Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry Metal Gear Rising Revengeance zawiera szczegółowy opis przejścia wszystkich misji, składających się na kampanie dla pojedynczego gracza, a także dodatków DLC Jetstream Sam i Blade Wolf. W opisie każdej z misji znalazły się porady dotyczące eliminacji poszczególnych przeciwników i wykonywania zadań. Oprócz tego poradnik zawiera bogato ilustrowany opis wszystkich występujących w grze znajdziek: nośników danych, lewych rąk, komputerów z misjami VR, zakładników, Endurance Plus oraz cyborgów kryjących się w pudełkach. Lokalizację Gekko Mimic znajdziesz w opisie przejścia poszczególnych etapów, co ułatwi ci ich odnalezienie. W poradniku zawarto również listę przedstawiającą wszystkie osiągnięcia występujące w grze, wraz z instrukcją dotyczącą ich zdobycia, a także informacje na temat specjalnych tytułów.
Zawartość poradnika:
Poradnik do gry Metal Gear Rising: Revengeance zawiera dokładną solucję kampanii oraz dodatków DLC - Jetstream Sam i Blade Wolf. Ponadto opracowanie przedstawia liczne porady, ilustrowany opis wszystkich występujących w grze znajdziek oraz osiągnięcia.
Metal Gear Rising: Revengeance - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 114
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1447
Xbox 360
PS3
PC
R-00 Guard Duty
R-01 Coup d'Etat
R-02 Research Facility
R-03 Mile High
R-04 Hostile Takedown
R-05 Escape From Denver
R-06 Badlands Showdown
R-07 Assassination Attempt
Blade Wolf
Metal Gear Ray
Armstrong
VR Training - Africa
VR Training - Denver
VR Training - Denver Offices
VR Training - Platforming
Abkhazia Dilapidated Town
Abkhazia Main Street
Khamsin
Metal Gear Ray
Blade Wolf
Mistral
GRAD
Monsoon
Sundowner
Metal Gear Excelsus
Armstrong, etap pierwszy
Armstrong, etap drugi - Uber Armstrong
Nośniki danych
Lewe ręce
Komputery z misją VR
Zakładnicy
Endurance Plus
Cyborgi kryjące się w pudełkach
Normalne
DLC
Poradnik do gry Metal Gear Rising Revengeance zawieraszczegółowy opis przejścia wszystkich misji, składających się na kampanie dla pojedynczego gracza, a także dodatków DLC JetstreamSam i Blade Wolf. W opisie każdej z misji znalazły się porady dotyczące eliminacji poszczególnych przeciwników i wykonywania zadań. Oprócz tego poradnik zawiera bogato ilustrowany opis wszystkich występujących w grze znajdziek: nośników danych, lewych rąk, komputerów z misjami VR, zakładników, Endurance Plus orazcyborgów kryjących się w pudełkach. Lokalizację Gekko Mimic znajdziesz w opisie przejścia poszczególnych etapów, co ułatwi ci ich odnalezienie. W poradniku zawarto również listę przedstawiającą wszystkie osiągnięcia występujące w grze, wraz z instrukcją dotyczącą ich zdobycia, a także informacje na temat specjalnych tytułów.
Zawartość poradnika:
szczegółowy opis przejścia wszystkich misji kampanii dla pojedynczego gracza, a także dodatków DLC Jetstream Sam i Blade Wolf
porady dotyczące podstawowych, a zarazem kluczowych mechanizmów rozgrywki
informacje wymagane do zdobycia wszystkich występujących w grze znajdziek, wraz z przedstawiającymi je ilustracjami
spis i opis wszystkich występujących w grze osiągnięć
opis i porady dotyczące walki z występującymi w grze przeciwnikami i bossami
Jakub Bugielski (www.gry-online.pl)
Poruszanie się
Nieużywane / przycisk sytuacyjny
Ruch kamerą
Wycentrowanie kamery
Przycisk sytuacyjny (wykorzystywany np. w QTE)
Przycisk sytuacyjny (wykorzystywany np. w QTE)
Szybki atak (Light attack) / strzał z broni podręcznej
Silny atak (Strong attack)
Blade Mode
Użycie broni podręcznej (Sub-weapon)
Ninja Run
Namierzanie
Tryb AR
Nieużywane / przycisk sytuacyjny
Wyposażenie
Wyposażenie
Menu Codec
Menu Gry
Ruch kamerą
Ręczne cięcie
Zandatsu
Poziome cięcie
Pionowe cięcie
Poruszanie się
Nieużywane / przycisk sytuacyjny
Ruch kamerą
Wycentrowanie kamery
Przycisk sytuacyjny (wykorzystywany np. w QTE)
Przycisk sytuacyjny (wykorzystywany np. w QTE)
