Darkest Dungeon - poradnik do gry - Patryk "Irtan" Grochala, Jakub Bugielski - ebook
Opis

Nieoficjalny poradnik do wersji wczesnego dostępu gry Darkest Dungeon jest idealnym przewodnikiem i kompanem dla tych, którzy pragną odkryć tajemnicę mrocznych podziemi rozciągających się pod starożytną i złowrogą posiadłością rodziny o nazwisko tak starym i przeklętym, że zostało ono zamazane przez czas i inne, bardziej mroczne siły. Pierwsze rozdziały niniejszego dzieła skupiają się na wstępnych poradach oraz mechanikach kierujących tym okrutnym światem. Przerabiając je, drogi czytelniku, uzyskasz podstawową wiedzę pozwalającą przetrwać w tym nieprzyjaznym środowisku. Dowiesz się m.in. jak nie pozbawić przedwcześnie życia swoich podopiecznych (informacje o pasku życia bohaterów), odkryjesz jak niesamowicie kruche są ich umysły (mechanika stresu) oraz nauczysz się zagadnień związanych z chorobami umysłu oraz ciała, których można się nabawić w tych przeklętych ruinach (efekty statusu). Kolejny, drugi, rozdział przewodnika traktuje o klasach naszych dzielnych poszukiwaczy przygód. Uzyskasz z niego krótkie opisy wszystkich dostępnych klas bohaterów oraz ich umiejętności, dowiesz się jakie są ich zalety i wady, a nawet otrzymasz kilka cennych porad, które przedłuża ich i tak króciutkie żywoty. Następny, odrobinę krótszy, choć równie istotny rozdział, zawiera ogólny opis wszelkich dostępnych w grze bestii, nieumarłych istot, łotrzyków, demonicznych monstrów i innych piekielnych pomiotów, jak również bardziej szczegółowe informacje i taktyki na temat starć z elitarnymi bossami dowodzącymi tymi przeklętymi zastępami. Ostatnie dwa rozdziały dotyczą dwóch istotnych lokacji, między którymi przyjdzie Ci się przemieszczać: Miasta oraz Podziemi. Opis Miasta skupia się w głównej mierze na lokalach, które się w nim znajdują, oraz związanych z nimi drzewkach ulepszeń. Rozdział traktujący o Podziemiach jest odrobinę bardziej obszerny. Zawiera w sobie wszystkie informacje, których potrzebują bohaterowie, aby mieć choć cień szansy na powrót do Miasta w jednym kawałku. Wiedza ta składa się m.in. na opis dostępnych w grze misji, proces eksploracji podziemi i czyhające na herosów niebezpieczeństwa oraz szlachetną sztukę wojaczki (przebieg walk) i lizania ran (obozowanie). Darkest Dungeon to debiutancki projekt Red Hook Studios. Gra opowiada historię starej posiadłości, która została opanowana przez pradawne i złowieszcze moce. Jako ostatni żywy członek rodziny, która trzyma prawa do tych ruin, będziesz zmuszony odkryć tajemnicę skrywaną przez mroczne podziemia i oczyścić swoje ziemie z potężnej klątwy. Rozgrywka skupia się na zatrudnianiu i rozwijaniu napływających do miasta poszukiwaczy przygód, a następnie wysyłaniu ich na misję do podziemi, gdzie będą walczyć o skarby i własne życie z czającymi się tam monstrami. Zdobyte w ten sposób złoto i zasoby przeznaczasz na rozwój swojego miasta, co z czasem odsłania przed Tobą coraz trudniejsze misję i znacznie potężniejszych przeciwników.

Poradnik do Darkest Dungeon to:

  • Szczegółowy opis mechanik rządzących grą
  • Informacje i porady do wszystkich klas bohaterów oraz dokładny opis ich umiejętności, zalet oraz wad
  • Taktyki do starć z głównymi bossami
  • Porady dotyczące przemieszczania się po podziemiach, prowadzenia walk i obozowania
  • Drzewka rozwoju poszczególnych budynków

W poradniku do gry Darkest Dungeon zawarto szczegółowy opis mechanik gry, jak również informacje i porady dotyczące wszystkich klas i ich umiejętności. W poradniku poruszono również temat walki z głównymi bossami. Nie zabrakło drzewek rozwoju budynków.

Darkest Dungeon - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Ruiny / Ruins (Ciekawostki / Curio)
  • Porady na dobry początek
  • Knieja / Weald (Ciekawostki / Curio)
  • Norowisko / Warrens (Ciekawostki / Curio)
  • Łowca nagród / Bounty Hunter (Klasy bohaterów)
  • Stres (Mechaniki gry)
  • Wstręt / Abomination (Klasy bohaterów)
  • Życie bohaterów (Mechaniki gry)
  • Trędowaty / Leper (Klasy bohaterów)
  • Brigand Pounder (Bossowie)

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 347

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Popularność


Darkest Dungeonporadnik do gry

autorzy: Patryk "Irtan" Grochala, "Jakub Bugielski"

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8060-317-2

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1590

[email protected]

