozgrywce, lecz dzięki zwiększeniu poziomu mistrzostwa, z pewnością nie raz po nią sięgniesz.
Relikwia ta na kilkadziesiąt sekund daje ci nieograniczone zasoby mocy Pustki i Chaosu, pozwalając bez ograniczeń używać mocy Dracula - jest to szczególnie przydatne w trakcie walki z latającymi przeciwnikami (potrzebujesz mocy Pustki lub Chaosu by ściągnąć wroga na dół, by nie musieć do niego doskakiwać) lub podczas niektórych wyzwań, których wykonanie, bez wspominanych mocy, może okazać się trudne
Pamiętaj tylko, że po upływie czasu działania relikwii cały zasób mocy Pustki i Chaosu zostanie opróżniony - nawet ten, który miałeś przed aktywacją przedmiotu. Warto więc wykorzystać aktualnie posiadane zasoby, posiłkując się relikwią, gdy wymaga tego sytuacja.
Gdy użyjesz tej relikwii, przez kilkadziesiąt sekund twoje ataki będą spowalniać wrogów (do tego stopnia, że wrogowie będą praktycznie stać w miejscu), a także nagradzać cię dodatkowymi punktami doświadczenia - jeśli czujesz niedobór doświadczenia, bądź nie możesz poradzić sobie z upierdliwą grupką przeciwników, to ta relikwia sprawdzi się idealnie.
Niestety, relikwia nie działa na niektórych większych wrogów i na bossów.
Jeśli zależy ci na odnalezieniu wszystkich znajdziek (a powinno, gdyż większość z nich znacznie ułatwi ci rozgrywkę), to ta relikwia jest dla ciebie idealna. Po użyciu, z jaja wylatuje specjalny ptak, który wskaże ci drogę do najbliższej znajdźki, pod warunkiem, że posiadasz stosowną umiejętność, by ją zdobyć. W momencie, gdy w pobliżu nie ma żadnego ukrytego przedmiotu, na ekranie wyświetli się stosowny komunikat.
Pamiętaj, że ptak nie będzie siedział przy znajdźce wiecznie, gdyż po pewnym czasie zniknie (punkt, w którym jest ptak zacznie coraz szybciej migać, aż w końcu zniknie) - jednak czas ten jest na tyle długi, byś spokojnie doszedł do wskazanego miejsca.
Relikwia pozwalająca przybrać ci postać smoka - choć słowo przybrać jest trochę na wyrost. Po aktywacji czeka cię efektywna animacja, po której wszyscy wrogowie otrzymają gigantyczne obrażenia - większość (prócz bossów) zostanie po prostu starta na proch. Do aktywacji wymagane jest zebranie 5 Smoczych Łusek (Dragon Scale), które wypadają co jakiś czas z pokonanych wrogów - możesz także kupić je (tylko 3) w sklepie u Chupacabry. Zostaw sobie ten przedmiot na trudną chwilę lub gdy dopadnie cie zgraja upierdliwych wrogów (jak np. Riot Mechy).
Specjalny medalion, który otrzymujesz od Trevora, zaraz na początku rozgrywki. W przeciwieństwie do poprzednich relikwii, nie służy on jednak do walki, lecz do przenoszenia się między lokacjami, za pomocą specjalnych "ołtarzy".
Używanie medalionu i przenoszenie się między punktami pozwoli ci dotrzeć do miejsc, do których wcześniej nie miałeś dostępu (np. do znajdźki, której zebranie wymaga posiadania stosownej umiejętności), dlatego powinieneś z niego korzystać, gdy tylko trafisz na miejsce, w którym możesz się przenieść.
Przedmiot służący do aktywacji różnego rodzaju mechanizmów - od wind, którymi musisz się przemieścić, by pchnąć fabułę do przodu, po ukryte na mapie skarby (najczęściej w postaci doświadczenia).
Istnieją dwa sposoby na pozyskanie Kluczy Podziemi - zabicie jedynego potwora (Dungeon Jailer), który wyrzuca go po śmierci, bądź kupienie go w sklepie Chupacabry. Gdy tylko możesz (jesteś w pobliżu i dysponujesz odpowiednią ilością doświadczenia), kupuj klucze w sklepie, gdyż nigdy nie wiesz, kiedy natrafisz na ukryty skarb - szkoda potem tracić czas na poszukiwania klucza.
Przedmiot, za pomocą którego uzyskasz dostęp do wyzwań (które aktywować możesz w sklepie Chupacabry, w specjalnym lustrze). Relikwia składa się z maski i specjalnych gwoździ - na odblokowanie każdego z wyzwań potrzebujesz 4 takich gwoździ (4 na pierwszą grupę wyzwań, 8 na drugą, itd.). Łącznie do odnalezienia w grze jest ich 16, co pozwoli ci na odblokowanie wszystkich wyzwań.
Pierwsza dostępna w grze broń, z której możesz korzystać do woli (nie wymaga żadnego zasobu do użycia), choć jednocześnie pozbawiona jest jakichkolwiek dodatkowych zdolności, jak zamrażanie / leczenie MieczaPustki czy przebijanie pancerza / zadawanie większy obrażeń SzponówChaosu. Broń ta oferuje największy zasięg ataku.
BiczCienia leży po środku, jeśli chodzi o główne uzbrojenie - ataki wyprowadzane za jego pomocą są szybsze niż w przypadku SzponówChaosu i zadają dużo większe obrażenia niż MieczPustki. Walka tą bronią jest także jedynym sposobem na generowanie paska skupienia (Focus Bar) - użycie innej broni lub jakiejkolwiek umiejętności resetuje wspomniany pasek.