Szybki atak (Light attack) / strzał z broni podręcznej
Silny atak (Strong attack)
Blade Mode
Użycie broni podręcznej (Sub-weapon)
Ninja Run
Namierzanie
Tryb AR
Nieużywane / przycisk sytuacyjny
Wyposażenie
Wyposażenie
Menu Codec
Menu Gry
Ruch kamerą
Ręczne cięcie
Zandatsu
Poziome cięcie
Pionowe cięcie
Poruszanie się postacią
Skok
Użycie broni podręcznej (Sub-weapon)
Ninja Run
Blade Mode
Szybki atak (Light attack) / strzał z broni podręcznej
Silny atak (Strong attack)
Centrowanie Kamery
Namierzanie
Ripper Mode
Zandatsu / ciche zabójstwo / sprawdzenie / aktywacja
Tryb AR
Wybór broni podręcznej
Menu Codec
Użycie przedmiotu
Unik (Defensive Offense)
Egzekucja
Powolne poruszanie się
Opcje gry
Na początku garść porad, które z pewnością przydadzą ci się podczas rozgrywki :
Jak najszybciej naucz się parować ataki (więcej w dziale poświęconym podstawowym mechanizmom rozgrywki) - bez tej wiedzy daleko nie zajdziesz, w szczególności na wyższych poziomach trudności. Parowanie, prócz uniknięcia otrzymania obrażeń, często pozwala wyprowadzić morderczo skuteczny kontratak, niejednokrotnie eliminujący przeciwnika w kilka sekund.
Jeśli to tylko możliwe - skradaj się i eliminuj wrogów po cichu, zamiast wszczynać burdę i ściągać sobie na głowę przeciwników z połowy mapy. Jest to element kluczowy szczególnie podczas walki z cyborgami wyposażonymi w RPG i z Mastiffami. Dodatkowo, niektóre znajdźki (np. Gekko Mimic) bądź osiągnięcia wymagają, byś doszedł do określonego miejsca bez wszczęcia alarmu.
Jeśli nie możesz sobie poradzić z danym etapem, bądź brakuje ci funduszy (BP) na ulepszenie sprzętu Raidena, możesz rozegrać wcześniej ukończony etap, by nabić trochę dodatkowych kredytów. Pamiętaj - nie musisz kończyć danego etapu, by utrzymać BP czy znalezione przedmioty, wystarczy, że zapiszesz grę (poprzez Codec i kontakt z Courtney).
Jeśli dojdziesz do etapu z bossem (lub punktu kontrolnego), a wskaźnik twojego zdrowia jest na niskim poziomie, zawsze możesz wczytać ostatni punkt kontrolny. Nie stracisz czasu, a twoje zdrowie zostanie zregenerowane do maksimum!
Zawsze sprawdzaj dostępność ulepszeń w sklepie, zarówno tych do miecza, zdrowia, poziomu energii, czy dodatkowych umiejętności. Jak najwcześniej (oczywiście z zachowaniem zdrowego rozsądku) odblokuj umiejętność uniku (Defensive Offense) - przyda ci się ona niejednokrotnie. Pamiętaj - zmiana wyglądu Raidena nie ma wpływu na jego statystyki.
Ucz się kombinacji ciosów (by je poznać spauzuj grę, a następnie wejdź do zakładki Pomoc) - niektóre kombinacje sprawdzają się lepiej na poszczególne typy przeciwników. Zaklikanie wroga na śmierć bardzo szybko przestaje działać.
Rozglądaj się - na mapie pełno jest skrzyń, które wypchane są użytecznymi przedmiotami (jak granaty EM czy regenerująca nanopasta). Zwracaj także uwagę na przedmioty wypadające z pokonanych wrogów.
W grze występuje kilka mechanizmów, których opanowanie jest kluczowe i może znacznie ułatwić ci rozgrywkę (szczególnie na wyższych poziomach trudności). Oto one :
Parowanie
ataków
- mechanizm, który poznasz już na początku gry, w czasie treningu VR. Parowanie ciosów jest proste, ale działa zupełnie inaczej niż w innych grach. By sparować atak, musisz wyprowadzić swój własny cios (szybkim atakiem), w kierunku, skąd nadszedł cios, np. jeśli wróg atakuje cię w plecy powinieneś nacisnąć atak i ruch w tył. Pamiętaj, że nie da się parować ataków, przed którymi "wróg zaświeci się na złoto".
Blade
Mode
- tryb koncentracji, w którym możesz dokładnie wymierzyć cięcia. Jeśli twój pasek energii (znajdujący się pod paskiem zdrowia) zabarwiony jest na niebiesko, możesz użyć Blade Mode, spowalniając dodatkowo czas, pozwalając zadawać ci dużo większe obrażenia (i wykonywać Zandatsu, o którym poniżej) i odcinać kończyny, bądź szatkować pancerz wrogów. Możliwość użycia Blade Mode zasygnalizowana jest niebieskim rozbłyskiem ekranu.