Spis treści

Darkest Dungeon - poradnik do gry

The Crimson Court

Porady

O dodatku The Crimson Court

Porady na dobry początek

FAQ - Często zadawane pytania

Jak pozbyć się Karmazynowej Klątwy? | FAQ - Często zadawane pytania

Wzywanie i unikanie Fanatyka | FAQ - Często zadawane pytania

Jak zdobyć Zaproszenie na Dziedziniec? | FAQ - Często zadawane pytania

Dziedziniec

Zwiększanie Zarazy i wejście na Dziedziniec

Zalecany prowiant | Dziedziniec

Dobór członków drużyny | Dziedziniec

Wejście na Dziedziniec | Dziedziniec

Niebezpieczni wrogowie | Dziedziniec

Ciekawostki (Curio) | Dziedziniec

Mechaniki gry

Karmazynowa Klątwa | Mechaniki gry

Klasa postaci - Flagelant | Mechaniki gry

Dzielnice | Mechaniki gry

Błyskotki z zestawów | Mechaniki gry

Bossowie

Krokodylowaty | Bossowie

Fanatyk | Bossowie

Baron | Bossowie

Wicehrabia | Bossowie

Hrabina | Bossowie

Strażnik Ogrodu | Bossowie

Mapy Dziedzińca

Misja 1 - Burn the Hives | Mapy Dziedzińca

Misja 2 - Morbid Entertainment | Mapy Dziedzińca

Misja 3 - Served Cold | Mapy Dziedzińca

Misja 4 - A Bewitching Predator | Mapy Dziedzińca

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Informacje wstępne i porady

Porady na dobry początek | Informacje wstępne i porady

Osiągnięcia | Informacje wstępne i porady

Darkest Dungeon - wymagania sprzętowe | Informacje wstępne i porady

Mechaniki gry

Życie bohaterów | Mechaniki gry

Stres | Mechaniki gry

Przypadłości / Afflictions | Mechaniki gry

Heroiczne bonusy | Mechaniki gry

Efekty statusu | Mechaniki gry

Poziom światła i jego wpływ na rozgrywkę | Mechaniki gry

Prowiant / Provisions | Mechaniki gry

Klasy bohaterów

Wprowadzenie | Klasy bohaterów

Statystyki bohaterów | Klasy bohaterów

Łowca nagród / Bounty Hunter | Klasy bohaterów

Krzyżowiec / Crusader | Klasy bohaterów

Hiena cmentarna / Grave Robber | Klasy bohaterów

Awanturniczka / Hellion | Klasy bohaterów

Oprych / Highwayman | Klasy bohaterów

Arlekin / Jester | Klasy bohaterów

Trędowaty / Leper | Klasy bohaterów

Okultysta / Occultist | Klasy bohaterów

Badaczka zarazy / Plague Doctor | Klasy bohaterów

Kapłanka / Vestal | Klasy bohaterów

Wstręt / Abomination | Klasy bohaterów

Zbrojny / Man-at-Arms | Klasy bohaterów

Łowczy / Hound Master | Klasy bohaterów

Kuszniczka / Arbalest | Klasy bohaterów

Błyskotki / Trinkets

Rekomendowane błyskotki dla klas | Błyskotki

Nawyki / Quirk

Pozytywne | Nawyki

Negatywne | Nawyki

Porady dotyczące wyboru nawyków | Nawyki

Bossowie

Brigand Pounder | Bossowie

Prophet | Bossowie

Flesh | Bossowie

Siren | Bossowie

Drowned Crew | Bossowie

Necromancer | Bossowie

Swine | Bossowie

Hag | Bossowie

Shambler | Bossowie

Collector | Bossowie

Miasto

Wprowadzenie | Miasto

Opactwo / Abbey | Miasto

Kowal / Blacksmith | Miasto

Gildia / Guild | Miasto

Wóz Wróżbiarki / Nomad Wagon | Miasto

Lazaret / Sanitarium | Miasto

Kareta / Stage Coach | Miasto

Surwiwalistka / Survivalist | Miasto

Oberża / Tavern | Miasto

Podziemia

Misje | Podziemia

Eksploracja | Podziemia

Walka | Podziemia

Obozowanie | Podziemia

Ciekawostki / Curio

Podstawowe informacje | Ciekawostki

Ruiny / Ruins | Ciekawostki

Norowisko / Warrens | Ciekawostki

Zatoka / Cove | Ciekawostki

Knieja / Weald | Ciekawostki

Ogólnodostępne | Ciekawostki

Lokacje

Ruiny / Ruins | Lokacje

Knieja / Weald | Lokacje

Norowisko / Warrens | Lokacje

Zatoka / Cove | Lokacje

Lokacja Darkest Dungeon - opis przejścia

Porady na start | Lokacja Darkest Dungeon - opis przejścia

We Are The Flame | Lokacja Darkest Dungeon - opis przejścia

Lighting the Way | Lokacja Darkest Dungeon - opis przejścia

Belly of the Beast | Lokacja Darkest Dungeon - opis przejścia

Hell is in the Heart | Lokacja Darkest Dungeon - opis przejścia

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Nieoficjalny poradnik do gry Darkest Dungeon oraz The Crimson Court jest idealnym przewodnikiem i kompanem dla tych, którzy pragną odkryć tajemnicę mrocznych podziemi rozciągających się pod starożytną i złowrogą posiadłością rodziny o nazwisko tak starym i przeklętym, że zostało ono zamazane przez czas i inne, bardziej mroczne siły. Pierwsze rozdziały niniejszego dzieła skupiają się na wstępnych poradach oraz mechanikach kierujących tym okrutnym światem. Przerabiając je, drogi czytelniku, uzyskasz podstawową wiedzę pozwalającą przetrwać w tym nieprzyjaznym środowisku. Dowiesz się m.in. jak nie pozbawić przedwcześnie życia swoich podopiecznych (informacje o pasku życia bohaterów), odkryjesz jak niesamowicie kruche są ich umysły (mechanika stresu) oraz nauczysz się zagadnień związanych z chorobami umysłu oraz ciała, których można się nabawić w tych przeklętych ruinach (efekty statusu).

Kolejny, drugi, rozdział przewodnika traktuje o klasach naszych dzielnych poszukiwaczy przygód. Uzyskasz z niego krótkie opisy wszystkich dostępnych klas bohaterów oraz ich umiejętności, dowiesz się jakie są ich zalety i wady, a nawet otrzymasz kilka cennych porad, które przedłuża ich i tak króciutkie żywoty. Następny, odrobinę krótszy, choć równie istotny rozdział, zawiera ogólny opis wszelkich dostępnych w grze bestii, nieumarłych istot, łotrzyków, demonicznych monstrów i innych piekielnych pomiotów, jak również bardziej szczegółowe informacje i taktyki na temat starć z elitarnymi bossami dowodzącymi tymi przeklętymi zastępami.

Ostatnie dwa rozdziały dotyczą dwóch istotnych lokacji, między którymi przyjdzie Ci się przemieszczać: Miasta orazPodziemi. Opis Miasta skupia się w głównej mierze na lokalach, które się w nim znajdują, oraz związanych z nimi drzewkach ulepszeń. Rozdział traktujący o Podziemiach jest odrobinę bardziej obszerny. Zawiera w sobie wszystkie informacje, których potrzebują bohaterowie, aby mieć choć cień szansy na powrót do Miasta w jednym kawałku. Wiedza ta składa się m.in. na opis dostępnych w grze misji, proces eksploracji podziemi i czyhające na herosów niebezpieczeństwa oraz szlachetną sztukę wojaczki (przebieg walk) i lizania ran (obozowanie).