Odblokowywanie i ulepszanie ciosów w przypadku Bicza Cienia jest dużo mniej kosztowne, niż w przypadku Miecza Pustki i Szponów Chaosu, dlatego możesz pozwolić sobie na odblokowanie wszystkich dostępnych ataków. Oto krótki opis, przedstawiony w zalecanej kolejności odblokowywania:
Combined
Whip
- umiejętność, która dostępna jest dla ciebie od początku, jednak możliwe jest ulepszenie, które rozwija ją, dodając dodatkowy atak na końcu. Warto kupić ulepszenie, gdyż nie jest ono kosztowne, a jest to jedna z głównych umiejętności, z których będziesz korzystał - pozwala na wyprowadzenie serii szybkich ataków, skutecznych przeciwko mobilnym, słabo opancerzonym celom.
Combined
Sweep
- jest to odpowiednik umiejętności opisanej wcześniej, lecz wykorzystuje atak obszarowy, zamiast bezpośredniego, przez co skuteczniejszy jest przeciwko grupie słabo opancerzonych przeciwników. Umiejętność ta także jest dostępna od początku, lecz posiada ulepszenie, które powinieneś nabyć jak najszybciej, gdyż wzbogaca umiejętność o kilka dodatkowych ataków.
Rising
Whip
- atak bezpośredni, pozwalający wyrzucić trafionego wroga w powietrze, gdzie stanie się podatny na twoje pozostałe ataki powietrzne i nie będzie miał możliwości kontrataku. Jest to bardzo skuteczny atak na wszystkich przeciwników, ale przydaje sie szczególnie na tych dysponujących dużą mobilnością lub umiejętnościami pozwalającymi swobodnie poruszać im się po polu walki (np. teleportacją) - w powietrzu nie są w stanie z nich skorzystać, co znacznie ułatwia walkę. Po skutecznym ataku, skorzystaj z
Aerial
Whip
.
Rising
Sweep
- atak obszarowy, odpowiednik opisanego wcześniej, z tą jednak różnicą, że prócz wroga będącego bezpośrednio przed tobą, wyrzuca w powietrze także pobliskich przeciwników, co przydaje się w walce z chmarą małych wrogów, którzy atakują cie ze wszystkich stron. Po skutecznym ataku skorzystaj z
Aerial
Sweep
.
Aerial
Whip
- bezpośredni atak powietrzny, pozwalający na zadawanie obrażeń i "przytrzymanie" wroga w powietrzu na dłużej. Świetnie nadaje się do zastosowania po skutecznym
Rising
Whip
. Zakończ ten atak za pomocą
Guillotine
, by zmaksymalizować zadawane obrażenia.
Aerial
Sweep
- odpowiednik wyżej wspomnianego ataku, z tą różnicą, że przydaje się wtedy, gdy uda ci się w walkę powietrzną wciągnąć więcej niż jednego wroga (szczególnie, gdy nie znajduje sie bezpośrednio przed tobą). Zastosuj ten atak po skutecznym
Rising
Sweep
i zakończ go
Smashing
Sweep
.
Guillotine
- bezpośredni atak kończący, którym po walce powietrznej sprowadzisz wrogów na ziemię. Atak zadaje bardzo duże obrażenia (szczególnie po ulepszeniu, które powinieneś nabyć jak najszybciej). Najlepiej zastosować go po udanym
Aerial
Whip
.
Smashing
Sweep
- obszarowy atak kończący, ponownie odpowiednik poprzednio opisanego ataku
Guillotine
, z tą różnicą, iż przydaje się jako zakończenie walki powietrznej z większą liczbą przeciwników. Najlepiej zastosować po udanym
Aerial
Sweep
.
Sustained
Whip
- umiejętność zadająca bardzo duże obrażenia, zbliżone do tych zadawanych przez
Szpony
Chaosu
. Dodatkowo, umiejętność ta ma możliwość przebicia lekkiego pancerza wroga (gdzie zwykłe ataki się odbijają), a ostatni atak ma szansę na przebicie bloku.
Counterstrike
Whip
- bezpośredni atak, którzy zastosować możesz po udanym bloku zsynchronizowanym. Pozwala on zadawać dużo większe obrażenia niż podczas wykonywania zwykłych ataków i przydaje się na pojedyncze, mocno opancerzone cele.
Counterstrike
Sweep
- obszarowy atak, odpowiednik powyższego, lecz przydatny w wypadku, gdy po udanym zsynchronizowanym bloku w pobliżu twojego głównego celu kręcą się jeszcze inni wrogowie, szczególnie, gdy nie są zbyt mocno opancerzeni.
Somersault
- umiejętność pozwalająca ci przeskoczyć nad wrogiem, by wylądować za jego plecami.
Somesault
Whip -
umiejętność, której możesz użyć po skutecznym Somersault'cie. Nieoceniona podczas walki z wolnymi, ciężko opancerzonymi celami, które blokują twoje ataki frontalne, jak np. Riot Mech czy Dungeon Jailer.
Sustained
Sweep
- umiejętność bardzo sytuacyjna, gdyż ma dość mały zasięg ataku (wrogowie bezpośrednio przed i za tobą zostaną trafieni, ale nikt po za tym) i mimo sporych obrażeń, jakie zadaje, nie jest zbyt skuteczna podczas większości starć. Możesz zakończyć tą umiejętność wcześniej, wyprowadzając morderczy atak, przebijający blok i zadający ogromne obrażenia.