Zandatsu
- rodzaj egzekucji, którą możesz przeprowadzić na nieprzyjacielu, możliwa do wykonania jedynie podczas trybu Blade Mode. Przeciwnicy, na których będziesz mógł użyć Zandatsu będą mieć na sobie przypominający celownik kwadrat. Jeśli uda ci się trafić w to miejsce mieczem, przetniesz wroga na pół i zyskasz możliwość aktywacji Zandatsu, rozdzierając wroga na kawałki i regenerując zdrowie i pasek energii do pełna. Korzystaj z Zandatsu kiedy tylko możesz.
Ripper
Mode
- tryb, który odblokujesz po walce z Monsoonem. Pozwala ci on na krótką chwilę zwiększyć obrażenia Raidena, podobnie jak ma to miejsce w trybie Blade Mode. Różnica polega na tym, że możesz swobodnie się poruszać i szatkować wrogów, nie jesteś ograniczony do precyzyjnych, acz powolnych cięć. Raiden w trybie Ripper zadaje olbrzymie obrażenia, ale wyczerpuje to jego pasek energii w bardzo szybkim tempie. By móc aktywować tryb Ripper musisz mieć pełny pasek energii (zaświeci się on wtedy na czerwono).
Pomimo faktu, iż prawdopodobnie ukończyłeś już tutorial (który wygląda jak misja w VR), to pierwsza misja jest prawdziwym wprowadzeniem, swoistym samouczkiem, który pozwoli ci wypróbować podstawowe ruchy Raidena w praktyce. Misja ta pozbawiona jest części dostępnych dla ciebie opcji, takich jak ulepszenia i odblokowywanie nowych trików - dostępne one będą po ukończeniu przez ciebie tego etapu.
VIP którego miałeś ochraniać zostaje uprowadzony i twoim zadaniem jest odbicie zakładnika. Na początku rozpraw się z trójką przeciwników - korzystaj z wyświetlanej na ekranie pomocy, jeśli nie pamiętasz którejś rzeczy przedstawionej podczas tutoriala. Po ubiciu wrogów biegnij w kierunku znacznika na twoim radarze - dotrzesz do muru z metalową bramą.
Twoim zadaniem jest przedostanie się przez bramę (zrób z niej sito za pomocą miecza) i dotarcie do walki z pierwszym bossem. Możesz także poćwiczyć na przeciwnikach, którzy będą wyskakiwać zza muru - będą to robić w nieskończoność, ale nie otrzymasz za ich zabicie nic w zamian, są oni po prostu po to, byś mógł lepiej opanować szlachtowanie i parowanie ciosów. Gdy już się nimi znudzisz przedostań się przez bramę i aktywuj cutscenkę.
Pierwszy boss w grze, który nie stanowi większego wyzwania, jednak musisz i tak uważać na kilka jego ataków (tym bardziej, gdy grasz na Hardzie lub wyższym poziomie trudności).
Metal Gear Ray posiada kilka ataków, które naprzemiennie, zależnie od twojego położenia, będzie stosował w czasie walki:
Atak z umiejscowionego wewnątrz jego pyska działa plazmowego - przez kilka sekund będzie go ładował, by następnie wystrzelić promień energii w twoim kierunku. By go ominąć po prostu biegnij w bok, nigdy nie szarżuj prosto w kierunku przeciwnika. Dodatkowo, boss poczęstuje cię serią z zamontowanych na grzbiecie karabinów - możesz je odbijać poruszając się za pomocą Ninja Run.
Pociski, które wbijają się w ziemie i po kilku sekundach wybuchają - jeśli będziesz cały czas w ruchu być może ich nawet nie zauważysz.
Atak za pomocą jednej z jego nóg - na ziemi pokaże się czerwony wskaźnik a po chwili Ray wbije w ziemie nogę, zadając ci duże obrażenia. Gdy zobaczysz czerwony znacznik uciekaj z tamtego miejsca (np. w kierunku innej nogi bossa), a nic ci się nie stanie.
Walka z Metal Gear Rayem sprowadza się do atakowania jego nóg - gdy zadasz odpowiednią ilość obrażeń na ekranie pojawi się informacja, byś użył Blade Mode, by pociąć pancerz bądź działko wroga na kawałki. Gdy powtórzysz całą operację 4 razy boss zaatakuje cię swoim ostrzem i uruchomi się kolejna sekwencja QTE. Wykonuj polecenia i wciskaj wskazane przyciski, a po chwili boss padnie na ziemie.
Po