Poradnik zawiera również całą sekcję poświęconą dodatkowi The Crimson Court, w którym objaśniamy nowe mechanizmy gry, w tym jak zdjąć karmazynową klątwę lub jak zdobyć zaproszenie na Dziedziniec, ale również dodaliśmy nowe mapy, taktyki na nowych bossów i opisaliśmy nową klasę postaci, Flagelanta.

DarkestDungeon to debiutancki projekt Red Hook Studios. Gra opowiada historię starej posiadłości, która została opanowana przez pradawne i złowieszcze moce. Jako ostatni żywy członek rodziny, która trzyma prawa do tych ruin, będziesz zmuszony odkryć tajemnicę skrywaną przez mroczne podziemia i oczyścić swoje ziemie z potężnej klątwy. Rozgrywka skupia się na zatrudnianiu i rozwijaniu napływających do miasta poszukiwaczy przygód, a następnie wysyłaniu ich na misję do podziemi, gdzie będą walczyć o skarby i własne życie z czającymi się tam monstrami. Zdobyte w ten sposób złoto i zasoby przeznaczasz na rozwój swojego miasta, co z czasem odsłania przed Tobą coraz trudniejsze misję i znacznie potężniejszych przeciwników. Poradnik do Darkest Dungeon to: Szczegółowy opis mechanik rządzących grą Informacje i porady do wszystkich klas bohaterów oraz dokładny opis ich umiejętności, zalet oraz wad Taktyki do starć z głównymi bossami Porady dotyczące przemieszczania się po podziemiach, prowadzenia walk i obozowania Drzewka rozwoju poszczególnych budynków

Poradnik do Darkest Dungeon to:

Szczegółowy

opis

mechanik rządzących grą;

Opis

zagadnień związanych z dodatkiem The Crimson Court;

Mapy

do The Crimson Court;

Informacje

i porady do wszystkich klas bohaterów oraz dokładny opis ich umiejętności, zalet oraz wad;

Taktyki

do starć z głównymi bossami;

Porady

dotyczące przemieszczania się po podziemiach, prowadzenia walk i obozowania;

Drzewka

rozwoju poszczególnych budynków.

Jakub Bugielski, Patryk "Irtan" Grochala (www.gry-online.pl)

The Crimson Court

Porady

O dodatku The Crimson Court

Wraz z dodatkiem The Crimson Court, do gry Darkest Dungeon trafiła cała masa nowych mechanik, przedmiotów i przeciwników. Niestety, sama gra w bardzo ograniczonym stopniu informuje gracza, co wprowadza dodatek i czego należy się spodziewać - wszystko trzeba przeżyć samemu, nic nie jest "podane na tacy". W tym rozdziale poznasz wszystkie różnie pomiędzy podstawową wersją gry, a dodatkiem, a także sposób, w jaki sam dodatek można uruchomić.

Co

nowego wprowadza dodatek The Crimson Court

Jak

aktywować i dostosować dodatek

Co nowego wprowadza dodatek The Crimson Court

Nowa strefa, Dziedziniec, to jedna z głównych atrakcji dodatku.

Pierwszy oficjalny dodatek do gry wprowadza następujące rzeczy:

Nowy poziom trudności zwany Krwawym Księżycem (Blood Moon)

. Jest

to po prostu odpowiednik trybu Stygian, który dostępny jest w "podstawce".

Ponad tuzin nowych wrogów, w tym zwykłych i bossów.

Główni

bossowie

Dziedzińca - Baron, Wicehrabia i Hrabina - spotykani są wyłącznie raz, nie mają swoich odpowiedników na innych poziomach trudności podziemi.

Całkowicie nowa strefa zwana Dziedzińcem.

Główną cechą, która wyróżnia

tereny

na Dziedzińcu jest fakt, iż tamtejsze mapy nie są od początku widoczne dla gracza (trzeba je odkryć przy pomocy zwiadu, docierając do końca korytarza) i to, iż ich układ jest sztywno ustalony - zawsze wyglądają tak samo, a aktywności (takie jak klucze, bossowie i Ciekawostki) są umieszczone w tych samych miejscach. Na teren Dziedzińca wejść można jedynie po uzyskaniu specjalnego Zaproszenia. Dodatkowo, drużyna gracza może opuścić Dziedziniec w dowolnym momencie, bez jakichkolwiek konsekwencji (takich jak stres) - kolejna drużyna może wejść zaraz po niej, rozpoczynając w miejscu ewakuacji poprzedniej grupy.

Nowa choroba zwana Karmazynową Klątwą

. Jest

to odpowiednik Wampiryzmu - bohaterowie pod jej wpływem będą łaknąć krwi. Przy pomocy jednego z nowych przedmiotów wchodzącego do grupy Prowiantu (Krew), gracz może kontrolować te żądze, zwiększając bądź zmniejszając statystyki bohatera.

Nowe błyskotki i błyskotki z zestawu

. Gracz

może teraz zdobyć pary błyskotek, które wchodzą w skład zestawów - gdy obie są ubrane, postać otrzyma dodatkowe statystyki, często przewyższające możliwościami nawet najrzadsze "regularne" błyskotki.

Dwa nowe typy Prowiantu - Krew i Laudanum.

Krew

wykorzystywana jest do kontrolowania Karmazynowej Klątwy, Laudanum z kolei do leczenia efektu Przerażenie (Horor), nakładanego przez niektórych wrogów.

Kilka nowych efektów, które nałożone mogą być na postać, takie jak Przerażenie

(Horror). Przerażenie sprawia, iż

bohater

otrzymuje co turę obrażenia od stresu, a sam efekt może zostać nałożony kilkukrotnie (jak Krwawienie czy Zaraza). Przerażenie wyleczyć można przy pomocy Laudanum.

Nowa klasa postaci, Flagelant

, skupiająca się

na

zadawaniu obrażeń od krwawienia i której skuteczność rośnie wraz ze zmniejszeniem się jej punktów zdrowia. Dodatkowo, gdy stres bohatera przekroczy 100 punktów, otrzyma on unikalną dla swojej klasy (i jedyną, którą może otrzymać) przypadłość Wniebowzięty. Zwiększa to zadawane przez postać obrażenia i szansę na trafienie krytyczne, zmniejszając jednocześnie UNIK.

Nowy wędrujący boss - Fanatyk

. Fanatyk

ściga drużyny, w skład których wchodzi przynajmniej dwójka zarażonych Karmazynową Klątwą bohaterów. Pojawia się on losowo w podziemiach, do których wchodzi drużyna gracza.

Dzielnice, specjalne budynki, które można wznieść

(a

nie ulepszyć, jak pozostałe budowle w Osadzie). Oferuję one potężne premie, jak zwiększenie skuteczności Pochodni, zwiększenie ilości jedzenia, które drużyna zabrać może na misję, czy poprawę statystyk poszczególnych postaci.

Dwa nowe typy "surowców", które pozyskać można z wrogów - Zaproszenia i Schematy.

Zaproszenia

zdobywane są z jednego z przeciwników (Gatekeeper) i wykorzystywane do wchodzenia na Dziedziniec. Schematy z kolei zdobyć można z bossów poziomu Weteran i Czempion, a wykorzystywane są do wznoszenia budowli dzielnicowych.

Jak aktywować i dostosować dodatek

Możesz zdecydować, które funkcje dodatku chcesz aktywować.

Gdy tylko zainstalowany zostanie The Crimson Court, gracz zostanie poinformowany (w momencie wyboru dowolnego zapisanego stanu gry), czy chce aktywować poszczególne funkcje dodatku. Można także stworzyć nową grę i wybrać poszczególne funkcje, które zostaną aktywowane. Pamiętaj też, iż nie trzeba aktywować wszystkiego - możesz, na przykład, ograniczyć się do nowej klasy Flagelanta, wyłączając jednak pozostałe opcje. W tym momencie do wyboru są trzy różne opcje:

Karmazynowy

Dwór

(Crimson

Court) - aktywuje główną część dodatku. Dodaje do gry nowych wrogów, nową strefę (Dziedziniec), nowe efekty nakładane na postacie i dwa dodatkowe typy Prowiantu.

Dzielnice (Districts)

- dodaje

do gry budynki dzielnicowe.

Flagelant

- dodaje

do gry nową klasę postaci, Flagelanta. Jeśli aktywujesz tą opcję dla istniejącego już zapisu gry trzeba będzie odczekać tydzień, by Flagelant pojawił się do rekrutacji.

Uwaga - gdy tylko aktywujesz którąkolwiek z opcji i rozegrasz chociaż tydzień (jedną misję), nie będzie możliwości wyłączenia żadnej z nich!

Porady na dobry początek

1. Twoi bohaterowie mogą i z pewnością będą ciągle zarażani Karmazynową Klątwą - nie będziesz na to w stanie zbyt wiele poradzić. Z tego powodu warto podnosić każdą fiolkę z Krwią, na którą natrafisz podczas misji. Dodatkowo, wzniesienie budynku dzielnicowego Sangwiniczni Winiarze pozwoli ci bardzo szybko wygenerować sporo dodatkowej Krwi.

2. Karmazynowa Klątwa zostanie wyleczona, gdy pokonasz jednego z trzech głównych bossów dodatku Crimson Court. Za każdym razem, gdy zabijesz Barona, Wicehrabię czy Hrabinę, wszyscy twoi bohaterowie (nie tylko ci, którzy brali udział w eliminacji) zostaną wyleczeni z choroby. Dodatkowo, gdy pokonasz całą trójkę, Lazaret zyska także możliwość leczenia Karmazynowej Klątwy - działa to tak, jak w przypadku każdej choroby.

3. By dostać się na Dziedziniec (prócz pierwszej misji) będziesz potrzebować Zaproszeń. Są to specjalne przedmioty, które wyrzucane są przez przeciwników o nazwie Gatekeeper. Pojawiają się oni w podziemiach, gdy poziom Zarazy wzrośnie do Wysokiego. Poziom Zarazy sprawdzić można w lewym górnym rogu ekranu służącego do wysyłania drużyn na misje (przycisk "Wyrusz").

4. Schematy potrzebne do wznoszenia budynków dzielnicowych zdobyć można pokonując bossów na poziomie Weterana i Czempiona. Każdy z nich nagrodzi cię 1 Schematem.

5. Wznosząc budynki dzielnicowe warto w pierwszej kolejności wybudować trzy następujące: Sangwiniczni Winiarze, Spichlerz i Obozowisko Kartografki. Pierwszy pozwoli ci generować 2 fiolki Krwi każdego tygodnia, drugi zaoferuje dodatkowe jedzenie na początku każdej misji (przez co drużyna może wziąć go ze sobą więcej) a ostatni poprawi skuteczność systemu oświetlenia, dając dodatkowe bonusy do "pełnego światła", jak i "braku światła".

6. Tworząc drużynę na wyprawę na Dziedziniec, warto skupić się na bohaterach, którzy są w stanie spowodować Krwawienie. Większość wrogów, na których tam trafisz, jest bardzo podatna na Krwawienie (i dość odporna na Zarazę), co sprawia, iż Awanturniczka, Łowczy, Arlekin i nowy bohater, Flagelant, są ekstremalnie skuteczni w walce z nimi.

7. Zabierz na wyprawę na Dziedziniec cały dostępny prowiant. Tereny na Dziedzińcu są olbrzymie (kilkukrotnie większe niż długie podziemia poziomu Czempiona) i większość prowiantu bardzo szybko się wyczerpuje. Najważniejszym jest jak zwykle jedzenie dla twojej drużyny - za każdym razem, gdy wyskoczy ekran pożywiania się a twoja drużyna nie będzie mieć jedzenia, wszyscy bohaterowie otrzymają obrażenia regularne i od stresu.

8. Błyskotki zwiększające szybkość i unik są bardzo użyteczne podczas misji na Dziedzińcu. Większość wrogów posiada duży współczynnik szybkości i dość niską celność - z odpowiednio wysokim unikiem twoi bohaterowie będą w stanie uniknąć sporej części ataków. Wysoka szybkość z kolei pozwoli im ruszać się szybciej niż większość wrogów zadających obrażenia od stresu.

9. Jeśli chcesz uniknąć jakiegokolwiek kontaktu z Fanatykiem, zabierz tylko 1 bohatera zarażonego Karmazynową Klątwą na misję. To sprawi, iż Fanatyk nie będzie mógł pojawić się w podziemiu, gdyż do tego wymagane jest posiadanie przynajmniej dwóch zarażonych bohaterów w drużynie.

10. O fakcie, iż w podziemiu pojawi się Fanatyk zostaniesz poinformowany już na ekranie ładowania podziemi. Jeśli standardowy obrazek na ekranie ładowania zamieniony zostanie na złowrogą facjatę Fanatyka, oznaczać to będzie, iż będzie on czyhał na twoją drużynę.

11. To, że na ekranie ładowania pojawiła się twarz Fanatyka i fakt, iż wiesz, że będzie on w podziemiu, nie oznacza, że nie da się uniknąć konfrontacji. Możesz skończyć swoją misję w podziemiu i wyjść, zanim na niego wpadniesz, bądź po prostu wycofać drużynę z misji - w obu przypadkach unikniesz walki z bossem.

12. Jeśli z kolei chcesz wymusić spotkanie z Fanatykiem, weź do podziemia drużynę składającą się z 4 bohaterów zarażonych Karmazynową Klątwą. To daje ci niemalże pewność (99% szansy), iż pojawi się on w podziemiu. Uważaj jednak, gdyż zarażeni bohaterowie otrzymują podwójne obrażenia od jego Stosu.

13. Gdy pokonasz Fanatyka, będzie on potrzebował kilku tygodni, by się odrodzić. Wykorzystać można to, by rozwinąć trochę bohaterów, którzy zarażeni są Karmazynową Klątwą - wysłanie nawet 4 z nich jednocześnie nie sprawi, iż pojawi się tam Fanatyk.

14. Dodatek Crimson Court wprowadza do gry dwa nowe typy prowiantu: Krew i Laudanum. Pierwsze pozwala na interakcję z częścią Ciekawostek (Curio) na Dziedzińcu, a także służy do kontrolowania głodu bohaterów zarażonych Karmazynową Klątwą. Drugi z kolei przydaje się, by wyleczyć bohatera, na którego nałożony został efekt Przerażenia (Horror) - Laudanum pozwala usunąć ten efekt.

15. Część wrogów (wśród nich także bossowie) jest w stanie nałożyć efekt Przerażenia (Horror) na twoich bohaterów. Gdy tak się stanie, twoi bohaterowie będą otrzymywać obrażenia od stresu rozłożone w czasie (podobnie do Krwawienia i Zarazy). Efekt ten nie jest może nadzwyczajnie niebezpieczny, jednak wrogowie mogą nakładać go kilkukrotnie - w ten sposób bohaterowie mogą otrzymywać nawet 15 punktów stresu z każdym ich ruchem.

16. Podróżując przez Dziedziniec musisz cały czas być przygotowany na starcie z Krokodylowatym. Ten mini-boss ustawiony jest w kilku miejscach każdej mapy Dziedzińca. Wróg nie jest przesadnie trudny, pod warunkiem jednak, iż masz odpowiedni skład drużyny - bohaterowie, którzy mogą atakować każdą pozycję i nakładać efekt Krwawienia są najskuteczniejsi. Nie zapomnij także o zdolnościach powodujących Przesunięcie - wróg posiada dość niską odporność na Przesunięcie.

FAQ - Często zadawane pytania

Jak pozbyć się Karmazynowej Klątwy? | FAQ - Często zadawane pytania

The Crimson Curse, dodatek od gry Darkest Dungeon, wprowadza szereg nowości, a jedną z nich jest Karmazynowa Klątwa (Crimson Curse). Jest to po prostu odmiana Wampiryzmu, która wykorzystywana jest w grze. Każdy z bohaterów może zostać nią zainfekowany podczas walki ze sporą częścią nowych przeciwników wprowadzonych przez dodatek, a jej obecność wpływa w znaczącym stopniu na rozgrywkę. W zależności od decyzji gracza klątwa ta może mieć pozytywne (jeśli bohater otrzymał Krew), bądź negatywne skutki (jeśli bohater jest "na głodzie" i nie otrzymał Krwi w ogóle). Krew, która wykorzystywana jest do kontrolowania klątwy, jest dość powszechnie dostępna, jednak posiadanie zbyt dużej ilości zainfekowanych bohaterów może być problematyczne. Jeśli twoi bohaterowie nie będą otrzymywać Krwi, będą stopniowo otrzymywać coraz większe kary do statystyk, aż w końcu umrą.

Z tego też powodu ważnym jest, by pozbyć się Karmazynowej Klątwy jak najszybciej. Jednakże, nie jest to takie proste. Podczas pierwszych godzin gry nie będzie żadnego sposobu, by wyleczyć z niej bohatera. Jedynym rozwiązaniem jest pokonanie jednego z trzech głównych bossów - Barona, Wicehrabi (Viscount) i/lub Hrabiny (Countess). Za każdym razem, gdy któregoś z nich pokonasz, wszyscy twoi bohaterowie (nie tylko ci, którzy wykorzystani zostali podczas misji eliminacyjnej) zostaną wyleczeni. Mogą oni (i prawdopodobnie będą) złapać chorobę ponownie.

Jest też inne rozwiązanie tego problemu. Gdy pokonasz wszystkich trzech wspomnianych bossów, Lazaret (Sanitarium), czyli budynek służący do leczenia chorób i zarządzania nawykami, otrzyma nową funkcję - będzie teraz w stanie leczyć Karmazynową Klątwę. Działa to na tej samej zasadzie, jak każda inna choroba. Musisz "wrzucić" bohatera do skrzydła medycznego, wybrać interesującą cię chorobę (w tym przypadku Karmazynową Klątwę) i potwierdzić wybór. Po tygodniu (czyli po wykonaniu jednej misji) bohater opuści Lazaret, a po klątwie nie będzie śladu.

Wzywanie i unikanie Fanatyka | FAQ - Często zadawane pytania

Ilość zainfekowanych bohaterów ma wpływ na szansę na wpadnięcie na Fanatyka.

Dodatek The Crimson Curse wprowadza wiele nowości do Darkest Dungeon. Jedną z nich jest nowy wędrowny boss - Fanatyk. Tak jak Shambler i Collector, Fanatyk nie posiada z góry ustalonej lokalizacji, w której można go spotkać. Zamiast tego ściga on drużyny, w których znajdują się bohaterowie przenoszący Karmazynową Klątwę. Szansa na spotkanie Fanatyka rośnie wraz ze wzrostem ilości zainfekowanych bohaterów w drużynie. Szanse na spotkanie bossa prezentują się następująco:

Mniej niż 2 bohaterów zarażonych Karmazynową Klątwą

- Fanatyk

nie ma szansy pojawić się w podziemiu.

2 lub 3 bohaterów zarażonych Karmazynową Klątwą

- Fanatyk

ma odpowiednio 20% i 33% szansy na pojawienie się.

4 bohaterów zarażonych Karmazynową Klątwą

- jest

bardzo duża szansa (75%), iż wróg pojawi się w podziemiu.

Jak widać, da się w dość prosty sposób kontrolować szanse spotkania się drużyny z Fanatykiem. Jeśli naprawdę nie chcesz na niego trafić, nie bierz na misję więcej niż jednego zainfekowanego bohatera - w ten sposób nie będzie on w stanie zmaterializować się w podziemiu. Jeśli z kolei bardzo zależy ci na starciu z wrogiem, stwórz drużynę składającą się z samych zainfekowanych Karmazynową Klątwą bohaterów - w ten sposób szanse na spotkanie go wzrosną do 75%. Pamiętaj przy tym jednak o tym, iż zainfekowani bohaterowie otrzymują podwojone obrażenia od jego stosu - zabranie na misję 4 bohaterów przenoszących Karmazynową Klątwę może nie być najlepszym pomysłem, gdyż będą oni odnosić olbrzymie obrażenia od stosu.

Warto pamiętać o dwóch rzeczach związanych z mechaniką przywoływania Fanatyka:

Gra

zlicza ilość zainfekowanych bohaterów wyłącznie w momencie wejścia do podziemia. Jeśli wejdziesz drużyną, która składa się z jednego tylko bohatera przenoszącego Karmazynową Klątwę, a w trakcie misji pozostała trójka się nią zarazi, nie wpłynie to w żaden sposób na przywołanie Fanatyka.

O

fakcie pojawienia się Fanatyka w podziemiach zostaniesz poinformowany w momencie rozpoczęcie misji. Jeśli typowy dla lokacji ekran ładowania zastąpiony zostanie wkurzoną facjatą Fanatyka, oznaczać to będzie, iż boss będzie czaił się w jednym z pomieszczeń lub korytarzy. Można to wykorzystać do tego, by uniknąć kontaktu z wrogiem - jeśli nie chcesz się z nim mierzyć, bądź twoja drużyna nie będzie skuteczna w walce z Fanatykiem, możesz po prostu wyjść z podziemia w dowolnym momencie, co sprawi, że do starcia w ogóle nie dojdzie.

Jak zdobyć Zaproszenie na Dziedziniec? | FAQ - Często zadawane pytania

Poziom Zarazy sprawdzić można w lewym górnym rogu ekranu służącego do wysyłania drużyny na misje.

Dziedziniec to miejsce dość unikatowe. Można tam, przynajmniej w teorii, wejść kiedy tylko się chce, jednak potrzebne do tego będą specjalne Zaproszenia - przedmioty, które pozwalają wejść do środka, by zmierzyć się z konkretnym bossem. Każde zaproszenie pozwala wejść na Dziedziniec tylko raz - gdy go opuścisz, ponowne wejście wymagać będzie kolejnego zaproszenia. Jednakże, ma to też swoje plusy - wyjście z podziemia na Dziedzińcu nie sprawi, że zresetuje się tamtejsza mapa. Każda mapa (z wyjątkiem tych, które odblokowują się po ukończeniu wątku fabularnego) mają sztywno ustalony wygląd - zawsze wyglądają tak samo, a drużyna, która ponownie wejdzie na Dziedziniec, zaczyna w miejscu, z którego ewakuowała się poprzednia kompania.

Zaproszenia zdobyć można pokonując przeciwników zwanych Gatekeeper. Pojawiają się oni losowo z innymi przeciwnikami, a trafić na nich można podczas każdej walki (z wyjątkiem tych z bossami). Jednakże, nie można na nich trafić na Dziedzińcu - znajdziesz ich w Ruinach, Norowisku, Zatoce i Kniei. Trafienie na nich jest, niestety, nie takie proste - najpierw trzeba podnieść poziom Zarazy (Infestation) miasta. Ten sprawdzić możesz w dowolnym momencie na ekranie wysyłania drużyny na misje - wskaźnik określający poziom Zarazy znajdziesz w lewym górnym rogu ekranu. Poziom Zarazy zwiększyć można wykonując misje - po kilku ukończonych misjach poziom wzrośnie o jeden.

Są cztery poziomy Zarazy:

Brak

- poziom początkowy. Zaraza spada do tego poziomu, gdy pokonasz jednego z bossów.

Niski

- osiągnięty zostaje po wykonaniu kilku misji, po tym, jak Zaraza osiąga poziom "brak".

Średni

- osiągnięty zostaje po wykonaniu kilku misji, po tym, jak Zaraza osiąga poziom "niski". Od tego momentu drużynę zaczyna ścigać Fanatyk.

Wysoki

- osiągnięty zostaje po wykonaniu kilku misji, po tym, jak Zaraza osiąga poziom "średni".

Gdy tylko poziom Zarazy osiągnie Wysoki, wspomniany przeciwnik (Gatekeeper) zacznie pojawiać się w podziemiach. Za każdym razem, gdy pokonasz grupę przeciwników, w skład której wchodzi Gatekeeper, otrzymasz jedno zaproszenie na Dziedziniec. Możesz rzecz jasna pokonać wroga kilkukrotnie, zanim w ogóle postanowisz wejść na Dziedziniec, zdobywając nawet kilkanaście zaproszeń. Gdy pokonasz bossa danej misji, poziom Zarazy spadnie do zera ("brak"), ponownie trzeba będzie go zwiększyć do Wysokiego i zdobyć nowy rodzaj Zaproszeń (te powiązane są z Baronem, Wicehrabią i Hrabiną).

Po pokonaniu wszystkich trzech głównych bossów (Baron, Wicehrabia, Hrabina), można wejść na Dziedziniec w dowolnym momencie, bez żadnego Zaproszenia.

Dziedziniec

Zwiększanie Zarazy i wejście na Dziedziniec

Nowa strefa wprowadzona przez dodatek The Crimson Court. W przeciwieństwie do innych części podziemi, rozkład każdej z map na Dziedzińcu jest początkowo niewidoczny. Gdy tylko dotrzesz do "końca" ścieżki, aktywuje się mechanika zwiadu, odkrywając do trzech nowych korytarzy. Co więcej, większość map na Dziedzińcu jest naprawdę ogromna - składają się one z dziesiątek pomieszczeń, połączonych często bardzo długimi korytarzami, a wszystko to wypełnione jest przeciwnikami i Ciekawostkami (Curio) do aktywacji. Zgodnie z tym, co mówią twórcy gry, mapy te nie są przeznaczone do zwiedzenia za jednym razem - można bez problemu z nich wyjść (drużyna nie otrzymuje wtedy obrażeń od stresu) i wejść ponownie. Drużyna, która ponownie wchodzi na daną mapę, pojawia się w miejscu, w którym poprzednia kompania się ewakuowała.

Zwiększenie Zarazy i wejście na Dziedziniec

Charakterystyka Dziedzińca

Zwiększenie Zarazy i wejście na Dziedziniec

Poziom Zarazy sprawdzić można w lewym górnym rogu ekranu służącego do wysyłania drużyny na misje.

Sposób wejścia na Dziedziniec jest dość specyficzny. Za pierwszym razem gracz może tam wkroczyć po upływie 3 tygodni - pojawi się tam proste zadanie, które wymaga zniszczenia 3 rojów. Gdy tylko je ukończysz, nie będzie można ponownie wejść do strefy, zanim gracz nie uzyska stosownego Zaproszenia.

Zaproszenie upuszczane jest przez jednego z wrogów - Gatekeeper. Niestety, nie będziesz w stanie spotkać go od razu. Najpierw bowiem trzeba zwiększyć poziom Zarazy miasta. Poziom Zarazy sprawdzić można na ekranie wysyłania drużyny na misje - reprezentowany jest on przez wskaźnik ulokowany w lewym górnym rogu ekranu. Są cztery poziomy Zarazy:

Brak

- poziom początkowy. Zaraza spada do tego poziomu, gdy pokonasz jednego z bossów.

Niski

- osiągnięty zostaje po wykonaniu kilku misji, po tym, jak Zaraza osiąga poziom "brak".

Średni

- osiągnięty zostaje po wykonaniu kilku misji, po tym, jak Zaraza osiąga poziom "niski". Od tego momentu drużynę zaczyna ścigać Fanatyk.

Wysoki

- osiągnięty zostaje po wykonaniu kilku misji, po tym, jak Zaraza osiąga poziom "średni".

Po mniej więcej 15 wykonanych misjach (15 tygodniach) od momentu aktywowania dodatku (bądź ubiciu poprzedniego bossa), poziom Zarazy wzrośnie na Wysoki. Od tego momentu będziesz mieć niewielką szanse na spotkanie wspomnianego wroga (Gatekeeper). Wpaść na niego możesz w lokacjach innych, niż Dziedziniec i Najmroczniejszy Loch (Darkest Dungeon). Gdy pokonasz tego wroga (i jego towarzyszy), będzie można zebrać Zaproszenie. Tych zebrać można dowolną ilość zanim zdecydujesz się na wejście na Dziedziniec, a każde z nich pozwala udać się tam raz. Gdy opuścisz Dziedziniec, ponowne wejście kosztować będzie kolejne Zaproszenie.

Charakterystyka Dziedzińca

Główne cechy wyróżniające Dziedziniec na tle innych lokacji to:

Bohaterowie mogą bez żadnych konsekwencji opuszczać jego teren - nie otrzymają obrażeń od stresu.

Kolejna drużyna może wejść ponownie na Dziedziniec w dowolnym momencie (pod warunkiem oczywiście, iż posiadasz stosowne Zaproszenie). Co więcej, drużyna ta rozpocznie w miejscu, z którego ewakuowała się poprzednia kompania.

Losowy bohater drużyny otrzyma 1 punkt stresu za każdy segment korytarza, który pokona drużyna - niezależnie od tego, czy korytarz był wcześniej odkryty.

Nie możesz przydzielić swojej drużynie opału służącego do rozbijania obozu. Jednakże, można znaleźć go w jednej z Ciekawostek (Curio) - szczegółowe informacje znajdziesz w rozdziale "Ciekawostki".

Mapy Dziedzińca są ogromne i dotarcie do bossa za jednym zamachem może nie być najlepszym pomysłem - lepiej jest po prostu oczyścić teren i wyjść zanim nastąpi walka. Potem wystarczy tylko wejść świeżą drużyną, która z pewnością poradzi sobie podczas starcia znacznie lepiej.

Światło zawsze ustawione jest na 100 punktów - błyskotki wymagające światła powyżej X punktów zawsze działają, zaś te, które wymagają poziomu światła poniżej 100 punktów już nie.

Pomimo faktu, iż Pochodnie nie podnoszą poziomu światła, w dalszym ciągu bardzo się tutaj przydają. Można wykorzystać je do aktywacji dwóch Ciekawostek, które obniżają stres jednego bohatera, czy by przebić się przez przeszkodę. Przechodzenie przez przeszkodę bez Pochodni to kiepski pomysł - cała drużyna otrzyma obrażenia regularne, obrażenia od stresu i zostanie wyrzucona w losowe miejsce na Dziedzińcu.

Zalecany prowiant | Dziedziniec

Prowiant funkcjonuję odrobinę inaczej w przypadku Dziedzińca. Niektóre przedmioty nie mogą być wykorzystane do interakcji z Curio i służą po prostu do leczenia postaci z negatywnych efektów. Nie ma też potrzeby brać ze sobą Kościanych Kluczy (Skeleton Keys), gdyż nie ma tutaj zamkniętych skrzyń do otwarcia. Pochodni nie wykorzystuje się do zwiększania poziomu światła (gdyż to jest cały czas na maksymalnym poziomie), lecz służą one do interakcji z dużą ilością Curio i mogą zostać wykorzystane w walce, by dać drużynie premię do celności. Najważniejszym typem prowiantu jest tutaj Żywność - wycieczki na Dziedziniec są długie, gdyż mapa jest tutaj olbrzymia, lepiej więc wziąć go ze sobą ile się tylko da.

Wyruszając na Dziedziniec, weź ze sobą:

Możliwie najwięcej jedzenia - do 36 sztuk (więcej, jeśli wybudujesz stosowny budynek dzielnicowy). Postaraj się zbierać dodatkową żywność gdy tylko nadarzy się ku temu okazja - początkowe 36 jednostek bardzo szybko zostanie zużyte.

Dużo pochodni - te wykorzystywane są do interakcji z Curio zmniejszającymi stres, przez co warto jest wziąć ich około 16. Możesz wykorzystać je w walce, by podnieść celność drużyny.

6x Bandaży - wrogowie z łatwością nakładają krwawienie, przez co Bandaże ciągłe się przydają. Wykorzystywane są także do interakcji z jednym z Curio.

6x Łopat - wykorzystywane do interakcji z Curio i z prezszkodami. Jeśli nie zależy ci na Curio, warto i tak wziąć ze sobą 3-4 - nie chcesz przebijać się przez przeszkodę bez nich.

1-2x Woda Święcona - można wykorzystać je do interakcji z Curio, które zmniejsza stres postaci. Nie ma sensu brać więcej, by zwiększyć odporność postaci w walce - prędzej czy później będą oni zarażeni Karmazynową Klątwą, a wtedy nie chcesz na nich aktywować tego przedmiotu!

3-4x Zioła Lecznicze - możesz wykorzystać je, by zniwelować efekty potężnych osłabień wykorzystywanych przez niektórych wrogów.

3-4x Serum - wykorzystywane, by zniwelować efekty zarazy (Blight).

Będziesz wchodzić do tego miejsca dość rzadko, mniej więcej raz na 10-15 misji (nie licząc ponownych wejść, by zregenerować siły), warto więc zabrać możliwie najwięcej prowiantu. Zbędne przedmioty można wyrzucić w czasie przemierzania mapy, by zrobić miejsce na dodatkowe błyskotki.

Dobór członków drużyny | Dziedziniec

Wrogowie występujący na Dziedzińcu zadają sporo obrażeń od stresu i mogą łatwo nakładać efekty krwawienia (Bleed) i zarazy (Blight). Są także bardzo wrażliwi na krwawienie i w większości przypadków dość odporni na zarazę. Wybierając się na Dziedziniec, warto zabrać ze sobą:

Flagellant

- nowa postać wprowadzona przez dodatek Crimson Curse to idealny kandydat. Może on nakładać potężne efekty krwawienia na wszystkie pozycje, leczyć własne (i jednego z towarzyszy) rany, bądź zmniejszać stres kompana (zwiększając jednocześnie swój). Dodatkowo, jest to jedna z szybszych klas - dzięki temu będzie w stanie często ruszać się przed większością przeciwników.

Awanturniczka (Hellion)

- może zadawać spore obrażenia od krwawienia i atakować wszystkie pozycje wroga, może także leczyć własne rany i zmniejszać stres. Możliwość atakowania każdej pozycji wroga przydaje się szczególnie podczas starć z bossami, a także z mini-bossem Krokodylowatym (Crocodilian).

Arlekin (Jester)

- może zwiększyć szybkość, szansę na trafienie krytyczne i celność drużyny, pozwalając zaatakować jej przed przeciwnikami i celniej trafiać. Może nakładać efekt krwawienia na 2 i 3 szereg, a także zmniejszyć stres drużyny. Co więcej, jest to jedna z najszybszych postaci w grze - na ogół ruszał będzie się przed przeciwnikami.

Łowcy (Hound Master)

- wszyscy wrogowie wrażliwi są na krwawienie, a Łowczy może nałożyć je na wszystkie szeregi jednocześnie. Może także zmniejszyć stres drużyny, osłaniać wrażliwy cel i funkcjonować z niemalże każdej pozycji.

Kapłanka (Vestal)

- najlepsza klasa lecząca w przypadku tej lokacji. Wrogowie zadają tutaj dużo obrażeń od krwawienia / zarazy, a jej obszarowe uzdrowienie może to w pełni kontrować. Najlepiej ustawić ją w 3 lub 4 szeregu, skąd może korzystać z większości swoich zdolności, lecząc i ogłuszając wrogów.

Krzyżowiec (Crusader)

- jeden z dwóch tanków, których można wykorzystać w tym miejscu. Może zadawać olbrzymie obrażenia, bądź leczyć i zmniejszać stres swój, lub dowolnego sojusznika. Działa przy tym lepiej niż Trędowaty, który ma problemy z celnością, a wrogowie, których tutaj spotkasz często maja spory współczynnik UNIK (DODGE). Jest to wybór ofensywny, jeśli chodzi o dobór tanka do drużyny.

Zbrojny (Man-at-Arms

) - postać tanka / wsparcia. Może zostać wykorzystany na 1 pozycji, by osłabiać wrogów, osłaniać sojuszników i zwiększać ich statystki, czy zadawać dość spore obrażenia. Może także być wykorzystywany z 4 pozycji, gdzie doskonale spisuje się w roli klasy wspierającej, zwiększając celność i szansę na trafienie krytyczne i/lub szybkość i szansę na unik całej drużyny, czy też osłaniając jednego z sojuszników przed atakami. Jest to wybór defensywny, jeśli chodzi o dobór tanka do drużyny.

Bohaterowie, których lepiej tutaj nie używać:

Okultysta (Occultist)

- nie ma tu (prawie) przeciwników z grupy Nadrealny (Eldritch), a jego uzdrowienie może także nałożyć efekt krwawienia, który i bez niego będzie często nękał twoich bohaterów. Jednakże, jest on ekstremalnie skuteczny w starciu z mini-bossem Krokodylowatym (Crocodilian) - jego Osłabiająca Klątwa (Weakening Curse) zmniejszy znacząco zadawane przez krokodyla obrażenia.

Badaczka Zarazy (Plague Doctor)

- wrogowie mają wysoką odporność na zarażę (Blight), przez co postać ta jest kompletnie bezużyteczna.

Kuszniczka (Arbalest)

- wrogowie padają tutaj jeden za drugim, a bossowie mają i tak kilka ruchów w ciągu jednej tury, przez co oznaczanie (Mark) nie ma tutaj najmniejszego sensu. Bez oznaczania i korzyści z tego płynących, Kuszniczka może z powodzeniem zostać zastąpiona dowolną klasą.

Trędowaty (Lepper)

- wrogowie są szybcy i mają dużą wartość UNIK (DODGE), przez co klasa ta będzie mieć problemy z trafieniem ich. Jednakże, jeśli jesteś w stanie zapewnić mu sporą premię do celności, Trędowaty będzie dobrym wyborem, gdyż zadaje on olbrzymie obrażenia i jest praktycznie niemożliwy do zabicia.

Wejście na Dziedziniec | Dziedziniec